Fijn, dan ga ik me opgeven.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:32 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Nee, ik vond het helemaal niet truttig. Ik heb ook een allergie voor de Libelle-week.![]()
Bij mijn vk kun je ook weer terug naar individuele controles als het niet bevalt, dus je zou eerst een of twee bijeenkomsten kunnen proberen.
Nou, mijn moeder heeft ook 2 kinderen gekregen, en mijn schoonmoeder 3, maar er is nogal wat veranderd in de afgelopen 30+ jaren aan kennis en inzichten... Ze waren iig niet zo zeker van hun zaak met kleinkind nr 1...quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:49 schreef Lushes het volgende:
Ja, die kraamzorg he..wat moet ik me daar nou helemaal bij voorstellen?
Doen ze iets bijzonders waarom je dat nodig zou hebben?
Mijn ouders zijn namelijk gewoon direct paraat na de bevalling en ik denk dat zij na 3 kinderen en 3 kleinkinderen wel een beetje weten hoe zo'n baby werkt.
Ben ik naief als ik denk daar wel voldoende aan te hebben?
Wat denk ik vooral belangrijk is, is dat de kraamzorg er is om jou dingen te leren zodat je na een week vertrouwen hebt in je eigen kunnen. Familie is denk ik vooral ook bezig om jou dingen uit handen te nemen, maar veel minder met kennisoverdracht (wat op zich ook niet zo gek is, aangezien dat niet hun werk is).quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:49 schreef Lushes het volgende:
De kraamzorg bekijkt ook je onderkant en voelt dagelijks naar de stand vd baarmoeder, en meer medische dingen, ook signaleert zij eventuele problemen natuurlijk veel eerder dan ouders.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:49 schreef Lushes het volgende:
Mijn ouders zijn namelijk gewoon direct paraat na de bevalling en ik denk dat zij na 3 kinderen en 3 kleinkinderen wel een beetje weten hoe zo'n baby werkt.
Ben ik naief als ik denk daar wel voldoende aan te hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boks voor vakantiekindjes en lerarenvaders!quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:35 schreef Fuente het volgende:
Lushes, ik laat mijn verzekering gewoon bij de basis. Ik heb sowieso een medische indicatie dus de ziekenhuisbevalling wordt vergoed. Het is mijn derde kindje, ik ben uitgerekend in de zomervakantie en vriend is dan 6 weken vrij (is leraar). We nemen dus een minimum aan kraamzorg.
Ik verwacht dat inmiddels wel.quote:Op zaterdag 20 december 2014 15:03 schreef kwakz0r het volgende:
Wat de kraamzorg doet is meer dan je leren hoe je voor je baby moet zorgen. Het is vooral jou faciliteren in het je kunnen concentreren op je baby en je herstel en je niet druk hoeven maken om andere zaken.
Ze houden daarnaast de medische gezondheid van jou en je baby in de gaten (hechtingen checken, kleur baby, etc) en jouw emotionele toestand. Ik had nooit verwacht hoe hefrig de kraamtranen bij mij zouden zijn bijvoorbeeld.
Ook had ik onderschat hoeveel energie een baby en bv geven vreet. Ik was dolblij dat zij zich bezighield met badjes klaarztten en wassen draaien etc. En ze hield in de gaten dat ik wel rust nam, wat echt nodig was. Een goeie kraam is goud waard!
Ik was altijd al een jankebal, maar ik wilde zó graag een kindje... Had niet verwacht dat ik de eerste week zo veel zou huilen en hem terug naar het ziekenhuis wilde brengen af en toequote:Op zaterdag 20 december 2014 16:01 schreef Lushes het volgende:
[..]
Ik verwacht dat inmiddels wel.
Ik heb in mijn leven denk ik eens per jaar tranen doen vloeien. Sinds ik zwanger ben, hoef ik maar een baby, bevalling of een heel mooi zakdoekje te zien en ik sta tot mijn enkels in het oogvloeistof.
Wat dat betreft is voor mij een zwangerschap al een compleet surreële ervaring.
Het erge is ook dat het volgens mij nooit meer helemaal over gaatquote:Op zaterdag 20 december 2014 16:01 schreef Lushes het volgende:
[..]
Ik verwacht dat inmiddels wel.
Ik heb in mijn leven denk ik eens per jaar tranen doen vloeien. Sinds ik zwanger ben, hoef ik maar een baby, bevalling of een heel mooi zakdoekje te zien en ik sta tot mijn enkels in het oogvloeistof.
Wat dat betreft is voor mij een zwangerschap al een compleet surreële ervaring.
Dankjewel voor je dit eerlijke berichtje en wat help je me daarmee! Ik merk nu heel af en toe gedachtes langskomen als: Damn, waar ben ik in godsnaam aan begonnen, wil ik dat wel? Jouw berichtje laat me een beetje minder 'raar' voelen. Iedere keer als ik het denk en me onzeker voel, denk ik meteen dat ik nu al een slechte moeder ben omdat ik dat soort gedachtes heb. Hormonen zijn zulke vreemde dingen. Rationaliseren dat het daar vandaan komt en dat ik écht wel heel graag een kindje wil brengt hier rust. En erover praten tot ik een ons weeg helpt ook.quote:Op zaterdag 20 december 2014 16:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik was altijd al een jankebal, maar ik wilde zó graag een kindje... Had niet verwacht dat ik de eerste week zo veel zou huilen en hem terug naar het ziekenhuis wilde brengen af en toe
De kraam heeft me daar supergoed in begeleid. Aangehoord, getroost, meer zekerheid gegeven. Het is ook overgegaan hoor!
Ja, controles van je hechtingen, vloeien, stand van baarmoeder, temperatuur, polsslag. stoelgang.quote:Op zaterdag 20 december 2014 15:57 schreef Lushes het volgende:
Wow, dat is dus wel even een ander beeld dan ik had.
Bedankt dames, ik ga daarin dan even andere beslissingen nemen.
Ik ben echt superclose met mijn moeder en die mag echt 24/7 om me heen hangen, maar ik begrijp dat een kraamzorg meer is dan iemand die je laat zien hoe je baby werkt.
Nou ja, tot op zekere hoogte is het ook wel een gevalletje "pick your battles", maar ik kan het er niet zo eenvoudig bij laten zitten denk ik.quote:Op zaterdag 20 december 2014 15:48 schreef Fuente het volgende:
Twist, dat doen mijn schoonouders ook. Ik laat dat maar zo, ze genieten enorm van hun kleinkinderen en de meisjes zijn gek op hun.
Wow, van die cijfers schrik ik welquote:Op zaterdag 20 december 2014 17:42 schreef Moppert het volgende:
Dat is dus precies waarom wij niet structureel op laten passen twist.
De houding ja maar bij opa en oma gaat het anders kan ik niets mee.
En wisten jullie dit al?
Onderzoek van de Universiteit van Londen onder 12.000 3-jarige kinderen toont aan dat kinderen die fulltime door hun opa en oma worden opgevoed, maarliefst 34 procent meer kans hebben op overgewicht. Bij deeltijd oppassen wordt de kans op obesitas vergroot met 15 procent.
Het verandert gewoon je leven en ook het idee dat er iemand voor de komende jaren 24u per dag van jou afhankelijk is vond ik veel zwaarder dan ik dacht.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:04 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Dankjewel voor je dit eerlijke berichtje en wat help je me daarmee! Ik merk nu heel af en toe gedachtes langskomen als: Damn, waar ben ik in godsnaam aan begonnen, wil ik dat wel? Jouw berichtje laat me een beetje minder 'raar' voelen. Iedere keer als ik het denk en me onzeker voel, denk ik meteen dat ik nu al een slechte moeder ben omdat ik dat soort gedachtes heb. Hormonen zijn zulke vreemde dingen. Rationaliseren dat het daar vandaan komt en dat ik écht wel heel graag een kindje wil brengt hier rust. En erover praten tot ik een ons weeg helpt ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |