Maar jij ook niet. Want je laat toch echt zelf je (school) werk versloffen. Beetje lafjes omdat op haar af te schuiven. Zij dramt misschien, maar is niet verantwoordelijk voor hoe jij daar mee om gaat?quote:Ze heeft totaal geen zelfreflectie
Tsja, als zeggen niets helpt, je mobiel gewoon uit doenquote:
Oh Fylaxje toch.quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:41 schreef Fylax het volgende:
Ik zou het juist super leuk vinden als mijn vriendin alles samen met mij zou willen doen
Echt super lief enzo.
Maar je hebt het dus al een paar keer verteld, maar ze luistert niet. Misschien op een andere manier kenbaar maken?
Dan gaat ze op de tour van "sorry, ik kan niets goed doen het is allemaal mijn schuld,, dit, dat je kent het wel. Word je niks wijzer van.quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:45 schreef DrNick het volgende:
Wat zei ze toen je het met haar besprak?
quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:48 schreef Deetch het volgende:
Wat is voor TS claimen dan? Want wat je beschrijft is de definitie van claimen. Namelijk constante aandacht opeisen en drama schoppen als het niet naar haar zin gaat.
Misschien toch nog duidelijker afspraken maken over wanneer ze wel / niet kan bellen en dat jouw studie en werk er anders onder lijdt.
Nouja, onder claimen versta ik meer dat iemand zijn of haar partner probeert af te scheiden van zijn sociale leven en hobby's en dergelijken. Maar misschien is het overal in willen participeren inderdaad ook wel een vorm van claimen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:48 schreef Deetch het volgende:
Wat is voor TS claimen dan? Want wat je beschrijft is de definitie van claimen. Namelijk constante aandacht opeisen en drama schoppen als het niet naar haar zin gaat.
Misschien toch nog duidelijker afspraken maken over wanneer ze wel / niet kan bellen en dat jouw studie en werk er anders onder lijdt.
Niet misschien, hoor.quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:54 schreef Alfamannetje het volgende:
[..]
[..]
Nouja, onder claimen versta ik meer dat iemand zijn of haar partner probeert af te scheiden van zijn sociale leven en hobby's en dergelijken. Maar misschien is het overal in willen participeren inderdaad ook wel een vorm van claimen.
Seriously?quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:00 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
jawel, maar als jij gewoon familiesfeer typt maakt hij daar no way in hell familiezweer van.
Bedankt. Dit is een bruikbare tip voor mij.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:01 schreef Rozekwarts het volgende:
Ze kruipt in de slachtoffer rol als je het bespreekt begrijp ik?
Erg kinderlijke respons.
Ik zou echt met haar om de tafel gaan en het duidelijk maken.
Aan de andere kant: Jij bent degene die dit laat gebeuren.
Je hoeft niet overal op te reageren, je hoeft niet iedere avond af te spreken of alles te delen.
Als jij je eigen ruimte op eist geeft dat duidelijk een grens aan voor haar
Daar moest ik stiekem ook wel om lachen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:04 schreef JeMoeder het volgende:
TS noemt zichzelf 'alfamannetje' maar kan niet eens zijn eigen bakvis mennen
Zit je in dezelfde situatie?quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:13 schreef RipMcPants het volgende:
Jij bent de naam 'Alfamannetje' alles behalve waard![]()
OT: Heel vervelend en tot op zekere hoogte ook herkenbaar.
Dit is zo verschrikkelijk en helaas herkenbaar, ik zou haar gewoon vertellen dat je wat meer tijd voor jezelf nodig hebt omdat je studie en werk hieronder lijden. En dat het verder niets persoonlijks is. Als het niet kan accepteren zet je gewoon je telefoon uit of neem even een paar dagen afstand.quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:52 schreef Alfamannetje het volgende:
[..]
Dan gaat ze op de tour van "sorry, ik kan niets goed doen het is allemaal mijn schuld,, dit, dat je kent het wel. Word je niks wijzer van.
Niet meerquote:Op vrijdag 12 december 2014 12:14 schreef Alfamannetje het volgende:
[..]
Zit je in dezelfde situatie?
Jaa klopt man. Hierdoor weet je ook gewoon al van te voren dat een gesprek erover je niks gaat opleveren. Ik zoek naar een oplossing, maar zij maakt er weer een persoonlijke issue van.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:15 schreef politiekman het volgende:
[..]
Dit is zo verschrikkelijk en helaas herkenbaar, ik zou haar gewoon vertellen dat je wat meer tijd voor jezelf nodig hebt omdat je studie en werk hieronder lijden. En dat het verder niets persoonlijks is. Als het niet kan accepteren zet je gewoon je telefoon uit of neem even een paar dagen afstand.
Hoe is het uiteindelijk afgelopen dan?quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:16 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Niet meerMaar ik heb ooit wel een vriendin gehad die zo enorm claimerig en opdringerig was. Dat heeft niet erg goed uitgepakt
Ik denk dat ik wel in staat ben om haar aandacht te geven, maar wel tot op de hoogte voor wat realistisch is in onze huidige situatie. Heb het idee dat zij een relatie nastreeft die gewoon (voorlopig) nog niet haalbaar is voor ons. En daar gaat het gewoon in eerste instantie al mis...quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:28 schreef Sometimes het volgende:
Ben je in staat om op de momenten dat je samen bent wél aandacht aan haar te geven?
Ik krijg het gevoel dat je dat ook niet wil. Kan het me voorstellen als ze al de hele dag op afstand aan je trekt, maar wil je niet sowieso rust omdat je moe bent van studie / werk / zoveel uur per week?
Met andere woorden: heb je wel ruimte voor een relatie?
quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:29 schreef zarGon het volgende:
Opgeschoond, dat bekvechten/belachelijk maken/elkaar aanvallen/strooien met termen/flamen mag achterwege blijven. Alfamannetje, als topicstarter is het vooral niet handig als jij je topic op die manier om zeep helpt door het zelf ook te doen.
...crewgenoten. Daar moet je het van hebben.quote:
quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
[..]
...crewgenoten. Daar moet je het van hebben..
Het begon met frustraties die steeds verder opliepen en ontaardden in steeds heftiger wordende ruzies. Na de zoveelste keer in korte tijd en na een aantal pauzes hebben we de conclusie getrokken dat het niet meer werkte en besloten dat het beter was een punt achter de relatie te zetten.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:27 schreef Alfamannetje het volgende:
[..]
Hoe is het uiteindelijk afgelopen dan?
Ja precies. Zit nu denk ik ook een beetje in de eerste fase van dat traject ben ik bang.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:42 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Het begon met frustraties die steeds verder opliepen en ontaardden in steeds heftiger wordende ruzies. Na de zoveelste keer in korte tijd en na een aantal pauzes hebben we de conclusie getrokken dat het niet meer werkte en besloten dat het beter was een punt achter de relatie te zetten.
Maar wanneer is dat wel haalbaar volgens jou dan?quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:39 schreef Alfamannetje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel in staat ben om haar aandacht te geven, maar wel tot op de hoogte voor wat realistisch is in onze huidige situatie. Heb het idee dat zij een relatie nastreeft die gewoon (voorlopig) nog niet haalbaar is voor ons. En daar gaat het gewoon in eerste instantie al mis...
Sterkte kerel. Ik hoop voor jullie dat jullie een compromis weten te sluiten en een middenweg weten te vinden. Maar wat ik opmaak uit wat je eerder zei over haar reactie (weggaan en zeggen dat het allemaal haar schuld is), heb ik er een hard hoofd in. Mijn ex had daar ook een handje van. Doodvermoeiend.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:42 schreef Alfamannetje het volgende:
[..]
Ja precies. Zit nu denk ik ook een beetje in de eerste fase van dat traject ben ik bang.
Thanks goosquote:Op vrijdag 12 december 2014 12:44 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Sterkte kerel. Ik hoop voor jullie dat jullie een compromis weten te sluiten en een middenweg weten te vinden. Maar wat ik opmaak uit wat je eerder zei over haar reactie (weggaan en zeggen dat het allemaal haar schuld is), heb ik er een hard hoofd in. Mijn ex had daar ook een handje van. Doodvermoeiend.
Anyway, het beste!
Wow. Klinkt als een echte parel.quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:52 schreef Alfamannetje het volgende:
[..]
Dan gaat ze op de tour van "sorry, ik kan niets goed doen het is allemaal mijn schuld,, dit, dat je kent het wel. Word je niks wijzer van.
quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:23 schreef Yiwei het volgende:
In mijn boek is dit gewoon ''te ernstig verliefd''...
Weet niet of je die benaming er aan kan geven. Heb ook wel ervaring met claimende vriendinnetjes. Dat is meer in de vorm van dingen opleggen en anders ruzie maken, totdat je doet wat ze wilt. Zo gaat het nu niet. Dit is meer gewoon tot aan het ziekelijke toe zichzelf opdringen en niet mij bepaalde dingen wel of niet laten doen. Zo beredeneer ik het een beetje. En juist door die situatie ben ik degene die haar dingen verbied en opleg als ik er wat van zeg, omdat het gedrag dus bij haar vandaan komt en zij mij in principe dus niets oplegt. Ja zichzelf, maar ga dat maar eens uitleggen zonder een dikke vette ruzie te beginnen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:49 schreef Forbry het volgende:
In mijn boek is dit gewoon "claimen"...
Denk dat je boek weleens kan kloppen maaaarr.. wat doen we eraan.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:24 schreef Godshand het volgende:
In mijn boek is dit gewoon obsessief gedrag
Solo verdergaanquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:29 schreef Alfamannetje het volgende:
[..]
Denk dat je boek weleens kan kloppen maaaarr.. wat doen we eraan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |