abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 22 december 2014 @ 15:32:05 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_147844247

Goededoelenzeloten bij NPO regelen een Range Rover Evoque (autootje van 70K) voor #SR14

https://www.facebook.com/(...)0478/?type=1&theater

Het valt me op dat er zoveel mensen negatief zijn dit jaar over Serious Request. Terwijl dit een fantastische actie is om mensen te helpen. Waarom zijn mensen zo negatief :'(
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 22 december 2014 @ 15:36:04 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_147844418
Je altijd mensen die ergens negatief over zijn. Het is toch nooit goed.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_147844447
omsat giel niet in het huis zit
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 22 december 2014 @ 15:36:54 #4
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_147844464
Omdat de PVV stemmers die elke jaar met hun dikke reet aan een 5 gangen menu zitten,nu weer lekker kunnen zeiken omdat er wat voor een ander land gedaan wordt.

En als er wat voor de voedselbank o.i.d zou worden gedaan zou het ook niet goed zijn omdat er dan weer geld aan ''de strijkstok'' blijft hangen.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_147844959
ik vraag me bij dat soort FB plaatjes altijd af of er bewust spelfouten in staan om de mensen die dit soort plaatjes delen nog belachelijker te maken :')
pi_147844972
-verkeerde topic- :')
  maandag 22 december 2014 @ 15:53:26 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_147845193
quote:
11s.gif Op maandag 22 december 2014 15:32 schreef Paul het volgende:
Het valt me op dat er zoveel mensen negatief zijn dit jaar over Serious Request. Terwijl dit een fantastische actie is om mensen te helpen. Waarom zijn mensen zo negatief :'(
Omdat die mensen gewoon een goed punt hebben.

Een Range Rover is nergens voor nodig en soms mag het ook wel eens dichter bij huis worden gezocht.

Scheelt ook weer in de reiskosten om Eric Corton een paar filmpjes te laten maken.
So we just called him Fred
pi_147845569
Ik heb de afgelopen dagen met verbazing al die plaatjes voorbij zien komen op Facebook. En dan ook nog dat verschrikkelijke gejank van die mensen "dat ze het zelf zo slecht hebben". Ze vergeten geloof ik dat mensen helemaal vrij zijn om zelf te kiezen waar ze hun geld aan doneren.
pi_147845628
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:47 schreef Bloem84 het volgende:
ik vraag me bij dat soort FB plaatjes altijd af of er bewust spelfouten in staan om de mensen die dit soort plaatjes delen nog belachelijker te maken :')
Echt he :')

Vaak noemen die mensen zichzelf ook nog nationalisten maar de meesten zijn niet in staat om een foutloze zin Nederlands te typen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2014 16:08:10 ]
pi_147845630
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:53 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Een Range Rover is nergens voor nodig en soms mag het ook wel eens dichter bij huis worden gezocht.

Scheelt ook weer in de reiskosten om Eric Corton een paar filmpjes te laten maken.
Dichterbij huis zijn de problemen A) verwaarloosbaar B) voorkombaar C) veel makkelijker op te lossen
pi_147845733
Overigens als iemand die eerste op z'n FB gooit, betekend dat insta unfriend.
  maandag 22 december 2014 @ 16:12:56 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_147845826
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 16:07 schreef stbabylon het volgende:
Dichterbij huis zijn de problemen A) verwaarloosbaar B) voorkombaar C) veel makkelijker op te lossen
Waarom bestaan ze dan?
pi_147845851
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Waarom bestaan ze dan?
Omdat mensen hun geld verkeerd uitgeven.
  maandag 22 december 2014 @ 16:15:32 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_147845906
Mensen beginnen zich blijkbaar eindelijk te realiseren dat deze actie van hypocrisie aan elkaar hangt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_147845975
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:15 schreef Janneke141 het volgende:
Mensen beginnen zich blijkbaar eindelijk te realiseren dat deze actie van hypocrisie aan elkaar hangt.
Best, maar waarom het dan actief gaan saboteren?
pi_147846066
quote:

Niemand die jou (of andere zeikerds) tegenhoudt om een dergelijke actie op poten te zetten. :)
  maandag 22 december 2014 @ 16:20:40 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_147846079
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 16:13 schreef stbabylon het volgende:
Omdat mensen hun geld verkeerd uitgeven.
Zoals aan goede doelen die vooral ver van huis acteren?
pi_147846176
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 16:17 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook zo raar.
pi_147846201
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:20 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zoals aan goede doelen die vooral ver van huis acteren?
Bijvoorbeeld, als je zelf moeite hebt om je huur te betalen, moet je niet aan serious request doneren (of sigaretten of vuurwerk kopen)
pi_147846972
Facebook :')
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_147848073
quote:

[..]

Er zijn genoeg acties en goede doelen voor het binnenland. Daar doe jij actief aan mee neem ik aan?
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 22 december 2014 @ 17:58:21 #22
80791 crew  Paul
pi_147848828
pi_147848945
Veel geld van SR aan deze actie wordt besteedt aan symptoombestrijding, terwijl ik niks hoor over de bron van het probleem aanpakken (opvoeding, educatie e.d.), want zo is het water dragen uit de zee.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_147853190
Ik boycot dat hele SR al jaren :). Het interesseert me werkelijk waar geen ene flikker ook. Snap ook niet waarom mensen hier geld aan sponsoren, en ja, dan ben ik maar lekker een zeikerd :)
Zonder wrijving geen glans
  maandag 22 december 2014 @ 20:22:42 #25
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147853246
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 18:02 schreef TLC het volgende:
Veel geld van SR aan deze actie wordt besteedt aan symptoombestrijding, terwijl ik niks hoor over de bron van het probleem aanpakken (opvoeding, educatie e.d.), want zo is het water dragen uit de zee.
Het is water naar de zee dragen. :')
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_147859013
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 20:22 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Het is water naar de zee dragen. :')
Kun je nagaan hoe erg ik dat vind
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 22 december 2014 @ 22:31:40 #27
80791 crew  Paul
pi_147859675
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik boycot dat hele SR al jaren :). Het interesseert me werkelijk waar geen ene flikker ook. Snap ook niet waarom mensen hier geld aan sponsoren, en ja, dan ben ik maar lekker een zeikerd :)
:)
pi_147863411
Het volk dat dit soort plaatjes op hun Facebook zet zijn wel de laatste mensen die je serieus moet nemen.

Leuk om te bedenken is ook dat diezelfde mensen ook het hardst hadden lopen schreeuwen wanneer het doel wél de voedselbank / het leger des heils was. Dan was het belachelijk geweest dat we geld ophalen voor minder bedeelden in NL terwijl mensen in Afrika het nog veel zwaarder hebben.
pi_147868876
quote:
11s.gif Op maandag 22 december 2014 15:32 schreef Paul het volgende:

https://www.facebook.com/(...)0478/?type=1&theater

Mensen zijn niet zomaar negatief maar vanaf dag 1 is gebleken dat het hele Serious Request een grove leugen is omgeven door drogredenen om het in stand te houden. De media ( radio/tv/kranten) zijn hier ook medeschuldig aan.

Het doel was nooit om dat arme negertje i.p.v. dat vieze bordje stijfsel dat pap heet,iets beters te geven,nee, om de salarissen van de sponsors en gemeente en allerlei aanverwante bedrijven eerst weer te vullen en wat er overblijft aan het Rode Kruis te geven waar uiteraard eerst ook het bestuur en personeel dient te worden betaalt en dan pas (als er nog wat is) dat arme negertje dat dus nog steeds dat bordje stijfsel in de ochtend krijgt i.p.v. een behoorlijk maal bestaande uit vlees,groente en aardappelen. }:|

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2014 02:01:10 ]
  dinsdag 23 december 2014 @ 02:42:25 #30
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_147869674
Ben het wel eens met het eerste plaatje.
Is ook logisch toen SR begon waren wij een rijk en welvarend volk dat niet te beroerd was om zijn rijkdom te delen met mensen die het minder hadden ergens op de wereld. Nu staan we er zelf slecht voor en ja dan krijg je dit soort dingen. Ik zou een actie tegen de armoede in Nederland toe juichen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_147870205
Stel, je zou in Nederland een Serious Request houden voor die 1,5 Miljoen "armen" in Nederland dan zou je de man ¤8,33 hebben. Daar los je geen problemen mee op...

De overheid en het beleid dat gevoerd wordt heeft 1000x meer invloed.
pi_147870763
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ben het wel eens met het eerste plaatje.
Is ook logisch toen SR begon waren wij een rijk en welvarend volk dat niet te beroerd was om zijn rijkdom te delen met mensen die het minder hadden ergens op de wereld. Nu staan we er zelf slecht voor en ja dan krijg je dit soort dingen. Ik zou een actie tegen de armoede in Nederland toe juichen.
Maar we staan er helemaal niet slecht voor, we zijn nog steeds een van de rijkste landen ter wereld. Dat we een weinig sociaal kabinet hebben hadden mensen kunnen zien aankomen voordat ze op de VVD stemde
pi_147870849
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 17:28 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg acties en goede doelen voor het binnenland. Daar doe jij actief aan mee neem ik aan?
Ik verwacht dat alle mensen die die plaatjes op Facebook posten minimaal 10 euro aan de voedselbank doneren.
pi_147870884
"Hands off our (?) girls!" is het motto. Dit suggereert dat ze er naar streven om seksueel geweld te stoppen. Echter gaat het geld niet naar preventie, maar naar 'opvang' achteraf. Dat motto slaat dus nergens op.

"Voor slechts 15,- kan het rode kruis één sessie met een psycholoog regelen!"

:')
  dinsdag 23 december 2014 @ 06:46:50 #35
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_147870899
Ik vind het een waardeloos doel.

Waarom geen "hulp voor oorlogsslachtoffers"

Nee het moet weer exclusief, alleen voor een deel van de mensen, verdeeld.

Het web staat momenteel vol met filmpjes van massamoorden op mannen en jongens vanaf 12 jaar en zelfs jonger. In Syrië en Irak moorden IS deadsquads de mannelijk bevolking van volledige dorpen uit. In Afrika hetzelfde met Boko Haram. Als ze niet vermoord worden blijven ze ernstig verminkt met afhakte lichaamsdelen achter. Veel jongens worden gedwongen als kindsoldaten te vechten. Enz.

Er is geen reden het gender specifiek te maken.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_147870913
Ze moeten nu eenmaal een keuze maken.

Zelf doneer ik alleen aan de kankerbestrijding want kanker vind ik wel het grootste probleem in de wereld.
  dinsdag 23 december 2014 @ 07:29:28 #37
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_147871013
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 06:46 schreef Rica het volgende:

Het web staat momenteel vol met filmpjes van massamoorden op mannen en jongens vanaf 12 jaar en zelfs jonger. In Syrië en Irak moorden IS deadsquads de mannelijk bevolking van volledige dorpen uit. In Afrika hetzelfde met Boko Haram. Als ze niet vermoord worden blijven ze ernstig verminkt met afhakte lichaamsdelen achter. Veel jongens worden gedwongen als kindsoldaten te vechten. Enz.

Omdat IS geen stille ramp is. 3FM probeert met deze actie een stille ramp onder de aandacht te brengen. Daarnaast kun je maar één probleem tegelijk oplossen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 23 december 2014 @ 07:30:53 #38
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_147871023
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 06:50 schreef Gewas het volgende:
Ze moeten nu eenmaal een keuze maken.

Zelf doneer ik alleen aan de kankerbestrijding want kanker vind ik wel het grootste probleem in de wereld.
Ik vind Roy Donders het grootste probleem in de wereld. Maar als ik daaraan doneer wordt het alleen nog maar erger.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_147871099
Een komma nog wat miljoen mensen in de armoede? Onze armoedegrens ligt veel te hoog :{w

Ik heb gisteren zo'n zeikwijf terecht gewezen. Die vond ook dat het geld naar hun als ''armen'' toe moest. Ze had namelijk geen recht op de voedselbank met hun 2 Wajong uitkeringen, omdat ze niet in de schuldsanering zitten.
Ik heb haar gevraagd of het dan niet verstandig is om dan eerst maar eens te gaan stoppen met roken.

Je raadt het al; een scheldkanonnade zoals alleen een echte tokkie dat kan en vervolgens blokkeerde ze mij. :')
pi_147871238
Ik heb gewoon vrij weinig met SR terwijl ik wel een fervent 3FM luisteraar ben. Maar het scheelt dit jaar dan wel dat Giel er niet in zet.

Want Giel is een gore kwal :r
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_147871283
Sowieso al die tokkies en 'voortuinzitters' die lopen te klagen dat ze het zo slecht hebben. Alsof ik daar wel geld aan wil geven? Ik denk dat de overgrote meerderheid onder de armoede grens daar door eigen schuld zit. Meeste mensen mensen met BKR registratie nog steeds Senseo drinken en minimaal een 46" flatscreen hebben staan. Oh ja ze hebben het zo slecht.

Ik ben ook tegen de thema's als kind sterfte en malaria bestrijding en al van dat soort. Dan ga je de groei in wereld bevolking nog meer helpen en is de hulp van tijdelijke aard + de ramp over 10 tot 50 jaar alleen maar groter te maken.

Dit jaar valt het thema dannog mee in dat opzicht.
pi_147871309
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 08:19 schreef renwan het volgende:
Ik heb gewoon vrij weinig met SR terwijl ik wel een fervent 3FM luisteraar ben. Maar het scheelt dit jaar dan wel dat Giel er niet in zet.

Want Giel is een gore kwal :r
Hier net zo, ik vind SR wel leuke radio opleveren, maar de keer dat ik voor 10 Euri een plaatje aanvroeg is ook alweer 6 jaar geleden.
pi_147871370
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 01:59 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Mensen zijn niet zomaar negatief maar vanaf dag 1 is gebleken dat het hele Serious Request een grove leugen is omgeven door drogredenen om het in stand te houden. De media ( radio/tv/kranten) zijn hier ook medeschuldig aan.

Het doel was nooit om dat arme negertje i.p.v. dat vieze bordje stijfsel dat pap heet,iets beters te geven,nee, om de salarissen van de sponsors en gemeente en allerlei aanverwante bedrijven eerst weer te vullen en wat er overblijft aan het Rode Kruis te geven waar uiteraard eerst ook het bestuur en personeel dient te worden betaalt en dan pas (als er nog wat is) dat arme negertje dat dus nog steeds dat bordje stijfsel in de ochtend krijgt i.p.v. een behoorlijk maal bestaande uit vlees,groente en aardappelen. }:|
Wat een dikke bullshit, je kan op de site van het cbf kijken wat er met het geld gebeurt binnen het Rode Kruis (en andere goede doelen)
Het is daarnaast geoormerkt geld er kan dus geen cent aan iets anders worden besteed dan het doel waar voor is ingezameld.

Van dat gezeik elke keer wordt ik een beetje moe.
Wij Nederland worden rijk van ontwikkelingshulp. daarnaast investeren we in beginnende economieën om ons eigen belang in de toekomst veilig te stellen.

En omdat we het in dit land aan het verkloten zijn, zijn er hier ook mensen die in armoede (volgens onze standaard) leven.
Maar dit valt in het totale niets tot wat er in het buitenland gebeurt. En ik persoonlijk vind het doel prima dit jaar.
Een keer geld inzamelen voor Nederland zou wel een welkome afwisseling zijn denk ik, alleen is de nood elders toch echt hoger
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_147871456
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 06:20 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik verwacht dat alle mensen die die plaatjes op Facebook posten minimaal 10 euro aan de voedselbank doneren.
Keep dreaming :D
  dinsdag 23 december 2014 @ 08:53:06 #45
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_147871494
De actie an sich is niet verkeerd.
Het gaat om wat er omheen zit. Gemeentes die miljoenen uitgeven om het glazen huis binnen te halen, café's die klagen vanwege de lage omzet. Het gaat niet meer om het goeie doel, het gaat om het geld en de eer en glorie van de mensen op het gemeentehuis en bij 3fm.

Ik vind een actie als samen voor de voedselbank bij omroep west. Of ongeveer elke andere kleinschaligere actie dan beter.

Of het geld dan naar Nederlandse inwoners gaat of naar zuid west oost Antarctica zal me worst wezen, zolang het maar terecht komt bij mensen die het nodig hebben.
  dinsdag 23 december 2014 @ 08:56:27 #46
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_147871525
Overigens kunnen al die mensen die zeuren over "dat geld kan beter naar de voedselbank" beter eens nadenken over hun stem en welk beleid ze daarmee eigenlijk steunen.
pi_147877279
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 06:46 schreef Rica het volgende:

Omdat je met het bedrag dat ze ophalen geen grootschalige problemen kunt aanpakken. Je kunt met 12 miljoen niets tegen IS beginnen, of iets voor ALLE oorlogsslachtoffers doen. Dit bedrag is veel beter besteed aan stille rampen, daar kan het bedrag echt een verschil maken, en het maakt de mensen ook bewust van een ondergeschoven probleem.
Tap tap tap
pi_147879187
Waarom zoveel negativiteit?
Omdat het eerst:

lalalala.........geld was en nu GELD en vlug en veel.......................lalalala
trappen mensen (on)bewust niet meer in.
pi_147879280
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:58 schreef tbracing het volgende:
Omdat het eerst:

lalalala.........geld was en nu GELD en vlug en veel.......................lalalala
En toch, dit jaar, weer meer geld gedoneerd dan ooit. Er gaat iets mis bij je stelling.
pi_147879522
Omdat 3FM zo hypocriet is als de pest. 1. de dj's worden gedurende hun periode in het huis gewoon doorbetaald. Als ze zo ideëel zijn, zouden ze ook kunnen besluiten dit belangeloos te doen. 2. het is verworden tot een pr-machine voor met name bands die gracieus meeprofiteren van alle aandacht onder de noemer van het goede doel 3. het draait te veel om de acties, de personal branding van de dj's. er heerst te erg een 'zie mij eens gek doen' mentaliteit. Die single van Ekdom bijvoorbeeld, je ziet hoe zeer hij van de aandacht geniet, z'n ego en lul groeien met de minuut. 4. het is natuurlijk een illusie dat alles naar t goede doel gaat. Dat is altijd zo, maar 3fm presenteert het wel te rooskleurig. Zelfs de inschatting 97 cent van elke euro gaat naar het goede doel, klopt niet.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_147879603
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:58 schreef tbracing het volgende:
Omdat het eerst:

Omdat mensen steeds meer zeiken. Zeiken, zeiken, zeiken.
Tap tap tap
pi_147879723
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
Omdat 3FM zo hypocriet is als de pest. 1. de dj's worden gedurende hun periode in het huis gewoon doorbetaald. Als ze zo ideëel zijn, zouden ze ook kunnen besluiten dit belangeloos te doen. 2. het is verworden tot een pr-machine voor met name bands die gracieus meeprofiteren van alle aandacht onder de noemer van het goede doel 3. het draait te veel om de acties, de personal branding van de dj's. er heerst te erg een 'zie mij eens gek doen' mentaliteit. Die single van Ekdom bijvoorbeeld, je ziet hoe zeer hij van de aandacht geniet, z'n ego en lul groeien met de minuut.
Nou fucking en?? blijkbaar werkt die techniek prima, er worden wederom BAKKEN met geld gedoneert!

quote:
4. het is natuurlijk een illusie dat alles naar t goede doel gaat. Dat is altijd zo, maar 3fm presenteert het wel te rooskleurig. Zelfs de inschatting 97 cent van elke euro gaat naar het goede doel, klopt niet.
Laat maar zien dat bewijs dat dat niet zou kloppen.
  dinsdag 23 december 2014 @ 14:15:47 #53
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147879841
Ben het eens met de eerste image.

Mogen weleens serious requests komen voor het eigen volk dat (al dan niet door de crisis, dan wel door fouten van instanties) in een gat zonder bodem zijn komen te vallen.
Ken er zelf ook genoeg, het is niet om aan te zien en zou elke "bekende nederlander" laten janken hoe mensen moeten leven tegenwoordig.

En ja dat kun je onderhand vergelijken met afrika.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_147879870
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:12 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nou fucking en?? blijkbaar werkt die techniek prima, er worden wederom BAKKEN met geld gedoneert!

[..]

Laat maar zien dat bewijs dat dat niet zou kloppen.
De topicstarter vraagt waarom er zoveel negativiteit is, dus geef ik antwoord. Dus prima met je nou fucking en reactie, maar ik geef slechts antwoord de vraag van ts.

En dat tweede lijkt me een goede journalistieke opdracht voor volgend jaar.
pi_147879945
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:16 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

De topicstarter vraagt waarom er zoveel negativiteit is, dus geef ik antwoord. Dus prima met je nou fucking en reactie, maar ik geef slechts antwoord de vraag van ts.

En dat tweede lijkt me een goede journalistieke opdracht voor volgend jaar.
Dus omdat 3FM hypocriet wordt geacht, zijn mensen er zo negatief over, dat ze het zelfs nodig achten om anti-reclame te maken. Mooi sneu.

Die opdracht ligt bij jou meneer.
pi_147879949
Ik vind het sneu dat de jongens in die landen vergeten worden. Alsof jongens/mannen geen slachtoffer kunnen zijn van seksueel geweld. -O-
pi_147880021
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:15 schreef BaajGuardian het volgende:
Ben het eens met de eerste image.

Mogen weleens serious requests komen voor het eigen volk dat (al dan niet door de crisis, dan wel door fouten van instanties) in een gat zonder bodem zijn komen te vallen.
Ken er zelf ook genoeg, het is niet om aan te zien en zou elke "bekende nederlander" laten janken hoe mensen moeten leven tegenwoordig.

En ja dat kun je onderhand vergelijken met afrika.
Zodra die mensen in dat gat eens echt goed naar hun uitgaven hebben gekeken (desnoods met hulp van de stadsbank), komt zeker de helft er makkelijk weer uit.

En nee, dat is niet te vergelijken met Afrika. Sterker nog, als je dat gaat doen ben je misselijkmakend bezig. Een top 5 land vergelijken met Afrika en zeggen dat ze het hier net zo erg hebben. Bah.
pi_147880045
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:18 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dus omdat 3FM hypocriet wordt geacht, zijn mensen er zo negatief over, dat ze het zelfs nodig achten om anti-reclame te maken. Mooi sneu.

Die opdracht ligt bij jou meneer.
Ik kan me voorstellen, en deel de mening, dat de actie teveel gehypet wordt, en dat het teveel om de dj's draait, en een beetje om het goede doel.

En ik ben ook zeker van plan volgend jaar de geldstromen van SR na te gaan (al dan niet met nog een andere onderzoeksjournalist) voor zover dit mogelijk is en mijn bevindingen te publiceren.
pi_147880078
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:20 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen, en deel de mening, dat de actie teveel gehypet wordt, en dat het teveel om de dj's draait, en een beetje om het goede doel.

En ik ben ook zeker van plan volgend jaar de geldstromen van SR na te gaan (al dan niet met nog een andere onderzoeksjournalist) voor zover dit mogelijk is en mijn bevindingen te publiceren.
Oh :D Das dan wel weer cool :D
  dinsdag 23 december 2014 @ 14:21:49 #60
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147880083
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:20 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Zodra die mensen in dat gat eens echt goed naar hun uitgaven hebben gekeken (desnoods met hulp van de stadsbank), komt zeker de helft er makkelijk weer uit.

Dat zou je denken maar dan moet je nog 100 instanties bellen en die werken niet allemaal mee, vooral telefonistes weten vaak nieteens over hun eigen regelingen. Daar word je uiteindelijk helemaal knettermoe van.
quote:
En nee, dat is niet te vergelijken met Afrika. Sterker nog, als je dat gaat doen ben je misselijkmakend bezig. Een top 5 land vergelijken met Afrika en zeggen dat ze het hier net zo erg hebben. Bah.
Ga jij maar eens met mensen in gesprek die niks meer hebben en ook niet voor de voedselbank in aanmerking komen door een vinkje op een papier.
pi_147880118
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:21 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat zou je denken maar dan moet je nog 100 instanties bellen en die werken niet allemaal mee, vooral telefonistes weten vaak nieteens over hun eigen regelingen. Daar word je uiteindelijk helemaal knettermoe van.

[..]

Ga jij maar eens met mensen in gesprek die niks meer hebben en ook niet voor de voedselbank in aanmerking komen door een vinkje op een papier.
Ok.... done... En dan nog zeg ik: totaal niet te vergelijken met echte armoede in Afrika.
  dinsdag 23 december 2014 @ 14:24:11 #62
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147880163
Niet dat de voedselbank kwalitatief voedsel heeft, denk aan euroshopper met aspartaam en C kwaliteit rotzooi waar mensen standepede kanker van krijgen. (in het afgelopen jaar zijn er 8 mensen aan kanker overleden die ik kende, en nog eens 2 omdat hun lichaam het gewoonweg opgaf. Allemaal op de bodem van de "economie" Nog iets?
  dinsdag 23 december 2014 @ 14:25:24 #63
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147880209
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:22 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ok.... done... En dan nog zeg ik: totaal niet te vergelijken met echte armoede in Afrika.
Juist wel, het is exact dezelfde oorzaak namelijk; leven ván de mensen. Afrika halen we goedkoop granen en mineralen etc vandaan, en dumpen onze (chemische) rotzooi op hun stranden.

Hier in nederland heb je dus exact hetzelfde, wel de mensen letterlijk leegtrekken wat ze hebben en vervolgens ze in de vervuiling laten zitten.
pi_147880286
Het is gewoon z'n doel aan het voorbij schieten, het is tegenwoordig meer KIJK ONS GOED BEZIG ZIJN (zowel bij donateurs als bij DJ's), en oh ja shit, hmm, dan moeten we nog even een goed doelletje vinden ook. En dan halverwege Maart weer stoere verhalen over hoeveel geld wel niet ECHT onwijs goed op z'n plek terecht is gekomen, terwijl men normaal al moeite heeft 10% van iedere gedoneerde euro goed te besteden. Tjah, logisch, als 'dit geld' allemaal zo onwijs goed besteed moet worden dan moet van de 'normale' donateurs (lees: de mensen die het hele jaar barmhartig bezig zijn, en niet als je even met je bek op TV kan komen of op je Facebook kan roepen dat je dit-en-dit plaatje hebt aangevraagd VOOR HET GOEDE DOEL HÉ, WANT JE BENT ZO'N ONWIJZE FILANTROOP!!) dus het salaris van de directeur, het kantoorpand, en de systemen worden betaald.
pi_147880338
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:24 schreef BaajGuardian het volgende:
Niet dat de voedselbank kwalitatief voedsel heeft, denk aan euroshopper met aspartaam en C kwaliteit rotzooi waar mensen standepede kanker van krijgen. (in het afgelopen jaar zijn er 8 mensen aan kanker overleden die ik kende, en nog eens 2 omdat hun lichaam het gewoonweg opgaf. Allemaal op de bodem van de "economie" Nog iets?
Het zou wat zijn, bij de voedselbank A-merken geven terwijl anderen wel rondkomen omdat ze C-merken kopen :D
Tap tap tap
pi_147880444
Plus 3FM doet onwijs anal over alles, ken iemand die bij het Rode Kruis wat op social media gebied doet. Oh wee als die #SR14 gebruiken en 3FM is het er niet mee eens of het is niet eerst voorgelegd, dan wordt het halve Rode Kruis wat daar belangeloos in Haarlem loopt te helpen stijf gescholden :')

Maar nee hoor, het gaat niet om 3FM, het is allemaal voor het goede doel :')
pi_147880808
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:27 schreef Loveless85 het volgende:
Het is gewoon z'n doel aan het voorbij schieten, het is tegenwoordig meer KIJK ONS GOED BEZIG ZIJN (zowel bij donateurs als bij DJ's), en oh ja shit, hmm, dan moeten we nog even een goed doelletje vinden ook. En dan halverwege Maart weer stoere verhalen over hoeveel geld wel niet ECHT onwijs goed op z'n plek terecht is gekomen, terwijl men normaal al moeite heeft 10% van iedere gedoneerde euro goed te besteden. Tjah, logisch, als 'dit geld' allemaal zo onwijs goed besteed moet worden dan moet van de 'normale' donateurs (lees: de mensen die het hele jaar barmhartig bezig zijn, en niet als je even met je bek op TV kan komen of op je Facebook kan roepen dat je dit-en-dit plaatje hebt aangevraagd VOOR HET GOEDE DOEL HÉ, WANT JE BENT ZO'N ONWIJZE FILANTROOP!!) dus het salaris van de directeur, het kantoorpand, en de systemen worden betaald.
Hoeveel geef jij zelf aan goede doelen?

Hoeveel zou het rode kruis krijgen als 3FM er mee kapt?
pi_147880888
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:31 schreef Loveless85 het volgende:
Plus 3FM doet onwijs anal over alles, ken iemand die bij het Rode Kruis wat op social media gebied doet. Oh wee als die #SR14 gebruiken en 3FM is het er niet mee eens of het is niet eerst voorgelegd, dan wordt het halve Rode Kruis wat daar belangeloos in Haarlem loopt te helpen stijf gescholden :')

Maar nee hoor, het gaat niet om 3FM, het is allemaal voor het goede doel :')
Ik wil niet weten wat voor organisatie er achter het hele gebeuren zit.
Tap tap tap
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 december 2014 @ 14:46:30 #69
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147880914
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 16:17 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Omdat er handenvol belastinggeld aan wordt gespendeerd.
pi_147880966
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:46 schreef Kreator het volgende:

[..]

Omdat er handenvol belastinggeld aan wordt gespendeerd.
Zullen we even alles gaan afschaffen waar mensen in Nederland geen belasting aan willen spenderen :')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 december 2014 @ 14:49:21 #71
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147881011
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:48 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Zullen we even alles gaan afschaffen waar mensen in Nederland geen belasting aan willen spenderen :')
Het gaat over SR en de negativiteit. Ik vind het allemaal maar bullshit, omdat ik indirect toch al meebetaal aan die onzin, terwijl ik dat niet wil.
Er andere dingen bijhalen is een zwaktebod.
pi_147881073
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het gaat over SR en de negativiteit. Ik vind het allemaal maar bullshit, omdat ik indirect toch al meebetaal aan die onzin, terwijl ik dat niet wil.
Er andere dingen bijhalen is een zwaktebod.
Je zin loopt heel krom. Bedoel je nu dat het bullshit is, omdat je indirect mee betaald?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 december 2014 @ 14:54:04 #73
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147881176
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:51 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je zin loopt heel krom. Bedoel je nu dat het bullshit is, omdat je indirect mee betaald?
Het hele SR kan wat mij betreft een bom onder. Kromme zin inderdaad. Ik bedoelde:

Ik vind SR bullshit. Omdat er toch al voor betaal terwijl ik dat niet wil, ga ik me er actief tegen verzetten.
pi_147881186
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:42 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Hoeveel geef jij zelf aan goede doelen?

Hoeveel zou het rode kruis krijgen als 3FM er mee kapt?
Hoe is dat relevant? Dit is nou de hele instelling waar mensen een pleurishekel aan krijgen. Je MAG er geen (negatieve) mening over hebben want boehoe goed doel en boehoe hoeveel geef je zelf wel niet. Ik vind het concept prima, alleen de uitvoering is A) deels ruk en B) ondertussen onwijs uitgemolken.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 december 2014 @ 14:54:45 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147881200
Ook een kromme zin. Ben niet in vorm vandaag.

*ibuprofen zoeken gaat*
pi_147881219
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:54 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant? Dit is nou de hele instelling waar mensen een pleurishekel aan krijgen. Je MAG er geen (negatieve) mening over hebben want boehoe goed doel en boehoe hoeveel geef je zelf wel niet. Ik vind het concept prima, alleen de uitvoering is A) deels ruk en B) ondertussen onwijs uitgemolken.
Het is ook onwijs uitgemolken, maar blijkbaar nog niet genoeg, want meer geld dan ooit.
pi_147881228
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:54 schreef Kreator het volgende:
Ook een kromme zin. Ben niet in vorm vandaag.

*ibuprofen zoeken gaat*
Beterschap :*
pi_147881230
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik wil niet weten wat voor organisatie er achter het hele gebeuren zit.
Hoe bedoel je? Ik wil het niet weten WANT het lijkt me onwijs ruk, en dat was toch mijn mening al. Of Ik wil het niet weten want het is soberso goed dus al hebben ze een callcenter vol 8-jarige Thaise slaafjes
pi_147881236
Je hoeft er natuurlijk niet aan mee te doen natuurlijk, je mag nog altijd zelf weten waar je je geld aan geeft.
Tap tap tap
pi_147881262
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:55 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Het is ook onwijs uitgemolken, maar blijkbaar nog niet genoeg, want meer geld dan ooit.
Ja, want het is ook zo onwijs doorzichtig. Dat hele 'ieder jaar maar meer' terwijl de maatschappelijke interesse er in afneemt en je meer en meer kritiek of 'ik sla het even een jaartje over' hoort. :')

Het is een soort self-fulfilling prophecy aan het worden
pi_147881284
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:55 schreef CherryLips het volgende:
Je hoeft er natuurlijk niet aan mee te doen natuurlijk, je mag nog altijd zelf weten waar je je geld aan geeft.
Die vond je naast 'als je niks te verbergen hebt mag de overheid/facebook/google/je buurman toch gewoon alles wat je doet natrekken'?

Of is dit een ander laatje dooddoeners?
pi_147881291
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:55 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Ik wil het niet weten WANT het lijkt me onwijs ruk, en dat was toch mijn mening al. Of Ik wil het niet weten want het is soberso goed dus al hebben ze een callcenter vol 8-jarige Thaise slaafjes
Ik wil het niet weten omdat het me een helse kutklus lijkt om alles in goede banen te laten leiden. Volgens mij wordt er het hele jaar aan gewerkt om alles goed te laten verlopen, als je alleen al ziet wat een heisa het is bij dat Glazen Huis zelf, en dan nog al het werk erachter. Iedereen gebruikt elkaar als PR en eigengeilerij, maar zolang het geld opbrengt voor verkrachte meisjes, kan het aan m'n reet roesten wat ze doen.
Tap tap tap
  dinsdag 23 december 2014 @ 14:58:11 #83
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_147881310
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dan ben je juist goed bezig. Heb je er geen interesse in, dan kijk je niet en geef je niks. Zo makkelijk is het. Ik vind je geen zeikerd maar een voorbeeld voor de rest die er niks om geeft.

Als mensen het leuk vinden kunnen ze kijken/luisteren en/of geld doneren. Geef je er niks om dan doe je er gewoon niks mee.
#FreeHat
pi_147881322
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:56 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja, want het is ook zo onwijs doorzichtig. Dat hele 'ieder jaar maar meer' terwijl de maatschappelijke interesse er in afneemt en je meer en meer kritiek of 'ik sla het even een jaartje over' hoort. :')

Het is een soort self-fulfilling prophecy aan het worden
Ik denk dat de maatschappelijke interesse niet afneemt. Ik denk dat het steeds dieper doordringt bij mensen. Waar het eerst echt een 3FM(-luisteraars) feestje was, kent iedereen het nu. Dat je daardoor ook meer zeikerds krijgt is jammer, maar niet meer dan logisch. Oh en natuurlijk het groepje dat altijd een hekel heeft aan populaire zaken.
pi_147881332
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik wil het niet weten omdat het me een helse kutklus lijkt om alles in goede banen te laten leiden. Volgens mij wordt er het hele jaar aan gewerkt om alles goed te laten verlopen, als je alleen al ziet wat een heisa het is bij dat Glazen Huis zelf, en dan nog al het werk erachter. Iedereen gebruikt elkaar als PR en eigengeilerij, maar zolang het geld opbrengt voor verkrachte meisjes, kan het aan m'n reet roesten wat ze doen.
Dat is nogal een beetje kort de bocht, maar okee. Je bent tenminste eerlijk :D
pi_147881335
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:57 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die vond je naast 'als je niks te verbergen hebt mag de overheid/facebook/google/je buurman toch gewoon alles wat je doet natrekken'?

Of is dit een ander laatje dooddoeners?
En jij valt precies onder het kopje 'azijnpissers'. Altijd maar dat gezeik op alles. Heb je er last van? Nee. Kijk dan even de andere kant op en hou je bek gewoon even. Het is een goed doel, maar wat ze ook doen, er zijn altijd wel zeikerds.
Tap tap tap
pi_147881532
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En jij valt precies onder het kopje 'azijnpissers'. Altijd maar dat gezeik op alles. Heb je er last van? Nee. Kijk dan even de andere kant op en hou je bek gewoon even. Het is een goed doel, maar wat ze ook doen, er zijn altijd wel zeikerds.
Ik kijk het dan ook niet, en ontwijk het op de radio zoveel mogelijk. Maar dat betekent toch verder niet dat je er geen mening over mag hebben. Het is altijd zo'n lekkere dooddoener, maar we zitten hier toch initieel om te discussiëren? Dat is vrij snel klaar als iedere discussie wordt beslecht met een 'dan kijk/luister je toch lekker niet?'.
pi_147881641
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:06 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik kijk het dan ook niet, en ontwijk het op de radio zoveel mogelijk. Maar dat betekent toch verder niet dat je er geen mening over mag hebben. Het is altijd zo'n lekkere dooddoener, maar we zitten hier toch initieel om te discussiëren? Dat is vrij snel klaar als iedere discussie wordt beslecht met een 'dan kijk/luister je toch lekker niet?'.
Zolang het maar niet een [BNW] discussie wordt.
pi_147881667
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:58 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik denk dat de maatschappelijke interesse niet afneemt. Ik denk dat het steeds dieper doordringt bij mensen. Waar het eerst echt een 3FM(-luisteraars) feestje was, kent iedereen het nu. Dat je daardoor ook meer zeikerds krijgt is jammer, maar niet meer dan logisch. Oh en natuurlijk het groepje dat altijd een hekel heeft aan populaire zaken.
Die laatste heb je overal bij. Het niet leuk vinden omdat de massa het wél leuk vindt. Maar als ik om me heen kijk/luister dan heb ik wel het idee dat de interesse zwaar aan het afnemen. En dat zijn dan toch mensen die voorheen gewoon wel ff een plaatje aanvroegen ofzo. Wat toch de kern is, want die veilingen zijn leuk maar is natuurlijk ook enorm de vraag of je zoiets wel bij de PO moet doen, aangezien het toch richting 'reclame/sponsoring' gaat, en dat bij de PO normaal nogal aan banden ligt.

Verder lees ik hier op FOK! toch best wat soortgelijke geluiden over minder interesse in SR, maar ze zijn zo'n beetje het enige 'goede doel' wat jaar na jaar meer en meer op kan halen, zelfs toen ze de bonusverdubbelaar verloren en de crisis toesloeg. Ik heb geen enkel bewijs, maar dan ga je op een gegeven moment toch ook vermoeden dat daar op z'n minst wat kunstgrepen aan te pas komen.
pi_147881747
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:10 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die laatste heb je overal bij. Het niet leuk vinden omdat de massa het wél leuk vindt. Maar als ik om me heen kijk/luister dan heb ik wel het idee dat de interesse zwaar aan het afnemen. En dat zijn dan toch mensen die voorheen gewoon wel ff een plaatje aanvroegen ofzo. Wat toch de kern is, want die veilingen zijn leuk maar is natuurlijk ook enorm de vraag of je zoiets wel bij de PO moet doen, aangezien het toch richting 'reclame/sponsoring' gaat, en dat bij de PO normaal nogal aan banden ligt.

Verder lees ik hier op FOK! toch best wat soortgelijke geluiden over minder interesse in SR, maar ze zijn zo'n beetje het enige 'goede doel' wat jaar na jaar meer en meer op kan halen, zelfs toen ze de bonusverdubbelaar verloren en de crisis toesloeg. Ik heb geen enkel bewijs, maar dan ga je op een gegeven moment toch ook vermoeden dat daar op z'n minst wat kunstgrepen aan te pas komen.
Jij beweegt je dus duidelijk in de early-adapters (wat FOK! ook is). De grote groep liefhebbers van nu zijn dat nu. Daardoor is je beeld verstoord. Denk ik.
pi_147881767
Mensen die op Serious Request zeiken zijn in mijn opinie een stelletje anzijnzeikerige zielepoten bij mekaar.

Het is toch niet normaal dat je een actie bedoeld om de medemens te helpen, gaat lopen afzeiken. Hoe supertriest ben je er dan aan toe. :')

Kritiek op de uitvoering, prima. Die LaRo, mits uitsluitend voor SR aangeschaft (vast niet) had ook niet gehoeven van mij. Maar dat gezeik op Eric Corton, op die DJ's, op die mediacircus eromheen, op de vermeende hypocrisie... hou toch op. :')
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_147881837
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:06 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

RIP Fok ;( :D

Maar er kan net zo goed niets georganiseerd worden, want het is toch nooit goed.
Tap tap tap
pi_147881990
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:13 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Jij beweegt je dus duidelijk in de early-adapters (wat FOK! ook is). De grote groep liefhebbers van nu zijn dat nu. Daardoor is je beeld verstoord. Denk ik.
Zou kunnen hoor. Het zou gewoon een hoop schelen als ze eens zelf een ietwat kritische blik naar hun eigen actie hadden, de boel een beetje zouden doorontwikkelen, wellicht eens een jaartje wél NL doen, of gewoon even een keer een jaartje overslaan.

Die hele slogan is toch ook al onzin, het heeft niks met preventie te maken, maar met hulp achteraf, dus wat 'hands off', en het 'our' is ook nogal discutabel. Wat is 'our' en wat niet? En een stille ramp kan je dit ook bepaald niet noemen. Genoeg in het nieuws geweest dat bepaalde groeperingen hele klassen schoolmeisjes kidnappen om als seksslaaf te verkopen, of de IS'en van deze wereld die hele dorpen uitmoorden nadat eerst alle meiden en vrouwen zijn verkracht.

En begrijp me niet verkeerd, DAT je voor zoiets geld ophaalt is helemaal dikke prima. Maar dit getuigt dan toch al van geen enkele zelfkritiek of open blik naar hun concept, slogan, en doelstellingen? Want dan hadden ze óf iets anders als doel gepakt, óf hun concept aangepast.

En er wordt wel erg makkelijk over 'eigen land' heengestapt, niet dat dat zaligmakend is. Maar daar is wel een enorme trend aan de gang dat meer en meer mensen financieel of sociaal in de problemen komen, en de organisaties die daarbij ondersteunen zijn steeds meer afhankelijk van privaat geld door bezuinigingen. En dat is vast niet te vergelijken met hoe 'slecht' men het in pak 'm beet Afrika heeft, maar het is wel iets waar mensen zich mee identificeren en waar je veel goed kan doen, misschien wel meer dan in Afrika. Want die miljoentjes die 'wij' (goed, jullie) er heen brengen is nog minder dan een druppel op een gloeiende plaat.

En het hele 'ja euhh eigen schuld, dan doe je gewoon iets stoms' over mensen die hier in de problemen zitten is ook redelijk kort de bocht. Dan kan je ook roepen 'Euhh Afrika? Ja daaggg, burger/stammenoorlogje zoveel, eigen schuld hoor!'.
pi_147882034
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

RIP Fok ;( :D

Maar er kan net zo goed niets georganiseerd worden, want het is toch nooit goed.
Dat is met alles lieve Kersenlipjes, kritiek/commentaar hou je altijd. Dat hoeft geen reden te zijn om iets NIET te doen. Ik vind het ondertussen gewoon een beetje droevig hoe men oogkleppen op lijkt te hebben en niet eens iets durft te versleutelen aan het format, of eens een beetje kritisch te kijken naar wat anders kan.
pi_147882056
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:19 schreef Loveless85 het volgende:

Die hele slogan is toch ook al onzin, het heeft niks met preventie te maken, maar met hulp achteraf, dus wat 'hands off', en het 'our' is ook nogal discutabel. Wat is 'our' en wat niet? En een stille ramp kan je dit ook bepaald niet noemen.
En toen werd het echt teveel een [BNW] disucussie!

Veel plezier er mee.
pi_147882070
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:21 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat is met alles lieve Kersenlipjes, kritiek/commentaar hou je altijd. Dat hoeft geen reden te zijn om iets NIET te doen. Ik vind het ondertussen gewoon een beetje droevig hoe men oogkleppen op lijkt te hebben en niet eens iets durft te versleutelen aan het format, of eens een beetje kritisch te kijken naar wat anders kan.
Ze mogen van mij best sleutelen aan het format, ze moeten wel. Dit kan niet eeuwig leuk blijven of zo blijven bestaan.
Tap tap tap
pi_147882142
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:22 schreef stbabylon het volgende:

[..]

En toen werd het echt teveel een [BNW] disucussie!

Veel plezier er mee.
Dan begrijp je denk ik niet helemaal wat BNW is, maar het is zo wel erg makkelijk om niet te hoeven reageren op terechte kritiek, die echt gewoon totaal niks met BNW te maken heeft, maar met gewoon een analyse van een zin die 3FM tot slogan heeft gedoopt.

Jij ook veel plezier ermee *O*
  dinsdag 23 december 2014 @ 15:52:09 #98
356891 Abed
hooggeleid
pi_147882945
Serious Request :') Ben je echt zo onwetend paul?
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  dinsdag 23 december 2014 @ 17:16:34 #99
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_147885363
Glazen Aids :r "Hands off our girls" :') hoe megalomaan en pathetisch wil je het hebben :')
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_147885443
mwah ik vind het altijd wel sfeervol. En ben wel eens dat goede doel feitelijk bijzaak is en het alleen om eigen persoontje te doen is. Maar toch vind ik het altijd wel een leuke radio/tv week. Ik geef nooit aan goede doelen maar bij SR koop ik altijd wel iets. Tshirtje (gewoon, leuk :P ) en een keer een knuffeltje als cadeautje. Een plaat aanvragen vind ik dan weer 'weggegooid geld' :@ Ze bellen je toch niet -O-
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_147888633
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:28 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het zou wat zijn, bij de voedselbank A-merken geven terwijl anderen wel rondkomen omdat ze C-merken kopen :D
Dit
En geloof me, er zitten een hoop luie mensen die profiteren van de bijstand. Maar dit terzijde.

Ik vind dat ze ieder jaar Eric Corton ook eens moeten sturen daar waar de miljoenen van vorig jaar heen zijn gegaan en wat de verbeteringen zijn van al dat geld. Hoor je niks meer van. Laat dat toch eens op beeld zien.

Verder leuke tv en radio daar niet van maar al die miljoenen die het rode kruis ieder jaar ontvangt van SR ......de directie zal op rozen zitten met flinke bonussen. En daarom hoor je de rest van het jaar ook niks meer van collectes voor het rode kruis.
The secret of getting ahead is getting started
pi_147889820
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:13 schreef Karrs het volgende:
Mensen die op Serious Request zeiken zijn in mijn opinie een stelletje anzijnzeikerige zielepoten bij mekaar.

Het is toch niet normaal dat je een actie bedoeld om de medemens te helpen, gaat lopen afzeiken. Hoe supertriest ben je er dan aan toe. :')

Kritiek op de uitvoering, prima. Die LaRo, mits uitsluitend voor SR aangeschaft (vast niet) had ook niet gehoeven van mij. Maar dat gezeik op Eric Corton, op die DJ's, op die mediacircus eromheen, op de vermeende hypocrisie... hou toch op. :')
Over die Landrover(s) "van" Serious Request:

quote:
Land Rover Evoque
Land Rover helpt 3FM Serious Request

14 december 2011 | Met het beschikbaar stellen van tien auto's voor DJ's en organisatie, aangevuld met een gift van ¤ 20.000, helpt Land Rover ook dit jaar 3FM Serious Request weer daadkrachtig op weg. Daarnaast roepen een banneractie op LandRover.nl en een gerichte e-mailcampagne sitebezoekers, liefhebbers en klanten op om 3FM Serious Request te steunen, waarbij direct aan het Rode Kruis kan worden gedoneerd.
Op 7 december, de 'Kom Zelf in Actie'-dag, werden in alle vroegte de eerste van de tien Land Rovers overgedragen aan de DJ's die op 18 december hun intrek gaan nemen in het Glazen Huis in Leiden. Helaas konden ze deze eerste dag maar kort van hun Land Rovers genieten want nog voor acht uur 's ochtends werden de DJ's samen met elk drie kinderen gedropt om de hele dag eigenhandig, op allerlei manieren geld in te zamelen. Met resultaat, want samen brachten Gerard, Timur en Coen een aardig bedrag bij elkaar.

Tot het slot van 3FM Serious Request 2011 zullen de tien Land Rovers continu door heel Nederland worden gebruikt om 'Kom Zelf In Actie'-initiatieven te bezoeken en daarmee meer aandacht te vragen voor alle lokale projecten om geld in te zamelen voor het goede doel. De Land Rovers zijn direct herkenbaar aan hun bestickering, met '3FM Serious Request'- en 'Rode Kruis'-logo's op zijkanten en achterruit, en de campagnesticker van 'This One's For Mama' op de motorkap.

Dit jaar vraagt 3FM Serious Request namelijk aandacht voor moeders die zijn geraakt door oorlog- of conflictsituaties. Moeders die vaak alles zijn kwijtgeraakt, die alleen staan in de zorg voor hun gezin. Het Rode Kruis helpt deze moeders met essentiële zaken: onderdak, medische hulp en hulpgoederen als voedsel, drinkwater, zeep en keukengerei. Maar ook met het verdienen van een eigen inkomen en het terugvinden van vermiste familieleden. Dankzij 3FM Serious Request kan het Rode Kruis deze moeders hun toekomst teruggeven; een initiatief waarbij Land Rover graag van dienst is met mobiliteit en financiële steun.

bron: http://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_archief.php?nk=11237
Die werd in 2011 al gesponsord door Landrover...
Mooi gebaar van LandRover.
  dinsdag 23 december 2014 @ 19:34:13 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_147889898
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:31 schreef MaGNeT het volgende:
Mooie reclamecampagne van LandRover.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_147890308
StuBru doet de warmste week, met meerdere goede doelen, die men zelf kan kiezen. Leuker concept eigenlijk wel.
pi_147893588
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Over die Landrover(s) "van" Serious Request:

[..]

Mooi gebaar van LandRover.
_O_ LaRo

Kun je zien hoe gemakkelijk dat misbruikt kan worden. "Huuhuu, kijk SR eens, met dure LaRo's, stelletje hypocrieten." :N
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 23 december 2014 @ 23:37:52 #106
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_147901845
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 december 2014 21:00 schreef Karrs het volgende:

[..]

_O_ LaRo

Kun je zien hoe gemakkelijk dat misbruikt kan worden. "Huuhuu, kijk SR eens, met dure LaRo's, stelletje hypocrieten." :N
Dan nog wordt een land rover niet geassocieerd met "goede doelen".
Iets met onzuinig en duur in aanschaf. Landrover had ook kun sponsoren met kleinere auto's. Je hebt namelijk geen landrover nodig om te rijden in Nederland. En dan was er een groter bedrag aan de doelen van SR geschonken kunnen worden.

En daarnaast hebben de goede doelen dat "misbruik" zelf over hun uitgeroepen. Ze bedelen overal om geld, maar als je transparant wil weten waar ze je geld aan uitgeven, geven ze niet thuis.
Daarnaast wordt keer op keer bewezen dat veel geld niet aankomt bij het doel waarvoor ingezameld wordt.
pi_147901944
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:37 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan nog wordt een land rover niet geassocieerd met "goede doelen".
Iets met onzuinig en duur in aanschaf. Landrover had ook kun sponsoren met kleinere auto's. Je hebt namelijk geen landrover nodig om te rijden in Nederland. En dan was er een groter bedrag aan de doelen van SR geschonken kunnen worden.

En daarnaast hebben de goede doelen dat "misbruik" zelf over hun uitgeroepen. Ze bedelen overal om geld, maar als je transparant wil weten waar ze je geld aan uitgeven, geven ze niet thuis.
Daarnaast wordt keer op keer bewezen dat veel geld niet aankomt bij het doel waarvoor ingezameld wordt.
Nu loop je echt te zuurpruimen... VW had zich ook kunnen melden met een Up maar het is Landrover dat al jaren SR steunt.

En al je met camera- en geluidsmensen en apparatuur op pad moet en zoiets krijgt aangeboden? Netjes.
pi_147903056
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja duh :D
Tap tap tap
pi_147914426
quote:
Het Glazen Huis van 3FM in Haarlem lijkt ondernemers in de stad weinig meerwaarde op te leveren. Een rondvraag door de Volkskrant in de straten rond de Grote Markt levert vooral klachten op. Ondernemers hebben een breed scala aan redenen voor het gebrek aan klandizie.
Het is te rustig, er zijn te veel kraampjes of er zijn te weinig verschillende kraampjes. Sommige ondernemers schatten hun gezamenlijke verlies op bijna 100.000 euro. Ze voelen zich opgejut door gemeente, die extra groot wilde uitpakken voor het evenement dat jaarlijks veel bezoekers trekt.

De meeste bezoekers gaan direct van het station naar de Grote Markt en stoppen niet bij horecagelegenheden, is een van de klachten. Voorzitter Vincent Kroon van Koninklijke Horeca Haarlem stelt dat het een inschattingsfout van de ondernemers is, maar dat de klagers in de minderheid zijn.
pi_147914499
En dat van die Landrover is natuurlijk ook belachelijk, maar dat zal wel weer azijnpissen zijn _O- ieder 'goed doel' zou zich even 'kritisch' afvragen; 'wat schieten we ermee op'. En dan kom je tot de conclusie dat de positieve effecten vrijwel nihil zijn, je kan je mensen immers ook in een wat minder opvallende wagen vervoeren, en niemand gaat extra doneren omdat je in een Landrover rijdt. Terwijl de negatieve effecten velerlei zijn: je kan namelijk continu uitleggen dat het een gesponsord ding is, en er ontstaat beeldvorming dat je vooral van extreme luxe houdt en/of gedoneerd geld hebt gebruikt om die auto te financieren.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:38:20 #111
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_147914812
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:37 schreef FredvZ het volgende:
Iets met onzuinig en duur in aanschaf. Landrover had ook kun sponsoren met kleinere auto's. Je hebt namelijk geen landrover nodig om te rijden in Nederland.
Ocherm wat is de wereld boos en moeilijk he. :').
Ik ga naar huis.
pi_147914891
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:38 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ocherm wat is de wereld boos en moeilijk he. :').
Hij heeft gewoon gelijk, als 'goed doel' is je imago erg belangrijk. Zodra mensen het gevoel hebben dat er teveel aan de strijkstok blijft hangen, de directeur 3 ton verdiend, of er in (te) dikke auto's wordt gereden is je imago naar de kloten en zie je dat terug in de donaties. Zegt voldoende over het hele 3FM dat ze daar hun ogen voor sluiten. Het is HUN feestje, ze doen het op HUN manier, en wat de winkeliers, het Rode Kruis, of het publiek er van vindt interesseert ze geen flikker, want het gaat om HUN.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:57:25 #113
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_147915545
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:40 schreef Loveless85 het volgende:
Hij heeft gewoon gelijk, als 'goed doel' is je imago erg belangrijk. Zodra mensen het gevoel hebben dat er teveel aan de strijkstok blijft hangen, de directeur 3 ton verdiend, of er in (te) dikke auto's wordt gereden is je imago naar de kloten en zie je dat terug in de donaties.
Euhm, het gaat hier specifiek over die LandRover. Maar ik hoor inderdaad dat er een record-brekend laag bedrag is opgehaald dit jaar. Ik heb nog steeds niet het idee dat de goede doelen het als een straf zien als serious request voor ze gaat lopen bedelen.

quote:
Zegt voldoende over het hele 3FM dat ze daar hun ogen voor sluiten. Het is HUN feestje, ze doen het op HUN manier, en wat de winkeliers, het Rode Kruis, of het publiek er van vindt interesseert ze geen flikker, want het gaat om HUN.
Nou èn. Dat is marketing. En het werkt. Als mensen als makke schapen mee willen gaan in het feestje van 3FM en ze er tot overmaat van ramp ook nog een goed doel mee spekken, wat is dan het probleem? Ik hoor de goede doelen niet klagen over het geld wat ze krijgen hoor.

Maar misschien moet je zonder pompeus mediacircus eens proberen wat geld in te zamelen. Denk niet dat je even ver gaat komen.
Ik ga naar huis.
pi_147915615
Iedereen weet dat mensen die bij goede doelen werken erg veel geld verdienen. Daarom is het terecht dat er een boycot komt op dit soort acties. Goed initiatief maar de enige winnaar is het rode kruis, Eric Cortom en Haarlem.
pi_147916701
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:57 schreef nietzman het volgende:

[..]

Euhm, het gaat hier specifiek over die LandRover. Maar ik hoor inderdaad dat er een record-brekend laag bedrag is opgehaald dit jaar. Ik heb nog steeds niet het idee dat de goede doelen het als een straf zien als serious request voor ze gaat lopen bedelen.

[..]

Nou èn. Dat is marketing. En het werkt. Als mensen als makke schapen mee willen gaan in het feestje van 3FM en ze er tot overmaat van ramp ook nog een goed doel mee spekken, wat is dan het probleem? Ik hoor de goede doelen niet klagen over het geld wat ze krijgen hoor.

Maar misschien moet je zonder pompeus mediacircus eens proberen wat geld in te zamelen. Denk niet dat je even ver gaat komen.
Ah het gaat puur om het geld dus? Verder maakt het imago of de manier waarop niet uit? Ik zeg een paar afrikaanse meidenschoolklasje hier achter de ramen zetten _O_ Laat maar komen die euro's!
pi_147917453
Het gaat mij altijd meer om alles wat er om heen zit wat mij enorm tegen harnas jaagt. Zanger x heeft een plaatje te promoten, bedrijf y wil graag genoemd worden, etc. Het is uiteindelijk gewoon een jaarlijkse marketing campagne van bn-ers om verzekerd te zijn voor het komende jaar.
pi_147917553
Een erg interessante discussie om eens terug te lezen.
Ik moet zeggen dat ik in 'beide kampen' goede argumenten tegenkom en eigenlijk zegt dat ook precies waar het hier over gaat: een marketingsucces welke geld genereert voor het merk 3FM en daarnaast ook geld ophaalt voor een goed doel, of in omgekeerde volgorde.

Daarmee is het in mijn ogen eigenlijk ook gezegd en kun je zelf bepalen of je er al dan niet aan wil bijdragen. 3FM weet op een slimme wijze veel geld op te halen wat op geen andere manier mogelijk is: ze hebben een landelijke kerst/eindejaars traditie van het niveau Top 2000 gecreëerd waar veel mensen zich bij betrokken voelen en bij willen horen. Koppel dat met de media-aandacht en de 'sympathieke' DJ's op een plein in het land en het geld stroomt binnen.

Dat 3FM daar zelf ook beter van wordt staat buiten kijf, maar ze genereren er ook 12 miljoen euro mee voor een goed doel. Doet 3FM dat op een minder populaire manier (belpanel, rondgang langs de deuren, oproepen via de ether etc.) waar het zichzelf niet mee verrijkt, dan halen ze misschien een paar ton op.

Ik heb persoonlijk dus niet zo'n probleem met Serious Request al vind ik de goede doelen soms wel wat vergezocht en vraag ik me af hoezeer een zak geld bijdraagt aan de aanpak van die problemen. Ik geef dan ook eerder iets aan kankeronderzoek, de parkinson stichting, villa pardoes, de nierstichting, de voedselbank en andere. Daarnaast kan een vrijwilliger met een collectebus van een legitiem goed doel altijd rekenen op een kleinigheidje, alleen al vanwege het feit dat die persoon in eigen tijd belangeloos langs de deuren gaat, mijn geweten kan zo iemand niet negeren. :)
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_147917607
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:52 schreef Deckard het volgende:
Het gaat mij altijd meer om alles wat er om heen zit wat mij enorm tegen harnas jaagt. Zanger x heeft een plaatje te promoten, bedrijf y wil graag genoemd worden, etc. Het is uiteindelijk gewoon een jaarlijkse marketing campagne van bn-ers om verzekerd te zijn voor het komende jaar.
Precies, en vooral de 'kerstbonus' van 3FM naar de gitaarbandjes die braaf het hele jaar slaafs zijn komen opdraven bij Giel, en 3FM hun hitjes heeft laten pluggen.
pi_147918093
Die 1e foto :') tiefus PVV-nazi's.
  woensdag 24 december 2014 @ 15:46:41 #120
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147921412
Ze moeten heel de 2e kamer eens gratis landrovers geven, past goed bij hun karakter.
  woensdag 24 december 2014 @ 15:52:50 #121
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_147921669
Ik begrijp het hele thema van SR ook niet.

Waarom draait het alleen maar om wijven? Genoeg mannelijke slachtoffers.

"Maat dat zijn maar mannen dat is minder erg."
pi_147921795
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:52 schreef Ixnay het volgende:

Maar das BNW he, als je daar over begint. Ofzo. Of ze hebben daar geen weerwoord op dus verzinnen gewoon een smoes niet te hoeven antwoorden.

Hele slogan is onzin. Heeft niks met 'hands off' te maken, want psychologische hulp, geen fysieke bescherming ofzo. En weinig met 'our girls'.
pi_147922275
Ze hebben het weldegelijk over mannen gehad en wat ze voor hun kunnen betekenen.
pi_147922548
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:55 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar das BNW he, als je daar over begint. Ofzo. Of ze hebben daar geen weerwoord op dus verzinnen gewoon een smoes niet te hoeven antwoorden.

Hele slogan is onzin. Heeft niks met 'hands off' te maken, want psychologische hulp, geen fysieke bescherming ofzo. En weinig met 'our girls'.
Het is sowieso raar om het in deze context te brengen.
Ze zijn slactoffer geworden omdat ze worden gezien als bezit. En de slogan behandelt ze ook als een soortemet bezit. Bizar.
pi_147922677
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:13 schreef Roland010 het volgende:
Die 1e foto :') tiefus PVV-nazi's.
Verschrikkelijk is dat. De de pauper-mentaliteit druipt er van af. Wat mij betreft sluiten ze alle voedselbanken per direct.
pi_147922845
Als ik het dus goed begrijp dan zijn er mensen die vrijwillig geld geven aan een actie en zijn er andere mensen die het een domme actie vinden en geen geld geven. Opmerkelijk wel allemaal.
pi_147922857
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 16:23 schreef Deckard het volgende:

[..]

Verschrikkelijk is dat. De de pauper-mentaliteit druipt er van af. Wat mij betreft sluiten ze alle voedselbanken per direct.
Nou dat dan weer niet, want daar pak je ook direct de verkeerde mensen mee.
pi_147924230
Die kansloze 'mee eens deel dit'-vijftigjarige tokkieberichten uit de OP. :').

Ik ben wel een beetje flauw van SR na al die jaren hetzelfde gedoe moet ik eerlijk zeggen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 24 december 2014 @ 18:38:29 #129
124086 WensMeester
DnB makes my heart beat!
pi_147926834
Zonder verder het hele topic doorgelezen te hebben, een reactie op de OP:

Omdat december is veranderd van leuke gezellige feestmaand naar zuurpruimenfestival. Sinterklaas, Serious Request, Oud en Nieuw... Bij ieder gezellig evenement is er een groep mensen die denken hun mening te moeten uiten (lees: het plezier van anderen proberen te vergallen)
It's no problem for me, but it's a problem for you!
pi_147933790
Met die pausmobiel optocht zou je toch bijna gaan denken dat het om de heren dj's zelf gaat en dat het goede doel maar een bijzaak is
  woensdag 24 december 2014 @ 21:37:28 #131
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_147934341
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:26 schreef TLC het volgende:
Met die pausmobiel optocht zou je toch bijna gaan denken dat het om de heren dj's zelf gaat en dat het goede doel maar een bijzaak is
Ik heb het gevoel dat ze het zelf ook een tikkeltje sjernant vinden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 26 december 2014 @ 12:48:38 #132
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_147971969
Kunnen we het niet gewoon verplaatsen naar de commercielen zodat onze belastingcenten niet mer gespendeerd worden aan deze hypocriete onzin.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_147972540
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 12:48 schreef karr-1 het volgende:
Kunnen we het niet gewoon verplaatsen naar de commercielen zodat onze belastingcenten niet mer gespendeerd worden aan deze hypocriete onzin.
:')
  vrijdag 26 december 2014 @ 13:10:44 #134
104871 remlof
Europees federalist
pi_147972583
Oh was er weer Serious Request? Ik heb er dit jaar weinig tot niets van meegekregen. Het nieuwtje is er ook wel een beetje af, elk jaar meer van hetzelfde.

Volgens mij kunnen ze er beter mee ophouden.
  maandag 29 december 2014 @ 13:41:55 #136
428714 ikeahotdog
Nu ook op Blueray en dvd
pi_148092427
ben het wel eens dat armoede in nl ook bestreden moet worden.

de tijd van caren om het buitenland is na de crisis wel afgelopen!
Aids is een keuze
pi_148108754
Ik vind het gezellig om de tv met SR op de achtergrond aan te hebben.
Het is m.b.t. marketing, sponsoring en PR een win-winsituatie voor iedereen + je helpt er een goed doel mee.

Mij maakt het ook niet uit wat het doel is (ook stukje emo tv) en of het nou gericht is binnen-of buitenland. Voor de afwisseling zou ik het wel leuk vinden als er een editie komt waarbij bijvoorbeeld meerdere (binnenlandse) doelen aan bod komen.

Er zijn genoeg kleinschalige acties waarbij men voedselbank o.i.d. kan helpen. Heb dit jaar aan meerdere acties meegedaan.
pi_148344198
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:52 schreef Ixnay het volgende:

En dan zon donkere vrouw als foto..het is fuckin colombia...niet Afrika :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')