Mwah, dat valt denk ik wel mee, maar ik weet wel dat ik onder de radar sta. Ook vanwege pas getrouwd enzo. Ik moet eerlijk zeggen dat als ik een collega niet zou zien drinken die normaal wel altijd drinkt, ik wel zou denken: oeh, zou het? Al zou ik dat niet hardop zeggen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 09:36 schreef Cholula het volgende:
Goede oplossing van de appelsap Mariposas. Letten ze daar bij jullie zo duidelijk op?
Wat heerlijk, lekker van genieten! En dan straks 2 weken langer verlof na bevalling!quote:Ik ben vandaag al 28 weken zwanger! En afgezien van wat rugpijn net voor ik naar bed ga, bijna geen klachten. Ik hoop echt dat dat zo blijft want dan kan ik gewoon door blijven werken tot de 36 weken.
Wat ben jij fijn behandeld zeg! Ik zou ook zo verbaasd zijn op het moment zelf dat ik er gewoon niets uit zou krijgen. Pas achteraf als de deur je kont heeft aangetikt bij het naar buiten gaan gaan je radars denken....quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:52 schreef NotTheSame het volgende:
Niet bijgelezen, want drukdrukdruk en hoop aan m'n hoofd.
Of ik even uiterlijk binnen 4 dagen wil beslissen of ik weer een ks wil of een natuurlijke bevalling.
Damn, zo'n koude en kille afspraak heb ik nog nooit gehad in het zkh. Er werd een vragenlijst afgeraffelt die ik ook bij de intake van de vk moest invullen, de gyn beweerde namelijk dat ze geen gegevens had gekregen van de vk, terwijl aan de balie verteld werd dat mijn dossier binnen was. 2 minuten echo gehad en kreeg ik een handdoek naar me toe gegooid of ik mezelf even wilde schoonmaken zodat zij alles in kon voeren.
Er werd niet gevraagd hoe ik me voel, waar mijn twijfels zitten etc. 2 standaard boekjes meegekregen en dinsdag moet ik maar laten weten wat ik wil.
Het ging zo snel en ik was zo flabbergasted dat ik geen kans zag om m'n mond open te doen hierover. Maar ik denk dat we dat dinsdag maar even gaan doen, want dit werkt niet voor mij.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:43 schreef lunapuella het volgende:
Ik had gisteren mijn eerste groepscontrole bij de vk. Ik doe mee aan Centering Pregnancy, waarbij je behalve de gebruikelijke controles (hartje luisteren, bloeddruk, wegen) ook in groepsverband praat over zwangerschap en alles eromheen. Was heel leuk! Gezellige, gemeleerde groep. Ik zie wel een paar potentiële vriendschappen - fijn, want ondanks dat ik hier al drie jaar woon ken ik bijna niemand in de wijk.
Dat doet mijn VK ook.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:43 schreef lunapuella het volgende:
Ik had gisteren mijn eerste groepscontrole bij de vk. Ik doe mee aan Centering Pregnancy, waarbij je behalve de gebruikelijke controles (hartje luisteren, bloeddruk, wegen) ook in groepsverband praat over zwangerschap en alles eromheen. Was heel leuk! Gezellige, gemeleerde groep. Ik zie wel een paar potentiële vriendschappen - fijn, want ondanks dat ik hier al drie jaar woon ken ik bijna niemand in de wijk.
Dat is al jaren zo dat er een eigen bijdrage op de poliklinische bevalling zitquote:Op zaterdag 20 december 2014 13:11 schreef Lushes het volgende:
Wat hebben jullie gedaan qua verzekeringen?
Als ik zo de vergoedingen bekijk, dan is het enige wat nog 100% vergoed wordt vanuit de basisverzekering de medische bevalling en de thuisbevalling.
Ben ik de enige die dat een beetje dubieus vind? Ik begrijp ineens waarom steeds meer vrouwen een ruggeprik willen.
De aanvullende verzekeringen ( althans bij VGZ ) slaan ook nergens op. Je betaald 50,- extra per maand voor een lullig kraampakket van 21,95 , 15 uur 'luxe kraamzorg' en 100% vergoeding bij gecontracteerde ziekenhuizen.
Wat hebben jullie meegewogen in je beslissing omtrend verzekeringen?
quote:Op donderdag 18 december 2014 15:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
Punten om mee te nemen in je overweging bij de vergelijking:
- poliklinische bevalling vergoeding
- geboortecentrum aanvullende vergoeding? (voor poliklinisch geldt vast tarief, geboortecentrum kan soms iets meer rekenen, dus als je geboortecentrum zou overwegen, wellicht goed om daar ook naar te kijken.)
- geboorteTENS? (vorm van pijnstilling)
- kraamzorg eigen bijdrage vergoeding
- zwangerschapscursus vergoeding (wat valt daar allemaal onder? soms kom je ook in aanmerking voor een cursus kinder-ehbo bijvoorbeeld)
- vergoeding "luxe" kraamzorg (lees: extra uren zonder indicatie)
- lactatiekundige zorg indien je borstvoeding wil geven
- fysiotherapie vergoeding (eigen keuze van zorgaanbieder?)
- combinatietest vergoeding
- kraampakket zit niet overal meer in de basisverzekering, wel aanvullend?
En ik vergeet vast nog 1001 dingen
Jawelquote:Op zaterdag 20 december 2014 13:28 schreef Cholula het volgende:
Maar met een ruggenprik word je toch niet medisch?
Volgens mij wel. Want dat kan thuis niet.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:28 schreef Cholula het volgende:
Maar met een ruggenprik word je toch niet medisch?
Nee, ik vond het helemaal niet truttig. Ik heb ook een allergie voor de Libelle-week.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:13 schreef Lushes het volgende:
[..]
[..]
Dat doet mijn VK ook.
Aan de ene kant lijkt het me onwijs truttig, maar het is mijn eerste en ik in mijn vriendenkring zitten veel bewust kinderlozen.
Was het niet te 'libelle-week' achtig? want dan wil ik dit denk ik wel gaan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |