Het is wel echt waar. Ik vind het maar zwaar, vader zijn. K wel leuk hoor, daar niet van. Maar vooral slaap mis ik echt. Om half zeven op zaterdag : papaaaaaaaaaa, wakker! Dat is dus echt niet leuk.quote:
Punt is dat er ook geen wetenschappelijk onderzoek is dat aantoont dat het niet schadelijk zou zijn.quote:Op zondag 21 december 2014 19:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is geen wetenschappelijk onderzoek dat zou aantonen dat een glas alcohol al schadelijk zou zijn.
1: Daarom: nooit kinderen.quote:Op zondag 21 december 2014 19:44 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het is wel echt waar. Ik vind het maar zwaar, vader zijn. K wel leuk hoor, daar niet van. Maar vooral slaap mis ik echt. Om half zeven op zaterdag : papaaaaaaaaaa, wakker! Dat is dus echt niet leuk.
En je hebt gelijk hoor dat alcohol (mits met mate) veel minder slecht blijkt te zijn dan men altijd dacht. Maar het blijft toxisch en kan ook afwijkingen veroorzaken.
Je laatste zin is waar het omgaat, waarom het risico nemen inderdaad.quote:Op zondag 21 december 2014 19:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Punt is dat er ook geen wetenschappelijk onderzoek is dat aantoont dat het niet schadelijk zou zijn.
Er zijn kinderen geboren met FAS (foetaal alcohol syndroom) waarvan de moeders echt nauwelijks alcohol hebben gedronken. Men weet dus niet hoe het precies werkt.
Alcohol verdampt voor een groot deel, maar niet volledig.
Ik zou het risico (wat zijn nou 9 maanden?) niet nemen, maar dat is wel ieder voor zich.
Klopt, maar dan moeten mensen wel goed geinformeerd (willen) worden. Na toch wel verschillende posts hier in het topic, die niet eenduidig zijn, concludeert ts dat ze het dan maar lekker gaat eten. Ik zou eerder concluderen dat aangezien er toch wat onduidelijkheid is, ik het risico maar niet zou nemen.quote:Op zondag 21 december 2014 19:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je laatste zin is waar het omgaat, waarom het risico nemen inderdaad.
Stress kan ook een negatieve invloed hebben op het kind. En je druk maken over wat je wel en niet mag eten/drinken kan zeker stress veroorzaken.quote:Op zondag 21 december 2014 19:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, maar dan moeten mensen wel goed geinformeerd (willen) worden. Na toch wel verschillende posts hier in het topic, die niet eenduidig zijn, concludeert ts dat ze het dan maar lekker gaat eten. Ik zou eerder concluderen dat aangezien er toch wat onduidelijkheid is, ik het risico maar niet zou nemen.
Sure, dat is ook al zo ontzettend gezond als je niet zwanger bentquote:Op zondag 21 december 2014 19:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Stress kan ook een negatieve invloed hebben op het kind. En je druk maken over wat je wel en niet mag eten/drinken kan zeker stress veroorzaken.
Gewoon niet meer dan een glas wijn per dag drinken en dan komt alles wel goed.
Een glas wijn per dag kan geen kwaad, sterker nog: er zijn onderzoeken die aantonen dat een a twee glazen wijn per dag goed is voor je hart.quote:Op zondag 21 december 2014 19:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sure, dat is ook al zo ontzettend gezond als je niet zwanger bent
Niet dat ik je in twijfel wil trekken maar het eerste waar ik aan denk zijn liegende ouders.quote:Op zondag 21 december 2014 19:45 schreef miss_sly het volgende:.
Er zijn kinderen geboren met FAS (foetaal alcohol syndroom) waarvan de moeders echt nauwelijks alcohol hebben gedronken. Men weet dus niet hoe het precies werkt.
Euhm, nee die onderzoeken worden ook alweer tegengesproken.quote:Op zondag 21 december 2014 19:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een glas wijn per dag kan geen kwaad, sterker nog: er zijn onderzoeken die aantonen dat een a twee glazen wijn per dag goed is voor je hart.
Laatst een stuk over gelezen. Alcohol is slecht voor je, hoe dan ook. Ik pak nog een biertje.quote:Op zondag 21 december 2014 19:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Euhm, nee die onderzoeken worden ook alweer tegengesproken.
Dat is exact het punt he. Wetenschap over voeding en drank zijn geen exacte wetenschappen.quote:Op zondag 21 december 2014 19:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Euhm, nee die onderzoeken worden ook alweer tegengesproken.
O, ongetwijfeld. Toch is alles wel anders als je zwanger bent, imo, en dien je dan toch wat meer risico's te mijden.quote:Op zondag 21 december 2014 19:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is exact het punt he. Wetenschap over voeding en drank zijn geen exacte wetenschappen.
Let maar op, over een paar jaar blijken eieren toch weer slecht te zijn....
Je snapt het punt niet helemaal denk ik. Letterlijk alles is "ongezond" als je er teveel van neemt.quote:Op zondag 21 december 2014 19:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, ongetwijfeld. Toch is alles wel anders als je zwanger bent, imo, en dien je dan toch wat meer risico's te mijden.
Ja, en jij mist het punt dat in sommige gevallen ook weinig/vrijwel niets al een risico kan zijn. Hoe dat met alcohol zit voor het ongeboren kind, is nog niet helemaal duidelijk, maar een klein beetje rauwmelkse kaas kán (hoeft niet, kan wel, risico zeer aanwezig) tot een miskraam of vroeggeboorte leiden. Hoeft niet, al eet je een pond rauwmelkse kaas, kan wel zelfs al eet je maar een stokbroodje ermee.quote:Op zondag 21 december 2014 19:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet helemaal denk ik. Letterlijk alles is "ongezond" als je er teveel van neemt.
En daar heb je ook gelijk in: het is als leek erg moeilijk daar wijs uit te worden. Daarom is je vriendin ook onder controle bij een verloskundige of gynaecoloog. Bij twijfel daar raad vragen, niet op een forumquote:Op zondag 21 december 2014 20:20 schreef dh105 het volgende:
en als leek hier wijs uit worden is niet overdreven makkelijk ofzo.
Tuurlijk, zuipen is dom, dat is wel duidelijk. Maar (nagenoeg) weggekookte wijn uit een stoofgerecht lijkt redelijk....
we zien 't wel even, tis nog geen kerst.
joh als het jou niet kan schelen - ons zeker niet. jouw kind niet die van ons. succes ermee gozert! en succes alvast kindje.quote:Op zondag 21 december 2014 20:20 schreef dh105 het volgende:
Tuurlijk, zuipen is dom, dat is wel duidelijk. Maar (nagenoeg) weggekookte wijn uit een stoofgerecht lijkt redelijk....
Precies, alles kan slecht zijn voor het kind. Stress, erfelijkheid, alcohol, teveel transvetten enz enz (het lijstje is oneindig).quote:Op zondag 21 december 2014 20:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, en jij mist het punt dat in sommige gevallen ook weinig/vrijwel niets al een risico kan zijn. Hoe dat met alcohol zit voor het ongeboren kind, is nog niet helemaal duidelijk, maar een klein beetje rauwmelkse kaas kán (hoeft niet, kan wel, risico zeer aanwezig) tot een miskraam of vroeggeboorte leiden. Hoeft niet, al eet je een pond rauwmelkse kaas, kan wel zelfs al eet je maar een stokbroodje ermee.
Als er iemand een punt mist, ben jij het.quote:Op zondag 21 december 2014 20:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, alles kan slecht zijn voor het kind. Stress, erfelijkheid, alcohol, teveel transvetten enz enz (het lijstje is oneindig).
Gewoon alles met mate eten, en na 9 maanden van je kindje genieten.![]()
quote:Op zondag 21 december 2014 20:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er iemand een punt mist, ben jij het.
Ik heb het enige juiste advies gegeven aan TS: informeer bij je verloskundige/gynaecoloog. Verder heb ik er weinig meer over te hebben.
Beetje slap gelul uit de onderbuik (baarmoeder). Tanken zou je dan al helemaal niet moeten doen als je zwanger bent. Benzeen is misschien nog wel veel slechter. En zorg dat je niet in de file terecht komt... of cremes opsmeert met onbekend en ongeteste actieve bestanddelen.quote:Op zondag 21 december 2014 20:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, en jij mist het punt dat in sommige gevallen ook weinig/vrijwel niets al een risico kan zijn. Hoe dat met alcohol zit voor het ongeboren kind, is nog niet helemaal duidelijk, maar een klein beetje rauwmelkse kaas kán (hoeft niet, kan wel, risico zeer aanwezig) tot een miskraam of vroeggeboorte leiden. Hoeft niet, al eet je een pond rauwmelkse kaas, kan wel zelfs al eet je maar een stokbroodje ermee.
Er zijn driehonderduizendmiljoen gerechten, waarom zou je dan juist voor boeuf bourguignon kiezen?quote:Op zondag 21 december 2014 20:20 schreef dh105 het volgende:
Dit jaquote:Op zondag 21 december 2014 21:25 schreef mootie het volgende:
[..]
Er zijn driehonderduizendmiljoen gerechten, waarom zou je dan juist voor boeuf bourguignon kiezen?
Ik ben geneigd er hetzelfde over te denken. Er bestaat nog geen consensus over alcohol (in de zwangerschap) en in dit geval gaat het om kleine hoeveelheden. Hoeveel kwaad zou dat nou kunnen? Bovendien staat de cultuur die aan het ontstaan is me niet aan, een cultuur waarin (toekomstige) ouders een haast ondraaglijke verantwoordelijkheid opgelegd krijgen ten aanzien van hun (ongeboren) kind. Kom je als zwangere te veel aan, heb je te veel stress, eet je in een onbewaakt ogenblik iets wat je niet zou moeten eten - kijk maar uit wat er met je kind gebeurt!quote:Op zondag 21 december 2014 20:20 schreef dh105 het volgende:
't Is gewoon een stoofpotje met draadjesvlees.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:27 schreef Yiwei het volgende:
Nou heb ik nooit van boeuf de bourignon gehoord, iets met rundvlees geloof ik. Dat smaakt kennelijk zo goddelijk dat een zwangere dit zal, wilt en gaat eten. Anders zwaait er wat![]()
Vertel, hoe smaakt zoiets?
Oh zo, want het klinkt alsof vazen gaan vliegen, schilderijen scheef gaan hangen en hij een soeplepel tegen zijn hoofd krijgt, als hij iets anders kiest.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
't Is gewoon een stoofpotje met draadjesvlees.
Mijn gyn heeft zelfs geen moeite met een klein glaasje wijn incidenteel ( al kies ik vooralsnog voor geheelonthouding )quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:38 schreef dh105 het volgende:
Om de discussie nog even aan te zwengelen:
Vanmorgen bij de verloskundige een afspraak. Daar dezelfde vraag gesteld, ze keek me aan en: "ZEKER gewoon lekker eten! Kan prima!".
Daar heb ik nog 2x op doorgevraagd en de diverse reacties op met haar besproken. Een eenduidig onderzoeksresultaat is er inderdaad niet, maar in een gerecht dat zó lang staat te koken (het is niet "even" afblussen) zit dermate weinig restalcohol dat zij het gewoon goed blijft vinden. Ze is zelf ook moeder en at dat soort dingen ook gewoon. Ook hier weer: niet elke dag, maar een bord met kerst kan prima. Allleen het glas wijn dat er normaliter bij staat, dát natuurlijk niet.
Kortom, wij (/ mijn vriendin, dat is het belangrijkste nu natuurlijk) volgen dit advies.
Dat is geen draadjesvlees. Mijn hemelquote:Op dinsdag 23 december 2014 20:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
't Is gewoon een stoofpotje met draadjesvlees.
Dan zou ik ook maar geen rauwe groente of fruit eten, geen kaas of vleeswaren, geen brood, geen noten, pinda's, zout etc etcquote:Op donderdag 25 december 2014 09:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou het laten staan denk ik. Dan maar een ander gerecht. Maargoed heb in mijn leven genoeg van een fas kind meegekregen om ieder risico te willen vermijden.
Bedoelen ze niet: 5% van wat het was?quote:Op donderdag 25 december 2014 09:23 schreef Lushes het volgende:
Helemaal verdwijnt de alcohol niet.
Volgens de USDA reduceert 2.5 uur stoven de alcohol tot 5% , iets meer dan een 'alcohol-arm' biertje.
Er zijn idd kazen enzo die je beter niet kan etenquote:Op donderdag 25 december 2014 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan zou ik ook maar geen rauwe groente of fruit eten, geen kaas of vleeswaren, geen brood, geen noten, pinda's, zout etc etc
Omdat je geen obsessieve gek wil zijn?quote:Op donderdag 25 december 2014 10:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Er zijn idd kazen enzo die je beter niet kan eten![]()
Maar ik snap echt niet wat een moeite het is om voor 1 jaar een ander gerecht te nemen.
Ik snap selectieve paniek niet.quote:Op donderdag 25 december 2014 10:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Maar ik snap echt niet wat een moeite het is om voor 1 jaar een ander gerecht te nemen.
Het is niet mijn probleem hoe jij iets opneemt eerlijk het zal me aan mijn bibs oxideren.quote:Op donderdag 25 december 2014 10:05 schreef Lushes het volgende:
[..]
Omdat je geen obsessieve gek wil zijn?
Zullen we dan ook meteen alle vrouwen met overgewicht en erfelijke afwijkingen op de brandstapel gooien?
Je kunt het nooit goed doen lijkt het wel.
En nee, natuurlijk moet je niet zuipen. Tuurlijk geen drugs ( al is koffie dat in feite ook al ), maar je mag best een beetje leven.
Dat ontzettende belerende ' hoeveel moeite is dat nou ' vind ik zó aanmatigend.
Neem die 'moeite' lekker zelf en laat een ander daarin in hun waarde. Zonder meteen met FAS te wapperen.
De generaties voor jullie moeten wel compleet melaatsen zijn zoals die leefden. Aangezien dat niet het geval was is de hype van alles supergezond willen eten niet meer als een massahysterie.quote:Op donderdag 25 december 2014 10:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Het ging nu over alcohol. En ik ben niet zwanger zeker het komende jaar nog niet op de planning. Lijkt me dat als daar plannen voor zijn dat ik me daar beter over laat voorlichten.quote:Op donderdag 25 december 2014 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik snap selectieve paniek niet.
Jammeren over het heel klein beetje alcohol wat je binnenkrijgt met Boeuf, maar totaal niet over wat e in brood, rijp fruit, kefir etc zit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |