abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147708454
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:09 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Die had ik bekeken, maar daar zag ik zo snel poliklinisch bevallen niet bij staan. Ga ff t zorgverzekeringentopic doorspitten als zoonlief nog wil gaan slapen ten minste
Punten om mee te nemen in je overweging bij de vergelijking:

- poliklinische bevalling vergoeding
- geboortecentrum aanvullende vergoeding? (voor poliklinisch geldt vast tarief, geboortecentrum kan soms iets meer rekenen, dus als je geboortecentrum zou overwegen, wellicht goed om daar ook naar te kijken.)
- geboorteTENS? (vorm van pijnstilling)
- kraamzorg eigen bijdrage vergoeding
- zwangerschapscursus vergoeding (wat valt daar allemaal onder? soms kom je ook in aanmerking voor een cursus kinder-ehbo bijvoorbeeld)
- vergoeding "luxe" kraamzorg (lees: extra uren zonder indicatie)
- lactatiekundige zorg indien je borstvoeding wil geven
- fysiotherapie vergoeding (eigen keuze van zorgaanbieder?)
- combinatietest vergoeding
- kraampakket zit niet overal meer in de basisverzekering, wel aanvullend?

En ik vergeet vast nog 1001 dingen ;)
:)
  donderdag 18 december 2014 @ 16:07:34 #177
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_147708703
Een zwemmer voor Mariposas *O* !

Melliemuis beterschap!

Hier een wat mindere dag helaas. Vanmorgen vol goede moed boodschappen gedaan met mijn moeder en Draak, maar ondanks dat ik weinig/niks gesjouwd heb heb ik al de hele middag last van harde buiken, druk van onderen en ik ben kapot moe. Tot overmaat van ramp is manlief tot minimaal 20.00uur aan het werk dus wij houden de rest van de middag/avond maar tv-dag want ik kan amper lopen.
pi_147708731
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:15 schreef Mariposas het volgende:
Het bewoog. :o zo opgelucht. Was een beetje lastig te kijken want er zat steeds schaduw van m'n schaambot over. Volgende week week een echo om de termijn vaststellen, die dan eventueel inwendig.
Yay. O+
bewegende baby *O*

Fijn zeg!
Schudden voor gebruik
pi_147708759
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:15 schreef Mariposas het volgende:
Het bewoog. :o zo opgelucht. Was een beetje lastig te kijken want er zat steeds schaduw van m'n schaambot over. Volgende week week een echo om de termijn vaststellen, die dan eventueel inwendig.
Yay. O+
Wat fijn! *O* bij een schaduw van je schaambot kan ik me dan weer niks voorstellen ;)
pi_147708920
Wat naar NTS! Werkt Draak wel mee in het tv-plan? En kun je de komende dagen wel wat meer rust pakken, want volgens mij ben je daar wel aan toe na alle verhuis en klus perikelen! :*

Ik heb twee weken vakantie! *O* en dan ben ik echt heel blij dat ik de komende twee weken ook weinig hoef te doen, dat is toch heel anders als het niet je eerste kindje is, realiseer ik me steeds.
pi_147710684
Wat fijn, Mariposas!

Ik heb de ochtend op de seh doorgebracht vanwege serieus ondraaglijke pijn in mn zij. Eerst werd gedacht aan een niersteen maar die kon niet gevonden worden. Het kan echter zijn dat ik m alsnog uitplas. Een andere optie is nierstuwing doordat mn baarmoeder op mn urineleider drukt. Ik vermoed zelf dat dit het is. De pest is alleen dat er weinig aan gedaan kan worden om het te voorkomen. Als ik weer zo'n aanval krijg kan ik buscopan nemen en schommelen op handen en voeten.
ik hoop alleen echt dat dat niet meer gebeurt. Ik heb letterlijk op mn kop in de stoel gezeten.

Iemand ervaring of tips?
  donderdag 18 december 2014 @ 17:17:44 #182
348178 NotTheSame
pi_147710811
Verbazingwekkend wel, Cholula. Normaal is Draak nogal een onstuimige wervelwind door het huis, maar ze zit nu lekker Paw Patrol te kijken terwijl ik en poging doe om lasagne op te warmen.

En rust, dat kennen we hier niet ;) . Morgen voorbereidingen treffen voor zaterdag, zaterdag verjaardagsfeest van Draak, zondag opruimen en dan begint maandag de 'gewone' week weer aangezien manlief met een beetje pech alleen 1e Kerstdag en Nieuwjaarsdag vrij heeft.
Ach, we overleven het wel. Nog 6 weken maximaal en dan hoop ik dat iig lichamelijk alles weer beter gaat.
pi_147711536
Oi Spring dat klinkt echt superkut!! Ik heb geen tips, sorry.

NTS is er iemand op wie je een beroep kan doen zodat je een middagje echt niets hoeft te doen? Over zes weken is er namelijk een Piranha die aandacht, tijd en energie vraagt enzo ;) .
pi_147712562
@ spring
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap met 28 weken nierstuwing gehad, maar omdat buscopan niet hielp heb ik een jj-catheter van mijn nier naar mijn blaas gehad om de urineweg open te houden. Voor de nierstuwing heeft het geholpen, ik heb wel de rest van mijn zwangerschap een chronische blaasontsteking eraan over gehouden.

Ik ben nu bijna 16 weken zwanger, maar ik blijf liever moe en misselijk dan weer die verschrikkelijke nierstuwing!

Sterkte ermee!
pi_147712573
Nou ik had het eerder moeten vermelden hier dat ik spuugmisselijk was de hele dag ^^,
Vandaag maar een paar kleine vlaagjes, die wel weg te slikken waren. Dus ik lekker gesmikkeld van mijn boterhammen en gewoon avond gegeten O+ Ik heb het gewoon gelijk warm :D

Was wel fijn, want dan kon ik tenminste ook bukken om de was op te rapen en de vaatwasser uit en in ruimen en meer van dat :@ Dat was wel weer nodig ;)

-------------------
Oh wat lijkt mij dat rot Spring. Ik had er zelf nog niets van gehoord, dat het kon. Beterschap!
Schudden voor gebruik
pi_147713100
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 18:19 schreef Dhalia het volgende:
@ spring
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap met 28 weken nierstuwing gehad, maar omdat buscopan niet hielp heb ik een jj-catheter van mijn nier naar mijn blaas gehad om de urineweg open te houden. Voor de nierstuwing heeft het geholpen, ik heb wel de rest van mijn zwangerschap een chronische blaasontsteking eraan over gehouden.

Ik ben nu bijna 16 weken zwanger, maar ik blijf liever moe en misselijk dan weer die verschrikkelijke nierstuwing!

Sterkte ermee!
Dat laatste snap ik. De pijn is nu gelukkig helemaal weg, maar vanmorgen was ik de wanhoop nabij. Over zo'n catheter heb ik gelezen idd, dat schijnt nog behoorlijk wat klachten te geven.

Ik duim voor je dat het nu wegblijft.

:*
pi_147715075
Vandaag de intake bij de verloskundige gehad! Een heel verhaal en een tas vol boekjes meegekregen, maar wel nuttig en een heel vriendelijke verloskundige waar ik een goed gevoel bij heb! En ik heb toch nog voor de kerst een eerste echo, omdat zij op basis van mijn verhaal ook niet durfde te zeggen hoe lang ik precies zwanger was. En voor de weken daarna zijn ook alvast een tweetal echo's ingepland voor de combinatietest.

Ik ben benieuwd, als de echo volgende week goed is gaan we het met kerst in ieder geval aan mijn schoonfamilie vertellen! Met mijn eigen familie wacht ik denk ik tot nieuwjaar.
pi_147715601
Goede echo voor Mariposas! *O*

En een fijne intake voor FF, da's ook wel heel fijn! En fijn dat je nog voor de kerst voor de eerste echo mag!

Jeetje NTS, er komt dus nog de nodige drukte aan! Sterkte ermee!

En Spring, het klinkt echt heel heftig, da's schrikken! Hopelijk voel je je snel beter en blijft het weg! En ook voor Dhalia! :*

En Stippel, fijn dat de misselijkheid gezakt is! Ik duim voor je dat het zo blijft!

Hier moet ik mezelf er echt nog steeds af en toe aan herinneren dat ik zwanger ben! o|O
Het voelt echt als een luxe probleem, omdat ik me echt goed voor kan stellen dat het ontzetten klote is als je bijna niks meer kunt. Maar ik ben soms echt oprecht verbaasd dat iets meer energie/moeite kost nu, omdat ik me verder zo goed voel :@
Vandaag als een gek gefietst en nog een stukje 'gerend' om m'n trein te halen en dan zit ik op mezelf te vloeken dat m'n conditie zo slecht is :') Of als ik m'n sokken niet in één vloeiende beweging aan krijg, vind ik mezelf onhandig terwijl er gewoon echt een buik in de weg zit.

Naja, klinkt allemaal als first world problems en dat zijn het ook! ;) Verder ben ik momenteel vooral heel erg verliefd op m'n buik O+ en kan soms echt heerlijk wegzwijmelen bij het idee van een baby in huis! *;
  donderdag 18 december 2014 @ 19:55:40 #189
348178 NotTheSame
pi_147715675
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 17:43 schreef Cholula het volgende:
Oi Spring dat klinkt echt superkut!! Ik heb geen tips, sorry.

NTS is er iemand op wie je een beroep kan doen zodat je een middagje echt niets hoeft te doen? Over zes weken is er namelijk een Piranha die aandacht, tijd en energie vraagt enzo ;) .
Mijn ouders wonen gelukkig om de hoek dus backup is in principe zo geregeld als het echt moet, maarja, als je al 6 maanden een beroep op hun doet waarvan we 5,5 maand in één huis gewoond hebben, voel je je toch schuldig als je wéér iets vraagt :@ .
pi_147717007
Mariposa,
Jaaaa.. beweging! Zo bijzonder en fijn he. Zwijmel er maar lekker over na hoor :)

NTS:
Ik ben al uitgeteld als ik alleen maar naar jouw weekendplanning kijk. Neem je niet een beetje te veel hooi op je vork? Ik denk dat je ouders met alle liefde je komen helpen.
Lijkt me heerlijk wanneer je ouders zo dichtbij wonen. De mijne wonen helaas op 1 uur afstand met de auto. Mis hen zo :( Vooral nu ik zwanger ben!

Stippel ? Spring?
Au, wat klinkt dat pijnlijk zeg. Ik hoop dat je er snel vanaf bent. Beterschap.

Stippel? Spring?
Weg met die misselijkheid! Yes! Eindelijk wat kunnen doen.. Gek wat je nu opeens fijn vind he. Bukken.. Normaal denk je er niets eens over na.
Nu mijn buik wat groter wordt denk ik wel 3 keer na voordat ik buk. Probeer nu wel steeds netjes door mijn knieeen te zakken.
Mijn leerlingen roepen weleens: "Mevrouw, NEEE!, u mag nu echt niet meer bukken hoor!'.. Alleen zelf hun troep opruimen .. ho maar ;)

Kinderopvang.
had ik hier met 11 weken al geregeld. Wist dat ik perse bij dit bureau wilde. Kleinschalig, hele leuke begeleiders en echt mensen met een hart van goud. Mensen die ik vertrouw met mijn kind.
Ze vragen wel wat meer dan het andere bureau waar ik over twijfelde, maar het voelde zo goed dat ik dan maar liever wat extra betaal.

Hier:
gaat het weer wat beter. Ik praat tegen mijn buik en noem haar naam. Het wordt zo wat normaler.
Vanmiddag lekker getraand in de supermarkt bij het zien van een meisje die viel en een vreemde man die haar zo lief opving.. werd er warm van.
Ook gehuild bij de dierenarts vanmorgen. Mijn mooie maine coon kater S. moest naar de dierenarts vanwege zijn gebit. Twee weken geleden zijn er 4 tanden/kiezen uit gehaald. Nu was er 1 kies die opeens in zijn tandvlees boorde. Of ze weer even mochten vangen.. $$$
Maar toen zei ze ook iets waar ik zo om moest huilen.. Mijn lieve S. heeft misschien een tumor in zijn onderkaak. De kat van mijn schoonouders is daar aan overleden. Zo gruwelijk gegaan.. Ik had het niet meer en moest 15 minuten na dat nieuws ook weer werken. Dat was echt pittig. Gelukkig een lief brugklasje :)
pi_147717272
Ah faptist geen leuk nieuws van je coon. Het komt wel erg veel voor bij coons ineens.
pi_147717432
Spring, ik had het bij de oudste. Vreselijk!

En inderdaad, op handen en voeten hielp het beste, en niet op mijn rug gaan liggen ook.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_147718428
Welkom GGirl! *O*

Rawedni: was geloof ik ruim 24 weken toen ik voor het laatst bij de vk was, toen voelde ik m'n kindje sinds een paar dagen elke dag goed. Volgens haar moest ik het ook pas een paar weken later echt elke dag voelen.

Goede echo voor Mariposas!

:* voor je drukke dagen NTS!

Ahh hoop dat het goed komt met je kat Faptist! En wel herkenbaar van werk en minder kunnen..
Gaat sinds begin deze week niet lekker met werken en ben ook erg prikkelbaar ineens :? (Lijkt ook wel begonnen met slechte werkdag afgelopen maandag..)
Typ later die frustratie nog wel, gaan nu even film kijken :P. Nog even wat eten ook, na 10 uur niks zodat ik morgen kan bloedprikken voor GTT
pi_147720081
Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Het strippen heeft blijkbaar wel wat gedaan, want ze zat tegen de 3cm aan. Ze merkte het alleen niet. Morgenochtend komt de verloskundige de vliezen breken en dan wachten we af.
pi_147720552
Oeh Cleany, wat spannend!
Succes met de laatste loodjes!

Gevalletje,
Heerlijk he. Films kijken. Ik heb net Gone girl gekeken. Wat een bizar verhaal!
Ik weet wel dat je die prikkelbare mood echt moet uitspreken, want de schone schijn ophouden helpt echt niet. dan ontploft er opeens een bom die niemand heeft verdient ;)

f.rood
Hij is 'al' 7 dus ik ben altijd bang dat ze me slecht nieuws gaan geven. raskatten worden toch minder oud dan htk's.
Oh en wat kun je toch verliefd worden op een poezenbeest he.. belachelijk eigenlijk, maar voor mij hoort hij echt bij het gezin. net als de andere 4 katten, maar hij stiekem een beetje meer ;)
Heb jij ook katten?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 december 2014 @ 21:58:16 #196
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147721296
ik zag ergens een goede echo voorbij komen, en ontsluiting voor mw cleany.. en verder weet ik het nu al niet meer.

ik heb geen rug meer over. het is veel te vroeg voor mij om te gaan pitten, maar ik ga zo gewoon liggen om het liggen. Paar dagen terug nog een discussie gehad op facebook dat ik niet mocht klagen over m'n rug/bekkeninstabiliteit, ik wist immers wat er allemaal bij een zwangerschap kwam kijken en had daar dus zelf voor gekozen. Alleen vrouwen die verkracht waren en dentengevolge zwanger waren geworden hadden recht van klagen volgens die persoon .. malloot :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_147725485
Ik hoop dat het meevalt Faptist!

Vervelend dat je prikkelbaarder bent gevalletje, kun je wat gas terug nemen? Succes morgen bij ogtt, neem iets te lezen of te doen mee dan vliegt de tijd voorbij. Nou ja, het lijkt minder lang te duren.

Dit is misschien glad ijs, maar djmo hoe verwoordt je het op facebook? Want stel nou dat je heel vaak je klachten tentoonspreidt, dan kan het zijn dat sommige mensen daar niet meer op reageren zoals je graag zou willen zien. Ik zeg niet dat jij zo bent, maar ik heb mensen op facebook die alleen maar klagen over hoe zwaar het leven is. Voor mij een reden om die mensen of te verwijderen of hun notificaties uit te zetten. Waarmee ik absoluut niet goedkeur wat die persoon zegt!
Dit gezegd hebbende, balen dat je lichaam je in de steek laat. Ik hoop dat je morgen weer fit je bed uitstapt. :*

[ Bericht 3% gewijzigd door Cholula op 18-12-2014 23:17:44 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 december 2014 @ 07:05:19 #198
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147732178
Cho: ik had iets gezegd over dat ik wou omzien naar een douchekrukje, zodat ik kon zitten tijdens het douchen ofzo. Maar het is overigens een publiek geheim dat ik al sinds mijn 16e last heb van mijn rug door een scooterongeluk. Vier zwangerschappen zijn daar niet positief bevorderend voor zullen we maar zeggen :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_147732564
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:43 schreef faptist het volgende:
Oeh Cleany, wat spannend!
Succes met de laatste loodjes!

Gevalletje,
Heerlijk he. Films kijken. Ik heb net Gone girl gekeken. Wat een bizar verhaal!
Ik weet wel dat je die prikkelbare mood echt moet uitspreken, want de schone schijn ophouden helpt echt niet. dan ontploft er opeens een bom die niemand heeft verdient ;)

f.rood
Hij is 'al' 7 dus ik ben altijd bang dat ze me slecht nieuws gaan geven. raskatten worden toch minder oud dan htk's.
Oh en wat kun je toch verliefd worden op een poezenbeest he.. belachelijk eigenlijk, maar voor mij hoort hij echt bij het gezin. net als de andere 4 katten, maar hij stiekem een beetje meer ;)
Heb jij ook katten?
Jeps nu nog 2 maine coons. Zorro is in de zomervakantie op 10 jarige leeftijd overleden aan tumoren begon in zijn bek en zat ook in zijn buik. En Fire van (ik gok 7 of 8) heeft laatst al zijn kiezen en tanden moeten laten trekken en daar dachten ze ook aan een tumor, Dit was gelukkig niet zo.
  vrijdag 19 december 2014 @ 08:28:56 #200
348178 NotTheSame
pi_147732817
Mogguh :O ! Iedereen een beetje geslapen?

Faptist, tot een half jaar geleden woonden wij ook op een klein uurtje rijden van mijn ouders. Afgelopen zomer de kans gekregen om ons huis te verkopen, daarna 5,5 maand bij mijn ouders gewoond en sinds 2 weken wonen we om de hoek. Ik moet zeggen dat de afstand die we tot de zomer hadden er wel voor heeft gezorgd dat we een grote mate van zelfstandigheid hebben ontwikkeld dat ik er nu echt aan moet wennen dat ik nu niet zo moeilijk meer hoef te denken over bijvoorbeeld een oppas etc.

DJMO die discussie, die ging ik echt niet aan. Het is JOUW lijf, JIJ voelt wat wel en niet kan. Wat anderen daar zogenaamd van moeten vinden kan me een reet roesten. Ik kan ook veeeeeeeeel minder dan bij Draak. En ja, daar krijg ik ook commentaar op. Vriendin van mij loopt 4 weken achter op mij en die kan, ondanks dat zij door ene zwaar ongeluk al minder valide was, meer als ik. So be it, ieder lijf is anders. Kun je daar niet tegen? Jammer voor je. Ik weet wat ik voel en ik ben totaal geen miepert van huis uit dus men doet het er maar mee.

Gevalletje, succes met de OGTT!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')