Volgens mij is die zwarte lijn een route die in mei gevolgd is. Heb er nog een link van denk ik, komt later nu even druk met wat andersquote:Op dinsdag 16 december 2014 17:59 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ik heb me goed ingelezen. Het was toch zeker duidelijk rond 5/6 april dat ze ZEKER het pianista trail hadden genomen. ( blijken alle getuigen het mis te hebben...., ze waren er wel!) Het is maar 2 uur omhoog, waarom niet verder zoeken? Indien men om 6.00 uur 's morgens begint, kan men 12 uur zoeken. Hadden ze tot 4 uur na de Mirador kunnen doorlopen om 's avonds weer in een warm bedje te kunnen kruipen. Begrijp de zwarte lijn daarom ook niet. Als al die getuigen en de computer richting Pianista wijzen, waarom dan een ander pad afzoeken en niet het pad vanaf de Mirador?
Welk 'het gebied'? Het gebied waar jouw scenario's zich afspelen?quote:Op dinsdag 16 december 2014 17:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Horqueta, Bajo Mono, Cerro Pata de Macho liggen allemaal niet in het gebied.
Weken?? Het is maar 4 km (zie die cirkels van Geruisloos).quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:01 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dit zijn de kortste routes. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ze die gevolgd hebben. Ze kunnen er wel weken over gedaan hebben via een omweg.
Kris sowieso; daar is haar spijkerbroekje gevonden.quote:Of misschien zijn ze helemaal nooit in de buurt van die 2e kabelbrug geweest.
Dat laatste zou ik niet zomaar vanuit gaan. De eerste vraag is inderdaad de hamvraag; waarom zijn ze niet het gebied van de alom bekende kabelbruggen ingegaan?quote:Waarom pakte Sinaproc die zwarte route? Daar zullen ze goede redenen voor hebben gehad.
staat dat ergens op een kaartje? Die hele looproute bedoel ik dan.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:00 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja, alleen bedoel ik het gebied waar de Pata de Macho uitmondt in de Culebra (locatie spijkerbroekje) en dan stroomopwaarts, niet de oorsprong van de rivier
quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:03 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Wel 'het gebied'? Het gebied waar jouw scenario's zich afspelen?
Dat is bij de 2e kabelbrug en het broekje. Waar de lichtblauwe Pata de Macho (met die opvallende bocht erin) uitmondt in de donkerblauwe Changuinola.quote:
Jij denkt dat ze doelgericht van de laatste quebradafoto naar jouw 2e kabelbrug zijn gelopen. Ik denk van niet.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Weken?? Het is maar 4 km (zie die cirkels van Geruisloos).
Waarom "mijn" 2e kabelbrug?quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:05 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze doelgericht naar jouw 2e kabelbrug zijn gelopen. Ik denk van niet.
Ik ben al dagen op zoek naar meer info over de route sendero pata de macho maar ben nog niet opgeschoten wel foto's maar geen duidelijke routequote:Op dinsdag 16 december 2014 18:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
staat dat ergens op een kaartje? Die hele looproute bedoel ik dan.
Nee, dezelfde.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:06 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Omdat Grijzemassa ook een 2e kabelbrug heeft. Een andere.
kris sowieso?quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Weken?? Het is maar 4 km (zie die cirkels van Geruisloos).
[..]
Kris sowieso; daar is haar spijkerbroekje gevonden.
[..]
Dat laatste zou ik niet zomaar vanuit gaan. De eerste vraag is inderdaad de hamvraag; waarom zijn ze niet het gebied van de alom bekende kabelbruggen ingegaan?
jammer, baru heeft ook geen idee?quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:06 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik ben al dagen op zoek naar meer info over de route sendero pata de macho maar ben nog niet opgeschoten wel foto's maar geen duidelijke route
Dat bedoel ik. Het gebied waar jouw scenario zich afspeelt.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom "mijn" 2e kabelbrug?
nee, ik denk ook niet doelgericht daarheen, want ze kenden dat niet. Het is wel de plek waar je uitkomt als je vanaf de quebrada's stroomafwaarts loopt.
Daarom is het zo handig om eerst de vondsten feitelijker te hebben. Dan pas kan je terugredeneren.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
kris sowieso?
Dat hoeft niet, in geval van misdaad kan het zijn neergelegd.
Maar misschien ook wel en leefde ze toen al niet meer. Soort van aangespoeld en meegesleept door aaseters oid.
Of ze is er inderdaad geweest en is daar haar broek verloren.
quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:09 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Het gebied waar jouw scenario zich afspeelt.
Wat is de confusie dan? Leg het wta beter uit, want ik snap niet wat je bedoelt.quote:
ik heb niet helder waar ze verkeerd gelopen kunnen zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom is het zo handig om eerst de vondsten feitelijker te hebben. Dan pas kan je terugredeneren.
Uitsluiten dat een 3e persoon haar broekje zou uittrekken en bij een kabelbrug neerleggen, kan je nooit. Maar heel groot lijkt me die kans ook weer niet, jou wel?
- Broekje in situ?
- Rugzak in situ?
- Schoen Lisanne + Pelvis Kris in situ?
If yes in alle gevallen, dan zou je moeten denken dat Kris of eerst haar broekje daar heeft uitgedaan, daarna zijn ze naar de rugzakplek gelopen en uiteindelijk in hun laatste uren weer omhoog, de rugzak achterlatend.
Is een van de zaken niet in situ, moet het vanaf stroomopwaarts gekomen zijn (in theorie kunnen de lichamelijke resten ook door aaseters stroomopwaarts gebracht zijn).
Je komt dan hoe dan ook bij de 2e kabelbrug terecht als meest stroomopwaartse punt waar een vondst is gedaan.
Langs de (steile) Pata de Macho is volgens mij niet gezocht, zou goed zijn om Grijzemassa's hypothese te bekijken. Als daar ook resten gevonden worden, zou het kunnen dat ze die hebben proberen op te komen.
Vanwege het terrein lijkt het me alleen zoveel moeilijker dan terug over de paddocks dat ik me niet kan voorstellen waarom zij daaraan zouden beginnen...
Klopt. Er zijn ruwweg 3 routes; 1 over de paddocks en 2 erlangs. Als je langs de 2e quebrada (die, zie inzet, ook via de 1e quebrada te bereiken is door het stroompje te volgen) naar de rivier zou lopen, kom je niet over de paddocks, wel langs het huis van de Serracins (#13).quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik heb niet helder waar ze verkeerd gelopen kunnen zijn.
Dus die paddocks hebben ze misschien nooit gezien.
Dat kan;quote:Misschien ook wel en dachten ze dat gaat alleen maar dieper de jungel in, moet niet. We moeten terug, weer omhoog...
Nee, maar die kabelbruggen langs de Changuinola zijn dus soort van genummerd. Niet met bordjes ofzo, gewoon "de 2e kabelbrug" is de 2e kabelbrug over de Changuinola, langs Barus pad. Als je een ander pad neemt is de 2e kabelbrug nog steeds dezelfde, maar is het wellicht de eerste kabelbrug die je oversteekt.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:17 schreef 11en30 het volgende:
Wat valt er uit te leggen? Dat is niet het enige water waar 2 of meer kabelbruggen overheen hangen.
dan zou je eigenlijk zeggen dat kan niet dus moeten ze langs de paddocks of #13 zijn gekomen...?quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt. Er zijn ruwweg 3 routes; 1 over de paddocks en 2 erlangs. Als je langs de 2e quebrada (die, zie inzet, ook via de 1e quebrada te bereiken is door het stroompje te volgen) naar de rivier zou lopen, kom je niet over de paddocks, wel langs het huis van de Serracins (#13).
[..]
Dat kan;
- zelfde weg (een van die 3 routes)
- via de steile Pata de Macho
Maar de vraag wordt dan; hoe kan de rugzak (en de resten) dan zover stroomafwaarts naar het noorden terechtgekomen zijn??
Maar er zijn legio meer routes mogelijk dan die jij op je kaart hebt gezet. Sinaproc oordeelde (samen met de gidsen) dat de zwarte lijn een stuk logischer was dan jouw 3 kortste lijnen (we weten niet eens of ze allemaal überhaupt begaanbaar zijn) naar de 2e kabelbrug. Ik neem aan dat ze daar redenen voor gehad hebben. Misschien sporen?quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helemaal niet. Ik heb geen scenario (meer), dat probeer ik nu juist te ontrafelen met die kaartjes.
Wat kan niet? Die Pata de Macho omhoog op? Mwah, het kan wel, lijkt me, maar het is erg zwaar en er is daar niks.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
dan zou je eigenlijk zeggen dat kan niet dus moeten ze langs de paddocks of #13 zijn gekomen...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |