abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147757925
Leuk McLaura!

NTS, lekker tactisch, pfff. Stom om je zo voor het blok gezet te voelen.

LuDann :*.

Cleany, balen dat er nog geen actie wordt ondernomen!

Shop 2 meiden!! *O* *O*
Venus in pocketformaat
Š loveli
  vrijdag 19 december 2014 @ 22:53:19 #252
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_147761219
Nouja, dat die beslissing vrij snel genomen moet worden, snap ik. Ik ben toch al 36.1 en een ks kan vanaf 39 weken gepland worden.
Maar gewoon de manier waarop het allemaal gebracht en gedaan werd, zo vreselijk bot, het leek wel een ingestudeerde monoloog.
Net tijdens de voorbereidingen voor Draaks feestje toch even een traan weggepinkt. Ach, kaas en worst is al hartig dus wat traanvocht zal niet geproeft worden :Y).
Na een goed gesprek met manlief hebben we besloten dat hij dinsdag mee gaat. Hij laat de beslissing aan mij over, maar zal wel eerder aan de rem trekken als het weer zo'n monoloog word. Want prima dat ik medisch ben, maar dat wil niet zeggen dat het niet meer mensenlijk hoeft te zijn.
Zometeen maar eens een poging tot slapen gaan ondernemen, ware het niet dat ik het bed nog op moet dekken :').
  vrijdag 19 december 2014 @ 23:29:17 #253
409579 LuDann
All the way
pi_147762855
Bedankt voor de lieve woordjes iedereen :) Het gaat alweer een stuk beter, maar ik zat er even helemaal doorheen. Een flinke jankbui heeft me goedgedaan. Het is gewoon... ik heb een behoorlijke afkeer aan witte jassen ontwikkeld na jarenlang geprik en gepor. Ik had het van te voren al een beetje ingeschat, maar weer een heel medisch team om me heen maakt toch een hevigere impact op me dan ik had gedacht (zullen de hormonen ook wel zijn). En het gaat zo snel allemaal... Wel iets wat ik ga aankaarten denk ik, al weet ik nog niet zo goed bij wie.

De focus ligt zķ erg op het lichamelijke, wat er allemaal op het programma moet en niet moet, maar niet op wat de emotionele impact is. Kan dan ook wel een beetje indenken hoe rot jouw ervaring was, NTS. Sterkte!

@ Twist en Cholula; ik voel me niet aangesproken hoor, geen zorgen. Ik snap dat een jaar op FB zeuren wat anders is dan een jankpost op een forum en ben het met je eens Cholula even eruit knallen dat het even klote gaat moet kunnen (en kan erg fijn voelen) maar het is belangrijk om niet in een negatieve spiraal te belanden.

Ik zet alles voor nu even zo ver van me af als kan, eerst maar eens nadenken over het vertellen aan de ouders met Kerst. We hebben al iets leuks verzonnen om ze hopelijk compleet te overrompelen met babynieuws. O+
  vrijdag 19 december 2014 @ 23:47:13 #254
409579 LuDann
All the way
pi_147763588
Shop, wat leuk, twee meiden. *O* *O*

Nikoos, 21 weken! Daar moeten glitters bij!

Wat een leuk joch hebben jullie daar McLaura! Die wordt vast een hele goede grote broer. :Y
pi_147766797
Onze buikbaby had een uur geleden voor het eerst de hik! Nja, ik kon het voor het eerst voelen. En nu lig ik al een uur wakker om te voelen of het nog eens gaat gebeuren... Ik heb vrouwlief natuurlijk wakker gemaakt en we liggen echt al een uur naast elkaar wakker in bed...

LuDann, ik kan me ontzettend voorstellen dat het zo op je over kwam. Het lijkt me zeker belangrijk om uit te spreken, want als je zo nog een paar weken door moet, is dat niet tof.

MevrouwCleany, hoe gaat het nu??
  zaterdag 20 december 2014 @ 07:57:37 #256
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147766995
Shop wat leuk 2 meiden!

Haha leuk is dat he mevrouwcactus. De laatste weken heeft mijn buikbaby elke dag wel een keer de hik dus waarschijnlijk gaan jullie het nog wel een keer voelen ;)

Nts wat vervelend zo een gesprek. Hoop dat dinsdag beter gaat en jullie een goede beslissing kunnen maken :*

Ook voor ludann een :*
  zaterdag 20 december 2014 @ 07:58:52 #257
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147767003
En cleany hoop dat het vandaag beter gaat met mevrouwcleany en jullie eindelijk babycleany kunnen vasthouden en bewonderen
  zaterdag 20 december 2014 @ 08:23:50 #258
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147767112
Ik hoop voor jou ook dat babysnoenk zich snel aandient, snoenk!

Shop, leuk 2 meiden! *O*

NTS, wat een lompe gyn, zeg! Wat goed dat je man dinsdag mee gaat, ik hoop dat die afspraak een stuk beter gaat. Succes met het maken van je keuze (ks/natuurlijk).

Bandenpijn heb ik nog niet echt gehad. Wel heb ik als ik een hele volle blaas leeg, soms een minuut of 2 baarmoederkramp daarna. Alsof ie zo naar beneden is gedonderd.

Gisteren had ik een (kerst)feest met werk. Bij binnenkomst het welkomsdrankje subtiel weggegeven aan personeel, de rest van de avond heb ik appelsap met water gemengd uit een wijnglas gedronken (deed personeel heel discreet) en 7up. Rode druivensap hadden ze helaas niet, ben benieuwd of iemand iets heeft gemerkt. Het enige verdachte is dat ik normaal altijd rode wijn drink ipv wit. Ik mis alcohol echt geen seconde, heb ook de avond helemaal niet anders beleefd.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_147767459
Bijleespost, wat gaat het snel hier!

Mariposas *O* wat fijn zo'n goede echo he?

Spring, dat klinkt vreselijk pijnlijk. Sterkte ermee :*

Faptist, wat rot van je kat :( Hier ook kattentroubles momenteel en dat kan me zo hoog zitten. Sterkte :*

Cleany nog steeds in afwachting dus? Hopelijk begint het snel!

LuDann, aan de ene kant is het natuurlijk goed dat ze alles in de gaten houden, maar ik kan me voorstellen dat het voor jou een stuk minder relaxed voelt.

Nikooos, jullie hond is O+ En het schiet mooi op met 21 weken :Y

Shop, 2 meiden *O* Wat gaaf!

Snoenk, sterkte met afwachten :)

Krisvc, bandenpijn kan zeker wel met 11 weken :Y

NTS, wat ontzettend rot van hoe dat in het ziekenhuis ging :( Ik zou denk ik een gesprek vragen en je gevoelens uiten. Het is uiteindelijk de bedoeling dat jij je veilig en goed voelt bij de keuzes die jij of zij maken. Op deze manier lukt dat toch niet?

Toffe foto McLaura *O*

Hier gaat het goed, alleen grieperig. Morgen willen we het onze meisjes vertellen, ben zo benieuwd hoe ze reageren O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 20 december 2014 @ 09:33:08 #260
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147767604
Hebben je meiden het wel eens over nog een zusje of broertje gehad, fuente? Hoe denk je dat ze zullen reageren? Wel ons laten weten hoor, ben benieuwd! :D
pi_147767632
Wat een leuk t-shirt Laura!

NTS ik zou dit gevoel bespreekbaar maken bij de gyn of ander personeel werkzaam op die afdeling. Het wil nog weleens gebeuren dat artsen de impact van hun woorden niet goed inschatten. :*
Veel plezier vandaag met draak haar verjaardag!

LuDann in het ziekenhuis zullen ze vast wel weten bij wie je met je gevoelens terecht kan? Gewoon aangeven, ook al ben je medisch het is nog steeds jouw zwangerschap.
Met kerst vertellen dat je zwanger bent is echt heel leuk!

Hikkende cactusbaby O+

Hou je het nog goed vol Snoenk of ben je de dagen/uren aan het wegkijken?

Goede oplossing van de appelsap Mariposas. Letten ze daar bij jullie zo duidelijk op?

Hebben jullie nog iets speciaals in gedachten om de meiden te vertellen dat ze een broertje of zusje krijgen Fuente? Beterschap!

Ik ben vandaag al 28 weken zwanger! En afgezien van wat rugpijn net voor ik naar bed ga, bijna geen klachten. Ik hoop echt dat dat zo blijft want dan kan ik gewoon door blijven werken tot de 36 weken.
pi_147767690
Mariposas, het is een grote wens van ze (jongste nog meer dan de oudste). Maar wij hebben altijd gezegd dat dat echt niet meer gaat gebeuren ;)

Cholula, de jongste was boos dat ze geen surprise kreeg met kerst, dus we hebben haar een surprise belooft. Een kindersurprise :') hehehe. Vriendje wil eigenlijk een kindersurprise ei openen en daar wat anders in doen (briefje met tekst oid) en het dan weer dichtmaken. Even kijken of dat lukt :D
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 20 december 2014 @ 09:49:53 #263
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147767768
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 09:36 schreef Cholula het volgende:

Goede oplossing van de appelsap Mariposas. Letten ze daar bij jullie zo duidelijk op?
Mwah, dat valt denk ik wel mee, maar ik weet wel dat ik onder de radar sta. Ook vanwege pas getrouwd enzo. Ik moet eerlijk zeggen dat als ik een collega niet zou zien drinken die normaal wel altijd drinkt, ik wel zou denken: oeh, zou het? Al zou ik dat niet hardop zeggen.

quote:
Ik ben vandaag al 28 weken zwanger! En afgezien van wat rugpijn net voor ik naar bed ga, bijna geen klachten. Ik hoop echt dat dat zo blijft want dan kan ik gewoon door blijven werken tot de 36 weken.
Wat heerlijk, lekker van genieten! En dan straks 2 weken langer verlof na bevalling!
pi_147768098
Shop 2 meiden, wat leuk! *O*

Cleany, wat jammer dat het nog niet opschiet. Het is zo'n stom cliché maar het kan nu écht niet lang meer duren! :*

snoenk lijkt me ook heel gek dat die UD gewoon voorbij gaat zonder baby -O- kan me indenken dat je daar toch naartoe leeft

NTS wat stom dat het zo klinisch gaat :( wat je zegt, prima dat die beslissing gemaakt moet worden, maar de manier waarop kan inderdaad wel anders zeg! :*

Verder ben ik het even kwijt geloof ik...
Ohja, iedereen alvast veel plezier met vertellen aan ouders en/of kinderen! O+ Vond dat zelf echt een leuk moment!

Gisterenavond lekker met m'n buik lopen pronken O+ Normaal gesproken draag ik niet zulke hele strakke bovenkleding, dus soms valt het niet eens zo erg op. Maar gisteren een bedrijfsfeest van m'n vriend, dus had een bloesje aan wat vrij strak zat. En dan zie je echt iedereen de hele tijd naar je buik staren, heerlijk! O+

Nu lekker klussen aan de babykamer! :W
pi_147768387
Ik had gisteren mijn eerste groepscontrole bij de vk. Ik doe mee aan Centering Pregnancy, waarbij je behalve de gebruikelijke controles (hartje luisteren, bloeddruk, wegen) ook in groepsverband praat over zwangerschap en alles eromheen. Was heel leuk! Gezellige, gemeleerde groep. Ik zie wel een paar potentiële vriendschappen - fijn, want ondanks dat ik hier al drie jaar woon ken ik bijna niemand in de wijk.
pi_147770670
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:52 schreef NotTheSame het volgende:
Niet bijgelezen, want drukdrukdruk en hoop aan m'n hoofd.
Of ik even uiterlijk binnen 4 dagen wil beslissen of ik weer een ks wil of een natuurlijke bevalling.
Damn, zo'n koude en kille afspraak heb ik nog nooit gehad in het zkh. Er werd een vragenlijst afgeraffelt die ik ook bij de intake van de vk moest invullen, de gyn beweerde namelijk dat ze geen gegevens had gekregen van de vk, terwijl aan de balie verteld werd dat mijn dossier binnen was. 2 minuten echo gehad en kreeg ik een handdoek naar me toe gegooid of ik mezelf even wilde schoonmaken zodat zij alles in kon voeren.
Er werd niet gevraagd hoe ik me voel, waar mijn twijfels zitten etc. 2 standaard boekjes meegekregen en dinsdag moet ik maar laten weten wat ik wil.
Het ging zo snel en ik was zo flabbergasted dat ik geen kans zag om m'n mond open te doen hierover. Maar ik denk dat we dat dinsdag maar even gaan doen, want dit werkt niet voor mij.
Wat ben jij fijn behandeld zeg! Ik zou ook zo verbaasd zijn op het moment zelf dat ik er gewoon niets uit zou krijgen. Pas achteraf als de deur je kont heeft aangetikt bij het naar buiten gaan gaan je radars denken....

Ik hoop dat je wel een beetje uit de beslissing komt.
Schudden voor gebruik
pi_147771002
Bijgelezen tot de laatste 2 pagina's, die moeten even wachten tot na het werk (hoop dat ik me eindelijk weer goed kan focussen daar en het gewoon een leuke dag wordt)

Even kort:

:* LuDann, wat balen dat je niet onbezorgd van je zwangerschap kan genieten! Hopelijk kan dat over een tijdje wel, als een aantal onderzoeken achter de rug zijn ;)

Ahh dat hondje van Nikoos!! O+

2 meiden voor Shopaholic *O*
hoop dat ze allebei voldoende vruchtwater hebben!

Tijdens het scrollen om te zien of baby Cleany er al is (nog niet dus, veel succes!) zag ik nog een leuke foto van McLaura :)

Gtt test ging goed gisteren :). Doordat mensen hier het wel eens over de smaak van het drankje hadden, was ik nieuwsgierig wat voor drankje het dan zou zijn! Gewoon water met een hele hoop suiker dus :P. Eerste glaasje ging snel, 2e wat trager omdat m'n maag wat ging protesteren, maar kreeg het goed weg. M'n moeder was mee voor de afleiding, dus 2 uur zitten kletsen :P. S middags nog wezen shoppen, 's avonds nog een film kijken (deel 2 van the Hobbit, vriendin vroeg of ik meega naar deel 3, moet ik wel nog even deel 1 en 2 zien dus!). Ben alleen na 10 min film al in slaap gevallen :'). Na even slapen nog een deel gekeken.

En nu kijk ik even vreemd op: m'n kat is zojuist op het dekentje op m'n schoot gaan liggen! Dat doet ie echt nooit :o O+ . En nu moet ik opstaan om naar m'n werk te gaan ;(
pi_147771954
Wat hebben jullie gedaan qua verzekeringen?

Als ik zo de vergoedingen bekijk, dan is het enige wat nog 100% vergoed wordt vanuit de basisverzekering de medische bevalling en de thuisbevalling.
Ben ik de enige die dat een beetje dubieus vind? Ik begrijp ineens waarom steeds meer vrouwen een ruggeprik willen.

De aanvullende verzekeringen ( althans bij VGZ ) slaan ook nergens op. Je betaald 50,- extra per maand voor een lullig kraampakket van 21,95 , 15 uur 'luxe kraamzorg' en 100% vergoeding bij gecontracteerde ziekenhuizen.

Wat hebben jullie meegewogen in je beslissing omtrend verzekeringen?
pi_147772018
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:43 schreef lunapuella het volgende:
Ik had gisteren mijn eerste groepscontrole bij de vk. Ik doe mee aan Centering Pregnancy, waarbij je behalve de gebruikelijke controles (hartje luisteren, bloeddruk, wegen) ook in groepsverband praat over zwangerschap en alles eromheen. Was heel leuk! Gezellige, gemeleerde groep. Ik zie wel een paar potentiële vriendschappen - fijn, want ondanks dat ik hier al drie jaar woon ken ik bijna niemand in de wijk.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:43 schreef lunapuella het volgende:
Dat doet mijn VK ook.

Aan de ene kant lijkt het me onwijs truttig, maar het is mijn eerste en ik in mijn vriendenkring zitten veel bewust kinderlozen.
Was het niet te 'libelle-week' achtig? want dan wil ik dit denk ik wel gaan doen.
pi_147772182
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:11 schreef Lushes het volgende:
Wat hebben jullie gedaan qua verzekeringen?

Als ik zo de vergoedingen bekijk, dan is het enige wat nog 100% vergoed wordt vanuit de basisverzekering de medische bevalling en de thuisbevalling.
Ben ik de enige die dat een beetje dubieus vind? Ik begrijp ineens waarom steeds meer vrouwen een ruggeprik willen.

De aanvullende verzekeringen ( althans bij VGZ ) slaan ook nergens op. Je betaald 50,- extra per maand voor een lullig kraampakket van 21,95 , 15 uur 'luxe kraamzorg' en 100% vergoeding bij gecontracteerde ziekenhuizen.

Wat hebben jullie meegewogen in je beslissing omtrend verzekeringen?
Dat is al jaren zo dat er een eigen bijdrage op de poliklinische bevalling zit :Y (ik vind het overigens ook dubieus maar soit, mijn mening doet er niet toe ;) ) Ik postte op pagina 8 een lijstje van dingen waar je rekening mee zou kunnen houden bij het uitkiezen van een zorgverzekering.

In mijn herinnering is Delta Lloyd een van de voordeligsten omdat die al vanaf het laagste aanvullende pakket (12,51 p/m) alle hieronder genoemde zaken vergoeden. Dus eigen bijdrage kraamzorg (bijna 200 e.), eigen bijdrage poliklinische bevalling (200 tot 360 e.) en combinatietest (156 e.) worden vergoed.

Anderen zijn ook tevreden over de gezinsmodules van FBTO.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

Punten om mee te nemen in je overweging bij de vergelijking:

- poliklinische bevalling vergoeding
- geboortecentrum aanvullende vergoeding? (voor poliklinisch geldt vast tarief, geboortecentrum kan soms iets meer rekenen, dus als je geboortecentrum zou overwegen, wellicht goed om daar ook naar te kijken.)
- geboorteTENS? (vorm van pijnstilling)
- kraamzorg eigen bijdrage vergoeding
- zwangerschapscursus vergoeding (wat valt daar allemaal onder? soms kom je ook in aanmerking voor een cursus kinder-ehbo bijvoorbeeld)
- vergoeding "luxe" kraamzorg (lees: extra uren zonder indicatie)
- lactatiekundige zorg indien je borstvoeding wil geven
- fysiotherapie vergoeding (eigen keuze van zorgaanbieder?)
- combinatietest vergoeding
- kraampakket zit niet overal meer in de basisverzekering, wel aanvullend?

En ik vergeet vast nog 1001 dingen ;)
:)
pi_147772358
Oh wat fijn Mignonne, handige post.

Ik kan alleen niet van verzekeraar veranderen ( collectief en dus wel per saldo goedkoper )
Alleen nu voor alles omtrent bevallen dus niet. VGZ vergoed de combinatietest niet.
Wat ook heel fraai uit de basisverzekering is gesloopt voor vrouwen boven de 36 per 1 januari.

Ik heb vannacht tot 3 uur mijn polis zitten uitpluizen en alle voors en tegens afgewogen, maar griezelig genoeg is de beste keuze dat ik ipv in het geboortehuis ( plan A ) me met een verzoek om ruggeprik naar het Diac laat sturen.
Ik vind het maar wonderlijk.
Kraamzorg is wel goed geregeld en al die luxe nonsens hoef ik niet.

Hopelijk floept ie er per ongeluk zo uit tijdens het koken ofzo. Dan kan ik die peperdure kinderwagen zonder gewetenswroeging aanschaffen.
pi_147772411
Maar met een ruggenprik word je toch niet medisch?

Edit: wel dus. Dat is inderdaad wel apart!
pi_147772426
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:28 schreef Cholula het volgende:
Jawel :)
:)
pi_147772441
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:28 schreef Cholula het volgende:
Volgens mij wel. Want dat kan thuis niet.
Make my day!
pi_147772505
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 13:13 schreef Lushes het volgende:

[..]

[..]

Dat doet mijn VK ook.

Aan de ene kant lijkt het me onwijs truttig, maar het is mijn eerste en ik in mijn vriendenkring zitten veel bewust kinderlozen.
Was het niet te 'libelle-week' achtig? want dan wil ik dit denk ik wel gaan doen.
Nee, ik vond het helemaal niet truttig. Ik heb ook een allergie voor de Libelle-week. ;)

Bij mijn vk kun je ook weer terug naar individuele controles als het niet bevalt, dus je zou eerst een of twee bijeenkomsten kunnen proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')