abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 15 december 2014 @ 22:24:12 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_147620156


Als je een paar jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire merken (klikbaar!). Onder ons forumusers is vooral Jiayu erg geliefd.








Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

OnePlus topicreeks op FOK!
Algemene info Chinese webshops & coupons

OP Version 2.0 by shiznuts | © 2012-2014 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 15 december 2014 @ 22:35:51 #2
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_147620637
Ik ben dus mijn telefoon kwijt geraakt. Ik vind de oppo n3 wel mooi maar die is veel te duur. Ik heb honderd euro max te besteden. Maar 50 zou beter zijn. Het zou fijn zijn als ik hem voor het eind van het jaar heb. In china bestellen of beter iets van marktplaats halen?

[ Bericht 4% gewijzigd door borbit op 15-12-2014 22:41:31 ]
  maandag 15 december 2014 @ 23:08:44 #3
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_147621800
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:35 schreef borbit het volgende:
Ik ben dus mijn telefoon kwijt geraakt. Ik vind de oppo n3 wel mooi maar die is veel te duur. Ik heb honderd euro max te besteden. Maar 50 zou beter zijn. Het zou fijn zijn als ik hem voor het eind van het jaar heb. In china bestellen of beter iets van marktplaats halen?
Elke euro is natuurlijk waardevol. En een euro is meer in China dan in Nederland. Maar je wilt hem voor het einde van het jaar in huis hebben... Welke telefoon had je hiervoor? Zie je het als een tijdelijke oplossing of permanent?

En wat voor telefoon wil je? Groot, klein? Snelheid, camera, batterij?

[ Bericht 4% gewijzigd door Brammetjuh94 op 15-12-2014 23:14:12 ]
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  maandag 15 december 2014 @ 23:14:34 #4
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_147622029
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 23:08 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Elke euro is natuurlijk waardevol. En een euro is meer in China dan in Nederland. Maar je wilt hem voor het einde van het jaar in huis hebben... Welke telefoon had je hiervoor? Zie je het als een tijdelijke oplossing of permanent?
Ik had een galaxy express. Ik ga over 2 weken op vakantie en dan is het wel fijn om een internet device te hebben. Maar het is maar een paar dagen dus heel belangrijk is het niet. Ik heb nog wel alcatel ofzo die ik een paar jaar terug voor 50 euro bij de kijkshop heb gehaald. Maar die is echt niet fijn om te gebruiken.
  maandag 15 december 2014 @ 23:15:38 #5
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_147622073
Moto g 2e hands zoeken? Uit China lukt je nooit zo snel
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 16 december 2014 @ 00:07:13 #6
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_147623970
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 23:15 schreef Catch22- het volgende:
Moto g 2e hands zoeken? Uit China lukt je nooit zo snel
Dit (waarschijnlijk). Moto G is toch een goede telefoon voor het geld. Wil je minder geld of meer ervoor terug dan zul je moeten accepteren dat het met 90% zekerheid pas in januari aankomt.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_147624432
Op weer eens aan het kijken naar een andere Phone. Die S3 ziet er wel heel goed uit, zeker voor die prijs!

Is er überhaupt iets vergelijkbaars te krijgen voor datzelfde bedrag?
pi_147625176
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:26 schreef shiznuts het volgende:
[..] Toch een knap lastig segmentje. Voor mij persoonlijk mag de 4G-vervanger voor m'n G4S ook wel 5.0" zijn, maar echt niet groter dan dat! Ik houd de boot nog ff af. :D Al kwamen er eerder in dit topic wel redelijke modellen voorbij, maar alles net niet helemaal optimaal (Kingzone N3, Zopo ZP999, Dogee DG850 Hitman, DG900 Turbo2, UMI ZERO en Nubia Z7 Mini). Wordt dus een 2015 Q1-phone!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_147628359
Ik wil eigenlijk m'n G4S doorschuiven naar m'n vriendin en zelf een nieuwe maar ben bang dat er niks meer in dat formaat gaat komen. Vrijwel alles is een mm of 5 breder, vind ik echt te fors ;(.
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:49:13 #10
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_147632022
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 23:15 schreef Catch22- het volgende:
Moto g 2e hands zoeken? Uit China lukt je nooit zo snel
Met DHL heb je 'm begin volgende week nog. Betaal je wel wat voor maar gaat wel gegarandeerd snel.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:50:58 #11
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_147632060
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:49 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Met DHL heb je 'm begin volgende week nog. Betaal je wel wat voor maar gaat wel gegarandeerd snel.
Maar vind je in china iets dat beter is dan een moto g voor 100 euro, inc verzenden?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 16 december 2014 @ 12:00:10 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_147632272
Ik heb net mijn sim kaart verknipt naar een micro sim voor mijn huawei P7 en ik heb mijn sim niet gesloopt! 8-). Kleine overwinningen ftw!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_147632351
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:50 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Maar vind je in china iets dat beter is dan een moto g voor 100 euro, inc verzenden?
Lukt gewoon niet voor die prijs. Ik lees hier echt super vaak mensen die een vervangphone zoeken, met China moet je er altijd rekening mee houden dat de verzending een maand kan duren.
pi_147632538
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:03 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Lukt gewoon niet voor die prijs. Ik lees hier echt super vaak mensen die een vervangphone zoeken, met China moet je er altijd rekening mee houden dat de verzending een maand kan duren.
http://www.antelife.com/spainwarehouse.html is misschien een optie. Heb er wel zelf geen ervaring mee
pi_147636155
Cubot toch...

http://www.banggood.com/C(...)959361.html?bid=8496

Beetje falende clone imo. :P
pi_147636868
Kwam vandaag de Oneplus One tegen. Ziet er alleraardigst uit. Alleen vroeg ik me af of er inmiddels al betere telefoons op de markt te verkrijgen zijn? Iemand?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_147638351
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:30 schreef Happel het volgende:
Kwam vandaag de Oneplus One tegen. Ziet er alleraardigst uit. Alleen vroeg ik me af of er inmiddels al betere telefoons op de markt te verkrijgen zijn? Iemand?
mi4 qua prijs dezelfde range en het is maar 5" ipv 5,5"
  dinsdag 16 december 2014 @ 18:26:41 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_147644484
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:30 schreef Happel het volgende:
Kwam vandaag de Oneplus One tegen. Ziet er alleraardigst uit. Alleen vroeg ik me af of er inmiddels al betere telefoons op de markt te verkrijgen zijn? Iemand?
Ik heb de Huawei p7 en die doet het erg goed. Heeft ook 4G en de One plus One volgens mij niet. Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn nieuwe smartphone vandaag heb gekregen dus er is een risico dat ik nog net een roze bril aan het kijken ben naar mijn nieuwe speeltje. Al vind ik de twee meegeleverde en programmeerbare nfc tags wel erg tof :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 16 december 2014 @ 18:59:53 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_147645523
Oh oneplus One heeft wél 4g maar niet op de frequentie die het meest in Nederland gebruikt wordt blijkbaar.http://www.oneplus-one.nl/4g-op-de-oneplus-one/
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_147647528
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:30 schreef Happel het volgende:
Kwam vandaag de Oneplus One tegen. Ziet er alleraardigst uit. Alleen vroeg ik me af of er inmiddels al betere telefoons op de markt te verkrijgen zijn? Iemand?
Betere telefoons als in? Een snapdragon 805 processor is nog niet beschikbaar in een chinees model.

Denk dat het meer van je persoonlijke voorkeur afhangt wat je neemt qua beschikbare snapdragon 801 telefoons. Zo heb je 5 inch modellen die een stuk kleiner zijn dan de One Plus One.

Een Nubia Z7 Mini heb je al vanaf zo'n 220 excl btw.
pi_147661052
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:12 schreef Fasroslis het volgende:

[..]

http://www.antelife.com/spainwarehouse.html is misschien een optie. Heb er wel zelf geen ervaring mee
EU warehouses zijn 9 vd 10 keer geen fysieke warehouses. Er wordt nog steeds verstuurd vanuit China, alleen worden er andere verzendmethodes of een tussen-adres gebruikt. Dit om het iets sneller te laten gaan en importkosten te ontduiken.


Even met de Zopo 3X mogen spelen. Best een leuke telefoon. Vlot en ziet er leuk uit.
En eerlijk gezegd zou ik geen reden weten om de ZP999 boven de 3X te kiezen.
Korte review op mijn blog

[ Bericht 15% gewijzigd door Kenzi op 17-12-2014 08:28:30 ]
pi_147669977
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 03:06 schreef Kenzi het volgende:

[..]

EU warehouses zijn 9 vd 10 keer geen fysieke warehouses. Er wordt nog steeds verstuurd vanuit China, alleen worden er andere verzendmethodes of een tussen-adres gebruikt. Dit om het iets sneller te laten gaan en importkosten te ontduiken.

Even met de Zopo 3X mogen spelen. Best een leuke telefoon. Vlot en ziet er leuk uit.
En eerlijk gezegd zou ik geen reden weten om de ZP999 boven de 3X te kiezen.
Korte review op mijn blog
DX zijn warehouses zijn dat inderdaad niet (maar dat claimen ze dan ook niet, EU Direct => delivery via POST NL voor een betere service aan de Europese klant) Banggood is dat duidelijk wel (Eigen ervaring). Comebuy verwacht ik ook dat dit een echt fysiek warehouse is (ook duidelijke meerprijs). Aan wat ik kan vinden over het spain warehouse van lijkt mij dit ook dat ze effectief van daar shippen, ze beloven ook 1/2 dagen shipping voor Spaanse klanten. Geloof echt niet dat 9/10 geen fysieke EU warehouses zijn. Wat zijn volgens jou de fake EU warehouses en waar baser je je eigenlijk op?
pi_147678050
Ergens in januari a.s ga ik mijn Jiayu G3 vervangen,werd ook wel tijd(eind april/begin mei 2013 gekocht). ICT ontwikkelingen en zeker AndroidOS gaan snel. _O-

Jiayu G5S
Kopen of toch niet?Want G4S heeft een 4.7" scherm,met bijna hetzelfde specs,3000 mAH batterij, en is goedkoper!!

Of toch maar een andere merk met 4.5" voor zelfde prijs(¤200-250) en specs?

En dan nog de volgende accesoires:
-Hard protecvtive case of Flip Holder Leather Case of beide?
-G5S screen protector
-extra batterij,maar wat bedoelen ze met back cover case?
-Original Microphone Repair Parts For JIAYU G5 G5S

Zijn er mensen eens of oneens over de minpunten?

Hoeveel smartphones met MT6595 SoC zijn er eigenlijk?En waarom is Banggood goedkoper dan BiC(zelfs als je extra betaald voor snelle levering voor zelfde product? :D

WTF is er toch met MediaTek die weigert software vrij te geven(die vallen onder GPL,als ik me niet vergist)?
pi_147678374
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Ergens in januari a.s ga ik mijn Jiayu G3 vervangen,werd ook wel tijd(eind april/begin mei 2013 gekocht). ICT ontwikkelingen en zeker AndroidOS gaan snel. _O-

Jiayu G5S
Kopen of toch niet?Want G4S heeft een 4.7" scherm,met bijna hetzelfde specs,3000 mAH batterij, en is goedkoper!!

Of toch maar een andere merk met 4.5" voor zelfde prijs(¤200-250) en specs?

En dan nog de volgende accesoires:
-Hard protecvtive case of Flip Holder Leather Case of beide?
-G5S screen protector
-extra batterij,maar wat bedoelen ze met back cover case?
-Original Microphone Repair Parts For JIAYU G5 G5S

Zijn er mensen eens of oneens over de minpunten?

Hoeveel smartphones met MT6595 SoC zijn er eigenlijk?En waarom is Banggood goedkoper dan BiC(zelfs als je extra betaald voor snelle levering voor zelfde product? :D

WTF is er toch met MediaTek die weigert software vrij te geven(die vallen onder GPL,als ik me niet vergist)?
Waarom pak je voor hetzelfde geld niet een Moto G 4G? Prima toestel, wat betere ondertsteuning van Google.
pi_147678648
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:21 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Waarom pak je voor hetzelfde geld niet een Moto G 4G? Prima toestel, wat betere ondertsteuning van Google.
WTF moet ik nou met een Moto 4G? :')

Dual-sim is wel chill. :9
pi_147678866
xiaomi mi4 lijkt me de beste. infrarood sensor. 16GB voor ¤300. ONeplus one 64GB voor ¤300 , exc. verzenden dan. maar dies veel te groot en geen IR sensor
pi_147679176
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:27 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

WTF moet ik nou met een Moto 4G? :')

Dual-sim is wel chill. :9
4G ondersteuning, goede softwareondersteuning, goede GPS? Als je graag dual sim wilt, kijk ook even naar een Xiaomi Redmi 1S dan.

Maar goed, kijk ook even op Pandawill, daar zijn telefoons over het algemeen een stukje goedkoper dan op Banggood en consorten.
http://www.pandawill.com/(...)s-screen-p88236.html

Met die back cover bedoelen ze dat er een andere, dikkere achterkant op moet. De G4S heeft dit niet omdat die al standaard een 3000mah batterij heeft.
pi_147679552
Pandawill heeft inderdaad hun core business gelegd op smartphones.
Vaak zijn ze al de goedkoopste, maar kun je ook nog korting vinden of regelen.

Heb ik ook zo gehad met de Jiayu G4s ^O^
  woensdag 17 december 2014 @ 20:49:20 #29
327191 RobertNL
For your gear.
pi_147681616
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
WTF is er toch met MediaTek die weigert software vrij te geven(die vallen onder GPL,als ik me niet vergist)?
Ja, dat deel is ook wel te krijgen van fabrikaten (als ze dat geven) de sources/drivers krijg je dan weer niet (en is ook geen GPL) :').

quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:34 schreef TheSatanSlayer het volgende:
xiaomi mi4 lijkt me de beste. infrarood sensor. 16GB voor ¤300. ONeplus one 64GB voor ¤300 , exc. verzenden dan. maar dies veel te groot en geen IR sensor
Mi3 zou ook kunnen:
Snapdragon 800, 2GB RAM en je hebt hem (soms) al voor ¤185 :)
Wel weer een (halve) generatie ouder.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_147685114
Misschien voor een vader / moeder van iemand wel leuk als budget telefoontje, de cubot s200.

5 inch, 720p ips, mtk6582, 3300mah batterij, 1GB ram voor $107

link
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_147693332
Oké, ik ben niet zo thuis in Chinese smartphones, vandaar mijn vraag .

Ik had een Samsung galaxy ace 2, maar die is gestolen. Was wel erg tevreden over dat toestel.

Nu kan ik gratis een Jiuyu F1 krijgen. Wat zijn jullie ervaringen met dit toestel ? Vergelijkbaar met die Samsung ?
Ik gebruik vooral standaard Apps als Facebook, whatsapp, kranten, travelapps,.....,
Thanks !
pi_147696449
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:34 schreef TheSatanSlayer het volgende:
xiaomi mi4 lijkt me de beste. infrarood sensor. 16GB voor ¤300. ONeplus one 64GB voor ¤300 , exc. verzenden dan. maar dies veel te groot en geen IR sensor
wie gebruikt er nu nog een IR sensor? :?

Je kan ook nog kijken naar een Huawei Honor 6 Plus, veel betere camera (2 camera's + front camera) dan de Mi4 / OPO en even duur.
pi_147696479
Het is dan ook geen sensor (receiver), zoals in de tijden waar nog geen bluetooth of iets was en het internet over WAP ging. Het is een IR Blaster/Transmitter voor remote control.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_147696746
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 00:06 schreef BramKVO het volgende:
Oké, ik ben niet zo thuis in Chinese smartphones, vandaar mijn vraag .

Ik had een Samsung galaxy ace 2, maar die is gestolen. Was wel erg tevreden over dat toestel.

Nu kan ik gratis een Jiuyu F1 krijgen. Wat zijn jullie ervaringen met dit toestel ? Vergelijkbaar met die Samsung ?
Ik gebruik vooral standaard Apps als Facebook, whatsapp, kranten, travelapps,.....,
Thanks !
Gratis is nooit verkeerd toch? :P Gewoon even uitproberen dus.
Jiayu is in dit topic een populair merk, de kwaliteit is ook wel goed. En sowieso ben je met praktisch elke android phone wel goed af qua casual FB, whapp gebruik.
You can't be late if you don't show up.
  donderdag 18 december 2014 @ 08:33:23 #35
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_147697406
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 04:46 schreef Kenzi het volgende:
wie gebruikt er nu nog een IR sensor?
Is toch cool. Stiekem openbare televisies bedienen en zo. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_147699568
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 08:33 schreef Dromer het volgende:

[..]

Is toch cool. Stiekem openbare televisies bedienen en zo. :P
Net zoals vroegâh, met die lelijke horloges met tv-remote functie :D
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_147699695
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 04:46 schreef Kenzi het volgende:

[..]

wie gebruikt er nu nog een IR sensor? :?

Je kan ook nog kijken naar een Huawei Honor 6 Plus, veel betere camera (2 camera's + front camera) dan de Mi4 / OPO en even duur.
komt pas eind deze maand uit en toch iets duurder, als je m via bol.com besteld [daar is de honor6 ook tekoop nu]. veel betere camera? een dual cam met 8mp, wil niet zeggen dat ie ook veel beter is, je kunt er alleen mee scherp stellen.. en front cam van 6plus is maar 5mp terwijl de mi4 een 8mp heeft. toch leuker voor de selfies :-)
Ik wacht het eerst even af.
pi_147699826
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:36 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

komt pas eind deze maand uit en toch iets duurder, als je m via bol.com besteld [daar is de honor6 ook tekoop nu]. veel betere camera? een dual cam met 8mp, wil niet zeggen dat ie ook veel beter is, je kunt er alleen mee scherp stellen.. en front cam van 6plus is maar 5mp terwijl de mi4 een 8mp heeft. toch leuker voor de selfies :-)
Ik wacht het eerst even af.
De Honor 6 Plus heeft 3 8MP camera's. De frontcam is ook 8MP, geen 5MP.
De 2 cams bij elkaar zijn het equivalent van 13MP, en dan met f/2.0 en f/2.4.
De reviews van de Honor 6 Plus zijn tot nu toe best goed over de camera.

En je moet hem ook niet via Bol.com bestellen :p Die zijn sowieso duur.
pi_147700967
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:41 schreef Kenzi het volgende:

[..]

De Honor 6 Plus heeft 3 8MP camera's. De frontcam is ook 8MP, geen 5MP.
De 2 cams bij elkaar zijn het equivalent van 13MP, en dan met f/2.0 en f/2.4.
De reviews van de Honor 6 Plus zijn tot nu toe best goed over de camera.

En je moet hem ook niet via Bol.com bestellen :p Die zijn sowieso duur.
valt echt wel mee.. honor 6 ¤275 op Aliexpress. Op Bol.com niet veel duurder. En bol.com is tenminste betrouwbaar. waar zou jij hem anders kopen??
btw op Opomart is ie nu te pre-orderen. maar weet niet of ze vanuit china shippen of een warenhuis hebben in de EU
pi_147703225
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:51 schreef rene90 het volgende:
Misschien voor een vader / moeder van iemand wel leuk als budget telefoontje, de cubot s200.

5 inch, 720p ips, mtk6582, 3300mah batterij, 1GB ram voor $107
[ afbeelding ]
link
He das een best leuk ding,
Met name die accu en een HD scherm kom je niet veel tegen in dit soort budget telefoons.
Toch vraag ik me wel af of het wel echt 3300 mah zal zijn, het design is wel erg dun daarvoor :P

Design vind ik verder ook wel prima, ik heb nog nooit een cubot telefoon in handen gehad,
maar hij ziet er opzich wel degelijk uit. Ook wat fall en shockproofs gezien, kon die goed hebben zag ik.

Toch eens in de gaten houden :), dit kan wel eens wat zijn voor mijn vriendin
welke toch wat meer klachten krijgt over de L200G nu..

[ Bericht 11% gewijzigd door Downstar op 18-12-2014 13:10:03 ]
pi_147704343
Hij is een stuk minder dun dan ie op die plaatjes lijkt.. 9,45mm staat op die pagina.
pi_147706492
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:42 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

4G ondersteuning, goede softwareondersteuning, goede GPS? Als je graag dual sim wilt, kijk ook even naar een Xiaomi Redmi 1S dan.

Maar goed, kijk ook even op Pandawill, daar zijn telefoons over het algemeen een stukje goedkoper dan op Banggood en consorten.
http://www.pandawill.com/(...)s-screen-p88236.html

Met die back cover bedoelen ze dat er een andere, dikkere achterkant op moet. De G4S heeft dit niet omdat die al standaard een 3000mah batterij heeft.
PandaWill heeft het, BangGood heeft dat niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:52 schreef Downstar het volgende:
Pandawill heeft inderdaad hun core business gelegd op smartphones.
Vaak zijn ze al de goedkoopste, maar kun je ook nog korting vinden of regelen.


Heb ik ook zo gehad met de Jiayu G4s ^O^
Check.Hoe weet je nou of ze in voorraad zijn? :P

quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:49 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja, dat deel is ook wel te krijgen van fabrikaten (als ze dat geven) de sources/drivers krijg je dan weer niet (en is ook geen GPL) :').

[..]

Mi3 zou ook kunnen:
Snapdragon 800, 2GB RAM en je hebt hem (soms) al voor ¤185 :)
Wel weer een (halve) generatie ouder.
Mi3 lijkt me te groot. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 18-12-2014 15:10:27 ]
pi_147708709
iemand beeknd met Howsea en Winchii? schijtn een NL shop te zijn welke is gevestigd in CHina, Shenzen. Lijkt mij redelijk betrouwbaar en je hebt niet te maken met invoerrechten enz. snap alleen niet hoe ze dat doen..
alleen niet echt phones tussen die ik wil..
pi_147716788
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:53 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

PandaWill heeft het, BangGood heeft dat niet.
Banggood verzendt de batterij zonder extra klepje voor je g5s. Die moet er dus nog wel komen anders past het niet en zit je met 2mm speling.

Zie ook het product met de sku code die vermeld word: http://www.banggood.com/O(...)AYU-G5-p-910469.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Dasjonny op 18-12-2014 20:29:33 ]
pi_147720279
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:53 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

PandaWill heeft het, BangGood heeft dat niet.

[..]

Check.Hoe weet je nou of ze in voorraad zijn? :P

[..]

Mi3 lijkt me te groot. :*
uhh ja goede vraag, meestal contact ik ze even :P
maar volgens mij staan dingen die niet op voorraad zijn voor langere tijd gewoon op 'Sold out' ;)
pi_147726856
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:22 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Banggood verzendt de batterij zonder extra klepje voor je g5s. Die moet er dus nog wel komen anders past het niet en zit je met 2mm speling.

Zie ook het product met de sku code die vermeld word: http://www.banggood.com/O(...)AYU-G5-p-910469.html
404 melding :'( o|O

quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:37 schreef Downstar het volgende:

[..]

uhh ja goede vraag, meestal contact ik ze even :P
maar volgens mij staan dingen die niet op voorraad zijn voor langere tijd gewoon op 'out of stock' ;)
:+
pi_147728474
Mijn iOcean X7 Elite is door mijn eigen fout gesneuveld.
Was zulks een fijn ding ;(

Even kijken of ik voor de X8 Mini of voor een heel ander merk ga.
Iemand toevallig in het bezit van de X8?
pi_147729372
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 00:23 schreef tralalala het volgende:
Mijn iOcean X7 Elite is door mijn eigen fout gesneuveld.
Was zulks een fijn ding ;(

Even kijken of ik voor de X8 Mini of voor een heel ander merk ga.
Iemand toevallig in het bezit van de X8?
En wat was die fout :P?
pi_147729640
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

404 melding :'( o|O

[..]

:+
SOLD OUT Pipooo :+ :+

pi_147729648
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 00:52 schreef Downstar het volgende:

[..]

En wat was die fout :P?
Geen idee, avondje uit en toen ik 's ochtends mijn telefoon wou checken zat er een dikke barst in het scherm. _O- Zal hem wel op het asfalt hebben laten knallen ofzo, is al zovaak uit mijn handen geglipt :@
Ach, usb-aansluiting werkte ook niet helemaal lekker meer en heb hem ruim 1,5 jaar gehad, dus moet kunnen.
pi_147729815
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:04 schreef tralalala het volgende:

[..]

Geen idee, avondje uit en toen ik 's ochtends mijn telefoon wou checken zat er een dikke barst in het scherm. _O- Zal hem wel op het asfalt hebben laten knallen ofzo, is al zovaak uit mijn handen geglipt :@
Ach, usb-aansluiting werkte ook niet helemaal lekker meer en heb hem ruim 1,5 jaar gehad, dus moet kunnen.
ah haha, ik zat meer te denk aan iets softwarematige fout ofzo.
Verkeerde ROM geflasht etc. :P

Inderdaad tijd voor wat nieuws dan ;)
pi_147729962
Nee, paar weken terug nog kitkat erop gezet, ging prima. :P
  vrijdag 19 december 2014 @ 08:18:06 #53
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_147732721
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:04 schreef tralalala het volgende:

[..]

Geen idee, avondje uit en toen ik 's ochtends mijn telefoon wou checken zat er een dikke barst in het scherm. _O- Zal hem wel op het asfalt hebben laten knallen ofzo, is al zovaak uit mijn handen geglipt :@
Ach, usb-aansluiting werkte ook niet helemaal lekker meer en heb hem ruim 1,5 jaar gehad, dus moet kunnen.
Ach man. Ik heb het halve jaar nog niet gehaald met een Chinaphone. Niet omdat ze kapot gingen, maar omdat ik weer iets nieuws zag. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_147752749
Elephone G7, is het wat? :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_147756286
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:41 schreef Kenzi het volgende:

[..]

De Honor 6 Plus heeft 3 8MP camera's. De frontcam is ook 8MP, geen 5MP.
De 2 cams bij elkaar zijn het equivalent van 13MP, en dan met f/2.0 en f/2.4.
De reviews van de Honor 6 Plus zijn tot nu toe best goed over de camera.

En je moet hem ook niet via Bol.com bestellen :p Die zijn sowieso duur.
trouwens, hoe kom je daarbij? front is wel degelijk maar 5mp: http://www.gsmarena.com/huawei_honor_6_plus-6777.php
ook andere sites bevestigen dat, zoals opomart..
dus tja toch een tegenvaller...
pi_147765600
GC / [Chinese Webshops] Topic #330 Waar zijn de pakjes voor onder de boom?
En ik wilde juist op 2 januari a.s een PandaWill en BangGood account openen/maken. :'( :')


quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:04 schreef Downstar het volgende:

[..]

SOLD OUT Pipooo :+ :+

[ link | afbeelding ]
Aha. :P
pi_147770631
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

404 melding :'( o|O
Hmm, op de mobiele versie krijg je hem nog wel te zien, sold out weliswaar.
Komt erop neer dat je dit erbij moet kopen:


[ Bericht 0% gewijzigd door Dasjonny op 20-12-2014 12:34:14 ]
pi_147792626
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:28 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

trouwens, hoe kom je daarbij? front is wel degelijk maar 5mp: http://www.gsmarena.com/huawei_honor_6_plus-6777.php
ook andere sites bevestigen dat, zoals opomart..
dus tja toch een tegenvaller...
Hoe ik daar bij kom? Hij is hier al te bestellen. En de meeste sites melden gewoon dat hij een 8MP cam heeft.

http://www.gizmochina.com(...)gship-amazing-price/

http://www.cnet.com/au/products/huawei-honor-6-plus/#!

http://www.telecompaper.c(...)rear-camera--1055641

Ding heeft gewoon een 8MP cam.

GSMArena zegt zelf: Disclaimer. We can not guarantee that the information on this page is 100% correct

En Oppomart heeft wel meer dingen fout. Volgens hun zit er een 930 in, terwijl er toch echt een 925 in zit (Wat ook het plaatje staat wat ze zelf gebruiken :Y) )

[ Bericht 12% gewijzigd door Kenzi op 21-12-2014 05:04:53 ]
  zondag 21 december 2014 @ 11:47:07 #59
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_147796181
Gek idee hier hoor. Als je iets niet zeker weet... zoek het op bij de bron! Er zit een 920 in en het is 5MP...


http://www.huaweidevice.com.hk/device.php?language=zh_hk&id=83


~ http://www.vmall.com/product/1182.html via http://campaign.honor.cn/sale/anniversary/

- Ach so, scratch that, lees nu pas dat je het over de Plus hebt. :P
-- Hier een linkje naar de keynote van de Plus dan: http://v.youku.com/v_show/id_XODUwNDMzNjY0.html
--- Dan:


~ http://www.honor.cn/mobile-phones/honor6-plus

[ Bericht 12% gewijzigd door shiz op 21-12-2014 12:02:09 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_147799406
jammer... komt nie tnaar Europa... http://www.techzine.nl/ni(...)sse-in-phablets.html

als je m wilt zul je hem dus moeten importeren... echt jammer
pi_147803772
Ik heb de Umi Zero, vind het echt een top toestel. Koste maar 160 euro en de specificaties bij een toestel zoals HTC zou je snel aan 500 euro zitten.

Toen ik op zoek was naar een nieuwe smartphone had ik een paar eisen. De camera's, zowel front als rare, moesten van een goede kwaliteit zijn. Ook wilde ik graag een wat grotere telefoon, ik kom van een iPhone 4. Een goed scherm was dus ook welkom. Een vriend van me had ook een Chinese telefoon en via hem kwam ik uit bij Efox. Een bedrijf dat Chinese telefoons verkoopt. Eerst wilde ik de Kingzone N3 maar toen die nog niet beschikbaar was ging ik verder zoeken. Ik kwam uit bij de Umi Zero en wauw, ik had me werkelijk geen betere telefoon kunnen voorstellen. In het begin had ik wel zo mijn twijfels over een telefoon uit China kopen, wat als hij niet werkt? Is alles wel in het Nederlands etc.
Toen ik de telefoon ontving was ik al gelijk verkocht. De Umi Zero wordt geleverd in een zeer stijlvolle doos. Hierin zit de Umi Zero, een oplader, een hoesje in de vorm van een Z, een screenprotector en een pinnetje om de sim houder uit de telefoon te kunnen halen. De telefoon heeft de optie om twee simkaarten in te voegen of een simkaart en een sd kaart. De telefoon wordt standaard geleverd met 2GB RAM en 16GB ROM maar dit kun je natuurlijk uitbreiden met een sd kaart. De camera aan de voorkant is 8 megapixel en de camera aan de achterkant 13 megapixel. Ik ben zelf iemand die redelijk wat foto's maakt en de camera is dus een belangrijk punt voor mij, ik ben uiterst tevreden over de foto kwaliteit. Ook is het 5 inch beeldscherm wat Full HD is echt top, heerlijk om youtube filmpjes op te kijken of films te kijken. Ook het lezen van de krant is top op deze telefoon. Verder is de telefoon gewoon supersnel en helemaal up to date met android 4.4.2. Verder is het design van deze telefoon gewoon prachtig, de telefoon heeft een achterkant van glas denk ik, zoiets als een iphone 4/4s. Ook de speaker van de telefoon is van prima kwaliteit. Een ander groot pluspunt is de batterij, die is van zodanige grote dat je er makkelijk de dag mee doorkomt en ook zit er een snellader bij dus hij is in no time weer opgeladen. Als je dus een telefoon wilt, met supergoede specificaties en er niet 500 euro aan wilt uitgeven raad ik iedereen de Umi Zero zeker aan. Ik heb hem besteld bij Efox voor 160 euro dan komt hij vanuit China, je kunt hem ook uit Duitsland laten komen voor 180 euro. Ik zal een linkje bijvoegen naar waar je hem kunt bestellen.

http://www.efox-shop.com/...rm-android-44-3g-g-296094
  zondag 21 december 2014 @ 15:49:09 #62
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_147804491
Ik zou wel ff een toetsenbord mét enter installeren. :+
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_147805507
Nvm, spam

[ Bericht 99% gewijzigd door Brecht35 op 22-12-2014 14:29:03 ]
pi_147808733
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 15:31 schreef RUBU28 het volgende:
Ik heb de Umi Zero, vind het echt een top toestel. Koste maar 160 euro en de specificaties bij een toestel zoals HTC zou je snel aan 500 euro zitten.

Toen ik op zoek was naar een nieuwe smartphone had ik een paar eisen. De camera's, zowel front als rare, moesten van een goede kwaliteit zijn. Ook wilde ik graag een wat grotere telefoon, ik kom van een iPhone 4. Een goed scherm was dus ook welkom. Een vriend van me had ook een Chinese telefoon en via hem kwam ik uit bij Efox. Een bedrijf dat Chinese telefoons verkoopt. Eerst wilde ik de Kingzone N3 maar toen die nog niet beschikbaar was ging ik verder zoeken. Ik kwam uit bij de Umi Zero en wauw, ik had me werkelijk geen betere telefoon kunnen voorstellen. In het begin had ik wel zo mijn twijfels over een telefoon uit China kopen, wat als hij niet werkt? Is alles wel in het Nederlands etc.
Toen ik de telefoon ontving was ik al gelijk verkocht. De Umi Zero wordt geleverd in een zeer stijlvolle doos. Hierin zit de Umi Zero, een oplader, een hoesje in de vorm van een Z, een screenprotector en een pinnetje om de sim houder uit de telefoon te kunnen halen. De telefoon heeft de optie om twee simkaarten in te voegen of een simkaart en een sd kaart. De telefoon wordt standaard geleverd met 2GB RAM en 16GB ROM maar dit kun je natuurlijk uitbreiden met een sd kaart. De camera aan de voorkant is 8 megapixel en de camera aan de achterkant 13 megapixel. Ik ben zelf iemand die redelijk wat foto's maakt en de camera is dus een belangrijk punt voor mij, ik ben uiterst tevreden over de foto kwaliteit. Ook is het 5 inch beeldscherm wat Full HD is echt top, heerlijk om youtube filmpjes op te kijken of films te kijken. Ook het lezen van de krant is top op deze telefoon. Verder is de telefoon gewoon supersnel en helemaal up to date met android 4.4.2. Verder is het design van deze telefoon gewoon prachtig, de telefoon heeft een achterkant van glas denk ik, zoiets als een iphone 4/4s. Ook de speaker van de telefoon is van prima kwaliteit. Een ander groot pluspunt is de batterij, die is van zodanige grote dat je er makkelijk de dag mee doorkomt en ook zit er een snellader bij dus hij is in no time weer opgeladen. Als je dus een telefoon wilt, met supergoede specificaties en er niet 500 euro aan wilt uitgeven raad ik iedereen de Umi Zero zeker aan. Ik heb hem besteld bij Efox voor 160 euro dan komt hij vanuit China, je kunt hem ook uit Duitsland laten komen voor 180 euro. Ik zal een linkje bijvoegen naar waar je hem kunt bestellen.

http://www.efox-shop.com/...rm-android-44-3g-g-296094
Spam?

Daarnaast geen volwaardige review.
Waar mee heb je het vergeleken bijvoorbeeld :P?

Er zijn zoveel toestellen op de chinese markt, waar dus zijn umi zero 1 van is..
ik heb namelijk ook wat sample foto's gezien waarbij ik dacht dat de Jiayu g4s (8mp) nog wel betere foto's schoot.
  maandag 22 december 2014 @ 12:56:18 #65
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_147838885
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:36 schreef Downstar het volgende:

[..]

Spam?

Daarnaast geen volwaardige review.
Waar mee heb je het vergeleken bijvoorbeeld :P?

Er zijn zoveel toestellen op de chinese markt, waar dus zijn umi zero 1 van is..
ik heb namelijk ook wat sample foto's gezien waarbij ik dacht dat de Jiayu g4s (8mp) nog wel betere foto's schoot.
Gezien de naam van de Shop, pure spam. Veel slechter dan die vind je niet. Lees maar eens wat Duitse forums over die jongens, dan ga je daar nooit wat kopen. Iets onder garantie opsturen, en dan achteraf zelf moeten betalen omdat je anders je item niet terug krijgt is 1 van die dingen die daar nog al eens voorkomen.
pi_147858666
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 12:22 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Hmm, op de mobiele versie krijg je hem nog wel te zien, sold out weliswaar.
Komt erop neer dat je dit erbij moet kopen:
[ afbeelding ]
Ik weet het. :P

Welk website heeft de laatste/recente Custom ROM voor Jiayu G5S?

[ Bericht 3% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 22-12-2014 23:02:54 ]
pi_147871199
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 22:12 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik weet het. :P

Welk website heeft de laatste/recente Custom ROM voor Jiayu G5S?
www.needrom.com?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_147884889
quote:
Laatste custom ROM bestanden zijn van eind oktober. :'( :')
pi_147885075
quote:
Hmm sorry ik las G4S ;) misschien op de officiele fora? Of jiayu poland?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_147887331
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:05 schreef relativity het volgende:

[..]

Hmm sorry ik las G4S ;) misschien op de officiele fora? Of jiayu poland?
Dit is de meest recente ROM voor G5S, alleen geen custom ROM. :P
pi_147888325
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_147888719
quote:
Aha. Weet je het zeker?Het is wel Pools. :P
pi_147910283
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:03 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Aha. Weet je het zeker?Het is wel Pools. :P
De andere zijn Chinees? Volgens mij zijn die roms allemaal multilang.
Op tweakers deden mensen die althans installeren. Zeker weten weet ik niet, ik heb namelijk geen G5S...
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_147919695
quote:
Bedankt :) Eventjes gekeken.
Welke app gebruik je voor de gps in de review?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_147923063
Hoi.

Ik moet weer een nieuwe (budget) telefoon hebben. Jaartje of anderhalf plezier gehad van een Jiayu G3, maar die was helaas stuk gegaan. Nu ik een tijdje met een oude waardeloze Windowsphone van mijn vader gehad heb wil ik graag weer een mooi Android toestel voor een Chinees prijsje.

Nu worden er tot mijn ergernis alleen nog maar GIGANTISCHE toestellen gemaakt, zo lijkt het. :P Ik heb echt een hekel aan halve ipads in mijn broekzak, dus ik zoek eigenlijk een wat kleiner toestel. Weet iemand nog een leuk toestel die aan de volgende eisen voldoet?
- zo'n 150/160 euro (minder is ook prima natuurlijk)
- niet groter dan 4.7''
- Redelijk batterijduur en aardige specs. (ik ben geen gadgetfreak, ik gebruik het eigenlijk alleen voor whatsapp, Facebook, mail en om te internetten.)

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Hopelijk weten jullie nog een toestel met een goede prijs/kwaliteitsverhouding

Het toestel dat rene90 op de vorige pagina aanbeval leek mij ideaal (http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_114077.html?), alleen ik vind 5 inch gewoon echt te groot.

Bedankt alvast. :)
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 24 december 2014 @ 17:04:14 #77
327191 RobertNL
For your gear.
pi_147923823
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 16:36 schreef GekkeGerrit- het volgende:
- zo'n 150/160 euro (minder is ook prima natuurlijk)
- niet groter dan 4.7''
- Redelijk batterijduur en aardige specs. (ik ben geen gadgetfreak, ik gebruik het eigenlijk alleen voor whatsapp, Facebook, mail en om te internetten.)

Op het eerste gezicht: Jiayu G4S.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_147924505
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:04 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Op het eerste gezicht: Jiayu G4S.
Deze, heb hem nu al een jaar en erg tevreden. Ook vandaag weer kunnen doen met 20% batterij, en dat vind ik echt heerlijk dat ik niet elke avond dat ding aan de oplader hoef te leggen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_147924796
Xiaomi redmi 1S als snapdragon alternatief. Of een Moto G 4G in Nederland halen. Xiaomi is wel goedkoper uiteindelijk. Hebben echter beide niet de batterijduur van een Jiayu g4s, maar komen wel ruim de dag door met jouw verbruik.
pi_147926002
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:59 schreef relativity het volgende:

[..]

Bedankt :) Eventjes gekeken.
Welke app gebruik je voor de gps in de review?
Ik gebruik de app: AndroiTS GPS Test Free ;)
pi_147929163
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:04 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Op het eerste gezicht: Jiayu G4S.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:26 schreef rene90 het volgende:

[..]

Deze, heb hem nu al een jaar en erg tevreden. Ook vandaag weer kunnen doen met 20% batterij, en dat vind ik echt heerlijk dat ik niet elke avond dat ding aan de oplader hoef te leggen.
Dit wordt hem denk ik, bedankt! Hoe groot is eigenlijk de 'kans' dat m'n pakketje door de douane er uit wordt gepikt? Bij Pandawill kost 'ie 170 dollar zonder verzendkosten, met welke/hoeveel kosten moet ik dan nog rekening houden als de douane zich er mee bemoeit? :)
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 24 december 2014 @ 19:41:57 #82
327191 RobertNL
For your gear.
pi_147929509
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:33 schreef GekkeGerrit- het volgende:

[..]

[..]

Dit wordt hem denk ik, bedankt! Hoe groot is eigenlijk de 'kans' dat m'n pakketje door de douane er uit wordt gepikt? Bij Pandawill kost 'ie 170 dollar zonder verzendkosten, met welke/hoeveel kosten moet ik dan nog rekening houden als de douane zich er mee bemoeit? :)
Koop voor de 5% even die verzekering er bij. Dan kan je eventueel die kosten terugvragen bij Pandawill :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 24 december 2014 @ 19:42:21 #83
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_147929533
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:33 schreef GekkeGerrit- het volgende:

[..]

[..]

Dit wordt hem denk ik, bedankt! Hoe groot is eigenlijk de 'kans' dat m'n pakketje door de douane er uit wordt gepikt? Bij Pandawill kost 'ie 170 dollar zonder verzendkosten, met welke/hoeveel kosten moet ik dan nog rekening houden als de douane zich er mee bemoeit? :)
57 euro...
http://www.invoercalculator.nl/

quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:41 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Koop voor de 5% even die verzekering er bij. Dan kan je eventueel die kosten terugvragen bij Pandawill :)
Klinkt als de moeite waard, als Pandawill bekend staat om dat goed af te handellen iig....
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  woensdag 24 december 2014 @ 19:58:01 #84
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_147930079
quote:
Al wat minder positief over mediatek-GPS zie ik. ;)
Mooie review hoor.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_147931306
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:58 schreef Dromer het volgende:

[..]

Al wat minder positief over mediatek-GPS zie ik. ;)
Mooie review hoor.
nou, tijdens het testen was deze wat minder, maar hij werkte wel gewoon en dus voldoende om mee te navigeren, dus nee, nog steeds blij met mediatek-GPS :), maar snapdragon is hierop beter, maar misschien doen de nieuwe socs wonderen? ^^
dankje ;)
pi_147937327
We gaan het meemaken met de Jiayu S3, deze ondersteund ook de Glonass en Beidou.
Overigens de eerste 50.000 worden vanaf 26 december geleverd aan de Chinese preorders klanten.
pi_147940677
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 09:20 schreef relativity het volgende:

[..]

De andere zijn Chinees? Volgens mij zijn die roms allemaal multilang.
Op tweakers deden mensen die althans installeren. Zeker weten weet ik niet, ik heb namelijk geen G5S...
Had geen flauw idee. :+


quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 16:36 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Hoi.

Ik moet weer een nieuwe (budget) telefoon hebben. Jaartje of anderhalf plezier gehad van een Jiayu G3, maar die was helaas stuk gegaan. Nu ik een tijdje met een oude waardeloze Windowsphone van mijn vader gehad heb wil ik graag weer een mooi Android toestel voor een Chinees prijsje.

Nu worden er tot mijn ergernis alleen nog maar GIGANTISCHE toestellen gemaakt, zo lijkt het. :P Ik heb echt een hekel aan halve ipads in mijn broekzak, dus ik zoek eigenlijk een wat kleiner toestel. Weet iemand nog een leuk toestel die aan de volgende eisen voldoet?
- zo'n 150/160 euro (minder is ook prima natuurlijk)
- niet groter dan 4.7''
- Redelijk batterijduur en aardige specs. (ik ben geen gadgetfreak, ik gebruik het eigenlijk alleen voor whatsapp, Facebook, mail en om te internetten.)

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Hopelijk weten jullie nog een toestel met een goede prijs/kwaliteitsverhouding

Het toestel dat rene90 op de vorige pagina aanbeval leek mij ideaal (http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_114077.html?), alleen ik vind 5 inch gewoon echt te groot.

Bedankt alvast. :)
Koop de G5S of de goedkopere G4S :*
pi_147944829
De Meizu ziet er qua specificaties ook wel leuk uit, alleen lijkt hij mij te veel op de iphone:


MEIZU M1 NOTE MEILAN NOTE MTK6752 Octa Core 1.7 GHz Flyme 4 Smartphone 2GB Ram 16GB Rom 5.5 Inch FHD Gorilla Glass Screen 4G LTE Green

- MTK6752 64Bit Octa Core 1.7GHz
- 5.5 Inch 1920 * 1080 Pixel FHD Corning Gorilla Glass 3 Sharp IPS Screen
- 2GB Ram 16GB Rom
- 13.0MP Back Camera 5.0MP Front Camera
- 8.9mm Ultra Slim
- Support 4G LTE, OTG, WIFI, GPS, Bluetooth, Multilanguage, etc
- 3140mAh Battery
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_148037762
Weet iemand of er een dev bezig is met een 5.0 lollipop rom voor de G4s?
You can't be late if you don't show up.
pi_148038825
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 09:15 schreef l0lownkill het volgende:
Weet iemand of er een dev bezig is met een 5.0 lollipop rom voor de G4s?
Volgens mij nog niet...

Op de nieuwssites van Jiayu e.d. staat nog niks.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zondag 28 december 2014 @ 11:31:42 #91
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_148040438
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 09:15 schreef l0lownkill het volgende:
Weet iemand of er een dev bezig is met een 5.0 lollipop rom voor de G4s?
Op XDA liggen ze te klagen over de problemen die Android L nog heeft... Wellicht dat er mensen zijn die er aan gaan werken als de problemen zijn opgelost...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2746900&page=107
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_148050804
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:41 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Koop voor de 5% even die verzekering er bij. Dan kan je eventueel die kosten terugvragen bij Pandawill :)
Hoe handelt Pandawill en Ibuygou dit soort zaken af? Sluit iedereen tegenwoordig zo'n soort "verzekering" af?
  zondag 28 december 2014 @ 17:44:48 #93
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148055828
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:49 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Hoe handelt Pandawill en Ibuygou dit soort zaken af? Sluit iedereen tegenwoordig zo'n soort "verzekering" af?
Als ze je aanslaan voor belastingen dan krijg je (na uploaden bewijs) je geld terug. Natuurlijk gaat het bij maar een paar % van de orders ''fout'' waardoor die verzekering uit kan voor pandawill.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 28 december 2014 @ 18:05:05 #94
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_148056672
Tja, als je er bang voor bent dat hij niet door de douane komt dan zorgt die verzekering er voor dat je het toch niet hoeft te laten... Als je een telefoon hebt voor 200 dan is die 10 euro nog wel te overzien.

Maar idd; Pandawill zal er meer aan verdienen dan verliezen
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zondag 28 december 2014 @ 18:42:21 #95
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148058382
Dat kloipt. Er zijn mensen met pech, maar mijn ervaring is dat ik afgelopen jaar maar één keer ben gepakt op toch wel zo'n 10 phones/tablets uit China. (toen ik meer dan 10 jaar geleden veel uit de VS kocht, was ik wel relatief vaak de klos; waarschijnlijk omdat ze toen veel minder te controleren hadden)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_148158235
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 17:44 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Als ze je aanslaan voor belastingen dan krijg je (na uploaden bewijs) je geld terug. Natuurlijk gaat het bij maar een paar % van de orders ''fout'' waardoor die verzekering uit kan voor pandawill.
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:05 schreef embedguy het volgende:
Tja, als je er bang voor bent dat hij niet door de douane komt dan zorgt die verzekering er voor dat je het toch niet hoeft te laten... Als je een telefoon hebt voor 200 dan is die 10 euro nog wel te overzien.

Maar idd; Pandawill zal er meer aan verdienen dan verliezen
Verzekering is niet zo duur bij Pandawill. :+
pi_148182081
Iemand toevallig ervaring met de Elephone P3000S?

Ik ben vooral benieuwd naar de GPS!
pi_148182841
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:58 schreef marco_sire het volgende:
Iemand toevallig ervaring met de Elephone P3000S?

Ik ben vooral benieuwd naar de GPS!
Mediatek en GPS is altijd gokken.

Voorbeeldje: de Jiayu G4S is hier heel populair. Bij de ene werkt de GPS uitstekend, bij de andere werkt ie half, en bij mij werkte ie helemaal niet.
pi_148184510
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:19 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Mediatek en GPS is altijd gokken.

Voorbeeldje: de Jiayu G4S is hier heel populair. Bij de ene werkt de GPS uitstekend, bij de andere werkt ie half, en bij mij werkte ie helemaal niet.
Is dat volstrekt willekeur dan? Iets werkt toch standaard wel/niet met bepaalde hardware?

Alternatief is een Kolina K100 maar die vindt mijn baas (lees: vrouw voor wie ik een nieuwe mobiel zoek) niet mooi......maar volgens youtube heeft die een goede gps :)

Lastig.
pi_148186450
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:57 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Is dat volstrekt willekeur dan? Iets werkt toch standaard wel/niet met bepaalde hardware?

Alternatief is een Kolina K100 maar die vindt mijn baas (lees: vrouw voor wie ik een nieuwe mobiel zoek) niet mooi......maar volgens youtube heeft die een goede gps :)

Lastig.
Nou, er zijn mensen die zeggen dat het aan Mediatek ligt, maar bij de 1 werkt het dan wel en de ander niet. Dus de brakke GPS antennes zullen er ook wel iets mee te maken hebben.
pi_148211572
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 08:33 schreef Dromer het volgende:

[..]

Hoe bevalt de Zorro? :)
  donderdag 1 januari 2015 @ 18:09:17 #102
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148221908
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 11:53 schreef Evi90 het volgende:

[..]

Hoe bevalt de Zorro? :)
Heb hem toevallig sinds gisteren binnen!
Vooralsnog ben ik er positief over. Het belangrijkste, 4G, doet ie erg goed. Ik meen dat Downstar een 4G Chinaphone reviewde die maar iets van 15 Mbps haalde, maar bij de eerste test ging de Zorro al over de 50 Mbps heen. Sneller dan m'n Wifi hier. :P (kleuren in screenshot zijn wat 'warm' doordat ik de app Twilight gebruik)



Verder nog niet zo heel veel mee gedaan, maar heb geen rare dingen gezien. Scherm ziet er prima uit en alles werkt vooralsnog. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Dromer op 01-01-2015 18:35:25 ]
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 1 januari 2015 @ 19:20:28 #103
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148223629
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 18:09 schreef Dromer het volgende:

[..]

Heb hem toevallig sinds gisteren binnen!
Vooralsnog ben ik er positief over. Het belangrijkste, 4G, doet ie erg goed. Ik meen dat Downstar een 4G Chinaphone reviewde die maar iets van 15 Mbps haalde, maar bij de eerste test ging de Zorro al over de 50 Mbps heen. Sneller dan m'n Wifi hier. :P (kleuren in screenshot zijn wat 'warm' doordat ik de app Twilight gebruik)

[ afbeelding ]

Verder nog niet zo heel veel mee gedaan, maar heb geen rare dingen gezien. Scherm ziet er prima uit en alles werkt vooralsnog. :)
Dat kwam deels door de server en het netwerk ter plekke. Had daar maar 1/2 streepjes 4g en de ervaring leert dat je dan de verbinding niet altijd volledig kan voltrekken.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 1 januari 2015 @ 19:54:30 #104
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148224531
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 19:20 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat kwam deels door de server en het netwerk ter plekke. Had daar maar 1/2 streepjes 4g en de ervaring leert dat je dan de verbinding niet altijd volledig kan voltrekken.
Misschien had je betere dekking gehad als je telefoon ook de 800 band ondersteunde. Ik woon in LImburg, dus voor mij was een 4G-telefoon zonder die band geen optie.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_148236595
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 18:09 schreef Dromer het volgende:

[..]

Nice! Ik heb de Doogee inmiddels ook binnen en ben er erg blij mee. Batterij gaat een stuk langer mee dan mijn vorige telefoon (HTC) en hij ziet er mooi uit :9 Met WIFI/3G bereik nog geen problemen gehad.
pi_148244989
Yeah,Ik heb net mijn 1ste bestelling gedaan bij PandaWill. *O*

Het is niet voor mij. :+
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:29:48 #107
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148248839
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Yeah,Ik heb net mijn 1ste bestelling gedaan bij PandaWill. *O*

Het is niet voor mij. :+
Tja. Jammer van het flutscherm. Maar daar is de prijs ook wel naar natuurlijk.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_148248976
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:29 schreef Dromer het volgende:

[..]

Tja. Jammer van het flutscherm. Maar daar is de prijs ook wel naar natuurlijk.
Het is een cadeautje voor iemand . :P
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:38:20 #109
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148251522
quote:
5s.gif Op donderdag 1 januari 2015 19:54 schreef Dromer het volgende:

[..]

Misschien had je betere dekking gehad als je telefoon ook de 800 band ondersteunde. Ik woon in LImburg, dus voor mij was een 4G-telefoon zonder die band geen optie.
Nee alleen 1800 is wel karig daar ben ik het mee eens.
Ga zelf voor de 3S binnenkort, dual-sim 4G *O*

Tevens even kijken of ik iets kan vinden dat in zuid korea werkt. Maar ze hebben daar een ander systeem zonder simkaarten :o
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Yeah,Ik heb net mijn 1ste bestelling gedaan bij PandaWill. *O*

Het is niet voor mij. :+
Lekker goedkoop, wel pixels tellen :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_148252715
iemand de honor 6 plus al bemachtigd? wil wel eerst wat gebruikersreviews zien alvorens ik hem aanschaf vanuit China
  vrijdag 2 januari 2015 @ 20:32:03 #111
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148255758
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:38 schreef RobertNL het volgende:
Ga zelf voor de 3S binnenkort, dual-sim 4G *O*
Is de Zorro ook al, hoor. ;)
Ik heb de S3 ook in de peiling hoor. Erg mooie specs voor die prijs en ik mis nu stiekem de FHD wel een beetje. Ga je voor de 2GB of de 3GB? De laatste schijnt wat later uit te komen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_148257291
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:38 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nee alleen 1800 is wel karig daar ben ik het mee eens.
Ga zelf voor de 3S binnenkort, dual-sim 4G *O*

Tevens even kijken of ik iets kan vinden dat in zuid korea werkt. Maar ze hebben daar een ander systeem zonder simkaarten :o

[..]

Lekker goedkoop, wel pixels tellen :P
3S?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:00:01 #113
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148260247
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:02 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

3S?


Jiayu
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_148274268
Ooooh de Jiayu S3....
pi_148279072
Heb net account aangemaakt op Tweakers.net,vanavond meer posts doen. :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:38 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nee alleen 1800 is wel karig daar ben ik het mee eens.
Ga zelf voor de 3S binnenkort, dual-sim 4G *O*

Tevens even kijken of ik iets kan vinden dat in zuid korea werkt. Maar ze hebben daar een ander systeem zonder simkaarten :o

[..]

Lekker goedkoop, wel pixels tellen :P
Het is niet voor mij. :*
  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:05:52 #116
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148279147
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:03 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Heb net account aangemaakt op Tweakers.net,vanavond meer posts doen. :+

[..]

Het is niet voor mij. :*
Maar dat maakt de telefoon niet beter. ;)

Als je echt een hekel aan die persoon hebt, kun je beter de Doogee Titan (Doogee Multipla) cadeau doen:

I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_148287079
Heeft lang geduurd, ik weet het maar hieronder volgt de review van de Elephone G4.
DX zal wel blij zijn dat ik me eindelijk ertoe heb gezet om dit budget toestel naar enkele maanden te reviewen :P
pi_148287091

Wederom Reviewtimeeee :)!

Dit keer een niet echt uitgebreide review.
Ik heb al een tijdje een Elephone G4 in huis liggen, dit budget toestel heb ik aangeboden kregen via DX.com. Shiznuts had mij opgeven als reviewer en mocht zelf destijds de Kingzone K1(S?) reviewen.
Het toestel heb ik eigenlijk een tijdje laten liggen, zelf heb ik namelijk een Jiayu G4s en voor mijn vriendin had ik net deLandvoo L200g binnen gekregen. De landvoo is inmiddels een rang doorgeschoven omdat mijn vriendin daarmee toch te veel bereik issues had. Ze is zodoende de Elephone G4 gaan gebruiken. Vandaar dat ik ook maar eens ben begonnen aan de review van deze telefoon.
Ik heb inmiddels haar ervaring erover gehoord en heb er zelf wat mee gespeeld, de ervaringen zul je dus treffen in deze review.
Voor de mensen die niet graag lezen, onderaan staat uiteraard de videoreview die vrijwel dezelfde zaken behandelen als in deze tekstuele review. De foto’s in deze review zullen aanklikbaar zijn, hiermee haal je de originele foto op om details nog beter te zien.
Ik hoop dat jullie er weer van kunnen genieten!
Groet,
Downstar


Zoals al vermeld komt dit toestel van DX.com, deze heeft mij het toestel ter review aangeboden.
thanks to shiznuts ^O^

http://www.dx.com/p/ele-g(...)-fm-bluetooth-349636

Het toestel dat ik heb ontvangen is in de witte kleur, de link hierboven is voor de zwarte kleur.
Er zijn naast deze kleuren losse covers te bestellen in de volgende kleuren:


Het toestel is met zijn 106.99$ een toestel dat in het budget segment van de chinese markt valt.
Dat is met de (momenteel slechte) koers +- 90 euro

Er dient wel rekening gehouden te worden met het feit dat het product de grens van 22 euro overschrijd en daarmee in aanmerking (kan) komen voor extra belasting (21% van nieuwe waarde + 13 euro administratiekosten als het via PostNL gaat.)
Wanneer er gekozen wordt voor het laten verzenden met de gratis airmail moet men er vanuit gaan dat het pakket al gauw 2-3 weken onderweg is. Het kan uiteraard sneller of langzamer.

Maar ik houdt zelf altijd die standaard aan. Ik heb zelf geen extra belasting hoeven te betalen en kreeg het pakketje uiteindelijk binnen 1,5 week binnen.


Dealextreme heeft er voor gekozen om dit pakket te verzenden met DHL. Ik had het toestel dus binnen een dag of 3-4 binnen. Echter moest ik nog wel +-39 euro aan BTW kosten betalen.

In het pakketje trof ik een een simpel maar stevig kartonnen doosje.
In het doosje zat:
- De Elephone G4
- screenprotector(al op telefoon)
- Europese Adapter (1A) inclusief datakabel
- Handleiding
- Siliconen transparante case




De specificaties van dit toestel zijn eigenlijk vrij gelijk aan die van de Landvoo L200G.
het is een MTK6582 quadcore (1,3 GHZ), 1GB RAM, 4GB ROM en een 2050 mah batterij.
8 MP camera(achter) en 5MP (voor). Het toestel beschikt over een HD resolutie op 5 inch.
Dat is tenopzichte van de L200G een verbetering(qHD).
Verder draait het toestel op Android 4.4 (kitkat).

Bron: http://www.devicespecifications.com/en/model/eb892feb


Dan komen we op het hoofdstuk design en bouwkwaliteit.
Laten we beginnen bij het design, dat is gebaseerd op de One Plus one.
Net als de L200G, je ziet het (HELAAS) vaker dat budget telefoons veel gelijkenissen kennen met bekendere westerse merken.
Hieronder zie je enkele foto’s van het design van Elephone G4.












Als we het hebben over de bouwkwaliteit dan valt me op dat het toestel licht aan voelt en eigenlijk vrij dun is. Hij is mede zo licht doordat er gebruik wordt gemaakt van een licht plastic backcover, die met wat zweterige handen al snel glad aanvoelt. Hier mis je toch echt een beetje grip!
Ook trekt hij nogal snel stof en andere troep aan. Zelf zou ik altijd kiezen voor een zwarte cover,
echter had ik bij Dealextreme geen keus in de kleur.

Als je het gaat vergelijken met de Landvoo L200G dan lijkt de L200G eigenlijk een tikkeltje lomper. Qua design zijn ze eigenlijk vrij gelijk zoals je hieronder kunt zien:







Een belangrijk ander punt wat onder bouwkwaliteit valt vind ik altijd het scherm.
In dit geval een 5 Incher met IPS technologie. Dit resulteert in prima kwaliteit kleuren en een opzich prima kijkhoek. Als je het vergelijkt met de Jiayu G4s dan valt toch wel een lichte waas op vanaf de zijkanten. Maargoed, je moet rekening houden dat de Jiayu G4s dan ook wel een stuk duurder is. De Resolutie van 1280x720 is op 5 inch in mijn ogen prima. De Iconen zijn scherp en redelijk klein. En doet in dat opzich niet veel onder aan het Jiayu G4s scherm. Touchinput is OK.


Dan komen we in de het tabblad prestaties.
Toen ik het toestel voor het eerst booten kwam ik direct in een eigen Elephone launcher terecht.
Hier wordt niet gewerkt met een aparte app-drawer, maar staan alle inconen op de homescreens.
Ik ben hier zelf niet zo’n fan van, maargoed in een fluitje van een cent haal je een ‘normale’ launcher uit de playstore.


Wat mij verder snel opviel was dat de smartphone wat foutmeldingen gaf.
‘Invalid IMEI’ verscheen een aantal keer in de taskbar. Al snel kwam ik erachter dat het toestel geen IMEI nummers aan boord had, en daardoor ook niet kon connecten met het netwerk van mijn provider. Want zonder IMEI ben je immers niet traceerbaar :’) :P..
Afijn, Dit dient dus eerst gefixt te worden. In de engeneringsmode van het toestel moet je wat dingen invoeren en het is vrij snel weer gefixt. Een uitgebreide fix staat in de videoreview!.

De microfoon net als de L200G goed en doet niet onder voor budget telefoons in Nederland.
De back speaker is voldoende luid maar kan soms wat schel klinken, toch wil ik het niet direct bestempelen als slecht.

In het prestatie tabje wil ik jullie de verschillende prestaties laten zien van dit toestel.
Hierbij moet je denken aan o.a camera, Antutu benchmarks, GPS , speedtests, WIFI bereik etc.
Wat me opvalt is dat het toestel eigenlijk vrijwel schoon is van zogenoemde bloatware. Er staan dus geen gekke chinese apps op. Aanwezig zijn de standaard google apps waaronder een volledig werkende playstore. Het toestel kan uiteraard in de Nederlandse taal worden ingesteld(ondanks de screen in het Engels is).

We beginnen maar met de camera, zoals vermeld is deze voorzien van een 8 MP sensor.
De camera maakt opzich prima foto’s en is daarmee een stuk scherper dan de foto’s die uit de L200G kwamen. Toch is het nogsteeds niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld de foto’s uit de Jiayu G4s.
Hieronder zijn wat foto’s uit de Elephone G4.




Hieronder zie je vergelijkingsfoto’s.(eerst de Elephone G4, daarna de Jiayu G4s).









Zoals je kan zien zijn de foto’s uit de Elephone G4 alsnog in een lagere resolutie geschoten,
ondanks dat de 8MP wordt geadverteerd krijg ik er geen 8MP foto’s uit vreemd genoeg.

Ik heb tevens gemerkt dat de camera in combinatie met flitser soms een spontane reboot wil geven.
Lijkt wat softwarematigs fout te zitten in deze firmware, aangezien ook andere camera apps dit euvel hebben.

Als we verder kijken naar de prestaties van het toestel dan komen we al snel uit op een Antutu benchmark score. Hij haalt bijna 18000 punten, wat een prima score is voor dit budget toestel.





Na de camera komen we bij het bereik, Hierbij moet gedacht worden aan WIFI/GSM/GPS/Bluetooth en dergelijke. Om met WIFI te beginnen:


De meting is op zon 10 meter gedaan van het punt waar de router uit staat te stralen.
In dit gebouw is het bereik van de router zelf al niet al te best, toch haalt de Elephone G4 alsnog een prima bereik.

Ik heb er voor gekozen om in deze review geen speedtesten op te nemen.

kijkend naar de 2050 mah, dan zou je hier met gemiddeld gebruik zeker een dag kunnen halen.



Dan komen we uit bij GPS. Daar wil het eigenlijk niet over hebben.
Die is net als in zoveel mediatek toestellen vrij ruk. Het duurde bij mij meer dan 5 minuten om een eerste fix te vinden.

Wat verder wel leuk op dit toestel is de off screen gestures
Oftwel wanneer het scherm uit staat kun je doormiddel van verschillende veeggebaren snel een app starten. Bijvoorbeeld de veegbeweging ‘C’ zorgt er voor dat je direct in de Camera mode komt.
Het leuke aan de firmware van dit toestel is dat je ook eigen gebaren kunt koppelen aan eigen apps.
Dit was in de Landvoo L200G niet mogelijk.



Korte conclusie:

Toestel is leuk voor diegene die nog een beetje handig is met Android
en hier en daar wat wil kloten om de boel aan de gang te krijgen. (Bijvoorbeeld IMEI fix, GPS servers instellen, Camera flitser issue fixen etc.). Qua bouwkwaliteit is het toestel opzich prima, maar niet het best zijn budgetcategorie denk ik. Ik zal het toestel verder niet direct aan iemand aanraden :P.
Pluspunten:
+ Goedkoop in aanschaf (90 euro)
+ Vloeiend en snel zat
+ HD scherm, zie je niet vaak in budgettoestellen.
Nadelen:
- Camera met flits werkt soms niet > Reboot spontaan
- OPO design clone.
- IMEI nummers ontbreken vanuit een eerste opstart.
- Plastic backcover kan erg glad zijn met zweethanden en trekt snel stof aan.
- GPS werkt out of the box niet tot erg matig (bekend probleem bij Mediatek chipsets)
- Wat bleeding langs de bezels.



Uiteraard heb ik voor de luie of misschien wel erg fanatieke mensen ook weer een videoreview gemaakt. Hiermee hoop ik een nog duidelijker beeld te geven van de telefoon,
En een video geeft mogelijk een veel betere kijk op de telefoon :)
Vrijwel alle punten uit deze review worden daar nog eens uitgelegd.

Dank voor het lezen/bekijken van de review, mochten jullie het waarderen..
Dan is een likeje op de video in Youtube van harte welkom
Downstar
pi_148288963
Wederom, u verdient een standbeeld.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:27:15 #120
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148289754
Niet echt uitgebreid zegt ie dan. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_148289968
Gek, daar heeft mijn Elephone g4 totaal geen last van, imei staat er al goed in, gps was erg snel voor mediatek, camera flitst prima en batterij haalt met gemak 3.5 screen on time...
pi_148313392
Heb eindelijk de mi4 binnen, eerste indruk is echt wow. Schermaanraking is echt heerlijk en stukken beter dan de mi2s. Verpakking van de mi4 doet me weer denken aan de iphone4, echt exact hetzelfde verpakt zelfs het pinnetje om de simkaart houder uit te schuiven is exact hetzelfde gemaakt. Toestel heeft natuurlijk ook veel weg van de iphone. Voorkant, zijkanten zijn imo echt mooi afgewerkt dat is ook waarom ik deze telefoon zo graag wou hebben, achterkant vind ik alleen een gemiste kans met weer zo'n plastic achterkant :r Telefoon alleen nog niet gebruikt dus kan nog niet oordelen over de inhoud.

Heb nog wel een vraag. Hoe zet ik eenvoudig mijn contacten en apps en data over van mijn mi2s naar mi4. Heb al geprobeerd om met standaard miui backup dingen over te zetten maar dat gaat niet. Google zou ook eventueel kunnen alleen kopieert hij dan ook al mij email contacten mee waar ik niet op zit te wachten. Titanium kan ook niet omdat mijn telefoon niet geroot is. Iemand wellicht?
pi_148313838
Netjes die review ^O^

De jiayu s3 staat voor 179 dollar op ali met free shipping, geen idee wanneer het verzonden gaat worden maar de prijs valt me mee.
http://www.aliexpress.com(...)32261400848.html?s=p
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_148315098
De 2Gig versie dus.
Ik heb zelfs alle 2 de versie's in bestelling bij verschillende sellers.
Zolang er nog niets verzonden is kan ik de bestelling afzeggen.
Wat ik wel apart vind is dat er foto's op het net rondzwerven met de telefoon in delen te zien.
Fabriek is blijkbaar best wel trots op de telefoon.
pi_148315253
http://tweakers.net/nieuw(...)-dualsim-4g-aan.html

Best aardig als je toch dual sim wilt.
  zondag 4 januari 2015 @ 14:43:14 #126
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148317041
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:04 schreef rene90 het volgende:
Netjes die review ^O^

De jiayu s3 staat voor 179 dollar op ali met free shipping, geen idee wanneer het verzonden gaat worden maar de prijs valt me mee.
http://www.aliexpress.com(...)32261400848.html?s=p
Heb er al een tijdje een paar in m'n wishlist staan. Eéń ervan had een 2$ coupon erbij staan, maar die is nu weg. Binnenkort maar eens de knoop doorhakken. :)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  † In Memoriam † zondag 4 januari 2015 @ 22:28:57 #127
230491 Zith
pls tip
pi_148336994
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_148343256
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:04 schreef rene90 het volgende:
Netjes die review ^O^

De jiayu s3 staat voor 179 dollar op ali met free shipping, geen idee wanneer het verzonden gaat worden maar de prijs valt me mee.
http://www.aliexpress.com(...)32261400848.html?s=p
Hij is zo groot :( Waarom deze specs niet in een mooie telefoon met 4,7"??
pi_148343353
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:23 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Hij is zo groot :( Waarom deze specs niet in een mooie telefoon met 4,7"??
Daar wacht ik ook nog op ja.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_148343475
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:26 schreef rene90 het volgende:

[..]

Daar wacht ik ook nog op ja.
Vind ik zo zonde. Gewoon dit soort specs in een 4,7" (1080p dan wel) en ik koop hem meteen. Maar ik ben bang dat het alleen maar groter gaat worden.
  maandag 5 januari 2015 @ 02:10:02 #131
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148345227
Same here. Dan wel ik ze nog wel tegemoetkomen en 5.0" met compact design accepteren, maar that's it dan hè. Niet al te veel keuze in dat segment helaas. Tijd dat we ons eigen phonebedrijfje opzetten en smartphones maken waar mensen wel op zitten te wachten. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_148346361
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:05 schreef Dromer het volgende:

[..]

Maar dat maakt de telefoon niet beter. ;)

Als je echt een hekel aan die persoon hebt, kun je beter de Doogee Titan (Doogee Multipla) cadeau doen:

[ afbeelding ]
Welke persoon?? :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:20 schreef Downstar het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wederom Reviewtimeeee :)!

Dit keer een niet echt uitgebreide review.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor het lezen/bekijken van de review, mochten jullie het waarderen..
Dan is een likeje op de video in Youtube van harte welkom
Downstar
Wel voortaan in een spoiler zetten,vanwege lengte en scrollen!! :P
  maandag 5 januari 2015 @ 09:06:02 #133
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148347181
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 02:10 schreef shiznuts het volgende:
Same here. Dan wel ik ze nog wel tegemoetkomen en 5.0" met compact design accepteren, maar that's it dan hè. Niet al te veel keuze in dat segment helaas. Tijd dat we ons eigen phonebedrijfje opzetten en smartphones maken waar mensen wel op zitten te wachten. :P
Ik begin wel naar het ding te neigen. Dan maar testen of 5,5" te doen is en anders terug naar m'n 5,0" en de Jiayu verkopen aan een liefhebber. :)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 5 januari 2015 @ 09:26:46 #134
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148347412
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:06 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik begin wel naar het ding te neigen. Dan maar testen of 5,5" te doen is en anders terug naar m'n 5,0" en de Jiayu verkopen aan een liefhebber. :)
Moet zeggen dat ik 5.5'' eerst ook te groot vond (had 5'' toestel) maar in de praktijk valt er (voor mij) nog wel mee te werken. Vergeet niet dat de oppervlakte/scherm ratio ook wel mee speelt natuurlijk :Y

Edit: Hmz dat verschil valt mee. 73 vs 70% ongeveer zo te zien...
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_148347485
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:26 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik 5.5'' eerst ook te groot vond (had 5'' toestel) maar in de praktijk valt er (voor mij) nog wel mee te werken. Vergeet niet dat de oppervlakte/scherm ratio ook wel mee speelt natuurlijk :Y

Edit: Hmz dat verschil valt mee. 73 vs 70% ongeveer zo te zien...
Jiayu g4S:
133*65*10mm

Jiayu S3:

152*75.5*8.9mm
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 5 januari 2015 @ 09:43:04 #136
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148347614
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:33 schreef rene90 het volgende:

[..]

Jiayu g4S:
133*65*10mm

Jiayu S3:

152*75.5*8.9mm
Ja :'(. Ach goed.

Overigens even contact gehad. Met deze seller. Reageert wel lekker snel op messages. Bied overigens ook wel een leuke service.
Voor $24 (FedEx) krijg je het volgende:
quote:
By the way ,we can ship out to UK first ,then UK to your nation, so free duty taxes ,but extra shipping cost 24USD


[ Bericht 8% gewijzigd door RobertNL op 05-01-2015 10:29:26 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_148347659
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:43 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja :'(. Ach goed.

Overigens even contact gehad. Met die seller die je gisteren linkte. Reageert wel lekker snel op messages. Bied overigens ook wel een leuke service.
Voor $24 (FedEx) krijg je het volgende:

[..]

In hoeverre klopt dit? Want dan zouden ze in de UK een soort warehouse moeten hebben? In NL kunnen ze zien dat het van oorsprong uit China komt lijkt me dus ben benieuwd hoe dat gaat. Anders inderdaad een goede optie.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 5 januari 2015 @ 09:47:50 #138
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148347672
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:46 schreef rene90 het volgende:

[..]

In hoeverre klopt dit? Want dan zouden ze in de UK een soort warehouse moeten hebben? In NL kunnen ze zien dat het van oorsprong uit China komt lijkt me dus ben benieuwd hoe dat gaat. Anders inderdaad een goede optie.
Ze sturen het door naar de UK waar ze het weer doorsturen. Soort van warehouse/doorstuurservice inderdaad.
quote:
China to Uk take about 3-4 workdays , UK to Your place about 3 workdays
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 5 januari 2015 @ 10:19:59 #139
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148348187
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:47 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ze sturen het door naar de UK waar ze het weer doorsturen. Soort van warehouse/doorstuurservice inderdaad.

[..]

Ja, ik zag het staan bij één van die sellers op AE. (dat zal die van jou wel wezen)
Aangezien mijn laatste telefoons er via Singpost allemaal door zijn gekomen, neem ik de gok daarmee wel. :)

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:43 schreef RobertNL het volgende:
Ja . Ach goed.
Zie het positief. Hij is 0,9mm korter dan de Oneplus One. :P

[ Bericht 25% gewijzigd door Dromer op 05-01-2015 10:51:51 ]
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_148349482
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:32 schreef krissie100 het volgende:
Gek, daar heeft mijn Elephone g4 totaal geen last van, imei staat er al goed in, gps was erg snel voor mediatek, camera flitst prima en batterij haalt met gemak 3.5 screen on time...
hmm,
Screentime zegt niks natuurlijk. Ik zeg ook niet dat je 3.5 (uur? denk ik dan maar) niet kunthalen..

Tja komt soms voor dat de IMEI's er niet in staan, ik zie het ook wel in andere review filmpjes van de webshops zelf gemaakt staan wel eens staan.

Camera met flits wil wel, maar in een ECHT donkere ruimte slaat hij gek genoeg vast..
camera met flits in schemering werkt soms wel goed... Hoe zit dat bij jou?

welke firmware versie draai je eigenlijk (even kijken bij about phone in settings ;) )
pi_148351133
Ik heb de afgelopen dagen wat problemen met mijn G4S gehad, nu eindelijk een Chilapos 4.4.2 rom werkend kunnen krijgen. Nu staat er alleen dat ik een ongeldig IMEI heb... Ik heb wel een backup van mijn IMEI gemaakt met Mobile Uncle Tools, en deze staat op mijn pc.

Weet iemand hoe ik mn telefoon weer kan laten werken?
pi_148351709
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:15 schreef SjaakBauer het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen wat problemen met mijn G4S gehad, nu eindelijk een Chilapos 4.4.2 rom werkend kunnen krijgen. Nu staat er alleen dat ik een ongeldig IMEI heb... Ik heb wel een backup van mijn IMEI gemaakt met Mobile Uncle Tools, en deze staat op mijn pc.

Weet iemand hoe ik mn telefoon weer kan laten werken?
werkt waarschijnlijk wel met mijn tutorial:


weet alleen niet of je enigeringscode ook werkt voor de Jiayu G4s.
anders moet je die ergens even zoeken.

Deze methode vraagt geen root of flash procedures.
nadeel is wel dat als je het toestel terugzet naar factoryinstellingen, je deze handeling weer moet doen ;)
pi_148351965
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:30 schreef Downstar het volgende:

[..]

werkt waarschijnlijk wel met mijn tutorial:


weet alleen niet of je enigeringscode ook werkt voor de Jiayu G4s.
anders moet je die ergens even zoeken.

Deze methode vraagt geen root of flash procedures.
nadeel is wel dat als je het toestel terugzet naar factoryinstellingen, je deze handeling weer moet doen ;)
Het is al gelukt via Mobile Uncle Tools. Daar zit gewoon een 'Restore IMEI' functie in. Maar in ieder geval bedankt!
pi_148352623
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:38 schreef SjaakBauer het volgende:

[..]

Het is al gelukt via Mobile Uncle Tools. Daar zit gewoon een 'Restore IMEI' functie in. Maar in ieder geval bedankt!
^O^
  maandag 5 januari 2015 @ 13:20:30 #145
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148353254
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:46 schreef rene90 het volgende:

[..]

In hoeverre klopt dit? Want dan zouden ze in de UK een soort warehouse moeten hebben? In NL kunnen ze zien dat het van oorsprong uit China komt lijkt me dus ben benieuwd hoe dat gaat. Anders inderdaad een goede optie.
Denk dat het met die seller wel goed zit :D.

Gaat morgen direct deze dingen ook even listen:
- http://shop.ejiayu.com/product-468.html (achterkantje)
- http://shop.ejiayu.com/product-469.html (protector)

Wel benieuwd wat de prijzen daarvan gaan worden :+.
Zal stiekem maar alvast even een layout inelkaar gaan draaien voor de S3 :P. Iemand nog dingen die er zeker in opgenomen moeten worden?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_148353504
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:20 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Denk dat het met die seller wel goed zit :D.

Gaat morgen direct deze dingen ook even listen:
- http://shop.ejiayu.com/product-468.html (achterkantje)
- http://shop.ejiayu.com/product-469.html (protector)

Wel benieuwd wat de prijzen daarvan gaan worden :+.
Zal stiekem maar alvast even een layout inelkaar gaan draaien voor de S3 :P. Iemand nog dingen die er zeker in opgenomen moeten worden?
GPS, ze hebben laten weten dat deze echt optimaal zou moeten werken dus daar ben ik wel benieuwd naar. Verder het 4G verhaal met snelheden lijkt me wel nuttig.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 5 januari 2015 @ 14:29:42 #147
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148355476
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:29 schreef rene90 het volgende:

[..]

GPS, ze hebben laten weten dat deze echt optimaal zou moeten werken dus daar ben ik wel benieuwd naar. Verder het 4G verhaal met snelheden lijkt me wel nuttig.
quote:
TDD-LTE (bands B39 B40 B41)
FDD LTE (bands B3 B7 B20) two micro sim slot.
Heb het maar even (opnieuw) uitgezocht :D

TDD - LTE
TDD = Gedeelde up en downlink (op 1 en zelfde frequentie dus). In Nederland dus vrijwel niet in gebruik. Weet het niet zeker maar denk niet dat Tele2 deze frequentie veel gebruikt.
1
2
3
4
 BAND:  =      FREQENTIE:     -  WELKE PROVIDER:
TDD B39 = 1880 MHz - 1920 MHz - Geen provider
TDD B40 = 2300 MHz - 2400 MHz - Geen provider
TDD B41 = 2496 MHz - 2690 MHz - Tele 2 (5MHZ) 
_________________________________________________

FDD - LTE
FDD = Verschillende up en downlink. De telefoon en mast hebben dus een andere frequentie waar ze mee heen en weer zenden. Deze frequenties worden wel gebruikt.
1
2
3
4
 BAND:  =     FREQUENTIE UP   -    FREQUENTIE DOWN  -  WELKE PROVIDER:
FDD B3  = 1710 MHz – 1785 MHz - 1805 MHz – 1880 MHz - Vodafone, KPN, T-mobile
FDD B7  = 2500 MHz – 2570 MHz - 2620 MHz – 2690 MHz - VF, KPN, T-mob, TELE2, Ziggo
FDD B20 =  832 MHz –  862 MHz -  791 MHz –  821 MHz - Vodafone, Tele2, KPN

De meest uitgerolde LTE freqenties in Nederland zijn dus B20, B3 en B7.
Daarnaast gaat T-mobile ook op de band 34 uitrollen. Die hebben de Chinese toestellen nog niet. De andere Chinese toestellen met 4G hebben momenteel vaak alleen ondersteuning voor de B3 band (Bijvoorbeeld; One plus one, Landvoo G200, enkele Elephones?, etc).

Wil je weten welke mast bij jou in de buurt staat? Check dan de kaart van 4gmasten.nl

Bronnen:
- Jiayu
- Robbert Webbe
- 4Gmasten.nl
Speciale dank naar de laatste twee ^O^
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 5 januari 2015 @ 15:03:17 #148
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148356567
Hebben ze ook een idee wanneer de S3 beschikbaar komt/geleverd gaat worden?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_148356640
Wat betreft oordoppen:
In het verleden diverse malen bij mp4nation.net Brainwavz Alpha's en Beta's gekocht ruim onder de ¤10.
Ze bevielen bijzonder goed, maar werden in de tijd rap duurder waarmee de aantrekkelijkheid afnam.

Daarna overgestapt op MEElectronics: de M2P en de M9. Gekocht op Ebay zonder transportkosten weer ruim onder de ¤10 . Nu alleen nog met transportkosten via de eigen website te verkrijgen waardoor de prijzen weer substantieel stijgen. Ook deze doppen bevielen bijzonder goed.

Natuurlijk ook de Awei ES800 gekocht: geweldige waar voor het geld, maar wel van duidelijk mindere kwaliteit dan de Brainwavz's en de MEElectronics's.

Wie tips voor echt goede doppen onder de ¤10? Graag zonder overdreven bas, maar meer neutraal wat betreft karakter. Ik heb van Xiaomi natuurlijk de Pistons gezien, maar die zijn aanmerkelijk duurder. Maar deze Xiaomi's zag ik voor het eerst:http://www.banggood.com/O(...)tphone-p-934911.html Iemand hier ervaring mee?
pi_148356803
Verkeerde plek gepost denk ik, had ik beter bij de chinese shops kunnen doen. Of toch OK?
pi_148357519
Ik ben zeer benieuwd naar de GPS van de S3.
  maandag 5 januari 2015 @ 15:37:28 #152
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148357843
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:03 schreef Dromer het volgende:
Hebben ze ook een idee wanneer de S3 beschikbaar komt/geleverd gaat worden?
Ja, eerste batch is verkocht (50.000 stuks) en die worden voor het einde van de maand geleverd. Gezien de aantallen die een aantal Aliexpress sellers in order hebben staan (zag al 80 stuks, 100 stuks en de seller waar ik hem weg haal 40 stuks). Bestellen heeft ruim 2 dagen open gestaan dus denk dat de meeste resellers wel een paar hebben.

Ergens tussen de 20e en eind van de maand worden de eerste units geshipped dus :D.

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:29 schreef Brecht35 het volgende:
Ik ben zeer benieuwd naar de GPS van de S3.
Ik ook, voor half februari kan ik het (wellicht) vertellen :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_148358121
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:37 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja, eerste batch is verkocht (50.000 stuks) en die worden voor het einde van de maand geleverd. Gezien de aantallen die een aantal Aliexpress sellers in order hebben staan (zag al 80 stuks, 100 stuks en de seller waar ik hem weg haal 40 stuks). Bestellen heeft ruim 2 dagen open gestaan dus denk dat de meeste resellers wel een paar hebben.

Ergens tussen de 20e en eind van de maand worden de eerste units geshipped dus :D.

[..]

Ik ook, voor half februari kan ik het (wellicht) vertellen :D
Heb je de 2GB of 3GB RAM versie besteld? Ik vind het een hele mooie telefoon qua specs, het zou zomaar kunnen dat deze mijn Jiayu G4A gaat vervangen.
pi_148358421
Ik wacht denk ik nog eventjes op het 3G/32GB model :)

En natuurlijk eventjes de reviews afwachten. Ben ook wel erg benieuwd hoe de nieuwe mtk presteert qua GPS. Als dat verbeterd zou zijn, is het echt een top telefoon :D
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  maandag 5 januari 2015 @ 15:59:32 #155
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148358834
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:49 schreef relativity het volgende:
Ik wacht denk ik nog eventjes op het 3G/32GB model :)

En natuurlijk eventjes de reviews afwachten. Ben ook wel erg benieuwd hoe de nieuwe mtk presteert qua GPS. Als dat verbeterd zou zijn, is het echt een top telefoon :D
Daar heb ik nooit veel problemen mee gehad. Ik ben meer benieuwd naar de BT 4.0 LE, want dat heb ik op een MTK nooit goed werkend gekregen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 5 januari 2015 @ 16:00:43 #156
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_148358879
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:37 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja, eerste batch is verkocht (50.000 stuks) en die worden voor het einde van de maand geleverd. Gezien de aantallen die een aantal Aliexpress sellers in order hebben staan (zag al 80 stuks, 100 stuks en de seller waar ik hem weg haal 40 stuks). Bestellen heeft ruim 2 dagen open gestaan dus denk dat de meeste resellers wel een paar hebben.

Ergens tussen de 20e en eind van de maand worden de eerste units geshipped dus :D.

[..]

Ik ook, voor half februari kan ik het (wellicht) vertellen :D
Over welke telefoon gaat dit ? :+
pi_148358886
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:03 schreef Dromer het volgende:
Hebben ze ook een idee wanneer de S3 beschikbaar komt/geleverd gaat worden?
20-25 januari de 1e batch van ongeveer 40 stuks is de verwachting.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_148358966
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:00 schreef rene90 het volgende:

[..]

20-25 januari de 1e batch van ongeveer 40 stuks is de verwachting.
AL iets bekend omtrent de 3gb versie? Zal wel begin februari worden, niet?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_148358985
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:00 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Over welke telefoon gaat dit ? :+
Jiayu S3
pi_148359172
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  maandag 5 januari 2015 @ 16:10:37 #161
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_148359231
quote:
En dat is goed/slecht?
pi_148359305
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:10 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

En dat is goed/slecht?
Hij vindt de satellieten redelijk snel, al kan je niet zien wat de afwijking is. Had al meerdere Chinese filmpjes gezien, maar dat is maar moeilijk te zien :P
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  maandag 5 januari 2015 @ 16:22:42 #163
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148359649
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:12 schreef relativity het volgende:

[..]

Hij vindt de satellieten redelijk snel, al kan je niet zien wat de afwijking is. Had al meerdere Chinese filmpjes gezien, maar dat is maar moeilijk te zien :P
Is dat niet het meest rechtse cijfer bovenin? Dus 5 meter t.o.v. 3 meter? (zte vs jiayu)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_148359682
quote:
3s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:22 schreef Dromer het volgende:

[..]

Is dat niet het meest rechtse cijfer bovenin? Dus 5 meter t.o.v. 3 meter? (zte vs jiayu)
Ja klopt! :) IK zie het alleen niet zo goed op een 42 inch scherm :X

Op banggood staat hij voor 399 usd?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  maandag 5 januari 2015 @ 16:30:22 #165
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148359913
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:43 schreef J.B. het volgende:

[..]

Heb je de 2GB of 3GB RAM versie besteld? Ik vind het een hele mooie telefoon qua specs, het zou zomaar kunnen dat deze mijn Jiayu G4A gaat vervangen.
2GB, upgraden kan wellicht later nog wel eens. Gebruik momenteel NFC toch niet (veel).
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:49 schreef relativity het volgende:
Ik wacht denk ik nog eventjes op het 3G/32GB model :)
Ben bang dat je dan nog wel even moet wachten :'(.
Standard Edition: 2GB RAM + 16GB ROM
high version: 3GB RAM + 16GB ROM
quote:
En natuurlijk eventjes de reviews afwachten. Ben ook wel erg benieuwd hoe de nieuwe mtk presteert qua GPS. Als dat verbeterd zou zijn, is het echt een top telefoon :D
Ga de opmaak van mijn THL 5000 gebruiken voor de review; nog op en aanmerkingen van dingen die je meer wil zien?

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:00 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Over welke telefoon gaat dit ? :+
De Jiayu S3 :Y
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:03 schreef relativity het volgende:

[..]

AL iets bekend omtrent de 3gb versie? Zal wel begin februari worden, niet?
3GB versie is tot nader orde nog niet verkrijgbaar. Zal op het moment dat ik ze in de sale zie wel even schreeuwen :).
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:23 schreef relativity het volgende:

[..]

Ja klopt! :) IK zie het alleen niet zo goed op een 42 inch scherm :X

Op banggood staat hij voor 399 usd?
Pre-sale gok ik? Die prijs is pas definitief op het moment dat ze stock hebben.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_148365746
Weet er iemand hoe je van de g4s de preloader driver laat werken? Als ik men rom wil updaten zegt windows apparaatbeheer constant dat hij hem ziet en daarna weer niet.. Sp flashtool vindt men gsm denk ik zelfs niet... Met men vorige rom is trouwens ook iets goed mis, gsm reageert op niets meer(zelfs geen icoontje als ik oplaad) (ik heb dit al eens eerder gehad en toen heeft hij zichzelf gemaakt maar nu duurt het akkelig lang)
pi_148365965
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:37 schreef zik3100 het volgende:
Weet er iemand hoe je van de g4s de preloader driver laat werken? Als ik men rom wil updaten zegt windows apparaatbeheer constant dat hij hem ziet en daarna weer niet.. Sp flashtool vindt men gsm denk ik zelfs niet... Met men vorige rom is trouwens ook iets goed mis, gsm reageert op niets meer(zelfs geen icoontje als ik oplaad) (ik heb dit al eens eerder gehad en toen heeft hij zichzelf gemaakt maar nu duurt het akkelig lang)
Dat gezeik had ik ook iedere keer. Op een gegeven moment de automatische installatie stop gezet en alle mediatek drivers handmatig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Weet alleen niet meer hoe. Draai alleen maar Linux systemen... En dit probleem half ik een half jaar geleden.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_148366040
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:43 schreef relativity het volgende:

[..]

Dat gezeik had ik ook iedere keer. Op een gegeven moment de automatische installatie stop gezet en alle mediatek drivers handmatig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Weet alleen niet meer hoe. Draai alleen maar Linux systemen... En dit probleem half ik een half jaar geleden.
Danku voor de snelle reactie ;) ondertussen is hij aan het downloaden, om een of andere reden moet ik de gsm onder een hoek van zo'n 60 graden tegen men bureau laten leunen voor hij het besef krijgt dat hij is ingeplugd...
pi_148367596
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:30 schreef RobertNL het volgende:
Ben bang dat je dan nog wel even moet wachten :'(.
Standard Edition: 2GB RAM + 16GB ROM
high version: 3GB RAM + 16GB ROM
Volgens mij wordt hij verwacht in Februari?
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:30 schreef RobertNL het volgende:
Ga de opmaak van mijn THL 5000 gebruiken voor de review; nog op en aanmerkingen van dingen die je meer wil zien?
ZIet er allemaal perfect uit. Wat mij betreft ben ik vooral benieuwd naar de nieuwe beeldsensor en soc - vooral ehet gps gedeelte.

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:30 schreef RobertNL het volgende:
3GB versie is tot nader orde nog niet verkrijgbaar. Zal op het moment dat ik ze in de sale zie wel even schreeuwen :).
Thanks :D
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:30 schreef RobertNL het volgende:
Pre-sale gok ik? Die prijs is pas definitief op het moment dat ze stock hebben.
We zullen het zien. Ik wacht nog eventjes rustig af. Al is dat best moeilijk hehe. Materialist pur-sang als het gaat om nieuwe Jiayu telefoons *O*
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_148367633
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:45 schreef zik3100 het volgende:

[..]

Danku voor de snelle reactie ;) ondertussen is hij aan het downloaden, om een of andere reden moet ik de gsm onder een hoek van zo'n 60 graden tegen men bureau laten leunen voor hij het besef krijgt dat hij is ingeplugd...
Misschien een knik in de kabel of een slechte usb-poort (of stof)? Althans zo klinkt het wel.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_148368081
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:25 schreef relativity het volgende:

[..]

Misschien een knik in de kabel of een slechte usb-poort (of stof)? Althans zo klinkt het wel.
Het is inderdaad de usb-poort ( blijken wel meer problemen mee te zijn). Hij werkt ondertussen terug volledig , alleen is het Nederlands met een Pools tintje. Ik zal later laten weten of de custom MG rom van needrom de moeite is.
pi_148368241
Hier weer even een update betreffende de Kingzone K1 Turbo...

Komende van de Jiayu G3 had ik verwacht dat ik de K1 met z'n 5,5" scherm wel groot zou vinden. Maar ik zou nooit meer naar zo'n klein schermpje terugwillen :) Ook de dikte van de K1 speelt een belangrijke rol. Dunner is beter voor het totale gewicht waardoor de telefoon nog steeds lekker in de hand ligt.

Ik heb inmiddels wel enige tweaks doorgevoerd (I love Android!). Ik durf het nog niet aan om de miui rom te installeren en heb daarom maar de mihome app geinstalleerd zodat je wel een beetje het xiaomi gevoel krijgt. Ook had de telefoon last van tikken zodra ik em via de hoofdtelefoon uitgang aansloot op mijn stereoinstallatie. Dit was echter snel verholpen door er een Fiio LU2 kabel tussen te zetten. Deze had ik destijds voor mijn G3 aangeschaft maar dat bleek achteraf daarvoor niet nodig te zijn.
Een ander storend probleempje was dat op stand 1 het geluid wel heel hard stond. Al googlend kwam ik op de volgende pagina terecht: http://forum.xda-develope(...)weaks-fixes-t2969645. MobileUncle had ik er al opstaan, maar t was nog niet in me opgekomen om daar in te kijken :)
Ik heb nu ook meteen maar de stock rom gedeodexed zodat ik Xposed kon installeren (Gravitybox en TabletMetrics zijn heel handig, de laatse omdat Spotify dan denkt dat je telefoon een tablet is ;) )
De tweaks op de xda pagina met betrekking tot de gps deden mij echt even met de ogen knipperen. Ik had al enige tijd de gps niet gebruikt. Dus ff gps.conf aangepast, nieuwe epo gedownload, gps aangezet, mobileuncle op ygps gezet en de tuin ingelopen. Binnen luttele seconden had de K1 een fix naar maar liefst 8 (acht!) sats.

Ik word dus alleen maar blijer van mijn K1...top toestel en zolang 4G niet gratis word hoef ik nog geen andere :)
pi_148368597
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:35 schreef zik3100 het volgende:

[..]

Het is inderdaad de usb-poort ( blijken wel meer problemen mee te zijn). Hij werkt ondertussen terug volledig , alleen is het Nederlands met een Pools tintje. Ik zal later laten weten of de custom MG rom van needrom de moeite is.
Oke mooi dat je het gevonden hebt. Ik draai overigens ook de Custom MG Rom. Alleen doet mijn GPS helemaal niks meer (is al een tijdje overigens). Weet ook niet wat ik eraan kan doen om het weer aan de praat te krijgen. Van alles geprobeerd...
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  maandag 5 januari 2015 @ 21:05:03 #174
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148369299
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:24 schreef relativity het volgende:
Volgens mij wordt hij verwacht in Februari?
Bedoelde de 32GB :P. Die komt er (tot nu toe) niet :+.
quote:
ZIet er allemaal perfect uit. Wat mij betreft ben ik vooral benieuwd naar de nieuwe beeldsensor en soc - vooral ehet gps gedeelte.
^O^
quote:
We zullen het zien. Ik wacht nog eventjes rustig af. Al is dat best moeilijk hehe. Materialist pur-sang als het gaat om nieuwe Jiayu telefoons
Dat gaat tot nu toe dus nog best goed. De voorgaande keren waren het steeds 5K units, 10K units en dan bestellen en pas 3 week later betalen. etc etc.
Nu lijkt het ineens: boem, 50K units, betaal en je hebt ze over 30 dagen *O*
Beter systeem wel :7
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:38 schreef groninge01 het volgende:
Hier weer even een update betreffende de Kingzone K1 Turbo...

Komende van de Jiayu G3 had ik verwacht dat ik de K1 met z'n 5,5" scherm wel groot zou vinden. Maar ik zou nooit meer naar zo'n klein schermpje terugwillen :) Ook de dikte van de K1 speelt een belangrijke rol. Dunner is beter voor het totale gewicht waardoor de telefoon nog steeds lekker in de hand ligt.

Ik heb inmiddels wel enige tweaks doorgevoerd (I love Android!). Ik durf het nog niet aan om de miui rom te installeren en heb daarom maar de mihome app geinstalleerd zodat je wel een beetje het xiaomi gevoel krijgt. Ook had de telefoon last van tikken zodra ik em via de hoofdtelefoon uitgang aansloot op mijn stereoinstallatie. Dit was echter snel verholpen door er een Fiio LU2 kabel tussen te zetten. Deze had ik destijds voor mijn G3 aangeschaft maar dat bleek achteraf daarvoor niet nodig te zijn.
Een ander storend probleempje was dat op stand 1 het geluid wel heel hard stond. Al googlend kwam ik op de volgende pagina terecht: http://forum.xda-develope(...)weaks-fixes-t2969645. MobileUncle had ik er al opstaan, maar t was nog niet in me opgekomen om daar in te kijken :)
Ik heb nu ook meteen maar de stock rom gedeodexed zodat ik Xposed kon installeren (Gravitybox en TabletMetrics zijn heel handig, de laatse omdat Spotify dan denkt dat je telefoon een tablet is ;) )
De tweaks op de xda pagina met betrekking tot de gps deden mij echt even met de ogen knipperen. Ik had al enige tijd de gps niet gebruikt. Dus ff gps.conf aangepast, nieuwe epo gedownload, gps aangezet, mobileuncle op ygps gezet en de tuin ingelopen. Binnen luttele seconden had de K1 een fix naar maar liefst 8 (acht!) sats.

Ik word dus alleen maar blijer van mijn K1...top toestel en zolang 4G niet gratis word hoef ik nog geen andere :)
Goed om te horen! Blij dat je zo blij bent met het toestel :+.
Gravitybox heeft inderdaad wel mooie tweaks, helaas werkt het vanaf 5.0 niet meer.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_148370960
Jiayu S3 is te groot,doe mij maar een G5S. :P
pi_148371373
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:41 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Jiayu S3 is te groot,doe mij maar een G5S. :P
Een g5s is gewoon een verijdelde iphone natuurlijk.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_148371487
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:50 schreef rene90 het volgende:

[..]

Een g5s is gewoon een verijdelde iphone natuurlijk.
Welke iPhone model?Voor ~¤180 is G5S wel oké. >:)
pi_148371613
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:47 schreef relativity het volgende:

[..]

Oke mooi dat je het gevonden hebt. Ik draai overigens ook de Custom MG Rom. Alleen doet mijn GPS helemaal niks meer (is al een tijdje overigens). Weet ook niet wat ik eraan kan doen om het weer aan de praat te krijgen. Van alles geprobeerd...
Weet jij misschien hoe je het batterij icoontje kan verwijderen? Ik heb het percentage al weg gekregen en kan in GB er wel een extra icoontje bijzetten maar meer lukt niet ...

Draai je trouwens trouwens v7 of v8 ?
pi_148382386
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:54 schreef zik3100 het volgende:

[..]

Weet jij misschien hoe je het batterij icoontje kan verwijderen? Ik heb het percentage al weg gekregen en kan in GB er wel een extra icoontje bijzetten maar meer lukt niet ...

Draai je trouwens trouwens v7 of v8 ?
Ik draai de v8. Waarom wil je eigenlijk het icoontje ook weg? Dan kan je toch niet meer hoeveel batterij je nog over hebt?

Het is overigens wel mogelijk met het xposed framework. Dus eerst even xposed downloaden en installeren. Wel eerst een back-up maken (voor de zekerheid).

http://forum.xda-develope(...)ock-battery-t2768605
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_148389119
Asus kondigt nieuwe Zenfones met 4GB ram en optische zoom aan
Er zal de keuze zijn tussen een Atom Z3560 die maximaal op 1,83GHz tikt en een Atom Z3580 op maximaal 2,33GHz. Het werkgeheugen bedraagt 4GB in dual channel-opstelling, en Asus zou daarmee de eerste fabrikant zijn die zo veel werkgeheugen in een smartphone monteert.
---------
Beide Zenfones zijn voorzien van Android 5.0, waar Asus eigen ZenUI-schil op draait.

4GB RAM voor een smartphone is echt overkill,zeker als 1tje te koop is vanaf $200. 8)7 _O-
pi_148389671
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:18 schreef Downstar het volgende:

[..]

hmm,
Screentime zegt niks natuurlijk. Ik zeg ook niet dat je 3.5 (uur? denk ik dan maar) niet kunthalen..

Tja komt soms voor dat de IMEI's er niet in staan, ik zie het ook wel in andere review filmpjes van de webshops zelf gemaakt staan wel eens staan.

Camera met flits wil wel, maar in een ECHT donkere ruimte slaat hij gek genoeg vast..
camera met flits in schemering werkt soms wel goed... Hoe zit dat bij jou?

welke firmware versie draai je eigenlijk (even kijken bij about phone in settings ;) )
ik draai gewoon de enige firmware versie die er is ;)
heb idd nog niet echt in pikke donker geflits, alleen met lampen aan.
zal morgen ff kijke welke firmware precies, hij is leeg en het is niet mijn gebruikstelefoon ;)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 17:32:34 #182
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148395417
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:38 schreef groninge01 het volgende:
Hier weer even een update betreffende de Kingzone K1 Turbo...

Komende van de Jiayu G3 had ik verwacht dat ik de K1 met z'n 5,5" scherm wel groot zou vinden. Maar ik zou nooit meer naar zo'n klein schermpje terugwillen :) Ook de dikte van de K1 speelt een belangrijke rol. Dunner is beter voor het totale gewicht waardoor de telefoon nog steeds lekker in de hand ligt.

Ik heb inmiddels wel enige tweaks doorgevoerd (I love Android!). Ik durf het nog niet aan om de miui rom te installeren en heb daarom maar de mihome app geinstalleerd zodat je wel een beetje het xiaomi gevoel krijgt. Ook had de telefoon last van tikken zodra ik em via de hoofdtelefoon uitgang aansloot op mijn stereoinstallatie. Dit was echter snel verholpen door er een Fiio LU2 kabel tussen te zetten. Deze had ik destijds voor mijn G3 aangeschaft maar dat bleek achteraf daarvoor niet nodig te zijn.
Een ander storend probleempje was dat op stand 1 het geluid wel heel hard stond. Al googlend kwam ik op de volgende pagina terecht: http://forum.xda-develope(...)weaks-fixes-t2969645. MobileUncle had ik er al opstaan, maar t was nog niet in me opgekomen om daar in te kijken :)
Ik heb nu ook meteen maar de stock rom gedeodexed zodat ik Xposed kon installeren (Gravitybox en TabletMetrics zijn heel handig, de laatse omdat Spotify dan denkt dat je telefoon een tablet is ;) )
De tweaks op de xda pagina met betrekking tot de gps deden mij echt even met de ogen knipperen. Ik had al enige tijd de gps niet gebruikt. Dus ff gps.conf aangepast, nieuwe epo gedownload, gps aangezet, mobileuncle op ygps gezet en de tuin ingelopen. Binnen luttele seconden had de K1 een fix naar maar liefst 8 (acht!) sats.

Ik word dus alleen maar blijer van mijn K1...top toestel en zolang 4G niet gratis word hoef ik nog geen andere :)
Ah, cool. Leuk dat je nog ff met een update bent gekomen. ^O^ :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_148402289
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:13 schreef relativity het volgende:

[..]

Ik draai de v8. Waarom wil je eigenlijk het icoontje ook weg? Dan kan je toch niet meer hoeveel batterij je nog over hebt?

Het is overigens wel mogelijk met het xposed framework. Dus eerst even xposed downloaden en installeren. Wel eerst een back-up maken (voor de zekerheid).

http://forum.xda-develope(...)ock-battery-t2768605
Die module werkt met alle icoontjes behalve het batterijicoontje en men probleem is eigenlijk wanneer GB geactiveerd is er twee procenten komen staan.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:46:50 #184
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148403287
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:29 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Asus kondigt nieuwe Zenfones met 4GB ram en optische zoom aan
Er zal de keuze zijn tussen een Atom Z3560 die maximaal op 1,83GHz tikt en een Atom Z3580 op maximaal 2,33GHz. Het werkgeheugen bedraagt 4GB in dual channel-opstelling, en Asus zou daarmee de eerste fabrikant zijn die zo veel werkgeheugen in een smartphone monteert.
---------
Beide Zenfones zijn voorzien van Android 5.0, waar Asus eigen ZenUI-schil op draait.

4GB RAM voor een smartphone is echt overkill,zeker als 1tje te koop is vanaf $200. 8)7 _O-
Ben benieuwd wat de reviews gaan zeggen, op papier is het in ieder geval prima.
Mompelt iets over HDMI en Dual-boot met een ander OS dat wel grappig zou kunnen zijn. Maar dat komt helaas toch niet ben ik bang :'(.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_148407598
Wat kriebelt het toch om een Xiaomi MI4 te halen...

Gelukkig is ie verschrikkelijk overpriced, anders kocht ik 'm wel.
pi_148407787
Beste FOK!kers,

Ik zoek dus een nieuwe Chinese telefoon. Op dit moment bezit ik een HTC One S, die eigenlijk onderhand wel aan vervanging toe is. De nieuw te kopen Chinese telefoon moet dus beter zijn dan de One S uiteraard, kort zijn specs: 1.5ghz dualcore, 1gb RAM, 8mp camera, 4.3' inch scherm qHD

Ik ben behoorlijk kieskeurig qua technische dingen, het lijstje met eisen:

- Scherm < 5.3 inch maar wel > 4.8 inch
- Goede kwaliteit scherm (niet iets als 960x540 o.i.d)
- 2gb RAM of meer
- Verwisselbare accu, die met gemiddeld tot zwaar gebruik een ruime dag meekan
- MicroSD-slot
- NFC
- Camera > 12mp met flitser
- Notificatie-LED (geen must, wel een pré)
- Geen imitatie (van Samsung Galaxy lijn bijvoorbeeld)
- Goede bouwkwaliteit, geen goedkope plastic rommel

En dan het budget, is dit haalbaar met zo'n 150 tot maximaal 200 euro?

Groetjes,
Tosti-vreter
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:31:57 #187
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148408417
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 18:03 schreef shiznuts het volgende:
Gewoon een Chinees merk halen...

Over Chinese merken gesproken, ging ff die tegeltjes uit de OP af en zag dat Kingzone nu de N3 heeft. :o Haast dé perfecte phone. Kleiner dan 5.2", check, 4G, check, uniek design & toffe features, check. Actieperiode t/m 30.11.2014 voor 189.99 USD, check. Gratis cover, check, bij Banggood -$10 Coupon (BG10N3), check.

Maar dan... geen MTK6595... 1GB RAM... en 720p... :'( Ahhh! Net niet. -O- :P
Desondanks, wel cool gedaan, toffe features!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 18:52 schreef shiznuts het volgende:
Ook aardig overigens, de ZP999:
[ afbeelding ]
Maar niet 4.7 of 5.0". En 5.5" is voor mij een slagje te groot.

Doogee heeft de DG850 Hitman. Maar geen 4G, 720p en maar 1GB RAM. Dan lijkt de DG900 Turbo2 er al meer op, wél met 1080p en 2GB RAM, maar dan ook weer geen 4G.

UMI heeft de ZERO, maar hetzelfde verhaal: geen 4G.

Het mag van mij gerust richting 249 ~ 299 hoor. Zoals gezegd, de N3 had ik meteen gehaald als het ging om octocore 4G met 2GB RAM en 1080p. Nog niemand heeft in mijn ogen een totaalplaatje zoals de G4S dat voorheen was. Goed formaat, goede specs, goede prijs. Alleen ik wil gewoon eens iets anders dan de G4-lijn. 5.0" 1080p zou perfect zijn en dan iets met 4G ondersteuning. Ik wil er op RAM niet achteruitgaan dus wel 2 of 3GB en dan gewoon een mooi compleetplaatje voor een leuke prijs (again: hoeft niet sub 200 USD te zijn).
quote:
6s.gif Op zondag 23 november 2014 19:13 schreef dud0r het volgende:

[..]

Zte nubia z7 (mini) *O*

Geldt ook voor shiz. De mini is 5" en 1080p, 4g en 2 GB ram. En dualsim. *O* snapdragon dus prima GPS ook.
Nadeel, de kleine batterij. ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:33:23 #188
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148408483
Of nog heel even wachten op de MTK6752 toestellen :D (binnen nu en een maand wel verkrijgbaar :Y))
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:42:07 #189
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148408895
Ja, ik wil iets nieuws. O+ 5" 1080p 2GB 4G etc. Q1 2015. Let's see...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_148408970
Thanks voor je post Shiz, maar die zijn het net niet. Te groot, te duur etc. :'(
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:44:59 #191
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148409037
I know, right. :'( Same same.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_148410532
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:44 schreef shiznuts het volgende:
I know, right. :'( Same same.
Deze lijkt me wél wat! http://www.umi-zero.com/

Prijs is, las ik, iets van 229 USD, telefoon ziet er erg goed uit. Zijn er reviews dat iemand toevallig weet? Shiz, wat vind jij er van? 4G heb ik niet nodig, dus dat is niet erg dat hij dat niet heeft.

Opzich wel leuk dat hij zo dun is, maar zouden ze daar geen concessie voor gedaan hebben? Ook ben ik de functie NFC nog niet tegengekomen.

Iemand anders een mening over dit apparaat?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:20:36 #193
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148410606
Ja, dit dus: 'UMI heeft de ZERO, maar hetzelfde verhaal: geen 4G' en 'Nog niemand heeft in mijn ogen een totaalplaatje zoals de G4S dat voorheen was' (maar dan aan de 2015-standaard voldoet).
Zag wel op het YouTube-kanaal van Andi iets voorbijkomen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_148411024
Ik zoek een bejaarden bejaarden telefoon.
Batterij levensduur tot de max.
Knoppen zo groot als postzegels
10 cijfers, rode hoorn, groene hoorn
Knop voor sms
Mischien iets van een telefoonlijst als het heel makkelijk is. Anders gooi ik er een notitie boekje bij met 2 nummers erin ofzo.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:34:00 #195
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_148411060
Johns phone dus :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_148411328
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:20 schreef shiznuts het volgende:
Ja, dit dus: 'UMI heeft de ZERO, maar hetzelfde verhaal: geen 4G' en 'Nog niemand heeft in mijn ogen een totaalplaatje zoals de G4S dat voorheen was' (maar dan aan de 2015-standaard voldoet).
Zag wel op het YouTube-kanaal van Andi iets voorbijkomen.
Zeker een mooi ding. Wat vind jij ervan, afgezien van de missende 4G?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:53:21 #197
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148411635
Verder niet zo uitgebreid naar gekeken, omdat 'ie voor mij meteen al afvalt. Maar verder lijkt 'ie wel ok, ja. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_148411663
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:18 schreef Tosti-vreter het volgende:

[..]

Deze lijkt me wél wat! http://www.umi-zero.com/

Prijs is, las ik, iets van 229 USD, telefoon ziet er erg goed uit. Zijn er reviews dat iemand toevallig weet? Shiz, wat vind jij er van? 4G heb ik niet nodig, dus dat is niet erg dat hij dat niet heeft.

Opzich wel leuk dat hij zo dun is, maar zouden ze daar geen concessie voor gedaan hebben? Ook ben ik de functie NFC nog niet tegengekomen.

Iemand anders een mening over dit apparaat?
Wellicht een Lenovo A806? http://www.gsmarena.com/lenovo_golden_warrior_a8-6529.php

Alleen geen NFC.
pi_148412082
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:40 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Nou, er zijn mensen die zeggen dat het aan Mediatek ligt, maar bij de 1 werkt het dan wel en de ander niet. Dus de brakke GPS antennes zullen er ook wel iets mee te maken hebben.
Zou het komen, omdat bij Mediatek de gps in feite in de chip gebakken zit en er slechts een losse antenne op de print zit. Dat het gevoeliger is dan een gps module, chip/antenne in 1?
.
pi_148413600
vreemd, ik wou met MTK Droid tools even een backup trekken van mijn huidige ROM.
Vooraf moet je dus even ADB drivers etc installeren.

Kom ik er achter de de Jiayu G4S in apparaatbeheer gezien wordt als een YunOS phone :')?



meer mensen last van :P? met stockrom..

Wil even KitKat 4.4 flashen i.v.m MI band die ik ga krijgen, maar ook met het feit dat ik sinds vandaag opeens allemaal problemen heb met Google services die spontaan worden gekillt.
Ook geen playstore meer op het device aanwezig etc.

Clearen van data/case/updates op frameworks en playservices helpen helaas niks :(
pi_148415510
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:29 schreef zik3100 het volgende:

[..]

Die module werkt met alle icoontjes behalve het batterijicoontje en men probleem is eigenlijk wanneer GB geactiveerd is er twee procenten komen staan.
Dan moet je even naar accu gaan bij instellingen. Daar kan je het accupercentage uitzetten. Dan heb je er nog maar een.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_148416026
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:46 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat de reviews gaan zeggen, op papier is het in ieder geval prima.
Mompelt iets over HDMI en Dual-boot met een ander OS dat wel grappig zou kunnen zijn. Maar dat komt helaas toch niet ben ik bang :'(.
Het is een Intel SoC. :*
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:23:54 #203
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148417136
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 07:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Het is een Intel SoC. :*
Daarom juist :D. We hebben gezien dat het kan met tablets. Zoiets zou prima als kleine draagbare pc kunnen dienen :D.

Dat idee van die Ubuntu telefoon was wat dat betreft wel goed.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_148417297
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:23 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Daarom juist :D. We hebben gezien dat het kan met tablets. Zoiets zou prima als kleine draagbare pc kunnen dienen :D.

Dat idee van die Ubuntu telefoon was wat dat betreft wel goed.
Kan je het net zo goed omzetten tot een AndroidOS tv-box/mediaspeler. :P
pi_148417764
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:32 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Kan je het net zo goed omzetten tot een AndroidOS tv-box/mediaspeler. :P
Ik heb toch liever een kastje met GNU/Linux dan met Android. Dan kan je toch net wat meer.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_148417851
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:53 schreef relativity het volgende:

[..]

Ik heb toch liever een kastje met GNU/Linux dan met Android. Dan kan je toch net wat meer.
Linux Mint erop zetten?? :*
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:13:23 #207
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_148418203
Android Noob vraag: Heb een Zopo ZP700 met daarop af fabriek Android 4.4.2. Nu schijnt dat deze versie behoorlijk getuned is door de fabrikant waardoor iconen erg kleurrijk zijn (minder strak) en er ook een aantal instellingen niet te vinden zijn.

Waar moet ik naar op zoek om er een standaard versie van 4.4.2 op te zetten die me wel alle mogelijkheden geeft? Kan ik ook al de 5.0 versie installeren?

Ik kom van iPhone af en daar was het voor mijn gevoel een stuk overzichtelijker allemaal...
pi_148424647
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:13 schreef Coelho het volgende:
Android Noob vraag: Heb een Zopo ZP700 met daarop af fabriek Android 4.4.2. Nu schijnt dat deze versie behoorlijk getuned is door de fabrikant waardoor iconen erg kleurrijk zijn (minder strak) en er ook een aantal instellingen niet te vinden zijn.

Waar moet ik naar op zoek om er een standaard versie van 4.4.2 op te zetten die me wel alle mogelijkheden geeft? Kan ik ook al de 5.0 versie installeren?

Ik kom van iPhone af en daar was het voor mijn gevoel een stuk overzichtelijker allemaal...
Heb je wel eens Google search>custom rom Zopo ZP700 gedaan?Kom je grotendeels op Needrom. ;)
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:37:36 #209
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_148425034
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:29 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Heb je wel eens Google search>custom rom Zopo ZP700 gedaan?Kom je grotendeels op Needrom. ;)
Ben helemaal nog niet thuis in de terminologie :) Custom Rom dus. Ik ga op zoek!
pi_148425490
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:37 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ben helemaal nog niet thuis in de terminologie :) Custom Rom dus. Ik ga op zoek!
Ik heb medelijden met iPhone bezitters e.a leken. :'(
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:54:03 #211
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_148425752
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:47 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik heb medelijden met iPhone bezitters e.a leken. :'(
Je wordt er inderdaad simpel van. Vroeger met PDA's draaide ik mijn hand niet om voor updates/installaties en ook binnen Windows weinig geheimen. Maar als je vervolgens in het Apple stramien zit dan krijg je niks mee van hetgeen in de Android wereld gebeurt...
pi_148426127
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:54 schreef Coelho het volgende:

[..]

Je wordt er inderdaad simpel van. Vroeger met PDA's draaide ik mijn hand niet om voor updates/installaties en ook binnen Windows weinig geheimen. Maar als je vervolgens in het Apple stramien zit dan krijg je niks mee van hetgeen in de Android wereld gebeurt...
Dat is opmerkelijk,want MacOS 10.x(en dus iOS) heeft een Unix certificatie.Aangezien Android OS de Linux kernel(Unix-like) gebruikt,zijn ze allebei familie van elkaar. :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 14:57:41 #213
383601 ADconvertor
The nitwit from the net
pi_148428505
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:32 schreef outcast_within het volgende:
Ik zoek een bejaarden bejaarden telefoon.
Batterij levensduur tot de max.
Knoppen zo groot als postzegels
10 cijfers, rode hoorn, groene hoorn
Knop voor sms
Mischien iets van een telefoonlijst als het heel makkelijk is. Anders gooi ik er een notitie boekje bij met 2 nummers erin ofzo.
zoiets http://www.dx.com/p/gk503(...)-123118#.VK07I_nn7yw
pi_148430833
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:13 schreef Coelho het volgende:
Android Noob vraag: Heb een Zopo ZP700 met daarop af fabriek Android 4.4.2. Nu schijnt dat deze versie behoorlijk getuned is door de fabrikant waardoor iconen erg kleurrijk zijn (minder strak) en er ook een aantal instellingen niet te vinden zijn.

Waar moet ik naar op zoek om er een standaard versie van 4.4.2 op te zetten die me wel alle mogelijkheden geeft? Kan ik ook al de 5.0 versie installeren?

Ik kom van iPhone af en daar was het voor mijn gevoel een stuk overzichtelijker allemaal...
Vaak is er met een andere launcher al veel mogelijk.
  woensdag 7 januari 2015 @ 17:20:01 #215
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148434175
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:53 schreef Mehari het volgende:

[..]

Vaak is er met een andere launcher al veel mogelijk.
Ja, zou ook mijn eerste advies zijn. Nova laucher installeren en vervolgens eventueel de andere launcher uitschakelen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_148438313
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:53 schreef shiznuts het volgende:
Verder niet zo uitgebreid naar gekeken, omdat 'ie voor mij meteen al afvalt. Maar verder lijkt 'ie wel ok, ja. :Y
Thanks. En dit wat? http://www.banggood.com/E(...)tphone-p-945474.html

Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Deze heeft in ieder geval wel NFC, en een grote batterij. Heb je misschien nog andere tips, gezien mijn lijstje? :D
pi_148439515
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:09 schreef Tosti-vreter het volgende:

[..]

Thanks. En dit wat? http://www.banggood.com/E(...)tphone-p-945474.html

Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Deze heeft in ieder geval wel NFC, en een grote batterij. Heb je misschien nog andere tips, gezien mijn lijstje? :D
http://www.gizmochina.com(...)-fingerprint-sensor/

Lijkt me niet verkeerd, al weet ik niet hoe het met de software is verder natuurlijk. Verder support ie gewoon ook de goede banden in NL. Lijkt me wel een winner met verwisselbare batterij. Wel vrij fors voor een 5 inch.
pi_148439593
Dat is waar indd. Goede, andere alternatieven nog?

De Umi Zero heeft op dit moment mijn voorkeur, maar als iemand betere alternatieven heeft hoor ik het erg graag!

[ Bericht 55% gewijzigd door Tosti-vreter op 07-01-2015 20:13:44 ]
pi_148442598
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Linux Mint erop zetten?? :*
Onder andere ;) is een perfecte distributie hè ;) alleen jammer genoeg niet echt gemeengoed/wijdverspreid onder de mensen.

De meeste mensen vinden het ook allemaal maar moeilijk als zij mijn computer moeten bedienen :/ Of ik krijg de vraag of het de nieuwe Windows is.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_148449102
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:37 schreef relativity het volgende:

[..]

Onder andere ;) is een perfecte distributie hè ;) alleen jammer genoeg niet echt gemeengoed/wijdverspreid onder de mensen.

De meeste mensen vinden het ook allemaal maar moeilijk als zij mijn computer moeten bedienen :/ Of ik krijg de vraag of het de nieuwe Windows is.
Serieus?? _O- :'(
pi_148449892
Mijn touchscreen van mijn mobiele telefoon doet raar. De homebutton werkt niet meer. En als ik wil typen drukt ie meerdere toetsen tegelijk in. Weet iemand een oplossing? Ik heb 'm al een paar keer naar fabrieksinstellingen gedaan, zonder succes.

Ik heb een Jiayu G4 trouwens.
Moeten zij weten
pi_148451550
quote:
Ja zoiets, maar dan met grotere batterij denk ik en iets goedkoper.
Aanbod is vrij klein zie ik
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:48:19 #223
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148451766
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:42 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Ja zoiets, maar dan met grotere batterij denk ik en iets goedkoper.
Aanbod is vrij klein zie ik
http://tweakers.net/merk/2229/emporia/
of Chinees: http://www.aliexpress.com/wholesale?&SearchText=elder+phone & http://chinaprices.us?q=elder%20phone

[ Bericht 17% gewijzigd door shiz op 08-01-2015 00:02:53 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_148456156
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:02 schreef H0D3NPYL het volgende:
Mijn touchscreen van mijn mobiele telefoon doet raar. De homebutton werkt niet meer. En als ik wil typen drukt ie meerdere toetsen tegelijk in. Weet iemand een oplossing? Ik heb 'm al een paar keer naar fabrieksinstellingen gedaan, zonder succes.

Ik heb een Jiayu G4 trouwens.
Word een nieuwe digitizer denk ik.
Is 1 geheel met het display.
pi_148463867
Android 2.3 Gingerbread—Four years later, the OS just won’t die :D _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:02 schreef H0D3NPYL het volgende:
Mijn touchscreen van mijn mobiele telefoon doet raar. De homebutton werkt niet meer. En als ik wil typen drukt ie meerdere toetsen tegelijk in. Weet iemand een oplossing? Ik heb 'm al een paar keer naar fabrieksinstellingen gedaan, zonder succes.

Ik heb een Jiayu G4 trouwens.
Ik heb ook touchscreen gezeik met Jiayu G3,is best wel irritant. :')

En niet eens een G4S??
pi_148467467
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:53 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Android 2.3 Gingerbread—Four years later, the OS just won’t die :D _O-

[..]

Ik heb ook touchscreen gezeik met Jiayu G3,is best wel irritant. :')

En niet eens een G4S??
Ja G4S inderdaad.
Moeten zij weten
pi_148468346
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:44 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Serieus?? _O- :'(
Ja het is tegenwoordig triest gesteld met de algemene kennis van onze medemens ;) Op de hogeschool e.d. dacht iedere dat ik max osx o.i.d. op mijn pc hadden staan. Niemand had het nog ooit gezien :X Zowel niet op technische als sociale opleidingen :P
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_148468804
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:33 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Ja G4S inderdaad.
:'(

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:53 schreef relativity het volgende:

[..]

Ja het is tegenwoordig triest gesteld met de algemene kennis van onze medemens ;) Op de hogeschool e.d. dacht iedere dat ik max osx o.i.d. op mijn pc hadden staan. Niemand had het nog ooit gezien :X Zowel niet op technische als sociale opleidingen :P
Merendeel van Nederlanders lijden aan Stockholm en/of Baby Duck syndroom kwa basis en algemene ICT kennis.Inclusief overheid en ICT bedrijven zelf. _O- :')

In België,Portugal,Duitsland en Frankrijk etc gebruiken ze bvb *buntu bij overheidsdiensten(o.a op federaal/lokaal niveau en gendarme computers! en zelfs onderwijs!) voor kristische/dagelijkse zaken,dus waarom kan het niet in Nederland?
pi_148471432
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:07 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

:'(

[..]

Merendeel van Nederlanders lijden aan Stockholm en/of Baby Duck syndroom kwa basis en algemene ICT kennis.Inclusief overheid en ICT bedrijven zelf. _O- :')

In België,Portugal,Duitsland en Frankrijk etc gebruiken ze bvb *buntu bij overheidsdiensten(o.a op federaal/lokaal niveau en gendarme computers! en zelfs onderwijs!) voor kristische/dagelijkse zaken,dus waarom kan het niet in Nederland?
Ja klopt, merendeel is nogal xenofobisch en bang voor iets nieuws. Dan wordt het altijd moeilijk hè.

Zit je toevallig ook op tweakers onder een andere naam? :+

ONTOPIC: Even een vraagje (die ik op tweakers heb gesteld). Ik heb zojuist nog een Jiayu G4S ontvangen. Kan ik daar gelijk de nieuwe CHilapalos rom opzetten of...? Er waren toentertijd problemen met de touch screen drivers o.i.d.?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_148471607
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:07 schreef relativity het volgende:

[..]

Ja klopt, merendeel is nogal xenofobisch en bang voor iets nieuws. Dan wordt het altijd moeilijk hè.

Zit je toevallig ook op tweakers onder een andere naam? :+
"Multiculti" NL :')

Je hebt mijn bericht dus ontvangen op T.net!!! :P
pi_148471765
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:11 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

"Multiculti" NL :')

Je hebt mijn bericht dus ontvangen op T.net!!! :P
Hehe ja klopt >:)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_148472014
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:15 schreef relativity het volgende:

[..]

Hehe ja klopt >:)
:*
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:23:46 #233
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_148472154
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:07 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

:'(

[..]

Merendeel van Nederlanders lijden aan Stockholm en/of Baby Duck syndroom kwa basis en algemene ICT kennis.Inclusief overheid en ICT bedrijven zelf. _O- :')

In België,Portugal,Duitsland en Frankrijk etc gebruiken ze bvb *buntu bij overheidsdiensten(o.a op federaal/lokaal niveau en gendarme computers! en zelfs onderwijs!) voor kristische/dagelijkse zaken,dus waarom kan het niet in Nederland?
En met groot succes... http://tweakers.net/nieuw(...)lemen-met-linux.html
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_148472665
quote:
Volgens Schmidt zouden veel ambtenaren 'lijden' door met LiMux te moeten werken
Je hebt zat lezingen en websites die voor de leken begrijpbaar zijn,maar dat krijg je als je niet wilt aanpassen. _O- :')
pi_148474239
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:34 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Volgens Schmidt zouden veel ambtenaren 'lijden' door met LiMux te moeten werken
Je hebt zat lezingen en websites die voor de leken begrijpbaar zijn,maar dat krijg je als je niet wilt aanpassen. _O- :')
Als je het algemeen niveau van ambtenaren moeten beoordelen m.b.t. computervaardigheden kom je bedrogen uit...

De LiMux omgeving lijkt behoorlijk veel op Windows. Zou de overstap wel moet vergemakkelijken. Ik vraag me af wat dat "lijden" precies inhoudt.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_148479996
Guys, zullen we het over Chinese smartphones houden, het gaat een beetje offtopic :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_148482414
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:03 schreef rene90 het volgende:
Guys, zullen we het over Chinese smartphones houden, het gaat een beetje offtopic :)
Ja sorry dat besefte ik net ook. Excuses.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_148482732
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:16 schreef relativity het volgende:

[..]

Als je het algemeen niveau van ambtenaren moeten beoordelen m.b.t. computervaardigheden kom je bedrogen uit...
[ afbeelding ]
De LiMux omgeving lijkt behoorlijk veel op Windows. Zou de overstap wel moet vergemakkelijken. Ik vraag me af wat dat "lijden" precies inhoudt.
KDE 3.0 :D

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:03 schreef rene90 het volgende:
Guys, zullen we het over Chinese smartphones houden, het gaat een beetje offtopic :)
Natuurlijk :*
pi_148482788
Net de Elephone P6000 besteld als vervanger van mijn HTC One M7. Wordt mijn eerste Chinese smartphone, ben benieuwd :)
pi_148484701
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:08 schreef Feyenoordlife het volgende:
Net de Elephone P6000 besteld als vervanger van mijn HTC One M7. Wordt mijn eerste Chinese smartphone, ben benieuwd :)
Hoe lang heb je al die HTC?
pi_148485305
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:58 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Hoe lang heb je al die HTC?
Bijna een jaar (gekocht op 24/01/2014).
pi_148486165
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:14 schreef Feyenoordlife het volgende:

[..]

Bijna een jaar (gekocht op 24/01/2014).
En nu al vervangen? :D
pi_148486221
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:36 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

En nu al vervangen? :D
Ja, heb een telefoon met dual sim nodig, geen zin om straks met twee telefoons in mijn broekzak te lopen.
pi_148486404
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:37 schreef Feyenoordlife het volgende:

[..]

Ja, heb een telefoon met dual sim nodig, geen zin om straks met twee telefoons in mijn broekzak te lopen.
^O^
pi_148503395
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 05:24 schreef Mehari het volgende:

[..]

Word een nieuwe digitizer denk ik.
Is 1 geheel met het display.
Dit is precies waar ik ook last van heb:
Word dit een nieuwe mobiel aanschaffen? Of kan ik het zelf verhelpen.
Moeten zij weten
pi_148512134
ik heb het al bij een aantal telefoons gedaan.
pi_148515117
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 13:19 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Dit is precies waar ik ook last van heb:
Word dit een nieuwe mobiel aanschaffen? Of kan ik het zelf verhelpen.
Je kan het zelf verhelpen,is niet zo moeilijk.
pi_148515249
Bij banggood is de S3 aangepast qua prijs, staat voor 197 dollar erop:
http://www.banggood.com/J(...)tphone-p-954917.html

Mocht je dus een coupon hebben van 10% ofzo is het wel hendig om het via banggood te doen wellicht wanneer ze stock hebben.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_148515365
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:44 schreef rene90 het volgende:
Bij banggood is de S3 aangepast qua prijs, staat voor 197 dollar erop:
http://www.banggood.com/J(...)tphone-p-954917.html

Mocht je dus een coupon hebben van 10% ofzo is het wel hendig om het via banggood te doen wellicht wanneer ze stock hebben.
Heb je toevallig een coupon? :P
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_148515500
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:47 schreef relativity het volgende:

[..]

Heb je toevallig een coupon? :P
Nope, 5% kan je altijd regelen natuurlijk via de nieuwsbrief maar dan zit je nog 10 dollar boven de prijzen op ali. Maar mogelijk dat er bij banggood binnenkort wel weer eens van die 10% coupon's zijn met een order boven de 200.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_148535680
Dag iedereen :)

Wat is dezer dagen de beste china phone met een budget van zo'n 150 euro, een vriend van me zoekt er namelijk een. Ik heb zelf op het moment een jiayu g4s dus als deze nog de beste is voor die prijs, raad ik hem aan om er ook een te kopen. Dan kan ik hem in ieder geval helpen als hij hem brickt :p
pi_148536292
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:53 schreef zik3100 het volgende:
Dag iedereen :)

Wat is dezer dagen de beste china phone met een budget van zo'n 150 euro, een vriend van me zoekt er namelijk een. Ik heb zelf op het moment een jiayu g4s dus als deze nog de beste is voor die prijs, raad ik hem aan om er ook een te kopen. Dan kan ik hem in ieder geval helpen als hij hem brickt :p
De jiayu s3 is wel interessant, alleen zijn er nog geen ervaringen mee, is hij bijna uit dus dan moet je hopen dat er nog stock is en door de vreselijke dollarkoers valt de prijs al wat boven je budget
You can't be late if you don't show up.
pi_148537010
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:34 schreef l0lownkill het volgende:

[..]

De jiayu s3 is wel interessant, alleen zijn er nog geen ervaringen mee, is hij bijna uit dus dan moet je hopen dat er nog stock is en door de vreselijke dollarkoers valt de prijs al wat boven je budget
Inderdaad. Ik wacht ook nog eventjes op de eerste reviews. Al betwijfel ik dat deze telefoon slecht ontvangen zal worden, gezien eerdere modellen ook een zeer goed prijs/kwaliteit verhouden hadden.

Alleen benieuwd naar de GPS en camera. De rest geloof ik wel :P
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_148537036
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:53 schreef zik3100 het volgende:
Dag iedereen :)

Wat is dezer dagen de beste china phone met een budget van zo'n 150 euro, een vriend van me zoekt er namelijk een. Ik heb zelf op het moment een jiayu g4s dus als deze nog de beste is voor die prijs, raad ik hem aan om er ook een te kopen. Dan kan ik hem in ieder geval helpen als hij hem brickt :p
Volgens mij kan je de G4S voor 130 euro kopen op pandawill. Is ook een coupon van panda4fok ofzo (wel eerst inloggen).
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_148542714
Wellicht een klein beetje offtopic, maar hoop op ervaringen van jullie qua provider. Momenteel heb ik sim only van Hi Large 1GB en 75minuten. De 75minuten maak ik echt bijna nooit op omdat ik een hekel heb aan bellen en mijn gesprekken meestal maar minder dan 1minuut duren. Voor dit abonnement heb ik gemiddeld ongeveer 30¤ per maand moeten betalen. Mijn normale abo is 28,48¤ per maand. Ik kom alleen buiten de bundel als ik datapakketten neem in het buitenland als extra pakket. Imo moet dit stukken goedkoper kunnen.

Met welke sim only provider hebben jullie prettige ervaringen en zijn scherp geprijsd?

Ik heb eigenlijk genoeg aan 50belminuten en ongeveer 600mb internet in de maand, belangrijke voorwaarde aan de provider is eigenlijk wel dat ik een soort datapakket kan aanschaffen in het buitenland.

Om nog maar ontopic te blijven, ruwe beelden van de mi5:



Wordt waarschijnlijk een 5.2inch scherm met de boxen in het midden. Bij mijn mi4 zitten de boxen rechts. Blij om te zien dat Xiaomi de lijn verder doorzet van de mi4, wat imo echt een van de mooiste Chinese toestellen is die ik de afgelopen 2jaar gezien heb. Het gros van de Chinese telefoon vind ik zelf tien keer niks omdat ze er (cheap, goedkoop (plastic) uitzien), dit vind ik zelf ook altijd van de Samsung telefoons.
pi_148543019
Mijn Jiayu G3 wordt na 2 jaar gooien en vallen een beetje brak, dus tijd voor een nieuwe.

Xiaomi Hongmi 1s zie ik bij Pandawill voor minder dan 120¤ met een Snapdragon set ipv Mediatek. Aangezien het ontvangs in mijn huis nogal beroerd is, zowel voor wifi als 3g, is signaalsterkte wel het belangrijkste punt.

Is dat voldoende met die Snapdragon, of weet iemand nog iets beters. Meesta zwaardere chipsets zijn ook gelijk een klap duurder.

Ik zat zelf te denken aan een Moto straks met de MM Btw actie.
.
pi_148543119
S3 is ook bij pandawill te krijgen voor 200 dollar, dan kan je gratis die belasting/douane kosten verzekering erbij nemen omdat je ook de panda4fok coupon kan gebruiken. Misschien een mooie optie :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_148543132
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:57 schreef poiuytr het volgende:
Wellicht een klein beetje offtopic, maar hoop op ervaringen van jullie qua provider. Momenteel heb ik sim only van Hi Large 1GB en 75minuten. De 75minuten maak ik echt bijna nooit op omdat ik een hekel heb aan bellen en mijn gesprekken meestal maar minder dan 1minuut duren. Voor dit abonnement heb ik gemiddeld ongeveer 30¤ per maand moeten betalen. Mijn normale abo is 28,48¤ per maand. Ik kom alleen buiten de bundel als ik datapakketten neem in het buitenland als extra pakket. Imo moet dit stukken goedkoper kunnen.

Met welke sim only provider hebben jullie prettige ervaringen en zijn scherp geprijsd?

Ik heb eigenlijk genoeg aan 50belminuten en ongeveer 600mb internet in de maand, belangrijke voorwaarde aan de provider is eigenlijk wel dat ik een soort datapakket kan aanschaffen in het buitenland.

Om nog maar ontopic te blijven, ruwe beelden van de mi5:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wordt waarschijnlijk een 5.2inch scherm met de boxen in het midden. Bij mijn mi4 zitten de boxen rechts. Blij om te zien dat Xiaomi de lijn verder doorzet van de mi4, wat imo echt een van de mooiste Chinese toestellen is die ik de afgelopen 2jaar gezien heb. Het gros van de Chinese telefoon vind ik zelf tien keer niks omdat ze er (cheap, goedkoop (plastic) uitzien), dit vind ik zelf ook altijd van de Samsung telefoons.
ik betaal momenteel bij t-mobile 17 euro en een beetje voor 1GB+ (Onbeperkt maar na 1GB lagere snelheid volgens contract; in de praktijk lijkt hij alleen sneller te worden :')) + 100 belminuten..
datapakketten in het buitenland gekocht worden via de travel & surf app (of sms)
ik heb persoonlijk erg weinig problemen met het bereik van t-mobile, zelfs in de tramtunnel in de hofstad heb ik vol bereik en prima snelheid op een zaterdagmiddag
pi_148543518
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:15 schreef rene90 het volgende:
S3 is ook bij pandawill te krijgen voor 200 dollar, dan kan je gratis die belasting/douane kosten verzekering erbij nemen omdat je ook de panda4fok coupon kan gebruiken. Misschien een mooie optie :)
Mooi ding, was wel meer tevreden over de kwaliteit van de G2 dan de G3 en hoe goed is die Mediatek 8core vs Snapdragon quadcore.

Maar nog niet te koop dus?
.
pi_148543836
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:57 schreef poiuytr het volgende:
Wellicht een klein beetje offtopic, maar hoop op ervaringen van jullie qua provider. Momenteel heb ik sim only van Hi Large 1GB en 75minuten. De 75minuten maak ik echt bijna nooit op omdat ik een hekel heb aan bellen en mijn gesprekken meestal maar minder dan 1minuut duren. Voor dit abonnement heb ik gemiddeld ongeveer 30¤ per maand moeten betalen. Mijn normale abo is 28,48¤ per maand. Ik kom alleen buiten de bundel als ik datapakketten neem in het buitenland als extra pakket. Imo moet dit stukken goedkoper kunnen.

Met welke sim only provider hebben jullie prettige ervaringen en zijn scherp geprijsd?

Ik heb eigenlijk genoeg aan 50belminuten en ongeveer 600mb internet in de maand, belangrijke voorwaarde aan de provider is eigenlijk wel dat ik een soort datapakket kan aanschaffen in het buitenland.

Om nog maar ontopic te blijven, ruwe beelden van de mi5:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wordt waarschijnlijk een 5.2inch scherm met de boxen in het midden. Bij mijn mi4 zitten de boxen rechts. Blij om te zien dat Xiaomi de lijn verder doorzet van de mi4, wat imo echt een van de mooiste Chinese toestellen is die ik de afgelopen 2jaar gezien heb. Het gros van de Chinese telefoon vind ik zelf tien keer niks omdat ze er (cheap, goedkoop (plastic) uitzien), dit vind ik zelf ook altijd van de Samsung telefoons.
Choozze al gezien?
https://choozze.nu/bestellen
Voor tientje per maand 100sms, 100min en 1000 mb, en je kan voor een tientje extra de bundel ook voor het buitenland laten gelden ;)
Helaas is het nog niet mogelijk om de bundel elke maand aan te passen, dus voor 20 euro per maand heb je: 100sms, 100min en 1000mb voor heel europa/EU

[ Bericht 2% gewijzigd door krissie100 op 10-01-2015 16:53:00 ]
  zondag 11 januari 2015 @ 15:43:16 #261
423269 l0lownkill
SjinaSjopper
pi_148569225
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:46 schreef krissie100 het volgende:

[..]

Choozze al gezien?
https://choozze.nu/bestellen
Voor tientje per maand 100sms, 100min en 1000 mb, en je kan voor een tientje extra de bundel ook voor het buitenland laten gelden ;)
Helaas is het nog niet mogelijk om de bundel elke maand aan te passen, dus voor 20 euro per maand heb je: 100sms, 100min en 1000mb voor heel europa/EU
Ik was al op zoek naar een nieuwe provider, toch deze maar eens proberen :)
You can't be late if you don't show up.
pi_148570629
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:43 schreef l0lownkill het volgende:

[..]

Ik was al op zoek naar een nieuwe provider, toch deze maar eens proberen :)
Ik ben tot nu toe tevreden, al zijn er ook wat probleempjes, zie topic op tweakers ;)
af en toe, eens per maand is er ff geen 3g, ik kan daar mee leven, heb nu de 0 euro bundel: 100sms/100min en 100mb voor 0 euro per maand, alleen maar 25 euries aansluitkosten w/
  zondag 11 januari 2015 @ 16:31:43 #263
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148571002
Prima provider ja. Helaas vergeten om de 31e te bestellen :'(.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_148571129
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:20 schreef krissie100 het volgende:

[..]

Ik ben tot nu toe tevreden, al zijn er ook wat probleempjes, zie topic op tweakers ;)
af en toe, eens per maand is er ff geen 3g, ik kan daar mee leven, heb nu de 0 euro bundel: 100sms/100min en 100mb voor 0 euro per maand, alleen maar 25 euries aansluitkosten w/
Is dat abonnement serieus gratis? Geen verborgen kosten? In dat geval eens bestellen voor mijn moeder, die heeft daar ruim genoeg aan :)
pi_148571171
Iemand een site waar goed uitgelegd wordt welke telefoon nou in NL werkt? G4/G3
je hebt 450mh/z 800/900 mh/s uuuh 1800 en 1900hm/s en op 2100 zit geloof ik ook nog wat.
Steeds als in een mooie phoen zie werkt het hier niet zoals de Lemon G4
:?

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2015 16:36:46 ]
  zondag 11 januari 2015 @ 16:43:48 #266
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148571497
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:35 schreef ZetaOS het volgende:
Iemand een site waar goed uitgelegd wordt welke telefoon nou in NL werkt? G4/G3
je hebt 450mh/z 800/900 mh/s uuuh 1800 en 1900hm/s en op 2100 zit geloof ik ook nog wat.
Steeds als in een mooie phoen zie werkt het hier niet zoals de Lemon G4
:?
Zie frequenties in de openingspost ;) en voor LTE zie:
DIG / [Chinese Smartphones] #44 - Dubbele 4G voor iedereen!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_148574874
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:34 schreef Feyenoordlife het volgende:

[..]

Is dat abonnement serieus gratis? Geen verborgen kosten? In dat geval eens bestellen voor mijn moeder, die heeft daar ruim genoeg aan :)
jep, betaal keurig 0 euro per maand, geen verborgen kosten zolang je niet over de bundel gaat. alleen maar 25 euro aansluitkosten. maar het zou kunnen dat je over 6 maanden misschien wel 1 euro per maand moet betalen, maar daar ga ik niet vanuit, want 25 is toch 2 euro per maand als je 1 jaar blijft maar voorlopig 0 euro. zit er nu al een paar maanden.
www.choozze.nu is de site trouwens. Het is nog een vrij nieuw bedrijf, wel onderdeel van iets groters, maar het komt soms wat amateuristisch over, bijvoorbeeld als je kiest voor een micro-sim, want je ontvangt dan een met de hand geknipte micro-sim ;)
pi_148591658
Met die Jiayu S3, heb ik dan in NL ook gewoon 4G. Ik weet niet hoe dat allemaal precies werkt met die bands oid.
  zondag 11 januari 2015 @ 23:59:15 #269
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148592398
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:36 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Met die Jiayu S3, heb ik dan in NL ook gewoon 4G. Ik weet niet hoe dat allemaal precies werkt met die bands oid.

~ http://www.ejiayu.com/Product-19.html

En dit dan dus:
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:43 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Zie frequenties in de openingspost ;) en voor LTE zie:
DIG / [Chinese Smartphones] #44 - Dubbele 4G voor iedereen!
quote:
De meest uitgerolde LTE freqenties in Nederland zijn dus B20, B3 en B7.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_148597094
Het touchscreen van m'n Jiayu G4A doet het aan de linkerkant van het scherm niet meer fatsoenlijk :'( Iemand een manier om dit op te lossen of moet ik toch gewoon een nieuw scherm erin gaan zetten??
pi_148597512
Je kan eens proberen met grondig schoonmaken.
Momenteel is een vervangend scherm naar mij onderweg van 42 Euro voor een klusje, prijs en aanbod varieert wel eens.
pi_148605589
quote:
12s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:59 schreef shiznuts het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
~ http://www.ejiayu.com/Product-19.html

En dit dan dus:

[..]

[..]

*;
pi_148619913
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:15 schreef mschol het volgende:

[..]

ik betaal momenteel bij t-mobile 17 euro en een beetje voor 1GB+ (Onbeperkt maar na 1GB lagere snelheid volgens contract; in de praktijk lijkt hij alleen sneller te worden :')) + 100 belminuten..
datapakketten in het buitenland gekocht worden via de travel & surf app (of sms)
ik heb persoonlijk erg weinig problemen met het bereik van t-mobile, zelfs in de tramtunnel in de hofstad heb ik vol bereik en prima snelheid op een zaterdagmiddag
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 16:46 schreef krissie100 het volgende:

[..]

Choozze al gezien?
https://choozze.nu/bestellen
Voor tientje per maand 100sms, 100min en 1000 mb, en je kan voor een tientje extra de bundel ook voor het buitenland laten gelden ;)
Helaas is het nog niet mogelijk om de bundel elke maand aan te passen, dus voor 20 euro per maand heb je: 100sms, 100min en 1000mb voor heel europa/EU
Bedankt, hier kan ik wel wat mee.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:43:42 #274
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148635903
Dus.... Ben ik toch blij dat ik een poosje terug niet een dure tablet heb aangeschaft maar gewoon een Leagoo Lead 2 telefoon, want ik was bang dat het tablet geen lang leven beschoren was...

En toen liet ik gisteravond het bad vol lopen... en je raad het al... Het was niet de Earson die de plons veroorzaakte.... :'(
Dus ik als een gek het bad uit.. handdoek pakken, telefoon uit elkaar halen, bijna op mn muil gaan op de gladde natte vloer in de haast.. :') en nu ligt ie en een bak rijst..
Maar heb er weinig vertrouwen in... hij heeft echt even een moment op de bodem van een vol bad gelegen, dus ik vrees het ergste...

Gelukkig heb ik mn gehavende Jiayu G2 uit 2012 nog.... Maar het ziet er dus naar uit dat ik weer achter een andere aan kan... |:(

Misschien toch maar iets wat waterdicht is aanschaffen, zo gaat ie wel erg kort mee... Al is het me met de Jiayu nooit gebeurd.. :7
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_148635950
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:43 schreef Snowballed het volgende:
Dus.... Ben ik toch blij dat ik een poosje terug niet een dure tablet heb aangeschaft maar gewoon een Leagoo Lead 2 telefoon, want ik was bang dat het tablet geen lang leven beschoren was...

En toen liet ik gisteravond het bad vol lopen... en je raad het al... Het was niet de Earson die de plons veroorzaakte.... :'(
Dus ik als een gek het bad uit.. handdoek pakken, telefoon uit elkaar halen, bijna op mn muil gaan op de gladde natte vloer in de haast.. :') en nu ligt ie en een bak rijst..
Maar heb er weinig vertrouwen in... hij heeft echt even een moment op de bodem van een vol bad gelegen, dus ik vrees het ergste...

Gelukkig heb ik mn gehavende Jiayu G2 uit 2012 nog.... Maar het ziet er dus naar uit dat ik weer achter een andere aan kan... |:(

Misschien toch maar iets wat waterdicht is aanschaffen, zo gaat ie wel erg kort mee... Al is het me met de Jiayu nooit gebeurd.. :7
Je leest hier gewoon al die verhalen over de nieuwe telefoons zoals de S3 / whatever en dacht...ik moet even een excuus hebben om een nieuwe een te schaffen >:)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 13 januari 2015 @ 11:46:55 #276
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148635990
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:45 schreef rene90 het volgende:

[..]

Je leest hier gewoon al die verhalen over de nieuwe telefoons zoals de S3 / whatever en dacht...ik moet even een excuus hebben om een nieuwe een te schaffen >:)
Ja maar nee maar ja maar.... O-)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_148636824
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:43 schreef Snowballed het volgende:
Dus.... Ben ik toch blij dat ik een poosje terug niet een dure tablet heb aangeschaft maar gewoon een Leagoo Lead 2 telefoon, want ik was bang dat het tablet geen lang leven beschoren was...

En toen liet ik gisteravond het bad vol lopen... en je raad het al... Het was niet de Earson die de plons veroorzaakte.... :'(
Dus ik als een gek het bad uit.. handdoek pakken, telefoon uit elkaar halen, bijna op mn muil gaan op de gladde natte vloer in de haast.. :') en nu ligt ie en een bak rijst..
Maar heb er weinig vertrouwen in... hij heeft echt even een moment op de bodem van een vol bad gelegen, dus ik vrees het ergste...

Gelukkig heb ik mn gehavende Jiayu G2 uit 2012 nog.... Maar het ziet er dus naar uit dat ik weer achter een andere aan kan... |:(

Misschien toch maar iets wat waterdicht is aanschaffen, zo gaat ie wel erg kort mee... Al is het me met de Jiayu nooit gebeurd.. :7
:|W

ik vind het toch wel knap dat mensen dit voor elkaar krijgen :P

ik moet mijn jiayu g4 eens resetten.. hij trilt niet meer en wifi is enorm aan het klapperen.. (al kan dit ook e.v.t. aan de router liggen, al hebben andere apparaten nergens last van)
pi_148640354
Ik zal vandaag mijn G4s even flashen naar 4.4 (ivm miband), welke rom raden jullie aan? Enige vereisten zijn root (superuser) en wellicht betere connectiviteit (wifi ontvangst is nogal zwak)
You can't be late if you don't show up.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 15:01:25 #279
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148641510
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:16 schreef mschol het volgende:

[..]

:|W

ik vind het toch wel knap dat mensen dit voor elkaar krijgen :P

Ja ik ook best wel.. hij blijft normaal altijd op de rand van het bad liggen... *)

Maar nu dus een nieuwe zoeken... iets van een Doogee DG700 oid.. die kan iig samen met de Earson fijn rondjes zwemmen...

Maar als er iemand nog tips heeft mbt een waterdicht modelletje houd ik me aanbevolen..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_148642599
Die dubbele 4G smartphones lijken me wel iets, altans als ik dit artikel lees is het dus mogelijk om bijna onbeperkt sim only 4G internet op je mobiel te hebben. Ik reis zelf ontzettend veel met het ov elke dag en zit er dus aan te denken om dit uit te gaan voeren. Wat denken jullie?
  dinsdag 13 januari 2015 @ 15:46:45 #281
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148643056
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:32 schreef marloesw het volgende:
Die dubbele 4G smartphones lijken me wel iets, altans als ik dit artikel lees is het dus mogelijk om bijna onbeperkt sim only 4G internet op je mobiel te hebben. Ik reis zelf ontzettend veel met het ov elke dag en zit er dus aan te denken om dit uit te gaan voeren. Wat denken jullie?
Is toch bijna overal wifi in het ov?
(heb geen idee, de laatste keer dat ik met OV ging is 10 jaar terug ofzo)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_148644425
Waarom kan ik mijn bestellingen niet traceren? :'(

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:24 schreef l0lownkill het volgende:
Ik zal vandaag mijn G4s even flashen naar 4.4 (ivm miband), welke rom raden jullie aan? Enige vereisten zijn root (superuser) en wellicht betere connectiviteit (wifi ontvangst is nogal zwak)
Needrom?
pi_148645272
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:26 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Waarom kan ik mijn bestellingen niet traceren? :'(

[..]

Needrom?
Daar zit ik dus al een paar uur te struinen :P (iets met bomen en een bos)
You can't be late if you don't show up.
pi_148645453
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:51 schreef l0lownkill het volgende:

[..]

Daar zit ik dus al een paar uur te struinen :P (iets met bomen en een bos)
Wel goed letten op datums! :+
  dinsdag 13 januari 2015 @ 16:59:18 #285
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148645495
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:32 schreef marloesw het volgende:
Die dubbele 4G smartphones lijken me wel iets, altans als ik dit artikel lees is het dus mogelijk om bijna onbeperkt sim only 4G internet op je mobiel te hebben. Ik reis zelf ontzettend veel met het ov elke dag en zit er dus aan te denken om dit uit te gaan voeren. Wat denken jullie?
Lijkt mij een vrij dure oplossing, dan betaal je dus:
1e sim-only met onbperkt traag internet + bel + sms
2e sim-only met internet bundel die je gebruikt wanneer het nodig is (dus als je iets wel doen met data, niet alleen wahtsapp).

Starttarief voor een sim-only is met wat data en/of belminuten is zo een tientje. Dus:
1e sim only: 9 euro (incl onbeperkt traag internet en een 200 mb)
2e sim only: 15 euro voor een gig (of 2) 4G internet?

Wat schiet je daar mee op? Voor +-25 euro heb je bijvoorbeeld:
5GB internet + 150 minuten (T-mob)
2GB internet + 200 minuten (Simyo)
2.5GB internet + 100 minuten (Ben.nl)
2.5GB internet + 100 minuten (Youfone)

Dan heb je dus meer internet, 4G en niet 2 abonnementen en 2 keer aansluitkosten, etc.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 13 januari 2015 @ 17:39:44 #286
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148646702
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:01 schreef Snowballed het volgende:
Maar nu dus een nieuwe zoeken... iets van een Doogee DG700 oid.. die kan iig samen met de Earson fijn rondjes zwemmen...

Maar als er iemand nog tips heeft mbt een waterdicht modelletje houd ik me aanbevolen..
Ik weet niet meer waar, (tweakers oid) maar die waterdichte Doogees schijnen niet zo waterdicht te zijn. Onderdompeling konden ze niet aan.

Voor meer betrouwbaarheid op dat gebied zou ik toch naar de waterdichte Sony's of Samsungs gaan. (ook al vraag ik me af hoe het met de garantie zit als ie toch verzuipt; zeggen ze vast dat je vergeten bent een klepje te sluiten of zo)

Misschien is de goedkoopste oplossing je telefoon náást het bad te liggen i.p.v. erop. :P

Edit: Misschien de Lenovo S750? In dat merk heb ik toch meer vertrouwen dan in Doogee. Ze zeggen IP67 en dat betekent dat je bad volgens hen een meter diep mag zijn. ;)
Weet alleen niet of ie ook naar kitkat te upgraden is. Het is een wat oudere SoC helaas.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dromer op 13-01-2015 17:46:58 ]
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 13 januari 2015 @ 18:10:20 #287
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148647639
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:39 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik weet niet meer waar, (tweakers oid) maar die waterdichte Doogees schijnen niet zo waterdicht te zijn. Onderdompeling konden ze niet aan.

Voor meer betrouwbaarheid op dat gebied zou ik toch naar de waterdichte Sony's of Samsungs gaan. (ook al vraag ik me af hoe het met de garantie zit als ie toch verzuipt; zeggen ze vast dat je vergeten bent een klepje te sluiten of zo)

Misschien is de goedkoopste oplossing je telefoon náást het bad te liggen i.p.v. erop. :P

Edit: Misschien de Lenovo S750? In dat merk heb ik toch meer vertrouwen dan in Doogee. Ze zeggen IP67 en dat betekent dat je bad volgens hen een meter diep mag zijn. ;)
Weet alleen niet of ie ook naar kitkat te upgraden is. Het is een wat oudere SoC helaas.
Ah... ik moet idd nog reviews lezen enz.. dus dat komt dan wel bovendrijven... :P
De DG is ook IP67.. Het is ook niet zo dat ik hem als badeend gebruik, maar ik kijk wel vaak ff wat youtube dingetjes.. (dan staat ie op de rand van het bad, rechtop in zn hoesje :') )
Heb ook nog geen afweging gemaakt om gewoon weer een spotgoedkope te nemen ipv een waterdichte.. twee keer zeven tientjes is ook 140euro...

Al die toestelletjes laten ze wel allemaal in het water zien in filmpjes trouwens.... maar daar is verder weinig uit op te maken...

Maar eerst ff aanzien hoe het er over een paar dagen uitziet met het verzopen exemplaar...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_148649547
Ik ga deze ROM installeren: http://www.needrom.com/download/g4saosp-4-4-2-tf/
Nu staat er een vage instructie als je het vanaf 4.2.2 doet, kan ik gewoon alles doen volgens tweakers met de sp flash tool? Bricken is geen optie :7
You can't be late if you don't show up.
pi_148674460
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:07 schreef l0lownkill het volgende:
Ik ga deze ROM installeren: http://www.needrom.com/download/g4saosp-4-4-2-tf/
Nu staat er een vage instructie als je het vanaf 4.2.2 doet, kan ik gewoon alles doen volgens tweakers met de sp flash tool? Bricken is geen optie :7
Ik heb die rom bij mij succesvol geflasht met de sp flash tool :)
pi_148675379
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:18 schreef zik3100 het volgende:

[..]

Ik heb die rom bij mij succesvol geflasht met de sp flash tool :)
Ok, mooizo. Waar vond je trouwens het scatter bestand in de rar, en heb je misschien een linkje voor de V1 kitkat? (volgens de needrom pagina moet deze er eerst op, de downloadlink die daarbij staat is tergend langzaam, 100 kb/s namelijk)
En moet ik ook mijn imei backuppen ofzo?
(link rom: http://www.needrom.com/download/g4saosp-4-4-2-tf/)

[ Bericht 7% gewijzigd door l0lownkill op 14-01-2015 14:52:42 ]
You can't be late if you don't show up.
  woensdag 14 januari 2015 @ 16:50:30 #291
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148680101
Mja.. de Chinezen mogen nog even wachten op mijn geld... mn Leagoo is droog en doet het weer prima.. Hoezo niet waterdicht... :7 (het zat zelfs onder het scherm :') )
Nu nog kijken wanneer de kalk en corrosie toeslaan.. maar voorlopig gaat ie weer als een raket.. w/
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_148681833
WTF Pandawill,kunnen ze me niet eens een DHL traceercode doorgeven?? :( :X :')
pi_148690615
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:41 schreef l0lownkill het volgende:

[..]

Ok, mooizo. Waar vond je trouwens het scatter bestand in de rar, en heb je misschien een linkje voor de V1 kitkat? (volgens de needrom pagina moet deze er eerst op, de downloadlink die daarbij staat is tergend langzaam, 100 kb/s namelijk)
En moet ik ook mijn imei backuppen ofzo?
(link rom: http://www.needrom.com/download/g4saosp-4-4-2-tf/)
Het is al even geleden bij mij , ik heb denk ik direct de laatste versie geinstalleerd via de sp-flashtool. (Je moet wel de juiste versie van de flashtool vinden , ik had het met een iets oudere gedaan en dat was nogal rampzalig) En zit de scatterfile niet gewoon bij in de rar ? Anders kan je er een van een andere rom gebruiken normaal gezien.
pi_148693163
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:29 schreef zik3100 het volgende:

[..]

Het is al even geleden bij mij , ik heb denk ik direct de laatste versie geinstalleerd via de sp-flashtool. (Je moet wel de juiste versie van de flashtool vinden , ik had het met een iets oudere gedaan en dat was nogal rampzalig) En zit de scatterfile niet gewoon bij in de rar ? Anders kan je er een van een andere rom gebruiken normaal gezien.
is rooten moeilijker gemaakt ofzo?Ik heb het 3 jaar geleden voor het laatst gedaan,op een tablet ook nog!! :P
pi_148694527
Kreeg een mail van Pandawill, Xiaomi Redmi 2 in de aanbieding, gekocht voor 119¤. Hopelijk heb ik hem snel en zonder douanekosten, want ik gok op zonder verzekering.
.
  woensdag 14 januari 2015 @ 23:16:31 #296
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148694814
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:50 schreef Snowballed het volgende:
Mja.. de Chinezen mogen nog even wachten op mijn geld... mn Leagoo is droog en doet het weer prima.. Hoezo niet waterdicht... :7 (het zat zelfs onder het scherm :') )
Nu nog kijken wanneer de kalk en corrosie toeslaan.. maar voorlopig gaat ie weer als een raket.. w/
Rijst O+
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:09 schreef Fer het volgende:
Kreeg een mail van Pandawill, Xiaomi Redmi 2 in de aanbieding, gekocht voor 119¤. Hopelijk heb ik hem snel en zonder douanekosten, want ik gok op zonder verzekering.
Blijven wel leuke toestellen. Ben benieuwd wat de upgrades van de toestellen gaan doen straks :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 14 januari 2015 @ 23:34:25 #297
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148695490
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:09 schreef Fer het volgende:
Kreeg een mail van Pandawill, Xiaomi Redmi 2 in de aanbieding, gekocht voor 119¤. Hopelijk heb ik hem snel en zonder douanekosten, want ik gok op zonder verzekering.
Zag hem ook voorbij komen in de mail. Jammer dat ie geen LTE band 20 heeft.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 14 januari 2015 @ 23:37:23 #298
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148695599
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:34 schreef Dromer het volgende:

[..]

Zag hem ook voorbij komen in de mail. Jammer dat ie geen LTE band 20 heeft.
Dat is inderdaad jammer. Gelukkig gaat de nieuwe generatie MTK toestellen dat beter doen.
Quallcomm heeft beide wel in het assortiment maar voor de Chinese markt is band 20 (nog) niet interessant genoeg natuurlijk :'(
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 14 januari 2015 @ 23:39:40 #299
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148695708
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:37 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat is inderdaad jammer. Gelukkig gaat de nieuwe generatie MTK toestellen dat beter doen.
Hope so. Deze heeft overigens net als de Cubot Zorro een Qualcomm Snapdragon 410, maar de eerste heeft wel band 20.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_148697297
1
pi_148697304
2
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')