Jezelf niet bereikbaar laten zijn misschien?quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:29 schreef Alfamannetje het volgende:
[..]
Denk dat je boek weleens kan kloppen maaaarr.. wat doen we eraan.
Dat is dus ook jouw schuld want dan sta je dat toe en ben je niet duidelijk.quote:maar na een week of minder is de situatie weer terug bij af.
Klopt. Heb deze maatregel een tijdje geleden al getroffen. Werkte wel, maar tijdelijk. Na verloop van tijd begint het weer te vervagen en probeert ze haar grenzen te verleggen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:36 schreef Wespensteek het volgende:
Duidelijk afspraken maken en haar daar aan houden, dus niet toegeven. Maak ruimte voor haar en maak ruimte voor jezelf in die afspraken. Gezien haar reactie kan onzekerheid een belangrijk aspect zijn bij haar dus mogelijk moet je daar aan werken dat dat niet nodig is.
Het kan ook hartstikke irritant worden. Samen sporten en constant samen zijn, pfff lijkt mij vermoeiend. Ik zou een vriend willen zijn, geen hofnar voor vermaak.quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:41 schreef Fylax het volgende:
Ik zou het juist super leuk vinden als mijn vriendin alles samen met mij zou willen doen
Echt super lief enzo.
Ja klopt wel.. sad but truequote:Op vrijdag 12 december 2014 15:36 schreef Wespensteek het volgende:
Duidelijk afspraken maken en haar daar aan houden, dus niet toegeven. Maak ruimte voor haar en maak ruimte voor jezelf in die afspraken. Gezien haar reactie kan onzekerheid een belangrijk aspect zijn bij haar dus mogelijk moet je daar aan werken dat dat niet nodig is.
[..]
Dat is dus ook jouw schuld want dan sta je dat toe en ben je niet duidelijk.
quote:
Ja, ik begreep al dat jij op die manier een onderscheid maakt, maar voor mij is claimen te veel persoonlijke aandacht/ruimte opeisen. Op welke manier dan ook.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:28 schreef Alfamannetje het volgende:
[..]
[..]
Weet niet of je die benaming er aan kan geven. Heb ook wel ervaring met claimende vriendinnetjes. Dat is meer in de vorm van dingen opleggen en anders ruzie maken, totdat je doet wat ze wilt. Zo gaat het nu niet. Dit is meer gewoon tot aan het ziekelijke toe zichzelf opdringen en niet mij bepaalde dingen wel of niet laten doen. Zo beredeneer ik het een beetje. En juist door die situatie ben ik degene die haar dingen verbied en opleg als ik er wat van zeg, omdat het gedrag dus bij haar vandaan komt en zij mij in principe dus niets oplegt. Ja zichzelf, maar ga dat maar eens uitleggen zonder een dikke vette ruzie te beginnen.
Meer kan je eigenlijk niet doen. Werkt dat allemaal niet (ik zou zelf ook helemaal horendol van dit soort gedrag worden) dan zit er in mijn ogen niet zoveel anders op dan een streep door de relatie te zetten.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is dus ook jouw schuld want dan sta je dat toe en ben je niet duidelijk.
183 cmquote:
Claimen is claimen daar heb je gelijk in. Maar in deze gaat het mij dus meer om wat ik er tegen kan doen. Als zij constant dingen voor je probeert te bepalen is het heel makkelijk om te zeggen "Dit is mijn leven en ik bepaal zelf wat ik doe,, of iets dergelijks. Maar om haar dus op te leggen wat ik wel en wat ik niet wil hebben heb ik gewoon moeite mee, aangezien het er uiteindelijk altijd in haar ogen op neerkomt dat je haar niet wil zien..quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:26 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, ik begreep al dat jij op die manier een onderscheid maakt, maar voor mij is claimen te veel persoonlijke aandacht/ruimte opeisen. Op welke manier dan ook.
Tja, wat kun je eraan doen? Je kunt haar klappen geven en kijken of dát helpt, maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.![]()
Nee, (heel duidelijk) aangeven dus en zeker niet toegeven in/aan bepaalde situaties. Verder vind ik dit heel goed advies:
[..]
Meer kan je eigenlijk niet doen. Werkt dat allemaal niet (ik zou zelf ook helemaal horendol van dit soort gedrag worden) dan zit er in mijn ogen niet zoveel anders op dan een streep door de relatie te zetten.
Hoelang heb je nu een relatie en na hoelang werd dit gedrag van haar minder?quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:19 schreef Niltag het volgende:
Hier heb ik in het begin van mijn relatie ook wat last van gehad. Na de initiële super verliefde periode had ik weer wat meer behoefte om vrienden te zien en hobby's uit te oefenen. Zij wilde mij graag elke dag nog zien / samen dingen doen.
Heb toen gewoon duidelijk gezegd dat ik een paar avonden / dagen voor mijzelf wilde en ook iedere week duidelijk gezegd welke dagen dat waren. En dan ook niet vervolgens op die avond nog een uur aan de telefoon met elkaar gaan hangen en/of whatsappen (had ze ook een handje van).
Bij haar duurde het gewoonweg wat langer voordat ze ook haar eigen dingen weer ging doen. Nu zijn er zelfs dagen waarop we elkaar wel zien maar gewoon ieder ons eigen ding doen en verder weinig communiceren.
Baken het gewoon duidelijk af en houdt haar eraan.
Dat meisje op dat plaatje is wel beroemd haha..quote:
Laina!quote:Op vrijdag 12 december 2014 21:59 schreef Godshand het volgende:
Dat meisje op dat plaatje is wel beroemd haha..
Inmiddels bijna 7 jaar. Denk dat dit toch wel een jaar heeft geduurd ofzo.quote:Op vrijdag 12 december 2014 21:45 schreef Alfamannetje het volgende:
[..]
Hoelang heb je nu een relatie en na hoelang werd dit gedrag van haar minder?
Of ze nou heel liefdevol is of niet, ook lieve meisjes worden draakjes als het niet gaat zoals ze willen. Uiteindelijk gebeurt namelijk wel wat ze wil, of niet? Het is niet persé verkeerd, je hebt er alleen bijna geen tijd voor. En misschien ook niet de energie. Als ze dat niet kan begrijpen houdt het toch echt op. Ik snap overigens wel dat het lastig kan zijn als de ander bijna geen tijd voor je heeft en dat je dan die schaarse momenten wil pakken om even samen te kunnen zijn. Denk dat de belangrijkste vraag is of jij wel meer tijd gaat hebben als je straks klaar bent en of je die ook daadwerkelijk in de relatie met haar zou willen steken. Heeft ze zelf overigens wel wat te doen, dat ze zoveel tijd heeft om jou te "stalken"?quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:28 schreef Alfamannetje het volgende:
[..]
[..]
Weet niet of je die benaming er aan kan geven. Heb ook wel ervaring met claimende vriendinnetjes. Dat is meer in de vorm van dingen opleggen en anders ruzie maken, totdat je doet wat ze wilt. Zo gaat het nu niet. Dit is meer gewoon tot aan het ziekelijke toe zichzelf opdringen en niet mij bepaalde dingen wel of niet laten doen. Zo beredeneer ik het een beetje. En juist door die situatie ben ik degene die haar dingen verbied en opleg als ik er wat van zeg, omdat het gedrag dus bij haar vandaan komt en zij mij in principe dus niets oplegt. Ja zichzelf, maar ga dat maar eens uitleggen zonder een dikke vette ruzie te beginnen.
Ja klopt helemaal wat je zegt. Of het op een normale manier gaat of met een hoop irritaties blijft ze altijd haar zin doordrammen en dat is ook hetgeen waar ik me zo erg aan stoor. Soms heb je gewoon even je eigen momentjes nodig en als iemand je dat niet gunt raak je vanzelf wel geïrriteerd.quote:Op zondag 14 december 2014 13:19 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Of ze nou heel liefdevol is of niet, ook lieve meisjes worden draakjes als het niet gaat zoals ze willen. Uiteindelijk gebeurt namelijk wel wat ze wil, of niet? Het is niet persé verkeerd, je hebt er alleen bijna geen tijd voor. En misschien ook niet de energie. Als ze dat niet kan begrijpen houdt het toch echt op. Ik snap overigens wel dat het lastig kan zijn als de ander bijna geen tijd voor je heeft en dat je dan die schaarse momenten wil pakken om even samen te kunnen zijn. Denk dat de belangrijkste vraag is of jij wel meer tijd gaat hebben als je straks klaar bent en of je die ook daadwerkelijk in de relatie met haar zou willen steken. Heeft ze zelf overigens wel wat te doen, dat ze zoveel tijd heeft om jou te "stalken"?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |