abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147750197
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nu ik er over nadenk. Is het vergezocht dat de USA zelf dit heeft opgezet om munitie tegen NK te vergaren? Zoals de USA ervan wordt beschuldigd dat zij zelf 9/11 opzette (met name wat bij Het Pentagon gebeurde was erg verdacht) om excuses te krijgen om oorlogen te starten die al in de koker zaten. We willen NK binnenvallen dus laten we eventjes een reden creëren. Ik zie Obama hier niet voor aan maar ik geloof dan ook niet dat de president de enige is die aan de touwtjes trekt.
Niemand in de VS wil NK binnenvallen, kosten en baten etc.
ZK wil je niet kwijt.
pi_147750653
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hier een uitgebreider artikel met daarin de FBI conclusies:

http://www.theverge.com/2(...)culprit-in-sony-hack
De FBI is wel een beetje hypocriet aangezien de USA eveneens een vorm van cyberterrorisme gebruikt. Zij leggen dan niet hele systemen in het buitenland plat maar zij spioneren wel overal en niet alleen in het belang van de nationale veiligheid, ook veel corporate espionage. Dat is inmiddels een algemeen bekend feit dankzij Snowden. Veel van dat werk doet de USA trouwens samen met Engeland, Canada en Australië (en Nieuw-Zeeland ;)).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147750743
In het kader van fair and balanced ook even een tegengeluid.
http://marcrogers.org/201(...)work-of-north-korea/

Why the Sony hack is unlikely to be the work of North Korea.

Everyone seems to be eager to pin the blame for the Sony hack on North Korea. However, I think it’s unlikely. Here’s why:1. The broken English looks deliberately bad and doesn’t exhibit any of the classic comprehension mistakes you actually expect to see in “Konglish”. i.e it reads to me like an English speaker pretending to be bad at writing English.

2. The fact that the code was written on a PC with Korean locale & language actually makes it less likely to be North Korea. Not least because they don’t speak traditional “Korean” in North Korea, they speak their own dialect and traditional Korean is forbidden. This is one of the key things that has made communication with North Korean refugees difficult. I would find the presence of Chinese far more plausible.See here – http://www.nytimes.com/20(...)ct.2644361.html?_r=0
...

Dit is maar een klein deel van de tekst.
#NoDAPL
pi_147750818
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

ZK wil je niet kwijt.
Dan hebben ze misschien een andere reden om munitie tegen NK te verzamelen, bijv. om de politieke internationale druk te verhogen. Of misschien als excuus om aan te tonen hoe bedreigend cyberattacks zijn (de bangmaakstrategie van de neoconservatieven) zodat de USA meer controle over het internet, data en computers en zo krijgt. Dat laatste zou best wel logisch zijn aangezien dat juist onder vuur ligt dankzij Snowden.
Het is in ieder geval zeker dat we de USA en andere Engelstalige landen (verenigd in dat spionagenetwerk wat ook wordt ingezet voor industrial espionage) niet kunnen vertrouwen, dat is ruimschoots gebleken.
#NoDAPL
pi_147750880
Hmm ik heb altijd begrepen dat het Koreaans uit beide landen erg op elkaar lijkt.

Zelf geen kennis over hoor :@
pi_147750888
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De FBI is wel een beetje hypocriet aangezien de USA eveneens een vorm van cyberterrorisme gebruikt. Zij leggen dan niet hele systemen in het buitenland plat maar zij spioneren wel overal en niet alleen in het belang van de nationale veiligheid, ook veel corporate espionage. Dat is inmiddels een algemeen bekend feit dankzij Snowden. Veel van dat werk doet de USA trouwens samen met Engeland, Canada en Australië (en Nieuw-Zeeland ;)).
De VS doet ook aan cyberaanvallen, Stuxnet is daar een bekend voorbeeld van.
Een zeer geavanceerd virus speciaal ontwikkelt om Iraanse kerncentrales te ontregelen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stuxnet
pi_147750974
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De VS doet ook aan cyberaanvallen, Stuxnet is daar een bekend voorbeeld van.
Een zeer geavanceerd virus speciaal ontwikkelt om Iraanse kerncentrales te ontregelen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stuxnet
Ik had er even niet aan gedacht maar inderdaad, dat maakt het nog bonter.
#NoDAPL
pi_147750999
Hoogstwaarschijnlijk gaat het dan ook om een "gewoon" groepje hackers die even een statement denkt te maken, met een sony welke vervolgens aankomt met een "terreurdreiging" om gezichtsverlies te voorkomen.
pi_147751351
Tsja, ik wacht nog even af tot er stuitender bewijs komt.
pi_147751532
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:31 schreef robin007bond het volgende:
Tsja, ik wacht nog even af tot er stuitender bewijs komt.
We moeten nog maar afwachten of dat dat er ooit gaat komen. :{
Voor nu trek ik geen vergaande conclusies behalve dat het niet zo zeker is dat NK er als land achter zat als dat de FBI suggereert of ons wil doen geloven.
#NoDAPL
pi_147751562
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We moeten nog maar afwachten of dat dat er ooit gaat komen. :{
Voor nu trek ik geen vergaande conclusies behalve dat het niet zo zeker is dat NK er als land achter zat als dat de FBI suggereert of ons wil doen geloven.
Mee eens. We weten het simpelweg niet.

Overigens denk ik dat het wel aannemelijk is.
pi_147751609
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:37 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mee eens. We weten het simpelweg niet.

Overigens denk ik dat het wel aannemelijk is.
Dat wat aannemelijk is? Dat NK er niet op staatsniveau achter zat?
#NoDAPL
  vrijdag 19 december 2014 @ 19:44:38 #88
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_147751825
NK is achterlijk, maar echt niet zo achterlijk. Alsof moeilijk doen over zo'n film het waard is om het risico te lopen dat je regime wordt afgezet door buitenlandse troepen...
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_147752062
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat wat aannemelijk is? Dat NK er niet op staatsniveau achter zat?
Zelf denk ik van wel, dat NK er iets mee heeft te maken. Maar blijf wel sceptisch. ;)
  vrijdag 19 december 2014 @ 19:57:49 #90
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147752333
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

ZK wil je niet kwijt.
Je stoot dan vooral China tegen het hoofd. En NK, tsja het is het niet waard.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 19 december 2014 @ 20:00:46 #91
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_147752431
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Je stoot dan vooral China tegen het hoofd. En NK, tsja het is het niet waard.
Het is zelfs waardevol om zo'n land in stand te houden. Dan kun je altijd naar hen wijzen om te laten zien dat het altijd slechter kan. Mensen hebben keer op keer bewezen dat ze niet leren van geschiedenis, dus het is handig als er ergens op de wereld nog wel een totale dictatuur is.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_147752464
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 09:20 schreef zarGon het volgende:
Seth Rogen. :r. :r. :r. Met zijn hoofd.
Nee, die andere is lekker. Kutjoden.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_147752614
Seth Rogan.. Blame Canada :r nep-Amerikanen en Franse-Amerikanen :R
pi_147753018
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zelf denk ik van wel, dat NK er iets mee heeft te maken. Maar blijf wel sceptisch. ;)
Ik vond de theorie in dat artikel aardig: een oud-werknemer die op een onprettige manier vertrok bij dat bedrijf. Het gebeurt aan de lopende band in die sector dat werknemers die goed werk leverden worden ontslagen. Een goede bron voor rancune.
#NoDAPL
  vrijdag 19 december 2014 @ 20:24:16 #95
224960 highender
Travellin' Light
pi_147753378
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vond de theorie in dat artikel aardig: een oud-werknemer die op een onprettige manier vertrok bij dat bedrijf. Het gebeurt aan de lopende band in die sector dat werknemers die goed werk leverden worden ontslagen. Een goede bron voor rancune.
Best een logische verklaring zou dat zujn, vooral omdat de hackers over inside info beschikten.
pi_147755894
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Best een logische verklaring zou dat zujn, vooral omdat de hackers over inside info beschikten.
Het zou ook niet de eerste keer zijn dat een dergelijk ex-werknemer contact opneemt van de concurrentie of een vijand.. Zoals in dit geval NK.
pi_147756069
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:20 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het zou ook niet de eerste keer zijn dat een dergelijk ex-werknemer contact opneemt van de concurrentie of een vijand.. Zoals in dit geval NK.
Zou ook goed kunnen. En dan alle interne informatie doorspelen natuurlijk.
pi_147757095
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:19 schreef WammesWaggel het volgende:
Hmm ik heb altijd begrepen dat het Koreaans uit beide landen erg op elkaar lijkt.

Zelf geen kennis over hoor :@
Doet het ook gewoon hoor. Alleen moderne woorden verschillen en ze spreken meer 'oud/netter' Koreaans in het noorden.
pi_147758135
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:41 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Doet het ook gewoon hoor. Alleen moderne woorden verschillen en ze spreken meer 'oud/netter' Koreaans in het noorden.
Ongetwijfeld zoiets als het verschil tussen Vlaams en Nederlands.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')