Ik zie dat anders, alhoewel Amsterdam natuurlijk geen metropool is. Veel stadsbewoners hebben hier zo;n oude Volvo, voor Ikea, boodschappen of een muziekinstrument vervoeren paar x in het jaar. En natuurlijk kamperen in Frankrijk.quote:Op zaterdag 13 december 2014 08:08 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Maar vreemd genoeg zie je in elke metropool ter wereld dat ontzettend veel mensen zichzelf kwellen door in zo'n blik te stappen. Het zou niet mijn hobby zijn, maar blijkbaar zijn er toch redenen om dat wel te doen.
Voor 99,9% van de mensen is er niets veranderd met de komst van de Tesla. Misschien kan jij het betalen, de meeste mensen kunnen dat niet betalen. Bovendien zou het zoals ik al zei weinig uitmaken als het wel betaalbaar zou zijn, we hebben nog niet eens genoeg lithium om de helft van de mensen met lithiumbatterijen te laten rijden (en we hebben dat spul toch ook nog nodig voor andere toepassingen), over een totale vervanging hoeven we niet eens te spreken.quote:Op zaterdag 13 december 2014 06:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sinds de Tesla is dat niet meer waar natuurlijk.
Dus we wachten op de accu op basis van plastic of stierenpoep dus.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor 99,9% van de mensen is er niets veranderd met de komst van de Tesla. Misschien kan jij het betalen, de meeste mensen kunnen dat niet betalen. Bovendien zou het zoals ik al zei weinig uitmaken als het wel betaalbaar zou zijn, we hebben nog niet eens genoeg lithium om de helft van de mensen met lithiumbatterijen te laten rijden (en we hebben dat spul toch ook nog nodig voor andere toepassingen), over een totale vervanging hoeven we niet eens te spreken.
Waarvan die precies gemaakt gaat worden is niet te voorspellen maar er zijn zat interessante mogelijkheden, het heeft wat tijd nodig om het allemaal te onderzoeken maar ideeën zijn er genoeg. Over enkele decennia hebben we waarschijnlijk een batterij waarin je beduidend meer energie kan opslaan die goedkoper is en waarvoor je veel minder schaarse stof hoeft te gebruiken.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Dus we wachten op de accu op basis van plastic of stierenpoep dus.
ieemand voelt zich persoonlijk aangevallen en gesproken zegquote:Op vrijdag 12 december 2014 04:11 schreef ecktebaas123 het volgende:
Haten op dieselauto's
Zeker zo een pauper alto-bezitter die er niet tegen kan dat er mensen zijn die ¤700 per kwartaal aan mrb kunnen ophoesten.
Dieselauto's rijden nou eenmaal erg fijn daar kan je niks aan doen, ze zijn vaak zuiniger en stiller. Ook zijn ze meer waardevast en betrouwbaarder dan hun benzine variant. Een dieselauto haalt meer rendement uit een liter brandstof dan elke andere brandstofsoort. Ik snap al dat gezeik op dieselauto's niet echt, menig dieselauto is beter voor het milieu dan elk ander benzine, elektrische en Lpg bak.
En sowieso Parijs![]()
![]()
! Wat voor een linkse kut pauper moet je zijn om naar Parijs te gaan, als het aan die socialisten ligt verbannen ze alle autos, en het liefst Duitse merken. Autos
niet met de fiets of OV reizen zoals een eckte pauper betaamt. De socialisten haten autos omdat dat een symbool is voor welvaart en welvaart is verboden, maar intussen laten de regenten van de socialistische partijen zich rondrijden in dikke Duitse bakken met minimaal een 3.0diesel
Dan moet je het Franse en Belgische probleem snappen, daar rijden nog vele kleine autootjes. Boodschappenwagens uit 1998 met een roetdiesel onderin. Truttenschudder is daar een 106 1.5Dquote:Op zaterdag 13 december 2014 12:56 schreef Sounddragon het volgende:
Ze zijn in acculand al een stuk verder als lithium inmiddels, alleen is de productie nog een beetje moeilijk geloof ik..
Ik snap dat diesel verhaal sowieso niet helemaal; beetje mosterd na de maaltijd; we rijden al jaren in de binnensteden met gore stinkdiesels, inmiddels rijden er diesels rond waarbij de uitlaatgassen bijna schoner zijn als de lucht die aangezogen wordt aan de voorkant van de motor, en nu mogen ze ineens allemaal de stad niet meer in.
Beter doen ze iets vergelijkbaars als de moffen; stickertje op de voorruit met een vervuilingsklasse erop, en daarop selecteren of je er wel- of niet in mag. Dan mag die knakker in zijn dikke 52 liter Veyron en die patser in zijn 6.3 liter G-klasse AMG of Range Rover er ook niet meer in.
Precies mijn punt.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:56 schreef Sounddragon het volgende:
Ze zijn in acculand al een stuk verder als lithium inmiddels, alleen is de productie nog een beetje moeilijk geloof ik..
Vanuit milieuoogpunt gezien zou dat het beste zijn, het zou mijn steun krijgen. Dan alleen hopen dat ze niet doorslaan richting CO2, dat is de minste van mijn zorgen van de aspecten van milieuvervuiling bij auto's.quote:pi_147540156
Ze zijn in acculand al een stuk verder als lithium inmiddels, alleen is de productie nog een beetje moeilijk geloof ik..
Ik snap dat diesel verhaal sowieso niet helemaal; beetje mosterd na de maaltijd; we rijden al jaren in de binnensteden met gore stinkdiesels, inmiddels rijden er diesels rond waarbij de uitlaatgassen bijna schoner zijn als de lucht die aangezogen wordt aan de voorkant van de motor, en nu mogen ze ineens allemaal de stad niet meer in.
Beter doen ze iets vergelijkbaars als de moffen; stickertje op de voorruit met een vervuilingsklasse erop, en daarop selecteren of je er wel- of niet in mag. Dan mag die knakker in zijn dikke 52 liter Veyron en die patser in zijn 6.3 liter G-klasse AMG of Range Rover er ook niet meer in.
Ik snap sowieso het probleem wel; ik rijd zelf een C220 diesel uit '97, en ik zie heus wel wat er gebeurt achter me als ik gas geefquote:Op zaterdag 13 december 2014 12:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan moet je het Franse en Belgische probleem snappen, daar rijden nog vele kleine autootjes. Boodschappenwagens uit 1998 met een roetdiesel onderin. Truttenschudder is daar een 106 1.5D
Als we diesel weer duurder maken, heb je weer geen werk. In feite ben jij het probleemquote:Op zaterdag 13 december 2014 13:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik snap sowieso het probleem wel; ik rijd zelf een C220 diesel uit '97, en ik zie heus wel wat er gebeurt achter me als ik gas geef![]()
Moet je bij onze regering zijn; ik reed more than happy in mijn 3 liter V6 oldtimer op benzine met veel meer kosten per kilometer, maja, ze moesten zo nodig oldtimerbezitters gaan zitten ziekstralen, dus nu rijd ik supergoedkoop in een ranzige roetmachine uit het jaar kruik
En banden.quote:Op vrijdag 12 december 2014 10:18 schreef Magneet het volgende:
En het leuke is ook nog dat een enorm deel van die fijnstof niet eens uit de uitlaat komt maar juist bij de remmen vandaan
Nee, vrachtverkeer moet tegenwoordig aan minimaal euro 5 norm voldoen en de lucht die er uit komt is in sommige gebieden haast schoner dan wat er in gaat.quote:Op vrijdag 12 december 2014 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is dat niet omdat al het vrachtverkeer nu eenmaal op diesel rijdt, maar dat wel broodnodig is voor de bevoorrading van die stedelijke gebieden?
Ik geloof dat jij een beetje niet zo'n goed beeld hebt van het werk wat ik doequote:Op zaterdag 13 december 2014 13:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Als we diesel weer duurder maken, heb je weer geen werk. In feite ben jij het probleem![]()
![]()
Ik snap dat niet iedereen over gaat stappen, maar er zit nog genoeg in de pijplijn. De elektrische auto is nog niet uitontwikkeld, laat staan de accu!quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Voor 99,9% van de mensen is er niets veranderd met de komst van de Tesla. Misschien kan jij het betalen, de meeste mensen kunnen dat niet betalen. Bovendien zou het zoals ik al zei weinig uitmaken als het wel betaalbaar zou zijn, we hebben nog niet eens genoeg lithium om de helft van de mensen met lithiumbatterijen te laten rijden (en we hebben dat spul toch ook nog nodig voor andere toepassingen), over een totale vervanging hoeven we niet eens te spreken.
Laten we vooral mensen met geld uit de binnensteden weren.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:56 schreef Sounddragon het volgende:
Dan mag die knakker in zijn dikke 52 liter Veyron en die patser in zijn 6.3 liter G-klasse AMG of Range Rover er ook niet meer in.
Mensen met geld kopen maar een tesla.quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:45 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Laten we vooral mensen met geld uit de binnensteden weren.
Zelfde hypocriete arbitraire gedoe als die idiote leeftijdsgrens in Utrecht op benzines. Daihatsu Cuore uit '99? Opzouten, jij komt er niet in met je vervuilende ootoo! Hummer H1 5.7L V8 uit 2001? Welkom!quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:50 schreef Revolution-NL het volgende:
Met een Lupo 3L kom je het centrum niet in maar met een nieuwe BMW 750D is dat geen enkel probleem
Sowieso, plof koetsen......
En hoe zit het met taxi's en bussen, zeker allemaal ontheffing.quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:12 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Zelfde hypocriete arbitraire gedoe als die idiote leeftijdsgrens in Utrecht op benzines. Daihatsu Cuore uit '99? Opzouten, jij komt er niet in met je vervuilende ootoo! Hummer H1 5.7L V8 uit 2001? Welkom!
Ach, die komen toch wel naar de binnenstad. Ze passen hun auto wel aan als dat op veel plaatsen een probleem is. Het gaat vooral om consistentie, je moet dat niet als stad doen terwijl andere steden het niet doen. Op nationaal en regionaal (grensoverschrijdend) niveau regelen dus.quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:45 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Laten we vooral mensen met geld uit de binnensteden weren.
Dat is leuk voor over 10-30 jaar maar voorlopig zal Jan Modaal het nog met brandstof moeten doen voor serieuze afstanden indien hij grotere afstanden wil afleggen en/of zware lasten wil vervoeren.quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik snap dat niet iedereen over gaat stappen, maar er zit nog genoeg in de pijplijn. De elektrische auto is nog niet uitontwikkeld, laat staan de accu!
Eigenlijk zou hierdoor de wegenbelasting voor auto's die het centrum niet in mogen omlaag moeten. Je kan immers minder gebruik maken van het wegennetquote:Op zaterdag 13 december 2014 17:12 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Zelfde hypocriete arbitraire gedoe als die idiote leeftijdsgrens in Utrecht op benzines. Daihatsu Cuore uit '99? Opzouten, jij komt er niet in met je vervuilende ootoo! Hummer H1 5.7L V8 uit 2001? Welkom!
In utrecht geldt die milieuzone alleen voor diesel auto's. Een Cuore uit 99 mag gewoon het centrum in rijden.quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:12 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Zelfde hypocriete arbitraire gedoe als die idiote leeftijdsgrens in Utrecht op benzines. Daihatsu Cuore uit '99? Opzouten, jij komt er niet in met je vervuilende ootoo! Hummer H1 5.7L V8 uit 2001? Welkom!
Laten we eens stoppen met mierenporno op microniveau; als ze nou eerst de industrie eens aanpakken, dan kunnen we het over het milieu gaan hebben. Zolang er nog honderden fabrieken in NL staan die per uur meer shit de lucht in kachelen als wat mijn ouwe dieseltje in zijn complete levenscyclus doet, is zaniken over de uitstoot van ons aller vervoermiddel eigenlijk een beetje een gillerquote:Op zaterdag 13 december 2014 19:52 schreef NieuweNier het volgende:
Het blijft trouwens wel hypocriet dat hhoutkachels ok zijn. Met nog veel meer fijnstof gezellig in je woonkamer.
De BBQ en het kampvuur zijn ook niet heel goed voor de luchtkwaliteit
Op die manier heb ik er eigenlijk nog nooit over nagedacht.quote:Op zondag 14 december 2014 04:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Laten we eens stoppen met mierenporno op microniveau; als ze nou eerst de industrie eens aanpakken, dan kunnen we het over het milieu gaan hebben. Zolang er nog honderden fabrieken in NL staan die per uur meer shit de lucht in kachelen als wat mijn ouwe dieseltje in zijn complete levenscyclus doet, is zaniken over de uitstoot van ons aller vervoermiddel eigenlijk een beetje een giller![]()
Wat dacht je van de Dow van de week? Je wilt serieus niet weten wat daar de lucht in is gegaan.. dan hebben we het over tientallen, misschien wel 100+ tonnen aan chemicaliën wat daar effe de lucht in gebaggerd wordt
Dat maakt de vervuiling van onze dieseltjes wel een beetje minuscuul denk je niet? En dit gebeurt op kleinere schaal dagelijks op tientallen bedrijven, en dan heb ik het alleen over NL.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |