abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147502731
www.newscientist.com/arti(...)ipollution-push.html

LOOKING for a new car? Reasons to avoid a diesel one are mounting. The pollutant-emitting cars could be banned from the streets of Paris in six years' time.

The move, if enacted, would make Paris the first major metropolis to ban diesel cars from its heart. "The measure is clear: I want the end of diesel in Paris in 2020," the city's mayor Anne Hidalgo told the newspaper Le Journal du Dimanche.


http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141208_01419033

Antwerpen weert vanaf 4 januari 2016 dieselauto’s die ouder dan tien jaar zijn, tenzij ze een roetfilter hebben. Gent bestudeert of ze hetzelfde kunnen doen. Brussel wil ook wel, maar een uitgewerkt plan bestaat nog niet.

Ik vind het een goede zaak. Hopelijk volgen vele steden in vele landen en sterft de diesel een zachte dood. Het is asociaal van de dieselrijders dat zij voor hun medemens de luchtkwaliteit verslechteren terwijl er goede alternatieven zijn. Ook roetfilters lossen het probleem niet echt op aangezien weliswaar de hoeveel roet vermindert (de burgers die in zulke steden wonen zullen minder ontevreden zijn) maar de longen nog steeds flink beschadigd worden aangezien juist de fijnste deeltjes niet worden gefilterd maar wel de meeste schade veroorzaken.

[ Bericht 45% gewijzigd door Bram_van_Loon op 12-12-2014 00:28:11 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147503760
Ik houd totaal niet van diesel maar ik ben het niet met je eens.

Elke diesel na my2000 is schoner dan pre U9 kenteken benzine auto's, maar die willen ze niet weren, rare gedachte.
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 12 december 2014 @ 04:11:35 #3
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_147505566
Haten op dieselauto's :')

Zeker zo een pauper alto-bezitter die er niet tegen kan dat er mensen zijn die ¤700 per kwartaal aan mrb kunnen ophoesten.

Dieselauto's rijden nou eenmaal erg fijn daar kan je niks aan doen, ze zijn vaak zuiniger en stiller. Ook zijn ze meer waardevast en betrouwbaarder dan hun benzine variant. Een dieselauto haalt meer rendement uit een liter brandstof dan elke andere brandstofsoort. Ik snap al dat gezeik op dieselauto's niet echt, menig dieselauto is beter voor het milieu dan elk ander benzine, elektrische en Lpg bak.

En sowieso Parijs :') :') :') ! Wat voor een linkse kut pauper moet je zijn om naar Parijs te gaan, als het aan die socialisten ligt verbannen ze alle autos, en het liefst Duitse merken. Autos :') niet met de fiets of OV reizen zoals een eckte pauper betaamt. De socialisten haten autos omdat dat een symbool is voor welvaart en welvaart is verboden, maar intussen laten de regenten van de socialistische partijen zich rondrijden in dikke Duitse bakken met minimaal een 3.0diesel
pi_147505604
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 00:36 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik houd totaal niet van diesel maar ik ben het niet met je eens.

Elke diesel na my2000 is schoner dan pre U9 kenteken benzine auto's, maar die willen ze niet weren, rare gedachte.
Ja, in Utrecht klopt inderdaad ook niks van die regels. Ook diesel-auto's die wel aan de normen voldoen worden geweerd en sterk vervuilende benzine auto's zijn welkom.

http://www.geenstijl.nl/m(...)nt_superzuinige.html
pi_147505960
Tsja, diesel is met name in stedelijk gebied verantwoordelijk voor het overschrijden van bepaalde milieunormen. Dus dan ligt een beperking wel voor de hand...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147506234
Waarom is diesel goedkoper dan benzine als diesel daadwerkelijker milieuvervuilender is :?
In oost Europese landen is benzine juist duurder dan diesel.
  vrijdag 12 december 2014 @ 07:51:30 #7
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_147506259
Deels eens en deels oneens met deze stelling. Ja, (oude) diesels zijn opzich smerig, maar ze zijn de afgelopen 10 jaar wel veel verbeterd.

Sommige nieuwe diesels zijn zelfs al schoner dan nieuwe direct ingespoten benzinewagens, omdat die dingen tegenwoordig ook al roet uitstoten: http://www.amt.nl/Technie(...)emotoren-AMT030925W/

En Utrecht is een voorbeeld van hoe het niet moet.
  vrijdag 12 december 2014 @ 07:52:31 #8
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_147506262
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 07:45 schreef jatochneetoch het volgende:
Waarom is diesel goedkoper dan benzine als diesel daadwerkelijker milieuvervuilender is :?
In oost Europese landen is benzine juist duurder dan diesel.
wegenbelasting op dieselwagens in Nederland is veel hoger dan bij benzine auto's.

In Frankrijk ook, 60% rijdt op diesel, vandaar dat die gasten ook gaan jammeren omdat ze in oude diesels blijven rijden.
pi_147506437
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 23:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is asociaal van de dieselrijders dat zij voor hun medemens de luchtkwaliteit verslechteren terwijl er goede alternatieven zijn. Ook roetfilters lossen het probleem niet echt op aangezien weliswaar de hoeveel roet vermindert (de burgers die in zulke steden wonen zullen minder ontevreden zijn) maar de longen nog steeds flink beschadigd worden aangezien juist de fijnste deeltjes niet worden gefilterd maar wel de meeste schade veroorzaken.
Daar valt wel het een en ander tegen in te brengen. Diesel en benzine zijn dermate naar elkaar toe aan het trekken dat het verschil op basis van brandstof misschien wel lekker klinkt, maar voor nieuwe auto's niet veel zoden aan de dijk zet. Zoals Neovo ook al zei:

quote:
De ADAC deed bij wijze van experiment een aantal proeven, waaruit bleek dat een BMW 116i zeven maal meer uitstoot qua fijnstofdeeltjes dan voor dieselmotoren met een Euro5-norm is toegestaan. Ook een Golf 1.2 TSI stootte drie maal te veel uit.
http://www.autoblog.nl/fi(...)n-viezer-dan-diesels

Oude diesels uit de stad weren kan best zinvol zijn. Nieuwe bekt vooral lekker. Als je echt stevig wil inzetten op luchtkwaliteit dan moet je zwaar inzetten op kleine elektrische auto's.

Een ander punt waarop vrij eenvoudig op korte termijn winst te halen is het buiten de stad houden van auto's zonder start/stopsysteem. Dat is zinvollere dan scheiding op brandstofsoort.
pi_147506570
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 08:24 schreef CafeRoker het volgende:
Een ander punt waarop vrij eenvoudig op korte termijn winst te halen is het buiten de stad houden van auto's zonder start/stopsysteem. Dat is zinvollere dan scheiding op brandstofsoort.
en dan heb je veel mensen (zoals ik) die dat start/stop systeem nooit gebruiken :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_147506668
Toch grappig dat ze dan een Lupo 3L niet toelaten maar een Audi Q7 V12 TDI wel.
Way to go politics...
Droeftoeters zonder verstand :')
  vrijdag 12 december 2014 @ 09:02:10 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_147506748
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 08:54 schreef RiKe het volgende:
Toch grappig dat ze dan een Lupo 3L niet toelaten maar een Audi Q7 V12 TDI wel.
Way to go politics...
Droeftoeters zonder verstand :')
Alleen de gehoorschade aan omstanders is al reden genoeg om die 3L hokjes te verbannen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_147507732
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 08:43 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

en dan heb je veel mensen (zoals ik) die dat start/stop systeem nooit gebruiken :)
Je kunt wel lekker recalcitrant gaan doen, maar het zal een minderheid zijn die het uit blijft zetten. Zeker als dat zoals bij veel nieuwe auto's bij het starten iedere keer opnieuw moet.

trouwens, met een bonnenboekje bij een stoplicht gaan staan wordt dan ineens wel heel lucratief :Y
  vrijdag 12 december 2014 @ 10:18:05 #14
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_147507844
En het leuke is ook nog dat een enorm deel van die fijnstof niet eens uit de uitlaat komt maar juist bij de remmen vandaan :')
pi_147507920
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 10:10 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Je kunt wel lekker recalcitrant gaan doen, maar het zal een minderheid zijn die het uit blijft zetten. Zeker als dat zoals bij veel nieuwe auto's bij het starten iedere keer opnieuw moet.

trouwens, met een bonnenboekje bij een stoplicht gaan staan wordt dan ineens wel heel lucratief :Y
1- uitzetten hoeft niet: voet op de koppeling is voldoende (ben je tenminste ook snel weg bij een stoplicht) en ja dat zou slecht zijn voor de drukgroep, maar geen enkele auto die ik rij (steeds tot 180.000km) heeft ooit problemen met de koppeling of de drukgroep gehad.

2- start/stop systemen werken met een aantal parameters dus je kan niet van te voren weten of hij altijd wel werkt bij een stoplicht (buitentemperatuur, koude motor, niet genoeg reserve in de accu, airco vol aan, etc) dus met een bonnenboekje gaan zwaaien is onzin :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_147512175
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 07:52 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

wegenbelasting op dieselwagens in Nederland is veel hoger dan bij benzine auto's.

In Frankrijk ook, 60% rijdt op diesel, vandaar dat die gasten ook gaan jammeren omdat ze in oude diesels blijven rijden.
Ja maar het systeem nu werkt zo dat de wagens die veel rijden juist op diesel gaan en de wagens die weinig rijden op benzine.
Het zou juist andersom moeten als diesel slechter is dan benzine.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 december 2014 @ 17:08:52 #17
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_147519622
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 08:24 schreef CafeRoker het volgende:
Oude diesels uit de stad weren kan best zinvol zijn. Nieuwe bekt vooral lekker. Als je echt stevig wil inzetten op luchtkwaliteit dan moet je zwaar inzetten op kleine elektrische auto's.
Oneens, nieuwe stoten vooral fynstov uit, oude grovstov, wat je met je neus veel makkelijker filtert dan dat fynstov.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_147520009
ik heb nu plotseling veel zin om een 240d te kopen, een rechte pijp op te zetten en zo hard mogelijk te knallen :7
Ik drink geen kraantjeswater.
  vrijdag 12 december 2014 @ 17:31:35 #19
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147520196
Volledig terecht dat ze oude diesels verbannen uit het centrum van Utrecht. De uitstoot is gewoon schadelijk voor onze gezondheid. Nu ook nog scooters, die stoten ook debiele hoeveelheden fijnstof uit.

Overigens vervuilen moderne diesels veel minder. VW had daar een leuk filmpje over maar kan het niet meer vinden.
pi_147520239
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:31 schreef NieuweNier het volgende:
Volledig terecht dat ze oude diesels verbannen uit het centrum van Utrecht. De uitstoot is gewoon schadelijk voor onze gezondheid. Nu ook nog scooters, die stoten ook debiele hoeveelheden fijnstof uit.

Overigens vervuilen moderne diesels veel minder. VW had daar een leuk filmpje over maar kan het niet meer vinden.
2T 180cc _O_
mercedes w124 _O_
Ik drink geen kraantjeswater.
  vrijdag 12 december 2014 @ 17:40:15 #21
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147520382
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:33 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

2T 180cc _O_
mercedes w124 _O_
Longkanker :')

Al zijn het alleen de diesels na 2013 geïntroduceerd die bijna niet meer vervuilen. Of de laatste blue motions bijvoorbeeld.

Mijn Mondeo uit 2004 vervult nog steeds als een malle. Een Fiesta uit 2009 ook. Gewoon kleinere deeltjes, niet schone lucht.

Diesel rijdt wel heerlijk. Gewoon elke versnelling kracht.
pi_147520431
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:40 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Longkanker :')

Al zijn het alleen de diesels na 2013 geïntroduceerd die bijna niet meer vervuilen. Of de laatste blue motions bijvoorbeeld.

Mijn Mondeo uit 2004 vervult nog steeds als een malle. Een Fiesta uit 2009 ook. Gewoon kleinere deeltjes, niet schone lucht.

Diesel rijdt wel heerlijk. Gewoon elke versnelling kracht.
dit, wat maakt het milieu uit? moet ik gaan bezuinigen omdat iemand anders aan het vervuilen was? :')
Ik drink geen kraantjeswater.
  vrijdag 12 december 2014 @ 17:48:41 #23
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147520608
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:42 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

dit, wat maakt het milieu uit? moet ik gaan bezuinigen omdat iemand anders aan het vervuilen was? :')
Het milieu zijn hier natuurlijk niet klimaatverschillen die in arme landen voor overstromingen zorgen.

Het is je directe leefomgeving waar de lucht schadelijker wordt. Ook voor je eigen gezondheid.

Maar gewoon een fatsoenlijk roetfilter vind ik een prima plan. Lekker rijden met een diesel, lachen aan de pomp en toch je kinderen niet opzadelen met Longkanker.
pi_147521427
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:48 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Het milieu zijn hier natuurlijk niet klimaatverschillen die in arme landen voor overstromingen zorgen.

Het is je directe leefomgeving waar de lucht schadelijker wordt. Ook voor je eigen gezondheid.

Maar gewoon een fatsoenlijk roetfilter vind ik een prima plan. Lekker rijden met een diesel, lachen aan de pomp en toch je kinderen niet opzadelen met Longkanker.
een dikke benzine is ook fijn! ^O^
Ik drink geen kraantjeswater.
  vrijdag 12 december 2014 @ 18:16:50 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_147521480
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 06:14 schreef DS4 het volgende:
Tsja, diesel is met name in stedelijk gebied verantwoordelijk voor het overschrijden van bepaalde milieunormen. Dus dan ligt een beperking wel voor de hand...
Is dat niet omdat al het vrachtverkeer nu eenmaal op diesel rijdt, maar dat wel broodnodig is voor de bevoorrading van die stedelijke gebieden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_147522016
Gewoon lekker in een dikke TDI ronddraven wat kan mij het schelen wat die zielige paupers in de politiek vinden.

Diesel _O_
TDI _O_
VAG _O_
politici :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
pi_147523334
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 08:24 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Daar valt wel het een en ander tegen in te brengen. Diesel en benzine zijn dermate naar elkaar toe aan het trekken dat het verschil op basis van brandstof misschien wel lekker klinkt, maar voor nieuwe auto's niet veel zoden aan de dijk zet. Zoals Neovo ook al zei:

[..]

http://www.autoblog.nl/fi(...)n-viezer-dan-diesels

Oude diesels uit de stad weren kan best zinvol zijn. Nieuwe bekt vooral lekker. Als je echt stevig wil inzetten op luchtkwaliteit dan moet je zwaar inzetten op kleine elektrische auto's.

Een ander punt waarop vrij eenvoudig op korte termijn winst te halen is het buiten de stad houden van auto's zonder start/stopsysteem. Dat is zinvollere dan scheiding op brandstofsoort.
Dank je voor deze constructieve bijdrage. Ik wist nog niet dat tegenwoordig bepaalde benzinemotoren meer fijnstof - daar gaat het nu specifiek om - uitstoten dan bepaalde dieselmotoren. Het gaat uiteraard om de uitstoot, in functie daarvan zouden auto's geweerd moeten worden uit steden. Dat zou een goede stimulans zijn om toch maar de auto's die minder uitstoten te overwegen zonder dat je direct mensen in de problemen brengt die al zo'n auto hebben.

Elektrisch zou geweldig zijn maar helaas is dat enkel nog een optie voor relatief korte afstanden en is dat voor de meeste mensen nog niet te betalen. Plus dat er gewoon te weinig lithium is om voldoende elektrische auto's te maken. Ik verwacht dat er in de toekomst batterijen zullen komen die een veel grotere capaciteit bevatten, veel sneller kunnen worden opgeladen (dat zou in theorie nu al kunnen als je er een netwerk voor aanlegt) en waarvoor je geen schaars metaal of weinig van een schaars metaal hoeft te gebruiken. Er wordt veel interessant onderzoek gedaan in die sector en ze zijn van alles op het spoor wat veelbelovend is dus dat komt uiteindelijk wel goed maar daar hebben wij nu nog niets aan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147523548
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 18:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is dat niet omdat al het vrachtverkeer nu eenmaal op diesel rijdt, maar dat wel broodnodig is voor de bevoorrading van die stedelijke gebieden?
Hier kan je info vinden over de uitstoot van vrachtwagens in vergelijking met die van auto's.
http://www.wikimobi.nl/wiki/index.php?title=Vrachtwagen
Dan nog even opzoeken (CBS) hoeveel auto's en vrachtauto's er rijden op een dag, en dat per regio, en we kunnen gaan rekenen. We moeten er dan wel rekening mee houden dat er ook veel buitenlandse vrachtauto's en auto's rijden die allicht niet allemaal aan dezelfde uitstootnormen voldoen maar het geeft een goede eerste indruk van de verhouding.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147524151
Met een Lupo 3L kom je het centrum niet in maar met een nieuwe BMW 750D is dat geen enkel probleem :')

Sowieso, plof koetsen...... :')
pi_147526557
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 04:11 schreef ecktebaas123 het volgende:
Ook zijn ze meer waardevast en betrouwbaarder dan hun benzine variant.
Euh, nee. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')