• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Wat gaat dat traag. Bij ons jassen ze de hele OB er door in drie weken.quote:Op zondag 14 december 2014 20:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daar ga ik het over hebben in blok 3. Tot nu toe alleen maar over ondernemerschap, vooraftrek, herzieningstermijn, levering (art. 1, 3, 7, 11, 15 OB) gehad.
De consument betaalt. Zo, opgelost.quote:Op zondag 14 december 2014 20:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat gaat dat traag. Bij ons jassen ze de hele OB er door in drie weken.
Belastingrecht1 is echt heel algemeen over verschillende belastinggebieden, FAR (Fiscale aspecten registergoederen) gaat dieper op OB/Brv in.quote:Op zondag 14 december 2014 20:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat gaat dat traag. Bij ons jassen ze de hele OB er door in drie weken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mag het weten
Dat lijkt mij een verschrikkelijk vak. Alleen maar OB en WBR, bah.quote:Op zondag 14 december 2014 20:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Belastingrecht1 is echt heel algemeen over verschillende belastinggebieden, FAR (Fiscale aspecten registergoederen) gaat dieper op OB/Brv in.
quote:Op zondag 14 december 2014 20:29 schreef Joosie200 het volgende:
Deze Ets?Geen idee. Ziet eruit dat het wel bij RPPV hoort, ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, eindelijk een medestanderquote:Op zondag 14 december 2014 20:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een verschrikkelijk vak. Alleen maar OB en WBR, bah.
Wat is WBRquote:Op zondag 14 december 2014 20:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wet Belastingen Rechtsverkeer (waaronder dus overdrachtsbelasting en assurantiebelasting)quote:
Ik wil Strafrecht voor Fokkers I, met Ties als docent.quote:Op zondag 14 december 2014 20:31 schreef eriksd het volgende:
Ik wacht nog op het vak Loonheffingen voor veteranen.
Studenten die meedoen:quote:Op zondag 14 december 2014 20:32 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik wil Strafrecht voor Fokkers I, met Ties als docent.
Loonheffingen kan je goed op scoren. Heerlijk logisch allemaal.quote:Op zondag 14 december 2014 20:34 schreef Tchock het volgende:
Planning.
- Vanavond en morgen overdag laatste hand leggen aan intro belastingrecht II [tentamen]
- Dinsdagmiddag handelsrecht oefenen (stof ken ik al). [tentamen]
- Dinsdagavond totaal in paniek raken en loonheffingen proberen te beheersen.
- Woensdagmiddag idem. [tentamen] Woensdagavond slapen.
Zeer solide, als je 't mij vraagt.
Ik heb geen moeite met Handelsrecht anders.quote:Op zondag 14 december 2014 20:37 schreef Joosie200 het volgende:
Welkom bij de Fok uni:
Strafrecht voor Fokkers, gegeven door: Tien02/Pax
Studenten: Y-real, Blistering
Rechtsgeschiedenis voor Fokkers, gegeven door: Ryon en moi
Studenten: Y-real, Etsu
Belasting voor Fokkers, gegeven door: Erik/Yreal
Studenten: Tchock, moi
Handelsrecht voor Fokkers: [vacature]
Studenten: Etsu, moi en Tchock
Neuh hoor, daarom schuif je het natuurlijk niet door naar het tweede semesterquote:Op zondag 14 december 2014 20:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met Handelsrecht anders.
quote:Op zondag 14 december 2014 20:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Neuh hoor, daarom schuif je het natuurlijk niet door naar het tweede semester
Ik vind het echt drama. Snap er weinig van.quote:Op zondag 14 december 2014 20:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Loonheffingen kan je goed op scoren. Heerlijk logisch allemaal.
Nouja, logisch. Dynamisch eerder.
Dat kan jij bestquote:Op zondag 14 december 2014 20:39 schreef Etsu het volgende:
[..]Misschien omdat ik anders 5 tentamens heb?
Nou en? Man, toen ik nog nominaal ging had ik 7 tentamens in januari. Dat vakken doorschuiven heb ik nooit begrepen. Maak altijd de eerste kans als ik gewoon normaliter op tijd ergens ben. Dat is: als de NS mee wil werken en het traject Zwolle-Assen vrij is van mensen met een doodwens.quote:Op zondag 14 december 2014 20:39 schreef Etsu het volgende:
[..]Misschien omdat ik anders 5 tentamens heb?
15, 17, 22, 23, 28 januariquote:
Met wat voor cijfers?quote:Op zondag 14 december 2014 20:40 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nou en? Man, toen ik nog nominaal ging had ik 7 tentamens in januari. Dat vakken doorschuiven heb ik nooit begrepen. Maak altijd de eerste kans als ik gewoon normaliter op tijd ergens ben. Dat is: als de NS mee wil werken en het traject Zwolle-Assen vrij is van mensen met een doodwens.
Eens, maar ik hoor meer en meer dat in de praktijk de bachelor in feite geen fluit uit maakt. Zolang je master maar tiptop in orde is.quote:Op zondag 14 december 2014 20:42 schreef Etsu het volgende:
liever hogere cijfers dan op alles een zes halen
heb al teveel zessen uit het eerste jaar.
Mahi had er best één mogen scoren, maar we hebben genoten van oogstrelend voetbalquote:Op zondag 14 december 2014 14:52 schreef Joosie200 het volgende:
Pax en Ties: staan jullie al [ afbeelding ]? Mahi bakt er niks van, Leeuwgod speelt hem telkens goed aan maar doelpunten maken ho maar.
quote:Op zondag 14 december 2014 20:05 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik ben al de hele dag druk met bestuursprocesrecht. Ik hoop in twee uurtjes door z'n stuk heen te gaan vannacht. Als ik om 00:00 begin, stuur ik m'n track changes om 2:00 uur door naar jou, zodat jij er ook nog even naar kan kijken.
Je stagebeoordelingen zijn belangrijker zou ik zeggen. Uni-tentamens kan elke randmongool met een 6 afsluiten.quote:Op zondag 14 december 2014 20:43 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Eens, maar ik hoor meer en meer dat in de praktijk de bachelor in feite geen fluit uit maakt. Zolang je master maar tiptop in orde is.
Was echt horror inderdaadquote:Op zondag 14 december 2014 20:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
En lijkt me logischer dat je eerder aan een stage komt als je hoge cijfers hebt ipv op alles een zes.quote:Op zondag 14 december 2014 20:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je stagebeoordelingen zijn belangrijker zou ik zeggen. Uni-tentamens kan elke randmongool met een 6 afsluiten.
Het voetbal van FC Groningen was een stuk leuker dan van mijn club dus ik heb toch een erg leuke middag gehadquote:Op zondag 14 december 2014 20:44 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Mahi had er best één mogen scoren, maar we hebben genoten van oogstrelend voetbal
[..]
baasquote:Op zondag 14 december 2014 20:45 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Was echt horror inderdaad
Gelukkig eraf gekomen met een 7
Geld speelt geen rolquote:Op zondag 14 december 2014 20:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
baas
moet je echt beide boeken kopen? weet je hoe duur
Voor zover dat klopt, moet je wel eerst een stageplek regelen.quote:Op zondag 14 december 2014 20:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je stagebeoordelingen zijn belangrijker zou ik zeggen. Uni-tentamens kan elke randmongool met een 6 afsluiten.
Uhu.. reteduur. Zelfs met tweedehands inslaanquote:Op zondag 14 december 2014 20:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
baas
moet je echt beide boeken kopen? weet je hoe duur
Bij ons wordt - voor mijn gevoel - dan meer gekeken naar nevenactiviteiten.quote:Op zondag 14 december 2014 20:46 schreef Valid het volgende:
[..]
Voor zover dat klopt, moet je wel eerst een stageplek regelen.
Gelukkigquote:Op zondag 14 december 2014 20:46 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Het voetbal van FC Groningen was een stuk leuker dan van mijn club dus ik heb toch een erg leuke middag gehad
Waarom loop je dan altijd zo te hameren op cijfers als het toch geen reet uitmaaktquote:Op zondag 14 december 2014 20:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij ons wordt - voor mijn gevoel - dan meer gekeken naar nevenactiviteiten.
Dat zou kunnen. Er zijn in elk geval behoorlijk wat kantoren waar cijfers belangrijk zijn. Uiteraard blijft het ook dan slechts 1 factor. Nog los van het feit dat een goede beheersing van de basis van het recht natuurlijk niet enkel voor je sollicitatie handig is. En nog een aantal open deuren.quote:Op zondag 14 december 2014 20:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij ons wordt - voor mijn gevoel - dan meer gekeken naar nevenactiviteiten.
Het spreekt niet in je voordeel als jij met een lijst met 6-jes aankomt. Maar zit je rond de 7 in de bachelor met een sloot aan nevendingen dan kan je prima een stage regelen. Als je alleen studeert, dan zal je wel met je cijfers moeten compenseren. Beetje communicerende vaten he.quote:Op zondag 14 december 2014 20:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Waarom loop je dan altijd zo te hameren op cijfers als het toch geen reet uitmaakt
Dat lijkt me ook.quote:Op zondag 14 december 2014 20:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het spreekt niet in je voordeel als jij met een lijst met 6-jes aankomt. Maar zit je rond de 7 in de bachelor met een sloot aan nevendingen dan kan je prima een stage regelen. Als je alleen studeert, dan zal je wel met je cijfers moeten compenseren. Beetje communicerende vaten he.
Dat zit wel snor in Stadskanaal no? Supergrote sloot tot je beschikkingquote:Op zondag 14 december 2014 20:51 schreef Ties02 het volgende:
Gelukkig zit ik net boven de 7 voor mijn bachelor nu alleen die sloot nog..
Man man manquote:Op zondag 14 december 2014 20:52 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat zit wel snor in Stadskanaal no? Supergrote sloot tot je beschikkingOf was dat nou Pax
Ik woon er al niet eens meer zelfs!quote:Op zondag 14 december 2014 20:57 schreef Tchock het volgende:
Pax is de Stadskanaalgrapjes een beetje zat heb ik het idee.
Dat maakt niet uit.quote:Op zondag 14 december 2014 20:58 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik woon er al niet eens meer zelfs!
Klopt, laten we het over Zwolle hebbenquote:Op zondag 14 december 2014 20:57 schreef Tchock het volgende:
Pax is de Stadskanaalgrapjes een beetje zat heb ik het idee.
Ik schaam me niet voor mijn afkomstquote:Op zondag 14 december 2014 20:59 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Klopt, laten we het over Zwolle hebben
Ze staan nog mooi derde en afhankelijk van woensdag blijven ze dat wellicht ook in de winterstopquote:Op zondag 14 december 2014 20:59 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Klopt, laten we het over Zwolle hebben
Ik had het dus over de stad maar bedankt voor deze informatie!quote:Op zondag 14 december 2014 21:00 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ze staan nog mooi derde en afhankelijk van woensdag blijven ze dat wellicht ook in de winterstop
Boks me2quote:Op zondag 14 december 2014 21:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik schaam me niet voor mijn afkomst
De blauw/groenwitten horen bij de stad voor mij als blauwvingerquote:Op zondag 14 december 2014 21:01 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik had het dus over de stad maar bedankt voor deze informatie!
Meidquote:Op zondag 14 december 2014 21:01 schreef Blistering het volgende:
Potverdorie zeg. Nog geen 3 weken geleden een nieuw toetsenbord gekocht, is nu al een lipje onder aan de spatiebalk afgebroken omdat ik er een boek op had gelegd tijdens het leren.
Zal wel niet onder de garantie vallen ook nog
Ik weet het, meisje toch, lekker voor je etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huh wat voor toetsenbord gaat stuk als je er een boek op legt?quote:Op zondag 14 december 2014 21:01 schreef Blistering het volgende:
Potverdorie zeg. Nog geen 3 weken geleden een nieuw toetsenbord gekocht, is nu al een lipje onder aan de spatiebalk afgebroken omdat ik er een boek op had gelegd tijdens het leren.
Denk het.quote:Op zondag 14 december 2014 21:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ben jij hier niet de enige uit Rotterdam?
Hoe duur was ie?quote:Op zondag 14 december 2014 21:01 schreef Blistering het volgende:
De Groningen-crew is toch iets actiever dan deze bende van ellende hequote:Op zondag 14 december 2014 21:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Denk het.
Weet niet waar
• NotGuilty
• Phaelanx_NL
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima
vandaan komen.
Dat vind ik een uitstekende vraag.quote:Op zondag 14 december 2014 21:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Huh wat voor toetsenbord gaat stuk als je er een boek op legt?
Die posten hier allemaal niet of nauwelijks.quote:Op zondag 14 december 2014 21:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Denk het.
Weet niet waar
• NotGuilty
• Phaelanx_NL
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima
vandaan komen.
79,99quote:Op zondag 14 december 2014 21:03 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hoe duur was ie?Standaard ramplank van Trust voor 5 euro of een Logitech geval van 40/50 euro? De een kan namelijk meer doorstaan dan de ander.
Rotterdam.quote:Op zondag 14 december 2014 21:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Denk het.
Weet niet waar
• NotGuilty
• Phaelanx_NL
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima
vandaan komen.
quote:Op zondag 14 december 2014 21:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die posten hier allemaal niet of nauwelijks.
Yep.quote:Op zondag 14 december 2014 21:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een gametoetsenbord met volledig vlakke toetsen?Is net een laptop
[ afbeelding ]
Hip uitgesproken dingquote:
Ik dacht dat Razer overpriced meuk was juist?quote:Op zondag 14 december 2014 21:07 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hip uitgesproken dingVan een ekte Razer mag je echt wel meer verwachten dan van een goedkoop ding.
Dat wel.quote:Op zondag 14 december 2014 21:09 schreef eriksd het volgende:
Nou Blistering, ik vind het een mooi toetsenbord.
Overpriced: ja zeker. Meuk? Geen idee. Gebruik zelf Logitech (MX518 als muis) en Microsoft (Natural 4000 ergonomic ramplank)quote:Op zondag 14 december 2014 21:08 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik dacht dat Razer overpriced meuk was juist?
Dat vind ik mooi om te horen.quote:Op zondag 14 december 2014 21:09 schreef eriksd het volgende:
Nou Blistering, ik vind het een mooi toetsenbord.
Als jij een 60x60 gifje weet te fixen van de hippe dans van Ron Jans vind ik het okquote:
Ik ook niet hoorquote:Op zondag 14 december 2014 21:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik schaam me niet voor mijn afkomst
Teruggaan natuurlijk. Je bent verdorie jurist. Non-conformiteit dit dat.quote:Op zondag 14 december 2014 21:10 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat vind ik mooi om te horen.
En blijkbaar is het wel meuk, aangezien je er niet eens een boek op kan leggen zonder dat de boel afbreekt
Vraag het Pax, die kan heel mooi UI's maken.quote:Op zondag 14 december 2014 21:10 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Als jij een 60x60 gifje weet te fixen van de hippe dans van Ron Jans vind ik het ok
Validquote:Op zondag 14 december 2014 21:11 schreef Valid het volgende:
[..]
Teruggaan natuurlijk. Je bent verdorie jurist. Non-conformiteit dit dat.
Goed punt. Ik ga jouw post uitprinten en morgen meenemen naar de MM te Utrecht.quote:
Dit dus. Binnen 3 weken? Dan zit je nog ruim binnen de 6 maanden waarbinnen de wet de bewijslijst bij de verkoper legt. (om te ontzenuwen dat ie niet vanaf het begin al ongeschikt was voor het normale gebruik wat je ervan mag verwachten.)quote:Op zondag 14 december 2014 21:11 schreef Valid het volgende:
[..]
Teruggaan natuurlijk. Je bent verdorie jurist. Non-conformiteit dit dat.
Het is echt een rotklusjequote:Op zondag 14 december 2014 21:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
Vraag het Pax, die kan heel mooi UI's maken.
Zeg Paxgod, jij bent koning UI hoor ik? Wat kan je met http://www.dumpert.nl/med(...)ic_ron_jansdans.htmlquote:Op zondag 14 december 2014 21:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
Vraag het Pax, die kan heel mooi UI's maken.
Afgelopen tijd veel complimenten gekregen dat een baard mij goed staat. En als ik het weghaal, lijk ik opeens 16.quote:
Kan je meteen jonge jongens regelenquote:Op zondag 14 december 2014 21:15 schreef Etsu het volgende:
[..]
En als ik het weghaal, lijk ik opeens 16.
Vond die van lucky tv ook wel leukquote:Op zondag 14 december 2014 21:14 schreef eriksd het volgende:
Genieten. Beter dan de originele studioversie.
Deze. Kek ding: twee trimmers (grote en kleine), elektrisch scheerapparaat en waterdicht zodat je onder de douche kunt scheren. Werkt prima.quote:Op zondag 14 december 2014 21:15 schreef Etsu het volgende:
Welke heb jij, Tjockie?
Ik weet niet waar ik moet beginnen met kijken.
Zie mijn cijferlijstquote:Op zondag 14 december 2014 20:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
http://www.luckymedia.nl/luckytv/2014/09/npo-1-bestond-nog-niet/quote:Op zondag 14 december 2014 21:14 schreef eriksd het volgende:
Genieten. Beter dan de originele studioversie.
Ik hoef geen elektrisch scheerapparaat. Wordt mijn huid zo warm van en krijg ik niet alles weg.quote:Op zondag 14 december 2014 21:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Deze. Kek ding: twee trimmers (grote en kleine), elektrisch scheerapparaat en waterdicht zodat je onder de douche kunt scheren. Werkt prima.
Misschien had ik het wel niet over gezichtshaarquote:Op zondag 14 december 2014 21:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
alsof jij er een nodig hebt
je bent net pax
quote:Op zondag 14 december 2014 21:19 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Misschien had ik het wel niet over gezichtshaar![]()
![]()
Waterdicht. Heel chill.quote:Op zondag 14 december 2014 21:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Deze. Kek ding: twee trimmers (grote en kleine), elektrisch scheerapparaat en waterdicht zodat je onder de douche kunt scheren. Werkt prima.
Dan is mijn missie volbrachtquote:Op zondag 14 december 2014 21:20 schreef Etsu het volgende:
[..]![]()
ik voel me hier echt heeeeeel ongemakkelijk bij
Kortste stand. Geen idee hoe lang dat is.quote:Op zondag 14 december 2014 21:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik hoef geen elektrisch scheerapparaat. Wordt mijn huid zo warm van en krijg ik niet alles weg.
Op hoeveel mm stel jij het in als je trimt?
Haha, Ties heeft Hobbitvoetenquote:Op zondag 14 december 2014 21:19 schreef Ties02 het volgende:
[..]
![]()
ik zie hier en daar 0,5 mm.quote:Op zondag 14 december 2014 21:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kortste stand. Geen idee hoe lang dat is.
Vpb, dan kunnen we overleggen.quote:Op zondag 14 december 2014 21:23 schreef Ties02 het volgende:
Vpb, verbintenissenrecht of studio voetbal...
Hmm keuzes
Alsof je je eigen rug kunt scheren.quote:Op zondag 14 december 2014 21:19 schreef Ties02 het volgende:
[..]
![]()
Hihaho!quote:Op zondag 14 december 2014 21:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Alsof je je eigen rug kunt scheren.
Oh spannend daar ben ik ook mee bezig.quote:Op zondag 14 december 2014 21:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ok ik ga zo beginnen
College gaat over deelnemingsvrijstelling
Oh kutquote:Op zondag 14 december 2014 21:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wilde hem stelen maar bestand is te groot
quote:Op zondag 14 december 2014 21:29 schreef Tchock het volgende:
Huisgenoot zet de thermostaat op 24 graden "want dan kunnen mijn kleren lekker stomen"![]()
Huisgenoot zet de thermostaat op 24 graden "want dan kunnen mijn kleren lekker stomen"![]()
Ik dacht even dat je 'bestand' op zijn Gronings speldequote:Op zondag 14 december 2014 21:29 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb gewoon een bestaand gifje kleiner gemaakt en gecropped hoor
quote:Op zondag 14 december 2014 21:30 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je 'bestand' op zijn Gronings spelde
Mijn Gronings is niet zo goed helaasquote:Op zondag 14 december 2014 21:30 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je 'bestand' op zijn Gronings spelde
Goeden cumbek.quote:Op zondag 14 december 2014 21:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hihaho!
Op jouw leeftijd niet inderdaad
Deed ik in m'n vorige huis ook. Mijn huisgenoten boven me waren nogal fan van 23 graden, of hoger. En de thermostaat zat naast mijn voordeur, dus ik kon ze horen aankomen en als ze weggingen, zette ik het weer terug naar 19 graden.quote:Op zondag 14 december 2014 21:31 schreef Tchock het volgende:
Gelukkig zit de thermostaat in mijn kamer dus ik zet hem gewoon steeds stiekem terug.
Ja kom op zeg. Energieverspilling. Plus dat ik hier dan straks in de verstikkende hitte zitquote:Op zondag 14 december 2014 21:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Deed ik in m'n vorige huis ook. Mijn huisgenoten boven me waren nogal fan van 23 graden, of hoger. En de thermostaat zat naast mijn voordeur, dus ik kon ze horen aankomen en als ze weggingen, zette ik het weer terug naar 19 graden.
thug lifequote:Op zondag 14 december 2014 21:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Deed ik in m'n vorige huis ook. Mijn huisgenoten boven me waren nogal fan van 23 graden, of hoger. En de thermostaat zat naast mijn voordeur, dus ik kon ze horen aankomen en als ze weggingen, zette ik het weer terug naar 19 graden.
Maar dan mis je zijn voetjes van de vloer actiequote:
Met een laserquote:Op zondag 14 december 2014 21:33 schreef Etsu het volgende:
http://www.tondeusestore.(...)9232&countryredirect
Ik denk dat ik hiermee wel overweg kan.
Maar ze lijken allemaal zo elkaar.
Ja! Ik wist het! Groenlinksertquote:Op zondag 14 december 2014 21:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja kom op zeg. Energieverspilling. Plus dat ik hier dan straks in de verstikkende hitte zit
Ik ben zó links dat ik niet wil dat mijn huisbaas woedend met een eindafrekening van zeshonderd euro komt zoals vorig jaar.quote:
Ga je je tentamen nog doen morgen?quote:Op zondag 14 december 2014 21:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben zó links dat ik niet wil dat mijn huisbaas woedend met een eindafrekening van zeshonderd euro komt zoals vorig jaar.
Waxinelichtje eronder.quote:Op zondag 14 december 2014 21:35 schreef Tchock het volgende:
Het stomme is trouwens dat zijn kamer waarschijnlijk helemaal niet warmer wordt (ook niet op 24) omdat de thermostaat dus in mijn kamer zit en die is comfortabel warm.
http://www.bol.com/nl/p/p(...)__1_9000000011300787quote:Op zondag 14 december 2014 21:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Met een laser
Maar serieus, als het even kan: zoek een waterdichte.
In dat geval moet je vooral gaan voor een hele mooie trimmerquote:Op zondag 14 december 2014 21:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/p(...)__1_9000000011300787
Maar ik vind dat rood niet mooi.
quote:Op zondag 14 december 2014 21:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
In dat geval moet je vooral gaan voor een hele mooie trimmerFunctie doet er toch niet toe.
Achja, had je anders verwacht van etsquote:Op zondag 14 december 2014 21:39 schreef Tchock het volgende:
Het is een fucking trimmer, kom op zeg.
Het vloekt zo met de rest van mijn spullen.quote:Op zondag 14 december 2014 21:39 schreef Tchock het volgende:
Het is een fucking trimmer, kom op zeg.
Nee, dat is ook weer waar. Misschien hoopte ik op minder oppervlakkigheid.quote:Op zondag 14 december 2014 21:39 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Achja, had je anders verwacht van ets
quote:Op zondag 14 december 2014 21:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/p(...)__1_9000000011300787
Maar ik vind dat rood niet mooi.
En toch blijf ik doorgaan he...quote:Op zondag 14 december 2014 21:43 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hou maar op Pax, stank voor dank krijg je
Goed om te horen.quote:Op zondag 14 december 2014 21:44 schreef Paxcon het volgende:
[..]
En toch blijf ik doorgaan he...
Ik ben te goed voor deze wereld
Wat staat hier nou?quote:Artikel 3
1.Indien goederen en diensten door de ondernemer worden gebezigd ten behoeve van de verstrekking van spijzen en dranken aan zijn personeel en hij ter zake van die verstrekking minder in rekening heeft gebracht dan het in het tweede lid omschreven bedrag, wordt de aftrek uitgesloten tot 6 percent van het verschil tussen dat bedrag en hetgeen in rekening is gebracht.
Na de pauze is echt een mooie showquote:
Lees je nu artikelen voor het eerst waarover morgen een tentamen hebt, of begrijp ik dat verkeerd?quote:Op zondag 14 december 2014 21:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat staat hier nou?Als je minder in rekening brengt dan kostprijs + 25% (staat in lid 2) mag je helemaal niets aftrekken behalve 6% van het verschil? En wat als je dan wel genoeg in rekening brengt?
Dit idee krijg ik ookquote:Op zondag 14 december 2014 21:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Lees je nu artikelen voor het eerst waarover morgen een tentamen hebt?
Vraag je dit n.a.v. een oefententamen?quote:Op zondag 14 december 2014 21:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat staat hier nou?Als je minder in rekening brengt dan kostprijs + 25% (staat in lid 2) mag je helemaal niets aftrekken behalve 6% van het verschil? En wat als je dan wel genoeg in rekening brengt?
Ik heb tijdens het onderwijs uiteraard de artikelen grotendeels al gelezen, nu werk ik artikel voor artikel de OB en Vpb door of me nog dingen opvallen + de artikelen die ik in oefenopgaven tegenkom. En in dit geval had ik 'm inderdaad nog niet gezien, maar het is dan ook een of ander flutbesluitje.quote:Op zondag 14 december 2014 21:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Lees je nu artikelen voor het eerst waarover morgen een tentamen hebt, of begrijp ik dat verkeerd?
Ja, maar met studentenantwoorden, dus ik dubbelcheck even. Docenten van dit vak stellen geen oefententamens zelf beschikbaar want dan gaan we antwoorden leren in plaats van de stof.quote:Op zondag 14 december 2014 21:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vraag je dit n.a.v. een oefententamen?
quote:Op zondag 14 december 2014 21:49 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat ging bij Groningen vandaag niet helemaal op
Bizar dat dit soort meuk daadwerkelijk gevraagd wordt. Je kan beter iets over een veiling vragen met een rekenvoorbeeld, dan zie je of mensen een beetje de systematiek snappen.quote:Op zondag 14 december 2014 21:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, maar met studentenantwoorden, dus ik dubbelcheck even.
Dat vond ik ook ja.quote:Op zondag 14 december 2014 21:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bizar dat dit soort meuk daadwerkelijk gevraagd wordt. Je kan beter iets over een veiling vragen met een rekenvoorbeeld, dan zie je of mensen een beetje de systematiek snappen.
Nope, maar Finkers blijft geniaalquote:
quote:De upload van dit bestand kon niet worden voltooid. Het bestand is te groot.
Je bestand is ~ bytes groot. De maximaal toegestane grootte is 10240 bytes.
Ga terug, controleer de bestandsgrootte en probeer het opnieuw.
quote:
FOK!quote:Op zondag 14 december 2014 21:53 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nope, maar Finkers blijft geniaal
[..]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 14 december 2014 21:57 schreef Tchock het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mag het weten
Geen verplichting tot betaling van loon en geen vrijwilligersvergoeding hoger dan 1500 = geen baan.quote:
quote:Op zondag 14 december 2014 21:59 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Kan me niet schelen, ben er HELEMAAL klaar mee
Zo jij zit er lekker inquote:Op zondag 14 december 2014 21:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen verplichting tot betaling van loon en geen vrijwilligersvergoeding hoger dan 1500 = geen baan.
Wie nietquote:Op zondag 14 december 2014 21:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
Eet een BigMac, daar schijn jij rustig van te worden
quote:Stoelmasseuse
Besluit staatssecretaris 30 januari 2002: met het oog op RSI-preventie staat het bedrijfsbelang voorop en kan dus niet gesproken worden van een personeelsverstrekking waar het BUA op ziet. De Btw op de nota van de stoelmasseuse komt dus volledig voor aftrek in aanmerking
quote:
Ik noteer dit wel onderaan mijn tentamen met jouw gegevens.quote:Op zondag 14 december 2014 22:02 schreef eriksd het volgende:
Ik zou Tchock alleen al een voldoende geven wegens deze parels uit de krochten van de wet.
Ik heb er al een paar maand geen gehad dus blijkbaar heb ik een zorgeloos levenquote:Op zondag 14 december 2014 21:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
Eet een BigMac, daar schijn jij rustig van te worden
Gelukkig heb je geen stress doordat we de afgelopen 4 weken hebben afgesproken.quote:Op zondag 14 december 2014 22:03 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb er al een paar maand geen gehad dus blijkbaar heb ik een zorgeloos leven
Uh, preciesquote:Op zondag 14 december 2014 22:04 schreef Etsu het volgende:
[..]
Gelukkig heb je geen stress doordat we de afgelopen 4 weken hebben afgesproken.
Dit is mijn favoriete wet.quote:Op zondag 14 december 2014 22:04 schreef eriksd het volgende:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001980/geldigheidsdatum_14-12-2014
Dit is mijn favoriete wet. Wat een roerige tijden waren dat.
quote:Artikel 4
1.Het is verboden op Zondag voor 13 uur openbare vermakelijkheden te houden, daartoe gelegenheid te geven of daaraan deel te nemen.
quote:Artikel 8
1.Overtreding van artikel 4, eerste lid, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twee maanden of geldboete van de tweede categorie.
Ik staatsrecht van prof. Dölle. Was het laatste jaar voor z'n emeritaat. Een paar maanden later was het zo ver: juli 2012, z'n laatste college. Aan het einde van die maand viel die dood van z'n fiets.quote:Op zondag 14 december 2014 22:21 schreef Ties02 het volgende:
Heb er ooit zelfs een Bestuursrecht college gehad wegens gebrek aan zalen
[ afbeelding ]
Correctie, het was inderdaad staatsrechtquote:Op zondag 14 december 2014 22:24 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik staatsrecht van prof. Dölle. Was het laatste jaar voor z'n emeritaat. Een paar maanden later was het zo ver: juli 2012, z'n laatste college. Aan het einde van die maand viel die dood van z'n fiets.
Dit. Blijft eeuwig zonde dat ie zo vroeg heen ging. Ben blij dat ik hem voor staatsrecht werkgroepen gehad heb, dat was toch fantastisch om bij te wonen. Vooral zijn ellenlange afdwalingen tot ie weer via een bruggetje uit kwam bij de stof van die weekquote:Op zondag 14 december 2014 22:24 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik staatsrecht van prof. Dölle. Was het laatste jaar voor z'n emeritaat. Een paar maanden later was het zo ver: juli 2012, z'n laatste college. Aan het einde van die maand viel die dood van z'n fiets.
Hartstilstand inderdaad. http://www.dvhn.nl/nieuws(...)erleden-9233381.htmlquote:Op zondag 14 december 2014 22:38 schreef Valid het volgende:
Hartstilstand of iets soortgelijks. Letterlijk van z'n fiets gevallen.
Als je een paar uur voor je tentamen de stof niet beheerst gaat het je niet helpen inderdaad, als je dat bedoelt.quote:
Dit is misschien al de vijfde keer dat je impliciet of expliciet commentaar geeft op mijn voorbereiding, en ik ben het een beetje zatquote:Op zondag 14 december 2014 22:59 schreef Valid het volgende:
[..]
Als je een paar uur voor je tentamen de stof niet beheerst gaat het je niet helpen inderdaad, als je dat bedoelt.
quote:Op zondag 14 december 2014 23:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is misschien al de vijfde keer dat je impliciet of expliciet commentaar geeft op mijn voorbereiding, en ik ben het een beetje zat.
Hoe moet Y zich dan wel niet voelen.quote:Op zondag 14 december 2014 23:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is misschien al de vijfde keer dat je impliciet of expliciet commentaar geeft op mijn voorbereiding, en ik ben het een beetje zat.
- Bodemlozeputlening - terugbetaling is volledig onrealistischquote:Op zondag 14 december 2014 23:00 schreef Ties02 het volgende:
Ok overhoring Tchock noem 3 situaties wanneer geldverstrekking fiscaal als eigen vermogen wordt aangemerkt
Je kan ook gewoon documenten uploadenquote:Op zondag 14 december 2014 23:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb het over het feit dat ik betaal om een bestand in te zien dat ik vervolgens om compleet onduidelijke redenen niet mag afdrukken of downloaden.
Ik heb geen idee. In elk geval zegt hij er niet iets van, en ik doe dat wel: gelieve niet meer te reageren als elke reactie neerkomt op "zie je dit voor het eerst?quote:Op zondag 14 december 2014 23:01 schreef Valid het volgende:
[..]
Hoe moet Y zich dan wel niet voelen.
Jup, lang leve freemium. Kan je niks meer checken? Documentje uploaden en klaar. Weer voor beperkte tijd toegang tot alles.quote:Op zondag 14 december 2014 23:04 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon documenten uploaden
Die laatste heet een deelnemerschapslening inderdaadquote:Op zondag 14 december 2014 23:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
- Bodemlozeputlening - terugbetaling is volledig onrealistisch
- Schijnlening (?) - geldverstrekking met uiterlijke kenmerken van een lening, maar met andere bedoeling (erg lastig te bewijzen)
- 10-1-d lening. Eisen:
1. terugbetaling is winstafhankelijk
2. vordering is achtergesteld bij concurrente schuldeisers
3. oneindige aflossingsduur (in jurisprudentie bijgesteld tot meer dan 50 jaar).
Ah, okéquote:Op zondag 14 december 2014 23:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Die laatste heet een deelnemerschapslening inderdaad
En daar kan je nog een puntje 4 bij zetten namelijk: slechts opeisbaar bij faillissement, uitstel van betaling of liquidatie
Schijnlening of schijnhandeling wil zeggenquote:Op zondag 14 december 2014 23:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, okéHeb jij verder nog harde criteria voor die eerste twee? Vind ze maar vaag.
Het is dat Sherlock het niet doet (en ik morgen zelf ook tentamen heb en dus eigenlijk wel wat beters te doen heb), maar dit is natuurlijk kul.quote:Op zondag 14 december 2014 23:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. In elk geval zegt hij er niet iets van,
Dat had ik in de werkgroep nog nagevraagd: bij een schijnlening is het essentiële kenmerk dat er binnenshuis iets anders bedoeld wordt dan extern. Bij een bodemlozeputlening is het ook van buitenaf kenbaar dat er niet terugbetaald gaat worden.quote:Op zondag 14 december 2014 23:09 schreef Ties02 het volgende:
Maar Tchock uiteindelijk lijken die eerste 2 ontzettend veel op mekaar hoor dus veel verder kan ik je ook niet helpen
Indien de lening niet in een van bovenstaande categorieën valt, welke 'uitzondering' bestaat er dan nog? En hoe wordt geldverstrekking daar behandeld fiscaal gezien?quote:Op zondag 14 december 2014 23:16 schreef Tchock het volgende:
Heb je nog meer overhoring? Vind het wel fijn eigenlijk.
Ik snap de vraag niet. Bedoel je gewoon een formele kapitaalstorting?quote:Op zondag 14 december 2014 23:16 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Indien de lening niet in een van bovenstaande categorieën valt, welke 'uitzondering' bestaat er dan nog? En hoe wordt geldverstrekking daar behandeld fiscaal gezien?
Nee ik heb het nog steeds over een soort leningquote:Op zondag 14 december 2014 23:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap de vraag niet. Bedoel je gewoon een formele kapitaalstorting?
Jeetje, je mag mijne ook wel gebruiken hoorquote:Op zondag 14 december 2014 23:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja, best handig soms om tentamens te vinden
quote:Op zondag 14 december 2014 23:19 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Jeetje, je mag mijne ook wel gebruiken hoor
Ik heb nog twee jaar premium ofzo
Door dingen up te loadenquote:Op zondag 14 december 2014 23:19 schreef Ties02 het volgende:
[..]en dan mij emogiffen
Maar ok zal het onthouden voor de komende tentamens
Inderdaad. Zelf iets uploaden voor premium toegang kan echt heel makkelijk zonder al te strenge kwaliteitscontrole (dat merk je ook wel aan veel stukken die er op staanquote:
Ik weet echt niet wat je bedoelt.quote:Op zondag 14 december 2014 23:19 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee ik heb het nog steeds over een soort lening
Godzijdank, dat hoort niet bij onze stofquote:Op zondag 14 december 2014 23:23 schreef Ties02 het volgende:
ODR lening (oftewel onzakelijk debiteurenrisico)
Zakelijk onaanvaardbaar te hoog debiteurenrisico, geen uitlener/rentepercentage te bepalen. Aangegaan ivm aandeelhoudersbelang. Verlies is niet aftrekbaar. Dit wordt echter fiscaal wel beschouwd als vreemd vermogen.
Hoe je die rente dan vaststelt hoor ik in mijn volgende HC
Volgens mij moet je bij Valid zijn.quote:Op zondag 14 december 2014 23:27 schreef Reddead het volgende:
Hey allen en Yreal,
Zoals eerder gezegd moet ik een uitspraak schrijven voor het vak procedeer bestuur. Ik zou het erg op prijs stellen als jullie mijn conceptversie kunnen beoordelen.
DM als je dat wilt doen.
Alle kritiek is welkom
quote:Op zondag 14 december 2014 20:05 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik ben al de hele dag druk met bestuursprocesrecht. Ik hoop in twee uurtjes door z'n stuk heen te gaan vannacht. Als ik om 00:00 begin, stuur ik m'n track changes om 2:00 uur door naar jou, zodat jij er ook nog even naar kan kijken.
Als je een document (maakt niet uit wat) krijg je 90 dagen gratis toegang tot alle documenten iircquote:
Ik ben nog even zelf bezig (heb morgenochtend tentamen). Vanaf 00.00 uur ben ik je man! Tot een uurtje of twee, liefst niet veel later. Is dat OK?quote:Op zondag 14 december 2014 23:27 schreef Reddead het volgende:
Hey allen en Yreal,
Zoals eerder gezegd moet ik een uitspraak schrijven voor het vak procedeer bestuur. Ik zou het erg op prijs stellen als jullie mijn conceptversie kunnen beoordelen.
DM als je dat wilt doen.
Alle kritiek is welkom
Ja hoorquote:Op zondag 14 december 2014 23:29 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik ben nog even zelf bezig (heb morgenochtend tentamen). Vanaf 00.00 uur ben ik je man! Tot een uurtje of twee, liefst niet veel later. Is dat OK?
Preciesquote:Op zondag 14 december 2014 23:28 schreef Reddead het volgende:
[..]
Als je een document (maakt niet uit wat) krijg je 90 dagen gratis toegang tot alle documenten iirc
Dit heeft in alle kranten gestaan.quote:Op zondag 14 december 2014 23:28 schreef Reddead het volgende:
[..]
Als je een document (maakt niet uit wat) krijg je 90 dagen gratis toegang tot alle documenten iirc
Eerst toetsen of het een verkapte dividenduitkering is:quote:Op zondag 14 december 2014 23:26 schreef Ties02 het volgende:
Aha, nou dit wel denk ik:
Hoe corrigeer je een verkapte dividenduitkering in de vorm van een verstrekking van een lening van aandeelhouder aan zijn BV (marktrente is 10%, gevraagde rente is 12%).
Dat is inderdaad het gevolg van verkapt dividend. De correctie is als volgt.quote:Op zondag 14 december 2014 23:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eerst toetsen of het een verkapte dividenduitkering is:
- vermogensverschuiving of kostenbesparing
- inbreng van aandeelhouder
- dubbel bevoordelingsoogmerk
Stel dat die alle vier aanwezig zijn, dan zijn de rentekosten niet aftrekbaar. In casu is er bevoordeling, want ze betalen meer rente dan marktconform, dus dan is de rente op grond van art 10 lid 1 sub a niet aftrekbaar bij de BV.
Ah, oké. Ik wist niet zeker of die andere 10% dan wel aftrekbaar waren. Chillll.quote:Op zondag 14 december 2014 23:39 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het gevolg van verkapt dividend. De correctie is als volgt.
Je moet de transactie verzakelijken (doen alsof wel zakelijk gehandeld is). Er is feitelijk 12% gevraagd maar de belastingheffing vindt plaats alsof er 10% in rekening is gebracht. BV betaalt 12% maar mag slechts 10% aftrekken. Aandeelhouder ontvangt 12% maar wordt slechts belast voor 10%. Die 2% voordeel voor de aandeelhouder is dividend en nooit aftrekbaar (bij de betalende BV) inderdaad maar is bij de ontvangende BV belast tenzij de BV recht heeft op toepassing van de deelnemingsvrijstelling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |