Was eigenlijk havo/mbo. Dan doe je bijv de meao en havo tegelijkertijd in twee jaar. Maar dat heeft niet lang bestaan, die opleiding. Heb wel beide diploma's.quote:Op maandag 22 december 2014 01:48 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
dit bedoel ik al. Mavo havo route. Je nam een vluchtroute. Mavo havo.. waarom geen mbo? Door deze vluchtroutes wordt mbo een rioolput en dit wordt versterkt door niv 1,2,3,4,4,5,6,78 van mbo.
2 vd 20.quote:Op maandag 22 december 2014 01:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is toch niet bijzonder? Hoeveel van jouw klasgenoten op de basisschool hebben uiteindelijk een HAVO- of VWO-diploma gehaald? Bij mij niet meer dan een stuk of vijf, hoor.
Nee, het laat zien dat ik realiteitszin heb. Die is bij jou op dit moment ver te zoeken.quote:Op maandag 22 december 2014 01:50 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Deze hele post laat blijken dat het systeem jou te pakken heeft. Shit shit.
Moge de engelen over jou waken.quote:Op maandag 22 december 2014 01:52 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nee, het laat zien dat ik realiteitszin heb. Die is bij jou op dit moment ver te zoeken.
Ik geloof niet echt in dat soort dingen. Sorry.quote:Op maandag 22 december 2014 01:55 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Moge de engelen over jou waken.
Omdat we het qua voorzieningen als land zijnde het erg goed doen.. het gemiddelde inkomen per gezin is ook niet zo slecht..quote:Op maandag 22 december 2014 01:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom verbaast het je dan dat de meerderheid van de Nederlanders niet hoogopgeleid is?
Ik geloof wel in een god.quote:Op maandag 22 december 2014 01:56 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik geloof niet echt in dat soort dingen. Sorry.
Ik ben het met je eens. Ik stel ten eerste voor om veel hogere eisen aan taalvaardigheid te stellen. Voortaan gaat geen enkele student meer over naar de volgende klas als er een onvoldoende voor Nederlands op de lijst staat. Ook al heb je verder allemaal negens en tienen, met een onvoldoende voor Nederlands blijf je zitten, cq. haal je geen diploma.quote:Op maandag 22 december 2014 01:21 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Mensen doe je ogen open en wordt wakker. Er gaat niet goed in ons land. We moeten wat doen om onderwijs te beteren.
Bij mij minstens een kwart, als het al niet een derde is. Maar dat was dan de generatie die in '82 naar het voortgezet onderwijs ging.quote:Op maandag 22 december 2014 01:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is toch niet bijzonder? Hoeveel van jouw klasgenoten op de basisschool hebben uiteindelijk een HAVO- of VWO-diploma gehaald? Bij mij niet meer dan een stuk of vijf, hoor.
Haha, dan mag het vak Nederlands wel eerst een drastische make-over krijgen, want als je kijkt naar het VWO eindexamen Nederlands gaat dat helemaal nergens meer over.quote:Op maandag 22 december 2014 02:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Ik stel ten eerste voor om veel hogere eisen aan taalvaardigheid te stellen. Voortaan gaat geen enkele student meer over naar de volgende klas als er een onvoldoende voor Nederlands op de lijst staat. Ook al heb je verder allemaal negens en tienen, met een onvoldoende voor Nederlands blijf je zitten, cq. haal je geen diploma.
Verder vraag ik me af wat er is gebeurd met de miljoenen mbo-geschoolden in ons land. Ik zie ze niet in je OP...
Waarom alleen voor Nederlands en niet ook voor wiskunde?quote:Op maandag 22 december 2014 02:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Ik stel ten eerste voor om veel hogere eisen aan taalvaardigheid te stellen. Voortaan gaat geen enkele student meer over naar de volgende klas als er een onvoldoende voor Nederlands op de lijst staat. Ook al heb je verder allemaal negens en tienen, met een onvoldoende voor Nederlands blijf je zitten, cq. haal je geen diploma.
Verder vraag ik me af wat er is gebeurd met de miljoenen mbo-geschoolden in ons land. Ik zie ze niet in je OP...
Dat komt omdat Nederland een welvarend land is waar de lonen hoog liggen, ook als je niet gestudeerd hebt.quote:Op maandag 22 december 2014 01:57 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Omdat we het qua voorzieningen als land zijnde het erg goed doen.. het gemiddelde inkomen per gezin is ook niet zo slecht..
Omdat ik TS geen grote rekenfouten zag maken......quote:Op maandag 22 december 2014 02:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom alleen voor Nederlands en niet ook voor wiskunde?
Waar het om gaat is dat dat natuurlijk nooit de helft of meer is, zoals TS denkt dat mogelijk is.quote:Op maandag 22 december 2014 02:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Bij mij minstens een kwart, als het al niet een derde is. Maar dat was dan de generatie die in '82 naar het voortgezet onderwijs ging.
Edit: Verkeerd gequote.quote:Op maandag 22 december 2014 01:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet iedereen kan een hogeschool of universiteit doorkopen. Zo is het nu eenmaal.
Mbo'er gespotquote:Op maandag 22 december 2014 01:31 schreef TheWeeknd het volgende:
[..]
sinds wanneer is het bijzonder om hoogopgeleid te zijn?
het gaat allemaal om wie het best dingen kan onthouden
iedereen kan stampen
Ligt eraan wat je definitie is van hoogopgeleid. Maar het is eerder 80% wat mij betreft.quote:Op maandag 22 december 2014 01:27 schreef Tijn het volgende:
Je bent bekend met "de normaalverdeling"? Minstens de helft van de bevolking heeft de mentale capaciteiten niet om hoogopgeleid te kunnen zijn.
Eh, nee. Studeren is voor veel mensen weer onbetaalbaar geworden. Ik zat op het gymnasium met hoge cijfers, maar doorstuderen was financiëel gezien gewoon geen optie. Sommige zullen het wellicht beter getroffen hebben en het wel redden, maar ik weet zeker dat ik niet de enige ben die zonder maximaal bijlenen het zelfs met bijbaantjes niet red.quote:Op maandag 22 december 2014 01:30 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Ja daar ben ik bekend mee. Via die optiek is het makkelijk te verklaren, maar er zijn nog meer redenen. Want ik geloof niet dat er domme mensen zijn. Iedereen is even slim en krijgen dezelfde kansen.
Doe je ogen open mensen het gaat niet goed. Als je dit niet wilt inzien, ga dan lekker blijve slapen.
OGEN OPEN.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |