abonnement Unibet Coolblue
pi_147632248
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik kan niet eens normaal naar die foto kijken, laat staan hem bestuderen. Ik vind de foto erg heftig.
Is de foto een uitsnede van een grotere foto of is deze foto compleet? (daar bedoel ik niet dat hoekje mee)
Het is een hele vreemde foto, maar we hebben hem onder ogen gekregen en je vraagt je toch af wat stelt het allemaal voor.
pi_147632503
@ Poekje01 11:47:03
En of de fam F liever niet aan een dergelijk scenario wil denken/herinnerd worden ofzo? Omdat het je herinnering aan de laatste momenten van je kind te afschuwelijk maakt?

Ik denk inderdaad dat de familie F die gedachte wil verdringen.
pi_147633629
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:05 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Als de informatie van HK zou kloppen, dan zijn de nachtfoto's niet in de jungle gemaakt maar inderdaad op het eerste stuk van de Pianista trail. De vraag is hoe hij aan die wetenschap komt. Omdat hij zegt dat deze stenen verderop (waar hij nog nooit geweest is) niet voorkomen, neem ik aan dat F hem dat verteld heeft. Volgende vraag: is het waar wat F hem verteld heeft of heeft F hier tegen HK gelogen?

Als de nachtfoto's zijn wat MF denkt, flitssignalen naar een overvliegende helicopter, dan zou vrij nauwkeurig vast te stellen zijn waar de camera zich op dat moment bevond. Neem aan dat goed te achterhalen is waar op dat moment een helicopter vloog. Als er niks rondgevlogen heeft in opdracht van Panama dan blijven er maar 2 mogelijkheden over: het was een helicopter van anderen (wie dan? en waarom?) of zijn scenario klopt niet helemaal.
Heeft er überhaupt een helicopter s nachts gevlogen over dat gebied?
Sinaproc was in dat gebied (Pata Macho trail) en hebben daar ook een paar nachten overnacht. Het is goed denkbaar dat de meiden de lichten van Sinaproc hebben gezien. Er zijn in korte tijd veel foto's gemaakt. 510 tot minimaal 541 (41 foto's) vanaf 01.29 tot 01.38 (9 minuten).
Dan blijven er ongeveer 49 foto's over die tussen 0.138 en 0.354 uur zijn gemaakt. Ik denk dat deze ook in serie zijn gemaakt en niet met steeds een paar minuten er tussen. De lichten van S. hoeven niet constant te zien zijn geweest.

Als 1vandaag de tijden die ze bij de foto's hebben gekregen zo overgenomen hebben van het NFI, dan is er een grove fout gemaakt. De tijden komen niet overeen met "onze" foto's.
Of onze data die we bij de foto's hebben klopt niet.
pi_147633818
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:11 schreef gynaika het volgende:
@ Poekje01 11:47:03
En of de fam F liever niet aan een dergelijk scenario wil denken/herinnerd worden ofzo? Omdat het je herinnering aan de laatste momenten van je kind te afschuwelijk maakt?

Ik denk inderdaad dat de familie F die gedachte wil verdringen.
Dat vind ik denigrerend om zo te stellen.
Ik heb respect voor de keuze van beide families, de familie van K die alles verder wil uitzoeken.
En ook voor de familie van L. Dat ze de waarheid zouden willen verdringen vind ik te zot voor woorden.

We weten ook niet of er meer foto's zijn waar L op staat.
Ik ga er van uit dat ze een bewuste en weldoordachte keus daarin gemaakt hebben.

Ik heb al eerder gezegd, het is duidelijk dat de uitkomst van wat er tot nu toe aan onderzoek gedaan is, voor de familie van K reden is om verder onderzoek te doen.
Voor de familie van L is het voldoende reden geweest om te constateren dat verdwalen en de verdere gevolgen daarvan tot de dood van K en L heeft geleid.




[ Bericht 1% gewijzigd door Grijzemassa op 16-12-2014 13:24:22 ]
pi_147634540
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:56 schreef ToniB het volgende:

[..]

Sinaproc was in dat gebied (Pata Macho trail) en hebben daar ook een paar nachten overnacht. Het is goed denkbaar dat de meiden de lichten van Sinaproc hebben gezien.
Daarvoor geldt hetzelfde. Als je weet waar Sinaproc op dat tijdstip was, kun je redelijk goed bepalen waarvandaan ze opgemerkt kunnen zijn en waarvandaan zeker niet (zoals de andere kant van de berg). Dit zou het toch al beperkte gebied nog weer een heel stuk kleiner maken.

[ Bericht 4% gewijzigd door 11en30 op 16-12-2014 13:32:57 ]
pi_147634848
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:26 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Daarvoor geldt hetzelfde. Als je weet waar Sinaproc op dat tijdstip was, kun je redelijk goed bepalen waarvandaan ze opgemerkt kunnen zijn en waarvandaan zeker niet (zoals de andere kant van de berg).
Volgens mij is sinaproc aan de andere kant aan het zoeken geweest, wel richting pata de macho maar vanaf de andere kant, van de cd richting n.o.

Als K en L vanaf de kant van de culebra de rchting van de pata de macho gegaan zijn, is dat een eind weg van het gebied waar sinaproc gezocht heeft. Het gaat om het gebied tussen rio pata de macho en alto romero. Daar is niet gezocht
pi_147635792
Geen idee wat je duidelijk probeert te maken. Enige wat ik zeg is dat (in het flitsen naar redders scenario) vrij goed vast te stellen zou moeten zijn waar de camera die nacht kan zijn geweest en waar zeker niet.
pi_147636734
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:02 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat vind ik denigrerend om zo te stellen.
Ik heb respect voor de keuze van beide families, de familie van K die alles verder wil uitzoeken.
En ook voor de familie van L. Dat ze de waarheid zouden willen verdringen vind ik te zot voor woorden.

We weten ook niet of er meer foto's zijn waar L op staat.
Ik ga er van uit dat ze een bewuste en weldoordachte keus daarin gemaakt hebben.

.......
Voor de familie van L is het voldoende reden geweest om te constateren dat verdwalen en de verdere gevolgen daarvan tot de dood van K en L heeft geleid.


ik ben het niet eens met je laatste zin. Martijn zei in de pers, als laatste:

"we zillen wel nooit zeker weten wat er precies is gebeurd, waarschijnlijk komen we daar ook nooit meer achter, het zal altijd wel, eenmysterie blijven" of iets van die strekking. Is toch iets anders als wat jij stelt.

Wellicht heeft de familie die foto van K gezien, en wisten toen al, die is dood, en zijn veel sneller door het 1e rouwverwerkingsproces heengegaan, itt. tot wat sommigen ons wilde doen geloven. En dat daarom pa en ma K. veel eerder op de misdrijf trein zijn aanbeland.

Je kan niet met zijn 2 verdwalen en mensen vinden 6 van de 412 botten van je terug. In wat, een gedeeltelijk bewoond en deels redelijk gecultiveerd gebied van, wat, 20 km2?

Onzin. Je botten gaan niet in rook op ofzo. Ook niet in de jungle. Dat deden de botten van Kirsten Goudbloed en haar Australische vriend 80km verderop ook niet.

Ja, als je er ongebluste kalk of chemicalien op los laat, door 'een fixer' , misschien dan wel ja.

[ Bericht 7% gewijzigd door Poekje01 op 16-12-2014 14:35:40 ]
pi_147636961
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:02 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat vind ik denigrerend om zo te stellen.
Ik heb respect voor de keuze van beide families, de familie van K die alles verder wil uitzoeken.
En ook voor de familie van L. Dat ze de waarheid zouden willen verdringen vind ik te zot voor woorden.

We weten ook niet of er meer foto's zijn waar L op staat.
Ik ga er van uit dat ze een bewuste en weldoordachte keus daarin gemaakt hebben.

Ik heb al eerder gezegd, het is duidelijk dat de uitkomst van wat er tot nu toe aan onderzoek gedaan is, voor de familie van K reden is om verder onderzoek te doen.
Voor de familie van L is het voldoende reden geweest om te constateren dat verdwalen en de verdere gevolgen daarvan tot de dood van K en L heeft geleid.


Absoluut, Grijzemassa, dat heb ik echt niet denigrerend bedoeld. Het is zo verschrikkelijk wat deze mensen allemaal moeten meemaken en ik kan mij daarbij voorstellen dat er bepaalde dingen zouden kunnen zijn waar je maar beter niet over moet nadenken. Daar zou je compleet gek van worden.

Ik heb alle respect voor alles wat zij wel of niet ondernemen en voor alles wat zij denken en niet denken want je moet leven met iets wat onvoorstelbaar is.
pi_147639579
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 december 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:

Niet nodig, heel spaarzaam gebruik. Daarom is die "telefoon heeft nog 1:05:00" aangestaan op 11 april ook zo bijzonder. Aangezet en ter plekke gestorven, bij beiden raakten de batterij leeg (of de kaars op, zoals Domnivoor het stelde)?
Nee, weer uitgezet en netjes in de rugzak gestopt. Wel voor de laatste keer waarschijnlijk.
pi_147639632
El Matador: ik zie dat de OP wel heeel erg uitgedund is, waar is bv gebleven de complete inhoud van de de spoiler "Zoekacties"? Kunnen die door mij opgezochte Panamese en NL krantenartikelen verwijslinks van de zoekacties van de Panamese bloedhonden en Nederlandse speurhouden weer terug in de OP aub? Gaat om:

- Link zoekacties honden,
- verslag zoekacties RHWW en
- Zoekacties bij huizen.

Je vindt ze nog intact in thread KrisenLisanne#102. Alvast dank!

De Panamese honden sloegen in april aan in 4 gebieden:

- Bajo Mono
- Lazaro
- El Pianista
- Piedra de Filo

zie Thread 102, Zoekacties, 'Link zoekacties honden' Spaanstalig artikel

Zijn de honden wel in het gebied Alto Romero en waar Grijze Massa mee kwam, Pata de Macho, geweest? Ik vermoed van niet, had Sinaproc die honden mee? Dan zeker niet.

Hoop dat de familie opnieuw een speurhond gebruikt deze maand.
Honden liegen niet, mensen wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 16-12-2014 15:58:24 ]
pi_147639704
Waren het speurhonden of kadaverhonden?
Make my day!
pi_147639755
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:53 schreef agter het volgende:
Waren het speurhonden of kadaverhonden?
Panamese honden: speurhonden en kadaver volgens mij
Nederlandse honden, vlgns mij alleen speurhonden.
  dinsdag 16 december 2014 @ 15:58:07 #114
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_147639830
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:50 schreef Poekje01 het volgende:
El Matador: ik zie dat de OP wel heeel erg uitgedund is, waar is bv gebleven de complete inhoud van de de spoiler "Zoekacties"? Kunnen die door mij opgezochte Panamese en NL krantenartikelen verwijslinks van de zoekacties van de Panamese bloedhonden en Nederlandse speurhouden weer terug in de OP aub?
Je vindt ze nog intact in thread KrisenLisanne#102. Alvast dank!

Alles staat er nog Poekje01, gewoon in dezelfde spoiler.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_147639898
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:58 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Alles staat er nog Poekje01, gewoon in dezelfde spoiler.
ach, ik kijk gewoon niet goed, sorry!
pi_147640128
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:53 schreef gynaika het volgende:
Enige tijd geleden informeerde Perico ons dat op de laatste foto, die in de media is terecht gekomen, er op het rode haar van Kris in het midden letters te zien zouden zijn: HEAVEN. Ook zijn er users die menen daar een haarclip te zien. En ik beweer niet dat dat niet zo zou zijn.

Omdat ik de foto regelmatig bekijk, heb ik ook de informatie van Perico nog eens goed onder de loep genomen en meen iets anders te lezen: 11EYE, maar mogelijk ook 11EYE11.
Iemand een idee hierover?

http://i.imgur.com/Ktc7ck5.jpg
Het haar zit in de war. Er loopt haar van rechtsboven naar linksonder (het meeste) en daaroverheen van linksboven naar rechtsonder. dunne slierten, wel allemaal parallel. dan ontstaan patronen die je met enige fantasie en veel manipuleren met de foto's als letters kunt lezen. Vergeet die letters.

Vanwege het feit dat het haar een mate van samenhang en regelmaat vertoont meen ik dat ze nog niet overleden was. Dan krijgt haar door het gebrek aan beweging, strijken, evt. kammen een andere structuur.

Ik denk dat het missende stuk van de foto er rechtsboven aan zou moeten, meer haar en mogelijk de ronding van het hoofd.
pi_147640601
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:34 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Volgens mij is sinaproc aan de andere kant aan het zoeken geweest, wel richting pata de macho maar vanaf de andere kant, van de cd richting n.o.

Als K en L vanaf de kant van de culebra de rchting van de pata de macho gegaan zijn, is dat een eind weg van het gebied waar sinaproc gezocht heeft. Het gaat om het gebied tussen rio pata de macho en alto romero. Daar is niet gezocht
Sinaproc heeft de zwarte lijn gevolgd en de meiden of de roze- of de groene- of de blauwe lijn. Er zijn dan punten waar die dicht bij elkaar komen. Vooral als de meisjes in de eerste of tweede rode cirkel zaten .
's Nachts, zonder een maan, valt een ver licht zeker op. Sinaproc heeft de flitsen misschien wel gezien maar voor onweer gehouden.......
pi_147640769
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:26 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik ben het niet eens met je laatste zin. Martijn zei in de pers, als laatste:

"we zillen wel nooit zeker weten wat er precies is gebeurd, waarschijnlijk komen we daar ook nooit meer achter, het zal altijd wel, eenmysterie blijven" of iets van die strekking. Is toch iets anders als wat jij stelt.

Wellicht heeft de familie die foto van K gezien, en wisten toen al, die is dood, en zijn veel sneller door het 1e rouwverwerkingsproces heengegaan, itt. tot wat sommigen ons wilde doen geloven. En dat daarom pa en ma K. veel eerder op de misdrijf trein zijn aanbeland.

Je kan niet met zijn 2 verdwalen en mensen vinden 6 van de 412 botten van je terug. In wat, een gedeeltelijk bewoond en deels redelijk gecultiveerd gebied van, wat, 20 km2?

Onzin. Je botten gaan niet in rook op ofzo. Ook niet in de jungle. Dat deden de botten van Kirsten Goudbloed en haar Australische vriend 80km verderop ook niet.

Ja, als je er ongebluste kalk of chemicalien op los laat, door 'een fixer' , misschien dan wel ja.

Een klassiek voorbeeld van de feiten verdraaien. Die laatste zin die M zei was een antwoord op de vraag wat er gebeurd zou kunnen zijn tijdens de verdwaling zodat het tot hun dood leidde.

Hier word ik zou zo moe van, dat selectief onthouden en uitspraken uit hun verband trekken. :(

Op al je andere opmerkingen heb ik al antwoorden gegeven dus ga ik hier niet herhalen.
Jij leest wat je wil lezen en leest niet wat je niet wil zien.
pi_147641012
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:32 schreef gynaika het volgende:

[..]

Absoluut, Grijzemassa, dat heb ik echt niet denigrerend bedoeld. Het is zo verschrikkelijk wat deze mensen allemaal moeten meemaken en ik kan mij daarbij voorstellen dat er bepaalde dingen zouden kunnen zijn waar je maar beter niet over moet nadenken. Daar zou je compleet gek van worden.

Ik heb alle respect voor alles wat zij wel of niet ondernemen en voor alles wat zij denken en niet denken want je moet leven met iets wat onvoorstelbaar is.
Nee ik val je ook niet pesoonlijk aan hoor, ik word alleen nogal booos als mensen vanuit hun leunstoel gaan beweren dat de familie van L de zaken niet helder zou zien. De broer van L was als eerste in Boquete toen de vermissing bekend was en is zelf op zoek naar getuigen gegaan.

Het gaat om het verlies van hun dochter en zus, denkt nou echt iemand dat ze daar niet goed over nagedacht hebben. :?

De families hebben verschillende conclusies getrokken wie zijn wij om de amateur psycholoog uit te hangen

[ Bericht 1% gewijzigd door Grijzemassa op 16-12-2014 16:45:29 ]
pi_147641534
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:26 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Een klassiek voorbeeld van de feiten verdraaien. Die laatste zin die M zei was een antwoord op de vraag wat er gebeurd zou kunnen zijn tijdens de verdwaling zodat het tot hun dood leidde.

Hier word ik zou zo moe van, dat selectief onthouden en uitspraken uit hun verband trekken. :(

Op al je andere opmerkingen heb ik al antwoorden gegeven dus ga ik hier niet herhalen.
Jij leest wat je wil lezen en leest niet wat je niet wil zien.
ik vind dat jij hetzelfde doet, maar vaak als je dan een mening hebt over bronnen, je die uitkomsten opeens hier dan als feit presenteert, terwijl als anderen het doen, is het opeens iets 'uit het verband trekken' enz., nou prima hoor, maar jij bent God niet ofzo, gewoon een User, net als wij overigen hier.
Je staat weinig open voor anderen hun inzichten en meningen, en hebt je oordeel klaar. Prima.

we agree to disagree
pi_147641587
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:47 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik vind dat jij hetzelfde doet, maar vaak als je dan een mening hebt over bronnen, je die uitkomsten opeens hier het dan als feit presneteert, terwijl als anderen het doen, is het opeens iets 'uit het verband trekken' enz., nou prima hoor,

we agree to disagree
Luister dan nog eens goed naar de video, dan zul je horen dat het een reactie was op hoe een verdwaling tot hun dood kan hebben geleid.
M is heel duidelijk in het interview, hij is er van overtuigd dat de vrouwen een natuurlijke dood gstorven zijn, door de gevolgen van verwalen/ongeluk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Grijzemassa op 16-12-2014 16:54:14 ]
pi_147641867
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:49 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Nee, weer uitgezet en netjes in de rugzak gestopt. Wel voor de laatste keer waarschijnlijk.
Hij is om 10:51 aangezet en om 11:56 weer uit. Dat is 1:05 aan, wat de batterij nog blijkbaar kon hebben. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147641907
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:47 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik vind dat jij hetzelfde doet, maar vaak als je dan een mening hebt over bronnen, je die uitkomsten opeens hier dan als feit presenteert, terwijl als anderen het doen, is het opeens iets 'uit het verband trekken' enz., nou prima hoor, maar jij bent God niet ofzo, gewoon een User, net als wij overigen hier.
Je staat weinig open voor anderen hun inzichten en meningen, en hebt je oordeel klaar. Prima

we agree to disagree
Ben ik het niet mee eens, ik sluit een misdrijf niet uit en verdwalen/ongeluk ook niet.
Waar ik niet in mee ga is het verdraaien en uit hun verband trekken van uitspraken en dingen als onmoglijk bestempelen zonder voldoende feitenkennis te hebben.

Dat is jezelf voor de gek houden, dat schiet niet op.

Daarom ga ik zowel in misdaad scenario's als in verdwaalscenario's mee, omdat beiden niet bewezen onmogelijk zijn.
pi_147642247
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:47 schreef Poekje01 het volgende:

maar jij bent God niet ofzo, gewoon een User, net als wij overigen hier.

O-) _O- Ik ben gewoon heel kritisch, tenslotte hebben we het hier niet over het weer of zo
pi_147642879
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:21 schreef ToniB het volgende:

[..]

Sinaproc heeft de zwarte lijn gevolgd en de meiden of de roze- of de groene- of de blauwe lijn. Er zijn dan punten waar die dicht bij elkaar komen. Vooral als de meisjes in de eerste of tweede rode cirkel zaten .
's Nachts, zonder een maan, valt een ver licht zeker op. Sinaproc heeft de flitsen misschien wel gezien maar voor onweer gehouden.......
[ afbeelding ]
De zoekakties achter de mirador begonnen na 4 april Toen konden K en L al buiten de grootste cirkel zijn, ongeveer op de plek waar de rio Pata de Macho in de Culebra uitmondt, het gebied waar het spijkerbroekje gevonden is. In het scenario dat ik nu op de proef stel zouden ze vanaf dat punt de rio pata de macho stroomopwaarts gevolgd hebben.
Ik denk dat de resten, ook het spijkerbroekje, pas veel later terug meegevoerd zijn stroomafwaarts vanuit de pata de macho de culebra in. Dat zou ook verklaren waarom bij eerdere zoekakties niets gevonden is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 16-12-2014 17:41:40 ]
pi_147642889
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:10 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

O-) _O- Ik ben gewoon heel kritisch, tenslotte hebben we het hier niet over het weer of zo
Ja, dat tekent jouw klasse en kwaliteit, dat is zo.

Desalnieteplus acht ik dan bv. weer de mening van bv jungle survival specialist de Panamees Rick Morales net weer als komend van iemand met veel meer feitelijke kennis van en ervaring in het specifieke gebied dan jij. En uit praktijkervaring komt intuitie voort. Hij was in april ook gelijk de eerste dagen gevraagd naar zijn mening, en vond het onmogelijk in het gebied te verdwalen en dan niet gevonden te kunnen worden mbv. de bewoners etc.

Sja, kan.

Niet willen of kunnen (laten) uitzoeken hoe bv mevr Goudbloed haar been had gebroken (80 km verderop) volgens haar broer Sven, en toch op een eilandje werd gevonden in een rivier, een tweede ding. Werden zij en haar vriend achtervolgd? Probeerden ze wellicht te ontsnappen, en brak ze daarbij haar been?

Sja, kan.

Sven adviseerde, geef het op, leg je er bij neer. Wij doen dat hier gelukkig niet.
pi_147642902
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:21 schreef ToniB het volgende:

[..]

Sinaproc heeft de zwarte lijn gevolgd en de meiden of de roze- of de groene- of de blauwe lijn. Er zijn dan punten waar die dicht bij elkaar komen. Vooral als de meisjes in de eerste of tweede rode cirkel zaten .
's Nachts, zonder een maan, valt een ver licht zeker op. Sinaproc heeft de flitsen misschien wel gezien maar voor onweer gehouden.......
[ afbeelding ]
Roze is (blijft) de officiële route Pianista trail?
Blauw is water?
Zwart (Synaproc) is (richting) Sendero Pata de Matcho ? Direct vanaf de Mirador duidelijk een trail of een 'binnendoorweg' voor wie het weet?
Groen is?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_147643015
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:31 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Ja, dat tekent jouw klasse en kwaliteit, dat is zo.

Desalnieteplus acht ik dan bv. weer de mening van bv jungle survival specialist de Panamees Rick Morales net weer als komend van iemand met veel meer feitelijke kennis van en ervaring in het specifieke gebied dan jij. En uit praktijkervaring komt intuitie voort. Hij was in april ook gelijk de eerste dagen gevraagd naar zijn mening, en vond het onmogelijk in het gebied te verdwalen en dan niet gevonden te kunnen worden mbv. de bewoners etc.

Sja, kan.

Niet willen of kunnen (laten) uitzoeken hoe bv mevr Goudbloed haar been had gebroken (80 km verderop) volgens haar broer Sven, en toch op een eilandje werd gevonden in een rivier, een tweede ding. Werden zij en haar vriend achtervolgd? Probeerden ze wellicht te ontsnappen, en brak ze daarbij haar been?

Sja, kan.

Sven adviseerde, geef het op, leg je er bij neer.
Maar Poekje, die vragen gingen over het gebied voor de mirador. daar waren we toch allang met zijn allen uit? Over het gebied achter de mirador zijn alle gidsen het eens, gevaarlijk met grote kans op ongeluk of verdwalen als je zonder gids gaat.

En over het niet gevonden worden, zie mijn post hierboven.
pi_147643016
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:31 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Roze is (blijft) de officiële route Pianista trail?
Blauw is water?
Zwart (Synaproc) is (richting) Sendero Pata de Matcho ? Direct vanaf de Mirador duidelijk een trail of een 'binnendoorweg' voor wie het weet?
Groen is?
Nee;
Blauw (quebrada 2 volgend), groen (route die Baru denkt dat ze zijn gelopen) en roze (recht over de paddocks, maar langs het bos) zijn 3 mogelijke routes om van de quebrada's (Q1 & Q2) bij de rivier de Changuinola met zijn kabelbruggen te komen.
Zwart is een van de routes die SINAPROC gelopen zou hebben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147643167
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee;
Blauw (quebrada 2 volgend), groen (route die Baru denkt dat ze zijn gelopen) en roze (recht over de paddocks, maar langs het bos) zijn 3 mogelijke routes om van de quebrada's (Q1 & Q2) bij de rivier de Changuinola met zijn kabelbruggen te komen.
Zwart is een van de routes die SINAPROC geloia[quote]1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:35 schreef El_Matador het volgende:

Geen van die kleurtjes is het offciele Pianista pad?

Ik word scheel van al die kaarten kleurtjes: een eerdere keer/kaart (van Matteo n.a.v. WS en Baru) was roze nog de Pianista Trail................ :{
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_147643215
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:35 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Maar Poekje, die vragen gingen over het gebied voor de mirador. daar waren we toch allang met zijn allen uit? Over het gebied achter de mirador zijn alle gidsen het eens, gevaarlijk met grote kans op ongeluk of verdwalen als je zonder gids gaat.

En over het niet gevonden worden, zie mijn post hierboven.
Precies, en daarom zocht iedereen dagenlang VOOR de Mirador, ipv. daarachter, lekker logisch.

Not.
pi_147643225
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:39 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Geen van die kleurtjes is het offciele Pianista pad?

Ik word scheel van al die kaarten kleurtjes: een eerdere keer/kaart (van Matteo n.a.v. WS en Baru) was roze nog de Pianista Trail................ :{
We weten niet wat het "officiele" (het blijft Panama he, geen Veluwe met bordjes enzo) Pianista-na-de-Mirador-pad (Sendero La Culebra, of Camino La Culebra ook wel genoemd) is. dat is het probleem en vandaar die kaartjes.

Om de vragen te proberen te beantwoorden:
- hoe zijn ze vanaf de 1e quebrada verder gelopen?
- waar kunnen ze ongeveer wanneer geweest zijn?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:42:01 #133
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147643228
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:30 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

De zoekakties achter de mirador begonnen na 4 april Toen konden K en L al buiten de grootste cirkel zijn, ongeveer op de plek waar de rio Pata de Macho in de Culebra uitmondt, het gebied waar het spijkerbroekje gevonden is. In het scenario dat ik nu op de proef stel zouden ze vanaf dat punt de rio pata de macho stroomopwaarts gevolgd hebben.
Ik denk dat de resten, ook het spijkerbroekje, pas veel later terug meegevoerd zijn stroomafwaarts vanuit de pata de macho de culebra weer in. Dat zou ook verklaren waarom bij eerdere zoekakties niets gevonden is.
dat vind ik geen gek idee, in het begin heb ik ook wel eens geopperd of ze niet stroomopwaarts richting bocas zijn gelopen
pi_147643285
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:42 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat vind ik geen gek idee, in het begin heb ik ook wel eens geopperd of ze niet stroomopwaarts richting bocas zijn gelopen
Richting Bocas is stroomafwaarts, of wat bedoel je precies?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147643376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:31 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Roze is (blijft) de officiële route Pianista trail?
Blauw is water?
Zwart (Synaproc) is (richting) Sendero Pata de Matcho ? Direct vanaf de Mirador duidelijk een trail of een 'binnendoorweg' voor wie het weet?
Groen is?
weet ik veel, ik volg de kaart masters.
pi_147643387
Het kaartje wat NB in de OP is gezet is een gefantaseerde kaart waarmee de indruk wordt gewekt dat ze 1 van deze paden wel bewandeld moeten hebben om bij de rivier te komen terwijl van roze en blauw het niet eens zeker is of het een pad is.
pi_147643421
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

We weten niet wat het "officiele" (het blijft Panama he, geen Veluwe met bordjes enzo) Pianista-na-de-Mirador-pad (Sendero La Culebra, of Camino La Culebra ook wel genoemd) is. dat is het probleem en vandaar die kaartjes.

Om de vragen te proberen te beantwoorden:
- hoe zijn ze vanaf de 1e quebrada verder gelopen?
- waar kunnen ze ongeveer wanneer geweest zijn?
Het gaat me niet om bordjes, het gaat me om de (loop)paden, route, trail, dat soort dingen.

Een gekleurde lijn staat voor iets, of voor water of voor iets dat op een pad lijkt.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_147643428
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:41 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Precies, en daarom zocht iedereen dagenlang VOOR de Mirador, ipv. daarachter, lekker logisch.

Not.
Ga dan alsjeblieft alles over de zoektakties teruglezen, een van de punten van kritiek nu is toch juist dat ze zo laat pas achter de mirador zijn gaan zoeken? Daar hebben we het hier toch ook steeds over? Ik snap jou niet, je haalt alles door elkaar en maakt je eigen feiten.

Ik heb pas nog een link geplaatst over het verloop van de zoekakties in de eerste dagen, als je echt wil weten hoe het ging, lees je dan eerst eens in. En anders fantaseer je gewoon lekker verder, ook goed.
pi_147643432
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:46 schreef ToniB het volgende:

[..]

weet ik veel, ik volg de kaart masters.
And they are lost too?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_147643462
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:47 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Het gaat me niet om bordjes, het gaat me om de (loop)paden, route, trail, dat soort dingen.
Ja, ons ook. Maar die is dus niet precies duidelijk. Als je meer informatie hebt, is die meer dan gewenst natuurlijk.

quote:
Een gekleurde lijn staat voor iets, of voor water of voor iets dat op een pad lijkt.
Precies, hier dus voor 3 mogelijke routes om van de quebrada's bij de 2e kabelbrug te komen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147643536
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:42 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat vind ik geen gek idee, in het begin heb ik ook wel eens geopperd of ze niet stroomopwaarts richting bocas zijn gelopen
Bocas is stroomafwaarts. De Pata de Maco rivier staat haaks op de Culebra en vormt een soort van lus(!) terug richting cd. Alleen dan niet richting de mirador maar een heel onherbergzaam gebied in.
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:52:38 #142
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147643540
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Richting Bocas is stroomafwaarts, of wat bedoel je precies?
ja dat zit ik net op een kaart te bekijken, maar kan het kaartje dat ik toen zag niet terugvinden. Kan me nog maar vaag herinneren wat ik toen bedoelde.
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:55:09 #143
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147643620
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:52 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Bocas is stroomafwaarts. De Pata de Maco rivier staat haaks op de Culebra en vormt een soort van lus(!) terug richting cd. Alleen dan niet richting de mirador maar een heel onherbergzaam gebied in.
klinkt op zich niet raar, dat ze stroomafwaarts hebben gelopen in de hoop vanzelf ergens uit te komen.

Stroomopwaarts klinkt ook niet raar trouwens, zo van wat we zijn afgedaald moeten we ook weer omhoog.
pi_147643656
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, ons ook. Maar die is dus niet precies duidelijk. Als je meer informatie hebt, is die meer dan gewenst natuurlijk.

[..]

Precies, hier dus voor 3 mogelijke routes om van de quebrada's bij de 2e kabelbrug te komen.
Oké, thanks.

Ongeacht of het plan van 1 april bekend was, zijn er dus veel keuze mogelijkheden na de Mirador.
(P.S. Ook die Horqueta dinges zou hier toch nog bij op moeten staan? Die vanaf de Mirador ong. evenwijdig loopt aan de CD?)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_147643688
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:56 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Oké, thanks.

Ongeacht of het plan van 1 april bekend was, zijn er dus veel keuze mogelijkheden na de Mirador.
(P.S. Ook die Horqueta dinges zou hier toch nog bij op moeten staan? Die vanaf de Mirador ong. evenwijdig loopt aan de CD?)
Horqueta, Bajo Mono, Cerro Pata de Macho liggen allemaal niet in het gebied. De eerste twee zijn aan de zuidkant van de CD en de Pata de Macho ligt verder naar het oosten, daar ontspringt de rivier die Grijzemassa bedoelt dus ook (rechtsonderaan het kaartje).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147643744
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:47 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ga dan alsjeblieft alles over de zoektakties teruglezen, een van de punten van kritiek nu is toch juist dat ze zo laat pas achter de mirador zijn gaan zoeken? Daar hebben we het hier toch ook steeds over? Ik snap jou niet, je haalt alles door elkaar en maakt je eigen feiten.

Ik heb pas nog een link geplaatst over het verloop van de zoekakties in de eerste dagen, als je echt wil weten hoe het ging, lees je dan eerst eens in. En anders fantaseer je gewoon lekker verder, ook goed.
Ik heb me goed ingelezen. Het was toch zeker duidelijk rond 5/6 april dat ze ZEKER het pianista trail hadden genomen. ( blijken alle getuigen het mis te hebben...., ze waren er wel!) Het is maar 2 uur omhoog, waarom niet verder zoeken? Indien men om 6.00 uur 's morgens begint, kan men 12 uur zoeken. Hadden ze tot 4 uur na de Mirador kunnen doorlopen om 's avonds weer in een warm bedje te kunnen kruipen. Begrijp de zwarte lijn daarom ook niet. Als al die getuigen en de computer richting Pianista wijzen, waarom dan een ander pad afzoeken en niet het pad vanaf de Mirador?
pi_147643754
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:48 schreef Lutalo het volgende:

[..]

And they are lost too?
pi_147643762
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Horqueta, Bajo Mono, Cerro Pata de Macho liggen allemaal niet in het gebied. De eerste twee zijn aan de zuidkant van de CD en de Pata de Macho ligt verder naar het oosten, daar ontspringt de rivier die Grijzemassa bedoelt dus ook (rechtsonderaan het kaartje).
Ja, alleen bedoel ik het gebied waar de Pata de Macho uitmondt in de Culebra (locatie spijkerbroekje) en dan stroomopwaarts, niet de oorsprong van de rivier ;)
pi_147643779
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, ons ook. Maar die is dus niet precies duidelijk. Als je meer informatie hebt, is die meer dan gewenst natuurlijk.

[..]

Precies, hier dus voor 3 mogelijke routes om van de quebrada's bij de 2e kabelbrug te komen.
Dit zijn de kortste routes. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ze die gevolgd hebben. Ze kunnen er wel weken over gedaan hebben via een omweg. Of misschien zijn ze helemaal nooit in de buurt van die 2e kabelbrug geweest. Waarom pakte Sinaproc die zwarte route? Daar zullen ze goede redenen voor hebben gehad.
  dinsdag 16 december 2014 @ 18:02:25 #150
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147643795
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Horqueta, Bajo Mono, Cerro Pata de Macho liggen allemaal niet in het gebied. De eerste twee zijn aan de zuidkant van de CD en de Pata de Macho ligt verder naar het oosten, daar ontspringt de rivier die Grijzemassa bedoelt dus ook (rechtsonderaan het kaartje).
gevonden, rechtsonderaan het kaartje, alleen afhankelijk van hoe ver ze dan zijn doorgelopen is het wel apart dat de lichamen dan die rivier zo zijn gevolgd tot minstens de eerste vondsten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')