Volgens mij is dat in D ook zo, naast punkten flensburg een geld bedrag, en die overtredingen in D zal je het geheid niet doen lijkt me zo.quote:Op maandag 22 december 2014 16:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Op dit moment kun je voor deze overtredingen punten krijgen:
[..]
Daar zit dus die idioot die in de binnenstad 5cm van je achterbumper zit omdat hij per sé 65 wil rijden niet bij. Of degene die keer op keer weigert om voorrang te verlenen bij zebrapaden. Of de persoon die een weg compleet blokkeert omdat hij bij het uitladen van zijn auto weigert om die om de hoek op een parkeerplaats te zetten. etc. etc. etc.
Klopt. Goed plan dus.quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:25 schreef MadScientist het volgende:
Een boete is zinloos als die niet afschrikkend werkt. Als je 100 euro betaalt voor te hard rijden terwijl je miljonair bent dan is het gewoon een kleine prijs voor het privilege om harder te mogen rijden dan de rest.
Je verteld echter niet wat je vind, vind je het geldbedrag omhoog goed of vind je een geldbedrag en punten systeem samen goed.quote:Op maandag 22 december 2014 17:04 schreef Noriega het volgende:
Ik vind het een uitstekend idee. Niets nivellerends aan. Een boete is er om te straffen. En voor een miljonair is 100 euro helemaal niks. Daarom moet het strafeffect omhoog.
quote:
quote:Op maandag 22 december 2014 17:04 schreef Noriega het volgende:
Ik vind het een uitstekend idee. Niets nivellerends aan. Een boete is er om te straffen. En voor een miljonair is 100 euro helemaal niks. Daarom moet het strafeffect omhoog.
Toon maar aan dat miljonairs vaker te hard rijdenquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:25 schreef MadScientist het volgende:
Een boete is zinloos als die niet afschrikkend werkt. Als je 100 euro betaalt voor te hard rijden terwijl je miljonair bent dan is het gewoon een kleine prijs voor het privilege om harder te mogen rijden dan de rest.
Een miljonair kan ook geen inkomen uit arbeid hebben dus dan gaat de vlieger niet op. Hoe ga je iemands rijkdom meten?quote:Op maandag 22 december 2014 17:04 schreef Noriega het volgende:
Je probeert nu het huidige puntensysteem voor beginnende bestuurders te extrapoleren naar een vollediger puntensysteem met de huidige regels... Kijk je bijv naar D, dan krijg je punten voor veel meer overtredingen.quote:Op maandag 22 december 2014 16:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Op dit moment kun je voor deze overtredingen punten krijgen:
[..]
Daar zit dus die idioot die in de binnenstad 5cm van je achterbumper zit omdat hij per sé 65 wil rijden niet bij. Of degene die keer op keer weigert om voorrang te verlenen bij zebrapaden. Of de persoon die een weg compleet blokkeert omdat hij bij het uitladen van zijn auto weigert om die om de hoek op een parkeerplaats te zetten. etc. etc. etc.
Als het effect van een straf voor iedereen gelijk moet zijn, moeten jongere mensen dan ook langer de gevangenis in voor hetzelfde vergrijp, dan oudere mensen (die minder levensjaren over hebben)?quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:39 schreef keste010 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat een straf voor iedereen gelijk moet zijn. Wat voor de één een schijntje is, is voor de ander een half maandsalaris. In die zin zit er natuurlijk wel wat in om inkomensafhankelijk te beboeten, aangezien de straf dan in ieder geval als dusdanig ervaren zal worden door elke overtreder.
Dat uitkeringstrekkers hogere gevangenisstraffen opgelegd zouden moeten krijgen zie ik niet helemaal; genieten zij dusdanig weinig vrijheid dat een algehele vrijheidsontneming pas serieus effect heeft als die langer duurt?
En voor een 20 jarige is 1 jaartje zitten natuurlijk veel minder ingrijpend dan 1 jaar zitten voor iemand die al 77 is.quote:Op maandag 22 december 2014 17:04 schreef Noriega het volgende:
Maak het maar hard dat het een structureel probleem is ipv wat te roepen uit de onderbuikquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ben voor. Als ik een paar miljoen had, zou ik me ook niet zo druk maken om een parkeerboete. In dat geval is m'n tijd om een andere locatie te zoeken kostbaarder dan de boete voor 't parkeren. Dus dan flikker ik 'm gewoon recht voor de winkel. En dat zie je ook gebeuren. Bepaalde mensen hebben schijt aan verboden omdat ze een Hummer hebben.
Dat kun je wel bij alles zeggen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maak het maar hard dat het een structureel probleem is ipv wat te roepen uit de onderbuik
Beter dan gewoon maar een vooroordeel te posten als of het een feit is.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat kun je wel bij alles zeggen.Maak het maar hard.
Maak maar hard dat het een vooroordeel is in plaats van mij zomaar te beschuldigen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Beter dan gewoon maar een vooroordeel te posten als of het een feit is.
Zolang jij niets weet te onderbouwen is het bewijs genoeg dat je maar wat roept, veel plezier verderquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maak maar hard dat het een vooroordeel is in plaats van mij zomaar te beschuldigen.
QED.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zolang jij niets weet te onderbouwen is het bewijs genoeg dat je maar wat roept, veel plezier verder
fixtquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ben voor. Als ik veel en goede sex had, zou ik me ook niet zo druk maken om een parkeerboete. In dat geval is m'n genot kostbaarder dan de boete voor 't parkeren. Dus dan flikker ik 'm gewoon recht voor de winkel. En dat zie je ook gebeuren. Bepaalde mensen hebben schijt aan verboden omdat ze wel goede sex hebben.
Een boete is niet alleen ter afschikking maar ook als wraking (straf).quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zolang jij niets weet te onderbouwen is het bewijs genoeg dat je maar wat roept, veel plezier verder
Zoals ik zei, toon maar aan dat er een probleem isquote:Op dinsdag 23 december 2014 17:08 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Een boete is niet alleen ter afschikking maar ook als wraking (straf).
Voor dat tweede werkt een boete van 100 euro bij een rijk iemand niet, daarom is een relatieve geldstraf in sommige landen ingevoerd (en ook in deze context bedoeld denk ik).
En criminelen met veel zwart geld.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
Hoe gaan rijke mensen zonder inkomsten gestraft worden?
Om maar wat te noemen. Ik denk dat we vast kunnen stellen dat het een zot ondoordacht plan is. Tijd voor een slotje.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En criminelen met veel zwart geld.
Het is niet meer dan haten op mensen die het beter hebben gedaan, afgunst, naijver.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Om maar wat te noemen. Ik denk dat we vast kunnen stellen dat het een zot ondoordacht plan is. Tijd voor een slotje.
Iets wat op dit forum meer voorkomt dan in de echte wereld.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is niet meer dan haten op mensen die het beter hebben gedaan, afgunst, naijver.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |