Niemand in de VS wil NK binnenvallen, kosten en baten etc.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nu ik er over nadenk. Is het vergezocht dat de USA zelf dit heeft opgezet om munitie tegen NK te vergaren? Zoals de USA ervan wordt beschuldigd dat zij zelf 9/11 opzette (met name wat bij Het Pentagon gebeurde was erg verdacht) om excuses te krijgen om oorlogen te starten die al in de koker zaten. We willen NK binnenvallen dus laten we eventjes een reden creëren. Ik zie Obama hier niet voor aan maar ik geloof dan ook niet dat de president de enige is die aan de touwtjes trekt.
De FBI is wel een beetje hypocriet aangezien de USA eveneens een vorm van cyberterrorisme gebruikt. Zij leggen dan niet hele systemen in het buitenland plat maar zij spioneren wel overal en niet alleen in het belang van de nationale veiligheid, ook veel corporate espionage. Dat is inmiddels een algemeen bekend feit dankzij Snowden. Veel van dat werk doet de USA trouwens samen met Engeland, Canada en Australië (en Nieuw-Zeelandquote:Op vrijdag 19 december 2014 18:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hier een uitgebreider artikel met daarin de FBI conclusies:
http://www.theverge.com/2(...)culprit-in-sony-hack
Dan hebben ze misschien een andere reden om munitie tegen NK te verzamelen, bijv. om de politieke internationale druk te verhogen. Of misschien als excuus om aan te tonen hoe bedreigend cyberattacks zijn (de bangmaakstrategie van de neoconservatieven) zodat de USA meer controle over het internet, data en computers en zo krijgt. Dat laatste zou best wel logisch zijn aangezien dat juist onder vuur ligt dankzij Snowden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:01 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Niemand in de VS wil NK binnenvallen, kosten en baten etc.
ZK wil je niet kwijt.
De VS doet ook aan cyberaanvallen, Stuxnet is daar een bekend voorbeeld van.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De FBI is wel een beetje hypocriet aangezien de USA eveneens een vorm van cyberterrorisme gebruikt. Zij leggen dan niet hele systemen in het buitenland plat maar zij spioneren wel overal en niet alleen in het belang van de nationale veiligheid, ook veel corporate espionage. Dat is inmiddels een algemeen bekend feit dankzij Snowden. Veel van dat werk doet de USA trouwens samen met Engeland, Canada en Australië (en Nieuw-Zeeland).
Ik had er even niet aan gedacht maar inderdaad, dat maakt het nog bonter.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De VS doet ook aan cyberaanvallen, Stuxnet is daar een bekend voorbeeld van.
Een zeer geavanceerd virus speciaal ontwikkelt om Iraanse kerncentrales te ontregelen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stuxnet
We moeten nog maar afwachten of dat dat er ooit gaat komen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:31 schreef robin007bond het volgende:
Tsja, ik wacht nog even af tot er stuitender bewijs komt.
Mee eens. We weten het simpelweg niet.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We moeten nog maar afwachten of dat dat er ooit gaat komen.![]()
Voor nu trek ik geen vergaande conclusies behalve dat het niet zo zeker is dat NK er als land achter zat als dat de FBI suggereert of ons wil doen geloven.
Dat wat aannemelijk is? Dat NK er niet op staatsniveau achter zat?quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mee eens. We weten het simpelweg niet.
Overigens denk ik dat het wel aannemelijk is.
Zelf denk ik van wel, dat NK er iets mee heeft te maken. Maar blijf wel sceptisch.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat wat aannemelijk is? Dat NK er niet op staatsniveau achter zat?
Je stoot dan vooral China tegen het hoofd. En NK, tsja het is het niet waard.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:01 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Niemand in de VS wil NK binnenvallen, kosten en baten etc.
ZK wil je niet kwijt.
Het is zelfs waardevol om zo'n land in stand te houden. Dan kun je altijd naar hen wijzen om te laten zien dat het altijd slechter kan. Mensen hebben keer op keer bewezen dat ze niet leren van geschiedenis, dus het is handig als er ergens op de wereld nog wel een totale dictatuur is.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Je stoot dan vooral China tegen het hoofd. En NK, tsja het is het niet waard.
Nee, die andere is lekker. Kutjoden.quote:
Ik vond de theorie in dat artikel aardig: een oud-werknemer die op een onprettige manier vertrok bij dat bedrijf. Het gebeurt aan de lopende band in die sector dat werknemers die goed werk leverden worden ontslagen. Een goede bron voor rancune.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zelf denk ik van wel, dat NK er iets mee heeft te maken. Maar blijf wel sceptisch.
Best een logische verklaring zou dat zujn, vooral omdat de hackers over inside info beschikten.quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vond de theorie in dat artikel aardig: een oud-werknemer die op een onprettige manier vertrok bij dat bedrijf. Het gebeurt aan de lopende band in die sector dat werknemers die goed werk leverden worden ontslagen. Een goede bron voor rancune.
Het zou ook niet de eerste keer zijn dat een dergelijk ex-werknemer contact opneemt van de concurrentie of een vijand.. Zoals in dit geval NK.quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Best een logische verklaring zou dat zujn, vooral omdat de hackers over inside info beschikten.
Zou ook goed kunnen. En dan alle interne informatie doorspelen natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:20 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het zou ook niet de eerste keer zijn dat een dergelijk ex-werknemer contact opneemt van de concurrentie of een vijand.. Zoals in dit geval NK.
Doet het ook gewoon hoor. Alleen moderne woorden verschillen en ze spreken meer 'oud/netter' Koreaans in het noorden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:19 schreef WammesWaggel het volgende:
Hmm ik heb altijd begrepen dat het Koreaans uit beide landen erg op elkaar lijkt.
Zelf geen kennis over hoor
Ongetwijfeld zoiets als het verschil tussen Vlaams en Nederlands.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:41 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Doet het ook gewoon hoor. Alleen moderne woorden verschillen en ze spreken meer 'oud/netter' Koreaans in het noorden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |