abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147609928
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:46 schreef probeer het volgende:
Snap ik je zo goed dan?
Nee. Je leest van alles wat er niet staat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147609996
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee. Je leest van alles wat er niet staat.
Waarom acht je de kans dan toch groot dat het om discriminatie ging? Omdat het relatief vaker voorkomt is namelijk echt een onzin-argument. Het komt toch nog steeds (ook volgens jouw mening) vaker niet voor dan wel?

Waarom ga je dan, in het geval van de uitsmijter, wél uit van een vooroordeel, zonder dat je ook maar iets van de situatie weet?

Of is voor jou 'iets dat relatief vaak voorkomt, maar minder dan 50%' genoeg om er van uit te gaan dat datgene ook echt gebeurd is?

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 15-12-2014 18:55:19 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_147610593
Edit: Om een of andere stomme reden haal ik de Filemon en het dichtbijgelegen Pakhuis altijd door elkaar. Deze post over mijn persoonlijke ervaringen met de Filemon was dus incorrect, en derhalve aangepast / verwijderd.

[ Bericht 30% gewijzigd door probeer op 15-12-2014 19:13:05 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_147611414
Weet het verder niet precies hoor, ;) maar gezien z'n uitstraling is het volgens mij 'n vervelend en bijdehand mannetje, en zal het wel verdiend hebben. :) Lekker het slachtoffertje uithangen op die achterlijke sociale media....het begint afgezaagd te worden. }:|

ps: Natuurlijk heb je vervelende uitsmijters, maar geld geven aan de deur, dat ligt toch echt aan jezelf, moet je maar niet overkomen als 'n kneus. _O-
pi_147616082
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 19:30 schreef killerkip69 het volgende:
Weet het verder niet precies hoor, ;) maar gezien z'n uitstraling is het volgens mij 'n vervelend en bijdehand mannetje, en zal het wel verdiend hebben. :) Lekker het slachtoffertje uithangen op die achterlijke sociale media....het begint afgezaagd te worden. }:|

ps: Natuurlijk heb je vervelende uitsmijters, maar geld geven aan de deur, dat ligt toch echt aan jezelf, moet je maar niet overkomen als 'n kneus. _O-
Ik vind deze houding ... zorgelijk, maar misschien doet het je goed te weten dat het hier op een misverstand berustte (dat overigens geheel niets met ijsblokjes of racisme van doen heeft gehad) en dat de presentator annex twitteraar annex marokkaan zijn spijt heeft betuigd.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_147621902
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 21:19 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Waarom? Zijn we dit onderzoek vergeten? Onderschat racisme niet.
marokkanen veroorzaken relatief veel problemen in uitgaansgelegendheden en uitbaters verliezen daardoor klandizie.
  dinsdag 16 december 2014 @ 00:56:10 #257
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_147625178
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 23:11 schreef hans1985 het volgende:

[..]

marokkanen veroorzaken relatief veel problemen in uitgaansgelegendheden en uitbaters verliezen daardoor klandizie.
Misschien de veroorzakers harder aanpakken i.p.v. onschuldigen weigeren omdat ze de pech hebben dat ze qua uiterlijk ook die afkomst hebben.

Je creëert daarmee namelijk een extra kloof in de maatschappij, waarbij je onschuldigen in dezelfde hoek duwt als het tuig. Nu snap ik dat ondernemers eerst naar hun portemonnee kijken i.p.v. dat ze zich met maatschappelijke problematiek bezighouden. Maar daarom hebben we nog altijd wetgeving e.d.

En dat de keus naar zo'n oplossing te begrijpen is, maakt het deze keus niet opeens tot een goede keus.
Krekker is de bom!
pi_147625640
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 21:37 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Oh, ik zie het met een oogopslag.
toch kan je je daar in vergissen. Een vriend van me is een halfbloed, hollandse moeder, indonesische vader, en qua uiterlijk zou ie zo voor een Marokkaan kunnen doorgaan, hij word ook op straat regelmatig aangesproken door Marokkanen, waarop hij dan steeds tot hun verbazing moet uitleggen dat hij een indo is. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_147662420
Die zou ik ook mijn tent uitzetten. Te grote waffel :P
  woensdag 17 december 2014 @ 12:22:52 #260
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147666347
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 01:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

toch kan je je daar in vergissen. Een vriend van me is een halfbloed, hollandse moeder, indonesische vader, en qua uiterlijk zou ie zo voor een Marokkaan kunnen doorgaan, hij word ook op straat regelmatig aangesproken door Marokkanen, waarop hij dan steeds tot hun verbazing moet uitleggen dat hij een indo is. :')
Ik geloof je meteen. Niet altijd, maar ik zie in de meeste gevallen wel wie Marokkaans is en wie niet. Heb mij daarin de afgelopen jaar maar een keer vergist bij een jong meisje die toevallig Marokkaans bleek te zijn, maar wel heel blank was, maar zo'n vergissing komt zelden voor.
pi_147667361
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 12:22 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik geloof je meteen. Niet altijd, maar ik zie in de meeste gevallen wel wie Marokkaans is en wie niet. Heb mij daarin de afgelopen jaar maar een keer vergist bij een jong meisje die toevallig Marokkaans bleek te zijn, maar wel heel blank was, maar zo'n vergissing komt zelden voor.
Hoe bevestig je jouw vermoedens? Vraag je aan iedereen die er Marokkaans uitziet of diegene Marokkaans is?
“An interesting thing is a good thing.”
  woensdag 17 december 2014 @ 13:44:30 #262
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147668320
quote:
11s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:05 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Hoe bevestig je jouw vermoedens? Vraag je aan iedereen die er Marokkaans uitziet of diegene Marokkaans is?
Nee. Vragen niet, maar meestal zie je het wel.
pi_147668394
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:44 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Nee. Vragen niet, maar meestal zie je het wel.
misschien een rare vraag, maar zie jij ook het verschil tussen een Marokkaan en een Algerijn, of Tunesier?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 17 december 2014 @ 13:48:08 #264
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147668428
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

misschien een rare vraag, maar zie jij ook het verschil tussen een Marokkaan en een Algerijn, of Tunesier?
Nee, ik zie die twee laatste bevolkingsgroepen nooit, ken geen enkele, maar hoogstwaarschijnlijk zou ik het verschil niet zien.
pi_147668538
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:48 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Nee, ik zie die twee laatste bevolkingsgroepen nooit, ken geen enkele, maar hoogstwaarschijnlijk zou ik het verschil niet zien.
Net zoveel verschil als tussen een Nederlander en Duitser.
  woensdag 17 december 2014 @ 13:51:33 #266
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147668563
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Net zoveel verschil als tussen een Nederlander en Duister.
Zeer veel overeenkomsten, ja. In vroegere tijden deelden het huidige Marokko/Algerije in het noorden dezelfde grenzen (geel gekleurd). Het paars gekleurde waren de grenzen van Carthago.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jellereppe op 17-12-2014 14:02:48 ]
pi_147679146
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Zeer veel overeenkomsten, ja. In vroegere tijden deelden het huidige Marokko/Algerije in het noorden dezelfde grenzen (geel gekleurd). Het paars gekleurde waren de grenzen van Carthago.

[ afbeelding ]
Serieuze vraag. Waar is het mis gegaan met de technologische en wetenschappelijke ontwikkeling van Marokko? Pak hem beet tussen 500 en 1500 had het een gelijkaardige ontwikkeling met Europa, een deel van de tijd misschien zelfs beter. Waar hebben zij de slag gemist? Het betere klimaat in Europa wat voor een landbouw zorgde en ons een voorsprong gaf? Cultuur?
#NoDAPL
  woensdag 17 december 2014 @ 19:44:28 #268
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_147679247
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Serieuze vraag. Waar is het mis gegaan met de technologische en wetenschappelijke ontwikkeling van Marokko? Pak hem beet tussen 500 en 1500 had het een gelijkaardige ontwikkeling met Europa, een deel van de tijd misschien zelfs beter. Waar hebben zij de slag gemist? Het betere klimaat in Europa wat voor een landbouw zorgde en ons een voorsprong gaf? Cultuur?
religie
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 17 december 2014 @ 19:46:16 #269
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147679334
quote:

[..]

Ik weet het niet. Ik heb ideeën, maar wil mij niet voordoen als de profeet die alles af weet van die regio. Was een tijd dat men vooruitstrevend was. Heel vooruitstrevend. Bijvoorbeeld de grootste bibliotheek stond in Cordoba met 100.000den boeken toen Andalusië nog een kalifaat was, maar die tijd is al lang niet meer. Hell no, volgens mij heeft Marokko anno 2014 niet eens meer zo'n collectie boeken op een plaats staan.
pi_147679382
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:46 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik heb ideeën, maar wil mij niet voordoen als de profeet die alles af weet van die regio.
Jij kent de geschiedenis van Marokko (Noord-Africa) waarschijnlijk beter dan ik dus uit je ideeën maar. ;)
#NoDAPL
pi_147679481
Marokkanen gediscrimineerd in NL, hoe komen ze daarbij joh.
Hoe verzinnen ze zoiets.
Waar rook is .......
Nee joh.
Niet goed geïntegreerd misschien?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
  woensdag 17 december 2014 @ 19:59:46 #272
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147679807
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij kent de geschiedenis van Marokko (Noord-Africa) waarschijnlijk beter dan ik dus uit je ideeën maar. ;)
Sowieso een probleem dat die mensen de koning als een God zien en hem bewieroken. Het is mij in ieder geval niet duidelijk wat de Alaoui-dynastie Marokko heeft gebracht de afgelopen 400 jaar. Die man heeft naar verluidt een collectie van 1000den dure wagens, en het onderhoud wordt met belastinggeld gefinancierd, zijn paleizen en medewerkers worden met belastinggeld gefinancierd. De fosfaatvoorraden zijn eigendom van ONA Group (Holding in eigendom van de Koninklijke Familie), de zilvermijnen zijn ook eigendom van deze groep. Ze beheersen de Marokkaanse economie. Als je iets in Marokko wilt doen dan krijg je sowieso met ze te maken. Een Amerikaanse ambtenaar had daar ooit iets over geschreven naar het Witte Huis. Het document is waarschijnlijk wel online te vinden. Daarnaast de Franse taal. De belangrijkste taal in de wereld is Chinees/Engels, maar Marokkanen spreken nog steeds Frans in het bedrijfsleven, wat het land onaantrekkelijk maakt voor veel ondernemers. Verder heeft Marokko Renault gepaaid door ze bepaalde voordelen te bieden (bijvoorbeeld 10 jaar geen of veel minder belasting betalen). Verder veel laagopgeleiden en Marokkanen slapen veel op een dag. Zeker in het Rifgebergte. Weinig kansen. De problemen zijn groot.
pi_147679887
Ik ben ook een keer zonder reden een uitgaansgelegenheid uitgetrapt, en dat als autochtone Nederlander. Boo-fucking-hoo.
  woensdag 17 december 2014 @ 20:28:47 #274
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147680850
Het meeste is begonnen met deze man. Tenminste de vestiging in steden te Noord-Afrika. Ik vraag mij af of zijn resten nog steeds in de tombe liggen na al die tijd. Zal weinig van over zijn.

pi_147681059
quote:

[..]

Serieuze vraag. Waar is het mis gegaan met de technologische en wetenschappelijke ontwikkeling van Marokko? Pak hem beet tussen 500 en 1500 had het een gelijkaardige ontwikkeling met Europa, een deel van de tijd misschien zelfs beter.
Is dat verschil er wel? Wat hebben we in termen van wetenschap en technologie wat ze daar niet hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')