abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147502731
www.newscientist.com/arti(...)ipollution-push.html

LOOKING for a new car? Reasons to avoid a diesel one are mounting. The pollutant-emitting cars could be banned from the streets of Paris in six years' time.

The move, if enacted, would make Paris the first major metropolis to ban diesel cars from its heart. "The measure is clear: I want the end of diesel in Paris in 2020," the city's mayor Anne Hidalgo told the newspaper Le Journal du Dimanche.


http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141208_01419033

Antwerpen weert vanaf 4 januari 2016 dieselauto’s die ouder dan tien jaar zijn, tenzij ze een roetfilter hebben. Gent bestudeert of ze hetzelfde kunnen doen. Brussel wil ook wel, maar een uitgewerkt plan bestaat nog niet.

Ik vind het een goede zaak. Hopelijk volgen vele steden in vele landen en sterft de diesel een zachte dood. Het is asociaal van de dieselrijders dat zij voor hun medemens de luchtkwaliteit verslechteren terwijl er goede alternatieven zijn. Ook roetfilters lossen het probleem niet echt op aangezien weliswaar de hoeveel roet vermindert (de burgers die in zulke steden wonen zullen minder ontevreden zijn) maar de longen nog steeds flink beschadigd worden aangezien juist de fijnste deeltjes niet worden gefilterd maar wel de meeste schade veroorzaken.

[ Bericht 45% gewijzigd door Bram_van_Loon op 12-12-2014 00:28:11 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147503760
Ik houd totaal niet van diesel maar ik ben het niet met je eens.

Elke diesel na my2000 is schoner dan pre U9 kenteken benzine auto's, maar die willen ze niet weren, rare gedachte.
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 12 december 2014 @ 04:11:35 #3
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_147505566
Haten op dieselauto's :')

Zeker zo een pauper alto-bezitter die er niet tegen kan dat er mensen zijn die ¤700 per kwartaal aan mrb kunnen ophoesten.

Dieselauto's rijden nou eenmaal erg fijn daar kan je niks aan doen, ze zijn vaak zuiniger en stiller. Ook zijn ze meer waardevast en betrouwbaarder dan hun benzine variant. Een dieselauto haalt meer rendement uit een liter brandstof dan elke andere brandstofsoort. Ik snap al dat gezeik op dieselauto's niet echt, menig dieselauto is beter voor het milieu dan elk ander benzine, elektrische en Lpg bak.

En sowieso Parijs :') :') :') ! Wat voor een linkse kut pauper moet je zijn om naar Parijs te gaan, als het aan die socialisten ligt verbannen ze alle autos, en het liefst Duitse merken. Autos :') niet met de fiets of OV reizen zoals een eckte pauper betaamt. De socialisten haten autos omdat dat een symbool is voor welvaart en welvaart is verboden, maar intussen laten de regenten van de socialistische partijen zich rondrijden in dikke Duitse bakken met minimaal een 3.0diesel
pi_147505604
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 00:36 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik houd totaal niet van diesel maar ik ben het niet met je eens.

Elke diesel na my2000 is schoner dan pre U9 kenteken benzine auto's, maar die willen ze niet weren, rare gedachte.
Ja, in Utrecht klopt inderdaad ook niks van die regels. Ook diesel-auto's die wel aan de normen voldoen worden geweerd en sterk vervuilende benzine auto's zijn welkom.

http://www.geenstijl.nl/m(...)nt_superzuinige.html
pi_147505960
Tsja, diesel is met name in stedelijk gebied verantwoordelijk voor het overschrijden van bepaalde milieunormen. Dus dan ligt een beperking wel voor de hand...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147506234
Waarom is diesel goedkoper dan benzine als diesel daadwerkelijker milieuvervuilender is :?
In oost Europese landen is benzine juist duurder dan diesel.
  vrijdag 12 december 2014 @ 07:51:30 #7
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_147506259
Deels eens en deels oneens met deze stelling. Ja, (oude) diesels zijn opzich smerig, maar ze zijn de afgelopen 10 jaar wel veel verbeterd.

Sommige nieuwe diesels zijn zelfs al schoner dan nieuwe direct ingespoten benzinewagens, omdat die dingen tegenwoordig ook al roet uitstoten: http://www.amt.nl/Technie(...)emotoren-AMT030925W/

En Utrecht is een voorbeeld van hoe het niet moet.
  vrijdag 12 december 2014 @ 07:52:31 #8
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_147506262
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 07:45 schreef jatochneetoch het volgende:
Waarom is diesel goedkoper dan benzine als diesel daadwerkelijker milieuvervuilender is :?
In oost Europese landen is benzine juist duurder dan diesel.
wegenbelasting op dieselwagens in Nederland is veel hoger dan bij benzine auto's.

In Frankrijk ook, 60% rijdt op diesel, vandaar dat die gasten ook gaan jammeren omdat ze in oude diesels blijven rijden.
pi_147506437
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is asociaal van de dieselrijders dat zij voor hun medemens de luchtkwaliteit verslechteren terwijl er goede alternatieven zijn. Ook roetfilters lossen het probleem niet echt op aangezien weliswaar de hoeveel roet vermindert (de burgers die in zulke steden wonen zullen minder ontevreden zijn) maar de longen nog steeds flink beschadigd worden aangezien juist de fijnste deeltjes niet worden gefilterd maar wel de meeste schade veroorzaken.
Daar valt wel het een en ander tegen in te brengen. Diesel en benzine zijn dermate naar elkaar toe aan het trekken dat het verschil op basis van brandstof misschien wel lekker klinkt, maar voor nieuwe auto's niet veel zoden aan de dijk zet. Zoals Neovo ook al zei:

quote:
De ADAC deed bij wijze van experiment een aantal proeven, waaruit bleek dat een BMW 116i zeven maal meer uitstoot qua fijnstofdeeltjes dan voor dieselmotoren met een Euro5-norm is toegestaan. Ook een Golf 1.2 TSI stootte drie maal te veel uit.
http://www.autoblog.nl/fi(...)n-viezer-dan-diesels

Oude diesels uit de stad weren kan best zinvol zijn. Nieuwe bekt vooral lekker. Als je echt stevig wil inzetten op luchtkwaliteit dan moet je zwaar inzetten op kleine elektrische auto's.

Een ander punt waarop vrij eenvoudig op korte termijn winst te halen is het buiten de stad houden van auto's zonder start/stopsysteem. Dat is zinvollere dan scheiding op brandstofsoort.
pi_147506570
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 08:24 schreef CafeRoker het volgende:
Een ander punt waarop vrij eenvoudig op korte termijn winst te halen is het buiten de stad houden van auto's zonder start/stopsysteem. Dat is zinvollere dan scheiding op brandstofsoort.
en dan heb je veel mensen (zoals ik) die dat start/stop systeem nooit gebruiken :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_147506668
Toch grappig dat ze dan een Lupo 3L niet toelaten maar een Audi Q7 V12 TDI wel.
Way to go politics...
Droeftoeters zonder verstand :')
  vrijdag 12 december 2014 @ 09:02:10 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_147506748
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 08:54 schreef RiKe het volgende:
Toch grappig dat ze dan een Lupo 3L niet toelaten maar een Audi Q7 V12 TDI wel.
Way to go politics...
Droeftoeters zonder verstand :')
Alleen de gehoorschade aan omstanders is al reden genoeg om die 3L hokjes te verbannen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_147507732
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 08:43 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

en dan heb je veel mensen (zoals ik) die dat start/stop systeem nooit gebruiken :)
Je kunt wel lekker recalcitrant gaan doen, maar het zal een minderheid zijn die het uit blijft zetten. Zeker als dat zoals bij veel nieuwe auto's bij het starten iedere keer opnieuw moet.

trouwens, met een bonnenboekje bij een stoplicht gaan staan wordt dan ineens wel heel lucratief :Y
  vrijdag 12 december 2014 @ 10:18:05 #14
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_147507844
En het leuke is ook nog dat een enorm deel van die fijnstof niet eens uit de uitlaat komt maar juist bij de remmen vandaan :')
pi_147507920
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 10:10 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Je kunt wel lekker recalcitrant gaan doen, maar het zal een minderheid zijn die het uit blijft zetten. Zeker als dat zoals bij veel nieuwe auto's bij het starten iedere keer opnieuw moet.

trouwens, met een bonnenboekje bij een stoplicht gaan staan wordt dan ineens wel heel lucratief :Y
1- uitzetten hoeft niet: voet op de koppeling is voldoende (ben je tenminste ook snel weg bij een stoplicht) en ja dat zou slecht zijn voor de drukgroep, maar geen enkele auto die ik rij (steeds tot 180.000km) heeft ooit problemen met de koppeling of de drukgroep gehad.

2- start/stop systemen werken met een aantal parameters dus je kan niet van te voren weten of hij altijd wel werkt bij een stoplicht (buitentemperatuur, koude motor, niet genoeg reserve in de accu, airco vol aan, etc) dus met een bonnenboekje gaan zwaaien is onzin :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_147512175
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 07:52 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

wegenbelasting op dieselwagens in Nederland is veel hoger dan bij benzine auto's.

In Frankrijk ook, 60% rijdt op diesel, vandaar dat die gasten ook gaan jammeren omdat ze in oude diesels blijven rijden.
Ja maar het systeem nu werkt zo dat de wagens die veel rijden juist op diesel gaan en de wagens die weinig rijden op benzine.
Het zou juist andersom moeten als diesel slechter is dan benzine.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 december 2014 @ 17:08:52 #17
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_147519622
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 08:24 schreef CafeRoker het volgende:
Oude diesels uit de stad weren kan best zinvol zijn. Nieuwe bekt vooral lekker. Als je echt stevig wil inzetten op luchtkwaliteit dan moet je zwaar inzetten op kleine elektrische auto's.
Oneens, nieuwe stoten vooral fynstov uit, oude grovstov, wat je met je neus veel makkelijker filtert dan dat fynstov.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_147520009
ik heb nu plotseling veel zin om een 240d te kopen, een rechte pijp op te zetten en zo hard mogelijk te knallen :7
Ik drink geen kraantjeswater.
  vrijdag 12 december 2014 @ 17:31:35 #19
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147520196
Volledig terecht dat ze oude diesels verbannen uit het centrum van Utrecht. De uitstoot is gewoon schadelijk voor onze gezondheid. Nu ook nog scooters, die stoten ook debiele hoeveelheden fijnstof uit.

Overigens vervuilen moderne diesels veel minder. VW had daar een leuk filmpje over maar kan het niet meer vinden.
pi_147520239
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:31 schreef NieuweNier het volgende:
Volledig terecht dat ze oude diesels verbannen uit het centrum van Utrecht. De uitstoot is gewoon schadelijk voor onze gezondheid. Nu ook nog scooters, die stoten ook debiele hoeveelheden fijnstof uit.

Overigens vervuilen moderne diesels veel minder. VW had daar een leuk filmpje over maar kan het niet meer vinden.
2T 180cc _O_
mercedes w124 _O_
Ik drink geen kraantjeswater.
  vrijdag 12 december 2014 @ 17:40:15 #21
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147520382
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:33 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

2T 180cc _O_
mercedes w124 _O_
Longkanker :')

Al zijn het alleen de diesels na 2013 geïntroduceerd die bijna niet meer vervuilen. Of de laatste blue motions bijvoorbeeld.

Mijn Mondeo uit 2004 vervult nog steeds als een malle. Een Fiesta uit 2009 ook. Gewoon kleinere deeltjes, niet schone lucht.

Diesel rijdt wel heerlijk. Gewoon elke versnelling kracht.
pi_147520431
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:40 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Longkanker :')

Al zijn het alleen de diesels na 2013 geïntroduceerd die bijna niet meer vervuilen. Of de laatste blue motions bijvoorbeeld.

Mijn Mondeo uit 2004 vervult nog steeds als een malle. Een Fiesta uit 2009 ook. Gewoon kleinere deeltjes, niet schone lucht.

Diesel rijdt wel heerlijk. Gewoon elke versnelling kracht.
dit, wat maakt het milieu uit? moet ik gaan bezuinigen omdat iemand anders aan het vervuilen was? :')
Ik drink geen kraantjeswater.
  vrijdag 12 december 2014 @ 17:48:41 #23
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147520608
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:42 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

dit, wat maakt het milieu uit? moet ik gaan bezuinigen omdat iemand anders aan het vervuilen was? :')
Het milieu zijn hier natuurlijk niet klimaatverschillen die in arme landen voor overstromingen zorgen.

Het is je directe leefomgeving waar de lucht schadelijker wordt. Ook voor je eigen gezondheid.

Maar gewoon een fatsoenlijk roetfilter vind ik een prima plan. Lekker rijden met een diesel, lachen aan de pomp en toch je kinderen niet opzadelen met Longkanker.
pi_147521427
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:48 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Het milieu zijn hier natuurlijk niet klimaatverschillen die in arme landen voor overstromingen zorgen.

Het is je directe leefomgeving waar de lucht schadelijker wordt. Ook voor je eigen gezondheid.

Maar gewoon een fatsoenlijk roetfilter vind ik een prima plan. Lekker rijden met een diesel, lachen aan de pomp en toch je kinderen niet opzadelen met Longkanker.
een dikke benzine is ook fijn! ^O^
Ik drink geen kraantjeswater.
  vrijdag 12 december 2014 @ 18:16:50 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_147521480
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 06:14 schreef DS4 het volgende:
Tsja, diesel is met name in stedelijk gebied verantwoordelijk voor het overschrijden van bepaalde milieunormen. Dus dan ligt een beperking wel voor de hand...
Is dat niet omdat al het vrachtverkeer nu eenmaal op diesel rijdt, maar dat wel broodnodig is voor de bevoorrading van die stedelijke gebieden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_147522016
Gewoon lekker in een dikke TDI ronddraven wat kan mij het schelen wat die zielige paupers in de politiek vinden.

Diesel _O_
TDI _O_
VAG _O_
politici :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
pi_147523334
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 08:24 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Daar valt wel het een en ander tegen in te brengen. Diesel en benzine zijn dermate naar elkaar toe aan het trekken dat het verschil op basis van brandstof misschien wel lekker klinkt, maar voor nieuwe auto's niet veel zoden aan de dijk zet. Zoals Neovo ook al zei:

[..]

http://www.autoblog.nl/fi(...)n-viezer-dan-diesels

Oude diesels uit de stad weren kan best zinvol zijn. Nieuwe bekt vooral lekker. Als je echt stevig wil inzetten op luchtkwaliteit dan moet je zwaar inzetten op kleine elektrische auto's.

Een ander punt waarop vrij eenvoudig op korte termijn winst te halen is het buiten de stad houden van auto's zonder start/stopsysteem. Dat is zinvollere dan scheiding op brandstofsoort.
Dank je voor deze constructieve bijdrage. Ik wist nog niet dat tegenwoordig bepaalde benzinemotoren meer fijnstof - daar gaat het nu specifiek om - uitstoten dan bepaalde dieselmotoren. Het gaat uiteraard om de uitstoot, in functie daarvan zouden auto's geweerd moeten worden uit steden. Dat zou een goede stimulans zijn om toch maar de auto's die minder uitstoten te overwegen zonder dat je direct mensen in de problemen brengt die al zo'n auto hebben.

Elektrisch zou geweldig zijn maar helaas is dat enkel nog een optie voor relatief korte afstanden en is dat voor de meeste mensen nog niet te betalen. Plus dat er gewoon te weinig lithium is om voldoende elektrische auto's te maken. Ik verwacht dat er in de toekomst batterijen zullen komen die een veel grotere capaciteit bevatten, veel sneller kunnen worden opgeladen (dat zou in theorie nu al kunnen als je er een netwerk voor aanlegt) en waarvoor je geen schaars metaal of weinig van een schaars metaal hoeft te gebruiken. Er wordt veel interessant onderzoek gedaan in die sector en ze zijn van alles op het spoor wat veelbelovend is dus dat komt uiteindelijk wel goed maar daar hebben wij nu nog niets aan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147523548
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 18:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is dat niet omdat al het vrachtverkeer nu eenmaal op diesel rijdt, maar dat wel broodnodig is voor de bevoorrading van die stedelijke gebieden?
Hier kan je info vinden over de uitstoot van vrachtwagens in vergelijking met die van auto's.
http://www.wikimobi.nl/wiki/index.php?title=Vrachtwagen
Dan nog even opzoeken (CBS) hoeveel auto's en vrachtauto's er rijden op een dag, en dat per regio, en we kunnen gaan rekenen. We moeten er dan wel rekening mee houden dat er ook veel buitenlandse vrachtauto's en auto's rijden die allicht niet allemaal aan dezelfde uitstootnormen voldoen maar het geeft een goede eerste indruk van de verhouding.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147524151
Met een Lupo 3L kom je het centrum niet in maar met een nieuwe BMW 750D is dat geen enkel probleem :')

Sowieso, plof koetsen...... :')
pi_147526557
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 04:11 schreef ecktebaas123 het volgende:
Ook zijn ze meer waardevast en betrouwbaarder dan hun benzine variant.
Euh, nee. :{
pi_147529846
In Nederland kan zo'n verbod ook, alleen voor particulieren.

Dan zul je zien dat in de stad nog steeds stinkt, omdat het dan niet geldt voor taxi's bussen en bedrijfswagens. En wie maken het meeste kilometers of staan te stinken bij de standplaats?
.
  vrijdag 12 december 2014 @ 22:13:39 #32
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147529969
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:10 schreef Fer het volgende:
In Nederland kan zo'n verbod ook, alleen voor particulieren.

Dan zul je zien dat in de stad nog steeds stinkt, omdat het dan niet geldt voor taxi's bussen en bedrijfswagens. En wie maken het meeste kilometers of staan te stinken bij de standplaats?
De bussen in Utrecht zijn al ontzettend schoon. De meeste taxi's modern. En bedrijfswagens zijn hard nodig om goederen de stad in te brengen. Iets anders dan voor een schoner auto kiezen.

Scooters vervuilen nu echt als een malle... Die moeten worden aangepakt. Dan oude diesels niet toelaten is een prima plan.

Het moet trouwens wel goed duidelijk zijn voor touristen. Of gewoon niet met een camera checken en obscene boetes geven, maar een milieu stikker zoals in Duitsland. Als arme tourist hoef je dan niet zo'n stikker te kopen.
  vrijdag 12 december 2014 @ 22:16:25 #33
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_147530059
Wat moet je met een auto in die steden dan..?
Daar heeft de brandstofsoort niet eens mee te maken...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_147530086
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:13 schreef NieuweNier het volgende:
De meeste taxi's modern. En bedrijfswagens zijn hard nodig om goederen de stad in te brengen.
Een E-Klasse Bluetec stinkt nog steeds als ie een kickdown doet en moet je er eens naast staan als het filter gaat regenereren.

En een electrische distributiewagen, is zakelijk nog lang niet zo interessant als een plugin terreinwagen met 0%. En die roken trouwens ook bij volgas.
.
pi_147531639
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Elektrisch zou geweldig zijn maar helaas is dat enkel nog een optie voor relatief korte afstanden en is dat voor de meeste mensen nog niet te betalen. Plus dat er gewoon te weinig lithium is om voldoende elektrische auto's te maken. Ik verwacht dat er in de toekomst batterijen zullen komen die een veel grotere capaciteit bevatten, veel sneller kunnen worden opgeladen (dat zou in theorie nu al kunnen als je er een netwerk voor aanlegt) en waarvoor je geen schaars metaal of weinig van een schaars metaal hoeft te gebruiken. Er wordt veel interessant onderzoek gedaan in die sector en ze zijn van alles op het spoor wat veelbelovend is dus dat komt uiteindelijk wel goed maar daar hebben wij nu nog niets aan.
Zouden het niet juist de low tech stadsautootjes zijn die in een drukke metropool goed tot hun recht zouden komen? Twizy's en dergelijke? Juist die drang naar actieradius laten varen zou een elektrische auto goed bereikbaar kunnen maken en met een klein autootje krijg je ook veel minder fijnstof van de rest van de auto.

Een smart ombouwen naar elektrisch met een top van 80-100 en een actieradius van 50km kan incl de aanschaf van de auto zelf voor ongeveer 3-4000 euro. Dat is uitstekend geschikt voor het gemiddelde woon-werkverkeer en je brandstofkosten zijn ineens bijna nihil.
pi_147533660
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:01 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Zouden het niet juist de low tech stadsautootjes zijn die in een drukke metropool goed tot hun recht zouden komen? Twizy's en dergelijke? Juist die drang naar actieradius laten varen zou een elektrische auto goed bereikbaar kunnen maken en met een klein autootje krijg je ook veel minder fijnstof van de rest van de auto.
Zou het niet zijn, dat in een metropool, veel voorziening per fiets of ov bereikbaar zijn. De auto is dan alleen voor de maandelijkse bezoek aan Ikea of naar familie in de provincie en dan voldoet een kleine electroauto niet.

Benzine is trouwens ook beter voor de lokale luchtvervuiling, co2 misschien iets meer dan diesel.
.
pi_147535010
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:01 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Zouden het niet juist de low tech stadsautootjes zijn die in een drukke metropool goed tot hun recht zouden komen? Twizy's en dergelijke? Juist die drang naar actieradius laten varen zou een elektrische auto goed bereikbaar kunnen maken en met een klein autootje krijg je ook veel minder fijnstof van de rest van de auto.

Een smart ombouwen naar elektrisch met een top van 80-100 en een actieradius van 50km kan incl de aanschaf van de auto zelf voor ongeveer 3-4000 euro. Dat is uitstekend geschikt voor het gemiddelde woon-werkverkeer en je brandstofkosten zijn ineens bijna nihil.
Misschien. Voor mij zou het niet interessant zijn aangezien ik zo'n afstand zou fietsen maar de doorsnee werknemer heeft inderdaad een relatief kleine reisafstand en doet dit nu met de auto. Maar wat dan als die persoon eens een keer wat verder wil reizen of iets zwaars wil vervoeren? Het lijkt me een flink nadeel voor zo'n persoon om dan vast te zitten aan dat elektrische autootje.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147535037
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:13 schreef NieuweNier het volgende:
Scooters vervuilen nu echt als een malle... Die moeten worden aangepakt.
Geen discussie daarover. Wat mij betreft mag de scooter die op brandstof rijdt jaarlijks duurder worden via belastingen zodat die jongens en meisjes overstappen naar de fiets of de elektrische scooter. Juist voor dat is elektrisch zeer geschikt aangezien dankzij het lage gewicht (nog lager dan dat nu het geval is aangezien zo'n motor niets weegt) en dankzij die lage benodigde actieradius elektrisch zeer betaalbaar kan worden gemaakt. De meeste mensen gebruiken zo'n scooter dan ook nog eens niet-functioneel, enkel omdat ze te lui zijn om te fietsen, maar dat is een ander verhaal.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 13 december 2014 @ 05:31:27 #39
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_147536550
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 december 2014 18:37 schreef PoisonPrince het volgende:
Gewoon lekker in een dikke TDI ronddraven wat kan mij het schelen wat die zielige paupers in de politiek vinden.

Diesel _O_
TDI _O_
VAG _O_
politici :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
deze man weet _O_

Gewoon dikke roetwolken blazen bij stoplichten, dat zal die gore hippies op hun kutfietsjes leren



pi_147536569
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 08:54 schreef RiKe het volgende:
Toch grappig dat ze dan een Lupo 3L niet toelaten maar een Audi Q7 V12 TDI wel.
Way to go politics...
Droeftoeters zonder verstand :')
Dit lijkt mij juist heel goed. Al die gebakjes weren uit de stad en alleen maar echte auto's toelaten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147536572
Stond laatst (gelukkig) schuin achter een oudere golf diesel, toen die bij het stoplicht wegtrok leek het wel of zijn motor uit elkaar aan het roken was. Heel het kruispunt was 1 grote zwarte wolk.

De auto achter hem zag niks meer.
pi_147536576
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:40 schreef NieuweNier het volgende:

Diesel rijdt wel heerlijk. Gewoon elke versnelling kracht.
Benzine rijdt veel lekkerder. Een fatsoenlijke iig.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147536578
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 18:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is dat niet omdat al het vrachtverkeer nu eenmaal op diesel rijdt, maar dat wel broodnodig is voor de bevoorrading van die stedelijke gebieden?
Deels ook. Daar wordt dus ook tegen opgetreden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147536581
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Elektrisch zou geweldig zijn maar helaas is dat enkel nog een optie voor relatief korte afstanden
Sinds de Tesla is dat niet meer waar natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147536586
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 06:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sinds de Tesla is dat niet meer waar natuurlijk.
Zolang je niet je auto kan opladen in 5 minuten en daarmee kan reizen voor 400+ kilometer voor onder de 20.000 euro zullen weinig mensen elektrisch ook maar overwegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2014 06:20:42 ]
pi_147536592
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 06:20 schreef totalvamp het volgende:

Zolang je niet je auto kan opladen in 5 minuten en daarmee kan reizen voor 400+ kilometer voor onder de 20.000 euro zullen weinig mensen elektrisch ook maar overwegen.
Als je niet realistische eisen gaat stellen houdt het op. Ook tanken kost meer dan 5 min.

Ik rij sinds mei met een Tesla en weet dus precies hoe het in de praktijk vergaat. Natuurlijk is tanken net wat sneller dan een SC, maar er zijn ook legio pluspunten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147536598
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 06:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je niet realistische eisen gaat stellen houdt het op. Ook tanken kost meer dan 5 min.

Ik rij sinds mei met een Tesla en weet dus precies hoe het in de praktijk vergaat. Natuurlijk is tanken net wat sneller dan een SC, maar er zijn ook legio pluspunten.
Het gaat gewoon om het gemak, mensen zijn gehaast en lui.

Een tesla is ook een beetje te duur voor de gemiddelde persoon en zal ook niet snel een lease optie zijn.

Pluspunten zat natuurlijk.
pi_147536614
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 06:29 schreef totalvamp het volgende:

Het gaat gewoon om het gemak, mensen zijn gehaast en lui.

In zijn totaliteit ben ik veel meer tijd kwijt aan benzine in de RS6 flikkeren dan bijladen van de Tesla. Dat is meestal gewoon tijdens de nacht in de garage hier.

En als ik onderweg moet laden is dat snel inpluggen en in het restaurant er naast even wat drinken en soms ook eten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147536901
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 01:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Misschien. Voor mij zou het niet interessant zijn aangezien ik zo'n afstand zou fietsen maar de doorsnee werknemer heeft inderdaad een relatief kleine reisafstand en doet dit nu met de auto. Maar wat dan als die persoon eens een keer wat verder wil reizen of iets zwaars wil vervoeren? Het lijkt me een flink nadeel voor zo'n persoon om dan vast te zitten aan dat elektrische autootje.
Veel gezinnen hebben twee auto's waarbij de tweede als boodschappenauto veel minder km's maakt dan de forensauto. Neem voor die tweede een normale benzineauto en je bent er uit. Of gebruik het geld dat je aan de lagere kmprijs voor woon/werkverkeer kwijt bent uit aan af en toe een huurauto en je bent er ook uit.

Ik denk dat we van het idee af moeten dat de caravan perse ook achter de forenzenbak geknoopt moet kunnen worden.

Wat betreft het voorbeeld van die smart is er op dit moment nog een behoorlijke extra barriere: Op dit moment wordt de ombouw naar elektrisch behoorlijk moeilijk gemaakt door de overheid omdat er een extra keuring van ca. 1500 euro nodig is. Dat is een forse drempel.. als dat wat pragmatischer aangepakt zou worden zouden we wat minder in het 'elektrische auto's zijn duur' blijven hangen en dan zouden we vanzelf zien of het net zo interessant zou zijn als ik stel dat het is.
pi_147536925
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 00:03 schreef Fer het volgende:

[..]

Zou het niet zijn, dat in een metropool, veel voorziening per fiets of ov bereikbaar zijn. De auto is dan alleen voor de maandelijkse bezoek aan Ikea of naar familie in de provincie en dan voldoet een kleine electroauto niet.

Ik denk het wel. Maar vreemd genoeg zie je in elke metropool ter wereld dat ontzettend veel mensen zichzelf kwellen door in zo'n blik te stappen. Het zou niet mijn hobby zijn, maar blijkbaar zijn er toch redenen om dat wel te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')