Bronquote:Presentator Mustafa Marghadi is naar eigen zeggen de Utrechtse club Filemon & Baucis uitgezet, op basis van zijn Marokkaanse roots.
"Een kroeg uitgezet worden omdat je een Marokkaan bent. Dat was me al een tijdje niet meer overkomen'', beklaagt de NOS-presentator zich op Twitter.
Marghadi zat aan de bar een drankje te drinken toen de uitsmijter hem vroeg weg te gaan. ''En dan een uitsmijter die je vraagt om de tent te verlaten, zonder reden'', schrijft hij in een toelichting. Hij zou met ijsblokjes hebben gegooid, maar volgens de presentator was hij alleen wat aan het drinken, meldt RTV Utrecht. Marghadi wil in ieder geval met de eigenaar gaan praten.
Op Twitter vindt de presentator veel bijval van zijn volgers. De presentator wilde bewust geen misbruik maken van zijn bekendheid, zo laat hij weten in een reactie op Twitter. Ook Jörgen Raymann en 3FM collega's Coen Swijnenberg en Domien Verschuuren reageren geschokt op de situatie.
Als ze zo racistisch daar zijn, hoe de fak is hij binnengekomen?quote:Op zondag 14 december 2014 20:59 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Bron
Zo, dus tegenwoordig gewoon met een leugen op de proppen komen als uitbater/uitsmijter om een excuses te hebben om mensen uit de kroeg te gooien, terwijl het ze puur om de afkomst gaat. Want ik geloof niet dat die Marghadi een type is die uit het niets met ijsblokjes gaat gooien.
Soms heb je trouwens wel mensen in de kroeg die vreemd ogen en vreemde gesprekken aangaan, maar feitelijk nog niks fout doen. Mag je degene dan kicken?quote:Op zondag 14 december 2014 21:04 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind dit een ziekelijke, verwerpelijke gang van zaken. Het is schandalig dat mensen die niks misdaan hebben, puur op basis van hun uiterlijk en/of afkomst worden gediscrimineerd. Dit probleem moet in Nederland steviger worden aangepakt.
Als ze wit zijn wel en anders moet het wel racisme zijnquote:Op zondag 14 december 2014 21:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Soms heb je trouwens wel mensen in de kroeg die vreemd ogen en vreemde gesprekken aangaan, maar feitelijk nog niks fout doen. Mag je degene dan kicken?
Alsof die niet al bestaan.quote:Op zondag 14 december 2014 20:59 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Bron
Zo, dus tegenwoordig gewoon met een leugen op de proppen komen als uitbater/uitsmijter om een excuses te hebben om mensen uit de kroeg te gooien, terwijl het ze puur om de afkomst gaat. Want ik geloof niet dat die Marghadi een type is die uit het niets met ijsblokjes gaat gooien.Misschien wordt het tijd voor het optuigen van Marokkanen/Turkenkroegen. Ieder zijn eigen meug.
Niet per se.quote:Op zondag 14 december 2014 21:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat zijn toch die shady dingen met waterpijpen
quote:Op zondag 14 december 2014 21:12 schreef Quiche_lorraine het volgende:
'Marghadi zat aan de bar een drankje te drinken toen de uitsmijter hem vroeg weg te gaan.'
Een uitsmijter die de sharia hanteert, is het weer niet goed...
quote:Op zondag 14 december 2014 21:12 schreef Domnivoor het volgende:
Ik ben benieuwd naar de reactie van Filemon & Baucis. Misschien hebben ze een andere versie van het verhaal, of bieden ze hun excuses aan. Zoniet dan kom ik ook niet meer in die tent
Shisha-tenten?quote:
Waarom? Zijn we dit onderzoek vergeten? Onderschat racisme niet.quote:Op zondag 14 december 2014 21:16 schreef teknomist het volgende:
Ik heb zomaar het idee dat dit niet het hele verhaal is...
Bovendien is alcohol drinken tegn de islam. Terechte uitzetting.quote:Op zondag 14 december 2014 21:10 schreef UpsideDown het volgende:
Moet hij maar geen ijsblokjes gooien, er zijn zat voor minder de kroeg uit gelazerd.
Niet volgens alle moslims trouwensquote:Op zondag 14 december 2014 21:21 schreef mig72 het volgende:
[..]
Bovendien is alcohol drinken tegn de islam. Terechte uitzetting.
.quote:Zojuist met eigenaar van de Filemon gesproken. Goeie vent. Was absoluut niet door mijn afkomst. De portier had de indruk dat ik teveel op 1/ had. er was niks aan de hand. Heeft zelf 15 M'kaanse werknemers. Nodigt mij graag uit voor de volgende week. 2/
Dat betekent dat ik te snel conclusies heb getrokken, en daar heb ik spijt van.
Een Marokkaan die de Filemon überhaupt binnenkomt is inderdaad bijzonder.quote:Op zondag 14 december 2014 21:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ze zo racistisch daar zijn, hoe de fak is hij binnengekomen?
Mooi, er uit gegooid zonder reden en dan twee woorden later die ijsblokjes vermelden.
En over welke leugens heb jij het?
Misschien was het niemand nog opgevallen. Vooral als hij verhullende kleding droeg.quote:Op zondag 14 december 2014 21:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Jellereppe: er staat toch dat er een uitsmijter bij die zaak hoort? Waarom mocht hij dan wel naar binnen als het om zijn afkomst zou gaan?
Omdat je om op basis van dit nieuwsbericht niet de juiste context kan beoordelen? Iets met hoor en wederhoor.... En al zou het wel om de afkomst gaan, dan zou het nog geen racisme zijn. Tenzij Marokkanen van een ander ras zijn dan het Kaukasische ras.quote:Op zondag 14 december 2014 21:19 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Waarom? Zijn we dit onderzoek vergeten? Onderschat racisme niet.
Ah, dat is wel positief. Wanneer kan ik die eigenaar een bos bloemen gaan brengen?quote:Op zondag 14 december 2014 21:23 schreef Robuustheid het volgende:
Hij twitterde dit al tijd geleden:
[..]
.
Meteen weer RAZZZISMIE zitten krijsen..
Een misverstand volgens een Tweet.quote:Op zondag 14 december 2014 21:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Jellereppe: er staat toch dat er een uitsmijter bij die zaak hoort? Waarom mocht hij dan wel naar binnen als het om zijn afkomst zou gaan?
Troll gespot.quote:Op zondag 14 december 2014 21:27 schreef teknomist het volgende:
[..]
Omdat je om op basis van dit nieuwsbericht niet de juiste context kan beoordelen? Iets met hoor en wederhoor.... En al zou het wel om haar afkomst gaan, dan zou het nog geen racisme zijn. Tenzij Marokkanen van een ander ras zijn dan het Kaukasische ras.
Je ziet overduidelijk dat het een Marokkaan is. Kan niet missen met dat kleurtje en die krullen.quote:Op zondag 14 december 2014 21:29 schreef Rivalo het volgende:
Ik vind hem eerlijk gezegd niet echt een stereotypisch Marokkaans uiterlijk hebben.
Niet mee eens.quote:Op zondag 14 december 2014 21:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je ziet overduidelijk dat het een Marokkaan is. Kan niet missen met dat kleurtje en die krullen.
Oké opgelostquote:Op twitter.com twitterde mousmar het volgende:
Zojuist met eigenaar van de Filemon gesproken. Goeie vent. Was absoluut niet door mijn afkomst. De portier had de indruk dat ik teveel op had. er was niks aan de hand. Heeft zelf 15 M'kaanse werknemers. Nodigt mij graag uit voor de volgende week.
Dat betekent dat ik te snel conclusies heb getrokken, en daar heb ik spijt van.
Cola is ook een drankjequote:Op zondag 14 december 2014 21:12 schreef Quiche_lorraine het volgende:
'Marghadi zat aan de bar een drankje te drinken toen de uitsmijter hem vroeg weg te gaan.'
Een uitsmijter die de sharia hanteert, is het weer niet goed...
Oh, ik zie het met een oogopslag.quote:Op zondag 14 december 2014 21:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo'n duidelijke Marokkaan vind ik hem niet. Qua gezicht zou het ook een Molukker kunnen zijn.
Omdat je het weet.quote:Op zondag 14 december 2014 21:37 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oh, ik zie het met een oogopslag.
yeah right. molukkers zijn veel donkerder.quote:Op zondag 14 december 2014 21:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo'n duidelijke Marokkaan vind ik hem niet. Qua gezicht zou het ook een Molukker kunnen zijn.
Mwah, dat heb ik niet echt.quote:Op zondag 14 december 2014 21:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je ziet overduidelijk dat het een Marokkaan is. Kan niet missen met dat kleurtje en die krullen.
Komt allemaal door Badr Hari en zijn reputatie.quote:Op zondag 14 december 2014 21:37 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oh, ik zie het met een oogopslag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |