abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147813930
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kut opmerkingen dit altijd... _O-
Het is wel echt waar. Ik vind het maar zwaar, vader zijn. K wel leuk hoor, daar niet van. Maar vooral slaap mis ik echt. Om half zeven op zaterdag : papaaaaaaaaaa, wakker! Dat is dus echt niet leuk.

En je hebt gelijk hoor dat alcohol (mits met mate) veel minder slecht blijkt te zijn dan men altijd dacht. Maar het blijft toxisch en kan ook afwijkingen veroorzaken.
Whatever...
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 19:45:51 #52
5428 crew  miss_sly
pi_147814006
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er is geen wetenschappelijk onderzoek dat zou aantonen dat een glas alcohol al schadelijk zou zijn.
Punt is dat er ook geen wetenschappelijk onderzoek is dat aantoont dat het niet schadelijk zou zijn.

Er zijn kinderen geboren met FAS (foetaal alcohol syndroom) waarvan de moeders echt nauwelijks alcohol hebben gedronken. Men weet dus niet hoe het precies werkt.

Alcohol verdampt voor een groot deel, maar niet volledig.

Ik zou het risico (wat zijn nou 9 maanden?) niet nemen, maar dat is wel ieder voor zich.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147814010
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 19:44 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is wel echt waar. Ik vind het maar zwaar, vader zijn. K wel leuk hoor, daar niet van. Maar vooral slaap mis ik echt. Om half zeven op zaterdag : papaaaaaaaaaa, wakker! Dat is dus echt niet leuk.

En je hebt gelijk hoor dat alcohol (mits met mate) veel minder slecht blijkt te zijn dan men altijd dacht. Maar het blijft toxisch en kan ook afwijkingen veroorzaken.
1: Daarom: nooit kinderen. :P

2: Klopt.
pi_147814042
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Punt is dat er ook geen wetenschappelijk onderzoek is dat aantoont dat het niet schadelijk zou zijn.

Er zijn kinderen geboren met FAS (foetaal alcohol syndroom) waarvan de moeders echt nauwelijks alcohol hebben gedronken. Men weet dus niet hoe het precies werkt.

Alcohol verdampt voor een groot deel, maar niet volledig.

Ik zou het risico (wat zijn nou 9 maanden?) niet nemen, maar dat is wel ieder voor zich.
Je laatste zin is waar het omgaat, waarom het risico nemen inderdaad.
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 19:48:41 #55
5428 crew  miss_sly
pi_147814139
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je laatste zin is waar het omgaat, waarom het risico nemen inderdaad.
Klopt, maar dan moeten mensen wel goed geinformeerd (willen) worden. Na toch wel verschillende posts hier in het topic, die niet eenduidig zijn, concludeert ts dat ze het dan maar lekker gaat eten. Ik zou eerder concluderen dat aangezien er toch wat onduidelijkheid is, ik het risico maar niet zou nemen.
pi_147814224
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt, maar dan moeten mensen wel goed geinformeerd (willen) worden. Na toch wel verschillende posts hier in het topic, die niet eenduidig zijn, concludeert ts dat ze het dan maar lekker gaat eten. Ik zou eerder concluderen dat aangezien er toch wat onduidelijkheid is, ik het risico maar niet zou nemen.
Stress kan ook een negatieve invloed hebben op het kind. En je druk maken over wat je wel en niet mag eten/drinken kan zeker stress veroorzaken.

Gewoon niet meer dan een glas wijn per dag drinken en dan komt alles wel goed.
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 19:51:59 #57
5428 crew  miss_sly
pi_147814295
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Stress kan ook een negatieve invloed hebben op het kind. En je druk maken over wat je wel en niet mag eten/drinken kan zeker stress veroorzaken.

Gewoon niet meer dan een glas wijn per dag drinken en dan komt alles wel goed.
Sure, dat is ook al zo ontzettend gezond als je niet zwanger bent :')
pi_147814365
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Sure, dat is ook al zo ontzettend gezond als je niet zwanger bent :')
Een glas wijn per dag kan geen kwaad, sterker nog: er zijn onderzoeken die aantonen dat een a twee glazen wijn per dag goed is voor je hart.
pi_147814463
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:45 schreef miss_sly het volgende:.

Niet dat ik je in twijfel wil trekken maar het eerste waar ik aan denk zijn liegende ouders.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 19:55:53 #60
5428 crew  miss_sly
pi_147814467
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een glas wijn per dag kan geen kwaad, sterker nog: er zijn onderzoeken die aantonen dat een a twee glazen wijn per dag goed is voor je hart.
Euhm, nee die onderzoeken worden ook alweer tegengesproken.
pi_147814489
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Laatst een stuk over gelezen. Alcohol is slecht voor je, hoe dan ook. Ik pak nog een biertje.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_147814533
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is exact het punt he. Wetenschap over voeding en drank zijn geen exacte wetenschappen.

Let maar op, over een paar jaar blijken eieren toch weer slecht te zijn....
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 19:57:52 #63
5428 crew  miss_sly
pi_147814574
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is exact het punt he. Wetenschap over voeding en drank zijn geen exacte wetenschappen.

Let maar op, over een paar jaar blijken eieren toch weer slecht te zijn....
O, ongetwijfeld. Toch is alles wel anders als je zwanger bent, imo, en dien je dan toch wat meer risico's te mijden.
pi_147814650
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, ongetwijfeld. Toch is alles wel anders als je zwanger bent, imo, en dien je dan toch wat meer risico's te mijden.
Je snapt het punt niet helemaal denk ik. Letterlijk alles is "ongezond" als je er teveel van neemt.
pi_147815640
en als leek hier wijs uit worden is niet overdreven makkelijk ofzo :).

Tuurlijk, zuipen is dom, dat is wel duidelijk. Maar (nagenoeg) weggekookte wijn uit een stoofgerecht lijkt redelijk....

we zien 't wel even, tis nog geen kerst.
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 20:24:27 #66
5428 crew  miss_sly
pi_147815813
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je snapt het punt niet helemaal denk ik. Letterlijk alles is "ongezond" als je er teveel van neemt.
Ja, en jij mist het punt dat in sommige gevallen ook weinig/vrijwel niets al een risico kan zijn. Hoe dat met alcohol zit voor het ongeboren kind, is nog niet helemaal duidelijk, maar een klein beetje rauwmelkse kaas kán (hoeft niet, kan wel, risico zeer aanwezig) tot een miskraam of vroeggeboorte leiden. Hoeft niet, al eet je een pond rauwmelkse kaas, kan wel zelfs al eet je maar een stokbroodje ermee.
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 20:25:22 #67
5428 crew  miss_sly
pi_147815846
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:20 schreef dh105 het volgende:

Tuurlijk, zuipen is dom, dat is wel duidelijk. Maar (nagenoeg) weggekookte wijn uit een stoofgerecht lijkt redelijk....

En daar heb je ook gelijk in: het is als leek erg moeilijk daar wijs uit te worden. Daarom is je vriendin ook onder controle bij een verloskundige of gynaecoloog. Bij twijfel daar raad vragen, niet op een forum :)
pi_147815909
quote:

joh als het jou niet kan schelen - ons zeker niet. jouw kind niet die van ons. succes ermee gozert! en succes alvast kindje.
pi_147815985
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, en jij mist het punt dat in sommige gevallen ook weinig/vrijwel niets al een risico kan zijn. Hoe dat met alcohol zit voor het ongeboren kind, is nog niet helemaal duidelijk, maar een klein beetje rauwmelkse kaas kán (hoeft niet, kan wel, risico zeer aanwezig) tot een miskraam of vroeggeboorte leiden. Hoeft niet, al eet je een pond rauwmelkse kaas, kan wel zelfs al eet je maar een stokbroodje ermee.
Precies, alles kan slecht zijn voor het kind. Stress, erfelijkheid, alcohol, teveel transvetten enz enz (het lijstje is oneindig).

Gewoon alles met mate eten, en na 9 maanden van je kindje genieten. ^O^ ^O^
pi_147816041
transvetten zou ik maar helemaal in de ban gooien. niets met mate.
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 20:29:59 #71
5428 crew  miss_sly
pi_147816062
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Precies, alles kan slecht zijn voor het kind. Stress, erfelijkheid, alcohol, teveel transvetten enz enz (het lijstje is oneindig).

Gewoon alles met mate eten, en na 9 maanden van je kindje genieten. ^O^ ^O^
Als er iemand een punt mist, ben jij het.

Ik heb het enige juiste advies gegeven aan TS: informeer bij je verloskundige/gynaecoloog. Verder heb ik er weinig meer over te hebben.
pi_147816163
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als er iemand een punt mist, ben jij het.

Ik heb het enige juiste advies gegeven aan TS: informeer bij je verloskundige/gynaecoloog. Verder heb ik er weinig meer over te hebben.
_O- _O- _O- _O-
pi_147818837
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Beetje slap gelul uit de onderbuik (baarmoeder). Tanken zou je dan al helemaal niet moeten doen als je zwanger bent. Benzeen is misschien nog wel veel slechter. En zorg dat je niet in de file terecht komt... of cremes opsmeert met onbekend en ongeteste actieve bestanddelen.

Je kunt alles zo overdrijven. En daar is de moedermaffia wel goed in inderdaad....

Alcohol is niet gezond, zeker niet als je zwnager bent, maar overdrijf alsjeblieft niet zo.
Whatever...
pi_147819197
quote:

Er zijn driehonderduizendmiljoen gerechten, waarom zou je dan juist voor boeuf bourguignon kiezen?
  zondag 21 december 2014 @ 22:05:27 #75
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_147821262
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 21:25 schreef mootie het volgende:

[..]

Er zijn driehonderduizendmiljoen gerechten, waarom zou je dan juist voor boeuf bourguignon kiezen?
Dit ja :') Kies dan gewoon een gerecht zonder enige alcohol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')