Van de flits kreeg de witlof een raar groen neonkleurtje dat het niet echt had; dat vond ik er helemaal onsmakelijk uitzienquote:Op zondag 21 december 2014 23:34 schreef marc0871 het volgende:
[..]
misschien volgende keer de flits gebruiken?
is de kerrie meegekookt, of heb je het er doorheen geroerd na het afgieten?
misschien ook eens proberen.
Al een verschrikkelijke arrogante afkrakende review over geschreven?quote:Op maandag 22 december 2014 17:51 schreef Iwanius het volgende:
Vanmiddag voor de verandering geen lunchbowl maar op de Duitse toer.
mja, kunstlichtquote:Op maandag 22 december 2014 05:31 schreef Windigo het volgende:
[..]
Van de flits kreeg de witlof een raar groen neonkleurtje dat het niet echt had; dat vond ik er helemaal onsmakelijk uitzienFoodfoto's in de winter vind ik lastig..
Ik heb de witlof gesauteerd met kerrie(Even blancheren dus, daarna in koekepan op laag vuur met boter en kerrie)
quote:Op maandag 22 december 2014 18:34 schreef Zo-is-dat het volgende:
Terwijl de kalfswangen voor de kerst al lekker staan te pruttelen![]()
Ui en wortels volgende keer even aanbakken, dan wordt het veel lekkerderquote:Op maandag 22 december 2014 20:18 schreef Karzai het volgende:
Ik had nog uien en winterwortels, hutspot dus. Ik vind het eigenlijk niet zo lekker
Ik ga het overmorgen proberen, moet dan ook meteen op het bord voor kerst. Kan daar eigenlijk veel me emis gaan? Heb ze nog nooit zelf gemaakt dus ik zou het niet weten.. Ik kan wel een aardig stukje koken maar ik heb zo het vermoeden dat die peertjes bij het minste of geringste aanbranden. Zo dat je iets uit een laag keukenkastje pakt, en wanneer je weer omhoog komt dat je dan met je kop in de zwarte walm hangtquote:
Kangeroe biefstuk? Maar die moet je stoven issie zo taai?quote:Op maandag 22 december 2014 20:48 schreef BlackLining het volgende:
Vandaag nog niks gegeten
En dat terwijl ik wel al heel de avond in de keuken stamet voorbereidingen voor het kerstdiner. Het stoven van een kangoeroebiefstuk doet je geen goed als je heel de dag nog geen tijd gehad hebt om te etengodverdomme wat ruikt dat toch lekker zeg
Struisvogel is ook lekker ja.quote:Op maandag 22 december 2014 20:51 schreef Karzai het volgende:
[..]
Kangeroe biefstuk? Maar die moet je stoven issie zo taai?
Klinkt goed, nooit gezien kangeroe vlees bij de slager, hoe heb je het verkregen?quote:Op maandag 22 december 2014 20:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Struisvogel is ook lekker ja.
En stoven omdat ie dan nou eenmaal het lekkerste isTaai is ie absoluut niet, kangoeroe is zo mogelijk het meest malse vlees wat ik op heb. En daarbij wilde ik graag drie soorten vlees met drie verschillende bereidingswijzen. Hert stoven lijkt me niet zo'n succes, daar is de smaak te subtiel voor. Wild zwijn zou opzich wel kunnen, maar dat is gegrild ook zeer goed binnen te houden
Edit: Euwh wacht, ik ben een beetje aan het crosspostenHet hoofdgerecht voor mijn kerstinder is een trio van gestoofde kangoeroe, gebraden wild zwijn en rosé gebakken hert op wat stevig gekruide aardappelpuree, een stoofpeertje en wat van die zure rode bessen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |