Bij AnderZorg nog wel steeds!quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Volgens mij valt het dit jaar een beetje tegen qua cashback/cadeaus/kortingen etc? Ik heb op jullie advies bewust lang gewacht met afsluiten maar het is nog niet veel.
Oh ik zie dat ze Kiemer hebben toegevoegd! Stond er eerst nog nietquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:27 schreef Gebruikersna het volgende:
[..]
https://socialshop.nl/products/verzekeringen
250 euro is 250 euro, bij de 1 stopt de vergoeding bij een gedeclareerd bedrag van 250 euro, de ander bij 333,33 euro.quote:Op donderdag 25 december 2014 01:20 schreef Mariaatje het volgende:
Studentengoedverzekerd komt bij mij als allergoedkoopste uit de vergelijkingsites
met 875,- eigen risico. Betaal dan slechts ¤60,12 p/m
Maar nu wil ik voor komend jaar een tandartsverzekering afsluiten.
Wat ik niet snap is het volgende: 250,- per jaar 75% vergoeding of 250,- per jaar 100% vergoeding.
Voor allebei is de premie: 71,15 p/m, hoe kan dit?
Je zou toch verwachten dat 100% vergoeding duurder moet zijn?
Dat wil de overheid, want burgers moeten keuzes kunnen maken als ze dat willen. Als je dan de aanvullende pakketten helemaal los laat en over laat aan de markt dan krijg je die verschillen, want zorgverzekeraars willen niet dat je kan kiezen, dus elke polis heeft wel iets wat een ander niet heeft, zo kan je niet vergelijken.quote:Op donderdag 25 december 2014 12:22 schreef Matedeor het volgende:
Wat een puinhoop hebben ze er toch in Nederland van gemaakt met de zorg, is allemaal bijna niet meer uit te zoeken en te vergelijken. Twijfel nu tussen maximale eigen risico 'Pno basis' (goed bekend, en resitutie) en 'Anderzorg basis' (iets goedkoper en ook veel ziekenhuizen).
Eerst dacht ik ook aan Kiemer omdat het de goedkoopste restitutie polis was, maar dan lees je weer van zo'n teksten op de site: ''Natuurlijk mag je bij Kiemer helemaal zelf kiezen welke zorgverlener je naar toe gaat. Maar wij maken met veel zorgverleners afspraken. Kies jij voor een zorgverlener zonder contract? Dan kan het voorkomen dat je rekening niet volledig wordt vergoed, wanneer jouw gekozen zorgverlener hogere tarieven hanteert dan gangbaar in de Nederlandse markt.'' Als zal dat waarschijnlijk ook wel weer voor de rest gelden.
Als de premie hoger is dan het max te declareren bedrag zou ik het niet doen. Iedereen kan toch wel 250 euro betalen? Het is dan gewoon een sigaar uit eigen doos. Het is pas interessant als je voor een lage premie hele hoge kosten kunt afdekken,quote:Op donderdag 25 december 2014 01:20 schreef Mariaatje het volgende:
Studentengoedverzekerd komt bij mij als allergoedkoopste uit de vergelijkingsites
met 875,- eigen risico. Betaal dan slechts ¤60,12 p/m
Maar nu wil ik voor komend jaar een tandartsverzekering afsluiten.
Wat ik niet snap is het volgende: 250,- per jaar 75% vergoeding of 250,- per jaar 100% vergoeding.
Voor allebei is de premie: 71,15 p/m, hoe kan dit?
Je zou toch verwachten dat 100% vergoeding duurder moet zijn?
Klopt, ze moeten die concurrentie direct afschaffen. Het leidt namelijk alleen maar tot hogere kosten. Er is een totaaloverbodige laag gecreeerd die winst en reclame moet maken.. En dan zou de zorg goedkoper moeten worden???quote:Op donderdag 25 december 2014 12:22 schreef Matedeor het volgende:
Wat een puinhoop hebben ze er toch in Nederland van gemaakt met de zorg, is allemaal bijna niet meer uit te zoeken en te vergelijken. Twijfel nu tussen maximale eigen risico 'Pno basis' (goed bekend, en resitutie) en 'Anderzorg basis' (iets goedkoper en ook veel ziekenhuizen).
Eerst dacht ik ook aan Kiemer omdat het de goedkoopste restitutie polis was, maar dan lees je weer van zo'n teksten op de site: ''Natuurlijk mag je bij Kiemer helemaal zelf kiezen welke zorgverlener je naar toe gaat. Maar wij maken met veel zorgverleners afspraken. Kies jij voor een zorgverlener zonder contract? Dan kan het voorkomen dat je rekening niet volledig wordt vergoed, wanneer jouw gekozen zorgverlener hogere tarieven hanteert dan gangbaar in de Nederlandse markt.'' Als zal dat waarschijnlijk ook wel weer voor de rest gelden.
Er hoort geen concurrentie te zijn in een markt die zo belangrijk is als de zorg.quote:Op donderdag 25 december 2014 18:01 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Klopt, ze moeten die concurrentie direct afschaffen. Het leidt namelijk alleen maar tot hogere kosten. Er is een totaaloverbodige laag gecreeerd die winst en reclame moet maken.. En dan zou de zorg goedkoper moeten worden???
Er zijn genoeg zorgsoorten waar concurrentie prima moet kunnen. Voorbeelden zijn opticiens, alternatieve geneeswijzen en fysiotherapie.quote:Op donderdag 25 december 2014 18:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er hoort geen concurrentie te zijn in een markt die zo belangrijk is als de zorg.
werd hier naar toe verwezenquote:Op donderdag 25 december 2014 23:20 schreef tailfox het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn.
Ik ben 19 jaar en student.
Dokters ga ik nooit (5 weken geleden was eerste keer in 5 jaar)
Ik draag lenzen dus 2 keer 6 maand lenzen.
Tandarts is alleen controle en verder nooit wat.
Maar waar kan ik verzekeren het best?.
Hoe kozen jullie je verzekering?
En alles rondom zwangerschap, maar wacht: daar mag geen onderscheid in gemaakt worden...quote:Op donderdag 25 december 2014 19:54 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Er zijn genoeg zorgsoorten waar concurrentie prima moet kunnen. Voorbeelden zijn opticiens, alternatieve geneeswijzen en fysiotherapie.
Studentengoedverzkerd.nl is volgens mij met maximaal eigen risico nog steeds de goedkoopste, wel beperkt aantal ziekenhuizen dus vooraf even kijken of die een beetje in de buurt zitten. Als je meestal alleen voor controle gaat, kun je beter geen verzekering voor de tandarts nemen. (Controle + wat reinigen kost meestal 80 euro, verzekering begint bij zilverenkruis vanaf 120 euro)quote:
Concurrentie is toch alleen maar goed? Wil je dan een monopolie/kartel?quote:Op donderdag 25 december 2014 18:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er hoort geen concurrentie te zijn in een markt die zo belangrijk is als de zorg.
Ik begrijp dat inderdaad niet zo. Er zijn in Nederland ruim 20.000 fysiotherapeuten. Afgezien van dat, relatief, enorme aantal, zit er ook een heleboel kwaliteitsverschil tussen. Dat soort dingen mag zich best uiten in een hoger loon.quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:06 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Concurrentie is toch alleen maar goed? Wil je dan een monopolie/kartel?
Nee concurrentie is niet goed voor niemand.quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:06 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Concurrentie is toch alleen maar goed? Wil je dan een monopolie/kartel?
zorgverzekeraars sturen alleen op prijs hoor niet op kwaliteit. Dat wordt alleen maar erger met die nieuwe zorgwet.quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik begrijp dat inderdaad niet zo. Er zijn in Nederland ruim 20.000 fysiotherapeuten. Afgezien van dat, relatief, enorme aantal, zit er ook een heleboel kwaliteitsverschil tussen. Dat soort dingen mag zich best uiten in een hoger loon.
Op dit moment sturen zorgverzekeraars op 'kwaliteit'. Wat de patient als kwaliteit ervaart, is niet hetzelfde als wat zorgverzekeraars als kwaliteit ervaren. Zij sturen juist op zo laag mogelijke kosten en zoveel mogelijke informatie (ik heb twee jaar binnen de logopedie gewerkt, eenzelfde, maar veel kleinere tak van sport dan de fysio's, maar de eisen m.b.t. 'kwaliteit' zijn dezelfde).
Verzekeraars eisen inzicht in behandelingen (die begrijp ik wel), sturen op cijfers (duur behandeling (die begrijp ik weer niet) bijvoorbeeld), maar vragen verder niet aan hun eigen klanten hoe zij dit ervaren.
Op veel sites van verzekeraars zie je ook sterren als beoordelingen van hulpverleners (zorgzoeker.fbto.nl ). Mensen zonder contract of die niet voldoen aan hun informatie-eisen, krijgen minder 'sterren'. Zo sturen verzekeraars je dus naar hulpverleners die voor hén goed functioneren en niet per se op daadwerkelijke kwaliteit.
Volgens mij schrijf ik duidelijk dat kwaliteit voor een zorgverzekeraar iets heel anders is dan de kwaliteit van een patient. Verzekeraars sturen wel degelijk op meer dan alleen prijs. Die prijs bepalen ze immers zelf.quote:Op vrijdag 26 december 2014 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zorgverzekeraars sturen alleen op prijs hoor niet op kwaliteit. Dat wordt alleen maar erger met die nieuwe zorgwet.
Ok...quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee concurrentie is niet goed voor niemand.
- medewerkers
- kwaliteit
- klant
- winstmarge van een bedrijf, dus investeerders
Het hele dogma dat concurrentie goed is is gewoon 1 groot misverstand.
Een oplossing zou er in kunnen liggen dat de verzekeraars eigenaa worden van ziekenhuizen en dat ze hun eigen verpleegkundigen in dienst nemen. De zorgbedrijven kun je dan afschaffen. Er moet in ieder geval 1 schakel er tussenuit, dat is evident. Mij is het om het even welke dat is.quote:Op vrijdag 26 december 2014 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zorgverzekeraars sturen alleen op prijs hoor niet op kwaliteit. Dat wordt alleen maar erger met die nieuwe zorgwet.
Dat is er dan doorheen geglipt. Ik moet het topic weer even opschonene: linkjes/hinten/weet ik het naar social shops hoeven niet in dit topicquote:Op vrijdag 26 december 2014 15:38 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ja echt wel.Ik heb er zelf vorig jaar gebruik van gemaakt hier.
Net overgestapt, was geen enkel probleem! Via Shopkorting krijg je 35 euro cashback. Mijn vrouw overgesloten naar Menzis, ook 35 euro retour via Shopkorting en 50 euro cashback van Menzis (ivm aanvullend pakket), scheelt -samen met de jaarbetaling- toch in totaal 190 euroquote:Op vrijdag 26 december 2014 14:16 schreef Five_Horizons het volgende:
Afsluiten bij FBTO gaat in elk geval geweldig, momenteel.
Geen enkele verzekering is 'een goede deal'. Die zorgpremies gaan echt helemaal nergens over. 70 euro per maand voor totaal niets ís ook echt niets.quote:
Fixedquote:Op vrijdag 26 december 2014 22:54 schreef onlogisch het volgende:
Blij dat ik op de valreep toch nog echt de allergoedkoopsteminst dure op de kop heb kunnen tikken
kan het in potje reserve stoppen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:11 schreef rene90 het volgende:
[..]
Kan je in 1 keer 875 euro ophoesten?
ik ben 19 dus weet verder niet of het goedkoper is om lenzen te vergoeden. Maarja hoest dat liever zelf op en lagere maandelijkse kosten.quote:Op vrijdag 26 december 2014 01:14 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Studentengoedverzkerd.nl is volgens mij met maximaal eigen risico nog steeds de goedkoopste, wel beperkt aantal ziekenhuizen dus vooraf even kijken of die een beetje in de buurt zitten. Als je meestal alleen voor controle gaat, kun je beter geen verzekering voor de tandarts nemen. (Controle + wat reinigen kost meestal 80 euro, verzekering begint bij zilverenkruis vanaf 120 euro)
Mocht je ineens kunnen betalen, zeker doen. Scheelt weer iets. Tot slot, verzekeren voor je lenzen loont zich bijna nooit, maar dat moet je even nazoeken. Meestal zijn de kosten voor een aanvullende verzekering hoger dan de maximale vergoeding voor lenzen.
Overigens, dit hele verhaaltje gaat alleen maar op als 875,- spaargeld hebt. Mocht je dat niet hebben is het niet verstandig om een maximaal eigen risico te nemen.
nee een monopollie is fijnquote:Op vrijdag 26 december 2014 12:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee concurrentie is niet goed voor niemand.
- medewerkers
- kwaliteit
- klant
- winstmarge van een bedrijf, dus investeerders
Het hele dogma dat concurrentie goed is is gewoon 1 groot misverstand.
Dan kun je niet terecht in Den Bosch met een ZK Basis Budgetverzekering. Oss, Uden en Veghel zijn het meest dichtbij.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:21 schreef tailfox het volgende:
Ik woon trouwens vlak bij den bosh zou daar graag naar ziekenhuis kunnen als het nodig is
tandarst verzekering is niet waard.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:45 schreef BobW het volgende:
[..]
Dan kun je niet terecht in Den Bosch met een ZK Basis Budgetverzekering. Oss, Uden en Veghel zijn het meest dichtbij.
Met Anderzorg kan je wel terecht in het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch en Boxtel en het TweeSteden Ziekenhuis in Waalwijk en Tilburg. Daar zou ik eens een kijkje nemen.
Dan moet je nog bepalen wat je met je Eigen Risico doet. Als je nooit wat hebt kan je het verhogen, als je maar rekening houdt met het feit dat je 875 euro moet betalen als er wat ergs gebeurt. Tandartsverzekering is het denk ik niet waard als je alleen controle hebt, moet je even kijken wat het kost en oplevert. Aanvullende verzekering alleen voor lenzen is ook niet de moeite waard, kost veel meer dan het oplevert. Dit zou ik alleen doen als andere dingen van deze aanvullende verzekering nuttig zijn zoals fysiotherapiebehandelingen.
Voor spoedeisende hulp kun je overal, ook per ambulance, terecht. Maar zodra blijkt dat je enkel een gebroken been hebt, moet je direct verkassen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:49 schreef tailfox het volgende:
[..]
tandarst verzekering is niet waard.
Want die 1 keer per jaar controle dok ik zelf wel.
Fyso geloof ik miet in.
Dus nee aanvullend is niet nodig.
Vraagje stel je komt in een ambulance maakt dan het ziekenhuis uit?
aha.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:51 schreef agter het volgende:
[..]
Voor spoedeisende hulp kun je overal, ook per ambulance, terecht. Maar zodra blijkt dat je enkel een gebroken been hebt, moet je direct verkassen.
Dat heb je volgens mij bij alle verzekeraars. Daarnaast wordt dat bezoekje aan de huisarts altijd vergoed.quote:Op zaterdag 27 december 2014 07:15 schreef Lizan het volgende:
Ik was van plan over te stappen naar fbto, maar toen ik de voorwaarden van de modules las stond daar in dat je voor fysiotherapie eerst een verwijzing moest halen bij de huisarts om het vergoed te krijgen. Buiten dat ik dit een stomme regeling vind (want: weer een nutteloos bezoek aan de huisarts) heb ik geen zin om eerst een afspraak te moeten maken met die man drie keer in het jaar voor een verwijzing (ja, ik heb elke keer wat). Ondertussen weet ik zelf prima wanneer ik bij de fysio aan moet kloppen.
nee hoor, ik kan zonder verwijzing naar de fysio bij AnderZorg.quote:Op zaterdag 27 december 2014 09:05 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat heb je volgens mij bij alle verzekeraars. Daarnaast wordt dat bezoekje aan de huisarts altijd vergoed.
Heb je hiervor een bron? Lijkt me pijnlijk om met een gebroken been zelf naar een ander ziekenhuis te gaan namelijkquote:Op zaterdag 27 december 2014 00:51 schreef agter het volgende:
[..]
Voor spoedeisende hulp kun je overal, ook per ambulance, terecht. Maar zodra blijkt dat je enkel een gebroken been hebt, moet je direct verkassen.
Oh tering dat wist ik niet. Is dat ook als je al sinds 2014 naar de fysio gaat?quote:Op zaterdag 27 december 2014 07:15 schreef Lizan het volgende:
Ik was van plan over te stappen naar fbto, maar toen ik de voorwaarden van de modules las stond daar in dat je voor fysiotherapie eerst een verwijzing moest halen bij de huisarts om het vergoed te krijgen. Buiten dat ik dit een stomme regeling vind (want: weer een nutteloos bezoek aan de huisarts) heb ik geen zin om eerst een afspraak te moeten maken met die man drie keer in het jaar voor een verwijzing (ja, ik heb elke keer wat). Ondertussen weet ik zelf prima wanneer ik bij de fysio aan moet kloppen.
Zitten alleen nog wel wat mitsen en maren aan, waarover jezelf de afweging moet maken. Vooral het feit dat je niet overal terecht kunt, volgens mij zelf bij geen één universitair ziekenhuis. Kan zelf per behandeling verschillend zijn heb ik ooit gelezen, dus zou dat wel even goed uitzoeken dan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 11:09 schreef Loekie1 het volgende:
Studentengoedverzekerd, kan iedereen zich bij aansluiten, 60,12 euro per maand. Dat is de allergoedkoopste zonder collectiviteit. Is van Zilveren Kruis, bij heel veel ziekenhuizen kun je terecht:
https://secure.zilverenkruis.nl/Formulieren/Ziekenhuizen.aspx
Wees geen dief van je portemonnee!
Zie de polisvoorwaarden van al die zgn budgetverzekeringen:quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Heb je hiervor een bron? Lijkt me pijnlijk om met een gebroken been zelf naar een ander ziekenhuis te gaan namelijk
geen idee. In hun voorwaarden staat dat je een verwijzing nodig hebt, anders vergoeden ze niks. Anders die even opzoeken en nalezen (70 pagina'squote:Op zaterdag 27 december 2014 11:08 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Oh tering dat wist ik niet. Is dat ook als je al sinds 2014 naar de fysio gaat?
nee, ik ben altijd naar de fysio gegaan zonder verwijzing. En dat de ha vergoed wordt maakt mij niet uit, íemand betaalt dat bezoek en het is volkomen zinloos om daar heen te moeten voor een verwijzing.quote:Op zaterdag 27 december 2014 09:05 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat heb je volgens mij bij alle verzekeraars. Daarnaast wordt dat bezoekje aan de huisarts altijd vergoed.
Ook net gedaan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:14 schreef Chule het volgende:
Ik ben overgestapt naar Kiemer en betaal meteen voor het hele jaar (max. ER, geen aanvullingen, ¤757 = ¤63 p/maand).
Is een gebroken been niet spoedeisend dan? Je zegt zelf al dat dat niet duidelijk is, maar toch zeg je dat je bij een gebroken been moet verkassen.... Je spreekt jezelf tegen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:19 schreef agter het volgende:
[..]
Zie de polisvoorwaarden van al die zgn budgetverzekeringen:
Spoedeisende hulp mag in iedere ziekenhuis.
Planbare zorg alleen in de gecontracteerde ziekenhuizen.
Veel succes met de discussie met je zorgverzekeraar wat spoedeisend is en wat planbaar, volgens hun begrippen.
Advocaat van de duivel:quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Is een gebroken been niet spoedeisend dan? Je zegt zelf al dat dat niet duidelijk is, maar toch zeg je dat je bij een gebroken been moet verkassen.... Je spreekt jezelf tegen.
Als je zelf een goed gebit hebt en weinig kosten verwacht heeft het geen zin om een tandartsverzekering te nemen. Die 250 euro moet je al bijna volledig benutten om er je voordeel uit te halen. Je dekt er dus ook nagenoeg geen risico mee af.quote:Op zaterdag 27 december 2014 15:26 schreef Ticootje het volgende:
Zo ook eindelijk geregeld. We wilden naar FBTO, maar bij afsluiten lag de site plat. Dus nog even verder kijken kwamen we bij Ohra, hele gezin voor nog geen 240 euro. Prima prijs.
Uiteraard restitutie: Dit jaar kwam ik erachter wat natura / budget inhoud. Dat ik voor de logopedie van mn dochter terecht zou kunnen 16 km verderop, ipv gewoon binnen een straal van 5 km.
En ondanks dat zorgkosten in het buitenland ook in de reisverzekering zitten, deze toch meegenomen in de zorgverzekering.
Tandarts vinden we ook belangrijk, ikzelf heb een goed gebit, laatste gaatje is een aantal jaar terug, maar ik neem graag het zekere voor het onzekere en verzeker tot 250 eu 100% vergoed, mijn man heeft een rampengebit en is nu weer tot 500 eu 100% vergoed en dit wordt ook volledig opgemaakt.
Ik zoek elk jaar de zorgverzekeringen helemaal uit. En eigenlijk stap ik ook elk jaar over.
Hmz. Qua tandarts heb je eigenlijk nog gelijk ook! Maar aan de andere kant weet je gewoon niet wat er op je pad komt, en dus heb ik het liever toch wel verzekerd. En dat is toch precies waar ze aan verdienen. In al die jaren heb ik nog nooit gebruik hoeven maken van de buitenlandmodule, maar afgelopen jaar is mijn schoonvader uit het buitenland gepatrouilleerd vanuit de zorgverzekering.... Tja.. In die gevallen heb je aan 10 jaar premie nog niet eens de kosten betaald.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je zelf een goed gebit hebt en weinig kosten verwacht heeft het geen zin om een tandartsverzekering te nemen. Die 250 euro moet je al bijna volledig benutten om er je voordeel uit te halen. Je dekt er dus ook nagenoeg geen risico mee af.
Elk jaar overstappen kan wel zin hebben, net als bij energiemaatschappijen. Ik doe het niet omdat ZK met collectiviteit al jaren het goedkoopst is, ook met tandarts 100%
Eigenlijk is het allemaal te gek voor woorden. Ieder jaar weer lopen kutten, en het wordt alleen maar duurder en ondoorgrondelijker. Pim Fortuyn had het al voorspeld.
Edit 153 euro bij FBTO, de tandartsverzekering. Dus je kosten moeten hoger zijn dan dat om er iets aan te hebben.
2x controle = 40 euro
1x gebitsreiniging = 13 euro
1x röntgenfoto = 40 euro
Totaal = 93 euro
Zelfs met een vulling en etsen erbij kom je nog niet aan 153 euro
Je kunt die module ook pas aanzetten als het nodig is, dat kan nog wat tientjes schelen. Al is het dan nog steeds de vraag of het loont.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je zelf een goed gebit hebt en weinig kosten verwacht heeft het geen zin om een tandartsverzekering te nemen. Die 250 euro moet je al bijna volledig benutten om er je voordeel uit te halen. Je dekt er dus ook nagenoeg geen risico mee af.
Elk jaar overstappen kan wel zin hebben, net als bij energiemaatschappijen. Ik doe het niet omdat ZK met collectiviteit al jaren het goedkoopst is, ook met tandarts 100%
Eigenlijk is het allemaal te gek voor woorden. Ieder jaar weer lopen kutten, en het wordt alleen maar duurder en ondoorgrondelijker. Pim Fortuyn had het al voorspeld.
Edit 153 euro bij FBTO, de tandartsverzekering. Dus je kosten moeten hoger zijn dan dat om er iets aan te hebben.
2x controle = 40 euro
1x gebitsreiniging = 13 euro
1x röntgenfoto = 40 euro
Totaal = 93 euro
Zelfs met een vulling en etsen erbij kom je nog niet aan 153 euro
Alleen een tandartsverzekering vergoedt maar tot een bepaalde bedrag, dat maakt het al stukken minder nuttig.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hmz. Qua tandarts heb je eigenlijk nog gelijk ook! Maar aan de andere kant weet je gewoon niet wat er op je pad komt, en dus heb ik het liever toch wel verzekerd.
Ben het met je eens. Ik heb afgelopen jaren gemiddeld 50-100 euro per jaar gekost, en 700 euro betaald. En dan heb ik het over door de huisarts gedeclareerde kosten, ik heb de afgelopen 2 jaar 0,0 gedeclareerd.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hmz. Qua tandarts heb je eigenlijk nog gelijk ook! Maar aan de andere kant weet je gewoon niet wat er op je pad komt, en dus heb ik het liever toch wel verzekerd. En dat is toch precies waar ze aan verdienen. In al die jaren heb ik nog nooit gebruik hoeven maken van de buitenlandmodule, maar afgelopen jaar is mijn schoonvader uit het buitenland gepatrouilleerd vanuit de zorgverzekering.... Tja.. In die gevallen heb je aan 10 jaar premie nog niet eens de kosten betaald.
Maar het is zo, elk jaar weer kutten, elk jaar wordt het duurder. Voor ons gezin per jaar 2875 euro... En bij normale omstandigheden maken we die kosten bij lange na niet. Maar mocht er een kind worden opgenomen in het ziekenhuis is dat toch al 250 euro per nacht...
En het is ook heel "nederlands" om je overal tegen te willen verzekeren. Het is niet voor niets dat de verzekeraars een vermogen van hier tot tokio hebben.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ben het met je eens. Ik heb afgelopen jaren gemiddeld 50-100 euro per jaar gekost, en 700 euro betaald. En dan heb ik het over door de huisarts gedeclareerde kosten, ik heb de afgelopen 2 jaar 0,0 gedeclareerd.
Maar zo werkt het systeem nou eenmaal. Over 30 jaar ben ik degene die er waarschijnlijk van zal 'profiteren'.
Ik ken dus iemand die zo'n polis had en met spoed naar het ziekenhuis moest, daar werd een diagnose gesteld en gelijk behandeld. Later kreeg hij een rekening van 12k. Ook een budgetpolis geval.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:29 schreef agter het volgende:
[..]
Advocaat van de duivel:
Een simpele gebroken been lijkt me heel goed planbaar. Dat kan ook morgen gegipst worden, hoeft niet alle minuut nu. Dus niet accuut of levensbedreigend.
Maar dat mag je dan zelf uitvechten met je verzekeraar.
eigenlijk totaal niet nuttig voor het gros van de mensenquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:51 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Alleen een tandartsverzekering vergoedt maar tot een bepaalde bedrag, dat maakt het al stukken minder nuttig.
Ik ben hoe dan ook niet van plan een ziekenhuis te bezoeken, niet voor mezelf in elk geval, dus voor mij is hoe goedkoper hoe beter.quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:06 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Zitten alleen nog wel wat mitsen en maren aan, waarover jezelf de afweging moet maken. Vooral het feit dat je niet overal terecht kunt, volgens mij zelf bij geen één universitair ziekenhuis. Kan zelf per behandeling verschillend zijn heb ik ooit gelezen, dus zou dat wel even goed uitzoeken dan.
Geldt (meestal?) niet bij spoed. Dan mag je naar een niet-gecontracteerd ziekenhuis.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ken dus iemand die zo'n polis had en met spoed naar het ziekenhuis moest, daar werd een diagnose gesteld en gelijk behandeld. Later kreeg hij een rekening van 12k. Ook een budgetpolis geval.
En wie bepaalt wat spoed is?quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Geldt (meestal?) niet bij spoed. Dan mag je naar een niet-gecontracteerd ziekenhuis.
Idem! Pakket Jong uitgezet en in plaats daarvan 9 behandelingen fysio erbij genomen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 09:14 schreef µ het volgende:
Ik blijf bij anderzorg dit jaar. Ze zijn niet de aller-allergoedkoopste, maar nog steeds erg goedkoop. Goede service en goede zorgkeuze wat mij betreft.
Maar dat heeft een tijd geduurd, of niet?? Ik moest ook echt lang wachten tot Anderzorg onze apotheek weer gecontracteerd had.quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:55 schreef Tha_Duck het volgende:
Kleine update met mijn 'apotheek probleem' van enige tijd geleden. Ondertussen zijn de apotheken in mijn woonplaats en waar mijn vrouw werkt door zowel CZ als AnderZorg gecontracteerd.
Ben er al sinds half november mee bezig geweest, inclusief contact met de NZA. Weet niet precies wanneer het rondgekomen is, maar in ieder geval in de laatste paar dagen. Volgend jaar is die onzin hopelijk opgelost, ze zijn de wet aan het aanpassen waardoor het op 17 november al bekend moet zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar dat heeft een tijd geduurd, of niet?? Ik moest ook echt lang wachten tot Anderzorg onze apotheek weer gecontracteerd had.
Ik blijf dat ook gedoe vinden. Alle premies al bekend, maar je kunt er geen kont meequote:Op zaterdag 27 december 2014 21:30 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ben er al sinds half november mee bezig geweest, inclusief contact met de NZA. Weet niet precies wanneer het rondgekomen is, maar in ieder geval in de laatste paar dagen. Volgend jaar is die onzin hopelijk opgelost, ze zijn de wet aan het aanpassen waardoor het op 17 november al bekend moet zijn.
Alternatief is wachten tot paar dagen voor 1 januari. Maar dan betaal je dubbele premie (die je natuurlijk wel terugkrijgt) en bij mij persoonlijk zijn de dagen zo vol dat ik amper tijd heb om te leven. Er zijn ook wel opties om op te zeggen en in januari een verzekeringen te zoeken, maar je zal zien dat je op 2 januari wat krijgt.... Dan zit je met ellende en gedoe, ondanks dat het wel goed zal komen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:32 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik blijf dat ook gedoe vinden. Alle premies al bekend, maar je kunt er geen kont mee
Ik duim met je mee!quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:35 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Alternatief is wachten tot paar dagen voor 1 januari. Maar dan betaal je dubbele premie (die je natuurlijk wel terugkrijgt) en bij mij persoonlijk zijn de dagen zo vol dat ik amper tijd heb om te leven. Er zijn ook wel opties om op te zeggen en in januari een verzekeringen te zoeken, maar je zal zien dat je op 2 januari wat krijgt.... Dan zit je met ellende en gedoe, ondanks dat het wel goed zal komen.
Hoop dat het volgend jaar gewoon beter geregeld is
Kan je niet gewoon een herhalingrecept afgeven/inspreken op de telefoon en daarna ophalen bij de apotheekquote:Op zaterdag 27 december 2014 20:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik heb een vraag mbt mijn eigen risico, ik heb astma medicijnen, die kosten mij 180 pj ong, meestal koop ik aan het begin voor het hele jaar genoeg.
Kan ik niet nu bv een voorraad voor 2 jaar halen, kost me de rest van me eigen risico (360) maar de rest is dan gedekt?
Klopt diagnose stellen werd vergoed, de rest 80%.quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Geldt (meestal?) niet bij spoed. Dan mag je naar een niet-gecontracteerd ziekenhuis.
Kan niet, zie http://www.medizijnapothe(...)angere_tijd_mee.htmlquote:Op zaterdag 27 december 2014 20:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik heb een vraag mbt mijn eigen risico, ik heb astma medicijnen, die kosten mij 180 pj ong, meestal koop ik aan het begin voor het hele jaar genoeg.
Kan ik niet nu bv een voorraad voor 2 jaar halen, kost me de rest van me eigen risico (360) maar de rest is dan gedekt?
Hmmm, is Googlen nou zo moeilijk?!quote:Op zondag 28 december 2014 22:15 schreef Zinedinho het volgende:
Ik ben een paar dagen geleden overgestapt naar Anderzorg (per 01-01), maar kom nu pas achter CZdirect. Die heeft nog net iets gunstigere voorwaarden en dezelfde premie. Iemand die weet of ik Anderzorg nog kan annuleren en kan overstappen naar CZ? Ik ben nog twijfelende en mocht het zover zijn, dan zal ik sowieso bellen uiteraard, maar ik ben benieuwd of het nog mogelijk is?
Bedankt manquote:Op zondag 28 december 2014 19:10 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Kan niet, zie http://www.medizijnapothe(...)angere_tijd_mee.html
Er zijn regels voor hoelang wij medicijnen mee mogen geven. Allereerst is het natuurlijk afhankelijk van hoeveel de dokter op het recept schrijft. De meeste medicijnen mogen voor maximaal 3 maanden mee. Slaap-medicijnen mogen voor maximaal 30 dagen meegegeven worden en de pil voor maximaal 6 maanden. Als uw dokter voor langere tijd op het recept heeft geschreven, krijgt u van ons het maximale mee met een herhaalrecept voor de volgende keer.
Dit kan. niemand houdt dit bij als je eenmaal ben overgestapt.quote:Op zondag 28 december 2014 23:44 schreef Fer het volgende:
Brillen en Lenzen zijn meestal voor 2 jaar vergoed. Dus als ik nu nieuwe lenzen declareer, mag het de komende 2 jaar niet meer opnieuw. Maar als ik volgend jaar overstap, mag ik ze dan wel gelijk declareren, of houden ze dat in een geheime database bij?
Ps. Ik koop al jaren lenzen via internet.
Hou er rekening mee dat nu het zo kort dag is, je dubbel premie betaald en dat krijg je weer terug in januari.quote:Op maandag 29 december 2014 01:50 schreef Zana het volgende:
Weet iemand hoe het precies zit met het opzeggen bij overstappen. Normaal regelt dit de nieuwe zorgverzekkeraar, maar nu net aan het eind van het jaar, kan ik mij voorstellen dat de verwerkingstijd net iets langer is. De (jaar)premie van de oude verzekering zou rond 31 december worden afgeschreven, wou mijn pakket nog aanpassen op de site, maar dat gaat niet, kan dus alleen een mail sturen.
En mij is nog iets opgevallen, ik was vorig jaar via Independer overgestapt met een speciale actie, had toen al gedonder met de verwerking van de korting. Via de Independeroverzicht ging het eraf maar op de uiteindelijke polis van de verzekeraar niet, kreeg het later wel uitbetaald.
In november kreeg ik de nieuwe polisoverzicht voor volgend jaar daar was alleen de maandpremie vermeld, en later zonder mijn toedoen een correctiemail zonder bedragen en ik moest maar in de onlineomgeving kijken... Wat blijkt de collectiviteitskorting van de speciale actie van vorig jaar is blijkbaar ook volgend jaar weer geldig. Nu ja, het is allemaal heel specifiek, maar er is toch een verschil van rond 100 Euro van wat ze mij in november hebben toegestuurd en wat nu in mijn online overzicht staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |