abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147509528
Ik heb nu ongeveer 10 maanden een relatie met een erg liefdevol meisje. Echter is er één probleem wat al vanaf begin af aan blijft terugkomen. Zij is super opdringerig. Dit bedoel ik niet in de vorm van 'claimen', maar eigenlijk juist het tegenover gestelde heb ik het idee.
Zij wil overal maar dan ook echt óveral bij betrokken worden.

Zowel in mijn familiesfeer als in mijn vriendenkring. Ze wil samen sporten, zoveel mogelijk samen slapen, afspreken etc.

Ook zoekt zij de hele dag contact met mij als ik aan het werk ben, op school zit, met vrienden ben of whatever. Dan leunt zij heel erg op mij met haar 'problemen' en andere vrouwendingen, terwijl ik er op dat moment gewoon echt geen tijd voor heb en andere dingen aan mijn hoofd heb met werk en school. Dit voelt zij absoluut niet aan en blijft gewoon doordrammen om aandacht (positief of negatief).

Nu ik in mijn afstudeerjaar zit begint dit gedrag steeds meer mijn dagelijks leven te belemmeren, omdat ik hierdoor altijd met haar bezig ben en mijn prestaties op school en werk hierdoor beïnvloed worden. Ze heeft totaal geen zelfreflectie en blijft doorgaan totdat het lijdt tot woordenwisselingen en/of ruzie's.

Wanneer wij samen zijn en ik soms moe of uitgeput ben van mijn dag (draai met werk en school ongeveer 50 á 60 uur per week) blijft zij aan mij trekken, letterlijk en figuurlijk, en kom ik gewoon niet tot rust.

Het is de laatste weken zelfs zo dat het echt een opluchting voor me is om een avondje alleen te zijn, zodat ik gewoon kan bijkomen en bijtanken, zonder haar te hoeven entertainen.

Echter hou ik erg veel van haar, ze is een heel liefdevol en warm persoon, maar dit begint gewoon zijn tol te eisen. Merk ook dat ik steeds minder van haar kan hebben en de situatie eerder verslechterd dan verbeterd.

Heb het er al meerdere keren met haar over gehad dat ik het gewoon druk heb en dat ze een stapje terug moet doen etc. maar na een week of minder is de situatie weer terug bij af.

Als iemand een tip of ervaring heeft die hij/zij met mij wil delen zal ik dit erg waarderen, want ik wil graag verder met haar, maar ik zie, als haar gedrag niet veranderd, gewoon geen toekomst in onze relatie ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2014 12:29:58 (familiezweer...) ]
pi_147509615
Ik zou het juist super leuk vinden als mijn vriendin alles samen met mij zou willen doen

Echt super lief enzo. O+

Maar je hebt het dus al een paar keer verteld, maar ze luistert niet. Misschien op een andere manier kenbaar maken?
(she/her)
pi_147509667
quote:
Ze heeft totaal geen zelfreflectie
Maar jij ook niet. Want je laat toch echt zelf je (school) werk versloffen. Beetje lafjes omdat op haar af te schuiven. Zij dramt misschien, maar is niet verantwoordelijk voor hoe jij daar mee om gaat?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_147509676
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:38 schreef Alfamannetje het volgende:
OP
Tsja, als zeggen niets helpt, je mobiel gewoon uit doen :)

[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2014 12:30:18 ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_147509688
gewoon even een weekje of twee afstand nemen. Zeg dit tegen haar, dat je even tijd nodig hebt om je op je school/werk te focussen en dat je nu even twee weken daarvoor nodig hebt om de zaken op een rijtje te zetten. Daarbij kan je prima vermelden dat ze meer energie en tijd van jou vraagt dan dat jij kan opbrengen zonder dat het ten koste gaat van jezelf. Probeer haar duidelijk te maken dat dit gedrag jouw persoonlijke individuele ontwikkeling remt, misschien heeft ze het niet door.

Anyway ik denk dat dit de meest logische oplossing is, hier kan je als partner die echt van zijn geliefde houdt namelijk niets anders dan respect voor hebben :) Als ze dat niet snapt zou ik mij ten zeerste afvragen of dit een geschikte partij is...
pi_147509717
Wat zei ze toen je het met haar besprak?
pi_147509725
Zet je telefoon uit
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_147509738
Of dump die bezitterige doos
pi_147509739
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:41 schreef Fylax het volgende:
Ik zou het juist super leuk vinden als mijn vriendin alles samen met mij zou willen doen

Echt super lief enzo. O+

Maar je hebt het dus al een paar keer verteld, maar ze luistert niet. Misschien op een andere manier kenbaar maken?
Oh Fylaxje toch.
pi_147509769
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:45 schreef DrNick het volgende:

[..]

Oh Fylaxje toch.
Wat nu weer
(she/her)
pi_147509805
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:47 schreef Fylax het volgende:

[..]

Wat nu weer
Dat dat niet super leuk is.
pi_147509814
Wat is voor TS claimen dan? Want wat je beschrijft is de definitie van claimen. Namelijk constante aandacht opeisen en drama schoppen als het niet naar haar zin gaat.

Misschien toch nog duidelijker afspraken maken over wanneer ze wel / niet kan bellen en dat jouw studie en werk er anders onder lijdt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_147509835
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:48 schreef DrNick het volgende:

[..]

Dat dat niet super leuk is.
Als je 15 bent wel :D
pi_147509893
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:45 schreef DrNick het volgende:
Wat zei ze toen je het met haar besprak?
Dan gaat ze op de tour van "sorry, ik kan niets goed doen het is allemaal mijn schuld,, dit, dat je kent het wel. Word je niks wijzer van.
pi_147509935
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:48 schreef Deetch het volgende:
Wat is voor TS claimen dan? Want wat je beschrijft is de definitie van claimen. Namelijk constante aandacht opeisen en drama schoppen als het niet naar haar zin gaat.

Misschien toch nog duidelijker afspraken maken over wanneer ze wel / niet kan bellen en dat jouw studie en werk er anders onder lijdt.
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:48 schreef Deetch het volgende:

Nouja, onder claimen versta ik meer dat iemand zijn of haar partner probeert af te scheiden van zijn sociale leven en hobby's en dergelijken. Maar misschien is het overal in willen participeren inderdaad ook wel een vorm van claimen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 december 2014 @ 11:55:42 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147509986
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:38 schreef Alfamannetje het volgende:
mijn familiezweer
Beste spelfout van 2014.
pi_147510087
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:54 schreef Alfamannetje het volgende:

[..]

[..]

Nouja, onder claimen versta ik meer dat iemand zijn of haar partner probeert af te scheiden van zijn sociale leven en hobby's en dergelijken. Maar misschien is het overal in willen participeren inderdaad ook wel een vorm van claimen.
Niet misschien, hoor.
pi_147510157
Ze kruipt in de slachtoffer rol als je het bespreekt begrijp ik?
Erg kinderlijke respons.

Ik zou echt met haar om de tafel gaan en het duidelijk maken.
Aan de andere kant: Jij bent degene die dit laat gebeuren.
Je hoeft niet overal op te reageren, je hoeft niet iedere avond af te spreken of alles te delen.
Als jij je eigen ruimte op eist geeft dat duidelijk een grens aan voor haar :)
  Redactie Frontpage vrijdag 12 december 2014 @ 12:04:14 #19
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_147510206
TS noemt zichzelf 'alfamannetje' maar kan niet eens zijn eigen bakvis mennen :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_147510211
Jezelf alfamannetje noemen en dit laten gebeuren :')
pi_147510214
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:00 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

jawel, maar als jij gewoon familiesfeer typt maakt hij daar no way in hell familiezweer van.
Seriously? :') Als ik familie en sfeer met een typfout typ kan hij van bijvoorbeeld treer wel zweer maken.
pi_147510257
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:01 schreef Rozekwarts het volgende:
Ze kruipt in de slachtoffer rol als je het bespreekt begrijp ik?
Erg kinderlijke respons.

Ik zou echt met haar om de tafel gaan en het duidelijk maken.
Aan de andere kant: Jij bent degene die dit laat gebeuren.
Je hoeft niet overal op te reageren, je hoeft niet iedere avond af te spreken of alles te delen.
Als jij je eigen ruimte op eist geeft dat duidelijk een grens aan voor haar :)
Bedankt. Dit is een bruikbare tip voor mij.
pi_147510272
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:04 schreef JeMoeder het volgende:
TS noemt zichzelf 'alfamannetje' maar kan niet eens zijn eigen bakvis mennen :')
Daar moest ik stiekem ook wel om lachen.
  vrijdag 12 december 2014 @ 12:13:42 #24
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_147510481
Jij bent de naam 'Alfamannetje' alles behalve waard :') _O-

OT: Heel vervelend en tot op zekere hoogte ook herkenbaar.
pi_147510515
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:13 schreef RipMcPants het volgende:
Jij bent de naam 'Alfamannetje' alles behalve waard :') _O-

OT: Heel vervelend en tot op zekere hoogte ook herkenbaar.
Zit je in dezelfde situatie?
  vrijdag 12 december 2014 @ 12:15:25 #26
432025 politiekman
Doe zelf normaal
pi_147510530
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:52 schreef Alfamannetje het volgende:

[..]

Dan gaat ze op de tour van "sorry, ik kan niets goed doen het is allemaal mijn schuld,, dit, dat je kent het wel. Word je niks wijzer van.
Dit is zo verschrikkelijk en helaas herkenbaar, ik zou haar gewoon vertellen dat je wat meer tijd voor jezelf nodig hebt omdat je studie en werk hieronder lijden. En dat het verder niets persoonlijks is. Als het niet kan accepteren zet je gewoon je telefoon uit of neem even een paar dagen afstand.
Nee, ik haat politiek.
  vrijdag 12 december 2014 @ 12:16:05 #27
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_147510547
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:14 schreef Alfamannetje het volgende:

[..]

Zit je in dezelfde situatie?
Niet meer :P Maar ik heb ooit wel een vriendin gehad die zo enorm claimerig en opdringerig was. Dat heeft niet erg goed uitgepakt :')
pi_147510578
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:15 schreef politiekman het volgende:

[..]

Dit is zo verschrikkelijk en helaas herkenbaar, ik zou haar gewoon vertellen dat je wat meer tijd voor jezelf nodig hebt omdat je studie en werk hieronder lijden. En dat het verder niets persoonlijks is. Als het niet kan accepteren zet je gewoon je telefoon uit of neem even een paar dagen afstand.
Jaa klopt man. Hierdoor weet je ook gewoon al van te voren dat een gesprek erover je niks gaat opleveren. Ik zoek naar een oplossing, maar zij maakt er weer een persoonlijke issue van.
pi_147510854
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:16 schreef RipMcPants het volgende:

[..]

Niet meer :P Maar ik heb ooit wel een vriendin gehad die zo enorm claimerig en opdringerig was. Dat heeft niet erg goed uitgepakt :')
Hoe is het uiteindelijk afgelopen dan?
pi_147510887
Ben je in staat om op de momenten dat je samen bent wél aandacht aan haar te geven?
Ik krijg het gevoel dat je dat ook niet wil. Kan het me voorstellen als ze al de hele dag op afstand aan je trekt, maar wil je niet sowieso rust omdat je moe bent van studie / werk / zoveel uur per week?

Met andere woorden: heb je wel ruimte voor een relatie?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_147510907
Opgeschoond, dat bekvechten/belachelijk maken/elkaar aanvallen/strooien met termen/flamen mag achterwege blijven. Alfamannetje, als topicstarter is het vooral niet handig als jij je topic op die manier om zeep helpt door het zelf ook te doen.

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2014 12:34:36 ]
  Redactie Sport vrijdag 12 december 2014 @ 12:36:38 #32
274204 crew  Mexicanobakker
pi_147511096
Goed topic
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_147511166
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:28 schreef Sometimes het volgende:
Ben je in staat om op de momenten dat je samen bent wél aandacht aan haar te geven?
Ik krijg het gevoel dat je dat ook niet wil. Kan het me voorstellen als ze al de hele dag op afstand aan je trekt, maar wil je niet sowieso rust omdat je moe bent van studie / werk / zoveel uur per week?

Met andere woorden: heb je wel ruimte voor een relatie?
Ik denk dat ik wel in staat ben om haar aandacht te geven, maar wel tot op de hoogte voor wat realistisch is in onze huidige situatie. Heb het idee dat zij een relatie nastreeft die gewoon (voorlopig) nog niet haalbaar is voor ons. En daar gaat het gewoon in eerste instantie al mis...
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 december 2014 @ 12:40:40 #34
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147511195
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:29 schreef zarGon het volgende:
Opgeschoond, dat bekvechten/belachelijk maken/elkaar aanvallen/strooien met termen/flamen mag achterwege blijven. Alfamannetje, als topicstarter is het vooral niet handig als jij je topic op die manier om zeep helpt door het zelf ook te doen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Goed topic
...crewgenoten. Daar moet je het van hebben. :7.
pi_147511200
Klinkt alsof ze geen leven heeft. Heeft ze niet haar eigen vrienden en vriendinnen waar ze terecht kan? Haar eigen hobby's? Werk en/of studie?

Een relatie is samen zijn en samen dingen doen en ondernemen, maar ook je eigen ding blijven doen en daar elkaar in vrij laten. Dat gebeurt in jouw geval niet en je moet je afvragen of je dit op deze manier blijft volhouden.
Live for now, forget forever
pi_147511219
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:40 schreef Kreator het volgende:

[..]

[..]

...crewgenoten. Daar moet je het van hebben. :7.
:')
  vrijdag 12 december 2014 @ 12:42:00 #37
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_147511233
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:27 schreef Alfamannetje het volgende:

[..]

Hoe is het uiteindelijk afgelopen dan?
Het begon met frustraties die steeds verder opliepen en ontaardden in steeds heftiger wordende ruzies. Na de zoveelste keer in korte tijd en na een aantal pauzes hebben we de conclusie getrokken dat het niet meer werkte en besloten dat het beter was een punt achter de relatie te zetten.
pi_147511266
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:42 schreef RipMcPants het volgende:

[..]

Het begon met frustraties die steeds verder opliepen en ontaardden in steeds heftiger wordende ruzies. Na de zoveelste keer in korte tijd en na een aantal pauzes hebben we de conclusie getrokken dat het niet meer werkte en besloten dat het beter was een punt achter de relatie te zetten.
Ja precies. Zit nu denk ik ook een beetje in de eerste fase van dat traject ben ik bang.
pi_147511309
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:39 schreef Alfamannetje het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel in staat ben om haar aandacht te geven, maar wel tot op de hoogte voor wat realistisch is in onze huidige situatie. Heb het idee dat zij een relatie nastreeft die gewoon (voorlopig) nog niet haalbaar is voor ons. En daar gaat het gewoon in eerste instantie al mis...
Maar wanneer is dat wel haalbaar volgens jou dan?
Juist in het begin, als je nog heel verliefd bent en beide weinig verplichtingen hebt (werk en studie is echt wat anders dan een serieuze baan, eventueel kinderen, hypotheek, blabla) is het moment om lekker op elkaar te kruipen (figuurlijk dan)
zo veel tijd als je voor elkaar hebt als nu krijg je nooit meer (is mijn ervaring)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 12 december 2014 @ 12:44:43 #40
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_147511315
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:42 schreef Alfamannetje het volgende:

[..]

Ja precies. Zit nu denk ik ook een beetje in de eerste fase van dat traject ben ik bang.
Sterkte kerel. Ik hoop voor jullie dat jullie een compromis weten te sluiten en een middenweg weten te vinden. Maar wat ik opmaak uit wat je eerder zei over haar reactie (weggaan en zeggen dat het allemaal haar schuld is), heb ik er een hard hoofd in. Mijn ex had daar ook een handje van. Doodvermoeiend.

Anyway, het beste!
pi_147511338
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:44 schreef RipMcPants het volgende:

[..]

Sterkte kerel. Ik hoop voor jullie dat jullie een compromis weten te sluiten en een middenweg weten te vinden. Maar wat ik opmaak uit wat je eerder zei over haar reactie (weggaan en zeggen dat het allemaal haar schuld is), heb ik er een hard hoofd in. Mijn ex had daar ook een handje van. Doodvermoeiend.

Anyway, het beste!
Thanks goos
pi_147511807
Herkenbaar TS. Daar waar ik vroeger de claimer in de relatie was, zijn de rollen tegenwoordig juist omgedraaid. Ik heb het ook te druk om nog te kunnen claimen en ik voel me daar nu te volwassen voor. Ik praat er gewoon over met mijn vriendin en na kleine discussies begrijpt ze het meestal wel.
pi_147513434
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:52 schreef Alfamannetje het volgende:

[..]

Wow. Klinkt als een echte parel. -O-
wooblabalurg
pi_147513701
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Goed topic
pi_147515328
In mijn boek is dit gewoon "claimen"...
Tails tell tales
pi_147516383
In mijn boek is dit gewoon ''te ernstig verliefd''...
pi_147516413
In mijn boek is dit gewoon obsessief gedrag :)
pi_147516506
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:23 schreef Yiwei het volgende:
In mijn boek is dit gewoon ''te ernstig verliefd''...
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 14:49 schreef Forbry het volgende:
In mijn boek is dit gewoon "claimen"...
Weet niet of je die benaming er aan kan geven. Heb ook wel ervaring met claimende vriendinnetjes. Dat is meer in de vorm van dingen opleggen en anders ruzie maken, totdat je doet wat ze wilt. Zo gaat het nu niet. Dit is meer gewoon tot aan het ziekelijke toe zichzelf opdringen en niet mij bepaalde dingen wel of niet laten doen. Zo beredeneer ik het een beetje. En juist door die situatie ben ik degene die haar dingen verbied en opleg als ik er wat van zeg, omdat het gedrag dus bij haar vandaan komt en zij mij in principe dus niets oplegt. Ja zichzelf, maar ga dat maar eens uitleggen zonder een dikke vette ruzie te beginnen.
pi_147516555
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:24 schreef Godshand het volgende:
In mijn boek is dit gewoon obsessief gedrag :)
Denk dat je boek weleens kan kloppen maaaarr.. wat doen we eraan.
pi_147516590
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:29 schreef Alfamannetje het volgende:

[..]

Solo verdergaan
pi_147516614
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:29 schreef Alfamannetje het volgende:

[..]

Jezelf niet bereikbaar laten zijn misschien?
Helpt meestal wel. Met het risico dat ze een ander zoekt voor haar obsessie :)

Hondenbezitters van obsessieve aandachtsgeile honden weten je ook wel tips te geven (border collies, golden retrievers etc)... Min of meer hetzelfde :)
pi_147516781
Duidelijk afspraken maken en haar daar aan houden, dus niet toegeven. Maak ruimte voor haar en maak ruimte voor jezelf in die afspraken. Gezien haar reactie kan onzekerheid een belangrijk aspect zijn bij haar dus mogelijk moet je daar aan werken dat dat niet nodig is.

quote:
maar na een week of minder is de situatie weer terug bij af.
Dat is dus ook jouw schuld want dan sta je dat toe en ben je niet duidelijk.
pi_147516860
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:36 schreef Wespensteek het volgende:
Duidelijk afspraken maken en haar daar aan houden, dus niet toegeven. Maak ruimte voor haar en maak ruimte voor jezelf in die afspraken. Gezien haar reactie kan onzekerheid een belangrijk aspect zijn bij haar dus mogelijk moet je daar aan werken dat dat niet nodig is.
Klopt. Heb deze maatregel een tijdje geleden al getroffen. Werkte wel, maar tijdelijk. Na verloop van tijd begint het weer te vervagen en probeert ze haar grenzen te verleggen.
  vrijdag 12 december 2014 @ 15:39:08 #54
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_147516896
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:41 schreef Fylax het volgende:

Echt super lief enzo. O+
Het kan ook hartstikke irritant worden. Samen sporten en constant samen zijn, pfff lijkt mij vermoeiend. Ik zou een vriend willen zijn, geen hofnar voor vermaak.

Zoals ik al eens eerder zei: Als een man iets wilt hebben wat veel onderhoud nodig heeft, neemt hij wel een Harley Davidson.
pi_147516908
quote:

[..]

Ja klopt wel.. sad but true
pi_147516950
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:30 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Solo verdergaan
_O- vind maar ooit een vriendin die je niet wilt/wenst te zien

------------------
je kan tel. inderdaad uitzetten voor een paar dagen, niet langer dan een week haar negeren ofzo, sommigen raken dan in paniektoestand of denken dat je haar blokkeert of vreemd aan het gaan bent. Onnodig problemen creëren heet zoiets dan. Als je al een tijdje relatie hebt, kan 1x per week elkaar spreken meer dan voldoende zijn.

Het beste is dus gewoon duidelijk vertellen dat je ruimte nodig hebt om je eigen verplichtingen te doen en dat je ook ruimte nodig hebt om tot rust te komen en dat je als man zijnde ook mannentijd mee moet maken. Dat dit de normaalste zaak is en dat het bij iedereen zo is. En vervolgens prik je een datum voor het samen zijn.
pi_147517519
Zet je telefoon uit en pas aan als jij op contact zit te wachten.

Ik bedoel niet een hele dag ofzo maar het lijkt me dat je meestal 's avonds wel vrije tijd hebt en dan kun je toch met haar whatsappen?

Ze zal misschien gaan flippen en alles maar dan kun jij uitleggen dat je het er vaak genoegmet haar over hebt gehad en dat niks werkt en dat je het nu op deze manier doet.

[ Bericht 71% gewijzigd door vera166 op 12-12-2014 16:10:40 ]
  vrijdag 12 december 2014 @ 15:59:36 #58
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_147517549
Een echt alfamannetje ben je niet he.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_147518338
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:28 schreef Alfamannetje het volgende:

[..]

[..]

Weet niet of je die benaming er aan kan geven. Heb ook wel ervaring met claimende vriendinnetjes. Dat is meer in de vorm van dingen opleggen en anders ruzie maken, totdat je doet wat ze wilt. Zo gaat het nu niet. Dit is meer gewoon tot aan het ziekelijke toe zichzelf opdringen en niet mij bepaalde dingen wel of niet laten doen. Zo beredeneer ik het een beetje. En juist door die situatie ben ik degene die haar dingen verbied en opleg als ik er wat van zeg, omdat het gedrag dus bij haar vandaan komt en zij mij in principe dus niets oplegt. Ja zichzelf, maar ga dat maar eens uitleggen zonder een dikke vette ruzie te beginnen.
Ja, ik begreep al dat jij op die manier een onderscheid maakt, maar voor mij is claimen te veel persoonlijke aandacht/ruimte opeisen. Op welke manier dan ook.

Tja, wat kun je eraan doen? Je kunt haar klappen geven en kijken of dát helpt, maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. :+
Nee, (heel duidelijk) aangeven dus en zeker niet toegeven in/aan bepaalde situaties. Verder vind ik dit heel goed advies:

quote:

[..]

Meer kan je eigenlijk niet doen. Werkt dat allemaal niet (ik zou zelf ook helemaal horendol van dit soort gedrag worden) dan zit er in mijn ogen niet zoveel anders op dan een streep door de relatie te zetten.
Tails tell tales
pi_147520420
Als ze vraagt of je wat wil doen, zeg je deze magische spreuk.

Nee.

Gevolgd door een 'vanavond is een ik-avondje' bijvoorbeeld.

Heel simpel eigenlijk.
pi_147521064
Wat zijn je stats vlamannetje?
pi_147521509
  vrijdag 12 december 2014 @ 18:25:51 #63
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_147521691
Nouja, in haar voordeel: ze ziet in dat het haar schuld is (tenminste, dat zegt ze). Stel haar gerust, zeg dat het niet om schuld gaat maar om een verschil in invulling van een relatie en dat je graag met haar wil afspreken wat voor beiden fijn is. Heb je daar voor jezelf een helder beeld van? Hoe vaak wil je haar zien, waar wil je haar wel en niet bij hebben?
Prrrrr
pi_147525097
Hier heb ik in het begin van mijn relatie ook wat last van gehad. Na de initiële super verliefde periode had ik weer wat meer behoefte om vrienden te zien en hobby's uit te oefenen. Zij wilde mij graag elke dag nog zien / samen dingen doen.

Heb toen gewoon duidelijk gezegd dat ik een paar avonden / dagen voor mijzelf wilde en ook iedere week duidelijk gezegd welke dagen dat waren. En dan ook niet vervolgens op die avond nog een uur aan de telefoon met elkaar gaan hangen en/of whatsappen (had ze ook een handje van).

Bij haar duurde het gewoonweg wat langer voordat ze ook haar eigen dingen weer ging doen. Nu zijn er zelfs dagen waarop we elkaar wel zien maar gewoon ieder ons eigen ding doen en verder weinig communiceren :P.

Baken het gewoon duidelijk af en houdt haar eraan.
pi_147525964
Gewoon duidelijk zijn. Zij bedoelt het niet verkeerd en dat weet je. Als ze constant je aandacht vraagt als je aan het studeren ben, zeg je: "Je mag hier zijn, maar ik ben wel aan het studeren. Ik weet niet wat jij gaat doen maar ik kan nu even geen aandacht aan je geven." Dat kun je toepassen in iedere denkbare situatie. Als ze wil langskomen je vindt het niet handig dan zeg je: "Ik wil je graag snel zien maar heb nu even tijd voor mezelf nodig, we spreken een andere dag af."

Easy as that.
pi_147526133
Beetje herkenbaar. Zoals hierboven gezegd duurt het voor sommige mensen gewoon wat langer voor ze uit die fase zijn dat je zoveel mogelijk tijd met elkaar wil doorbrengen.
Ik denk dat ze heel erg op zoek is naar bevestiging, dus mn tip is om haar overduidelijk te laten weten dat je haar net zo leuk vindt als zij jou. Verras haar, stuur vanuit jezelf af en toe een leuk berichtje dat je aan haar denkt, organiseer zelf een leuke date/dagje etc (ookal heb je daar soms geen zin in). Maak heel duidelijk dat jij wel degelijk dat gevoel voor haar hebt, maar dat jij gewoon minder behoefte hebt aan zoveel contact.
Dat is tenminste wat bij mij heeft gewerkt. Toen ik zelf overtuigd was dat het met zijn gevoel wel goed zat, stond ik er meteen een stuk relaxter in en inmiddels zijn de rollen zelfs omgedraaid wat dat betreft.
pi_147528497
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 18:03 schreef Goejedag het volgende:
Wat zijn je stats vlamannetje?
183 cm
89 kg
BF 13% (tijdens cutten, nu weet ik niet precies)
BP 120 kg 4x
DL 140 kg 4x

En van jou mietje?
pi_147528680
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 16:26 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, ik begreep al dat jij op die manier een onderscheid maakt, maar voor mij is claimen te veel persoonlijke aandacht/ruimte opeisen. Op welke manier dan ook.

Tja, wat kun je eraan doen? Je kunt haar klappen geven en kijken of dát helpt, maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. :+
Nee, (heel duidelijk) aangeven dus en zeker niet toegeven in/aan bepaalde situaties. Verder vind ik dit heel goed advies:

[..]

Meer kan je eigenlijk niet doen. Werkt dat allemaal niet (ik zou zelf ook helemaal horendol van dit soort gedrag worden) dan zit er in mijn ogen niet zoveel anders op dan een streep door de relatie te zetten.
Claimen is claimen daar heb je gelijk in. Maar in deze gaat het mij dus meer om wat ik er tegen kan doen. Als zij constant dingen voor je probeert te bepalen is het heel makkelijk om te zeggen "Dit is mijn leven en ik bepaal zelf wat ik doe,, of iets dergelijks. Maar om haar dus op te leggen wat ik wel en wat ik niet wil hebben heb ik gewoon moeite mee, aangezien het er uiteindelijk altijd in haar ogen op neerkomt dat je haar niet wil zien..
pi_147528709
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 20:19 schreef Niltag het volgende:
Hier heb ik in het begin van mijn relatie ook wat last van gehad. Na de initiële super verliefde periode had ik weer wat meer behoefte om vrienden te zien en hobby's uit te oefenen. Zij wilde mij graag elke dag nog zien / samen dingen doen.

Heb toen gewoon duidelijk gezegd dat ik een paar avonden / dagen voor mijzelf wilde en ook iedere week duidelijk gezegd welke dagen dat waren. En dan ook niet vervolgens op die avond nog een uur aan de telefoon met elkaar gaan hangen en/of whatsappen (had ze ook een handje van).

Bij haar duurde het gewoonweg wat langer voordat ze ook haar eigen dingen weer ging doen. Nu zijn er zelfs dagen waarop we elkaar wel zien maar gewoon ieder ons eigen ding doen en verder weinig communiceren :P.

Baken het gewoon duidelijk af en houdt haar eraan.
Hoelang heb je nu een relatie en na hoelang werd dit gedrag van haar minder?
pi_147529366
quote:
Dat meisje op dat plaatje is wel beroemd haha..

Mijn eerste vriendin was trouwens ook zo. Lekker klef.

Gewoon duidelijk zijn, helpt wel. Het hielp zo goed dat ze het uit ging maken :')
pi_147529514
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:59 schreef Godshand het volgende:
Dat meisje op dat plaatje is wel beroemd haha..
Laina! *O*
Zou absoluut raken! :9~ :@

Haar zus is ook lekker trouwens :Y
  vrijdag 12 december 2014 @ 23:24:49 #72
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_147532460
Jullie passen gewoon niet zo goed bij elkaar. Je zult keer op keer, tot vervelens toe, je grenzen moeten bewaken. Zelf ben ik redelijk introvert en heb een vrij extraverte vriendin gehad. Dat was in sommige opzichten niet gemakkelijk, je moet het echt accepteren en er het mooie van proberen in te zien.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_147545768
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:45 schreef Alfamannetje het volgende:

[..]

Hoelang heb je nu een relatie en na hoelang werd dit gedrag van haar minder?
Inmiddels bijna 7 jaar. Denk dat dit toch wel een jaar heeft geduurd ofzo.
  zondag 14 december 2014 @ 13:19:58 #74
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_147567130
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:28 schreef Alfamannetje het volgende:

[..]

[..]

Of ze nou heel liefdevol is of niet, ook lieve meisjes worden draakjes als het niet gaat zoals ze willen. Uiteindelijk gebeurt namelijk wel wat ze wil, of niet? Het is niet persé verkeerd, je hebt er alleen bijna geen tijd voor. En misschien ook niet de energie. Als ze dat niet kan begrijpen houdt het toch echt op. Ik snap overigens wel dat het lastig kan zijn als de ander bijna geen tijd voor je heeft en dat je dan die schaarse momenten wil pakken om even samen te kunnen zijn. Denk dat de belangrijkste vraag is of jij wel meer tijd gaat hebben als je straks klaar bent en of je die ook daadwerkelijk in de relatie met haar zou willen steken. Heeft ze zelf overigens wel wat te doen, dat ze zoveel tijd heeft om jou te "stalken"?
pi_147585395
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:19 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Of ze nou heel liefdevol is of niet, ook lieve meisjes worden draakjes als het niet gaat zoals ze willen. Uiteindelijk gebeurt namelijk wel wat ze wil, of niet? Het is niet persé verkeerd, je hebt er alleen bijna geen tijd voor. En misschien ook niet de energie. Als ze dat niet kan begrijpen houdt het toch echt op. Ik snap overigens wel dat het lastig kan zijn als de ander bijna geen tijd voor je heeft en dat je dan die schaarse momenten wil pakken om even samen te kunnen zijn. Denk dat de belangrijkste vraag is of jij wel meer tijd gaat hebben als je straks klaar bent en of je die ook daadwerkelijk in de relatie met haar zou willen steken. Heeft ze zelf overigens wel wat te doen, dat ze zoveel tijd heeft om jou te "stalken"?
Ja klopt helemaal wat je zegt. Of het op een normale manier gaat of met een hoop irritaties blijft ze altijd haar zin doordrammen en dat is ook hetgeen waar ik me zo erg aan stoor. Soms heb je gewoon even je eigen momentjes nodig en als iemand je dat niet gunt raak je vanzelf wel geïrriteerd.
Ze heeft wel gewoon een dagbesteding enzo, maar verder niet echt een druk sociaal leven en hobby's waar veel tijd in gaat zitten. Dat is ook gewoon een deel van het probleem.. ik heb namelijk een dubbele dagbesteding + een druk sociaal leven + een hobby waar ik zo goed als dagelijks mee bezig ben. En die nevenactiviteiten heb ik ook gewoon echt nodig om me te ontspannen en tot rust te komen.
En zij heeft naast haar 'dagbesteding' eigenlijk alleen mij, waardoor ik dus eigenlijk niet echt aan haar behoeftes kan voldoen om het zo maar even te zeggen..
pi_147585645
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:40 schreef Alfamannetje het volgende:

[..]

183 cm
89 kg
BF 13% (tijdens cutten, nu weet ik niet precies)
BP 120 kg 4x
DL 140 kg 4x

En van jou mietje?
163 cm
134kg
BF 38% (tijdens kutten)
BP 15 kg 1x
DL 25 kg 1/2x
You jelly?
pi_147590628
Als jij het echt zo druk hebt met al die zaken en bij haar zijn voor jou ook niet voelt als een moment om te ontspannen en tot rust te komen, kan je je afvragen of zij niet gewoon gelijk heeft. Misschien heb jij gewoon geen tijd om nog een relatie te onderhouden naast de rest van je daginvulling. In dat geval moet jij gaan bepalen wat jij het belangrijkst vindt.
pi_147591107
haha, kutten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')