Omdat die mensen gewoon een goed punt hebben.quote:Op maandag 22 december 2014 15:32 schreef Paul het volgende:
Het valt me op dat er zoveel mensen negatief zijn dit jaar over Serious Request. Terwijl dit een fantastische actie is om mensen te helpen. Waarom zijn mensen zo negatief
Echt hequote:Op maandag 22 december 2014 15:47 schreef Bloem84 het volgende:
ik vraag me bij dat soort FB plaatjes altijd af of er bewust spelfouten in staan om de mensen die dit soort plaatjes delen nog belachelijker te maken
Dichterbij huis zijn de problemen A) verwaarloosbaar B) voorkombaar C) veel makkelijker op te lossenquote:Op maandag 22 december 2014 15:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Omdat die mensen gewoon een goed punt hebben.
Een Range Rover is nergens voor nodig en soms mag het ook wel eens dichter bij huis worden gezocht.
Scheelt ook weer in de reiskosten om Eric Corton een paar filmpjes te laten maken.
Waarom bestaan ze dan?quote:Op maandag 22 december 2014 16:07 schreef stbabylon het volgende:
Dichterbij huis zijn de problemen A) verwaarloosbaar B) voorkombaar C) veel makkelijker op te lossen
Best, maar waarom het dan actief gaan saboteren?quote:Op maandag 22 december 2014 16:15 schreef Janneke141 het volgende:
Mensen beginnen zich blijkbaar eindelijk te realiseren dat deze actie van hypocrisie aan elkaar hangt.
Niemand die jou (of andere zeikerds) tegenhoudt om een dergelijke actie op poten te zetten.quote:Op maandag 22 december 2014 15:53 schreef FredvZ het volgende:
Een Range Rover is nergens voor nodig en soms mag het ook wel eens dichter bij huis worden gezocht.
Scheelt ook weer in de reiskosten om Eric Corton een paar filmpjes te laten maken.
Zoals aan goede doelen die vooral ver van huis acteren?quote:Op maandag 22 december 2014 16:13 schreef stbabylon het volgende:
Omdat mensen hun geld verkeerd uitgeven.
Dat vind ik dus ook zo raar.quote:Op maandag 22 december 2014 16:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Best, maar waarom het dan actief gaan saboteren?
Bijvoorbeeld, als je zelf moeite hebt om je huur te betalen, moet je niet aan serious request doneren (of sigaretten of vuurwerk kopen)quote:Op maandag 22 december 2014 16:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zoals aan goede doelen die vooral ver van huis acteren?
Er zijn genoeg acties en goede doelen voor het binnenland. Daar doe jij actief aan mee neem ik aan?quote:Op maandag 22 december 2014 15:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het is water naar de zee dragen.quote:Op maandag 22 december 2014 18:02 schreef TLC het volgende:
Veel geld van SR aan deze actie wordt besteedt aan symptoombestrijding, terwijl ik niks hoor over de bron van het probleem aanpakken (opvoeding, educatie e.d.), want zo is het water dragen uit de zee.
Kun je nagaan hoe erg ik dat vindquote:Op maandag 22 december 2014 20:22 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Het is water naar de zee dragen.
quote:Op maandag 22 december 2014 20:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik boycot dat hele SR al jaren. Het interesseert me werkelijk waar geen ene flikker ook. Snap ook niet waarom mensen hier geld aan sponsoren, en ja, dan ben ik maar lekker een zeikerd
Mensen zijn niet zomaar negatief maar vanaf dag 1 is gebleken dat het hele Serious Request een grove leugen is omgeven door drogredenen om het in stand te houden. De media ( radio/tv/kranten) zijn hier ook medeschuldig aan.quote:Op maandag 22 december 2014 15:32 schreef Paul het volgende:
https://www.facebook.com/(...)0478/?type=1&theater
Het valt me op dat er zoveel mensen negatief zijn dit jaar over Serious Request. Terwijl dit een fantastische actie is om mensen te helpen. Waarom zijn mensen zo negatief
Maar we staan er helemaal niet slecht voor, we zijn nog steeds een van de rijkste landen ter wereld. Dat we een weinig sociaal kabinet hebben hadden mensen kunnen zien aankomen voordat ze op de VVD stemdequote:Op dinsdag 23 december 2014 02:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ben het wel eens met het eerste plaatje.
Is ook logisch toen SR begon waren wij een rijk en welvarend volk dat niet te beroerd was om zijn rijkdom te delen met mensen die het minder hadden ergens op de wereld. Nu staan we er zelf slecht voor en ja dan krijg je dit soort dingen. Ik zou een actie tegen de armoede in Nederland toe juichen.
Ik verwacht dat alle mensen die die plaatjes op Facebook posten minimaal 10 euro aan de voedselbank doneren.quote:Op maandag 22 december 2014 17:28 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg acties en goede doelen voor het binnenland. Daar doe jij actief aan mee neem ik aan?
Omdat IS geen stille ramp is. 3FM probeert met deze actie een stille ramp onder de aandacht te brengen. Daarnaast kun je maar één probleem tegelijk oplossen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 06:46 schreef Rica het volgende:
Ik vind het een waardeloos doel.
Waarom geen "hulp voor oorlogsslachtoffers"
Nee het moet weer exclusief, alleen voor een deel van de mensen, verdeeld.
Het web staat momenteel vol met filmpjes van massamoorden op mannen en jongens vanaf 12 jaar en zelfs jonger. In Syrië en Irak moorden IS deadsquads de mannelijk bevolking van volledige dorpen uit. In Afrika hetzelfde met Boko Haram. Als ze niet vermoord worden blijven ze ernstig verminkt met afhakte lichaamsdelen achter. Veel jongens worden gedwongen als kindsoldaten te vechten. Enz.
Er is geen reden het gender specifiek te maken.
Ik vind Roy Donders het grootste probleem in de wereld. Maar als ik daaraan doneer wordt het alleen nog maar erger.quote:Op dinsdag 23 december 2014 06:50 schreef Gewas het volgende:
Ze moeten nu eenmaal een keuze maken.
Zelf doneer ik alleen aan de kankerbestrijding want kanker vind ik wel het grootste probleem in de wereld.
Hier net zo, ik vind SR wel leuke radio opleveren, maar de keer dat ik voor 10 Euri een plaatje aanvroeg is ook alweer 6 jaar geleden.quote:Op dinsdag 23 december 2014 08:19 schreef renwan het volgende:
Ik heb gewoon vrij weinig met SR terwijl ik wel een fervent 3FM luisteraar ben. Maar het scheelt dit jaar dan wel dat Giel er niet in zet.
Want Giel is een gore kwal
Wat een dikke bullshit, je kan op de site van het cbf kijken wat er met het geld gebeurt binnen het Rode Kruis (en andere goede doelen)quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:59 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Mensen zijn niet zomaar negatief maar vanaf dag 1 is gebleken dat het hele Serious Request een grove leugen is omgeven door drogredenen om het in stand te houden. De media ( radio/tv/kranten) zijn hier ook medeschuldig aan.
Het doel was nooit om dat arme negertje i.p.v. dat vieze bordje stijfsel dat pap heet,iets beters te geven,nee, om de salarissen van de sponsors en gemeente en allerlei aanverwante bedrijven eerst weer te vullen en wat er overblijft aan het Rode Kruis te geven waar uiteraard eerst ook het bestuur en personeel dient te worden betaalt en dan pas (als er nog wat is) dat arme negertje dat dus nog steeds dat bordje stijfsel in de ochtend krijgt i.p.v. een behoorlijk maal bestaande uit vlees,groente en aardappelen.
Keep dreamingquote:Op dinsdag 23 december 2014 06:20 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik verwacht dat alle mensen die die plaatjes op Facebook posten minimaal 10 euro aan de voedselbank doneren.
Omdat je met het bedrag dat ze ophalen geen grootschalige problemen kunt aanpakken. Je kunt met 12 miljoen niets tegen IS beginnen, of iets voor ALLE oorlogsslachtoffers doen. Dit bedrag is veel beter besteed aan stille rampen, daar kan het bedrag echt een verschil maken, en het maakt de mensen ook bewust van een ondergeschoven probleem.quote:Op dinsdag 23 december 2014 06:46 schreef Rica het volgende:
Ik vind het een waardeloos doel.
Waarom geen "hulp voor oorlogsslachtoffers"
Nee het moet weer exclusief, alleen voor een deel van de mensen, verdeeld.
Het web staat momenteel vol met filmpjes van massamoorden op mannen en jongens vanaf 12 jaar en zelfs jonger. In Syrië en Irak moorden IS deadsquads de mannelijk bevolking van volledige dorpen uit. In Afrika hetzelfde met Boko Haram. Als ze niet vermoord worden blijven ze ernstig verminkt met afhakte lichaamsdelen achter. Veel jongens worden gedwongen als kindsoldaten te vechten. Enz.
Er is geen reden het gender specifiek te maken.
En toch, dit jaar, weer meer geld gedoneerd dan ooit. Er gaat iets mis bij je stelling.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:58 schreef tbracing het volgende:
Waarom zoveel negativiteit?
Omdat het eerst:
lalalala.........geld was en nu GELD en vlug en veel.......................lalalala
trappen mensen (on)bewust niet meer in.
Omdat mensen steeds meer zeiken. Zeiken, zeiken, zeiken.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:58 schreef tbracing het volgende:
Waarom zoveel negativiteit?
Omdat het eerst:
lalalala.........geld was en nu GELD en vlug en veel.......................lalalala
trappen mensen (on)bewust niet meer in.
Nou fucking en?? blijkbaar werkt die techniek prima, er worden wederom BAKKEN met geld gedoneert!quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
Omdat 3FM zo hypocriet is als de pest. 1. de dj's worden gedurende hun periode in het huis gewoon doorbetaald. Als ze zo ideëel zijn, zouden ze ook kunnen besluiten dit belangeloos te doen. 2. het is verworden tot een pr-machine voor met name bands die gracieus meeprofiteren van alle aandacht onder de noemer van het goede doel 3. het draait te veel om de acties, de personal branding van de dj's. er heerst te erg een 'zie mij eens gek doen' mentaliteit. Die single van Ekdom bijvoorbeeld, je ziet hoe zeer hij van de aandacht geniet, z'n ego en lul groeien met de minuut.
Laat maar zien dat bewijs dat dat niet zou kloppen.quote:4. het is natuurlijk een illusie dat alles naar t goede doel gaat. Dat is altijd zo, maar 3fm presenteert het wel te rooskleurig. Zelfs de inschatting 97 cent van elke euro gaat naar het goede doel, klopt niet.
De topicstarter vraagt waarom er zoveel negativiteit is, dus geef ik antwoord. Dus prima met je nou fucking en reactie, maar ik geef slechts antwoord de vraag van ts.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nou fucking en?? blijkbaar werkt die techniek prima, er worden wederom BAKKEN met geld gedoneert!
[..]
Laat maar zien dat bewijs dat dat niet zou kloppen.
Dus omdat 3FM hypocriet wordt geacht, zijn mensen er zo negatief over, dat ze het zelfs nodig achten om anti-reclame te maken. Mooi sneu.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:16 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
De topicstarter vraagt waarom er zoveel negativiteit is, dus geef ik antwoord. Dus prima met je nou fucking en reactie, maar ik geef slechts antwoord de vraag van ts.
En dat tweede lijkt me een goede journalistieke opdracht voor volgend jaar.
Zodra die mensen in dat gat eens echt goed naar hun uitgaven hebben gekeken (desnoods met hulp van de stadsbank), komt zeker de helft er makkelijk weer uit.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:15 schreef BaajGuardian het volgende:
Ben het eens met de eerste image.
Mogen weleens serious requests komen voor het eigen volk dat (al dan niet door de crisis, dan wel door fouten van instanties) in een gat zonder bodem zijn komen te vallen.
Ken er zelf ook genoeg, het is niet om aan te zien en zou elke "bekende nederlander" laten janken hoe mensen moeten leven tegenwoordig.
En ja dat kun je onderhand vergelijken met afrika.
Ik kan me voorstellen, en deel de mening, dat de actie teveel gehypet wordt, en dat het teveel om de dj's draait, en een beetje om het goede doel.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:18 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dus omdat 3FM hypocriet wordt geacht, zijn mensen er zo negatief over, dat ze het zelfs nodig achten om anti-reclame te maken. Mooi sneu.
Die opdracht ligt bij jou meneer.
Ohquote:Op dinsdag 23 december 2014 14:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen, en deel de mening, dat de actie teveel gehypet wordt, en dat het teveel om de dj's draait, en een beetje om het goede doel.
En ik ben ook zeker van plan volgend jaar de geldstromen van SR na te gaan (al dan niet met nog een andere onderzoeksjournalist) voor zover dit mogelijk is en mijn bevindingen te publiceren.
Dat zou je denken maar dan moet je nog 100 instanties bellen en die werken niet allemaal mee, vooral telefonistes weten vaak nieteens over hun eigen regelingen. Daar word je uiteindelijk helemaal knettermoe van.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:20 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zodra die mensen in dat gat eens echt goed naar hun uitgaven hebben gekeken (desnoods met hulp van de stadsbank), komt zeker de helft er makkelijk weer uit.
Ga jij maar eens met mensen in gesprek die niks meer hebben en ook niet voor de voedselbank in aanmerking komen door een vinkje op een papier.quote:En nee, dat is niet te vergelijken met Afrika. Sterker nog, als je dat gaat doen ben je misselijkmakend bezig. Een top 5 land vergelijken met Afrika en zeggen dat ze het hier net zo erg hebben. Bah.
Ok.... done... En dan nog zeg ik: totaal niet te vergelijken met echte armoede in Afrika.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat zou je denken maar dan moet je nog 100 instanties bellen en die werken niet allemaal mee, vooral telefonistes weten vaak nieteens over hun eigen regelingen. Daar word je uiteindelijk helemaal knettermoe van.
[..]
Ga jij maar eens met mensen in gesprek die niks meer hebben en ook niet voor de voedselbank in aanmerking komen door een vinkje op een papier.
Juist wel, het is exact dezelfde oorzaak namelijk; leven ván de mensen. Afrika halen we goedkoop granen en mineralen etc vandaan, en dumpen onze (chemische) rotzooi op hun stranden.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ok.... done... En dan nog zeg ik: totaal niet te vergelijken met echte armoede in Afrika.
Het zou wat zijn, bij de voedselbank A-merken geven terwijl anderen wel rondkomen omdat ze C-merken kopenquote:Op dinsdag 23 december 2014 14:24 schreef BaajGuardian het volgende:
Niet dat de voedselbank kwalitatief voedsel heeft, denk aan euroshopper met aspartaam en C kwaliteit rotzooi waar mensen standepede kanker van krijgen. (in het afgelopen jaar zijn er 8 mensen aan kanker overleden die ik kende, en nog eens 2 omdat hun lichaam het gewoonweg opgaf. Allemaal op de bodem van de "economie" Nog iets?
Hoeveel geef jij zelf aan goede doelen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:27 schreef Loveless85 het volgende:
Het is gewoon z'n doel aan het voorbij schieten, het is tegenwoordig meer KIJK ONS GOED BEZIG ZIJN (zowel bij donateurs als bij DJ's), en oh ja shit, hmm, dan moeten we nog even een goed doelletje vinden ook. En dan halverwege Maart weer stoere verhalen over hoeveel geld wel niet ECHT onwijs goed op z'n plek terecht is gekomen, terwijl men normaal al moeite heeft 10% van iedere gedoneerde euro goed te besteden. Tjah, logisch, als 'dit geld' allemaal zo onwijs goed besteed moet worden dan moet van de 'normale' donateurs (lees: de mensen die het hele jaar barmhartig bezig zijn, en niet als je even met je bek op TV kan komen of op je Facebook kan roepen dat je dit-en-dit plaatje hebt aangevraagd VOOR HET GOEDE DOEL HÉ, WANT JE BENT ZO'N ONWIJZE FILANTROOP!!) dus het salaris van de directeur, het kantoorpand, en de systemen worden betaald.
Ik wil niet weten wat voor organisatie er achter het hele gebeuren zit.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:31 schreef Loveless85 het volgende:
Plus 3FM doet onwijs anal over alles, ken iemand die bij het Rode Kruis wat op social media gebied doet. Oh wee als die #SR14 gebruiken en 3FM is het er niet mee eens of het is niet eerst voorgelegd, dan wordt het halve Rode Kruis wat daar belangeloos in Haarlem loopt te helpen stijf gescholden![]()
Maar nee hoor, het gaat niet om 3FM, het is allemaal voor het goede doel
Omdat er handenvol belastinggeld aan wordt gespendeerd.quote:Op maandag 22 december 2014 16:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Best, maar waarom het dan actief gaan saboteren?
Zullen we even alles gaan afschaffen waar mensen in Nederland geen belasting aan willen spenderenquote:Op dinsdag 23 december 2014 14:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Omdat er handenvol belastinggeld aan wordt gespendeerd.
Het gaat over SR en de negativiteit. Ik vind het allemaal maar bullshit, omdat ik indirect toch al meebetaal aan die onzin, terwijl ik dat niet wil.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zullen we even alles gaan afschaffen waar mensen in Nederland geen belasting aan willen spenderen
Je zin loopt heel krom. Bedoel je nu dat het bullshit is, omdat je indirect mee betaald?quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het gaat over SR en de negativiteit. Ik vind het allemaal maar bullshit, omdat ik indirect toch al meebetaal aan die onzin, terwijl ik dat niet wil.
Er andere dingen bijhalen is een zwaktebod.
Het hele SR kan wat mij betreft een bom onder. Kromme zin inderdaad. Ik bedoelde:quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:51 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je zin loopt heel krom. Bedoel je nu dat het bullshit is, omdat je indirect mee betaald?
Hoe is dat relevant? Dit is nou de hele instelling waar mensen een pleurishekel aan krijgen. Je MAG er geen (negatieve) mening over hebben want boehoe goed doel en boehoe hoeveel geef je zelf wel niet. Ik vind het concept prima, alleen de uitvoering is A) deels ruk en B) ondertussen onwijs uitgemolken.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Hoeveel geef jij zelf aan goede doelen?
Hoeveel zou het rode kruis krijgen als 3FM er mee kapt?
Het is ook onwijs uitgemolken, maar blijkbaar nog niet genoeg, want meer geld dan ooit.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:54 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant? Dit is nou de hele instelling waar mensen een pleurishekel aan krijgen. Je MAG er geen (negatieve) mening over hebben want boehoe goed doel en boehoe hoeveel geef je zelf wel niet. Ik vind het concept prima, alleen de uitvoering is A) deels ruk en B) ondertussen onwijs uitgemolken.
Beterschapquote:Op dinsdag 23 december 2014 14:54 schreef Kreator het volgende:
Ook een kromme zin. Ben niet in vorm vandaag.
*ibuprofen zoeken gaat*
Hoe bedoel je? Ik wil het niet weten WANT het lijkt me onwijs ruk, en dat was toch mijn mening al. Of Ik wil het niet weten want het is soberso goed dus al hebben ze een callcenter vol 8-jarige Thaise slaafjesquote:Op dinsdag 23 december 2014 14:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wil niet weten wat voor organisatie er achter het hele gebeuren zit.
Ja, want het is ook zo onwijs doorzichtig. Dat hele 'ieder jaar maar meer' terwijl de maatschappelijke interesse er in afneemt en je meer en meer kritiek of 'ik sla het even een jaartje over' hoort.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het is ook onwijs uitgemolken, maar blijkbaar nog niet genoeg, want meer geld dan ooit.
Die vond je naast 'als je niks te verbergen hebt mag de overheid/facebook/google/je buurman toch gewoon alles wat je doet natrekken'?quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:55 schreef CherryLips het volgende:
Je hoeft er natuurlijk niet aan mee te doen natuurlijk, je mag nog altijd zelf weten waar je je geld aan geeft.
Ik wil het niet weten omdat het me een helse kutklus lijkt om alles in goede banen te laten leiden. Volgens mij wordt er het hele jaar aan gewerkt om alles goed te laten verlopen, als je alleen al ziet wat een heisa het is bij dat Glazen Huis zelf, en dan nog al het werk erachter. Iedereen gebruikt elkaar als PR en eigengeilerij, maar zolang het geld opbrengt voor verkrachte meisjes, kan het aan m'n reet roesten wat ze doen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik wil het niet weten WANT het lijkt me onwijs ruk, en dat was toch mijn mening al. Of Ik wil het niet weten want het is soberso goed dus al hebben ze een callcenter vol 8-jarige Thaise slaafjes
Dan ben je juist goed bezig. Heb je er geen interesse in, dan kijk je niet en geef je niks. Zo makkelijk is het. Ik vind je geen zeikerd maar een voorbeeld voor de rest die er niks om geeft.quote:Op maandag 22 december 2014 20:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik boycot dat hele SR al jaren. Het interesseert me werkelijk waar geen ene flikker ook. Snap ook niet waarom mensen hier geld aan sponsoren, en ja, dan ben ik maar lekker een zeikerd
Ik denk dat de maatschappelijke interesse niet afneemt. Ik denk dat het steeds dieper doordringt bij mensen. Waar het eerst echt een 3FM(-luisteraars) feestje was, kent iedereen het nu. Dat je daardoor ook meer zeikerds krijgt is jammer, maar niet meer dan logisch. Oh en natuurlijk het groepje dat altijd een hekel heeft aan populaire zaken.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:56 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, want het is ook zo onwijs doorzichtig. Dat hele 'ieder jaar maar meer' terwijl de maatschappelijke interesse er in afneemt en je meer en meer kritiek of 'ik sla het even een jaartje over' hoort.![]()
Het is een soort self-fulfilling prophecy aan het worden
Dat is nogal een beetje kort de bocht, maar okee. Je bent tenminste eerlijkquote:Op dinsdag 23 december 2014 14:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wil het niet weten omdat het me een helse kutklus lijkt om alles in goede banen te laten leiden. Volgens mij wordt er het hele jaar aan gewerkt om alles goed te laten verlopen, als je alleen al ziet wat een heisa het is bij dat Glazen Huis zelf, en dan nog al het werk erachter. Iedereen gebruikt elkaar als PR en eigengeilerij, maar zolang het geld opbrengt voor verkrachte meisjes, kan het aan m'n reet roesten wat ze doen.
En jij valt precies onder het kopje 'azijnpissers'. Altijd maar dat gezeik op alles. Heb je er last van? Nee. Kijk dan even de andere kant op en hou je bek gewoon even. Het is een goed doel, maar wat ze ook doen, er zijn altijd wel zeikerds.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die vond je naast 'als je niks te verbergen hebt mag de overheid/facebook/google/je buurman toch gewoon alles wat je doet natrekken'?
Of is dit een ander laatje dooddoeners?
Ik kijk het dan ook niet, en ontwijk het op de radio zoveel mogelijk. Maar dat betekent toch verder niet dat je er geen mening over mag hebben. Het is altijd zo'n lekkere dooddoener, maar we zitten hier toch initieel om te discussiëren? Dat is vrij snel klaar als iedere discussie wordt beslecht met een 'dan kijk/luister je toch lekker niet?'.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En jij valt precies onder het kopje 'azijnpissers'. Altijd maar dat gezeik op alles. Heb je er last van? Nee. Kijk dan even de andere kant op en hou je bek gewoon even. Het is een goed doel, maar wat ze ook doen, er zijn altijd wel zeikerds.
Zolang het maar niet een [BNW] discussie wordt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:06 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik kijk het dan ook niet, en ontwijk het op de radio zoveel mogelijk. Maar dat betekent toch verder niet dat je er geen mening over mag hebben. Het is altijd zo'n lekkere dooddoener, maar we zitten hier toch initieel om te discussiëren? Dat is vrij snel klaar als iedere discussie wordt beslecht met een 'dan kijk/luister je toch lekker niet?'.
Die laatste heb je overal bij. Het niet leuk vinden omdat de massa het wél leuk vindt. Maar als ik om me heen kijk/luister dan heb ik wel het idee dat de interesse zwaar aan het afnemen. En dat zijn dan toch mensen die voorheen gewoon wel ff een plaatje aanvroegen ofzo. Wat toch de kern is, want die veilingen zijn leuk maar is natuurlijk ook enorm de vraag of je zoiets wel bij de PO moet doen, aangezien het toch richting 'reclame/sponsoring' gaat, en dat bij de PO normaal nogal aan banden ligt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik denk dat de maatschappelijke interesse niet afneemt. Ik denk dat het steeds dieper doordringt bij mensen. Waar het eerst echt een 3FM(-luisteraars) feestje was, kent iedereen het nu. Dat je daardoor ook meer zeikerds krijgt is jammer, maar niet meer dan logisch. Oh en natuurlijk het groepje dat altijd een hekel heeft aan populaire zaken.
Jij beweegt je dus duidelijk in de early-adapters (wat FOK! ook is). De grote groep liefhebbers van nu zijn dat nu. Daardoor is je beeld verstoord. Denk ik.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die laatste heb je overal bij. Het niet leuk vinden omdat de massa het wél leuk vindt. Maar als ik om me heen kijk/luister dan heb ik wel het idee dat de interesse zwaar aan het afnemen. En dat zijn dan toch mensen die voorheen gewoon wel ff een plaatje aanvroegen ofzo. Wat toch de kern is, want die veilingen zijn leuk maar is natuurlijk ook enorm de vraag of je zoiets wel bij de PO moet doen, aangezien het toch richting 'reclame/sponsoring' gaat, en dat bij de PO normaal nogal aan banden ligt.
Verder lees ik hier op FOK! toch best wat soortgelijke geluiden over minder interesse in SR, maar ze zijn zo'n beetje het enige 'goede doel' wat jaar na jaar meer en meer op kan halen, zelfs toen ze de bonusverdubbelaar verloren en de crisis toesloeg. Ik heb geen enkel bewijs, maar dan ga je op een gegeven moment toch ook vermoeden dat daar op z'n minst wat kunstgrepen aan te pas komen.
RIP Fokquote:Op dinsdag 23 december 2014 15:06 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik kijk het dan ook niet, en ontwijk het op de radio zoveel mogelijk. Maar dat betekent toch verder niet dat je er geen mening over mag hebben. Het is altijd zo'n lekkere dooddoener, maar we zitten hier toch initieel om te discussiëren? Dat is vrij snel klaar als iedere discussie wordt beslecht met een 'dan kijk/luister je toch lekker niet?'.
Zou kunnen hoor. Het zou gewoon een hoop schelen als ze eens zelf een ietwat kritische blik naar hun eigen actie hadden, de boel een beetje zouden doorontwikkelen, wellicht eens een jaartje wél NL doen, of gewoon even een keer een jaartje overslaan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jij beweegt je dus duidelijk in de early-adapters (wat FOK! ook is). De grote groep liefhebbers van nu zijn dat nu. Daardoor is je beeld verstoord. Denk ik.
Dat is met alles lieve Kersenlipjes, kritiek/commentaar hou je altijd. Dat hoeft geen reden te zijn om iets NIET te doen. Ik vind het ondertussen gewoon een beetje droevig hoe men oogkleppen op lijkt te hebben en niet eens iets durft te versleutelen aan het format, of eens een beetje kritisch te kijken naar wat anders kan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
RIP Fok![]()
Maar er kan net zo goed niets georganiseerd worden, want het is toch nooit goed.
En toen werd het echt teveel een [BNW] disucussie!quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:19 schreef Loveless85 het volgende:
Die hele slogan is toch ook al onzin, het heeft niks met preventie te maken, maar met hulp achteraf, dus wat 'hands off', en het 'our' is ook nogal discutabel. Wat is 'our' en wat niet? En een stille ramp kan je dit ook bepaald niet noemen.
Ze mogen van mij best sleutelen aan het format, ze moeten wel. Dit kan niet eeuwig leuk blijven of zo blijven bestaan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is met alles lieve Kersenlipjes, kritiek/commentaar hou je altijd. Dat hoeft geen reden te zijn om iets NIET te doen. Ik vind het ondertussen gewoon een beetje droevig hoe men oogkleppen op lijkt te hebben en niet eens iets durft te versleutelen aan het format, of eens een beetje kritisch te kijken naar wat anders kan.
Dan begrijp je denk ik niet helemaal wat BNW is, maar het is zo wel erg makkelijk om niet te hoeven reageren op terechte kritiek, die echt gewoon totaal niks met BNW te maken heeft, maar met gewoon een analyse van een zin die 3FM tot slogan heeft gedoopt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En toen werd het echt teveel een [BNW] disucussie!
Veel plezier er mee.
Ditquote:Op dinsdag 23 december 2014 14:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het zou wat zijn, bij de voedselbank A-merken geven terwijl anderen wel rondkomen omdat ze C-merken kopen
Over die Landrover(s) "van" Serious Request:quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:13 schreef Karrs het volgende:
Mensen die op Serious Request zeiken zijn in mijn opinie een stelletje anzijnzeikerige zielepoten bij mekaar.
Het is toch niet normaal dat je een actie bedoeld om de medemens te helpen, gaat lopen afzeiken. Hoe supertriest ben je er dan aan toe.
Kritiek op de uitvoering, prima. Die LaRo, mits uitsluitend voor SR aangeschaft (vast niet) had ook niet gehoeven van mij. Maar dat gezeik op Eric Corton, op die DJ's, op die mediacircus eromheen, op de vermeende hypocrisie... hou toch op.
Die werd in 2011 al gesponsord door Landrover...quote:Land Rover Evoque
Land Rover helpt 3FM Serious Request
14 december 2011 | Met het beschikbaar stellen van tien auto's voor DJ's en organisatie, aangevuld met een gift van ¤ 20.000, helpt Land Rover ook dit jaar 3FM Serious Request weer daadkrachtig op weg. Daarnaast roepen een banneractie op LandRover.nl en een gerichte e-mailcampagne sitebezoekers, liefhebbers en klanten op om 3FM Serious Request te steunen, waarbij direct aan het Rode Kruis kan worden gedoneerd.
Op 7 december, de 'Kom Zelf in Actie'-dag, werden in alle vroegte de eerste van de tien Land Rovers overgedragen aan de DJ's die op 18 december hun intrek gaan nemen in het Glazen Huis in Leiden. Helaas konden ze deze eerste dag maar kort van hun Land Rovers genieten want nog voor acht uur 's ochtends werden de DJ's samen met elk drie kinderen gedropt om de hele dag eigenhandig, op allerlei manieren geld in te zamelen. Met resultaat, want samen brachten Gerard, Timur en Coen een aardig bedrag bij elkaar.
Tot het slot van 3FM Serious Request 2011 zullen de tien Land Rovers continu door heel Nederland worden gebruikt om 'Kom Zelf In Actie'-initiatieven te bezoeken en daarmee meer aandacht te vragen voor alle lokale projecten om geld in te zamelen voor het goede doel. De Land Rovers zijn direct herkenbaar aan hun bestickering, met '3FM Serious Request'- en 'Rode Kruis'-logo's op zijkanten en achterruit, en de campagnesticker van 'This One's For Mama' op de motorkap.
Dit jaar vraagt 3FM Serious Request namelijk aandacht voor moeders die zijn geraakt door oorlog- of conflictsituaties. Moeders die vaak alles zijn kwijtgeraakt, die alleen staan in de zorg voor hun gezin. Het Rode Kruis helpt deze moeders met essentiële zaken: onderdak, medische hulp en hulpgoederen als voedsel, drinkwater, zeep en keukengerei. Maar ook met het verdienen van een eigen inkomen en het terugvinden van vermiste familieleden. Dankzij 3FM Serious Request kan het Rode Kruis deze moeders hun toekomst teruggeven; een initiatief waarbij Land Rover graag van dienst is met mobiliteit en financiële steun.
bron: http://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_archief.php?nk=11237
quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:31 schreef MaGNeT het volgende:
Die werd in 2011 al gesponsord door Landrover...
Mooie reclamecampagne van LandRover.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Over die Landrover(s) "van" Serious Request:
[..]
Die werd in 2011 al gesponsord door Landrover...
Mooi gebaar van LandRover.
Dan nog wordt een land rover niet geassocieerd met "goede doelen".quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:00 schreef Karrs het volgende:
[..]LaRo
Kun je zien hoe gemakkelijk dat misbruikt kan worden. "Huuhuu, kijk SR eens, met dure LaRo's, stelletje hypocrieten."
Nu loop je echt te zuurpruimen... VW had zich ook kunnen melden met een Up maar het is Landrover dat al jaren SR steunt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan nog wordt een land rover niet geassocieerd met "goede doelen".
Iets met onzuinig en duur in aanschaf. Landrover had ook kun sponsoren met kleinere auto's. Je hebt namelijk geen landrover nodig om te rijden in Nederland. En dan was er een groter bedrag aan de doelen van SR geschonken kunnen worden.
En daarnaast hebben de goede doelen dat "misbruik" zelf over hun uitgeroepen. Ze bedelen overal om geld, maar als je transparant wil weten waar ze je geld aan uitgeven, geven ze niet thuis.
Daarnaast wordt keer op keer bewezen dat veel geld niet aankomt bij het doel waarvoor ingezameld wordt.
quote:Het Glazen Huis van 3FM in Haarlem lijkt ondernemers in de stad weinig meerwaarde op te leveren. Een rondvraag door de Volkskrant in de straten rond de Grote Markt levert vooral klachten op. Ondernemers hebben een breed scala aan redenen voor het gebrek aan klandizie.
Het is te rustig, er zijn te veel kraampjes of er zijn te weinig verschillende kraampjes. Sommige ondernemers schatten hun gezamenlijke verlies op bijna 100.000 euro. Ze voelen zich opgejut door gemeente, die extra groot wilde uitpakken voor het evenement dat jaarlijks veel bezoekers trekt.
De meeste bezoekers gaan direct van het station naar de Grote Markt en stoppen niet bij horecagelegenheden, is een van de klachten. Voorzitter Vincent Kroon van Koninklijke Horeca Haarlem stelt dat het een inschattingsfout van de ondernemers is, maar dat de klagers in de minderheid zijn.
Ocherm wat is de wereld boos en moeilijk he.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:37 schreef FredvZ het volgende:
Iets met onzuinig en duur in aanschaf. Landrover had ook kun sponsoren met kleinere auto's. Je hebt namelijk geen landrover nodig om te rijden in Nederland.
Hij heeft gewoon gelijk, als 'goed doel' is je imago erg belangrijk. Zodra mensen het gevoel hebben dat er teveel aan de strijkstok blijft hangen, de directeur 3 ton verdiend, of er in (te) dikke auto's wordt gereden is je imago naar de kloten en zie je dat terug in de donaties. Zegt voldoende over het hele 3FM dat ze daar hun ogen voor sluiten. Het is HUN feestje, ze doen het op HUN manier, en wat de winkeliers, het Rode Kruis, of het publiek er van vindt interesseert ze geen flikker, want het gaat om HUN.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:38 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ocherm wat is de wereld boos en moeilijk he..
Euhm, het gaat hier specifiek over die LandRover. Maar ik hoor inderdaad dat er een record-brekend laag bedrag is opgehaald dit jaar. Ik heb nog steeds niet het idee dat de goede doelen het als een straf zien als serious request voor ze gaat lopen bedelen.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:40 schreef Loveless85 het volgende:
Hij heeft gewoon gelijk, als 'goed doel' is je imago erg belangrijk. Zodra mensen het gevoel hebben dat er teveel aan de strijkstok blijft hangen, de directeur 3 ton verdiend, of er in (te) dikke auto's wordt gereden is je imago naar de kloten en zie je dat terug in de donaties.
Nou èn. Dat is marketing. En het werkt. Als mensen als makke schapen mee willen gaan in het feestje van 3FM en ze er tot overmaat van ramp ook nog een goed doel mee spekken, wat is dan het probleem? Ik hoor de goede doelen niet klagen over het geld wat ze krijgen hoor.quote:Zegt voldoende over het hele 3FM dat ze daar hun ogen voor sluiten. Het is HUN feestje, ze doen het op HUN manier, en wat de winkeliers, het Rode Kruis, of het publiek er van vindt interesseert ze geen flikker, want het gaat om HUN.
Ah het gaat puur om het geld dus? Verder maakt het imago of de manier waarop niet uit? Ik zeg een paar afrikaanse meidenschoolklasje hier achter de ramen zettenquote:Op woensdag 24 december 2014 12:57 schreef nietzman het volgende:
[..]
Euhm, het gaat hier specifiek over die LandRover. Maar ik hoor inderdaad dat er een record-brekend laag bedrag is opgehaald dit jaar. Ik heb nog steeds niet het idee dat de goede doelen het als een straf zien als serious request voor ze gaat lopen bedelen.
[..]
Nou èn. Dat is marketing. En het werkt. Als mensen als makke schapen mee willen gaan in het feestje van 3FM en ze er tot overmaat van ramp ook nog een goed doel mee spekken, wat is dan het probleem? Ik hoor de goede doelen niet klagen over het geld wat ze krijgen hoor.
Maar misschien moet je zonder pompeus mediacircus eens proberen wat geld in te zamelen. Denk niet dat je even ver gaat komen.
Precies, en vooral de 'kerstbonus' van 3FM naar de gitaarbandjes die braaf het hele jaar slaafs zijn komen opdraven bij Giel, en 3FM hun hitjes heeft laten pluggen.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:52 schreef Deckard het volgende:
Het gaat mij altijd meer om alles wat er om heen zit wat mij enorm tegen harnas jaagt. Zanger x heeft een plaatje te promoten, bedrijf y wil graag genoemd worden, etc. Het is uiteindelijk gewoon een jaarlijkse marketing campagne van bn-ers om verzekerd te zijn voor het komende jaar.
Maar das BNW he, als je daar over begint. Ofzo. Of ze hebben daar geen weerwoord op dus verzinnen gewoon een smoes niet te hoeven antwoorden.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:52 schreef Ixnay het volgende:
Ik begrijp het hele thema van SR ook niet.
Waarom draait het alleen maar om wijven? Genoeg mannelijke slachtoffers.
"Maat dat zijn maar mannen dat is minder erg."
Het is sowieso raar om het in deze context te brengen.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar das BNW he, als je daar over begint. Ofzo. Of ze hebben daar geen weerwoord op dus verzinnen gewoon een smoes niet te hoeven antwoorden.
Hele slogan is onzin. Heeft niks met 'hands off' te maken, want psychologische hulp, geen fysieke bescherming ofzo. En weinig met 'our girls'.
Verschrikkelijk is dat. De de pauper-mentaliteit druipt er van af. Wat mij betreft sluiten ze alle voedselbanken per direct.quote:
Nou dat dan weer niet, want daar pak je ook direct de verkeerde mensen mee.quote:Op woensdag 24 december 2014 16:23 schreef Deckard het volgende:
[..]
Verschrikkelijk is dat. De de pauper-mentaliteit druipt er van af. Wat mij betreft sluiten ze alle voedselbanken per direct.
Ik heb het gevoel dat ze het zelf ook een tikkeltje sjernant vinden.quote:Op woensdag 24 december 2014 21:26 schreef TLC het volgende:
Met die pausmobiel optocht zou je toch bijna gaan denken dat het om de heren dj's zelf gaat en dat het goede doel maar een bijzaak is
quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:48 schreef karr-1 het volgende:
Kunnen we het niet gewoon verplaatsen naar de commercielen zodat onze belastingcenten niet mer gespendeerd worden aan deze hypocriete onzin.
En dan zon donkere vrouw als foto..het is fuckin colombia...niet Afrikaquote:Op woensdag 24 december 2014 15:52 schreef Ixnay het volgende:
Ik begrijp het hele thema van SR ook niet.
Waarom draait het alleen maar om wijven? Genoeg mannelijke slachtoffers.
"Maat dat zijn maar mannen dat is minder erg."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |