Oh, ik hou juist van dat 'overbodig geklets'. Waar kwam het idee vandaan, wat zijn de opties, welke bronnen zijn gebruikt, wat ging er mis (graag met foto's) en wat is dat het uiteindelijk recept.quote:Op donderdag 18 december 2014 12:00 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik vind de meeste foodblogs om te huilen.. ik hou van gewoon een receptje op een rijtje zonder overbodig geklets er omheen. Dus ben vrij selectief wat ik online opzoek. Knap vaak af door de opmaak en zo..
Dat komt er bij mij nog bij, de recepten moeten kwalitatief wel wat voorstellen en ook de foto's moeten niet teleurstellen. Ik ga denk ik voor het hele plaatje, maar ik hou van een verhaaltje omdat ik me dan meer kan voorstellen wat de beleving van een gerecht isquote:Op donderdag 18 december 2014 12:02 schreef minilot het volgende:
(Ik knap daarbij overigens niet zozeer af op opmaak of geklets - ik let vooral op de recepten en de foto's van gerechten. Dat moet wel echt heel goed en orinineel zijn. De rest negeer ik gewoon)
Ja daar heb ik een hekel aan! Het is een foodblog, geen dagboek..quote:Op donderdag 18 december 2014 12:04 schreef minilot het volgende:
Nou ja, als het geklets achtergrondinformatie geeft over de totstandkoming van een recept, dan vind ik dat wel interessant.
Maar geblaat over dat de poes ziek is of de prestaties van de gehomescoolde koters of geklaag over de weersomstandigheden, dat sla ik steevast over.
Ik vind dat verder niet erg.. Als mensen hun blog daarmee willen vullen, mij best. Ik lees het dan gewoon niet. Als de recepten verder tof zijn dan stoor ik me er niet aan dat er geklets bij staatquote:Op donderdag 18 december 2014 12:05 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja daar heb ik een hekel aan! Het is een foodblog, geen dagboek..
Het was m'n tweede les, dus nee.quote:
Lekker motiverend wel dit.quote:Op donderdag 18 december 2014 11:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ach, het kan alle kanten op![]()
Op z'n kop:
[ afbeelding ]
In de sloot:
[ afbeelding ]
;-)
Ik vind ze vaak zo lyrisch geschreven en allerlei zooi die er niet toe doet. Vaak het recept ook nog eens totaal versnipperd op de pagina, totaal niet handig (zie Kayotic, leuke recepten, baggerblog, stom mensquote:Op donderdag 18 december 2014 12:01 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik vind het verhaaltje meestal juist zo leuk, dus wij moeten compleet tegenovergestelde voorkeuren hebben
Jup, al geweest.quote:Op donderdag 18 december 2014 12:07 schreef minilot het volgende:
O, je bent al geweest!
80km, toe maar!
Ik schrijf het ovrr op n kladje. Is het wat, dan schrijf ik het na het koken over op n A4'tje dat in mijn kookmap verdwijnt.quote:Op donderdag 18 december 2014 12:09 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh en ik vind online gewoon niet handig.. Heb liever een insteekhoesje of boek op mijn aanrecht liggen/staan.
i know, maar tegen die tijd ben ik vaak al afgehaaktquote:Op donderdag 18 december 2014 12:11 schreef minilot het volgende:
Kayotic heeft bij vrijwel elk recept onderaan ook gewoon linkje naar een printable recipe hè?
Ingredientenlijstje + korte omschrijving van de handelingen, passend op één pagina en zonder afbeeldingen.
Ha, leuk! Toen ik twee maanden terug in Engeland was was dat wel even slikken, anderhalve minuut nadat je van de boot af bent gereden kom je al een eerste rotonde tegen, die je dus ineens met de klok mee moet nemen!quote:
Rotondes in de UK zijn leukquote:Op donderdag 18 december 2014 12:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, leuk! Toen ik twee maanden terug in Engeland was was dat wel even slikken, anderhalve minuut nadat je van de boot af bent gereden kom jeal een eerste rotonde tegen, die je dus ineens met de klok mee moet nemen!
Ja, dat snap ik dan wel weer.quote:Op donderdag 18 december 2014 12:14 schreef Sunnythesun het volgende:
Probleem is ook een beetje dat ik op mijn chromebook zoek en onze printer niet werkt als cloudprinter.. Moet dus met een omweg dan printen en daar ben ik vaak te lui voor
O, dat doet mij juist denken aan alle tripjes door Engeland de afgelopen paar jaarquote:Op donderdag 18 december 2014 12:17 schreef Windigo het volgende:
Wegen in de UK vond ik nooit prettig, smal; slecht verlicht, onoverzichtelijk door heggen etc..
Dan s'avonds laat door Yorkshire rijden met geen verlichting behalve koplampen en een bevroren weg vol gaten met twee heggen eromheen terwijl je slipt over de heuvels.. Brr
Ik heb ook geen rijbewijs hoor, maar zelfs met ervaren Engelse bestuurders waren er echt wel wegen waar ik me ongemakkelijk door voelde. Komt misschien ook omdat mijn Engelse familie de wegen niet prettig vond, maar toch. Ik vond het niet fijn in het gebied waar wij waren in de winterquote:Op donderdag 18 december 2014 12:20 schreef minilot het volgende:
[..]
O, dat doet mij juist denken aan alle tripjes door Engeland de afgelopen paar jaar![]()
Maar goed, ik heb vanaf de passagiersstoel misschien makkelijk praten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |