abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147698451
Volgens mij heb je na HELLP altijd een medische indicatie voor de volgende bevalling, tenzij na de 37 weken bevallen. Dan is er overleg mogelijk.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_147698478
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 09:36 schreef mousemicky het volgende:
Hmz, ik ben nu bezig met zorgverzekeringen, en vraag me af of ik medisch ga zijn of niet. Ik heb bij de eerste HELLP gehad, J. is 6 weken te vroeg geboren (inleiding) en ik heb mijn hele kraamtijd in het zkh doorgebracht. Any ideas? Wil graag weten of ik poliklinisch bevallen wel of niet moet meeverzekeren (bij medisch niet nodig).

Ja, ik weet t, vraag het je verloskundige enzo, maar ik denk dat de eerste afspraak pas na 1 januari zal hebben, en da's te laat om te switchen van verzekering.
Als je voor 31 december je huidige verzekering stopt heb je tot 1 feb om een nieuwe verzekering uit te kiezen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_147698562
quote:
99s.gif Op donderdag 18 december 2014 09:30 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Ik kan pas vanaf 10.00 bellen. Maar hopelijk wel, want retourkosten moet je zelf betalen en dat lijkt me een kutservice. Dus als ze zo gaan beginnen, dan bestel ik de juist wel ergens anders.
Maar als ze een beetje fatsoenlijk zijn, dan regelen ze wat, want dat pakket is nog niet weg.

Ik kan mijn hormonen niet in de strijd gooien helaas, ik ben meestel meer een zacht ei :+
Gewoon de "mijn vrouw is zwanger"-kaart spelen. :D ^O^

*mompelt iets over dramatiseren dat ze bijna is uitgerekend en deze portemonnee heeeeel graag wil hebben en ze zoooo teleurgesteld zou zijn als ze de verkeerde kleur zo krijgen ladiedadieda* oO<
Dit, dat, alles.
pi_147698570
quote:
99s.gif Op donderdag 18 december 2014 09:30 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Ik kan pas vanaf 10.00 bellen. Maar hopelijk wel, want retourkosten moet je zelf betalen en dat lijkt me een kutservice. Dus als ze zo gaan beginnen, dan bestel ik de juist wel ergens anders.
Maar als ze een beetje fatsoenlijk zijn, dan regelen ze wat, want dat pakket is nog niet weg.

Ik kan mijn hormonen niet in de strijd gooien helaas, ik ben meestel meer een zacht ei :+
Je kan je eigen hormonen niet in de strijd gooien, maar die van je vrouw als excuus gebruiken is uiteraard een optie. Ik weet niet hoe verstandig het is om dit vervolgens aan je vrouw op te biechten. Ik zou er om kunnen lachen, maar ik kan me voorstellen dat andere vrouwen daar heel anders over denken.

Edit: wat Philomijn zegt dus.
pi_147698711
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 09:45 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Gewoon de "mijn vrouw is zwanger"-kaart spelen. :D ^O^

*mompelt iets over dramatiseren dat ze bijna is uitgerekend en deze portemonnee heeeeel graag wil hebben en ze zoooo teleurgesteld zou zijn als ze de verkeerde kleur zo krijgen ladiedadieda* oO<
Haha mooi!

quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 09:45 schreef Cholula het volgende:

[..]

Je kan je eigen hormonen niet in de strijd gooien, maar die van je vrouw als excuus gebruiken is uiteraard een optie. Ik weet niet hoe verstandig het is om dit vervolgens aan je vrouw op te biechten. Ik zou er om kunnen lachen, maar ik kan me voorstellen dat andere vrouwen daar heel anders over denken.

Edit: wat Philomijn zegt dus.
Ik denk dat ik dat wel achterwege laat ja :+
pi_147699031
Jaaaaa, kut. Zit je een hele rant voor te bereiden, krijg je: "Geen probleem, regel ik voor u."

-O-
  donderdag 18 december 2014 @ 10:14:39 #157
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147699140
quote:
99s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:07 schreef Nikooos het volgende:
Jaaaaa, kut. Zit je een hele rant voor te bereiden, krijg je: "Geen probleem, regel ik voor u."

-O-
Lol. Dat heb ik nou ook altijd
pi_147700290
Wel een goede service dus!
pi_147700328
Ja, alleen jammer dat ze bij de aanpassing de cadeauservice en het afleveren bij de AH ipv thuis vergeten waren. Maar dat ging ze ook meteen regelen na een "weetiknie" toen ik vroeg of dat wel meegenomen was :')

Dus fingers crossed, maar dan had ik het ook maar meteen goed moeten doen. :P
pi_147701103
Crump, gefeliciteerd!! Geniet ervan, maar dat doe je al las ik *O*

En goooo vrouw Cleany, hopen dat er vandaag iets gebeurd :%

Tot zover even het topic snel doorgespit, ik ga weer zielig ziek mijn bedje in :W
pi_147701245
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:31 schreef Melliemuis het volgende:
Crump, gefeliciteerd!! Geniet ervan, maar dat doe je al las ik *O*

En goooo vrouw Cleany, hopen dat er vandaag iets gebeurd :%

Tot zover even het topic snel doorgespit, ik ga weer zielig ziek mijn bedje in :W
Beterschap!!
pi_147701999
quote:
Hmz, ik ben nu bezig met zorgverzekeringen, en vraag me af of ik medisch ga zijn of niet. Ik heb bij de eerste HELLP gehad, J. is 6 weken te vroeg geboren (inleiding) en ik heb mijn hele kraamtijd in het zkh doorgebracht. Any ideas? Wil graag weten of ik poliklinisch bevallen wel of niet moet meeverzekeren (bij medisch niet nodig).

Ja, ik weet t, vraag het je verloskundige enzo, maar ik denk dat de eerste afspraak pas na 1 januari zal hebben, en da's te laat om te switchen van verzekering.
Kun je de vk niet gewoon even bellen met zoiets?
  donderdag 18 december 2014 @ 12:23:35 #163
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_147702341
Zou gewoon even je vk bellen idd mm!
pi_147702369
Nikoos, wil je de geoefende rant hier nog even vertellen? Gewoon omdat het kan?

Ik moet soms heel hard om mezelf gniffelen. Ik heb 2 cravings sinds ik zwanger ben. Melk en spruitjes. Dus nu zit ik met een enorm bord spruitjes en een glas melk te lunchen. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_147702497
quote:

Bel je vk even, zij weten wat de lokale afspraken zijn met het ziekenhuis.
Een HELLP of PE in je voorgeschiedenis is altijd een overleg situatie. Je bent na de 33e week bevallen dus in principe zou dat geen reden zijn voor gynaecologische zorg. Maar qua HELLP/PE hangt het een beetje van de mate van ziek zijn af. Voor zulke dingen kun je gerust even bellen om het na te vragen.
:)
pi_147702799
Thanks voor de antwoorden. Het voelt een beetje raar om de vk te bellen met deze vraag, als ik me nog niet eens officieel aangemeld heb als patient. Ik kan me nog vaag herinneren dat de gynaecoloog er wel wat over gezegd heeft, maar wat weet ik dan niet meer ;( . Toch maar even bellen dus...

Ik ben echt wel behoorlijk ziek geweest, en dat zou ik graag deze keer voorkomen
pi_147702906
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 12:24 schreef Krisvc het volgende:
Nikoos, wil je de geoefende rant hier nog even vertellen? Gewoon omdat het kan?

Ik moet soms heel hard om mezelf gniffelen. Ik heb 2 cravings sinds ik zwanger ben. Melk en spruitjes. Dus nu zit ik met een enorm bord spruitjes en een glas melk te lunchen. :')
Het ging er in ieder geval om dat ze die portemonnee mochten steken waar de zon niet schijnt en dat ik hem terug zou sturen op mijn eigen kosten en een andere ergens anders zou bestellen. In de samenvatting :+

En eetsmakelijk. Ik moet er niet aan denken :')
pi_147703478
Gebeld... Geen medische indicatie, zou zelfs thuis mogen bevallen bij normale termijn :o
En heb me ook maar meteen aangemeld ;)

Nu dus nog op zoek naar een goede verzekering...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 december 2014 @ 13:08:40 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147703503
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:07 schreef mousemicky het volgende:
Gebeld... Geen medische indicatie, zou zelfs thuis mogen bevallen bij normale termijn :o

fbto met module gezinsplanning
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_147703537
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

fbto met module gezinsplanning
Die had ik bekeken, maar daar zag ik zo snel poliklinisch bevallen niet bij staan. Ga ff t zorgverzekeringentopic doorspitten als zoonlief nog wil gaan slapen ten minste
pi_147703902
quote:

Zo te lezen gaat dat in overleg met VK en gyn, alleen als je een keizersnede hebt gehad bij de eerste ben je bij de tweede automatisch medisch. Maar ben geen expert ofzo hoor, dit is alleen wat ik vond via google. Misschien eens bellen alvast met je VK om het te vragen? Het kan best een hoop schelen in de verzekering.

http://centraal.mumc.nl/s(...)ftiging_927431_4.pdf
pi_147705112
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:07 schreef mousemicky het volgende:

Heb DeltaLloyd genomen (zie ook verzekeringentopic), met aanvullend pakket omdat ik inderdaad ook graag vergoeding voor een poliklinische bevalling wil.

Gefeli, trouwens!

Wij zijn bezig met oriëntatie op kinderopvang. Les 1: inschrijven direct na conceptie ^O^ :'). Blijkbaar zijn we nu maar net op tijd, overal wachtlijsten (oke niet in sommige delen van de stad maar half uur omfietsen zie ik niet zitten). Gisteravond hebben we een rondleiding gehad en vanochtend ook, zo leuk! Grappige gedachte dat ons kindje daar over een tijdje ook rondkruipt.

En maandag hebben we een geslachtsecho *O* (bij 15+1). Ben zo benieuwd O+ We hebben geen voorkeur, maar wel veel nieuwsgierigheid.
pi_147705782
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:04 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Heb DeltaLloyd genomen (zie ook verzekeringentopic), met aanvullend pakket omdat ik inderdaad ook graag vergoeding voor een poliklinische bevalling wil.

Gefeli, trouwens!

Wij zijn bezig met oriëntatie op kinderopvang. Les 1: inschrijven direct na conceptie ^O^ :'). Blijkbaar zijn we nu maar net op tijd, overal wachtlijsten (oke niet in sommige delen van de stad maar half uur omfietsen zie ik niet zitten). Gisteravond hebben we een rondleiding gehad en vanochtend ook, zo leuk! Grappige gedachte dat ons kindje daar over een tijdje ook rondkruipt.
Dank voor de tip, neem ik ook mee in de vergelijking. Ik denk niet dat ik t aandurf thuis te bevallen namelijk....

Wat betreft kinderopvang. J. gaat nu 1 dag per week, de woensdag, en dan is er altijd meer dan genoeg plek hier. Zowieso zijn tweede kindjes uit hetzelfde gezin geen probleem. Maarrrr, als ik schuif met mijn werkdagen hebben we misschien helemaal geen kinderopvang nodig. J. kan vanaf augustus ook naar de peuterspeelzaal, en als de oma's op willen blijven passen, komt t allemaal precies uit. Maar goed, dat kunnen we pas overleggen met de oppasoma's, als we ze vertellen dat er een tweede komt ;)

En ik heb een eerste afspraak bij de vk, 5 januari, toch wel weer spannend. Ze doen hier meteen een echo, dus dan hebben we meteen duidelijkheid over knippers of niet :D
  donderdag 18 december 2014 @ 15:15:26 #174
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_147707158
Het bewoog. :o zo opgelucht. Was een beetje lastig te kijken want er zat steeds schaduw van m'n schaambot over. Volgende week week een echo om de termijn vaststellen, die dan eventueel inwendig.
Yay. O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_147708102
Jeej! Wat fijn Mariposas! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')