abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 21 januari 2015 @ 14:01:11 #276
414785 sirdanilot
pi_148907862
Het hangt er ook vanaf of je het puur eet of met een bakje koffie. Puur is een stroopwafel vee lte zoet maar dat is jusit lekker bij een bakkie
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_148908021
Maar goed, ik lepel ook gerust een blikje zoete gecondenseerde melk leeg, dus misschien moet ik er verder ook maar niks over zeggen. *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_148908057
Goede discussie over suiker terwijl ik nog een stukje van mijn mislukte suikerbrood op eet.

Iemand daar toevallig een goed recept voor?
pi_148908432
Deze!
http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/search?q=suikerbrood :9

Maar misschien kun je dat beter in het broodbaktopic vragen. :)
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator woensdag 21 januari 2015 @ 14:18:11 #280
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_148908457
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Ben het zeker wel met je eens als het gaat om verpakte fabrieksspullen, die smaken doorgaans erg vlak, alléén zoet of alléén zout. Voorverpakte toetjes vind ik vaak echt volkomen oneetbaar.

Maar bij zelfgemaakt mag iets van mij ook wel flink zoetig of zoutig uitpakken, als er verder ook maar voldoende smaakdiepte is.
Voorverpakt spul vind ik vooral naar aroma smaken. Ik heb wel eens een vlatoetje gekocht "met echt amandelspijs". Wauw!
Ja. 0,1% en de rest was 'aroma'.

quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eens
Ik vind de status quo dat alles maar zoet moet zijn vreselijk. Ben regelmatig bob en eigenlijk alles zonder alcohol is zoet.
Zelfde geld voor zout trouwens.
Als ik zelf soep maak proeft je de ingredienten zoals de groenten en het vlees, als je een blik soep open trekt smaakt het mij vooral naar zout en maggie.
Ik vind ook dingen snel te zout, van huis uit aten wij groenten en aardappels zonder zout en het vlees werd altijd zelf gekruid. Ook hier geldt gewenning, als je een tijd lang minder zout eet worden voorverpakte dingen al gauw te zout.
Ik bob altijd en ik vind frisdrank ook te zoet, dan wordt het maar appelsap of een enkele koffie bij het eten.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:57 schreef sirdanilot het volgende:
Tsa ik ben Braziliaanse zoete dingen gewend en die zijn vaak echt héél erg zoet. Men eet het daar meestal ook in een volgorde, eerst stukje fruit en dan van wat minder extreem zoet naar super extreem zoet, als je meerdere dingen eet, en ook kleine hoeveelheden.
Ik vind het altijd lastig bij recepten, soms zijn recepten gewoon veel te zoet maar heb ook wel eens een recept gehad wat echt niet zoet genoeg was, dus tsja... bij braziliaanse recepten is de hoeveelheid suiker halveren echter altijd wel een goed idee. Ook omdat men daar wat minder pure suikers gebruikt dan hier.
Je went gewoon snel aan zoet en zout, dan heb je er steeds meer van nodig.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_148908579
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:17 schreef minilot het volgende:
Deze!
http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/search?q=suikerbrood :9

Maar misschien kun je dat beter in het broodbaktopic vragen. :)
Heb je die wel eens gemaakt? want ik kijk voor brood recepten vaak op haar blog, maar deze vond ik er een beetje droog uitzien.
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:25:04 #282
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_148908674
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:57 schreef sirdanilot het volgende:
Ook omdat men daar wat minder pure suikers gebruikt dan hier.
In Brazilië wordt toch juist heel veel gebruik gemaakt van ongeraffineerde rietsuiker. Het komt er immers vandaan (raspadura/ panela/ jaggery... ik ben vergeten hoe ze het daar noemen). .

Of misschien is het bij baksels anders? dat weet ik dan weer niet.

Ik vind het erg lekker om "gewone" suiker te vervangen hiermee, maar dan moet je een standaard recept wel helemaal omgooien omdat het vochtgehalte bij jaggery hoger is.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_148908718
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:22 schreef Myraela het volgende:

[..]

Heb je die wel eens gemaakt? want ik kijk voor brood recepten vaak op haar blog, maar deze vond ik er een beetje droog uitzien.
Ja, die foto vertekent nogal, dat vind ik ook een beetje een misser. Brood is echt wel zoet en rijk en lekker. :) Verdient een andere foto!
Let me see you stripped down to the bone
pi_148908785
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:17 schreef minilot het volgende:
Deze!
http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/search?q=suikerbrood :9

Maar misschien kun je dat beter in het broodbaktopic vragen. :)
Thnx. Die ga ik maken zaterdag :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 21 januari 2015 @ 16:42:39 #285
414785 sirdanilot
pi_148913081
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:25 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

In Brazilië wordt toch juist heel veel gebruik gemaakt van ongeraffineerde rietsuiker. Het komt er immers vandaan (raspadura/ panela/ jaggery... ik ben vergeten hoe ze het daar noemen). .

Of misschien is het bij baksels anders? dat weet ik dan weer niet.

Ik vind het erg lekker om "gewone" suiker te vervangen hiermee, maar dan moet je een standaard recept wel helemaal omgooien omdat het vochtgehalte bij jaggery hoger is.
Ja, men gebruikt voornamelijk rietsuiker en die is iets minder geraffineerd dan onze normale suiker.

Men heeft inderdaad ook rapadura, een ongeraffineerd suikerblok. Maar voor zover ik weet gebruikt men dat niet in baksels maar eet men het gewoon zo op, geschaafd. Het heeft een bijna drop achtige smaak. Ook drinkt men wel een soort sap rechtstreeks van suikerriet, ook zoet maar met dus complexe smaken er ook in want niet geraffineerd. Vind ik zelf alleen lekker met een limoentje erbij voor het zuur, maar dat is een typisch hollandse instelling want dat doen de mensen zelf niet.

Maar er zal vast een recept te vinden zijn met rapadure erin verwerkt maar ik ken dat zelf iig niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 21 januari 2015 @ 16:49:23 #286
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_148913281
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja, men gebruikt voornamelijk rietsuiker en die is iets minder geraffineerd dan onze normale suiker.

Men heeft inderdaad ook rapadura, een ongeraffineerd suikerblok. Maar voor zover ik weet gebruikt men dat niet in baksels maar eet men het gewoon zo op, geschaafd. Het heeft een bijna drop achtige smaak. Ook drinkt men wel een soort sap rechtstreeks van suikerriet, ook zoet maar met dus complexe smaken er ook in want niet geraffineerd. Vind ik zelf alleen lekker met een limoentje erbij voor het zuur, maar dat is een typisch hollandse instelling want dat doen de mensen zelf niet.

Maar er zal vast een recept te vinden zijn met rapadure erin verwerkt maar ik ken dat zelf iig niet.
jaa met limoen O+ aguapanela noemen ze dat in Colombia. Word door heel Zuid-Amerika wel gedronken.
Grappig wat je zegt van dropachtige smaak, dat heb ik zelf ook wel eens gedacht :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_148913302
Iemand hier een tip voor een app om hoeveelheden om te rekenen?
Ik stond gister ook het deeg te mengen voor die peanutbutter chocolate marble cookies, maar werd enigszins simpel van de eenheidsmaten die ze gebruikten in het recept.

Wel een rotdeeg trouwens om mee te werken. :o
Ben benieuwd naar het resultaat. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 21 januari 2015 @ 16:51:45 #288
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_148913349
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iemand hier een tip voor een app om hoeveelheden om te rekenen?
Ik stond gister ook het deeg te mengen voor die peanutbutter chocolate marble cookies, maar werd enigszins simpel van de eenheidsmaten die ze gebruikten in het recept.

Wel een rotdeeg trouwens om mee te werken. :o
Ben benieuwd naar het resultaat. :P
een app weet ik niet, wel deze website http://www.traditionalove(...)r_volume_weight.html
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_148913918
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iemand hier een tip voor een app om hoeveelheden om te rekenen?
Dé tip is vooral om voor een paar euro even wat cup-maatscheppen en tl/el-maatlepels te halen bij de HEMA ofzo. Gaat een stuk sneller dan steeds weer al die Amerikaanse recepten omrekenen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_148914002
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 17:11 schreef minilot het volgende:

[..]

Dé tip is vooral om voor een paar euro even wat cup-maatscheppen en tl/el-maatlepels te halen bij de HEMA ofzo. Gaat een stuk sneller dan steeds weer al die Amerikaanse recepten omrekenen :)
Die heb ik, alleen werkt dat niet helemaal met boter. -O-
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_148914179
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 17:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Die heb ik, alleen werkt dat niet helemaal met boter. -O-
Ja, daar heb je gelijk in. Met boter zit ik ook altijd nog even om te rekenen. Maar ik ken de conversies wel bijna uit mijn hoofd intussen:
http://www.onlineconversion.com/cooking_butter.htm
:7
Let me see you stripped down to the bone
pi_148921259
Ik blijf die cups onhandig vinden hoor, ook met een cupsetje. Gewicht is gewoon veel nauwkeuriger, en bij bakken moet je redelijk nauwkeurig zijn.

Anyway:



Dit zijn mijn koekjes geworden. Ik heb het vanilledeel (dat je nauwelijks, om een of andere reden) gewoon als vanille gelaten, dus geen extra smaakje erdoor. De familie heeft ze in elk geval al goedgekeurd (meneer Bleie: "Ik hoop dat je collega's ze niet allemaal opeten morgen.").

En voor de verjaardagstaart zit ik opeens aan iets met mousse of zo te denken, maar ik kan nog niet echt een goed recept vinden.
  Moderator woensdag 21 januari 2015 @ 20:41:22 #293
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_148921392
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 17:11 schreef minilot het volgende:

[..]

Dé tip is vooral om voor een paar euro even wat cup-maatscheppen en tl/el-maatlepels te halen bij de HEMA ofzo. Gaat een stuk sneller dan steeds weer al die Amerikaanse recepten omrekenen :)
Er zijn alleen wel verschillen, zoals je zelf al opmerkte in bijvoorbeeld zout.
Kosher salt en tafelzout verwisselen wordt een probleem, vooral als je de hoeveelheid kosher in tafelzout gaat nemen :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_148922081
http://www.24kitchen.nl/recepten/gemarmerde-mango-yoghurttaart

Misschien wordt dit hem wel. Hoewel ik wat twijfels heb bij een bodem van lange vingers.
  woensdag 21 januari 2015 @ 20:56:11 #295
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_148922189
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:51 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

een app weet ik niet, wel deze website http://www.traditionalove(...)r_volume_weight.html
Die gebruik ik ook altijd. _O_
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 21 januari 2015 @ 20:57:03 #296
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_148922246
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iemand hier een tip voor een app om hoeveelheden om te rekenen?
Ik stond gister ook het deeg te mengen voor die peanutbutter chocolate marble cookies, maar werd enigszins simpel van de eenheidsmaten die ze gebruikten in het recept.

Wel een rotdeeg trouwens om mee te werken. :o
Ben benieuwd naar het resultaat. :P
Was het bij jou ook zo korrelig en brekerig? :o Dan ligt het in elk geval niet aan mij, was al bang dat er iets was misgelopen bij omrekenen ofzo. :X
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 januari 2015 @ 22:14:51 #297
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_148925795
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Was het bij jou ook zo korrelig en brekerig? :o Dan ligt het in elk geval niet aan mij, was al bang dat er iets was misgelopen bij omrekenen ofzo. :X
Het is echt frustrerend deeg, maar minilot vroeg om iets bewerkelijks ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_148926985
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:39 schreef Bleie het volgende:
Ik blijf die cups onhandig vinden hoor, ook met een cupsetje.
Voor amerikaanse recepten kan je dan niet beter een amerikaans cupmaatsetje gebruiken ?
pi_148934031
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:44 schreef Sorella het volgende:

[..]

Voor amerikaanse recepten kan je dan niet beter een amerikaans cupmaatsetje gebruiken ?
Geen idee of ik een Amerikaans setje heb. Ooit hier gekocht bij een kookwinkel geloof ik. Maar alleen al dat je daar eigenlijk rekening mee moet houden. Een gram is een gram. Ik sta vooral altijd enorm te knoeien met die cups, trouwens.
  donderdag 22 januari 2015 @ 08:58:45 #300
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_148934636
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Het is echt frustrerend deeg, maar minilot vroeg om iets bewerkelijks ;)
Een 'rechthoek' ervan rollen was in elk geval vrij onmogelijk. De mijne leek meer op Denemarken. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')