abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 22 december 2014 @ 15:32:05 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_147844247

Goededoelenzeloten bij NPO regelen een Range Rover Evoque (autootje van 70K) voor #SR14

https://www.facebook.com/(...)0478/?type=1&theater

Het valt me op dat er zoveel mensen negatief zijn dit jaar over Serious Request. Terwijl dit een fantastische actie is om mensen te helpen. Waarom zijn mensen zo negatief :'(
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 22 december 2014 @ 15:36:04 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_147844418
Je altijd mensen die ergens negatief over zijn. Het is toch nooit goed.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_147844447
omsat giel niet in het huis zit
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 22 december 2014 @ 15:36:54 #4
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_147844464
Omdat de PVV stemmers die elke jaar met hun dikke reet aan een 5 gangen menu zitten,nu weer lekker kunnen zeiken omdat er wat voor een ander land gedaan wordt.

En als er wat voor de voedselbank o.i.d zou worden gedaan zou het ook niet goed zijn omdat er dan weer geld aan ''de strijkstok'' blijft hangen.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_147844959
ik vraag me bij dat soort FB plaatjes altijd af of er bewust spelfouten in staan om de mensen die dit soort plaatjes delen nog belachelijker te maken :')
pi_147844972
-verkeerde topic- :')
  maandag 22 december 2014 @ 15:53:26 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_147845193
quote:
11s.gif Op maandag 22 december 2014 15:32 schreef Paul het volgende:
Het valt me op dat er zoveel mensen negatief zijn dit jaar over Serious Request. Terwijl dit een fantastische actie is om mensen te helpen. Waarom zijn mensen zo negatief :'(
Omdat die mensen gewoon een goed punt hebben.

Een Range Rover is nergens voor nodig en soms mag het ook wel eens dichter bij huis worden gezocht.

Scheelt ook weer in de reiskosten om Eric Corton een paar filmpjes te laten maken.
So we just called him Fred
pi_147845569
Ik heb de afgelopen dagen met verbazing al die plaatjes voorbij zien komen op Facebook. En dan ook nog dat verschrikkelijke gejank van die mensen "dat ze het zelf zo slecht hebben". Ze vergeten geloof ik dat mensen helemaal vrij zijn om zelf te kiezen waar ze hun geld aan doneren.
pi_147845628
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:47 schreef Bloem84 het volgende:
ik vraag me bij dat soort FB plaatjes altijd af of er bewust spelfouten in staan om de mensen die dit soort plaatjes delen nog belachelijker te maken :')
Echt he :')

Vaak noemen die mensen zichzelf ook nog nationalisten maar de meesten zijn niet in staat om een foutloze zin Nederlands te typen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2014 16:08:10 ]
pi_147845630
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:53 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Een Range Rover is nergens voor nodig en soms mag het ook wel eens dichter bij huis worden gezocht.

Scheelt ook weer in de reiskosten om Eric Corton een paar filmpjes te laten maken.
Dichterbij huis zijn de problemen A) verwaarloosbaar B) voorkombaar C) veel makkelijker op te lossen
pi_147845733
Overigens als iemand die eerste op z'n FB gooit, betekend dat insta unfriend.
  maandag 22 december 2014 @ 16:12:56 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_147845826
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 16:07 schreef stbabylon het volgende:
Dichterbij huis zijn de problemen A) verwaarloosbaar B) voorkombaar C) veel makkelijker op te lossen
Waarom bestaan ze dan?
pi_147845851
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Waarom bestaan ze dan?
Omdat mensen hun geld verkeerd uitgeven.
  maandag 22 december 2014 @ 16:15:32 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_147845906
Mensen beginnen zich blijkbaar eindelijk te realiseren dat deze actie van hypocrisie aan elkaar hangt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_147845975
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:15 schreef Janneke141 het volgende:
Mensen beginnen zich blijkbaar eindelijk te realiseren dat deze actie van hypocrisie aan elkaar hangt.
Best, maar waarom het dan actief gaan saboteren?
pi_147846066
quote:

Niemand die jou (of andere zeikerds) tegenhoudt om een dergelijke actie op poten te zetten. :)
  maandag 22 december 2014 @ 16:20:40 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_147846079
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 16:13 schreef stbabylon het volgende:
Omdat mensen hun geld verkeerd uitgeven.
Zoals aan goede doelen die vooral ver van huis acteren?
pi_147846176
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 16:17 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Best, maar waarom het dan actief gaan saboteren?
Dat vind ik dus ook zo raar.
pi_147846201
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:20 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zoals aan goede doelen die vooral ver van huis acteren?
Bijvoorbeeld, als je zelf moeite hebt om je huur te betalen, moet je niet aan serious request doneren (of sigaretten of vuurwerk kopen)
pi_147846972
Facebook :')
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_147848073
quote:

[..]

Er zijn genoeg acties en goede doelen voor het binnenland. Daar doe jij actief aan mee neem ik aan?
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 22 december 2014 @ 17:58:21 #22
80791 crew  Paul
pi_147848828
pi_147848945
Veel geld van SR aan deze actie wordt besteedt aan symptoombestrijding, terwijl ik niks hoor over de bron van het probleem aanpakken (opvoeding, educatie e.d.), want zo is het water dragen uit de zee.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_147853190
Ik boycot dat hele SR al jaren :). Het interesseert me werkelijk waar geen ene flikker ook. Snap ook niet waarom mensen hier geld aan sponsoren, en ja, dan ben ik maar lekker een zeikerd :)
Zonder wrijving geen glans
  maandag 22 december 2014 @ 20:22:42 #25
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147853246
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 18:02 schreef TLC het volgende:
Veel geld van SR aan deze actie wordt besteedt aan symptoombestrijding, terwijl ik niks hoor over de bron van het probleem aanpakken (opvoeding, educatie e.d.), want zo is het water dragen uit de zee.
Het is water naar de zee dragen. :')
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_147859013
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 20:22 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Het is water naar de zee dragen. :')
Kun je nagaan hoe erg ik dat vind
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 22 december 2014 @ 22:31:40 #27
80791 crew  Paul
pi_147859675
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik boycot dat hele SR al jaren :). Het interesseert me werkelijk waar geen ene flikker ook. Snap ook niet waarom mensen hier geld aan sponsoren, en ja, dan ben ik maar lekker een zeikerd :)
:)
pi_147863411
Het volk dat dit soort plaatjes op hun Facebook zet zijn wel de laatste mensen die je serieus moet nemen.

Leuk om te bedenken is ook dat diezelfde mensen ook het hardst hadden lopen schreeuwen wanneer het doel wél de voedselbank / het leger des heils was. Dan was het belachelijk geweest dat we geld ophalen voor minder bedeelden in NL terwijl mensen in Afrika het nog veel zwaarder hebben.
pi_147868876
quote:
11s.gif Op maandag 22 december 2014 15:32 schreef Paul het volgende:

https://www.facebook.com/(...)0478/?type=1&theater

Mensen zijn niet zomaar negatief maar vanaf dag 1 is gebleken dat het hele Serious Request een grove leugen is omgeven door drogredenen om het in stand te houden. De media ( radio/tv/kranten) zijn hier ook medeschuldig aan.

Het doel was nooit om dat arme negertje i.p.v. dat vieze bordje stijfsel dat pap heet,iets beters te geven,nee, om de salarissen van de sponsors en gemeente en allerlei aanverwante bedrijven eerst weer te vullen en wat er overblijft aan het Rode Kruis te geven waar uiteraard eerst ook het bestuur en personeel dient te worden betaalt en dan pas (als er nog wat is) dat arme negertje dat dus nog steeds dat bordje stijfsel in de ochtend krijgt i.p.v. een behoorlijk maal bestaande uit vlees,groente en aardappelen. }:|

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2014 02:01:10 ]
  dinsdag 23 december 2014 @ 02:42:25 #30
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_147869674
Ben het wel eens met het eerste plaatje.
Is ook logisch toen SR begon waren wij een rijk en welvarend volk dat niet te beroerd was om zijn rijkdom te delen met mensen die het minder hadden ergens op de wereld. Nu staan we er zelf slecht voor en ja dan krijg je dit soort dingen. Ik zou een actie tegen de armoede in Nederland toe juichen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_147870205
Stel, je zou in Nederland een Serious Request houden voor die 1,5 Miljoen "armen" in Nederland dan zou je de man ¤8,33 hebben. Daar los je geen problemen mee op...

De overheid en het beleid dat gevoerd wordt heeft 1000x meer invloed.
pi_147870763
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 02:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ben het wel eens met het eerste plaatje.
Is ook logisch toen SR begon waren wij een rijk en welvarend volk dat niet te beroerd was om zijn rijkdom te delen met mensen die het minder hadden ergens op de wereld. Nu staan we er zelf slecht voor en ja dan krijg je dit soort dingen. Ik zou een actie tegen de armoede in Nederland toe juichen.
Maar we staan er helemaal niet slecht voor, we zijn nog steeds een van de rijkste landen ter wereld. Dat we een weinig sociaal kabinet hebben hadden mensen kunnen zien aankomen voordat ze op de VVD stemde
pi_147870849
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 17:28 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg acties en goede doelen voor het binnenland. Daar doe jij actief aan mee neem ik aan?
Ik verwacht dat alle mensen die die plaatjes op Facebook posten minimaal 10 euro aan de voedselbank doneren.
pi_147870884
"Hands off our (?) girls!" is het motto. Dit suggereert dat ze er naar streven om seksueel geweld te stoppen. Echter gaat het geld niet naar preventie, maar naar 'opvang' achteraf. Dat motto slaat dus nergens op.

"Voor slechts 15,- kan het rode kruis één sessie met een psycholoog regelen!"

:')
  dinsdag 23 december 2014 @ 06:46:50 #35
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_147870899
Ik vind het een waardeloos doel.

Waarom geen "hulp voor oorlogsslachtoffers"

Nee het moet weer exclusief, alleen voor een deel van de mensen, verdeeld.

Het web staat momenteel vol met filmpjes van massamoorden op mannen en jongens vanaf 12 jaar en zelfs jonger. In Syrië en Irak moorden IS deadsquads de mannelijk bevolking van volledige dorpen uit. In Afrika hetzelfde met Boko Haram. Als ze niet vermoord worden blijven ze ernstig verminkt met afhakte lichaamsdelen achter. Veel jongens worden gedwongen als kindsoldaten te vechten. Enz.

Er is geen reden het gender specifiek te maken.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_147870913
Ze moeten nu eenmaal een keuze maken.

Zelf doneer ik alleen aan de kankerbestrijding want kanker vind ik wel het grootste probleem in de wereld.
  dinsdag 23 december 2014 @ 07:29:28 #37
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_147871013
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 06:46 schreef Rica het volgende:

Het web staat momenteel vol met filmpjes van massamoorden op mannen en jongens vanaf 12 jaar en zelfs jonger. In Syrië en Irak moorden IS deadsquads de mannelijk bevolking van volledige dorpen uit. In Afrika hetzelfde met Boko Haram. Als ze niet vermoord worden blijven ze ernstig verminkt met afhakte lichaamsdelen achter. Veel jongens worden gedwongen als kindsoldaten te vechten. Enz.

Omdat IS geen stille ramp is. 3FM probeert met deze actie een stille ramp onder de aandacht te brengen. Daarnaast kun je maar één probleem tegelijk oplossen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 23 december 2014 @ 07:30:53 #38
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_147871023
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 06:50 schreef Gewas het volgende:
Ze moeten nu eenmaal een keuze maken.

Zelf doneer ik alleen aan de kankerbestrijding want kanker vind ik wel het grootste probleem in de wereld.
Ik vind Roy Donders het grootste probleem in de wereld. Maar als ik daaraan doneer wordt het alleen nog maar erger.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_147871099
Een komma nog wat miljoen mensen in de armoede? Onze armoedegrens ligt veel te hoog :{w

Ik heb gisteren zo'n zeikwijf terecht gewezen. Die vond ook dat het geld naar hun als ''armen'' toe moest. Ze had namelijk geen recht op de voedselbank met hun 2 Wajong uitkeringen, omdat ze niet in de schuldsanering zitten.
Ik heb haar gevraagd of het dan niet verstandig is om dan eerst maar eens te gaan stoppen met roken.

Je raadt het al; een scheldkanonnade zoals alleen een echte tokkie dat kan en vervolgens blokkeerde ze mij. :')
pi_147871238
Ik heb gewoon vrij weinig met SR terwijl ik wel een fervent 3FM luisteraar ben. Maar het scheelt dit jaar dan wel dat Giel er niet in zet.

Want Giel is een gore kwal :r
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_147871283
Sowieso al die tokkies en 'voortuinzitters' die lopen te klagen dat ze het zo slecht hebben. Alsof ik daar wel geld aan wil geven? Ik denk dat de overgrote meerderheid onder de armoede grens daar door eigen schuld zit. Meeste mensen mensen met BKR registratie nog steeds Senseo drinken en minimaal een 46" flatscreen hebben staan. Oh ja ze hebben het zo slecht.

Ik ben ook tegen de thema's als kind sterfte en malaria bestrijding en al van dat soort. Dan ga je de groei in wereld bevolking nog meer helpen en is de hulp van tijdelijke aard + de ramp over 10 tot 50 jaar alleen maar groter te maken.

Dit jaar valt het thema dannog mee in dat opzicht.
pi_147871309
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 08:19 schreef renwan het volgende:
Ik heb gewoon vrij weinig met SR terwijl ik wel een fervent 3FM luisteraar ben. Maar het scheelt dit jaar dan wel dat Giel er niet in zet.

Want Giel is een gore kwal :r
Hier net zo, ik vind SR wel leuke radio opleveren, maar de keer dat ik voor 10 Euri een plaatje aanvroeg is ook alweer 6 jaar geleden.
pi_147871370
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 01:59 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Mensen zijn niet zomaar negatief maar vanaf dag 1 is gebleken dat het hele Serious Request een grove leugen is omgeven door drogredenen om het in stand te houden. De media ( radio/tv/kranten) zijn hier ook medeschuldig aan.

Het doel was nooit om dat arme negertje i.p.v. dat vieze bordje stijfsel dat pap heet,iets beters te geven,nee, om de salarissen van de sponsors en gemeente en allerlei aanverwante bedrijven eerst weer te vullen en wat er overblijft aan het Rode Kruis te geven waar uiteraard eerst ook het bestuur en personeel dient te worden betaalt en dan pas (als er nog wat is) dat arme negertje dat dus nog steeds dat bordje stijfsel in de ochtend krijgt i.p.v. een behoorlijk maal bestaande uit vlees,groente en aardappelen. }:|
Wat een dikke bullshit, je kan op de site van het cbf kijken wat er met het geld gebeurt binnen het Rode Kruis (en andere goede doelen)
Het is daarnaast geoormerkt geld er kan dus geen cent aan iets anders worden besteed dan het doel waar voor is ingezameld.

Van dat gezeik elke keer wordt ik een beetje moe.
Wij Nederland worden rijk van ontwikkelingshulp. daarnaast investeren we in beginnende economieën om ons eigen belang in de toekomst veilig te stellen.

En omdat we het in dit land aan het verkloten zijn, zijn er hier ook mensen die in armoede (volgens onze standaard) leven.
Maar dit valt in het totale niets tot wat er in het buitenland gebeurt. En ik persoonlijk vind het doel prima dit jaar.
Een keer geld inzamelen voor Nederland zou wel een welkome afwisseling zijn denk ik, alleen is de nood elders toch echt hoger
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
pi_147871456
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 06:20 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik verwacht dat alle mensen die die plaatjes op Facebook posten minimaal 10 euro aan de voedselbank doneren.
Keep dreaming :D
  dinsdag 23 december 2014 @ 08:53:06 #45
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_147871494
De actie an sich is niet verkeerd.
Het gaat om wat er omheen zit. Gemeentes die miljoenen uitgeven om het glazen huis binnen te halen, café's die klagen vanwege de lage omzet. Het gaat niet meer om het goeie doel, het gaat om het geld en de eer en glorie van de mensen op het gemeentehuis en bij 3fm.

Ik vind een actie als samen voor de voedselbank bij omroep west. Of ongeveer elke andere kleinschaligere actie dan beter.

Of het geld dan naar Nederlandse inwoners gaat of naar zuid west oost Antarctica zal me worst wezen, zolang het maar terecht komt bij mensen die het nodig hebben.
  dinsdag 23 december 2014 @ 08:56:27 #46
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_147871525
Overigens kunnen al die mensen die zeuren over "dat geld kan beter naar de voedselbank" beter eens nadenken over hun stem en welk beleid ze daarmee eigenlijk steunen.
pi_147877279
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 06:46 schreef Rica het volgende:

Omdat je met het bedrag dat ze ophalen geen grootschalige problemen kunt aanpakken. Je kunt met 12 miljoen niets tegen IS beginnen, of iets voor ALLE oorlogsslachtoffers doen. Dit bedrag is veel beter besteed aan stille rampen, daar kan het bedrag echt een verschil maken, en het maakt de mensen ook bewust van een ondergeschoven probleem.
Tap tap tap
pi_147879187
Waarom zoveel negativiteit?
Omdat het eerst:

lalalala.........geld was en nu GELD en vlug en veel.......................lalalala
trappen mensen (on)bewust niet meer in.
pi_147879280
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:58 schreef tbracing het volgende:
Waarom zoveel negativiteit?
Omdat het eerst:

lalalala.........geld was en nu GELD en vlug en veel.......................lalalala
trappen mensen (on)bewust niet meer in.
En toch, dit jaar, weer meer geld gedoneerd dan ooit. Er gaat iets mis bij je stelling.
pi_147879522
Omdat 3FM zo hypocriet is als de pest. 1. de dj's worden gedurende hun periode in het huis gewoon doorbetaald. Als ze zo ideëel zijn, zouden ze ook kunnen besluiten dit belangeloos te doen. 2. het is verworden tot een pr-machine voor met name bands die gracieus meeprofiteren van alle aandacht onder de noemer van het goede doel 3. het draait te veel om de acties, de personal branding van de dj's. er heerst te erg een 'zie mij eens gek doen' mentaliteit. Die single van Ekdom bijvoorbeeld, je ziet hoe zeer hij van de aandacht geniet, z'n ego en lul groeien met de minuut. 4. het is natuurlijk een illusie dat alles naar t goede doel gaat. Dat is altijd zo, maar 3fm presenteert het wel te rooskleurig. Zelfs de inschatting 97 cent van elke euro gaat naar het goede doel, klopt niet.
Het beste adres voor al uw primeurs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')