Nee. Je leest van alles wat er niet staat.quote:
Waarom acht je de kans dan toch groot dat het om discriminatie ging? Omdat het relatief vaker voorkomt is namelijk echt een onzin-argument. Het komt toch nog steeds (ook volgens jouw mening) vaker niet voor dan wel?quote:Op maandag 15 december 2014 18:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee. Je leest van alles wat er niet staat.
Ik vind deze houding ... zorgelijk, maar misschien doet het je goed te weten dat het hier op een misverstand berustte (dat overigens geheel niets met ijsblokjes of racisme van doen heeft gehad) en dat de presentator annex twitteraar annex marokkaan zijn spijt heeft betuigd.quote:Op maandag 15 december 2014 19:30 schreef killerkip69 het volgende:
Weet het verder niet precies hoor,maar gezien z'n uitstraling is het volgens mij 'n vervelend en bijdehand mannetje, en zal het wel verdiend hebben.
Lekker het slachtoffertje uithangen op die achterlijke sociale media....het begint afgezaagd te worden.
![]()
ps: Natuurlijk heb je vervelende uitsmijters, maar geld geven aan de deur, dat ligt toch echt aan jezelf, moet je maar niet overkomen als 'n kneus.
marokkanen veroorzaken relatief veel problemen in uitgaansgelegendheden en uitbaters verliezen daardoor klandizie.quote:Op zondag 14 december 2014 21:19 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Waarom? Zijn we dit onderzoek vergeten? Onderschat racisme niet.
Misschien de veroorzakers harder aanpakken i.p.v. onschuldigen weigeren omdat ze de pech hebben dat ze qua uiterlijk ook die afkomst hebben.quote:Op maandag 15 december 2014 23:11 schreef hans1985 het volgende:
[..]
marokkanen veroorzaken relatief veel problemen in uitgaansgelegendheden en uitbaters verliezen daardoor klandizie.
toch kan je je daar in vergissen. Een vriend van me is een halfbloed, hollandse moeder, indonesische vader, en qua uiterlijk zou ie zo voor een Marokkaan kunnen doorgaan, hij word ook op straat regelmatig aangesproken door Marokkanen, waarop hij dan steeds tot hun verbazing moet uitleggen dat hij een indo is.quote:Op zondag 14 december 2014 21:37 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oh, ik zie het met een oogopslag.
Ik geloof je meteen. Niet altijd, maar ik zie in de meeste gevallen wel wie Marokkaans is en wie niet. Heb mij daarin de afgelopen jaar maar een keer vergist bij een jong meisje die toevallig Marokkaans bleek te zijn, maar wel heel blank was, maar zo'n vergissing komt zelden voor.quote:Op dinsdag 16 december 2014 01:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
toch kan je je daar in vergissen. Een vriend van me is een halfbloed, hollandse moeder, indonesische vader, en qua uiterlijk zou ie zo voor een Marokkaan kunnen doorgaan, hij word ook op straat regelmatig aangesproken door Marokkanen, waarop hij dan steeds tot hun verbazing moet uitleggen dat hij een indo is.
Hoe bevestig je jouw vermoedens? Vraag je aan iedereen die er Marokkaans uitziet of diegene Marokkaans is?quote:Op woensdag 17 december 2014 12:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen. Niet altijd, maar ik zie in de meeste gevallen wel wie Marokkaans is en wie niet. Heb mij daarin de afgelopen jaar maar een keer vergist bij een jong meisje die toevallig Marokkaans bleek te zijn, maar wel heel blank was, maar zo'n vergissing komt zelden voor.
Nee. Vragen niet, maar meestal zie je het wel.quote:Op woensdag 17 december 2014 13:05 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Hoe bevestig je jouw vermoedens? Vraag je aan iedereen die er Marokkaans uitziet of diegene Marokkaans is?
misschien een rare vraag, maar zie jij ook het verschil tussen een Marokkaan en een Algerijn, of Tunesier?quote:Op woensdag 17 december 2014 13:44 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee. Vragen niet, maar meestal zie je het wel.
Nee, ik zie die twee laatste bevolkingsgroepen nooit, ken geen enkele, maar hoogstwaarschijnlijk zou ik het verschil niet zien.quote:Op woensdag 17 december 2014 13:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
misschien een rare vraag, maar zie jij ook het verschil tussen een Marokkaan en een Algerijn, of Tunesier?
Net zoveel verschil als tussen een Nederlander en Duitser.quote:Op woensdag 17 december 2014 13:48 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee, ik zie die twee laatste bevolkingsgroepen nooit, ken geen enkele, maar hoogstwaarschijnlijk zou ik het verschil niet zien.
Zeer veel overeenkomsten, ja. In vroegere tijden deelden het huidige Marokko/Algerije in het noorden dezelfde grenzen (geel gekleurd). Het paars gekleurde waren de grenzen van Carthago.quote:Op woensdag 17 december 2014 13:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Net zoveel verschil als tussen een Nederlander en Duister.
Serieuze vraag. Waar is het mis gegaan met de technologische en wetenschappelijke ontwikkeling van Marokko? Pak hem beet tussen 500 en 1500 had het een gelijkaardige ontwikkeling met Europa, een deel van de tijd misschien zelfs beter. Waar hebben zij de slag gemist? Het betere klimaat in Europa wat voor een landbouw zorgde en ons een voorsprong gaf? Cultuur?quote:Op woensdag 17 december 2014 13:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zeer veel overeenkomsten, ja. In vroegere tijden deelden het huidige Marokko/Algerije in het noorden dezelfde grenzen (geel gekleurd). Het paars gekleurde waren de grenzen van Carthago.
[ afbeelding ]
religiequote:Op woensdag 17 december 2014 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Serieuze vraag. Waar is het mis gegaan met de technologische en wetenschappelijke ontwikkeling van Marokko? Pak hem beet tussen 500 en 1500 had het een gelijkaardige ontwikkeling met Europa, een deel van de tijd misschien zelfs beter. Waar hebben zij de slag gemist? Het betere klimaat in Europa wat voor een landbouw zorgde en ons een voorsprong gaf? Cultuur?
Ik weet het niet. Ik heb ideeën, maar wil mij niet voordoen als de profeet die alles af weet van die regio. Was een tijd dat men vooruitstrevend was. Heel vooruitstrevend. Bijvoorbeeld de grootste bibliotheek stond in Cordoba met 100.000den boeken toen Andalusië nog een kalifaat was, maar die tijd is al lang niet meer. Hell no, volgens mij heeft Marokko anno 2014 niet eens meer zo'n collectie boeken op een plaats staan.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Serieuze vraag. Waar is het mis gegaan met de technologische en wetenschappelijke ontwikkeling van Marokko? Pak hem beet tussen 500 en 1500 had het een gelijkaardige ontwikkeling met Europa, een deel van de tijd misschien zelfs beter. Waar hebben zij de slag gemist? Het betere klimaat in Europa wat voor een landbouw zorgde en ons een voorsprong gaf? Cultuur?
Jij kent de geschiedenis van Marokko (Noord-Africa) waarschijnlijk beter dan ik dus uit je ideeën maar.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:46 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik heb ideeën, maar wil mij niet voordoen als de profeet die alles af weet van die regio.
Sowieso een probleem dat die mensen de koning als een God zien en hem bewieroken. Het is mij in ieder geval niet duidelijk wat de Alaoui-dynastie Marokko heeft gebracht de afgelopen 400 jaar. Die man heeft naar verluidt een collectie van 1000den dure wagens, en het onderhoud wordt met belastinggeld gefinancierd, zijn paleizen en medewerkers worden met belastinggeld gefinancierd. De fosfaatvoorraden zijn eigendom van ONA Group (Holding in eigendom van de Koninklijke Familie), de zilvermijnen zijn ook eigendom van deze groep. Ze beheersen de Marokkaanse economie. Als je iets in Marokko wilt doen dan krijg je sowieso met ze te maken. Een Amerikaanse ambtenaar had daar ooit iets over geschreven naar het Witte Huis. Het document is waarschijnlijk wel online te vinden. Daarnaast de Franse taal. De belangrijkste taal in de wereld is Chinees/Engels, maar Marokkanen spreken nog steeds Frans in het bedrijfsleven, wat het land onaantrekkelijk maakt voor veel ondernemers. Verder heeft Marokko Renault gepaaid door ze bepaalde voordelen te bieden (bijvoorbeeld 10 jaar geen of veel minder belasting betalen). Verder veel laagopgeleiden en Marokkanen slapen veel op een dag. Zeker in het Rifgebergte. Weinig kansen. De problemen zijn groot.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij kent de geschiedenis van Marokko (Noord-Africa) waarschijnlijk beter dan ik dus uit je ideeën maar.
Is dat verschil er wel? Wat hebben we in termen van wetenschap en technologie wat ze daar niet hebben?quote:Op woensdag 17 december 2014 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Serieuze vraag. Waar is het mis gegaan met de technologische en wetenschappelijke ontwikkeling van Marokko? Pak hem beet tussen 500 en 1500 had het een gelijkaardige ontwikkeling met Europa, een deel van de tijd misschien zelfs beter.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |