Omdat die mensen gewoon een goed punt hebben.quote:Op maandag 22 december 2014 15:32 schreef Paul het volgende:
Het valt me op dat er zoveel mensen negatief zijn dit jaar over Serious Request. Terwijl dit een fantastische actie is om mensen te helpen. Waarom zijn mensen zo negatief
Echt hequote:Op maandag 22 december 2014 15:47 schreef Bloem84 het volgende:
ik vraag me bij dat soort FB plaatjes altijd af of er bewust spelfouten in staan om de mensen die dit soort plaatjes delen nog belachelijker te maken
Dichterbij huis zijn de problemen A) verwaarloosbaar B) voorkombaar C) veel makkelijker op te lossenquote:Op maandag 22 december 2014 15:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Omdat die mensen gewoon een goed punt hebben.
Een Range Rover is nergens voor nodig en soms mag het ook wel eens dichter bij huis worden gezocht.
Scheelt ook weer in de reiskosten om Eric Corton een paar filmpjes te laten maken.
Waarom bestaan ze dan?quote:Op maandag 22 december 2014 16:07 schreef stbabylon het volgende:
Dichterbij huis zijn de problemen A) verwaarloosbaar B) voorkombaar C) veel makkelijker op te lossen
Best, maar waarom het dan actief gaan saboteren?quote:Op maandag 22 december 2014 16:15 schreef Janneke141 het volgende:
Mensen beginnen zich blijkbaar eindelijk te realiseren dat deze actie van hypocrisie aan elkaar hangt.
Niemand die jou (of andere zeikerds) tegenhoudt om een dergelijke actie op poten te zetten.quote:Op maandag 22 december 2014 15:53 schreef FredvZ het volgende:
Een Range Rover is nergens voor nodig en soms mag het ook wel eens dichter bij huis worden gezocht.
Scheelt ook weer in de reiskosten om Eric Corton een paar filmpjes te laten maken.
Zoals aan goede doelen die vooral ver van huis acteren?quote:Op maandag 22 december 2014 16:13 schreef stbabylon het volgende:
Omdat mensen hun geld verkeerd uitgeven.
Dat vind ik dus ook zo raar.quote:Op maandag 22 december 2014 16:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Best, maar waarom het dan actief gaan saboteren?
Bijvoorbeeld, als je zelf moeite hebt om je huur te betalen, moet je niet aan serious request doneren (of sigaretten of vuurwerk kopen)quote:Op maandag 22 december 2014 16:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zoals aan goede doelen die vooral ver van huis acteren?
Er zijn genoeg acties en goede doelen voor het binnenland. Daar doe jij actief aan mee neem ik aan?quote:Op maandag 22 december 2014 15:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het is water naar de zee dragen.quote:Op maandag 22 december 2014 18:02 schreef TLC het volgende:
Veel geld van SR aan deze actie wordt besteedt aan symptoombestrijding, terwijl ik niks hoor over de bron van het probleem aanpakken (opvoeding, educatie e.d.), want zo is het water dragen uit de zee.
Kun je nagaan hoe erg ik dat vindquote:Op maandag 22 december 2014 20:22 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Het is water naar de zee dragen.
quote:Op maandag 22 december 2014 20:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik boycot dat hele SR al jaren. Het interesseert me werkelijk waar geen ene flikker ook. Snap ook niet waarom mensen hier geld aan sponsoren, en ja, dan ben ik maar lekker een zeikerd
Mensen zijn niet zomaar negatief maar vanaf dag 1 is gebleken dat het hele Serious Request een grove leugen is omgeven door drogredenen om het in stand te houden. De media ( radio/tv/kranten) zijn hier ook medeschuldig aan.quote:Op maandag 22 december 2014 15:32 schreef Paul het volgende:
https://www.facebook.com/(...)0478/?type=1&theater
Het valt me op dat er zoveel mensen negatief zijn dit jaar over Serious Request. Terwijl dit een fantastische actie is om mensen te helpen. Waarom zijn mensen zo negatief
Maar we staan er helemaal niet slecht voor, we zijn nog steeds een van de rijkste landen ter wereld. Dat we een weinig sociaal kabinet hebben hadden mensen kunnen zien aankomen voordat ze op de VVD stemdequote:Op dinsdag 23 december 2014 02:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ben het wel eens met het eerste plaatje.
Is ook logisch toen SR begon waren wij een rijk en welvarend volk dat niet te beroerd was om zijn rijkdom te delen met mensen die het minder hadden ergens op de wereld. Nu staan we er zelf slecht voor en ja dan krijg je dit soort dingen. Ik zou een actie tegen de armoede in Nederland toe juichen.
Ik verwacht dat alle mensen die die plaatjes op Facebook posten minimaal 10 euro aan de voedselbank doneren.quote:Op maandag 22 december 2014 17:28 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg acties en goede doelen voor het binnenland. Daar doe jij actief aan mee neem ik aan?
Omdat IS geen stille ramp is. 3FM probeert met deze actie een stille ramp onder de aandacht te brengen. Daarnaast kun je maar één probleem tegelijk oplossen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 06:46 schreef Rica het volgende:
Ik vind het een waardeloos doel.
Waarom geen "hulp voor oorlogsslachtoffers"
Nee het moet weer exclusief, alleen voor een deel van de mensen, verdeeld.
Het web staat momenteel vol met filmpjes van massamoorden op mannen en jongens vanaf 12 jaar en zelfs jonger. In Syrië en Irak moorden IS deadsquads de mannelijk bevolking van volledige dorpen uit. In Afrika hetzelfde met Boko Haram. Als ze niet vermoord worden blijven ze ernstig verminkt met afhakte lichaamsdelen achter. Veel jongens worden gedwongen als kindsoldaten te vechten. Enz.
Er is geen reden het gender specifiek te maken.
Ik vind Roy Donders het grootste probleem in de wereld. Maar als ik daaraan doneer wordt het alleen nog maar erger.quote:Op dinsdag 23 december 2014 06:50 schreef Gewas het volgende:
Ze moeten nu eenmaal een keuze maken.
Zelf doneer ik alleen aan de kankerbestrijding want kanker vind ik wel het grootste probleem in de wereld.
Hier net zo, ik vind SR wel leuke radio opleveren, maar de keer dat ik voor 10 Euri een plaatje aanvroeg is ook alweer 6 jaar geleden.quote:Op dinsdag 23 december 2014 08:19 schreef renwan het volgende:
Ik heb gewoon vrij weinig met SR terwijl ik wel een fervent 3FM luisteraar ben. Maar het scheelt dit jaar dan wel dat Giel er niet in zet.
Want Giel is een gore kwal
Wat een dikke bullshit, je kan op de site van het cbf kijken wat er met het geld gebeurt binnen het Rode Kruis (en andere goede doelen)quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:59 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Mensen zijn niet zomaar negatief maar vanaf dag 1 is gebleken dat het hele Serious Request een grove leugen is omgeven door drogredenen om het in stand te houden. De media ( radio/tv/kranten) zijn hier ook medeschuldig aan.
Het doel was nooit om dat arme negertje i.p.v. dat vieze bordje stijfsel dat pap heet,iets beters te geven,nee, om de salarissen van de sponsors en gemeente en allerlei aanverwante bedrijven eerst weer te vullen en wat er overblijft aan het Rode Kruis te geven waar uiteraard eerst ook het bestuur en personeel dient te worden betaalt en dan pas (als er nog wat is) dat arme negertje dat dus nog steeds dat bordje stijfsel in de ochtend krijgt i.p.v. een behoorlijk maal bestaande uit vlees,groente en aardappelen.
Keep dreamingquote:Op dinsdag 23 december 2014 06:20 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik verwacht dat alle mensen die die plaatjes op Facebook posten minimaal 10 euro aan de voedselbank doneren.
Omdat je met het bedrag dat ze ophalen geen grootschalige problemen kunt aanpakken. Je kunt met 12 miljoen niets tegen IS beginnen, of iets voor ALLE oorlogsslachtoffers doen. Dit bedrag is veel beter besteed aan stille rampen, daar kan het bedrag echt een verschil maken, en het maakt de mensen ook bewust van een ondergeschoven probleem.quote:Op dinsdag 23 december 2014 06:46 schreef Rica het volgende:
Ik vind het een waardeloos doel.
Waarom geen "hulp voor oorlogsslachtoffers"
Nee het moet weer exclusief, alleen voor een deel van de mensen, verdeeld.
Het web staat momenteel vol met filmpjes van massamoorden op mannen en jongens vanaf 12 jaar en zelfs jonger. In Syrië en Irak moorden IS deadsquads de mannelijk bevolking van volledige dorpen uit. In Afrika hetzelfde met Boko Haram. Als ze niet vermoord worden blijven ze ernstig verminkt met afhakte lichaamsdelen achter. Veel jongens worden gedwongen als kindsoldaten te vechten. Enz.
Er is geen reden het gender specifiek te maken.
En toch, dit jaar, weer meer geld gedoneerd dan ooit. Er gaat iets mis bij je stelling.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:58 schreef tbracing het volgende:
Waarom zoveel negativiteit?
Omdat het eerst:
lalalala.........geld was en nu GELD en vlug en veel.......................lalalala
trappen mensen (on)bewust niet meer in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |