zo vraag ik me af, telkens al jackie zegt stomste fout dat h kremers daar niet is doorgelopen....wat weet kremers dat wij niet weten.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Maar er zijn legio meer routes mogelijk dan die jij op je kaart hebt gezet. Sinaproc oordeelde (samen met de gidsen) dat de zwarte lijn een stuk logischer was dan jouw 3 kortste lijnen (we weten niet eens of ze allemaal überhaupt begaanbaar zijn) naar de 2e kabelbrug. Ik neem aan dat ze daar redenen voor gehad hebben. Misschien sporen?
Die nieuwe pata de macho trail, daar spreken ze ook van 1e, 2e kabelbrug.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waar heb jij nog meer kabelbruggen gespot? Zou goed zijn die ook in de kaart te kunnen intekenen.
Precies. Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
zo vraag ik me af, telkens al jackie zegt stomste fout dat h kremers daar niet is doorgelopen....wat weet kremers dat wij niet weten.
Welke dan? Daarom goed die ook te plotten.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:24 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Maar er zijn legio meer routes mogelijk dan die jij op je kaart hebt gezet.
Hoe kom je daarbij?? Hoe weet jij wat SINAPROC oordeelde?quote:Sinaproc oordeelde (samen met de gidsen) dat de zwarte lijn een stuk logischer was dan jouw 3 kortste lijnen
Sporen? Wat bedoel je?quote:(we weten niet eens of ze allemaal überhaupt begaanbaar zijn) naar de 2e kabelbrug. Ik neem aan dat ze daar redenen voor gehad hebben. Misschien sporen?
wat kan niet, je vroeg hoe kan die rugzak en die resten dan gevonden zijn waar ze lagen. Dus ik zei, dat kan eigenlijk niet...vanaf daar?quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat kan niet? Die Pata de Macho omhoog op? Mwah, het kan wel, lijkt me, maar het is erg zwaar en er is daar niks.
Van boven naar beneden: Q1, Q2 (?? dat is de vraag), ...., 2e kabelbrug
Op de plaats van de puntjes kunnen dus 3 routes; de groene van Baru (west langs de paddocks), de roze (recht over de paddocks en langs huis 12) en de blauwe lijn (de quebrada 2 volgend die uiteindelijk uitmondt in de Changuinola).
Terugweg precies hetzelfde, maar dan ook de Pata de Macho als mogelijk pad erbij.
Waar zijn die precies? Dan is dat in te tekenen en hebben we duidelijkheid waar we over praten, nu blijft het allemaal in het luchtledige.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:26 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die nieuwe pata de macho trail, daar spreken ze ook van 1e, 2e kabelbrug.
Dat kan wel, maar:quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
wat kan niet, je vroeg hoe kan die rugzak en die resten dan gevonden zijn waar ze lagen. Dus ik zei, dat kan eigenlijk niet...vanaf daar?
sporen, een snoeppapiertje, een sok...geen idee, iets dat duidt op de meidenquote:Op dinsdag 16 december 2014 18:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke dan? Daarom goed die ook te plotten.
[..]
Hoe kom je daarbij?? Hoe weet jij wat SINAPROC oordeelde?
[..]
Sporen? Wat bedoel je?
Ik heb de kaart van de zoektochten van SINAPROC zelf gepakt. Als zij wel in het gebied zijn geweest en er dus meer zoektochten waren, dan moeten die routes te plotten zijn.
Je bedoelt langs de zwarte lijn die SINAPROC gevolgd heeft?quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
sporen, een snoeppapiertje, een sok...geen idee, iets dat duidt op de meiden
Ik ga er vanuit dat ze gekozen hebben voor de route met de beste kansen op succes. Even afgezien van alle complotscenario's.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:27 schreef El_Matador het volgende:
Hoe kom je daarbij?? Hoe weet jij wat SINAPROC oordeelde?
Wat denk je dan van de link die ik een paar dagen geleden gaf, over een 15 jarige jongen die in een rivier in dat gebied was gevallen en een paar dagen later 4 mijl verderop in de rivier gevonden werd? In juni in een ander jaar, hoe zou dat dan gaan in het regenseizoen en in een paar maanden tijd, lijkt mij helemaal niet onmogelijk dat de resten kilometers verplaatst zijnquote:Op dinsdag 16 december 2014 18:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt. Er zijn ruwweg 3 routes; 1 over de paddocks en 2 erlangs. Als je langs de 2e quebrada (die, zie inzet, ook via de 1e quebrada te bereiken is door het stroompje te volgen) naar de rivier zou lopen, kom je niet over de paddocks, wel langs het huis van de Serracins (#13).
[..]
Dat kan;
- zelfde weg (een van die 3 routes)
- via de steile Pata de Macho
Maar de vraag wordt dan; hoe kan de rugzak (en de resten) dan zover stroomafwaarts naar het noorden terechtgekomen zijn??
dat laatste verklaart dan wel waarom ze niet gevonden zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar:
- of de resten (voet en onderbeen Lisanne, bekkenbot & rib Kris en rugzak) moeten puur en alleen door de rivier naar beneden gespoeld zijn
- of de meiden moeten in plaats van terug, bergop, richting Boquete, richting CD, richting waar SINAPROC zich op enig moment bevond, juist bergaf, richting Bocas, van de CD weg, in tegenovergestelde richting van SINAPROC gelopen zijn
Dat moet nog achterhaald worden.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waar zijn die precies? Dan is dat in te tekenen en hebben we duidelijkheid waar we over praten, nu blijft het allemaal in het luchtledige.
Idealiter wel, maar het bleek dat dat dus niet zo was.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:34 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat ze gekozen hebben voor de route met de beste kansen op succes.
Juni = regenseizoen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:34 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat denk je dan van de link die ik een paar dagen geleden gaf, over een 15 jarige jongen die in een rivier in dat gebied was gevallen en een paar dagen later 4 mijl verderop in de rivier gevonden werd? Hoe zou dat dan gaan in het regenseizoen en in een [b]paar maanden) tijd, lijkt mij helemal niet onmogelijk dat de resten kilometers verplaatst zijn
Dat was in juni (ander jaar) dus niet in het regenseizoen.
dan zou men langs die rivier verschillende 'afzetpunten' moeten bekijken om nog meer resten te vinden. En bij een soort van eindpunt van die rivier...?quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:34 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat denk je dan van de link die ik een paar dagen geleden gaf, over een 15 jarige jongen die in een rivier in dat gebied was gevallen en een paar dagen later 4 mijl verderop in de rivier gevonden werd? In juni in een ander jaar, hoe zou dat dan gaan in het regenseizoen en in een paar maanden) tijd, lijkt mij helemal niet onmogelijk dat de resten kilometers verplaatst zijn
Dat was in juni (ander jaar) dus niet in het regenseizoen.
Ik ga een heel scenario uitwerken, wat betreft de rugtas heb ik al een paar keer iets gepost.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Juni = regenseizoen.
Ja, een rivier kan natuurlijk wel lichamen 4 mijl (~6 km) verplaatsen, zelfs in een paar dagen. Die regenrivieren met flash floods kunnen hele auto's meesleuren.
De vraag is echter of de inhoud van de rugzak dan zo puntgaaf blijft. Er zijn aanwijzingen voor sleepsporen gevonden. Maar aan de andere kant ook geen gebroken zonnebrillen (zie foto), telefoons (geen melding althans) of camera (idem).
Het zou dus kunnen dat de rugzak maar ~0,8 km is meegesleurd, vanaf de "Schoen Lisanne + Pelvis Kris"-plek naar waar ie gevonden is.
dat zou kunnen... Dan zouden ze daar tegelijk zijn overleden. Overvallen door een flas flood oid. Maar dan moeten de nachtfotos daar in de buurt gemaakt zijn?quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Juni = regenseizoen.
Ja, een rivier kan natuurlijk wel lichamen 4 mijl (~6 km) verplaatsen, zelfs in een paar dagen. Die regenrivieren met flash floods kunnen hele auto's meesleuren.
De vraag is echter of de inhoud van de rugzak dan zo puntgaaf blijft. Er zijn aanwijzingen voor sleepsporen gevonden. Maar aan de andere kant ook geen gebroken zonnebrillen (zie foto), telefoons (geen melding althans) of camera (idem).
Het zou dus kunnen dat de rugzak maar ~0,8 km is meegesleurd, vanaf de "Schoen Lisanne + Pelvis Kris"-plek naar waar ie gevonden is.
Ongeacht hoe het heet, de zwarte Synaproc zoeklijn is een pad/route/...quote:Op dinsdag 16 december 2014 17:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Horqueta, Bajo Mono, Cerro Pata de Macho liggen allemaal niet in het gebied. De eerste twee zijn aan de zuidkant van de CD en de Pata de Macho ligt verder naar het oosten, daar ontspringt de rivier die Grijzemassa bedoelt dus ook (rechtsonderaan het kaartje).
Hoeft niet, maar als dat het geval was, dan na 8 april.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:47 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat zou kunnen... Dan zouden ze daar tegelijk zijn overleden.
Tussen 8 en 11 april heeft waarschijnlijk iig een van de meiden nog geleefd. De nachtfotolocatie is moeilijk vast te stellen, maar ik denk tussen de 2e kabelbrug en de "Pelvisplek", dus in het slanke vrij rechte deel van de Culebra. Daar waar het vol slangen zit....quote:Overvallen door een flas flood oid. Maar dan moeten de nachtfotos daar in de buurt gemaakt zijn?
Met een lichaam slepen door die jungle is nog moeilijker dan daar gewoon al lopen.quote:Of toch vermoord en daar gedumpt.
Ja. Maar iemand moet het doen he. Bedankt voor de moeite.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:46 schreef agter het volgende:
Trap ik een open deur in als ik zeg dat het nu wel is aangetoond is dat er meerder paden zijn?
ja, dat ligt verder naar het zuiden, aan de extreme onderkant van het kaartje. Heb ik niet ingetekend omdat deze zwarte lijn de dichtstbijzijnde is van SINAPROC in de buurt van Kris en Lisanne.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:54 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ongeacht hoe het heet, de zwarte Synaproc zoeklijn is een pad/route/...
En op een andere kaart stond ook een zoekroute die evenwijdig loopr aan de CD, daar net ten noorden van loopt en op/eindje na de Mirador begint (of eindigt, ligt er maar aan...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |