abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147538946
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 08:08 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Maar vreemd genoeg zie je in elke metropool ter wereld dat ontzettend veel mensen zichzelf kwellen door in zo'n blik te stappen. Het zou niet mijn hobby zijn, maar blijkbaar zijn er toch redenen om dat wel te doen.
Ik zie dat anders, alhoewel Amsterdam natuurlijk geen metropool is. Veel stadsbewoners hebben hier zo;n oude Volvo, voor Ikea, boodschappen of een muziekinstrument vervoeren paar x in het jaar. En natuurlijk kamperen in Frankrijk.

Die rijden doordeweeks amper ermee, maar dan komen er weer raadsleden, die die dingen geen parkeervergunning willen geven. Terwijl die per saldo amper uitstoten, omdat zo zo weinig rijden.
.
pi_147539713
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 06:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sinds de Tesla is dat niet meer waar natuurlijk.
Voor 99,9% van de mensen is er niets veranderd met de komst van de Tesla. Misschien kan jij het betalen, de meeste mensen kunnen dat niet betalen. Bovendien zou het zoals ik al zei weinig uitmaken als het wel betaalbaar zou zijn, we hebben nog niet eens genoeg lithium om de helft van de mensen met lithiumbatterijen te laten rijden (en we hebben dat spul toch ook nog nodig voor andere toepassingen), over een totale vervanging hoeven we niet eens te spreken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147539993
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 12:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor 99,9% van de mensen is er niets veranderd met de komst van de Tesla. Misschien kan jij het betalen, de meeste mensen kunnen dat niet betalen. Bovendien zou het zoals ik al zei weinig uitmaken als het wel betaalbaar zou zijn, we hebben nog niet eens genoeg lithium om de helft van de mensen met lithiumbatterijen te laten rijden (en we hebben dat spul toch ook nog nodig voor andere toepassingen), over een totale vervanging hoeven we niet eens te spreken.
Dus we wachten op de accu op basis van plastic of stierenpoep dus.
.
  zaterdag 13 december 2014 @ 12:56:51 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147540156
Ze zijn in acculand al een stuk verder als lithium inmiddels, alleen is de productie nog een beetje moeilijk geloof ik..

Ik snap dat diesel verhaal sowieso niet helemaal; beetje mosterd na de maaltijd; we rijden al jaren in de binnensteden met gore stinkdiesels, inmiddels rijden er diesels rond waarbij de uitlaatgassen bijna schoner zijn als de lucht die aangezogen wordt aan de voorkant van de motor, en nu mogen ze ineens allemaal de stad niet meer in.
Beter doen ze iets vergelijkbaars als de moffen; stickertje op de voorruit met een vervuilingsklasse erop, en daarop selecteren of je er wel- of niet in mag. Dan mag die knakker in zijn dikke 52 liter Veyron en die patser in zijn 6.3 liter G-klasse AMG of Range Rover er ook niet meer in.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_147540174
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 12:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Dus we wachten op de accu op basis van plastic of stierenpoep dus.
Waarvan die precies gemaakt gaat worden is niet te voorspellen maar er zijn zat interessante mogelijkheden, het heeft wat tijd nodig om het allemaal te onderzoeken maar ideeën zijn er genoeg. Over enkele decennia hebben we waarschijnlijk een batterij waarin je beduidend meer energie kan opslaan die goedkoper is en waarvoor je veel minder schaarse stof hoeft te gebruiken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147540193
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 04:11 schreef ecktebaas123 het volgende:
Haten op dieselauto's :')

Zeker zo een pauper alto-bezitter die er niet tegen kan dat er mensen zijn die ¤700 per kwartaal aan mrb kunnen ophoesten.

Dieselauto's rijden nou eenmaal erg fijn daar kan je niks aan doen, ze zijn vaak zuiniger en stiller. Ook zijn ze meer waardevast en betrouwbaarder dan hun benzine variant. Een dieselauto haalt meer rendement uit een liter brandstof dan elke andere brandstofsoort. Ik snap al dat gezeik op dieselauto's niet echt, menig dieselauto is beter voor het milieu dan elk ander benzine, elektrische en Lpg bak.

En sowieso Parijs :') :') :') ! Wat voor een linkse kut pauper moet je zijn om naar Parijs te gaan, als het aan die socialisten ligt verbannen ze alle autos, en het liefst Duitse merken. Autos :') niet met de fiets of OV reizen zoals een eckte pauper betaamt. De socialisten haten autos omdat dat een symbool is voor welvaart en welvaart is verboden, maar intussen laten de regenten van de socialistische partijen zich rondrijden in dikke Duitse bakken met minimaal een 3.0diesel
ieemand voelt zich persoonlijk aangevallen en gesproken zeg
Zie!
pi_147540206
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 december 2014 12:56 schreef Sounddragon het volgende:
Ze zijn in acculand al een stuk verder als lithium inmiddels, alleen is de productie nog een beetje moeilijk geloof ik..

Ik snap dat diesel verhaal sowieso niet helemaal; beetje mosterd na de maaltijd; we rijden al jaren in de binnensteden met gore stinkdiesels, inmiddels rijden er diesels rond waarbij de uitlaatgassen bijna schoner zijn als de lucht die aangezogen wordt aan de voorkant van de motor, en nu mogen ze ineens allemaal de stad niet meer in.
Beter doen ze iets vergelijkbaars als de moffen; stickertje op de voorruit met een vervuilingsklasse erop, en daarop selecteren of je er wel- of niet in mag. Dan mag die knakker in zijn dikke 52 liter Veyron en die patser in zijn 6.3 liter G-klasse AMG of Range Rover er ook niet meer in.
Dan moet je het Franse en Belgische probleem snappen, daar rijden nog vele kleine autootjes. Boodschappenwagens uit 1998 met een roetdiesel onderin. Truttenschudder is daar een 106 1.5D
.
pi_147540258
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 december 2014 12:56 schreef Sounddragon het volgende:
Ze zijn in acculand al een stuk verder als lithium inmiddels, alleen is de productie nog een beetje moeilijk geloof ik..
Precies mijn punt. ^O^
Alleen gaan ze waarschijnlijk met allerlei nieuwe technieken komen. Het gaat inderdaad niet alleen om het product, je moet ook een manier vinden om het product op een goedkope manier in massa te produceren. Dit geldt algemeen bij elektronica, bijv. ook bij chips, monitors en LED's (alvorens we goedkope en goede LED-verlichting krijgen is het wachten op een vondst om de laatste kleur (blauw als ik me niet vergis) goedkoop te produceren). Wat het precies gaat winnen zal afhangen van zowel hoe goed het product is als hoe gemakkelijk het op grote schaal automatisch kan worden geproduceerd in een korte tijd.

quote:
pi_147540156
Ze zijn in acculand al een stuk verder als lithium inmiddels, alleen is de productie nog een beetje moeilijk geloof ik..

Ik snap dat diesel verhaal sowieso niet helemaal; beetje mosterd na de maaltijd; we rijden al jaren in de binnensteden met gore stinkdiesels, inmiddels rijden er diesels rond waarbij de uitlaatgassen bijna schoner zijn als de lucht die aangezogen wordt aan de voorkant van de motor, en nu mogen ze ineens allemaal de stad niet meer in.
Beter doen ze iets vergelijkbaars als de moffen; stickertje op de voorruit met een vervuilingsklasse erop, en daarop selecteren of je er wel- of niet in mag. Dan mag die knakker in zijn dikke 52 liter Veyron en die patser in zijn 6.3 liter G-klasse AMG of Range Rover er ook niet meer in.
Vanuit milieuoogpunt gezien zou dat het beste zijn, het zou mijn steun krijgen. Dan alleen hopen dat ze niet doorslaan richting CO2, dat is de minste van mijn zorgen van de aspecten van milieuvervuiling bij auto's.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 13 december 2014 @ 13:04:00 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147540275
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 12:59 schreef Fer het volgende:

[..]

Dan moet je het Franse en Belgische probleem snappen, daar rijden nog vele kleine autootjes. Boodschappenwagens uit 1998 met een roetdiesel onderin. Truttenschudder is daar een 106 1.5D
Ik snap sowieso het probleem wel; ik rijd zelf een C220 diesel uit '97, en ik zie heus wel wat er gebeurt achter me als ik gas geef >:)
Moet je bij onze regering zijn; ik reed more than happy in mijn 3 liter V6 oldtimer op benzine met veel meer kosten per kilometer, maja, ze moesten zo nodig oldtimerbezitters gaan zitten ziekstralen, dus nu rijd ik supergoedkoop in een ranzige roetmachine uit het jaar kruik ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_147540433
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 december 2014 13:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik snap sowieso het probleem wel; ik rijd zelf een C220 diesel uit '97, en ik zie heus wel wat er gebeurt achter me als ik gas geef >:)
Moet je bij onze regering zijn; ik reed more than happy in mijn 3 liter V6 oldtimer op benzine met veel meer kosten per kilometer, maja, ze moesten zo nodig oldtimerbezitters gaan zitten ziekstralen, dus nu rijd ik supergoedkoop in een ranzige roetmachine uit het jaar kruik ^O^
Als we diesel weer duurder maken, heb je weer geen werk. In feite ben jij het probleem :P :P :P
.
pi_147540498
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 10:18 schreef Magneet het volgende:
En het leuke is ook nog dat een enorm deel van die fijnstof niet eens uit de uitlaat komt maar juist bij de remmen vandaan :')
En banden.

Overigens zijn tweetakt motoren (scooters) vele malen erger.
Whatever...
pi_147540566
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 18:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is dat niet omdat al het vrachtverkeer nu eenmaal op diesel rijdt, maar dat wel broodnodig is voor de bevoorrading van die stedelijke gebieden?
Nee, vrachtverkeer moet tegenwoordig aan minimaal euro 5 norm voldoen en de lucht die er uit komt is in sommige gebieden haast schoner dan wat er in gaat.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 13 december 2014 @ 15:03:16 #63
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147542483
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 13:13 schreef Fer het volgende:

[..]

Als we diesel weer duurder maken, heb je weer geen werk. In feite ben jij het probleem :P :P :P
Ik geloof dat jij een beetje niet zo'n goed beeld hebt van het werk wat ik doe :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_147543007
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 12:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Voor 99,9% van de mensen is er niets veranderd met de komst van de Tesla. Misschien kan jij het betalen, de meeste mensen kunnen dat niet betalen. Bovendien zou het zoals ik al zei weinig uitmaken als het wel betaalbaar zou zijn, we hebben nog niet eens genoeg lithium om de helft van de mensen met lithiumbatterijen te laten rijden (en we hebben dat spul toch ook nog nodig voor andere toepassingen), over een totale vervanging hoeven we niet eens te spreken.
Ik snap dat niet iedereen over gaat stappen, maar er zit nog genoeg in de pijplijn. De elektrische auto is nog niet uitontwikkeld, laat staan de accu!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147543370
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 december 2014 12:56 schreef Sounddragon het volgende:

Dan mag die knakker in zijn dikke 52 liter Veyron en die patser in zijn 6.3 liter G-klasse AMG of Range Rover er ook niet meer in.
Laten we vooral mensen met geld uit de binnensteden weren.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  zaterdag 13 december 2014 @ 15:47:59 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147543405
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:45 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Laten we vooral mensen met geld uit de binnensteden weren.
Mensen met geld kopen maar een tesla.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 13 december 2014 @ 17:12:04 #67
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_147545105
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:50 schreef Revolution-NL het volgende:
Met een Lupo 3L kom je het centrum niet in maar met een nieuwe BMW 750D is dat geen enkel probleem :')

Sowieso, plof koetsen...... :')
Zelfde hypocriete arbitraire gedoe als die idiote leeftijdsgrens in Utrecht op benzines. Daihatsu Cuore uit '99? Opzouten, jij komt er niet in met je vervuilende ootoo! Hummer H1 5.7L V8 uit 2001? Welkom! :D
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_147548485
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:12 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Zelfde hypocriete arbitraire gedoe als die idiote leeftijdsgrens in Utrecht op benzines. Daihatsu Cuore uit '99? Opzouten, jij komt er niet in met je vervuilende ootoo! Hummer H1 5.7L V8 uit 2001? Welkom! :D
En hoe zit het met taxi's en bussen, zeker allemaal ontheffing.
.
pi_147548539
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:45 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Laten we vooral mensen met geld uit de binnensteden weren.
Ach, die komen toch wel naar de binnenstad. Ze passen hun auto wel aan als dat op veel plaatsen een probleem is. Het gaat vooral om consistentie, je moet dat niet als stad doen terwijl andere steden het niet doen. Op nationaal en regionaal (grensoverschrijdend) niveau regelen dus.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147548619
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik snap dat niet iedereen over gaat stappen, maar er zit nog genoeg in de pijplijn. De elektrische auto is nog niet uitontwikkeld, laat staan de accu!
Dat is leuk voor over 10-30 jaar maar voorlopig zal Jan Modaal het nog met brandstof moeten doen voor serieuze afstanden indien hij grotere afstanden wil afleggen en/of zware lasten wil vervoeren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 13 december 2014 @ 19:39:47 #71
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_147549275
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:12 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Zelfde hypocriete arbitraire gedoe als die idiote leeftijdsgrens in Utrecht op benzines. Daihatsu Cuore uit '99? Opzouten, jij komt er niet in met je vervuilende ootoo! Hummer H1 5.7L V8 uit 2001? Welkom! :D
Eigenlijk zou hierdoor de wegenbelasting voor auto's die het centrum niet in mogen omlaag moeten. Je kan immers minder gebruik maken van het wegennet :P
  zaterdag 13 december 2014 @ 19:48:44 #72
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147549502
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:12 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Zelfde hypocriete arbitraire gedoe als die idiote leeftijdsgrens in Utrecht op benzines. Daihatsu Cuore uit '99? Opzouten, jij komt er niet in met je vervuilende ootoo! Hummer H1 5.7L V8 uit 2001? Welkom! :D
In utrecht geldt die milieuzone alleen voor diesel auto's. Een Cuore uit 99 mag gewoon het centrum in rijden.

De clue is de emissieklasse. Euro 4 werd verplicht na 2001. Er vallen dan auto's inderdaad auto's die al eerder aan euro 4 voldeden buiten de boot, maar het schept wel duidelijkheid. Iedereen weet wanneer hun auto gebouwd is. Bijna niemand welke euroklasse hij heeft. Wanneer iemand dat verkeerd opzoekt en dus toch een boete krijgt is de wereld te klein. Nu is het gewoon 2001. Je kan een bordje neerzetten en iedere automobilist begrijpt het. Een belangrijk onderdeel van regelgeving, dat ook minder intelligente mensen het kunnen volgen.

Het argument van de 750d is ongeldig. Natuurlijk verbruikt een nieuwe 750d meer diesel dan een oud klein gebakje. Echter is de verbranding ook veel schoner.

Een scooter stoot bijvoorbeeld meer voor de mens schadelijke gassen uit dan een vrachtwagen. Ondanks dat de scooter minder brandstof verbruikt is de verbranding zelf minder schoon.

Een dikke Mercedes uit 2014 stoot minder roet uit dan de C klasse van Sounddragon. Dat is een feit.

Dat hij die auto rijdt is prima. Geef ik hem groot gelijk is. Het is een geweldige, betrouwbare auto waarmee je kan lachen aan de tank. Maar hij is ook gewoon minder schoon dan zijn moderne broertje.
  zaterdag 13 december 2014 @ 19:52:53 #73
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147549602
Het blijft trouwens wel hypocriet dat hhoutkachels ok zijn. Met nog veel meer fijnstof gezellig in je woonkamer.

De BBQ en het kampvuur zijn ook niet heel goed voor de luchtkwaliteit :')
  zondag 14 december 2014 @ 04:21:54 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_147562765
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 19:52 schreef NieuweNier het volgende:
Het blijft trouwens wel hypocriet dat hhoutkachels ok zijn. Met nog veel meer fijnstof gezellig in je woonkamer.

De BBQ en het kampvuur zijn ook niet heel goed voor de luchtkwaliteit :')
Laten we eens stoppen met mierenporno op microniveau; als ze nou eerst de industrie eens aanpakken, dan kunnen we het over het milieu gaan hebben. Zolang er nog honderden fabrieken in NL staan die per uur meer shit de lucht in kachelen als wat mijn ouwe dieseltje in zijn complete levenscyclus doet, is zaniken over de uitstoot van ons aller vervoermiddel eigenlijk een beetje een giller O-)

Wat dacht je van de Dow van de week? Je wilt serieus niet weten wat daar de lucht in is gegaan.. dan hebben we het over tientallen, misschien wel 100+ tonnen aan chemicaliën wat daar effe de lucht in gebaggerd wordt :X

Dat maakt de vervuiling van onze dieseltjes wel een beetje minuscuul denk je niet? En dit gebeurt op kleinere schaal dagelijks op tientallen bedrijven, en dan heb ik het alleen over NL.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 14 december 2014 @ 04:36:40 #75
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147562790
quote:
14s.gif Op zondag 14 december 2014 04:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Laten we eens stoppen met mierenporno op microniveau; als ze nou eerst de industrie eens aanpakken, dan kunnen we het over het milieu gaan hebben. Zolang er nog honderden fabrieken in NL staan die per uur meer shit de lucht in kachelen als wat mijn ouwe dieseltje in zijn complete levenscyclus doet, is zaniken over de uitstoot van ons aller vervoermiddel eigenlijk een beetje een giller O-)

Wat dacht je van de Dow van de week? Je wilt serieus niet weten wat daar de lucht in is gegaan.. dan hebben we het over tientallen, misschien wel 100+ tonnen aan chemicaliën wat daar effe de lucht in gebaggerd wordt :X

Dat maakt de vervuiling van onze dieseltjes wel een beetje minuscuul denk je niet? En dit gebeurt op kleinere schaal dagelijks op tientallen bedrijven, en dan heb ik het alleen over NL.
Op die manier heb ik er eigenlijk nog nooit over nagedacht. :')

Maar je hebt inderdaad groot gelijk. Ons aandeel in fijnstof valt dan ontzettend mee.

Onze splinternieuwe koolcentrales zullen vast ook lekker vervuilen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')