abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147522016
Gewoon lekker in een dikke TDI ronddraven wat kan mij het schelen wat die zielige paupers in de politiek vinden.

Diesel _O_
TDI _O_
VAG _O_
politici :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
pi_147523334
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 08:24 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Daar valt wel het een en ander tegen in te brengen. Diesel en benzine zijn dermate naar elkaar toe aan het trekken dat het verschil op basis van brandstof misschien wel lekker klinkt, maar voor nieuwe auto's niet veel zoden aan de dijk zet. Zoals Neovo ook al zei:

[..]

http://www.autoblog.nl/fi(...)n-viezer-dan-diesels

Oude diesels uit de stad weren kan best zinvol zijn. Nieuwe bekt vooral lekker. Als je echt stevig wil inzetten op luchtkwaliteit dan moet je zwaar inzetten op kleine elektrische auto's.

Een ander punt waarop vrij eenvoudig op korte termijn winst te halen is het buiten de stad houden van auto's zonder start/stopsysteem. Dat is zinvollere dan scheiding op brandstofsoort.
Dank je voor deze constructieve bijdrage. Ik wist nog niet dat tegenwoordig bepaalde benzinemotoren meer fijnstof - daar gaat het nu specifiek om - uitstoten dan bepaalde dieselmotoren. Het gaat uiteraard om de uitstoot, in functie daarvan zouden auto's geweerd moeten worden uit steden. Dat zou een goede stimulans zijn om toch maar de auto's die minder uitstoten te overwegen zonder dat je direct mensen in de problemen brengt die al zo'n auto hebben.

Elektrisch zou geweldig zijn maar helaas is dat enkel nog een optie voor relatief korte afstanden en is dat voor de meeste mensen nog niet te betalen. Plus dat er gewoon te weinig lithium is om voldoende elektrische auto's te maken. Ik verwacht dat er in de toekomst batterijen zullen komen die een veel grotere capaciteit bevatten, veel sneller kunnen worden opgeladen (dat zou in theorie nu al kunnen als je er een netwerk voor aanlegt) en waarvoor je geen schaars metaal of weinig van een schaars metaal hoeft te gebruiken. Er wordt veel interessant onderzoek gedaan in die sector en ze zijn van alles op het spoor wat veelbelovend is dus dat komt uiteindelijk wel goed maar daar hebben wij nu nog niets aan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147523548
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 18:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is dat niet omdat al het vrachtverkeer nu eenmaal op diesel rijdt, maar dat wel broodnodig is voor de bevoorrading van die stedelijke gebieden?
Hier kan je info vinden over de uitstoot van vrachtwagens in vergelijking met die van auto's.
http://www.wikimobi.nl/wiki/index.php?title=Vrachtwagen
Dan nog even opzoeken (CBS) hoeveel auto's en vrachtauto's er rijden op een dag, en dat per regio, en we kunnen gaan rekenen. We moeten er dan wel rekening mee houden dat er ook veel buitenlandse vrachtauto's en auto's rijden die allicht niet allemaal aan dezelfde uitstootnormen voldoen maar het geeft een goede eerste indruk van de verhouding.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147524151
Met een Lupo 3L kom je het centrum niet in maar met een nieuwe BMW 750D is dat geen enkel probleem :')

Sowieso, plof koetsen...... :')
pi_147526557
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 04:11 schreef ecktebaas123 het volgende:
Ook zijn ze meer waardevast en betrouwbaarder dan hun benzine variant.
Euh, nee. :{
pi_147529846
In Nederland kan zo'n verbod ook, alleen voor particulieren.

Dan zul je zien dat in de stad nog steeds stinkt, omdat het dan niet geldt voor taxi's bussen en bedrijfswagens. En wie maken het meeste kilometers of staan te stinken bij de standplaats?
.
  vrijdag 12 december 2014 @ 22:13:39 #32
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147529969
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:10 schreef Fer het volgende:
In Nederland kan zo'n verbod ook, alleen voor particulieren.

Dan zul je zien dat in de stad nog steeds stinkt, omdat het dan niet geldt voor taxi's bussen en bedrijfswagens. En wie maken het meeste kilometers of staan te stinken bij de standplaats?
De bussen in Utrecht zijn al ontzettend schoon. De meeste taxi's modern. En bedrijfswagens zijn hard nodig om goederen de stad in te brengen. Iets anders dan voor een schoner auto kiezen.

Scooters vervuilen nu echt als een malle... Die moeten worden aangepakt. Dan oude diesels niet toelaten is een prima plan.

Het moet trouwens wel goed duidelijk zijn voor touristen. Of gewoon niet met een camera checken en obscene boetes geven, maar een milieu stikker zoals in Duitsland. Als arme tourist hoef je dan niet zo'n stikker te kopen.
  vrijdag 12 december 2014 @ 22:16:25 #33
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_147530059
Wat moet je met een auto in die steden dan..?
Daar heeft de brandstofsoort niet eens mee te maken...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_147530086
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:13 schreef NieuweNier het volgende:
De meeste taxi's modern. En bedrijfswagens zijn hard nodig om goederen de stad in te brengen.
Een E-Klasse Bluetec stinkt nog steeds als ie een kickdown doet en moet je er eens naast staan als het filter gaat regenereren.

En een electrische distributiewagen, is zakelijk nog lang niet zo interessant als een plugin terreinwagen met 0%. En die roken trouwens ook bij volgas.
.
pi_147531639
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Elektrisch zou geweldig zijn maar helaas is dat enkel nog een optie voor relatief korte afstanden en is dat voor de meeste mensen nog niet te betalen. Plus dat er gewoon te weinig lithium is om voldoende elektrische auto's te maken. Ik verwacht dat er in de toekomst batterijen zullen komen die een veel grotere capaciteit bevatten, veel sneller kunnen worden opgeladen (dat zou in theorie nu al kunnen als je er een netwerk voor aanlegt) en waarvoor je geen schaars metaal of weinig van een schaars metaal hoeft te gebruiken. Er wordt veel interessant onderzoek gedaan in die sector en ze zijn van alles op het spoor wat veelbelovend is dus dat komt uiteindelijk wel goed maar daar hebben wij nu nog niets aan.
Zouden het niet juist de low tech stadsautootjes zijn die in een drukke metropool goed tot hun recht zouden komen? Twizy's en dergelijke? Juist die drang naar actieradius laten varen zou een elektrische auto goed bereikbaar kunnen maken en met een klein autootje krijg je ook veel minder fijnstof van de rest van de auto.

Een smart ombouwen naar elektrisch met een top van 80-100 en een actieradius van 50km kan incl de aanschaf van de auto zelf voor ongeveer 3-4000 euro. Dat is uitstekend geschikt voor het gemiddelde woon-werkverkeer en je brandstofkosten zijn ineens bijna nihil.
pi_147533660
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:01 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Zouden het niet juist de low tech stadsautootjes zijn die in een drukke metropool goed tot hun recht zouden komen? Twizy's en dergelijke? Juist die drang naar actieradius laten varen zou een elektrische auto goed bereikbaar kunnen maken en met een klein autootje krijg je ook veel minder fijnstof van de rest van de auto.
Zou het niet zijn, dat in een metropool, veel voorziening per fiets of ov bereikbaar zijn. De auto is dan alleen voor de maandelijkse bezoek aan Ikea of naar familie in de provincie en dan voldoet een kleine electroauto niet.

Benzine is trouwens ook beter voor de lokale luchtvervuiling, co2 misschien iets meer dan diesel.
.
pi_147535010
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:01 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Zouden het niet juist de low tech stadsautootjes zijn die in een drukke metropool goed tot hun recht zouden komen? Twizy's en dergelijke? Juist die drang naar actieradius laten varen zou een elektrische auto goed bereikbaar kunnen maken en met een klein autootje krijg je ook veel minder fijnstof van de rest van de auto.

Een smart ombouwen naar elektrisch met een top van 80-100 en een actieradius van 50km kan incl de aanschaf van de auto zelf voor ongeveer 3-4000 euro. Dat is uitstekend geschikt voor het gemiddelde woon-werkverkeer en je brandstofkosten zijn ineens bijna nihil.
Misschien. Voor mij zou het niet interessant zijn aangezien ik zo'n afstand zou fietsen maar de doorsnee werknemer heeft inderdaad een relatief kleine reisafstand en doet dit nu met de auto. Maar wat dan als die persoon eens een keer wat verder wil reizen of iets zwaars wil vervoeren? Het lijkt me een flink nadeel voor zo'n persoon om dan vast te zitten aan dat elektrische autootje.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147535037
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:13 schreef NieuweNier het volgende:
Scooters vervuilen nu echt als een malle... Die moeten worden aangepakt.
Geen discussie daarover. Wat mij betreft mag de scooter die op brandstof rijdt jaarlijks duurder worden via belastingen zodat die jongens en meisjes overstappen naar de fiets of de elektrische scooter. Juist voor dat is elektrisch zeer geschikt aangezien dankzij het lage gewicht (nog lager dan dat nu het geval is aangezien zo'n motor niets weegt) en dankzij die lage benodigde actieradius elektrisch zeer betaalbaar kan worden gemaakt. De meeste mensen gebruiken zo'n scooter dan ook nog eens niet-functioneel, enkel omdat ze te lui zijn om te fietsen, maar dat is een ander verhaal.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 13 december 2014 @ 05:31:27 #39
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_147536550
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 december 2014 18:37 schreef PoisonPrince het volgende:
Gewoon lekker in een dikke TDI ronddraven wat kan mij het schelen wat die zielige paupers in de politiek vinden.

Diesel _O_
TDI _O_
VAG _O_
politici :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
deze man weet _O_

Gewoon dikke roetwolken blazen bij stoplichten, dat zal die gore hippies op hun kutfietsjes leren



pi_147536569
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 08:54 schreef RiKe het volgende:
Toch grappig dat ze dan een Lupo 3L niet toelaten maar een Audi Q7 V12 TDI wel.
Way to go politics...
Droeftoeters zonder verstand :')
Dit lijkt mij juist heel goed. Al die gebakjes weren uit de stad en alleen maar echte auto's toelaten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147536572
Stond laatst (gelukkig) schuin achter een oudere golf diesel, toen die bij het stoplicht wegtrok leek het wel of zijn motor uit elkaar aan het roken was. Heel het kruispunt was 1 grote zwarte wolk.

De auto achter hem zag niks meer.
pi_147536576
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:40 schreef NieuweNier het volgende:

Diesel rijdt wel heerlijk. Gewoon elke versnelling kracht.
Benzine rijdt veel lekkerder. Een fatsoenlijke iig.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147536578
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 18:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is dat niet omdat al het vrachtverkeer nu eenmaal op diesel rijdt, maar dat wel broodnodig is voor de bevoorrading van die stedelijke gebieden?
Deels ook. Daar wordt dus ook tegen opgetreden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147536581
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Elektrisch zou geweldig zijn maar helaas is dat enkel nog een optie voor relatief korte afstanden
Sinds de Tesla is dat niet meer waar natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147536586
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 06:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sinds de Tesla is dat niet meer waar natuurlijk.
Zolang je niet je auto kan opladen in 5 minuten en daarmee kan reizen voor 400+ kilometer voor onder de 20.000 euro zullen weinig mensen elektrisch ook maar overwegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2014 06:20:42 ]
pi_147536592
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 06:20 schreef totalvamp het volgende:

Zolang je niet je auto kan opladen in 5 minuten en daarmee kan reizen voor 400+ kilometer voor onder de 20.000 euro zullen weinig mensen elektrisch ook maar overwegen.
Als je niet realistische eisen gaat stellen houdt het op. Ook tanken kost meer dan 5 min.

Ik rij sinds mei met een Tesla en weet dus precies hoe het in de praktijk vergaat. Natuurlijk is tanken net wat sneller dan een SC, maar er zijn ook legio pluspunten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147536598
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 06:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je niet realistische eisen gaat stellen houdt het op. Ook tanken kost meer dan 5 min.

Ik rij sinds mei met een Tesla en weet dus precies hoe het in de praktijk vergaat. Natuurlijk is tanken net wat sneller dan een SC, maar er zijn ook legio pluspunten.
Het gaat gewoon om het gemak, mensen zijn gehaast en lui.

Een tesla is ook een beetje te duur voor de gemiddelde persoon en zal ook niet snel een lease optie zijn.

Pluspunten zat natuurlijk.
pi_147536614
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 06:29 schreef totalvamp het volgende:

Het gaat gewoon om het gemak, mensen zijn gehaast en lui.

In zijn totaliteit ben ik veel meer tijd kwijt aan benzine in de RS6 flikkeren dan bijladen van de Tesla. Dat is meestal gewoon tijdens de nacht in de garage hier.

En als ik onderweg moet laden is dat snel inpluggen en in het restaurant er naast even wat drinken en soms ook eten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147536901
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 01:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Misschien. Voor mij zou het niet interessant zijn aangezien ik zo'n afstand zou fietsen maar de doorsnee werknemer heeft inderdaad een relatief kleine reisafstand en doet dit nu met de auto. Maar wat dan als die persoon eens een keer wat verder wil reizen of iets zwaars wil vervoeren? Het lijkt me een flink nadeel voor zo'n persoon om dan vast te zitten aan dat elektrische autootje.
Veel gezinnen hebben twee auto's waarbij de tweede als boodschappenauto veel minder km's maakt dan de forensauto. Neem voor die tweede een normale benzineauto en je bent er uit. Of gebruik het geld dat je aan de lagere kmprijs voor woon/werkverkeer kwijt bent uit aan af en toe een huurauto en je bent er ook uit.

Ik denk dat we van het idee af moeten dat de caravan perse ook achter de forenzenbak geknoopt moet kunnen worden.

Wat betreft het voorbeeld van die smart is er op dit moment nog een behoorlijke extra barriere: Op dit moment wordt de ombouw naar elektrisch behoorlijk moeilijk gemaakt door de overheid omdat er een extra keuring van ca. 1500 euro nodig is. Dat is een forse drempel.. als dat wat pragmatischer aangepakt zou worden zouden we wat minder in het 'elektrische auto's zijn duur' blijven hangen en dan zouden we vanzelf zien of het net zo interessant zou zijn als ik stel dat het is.
pi_147536925
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 00:03 schreef Fer het volgende:

[..]

Zou het niet zijn, dat in een metropool, veel voorziening per fiets of ov bereikbaar zijn. De auto is dan alleen voor de maandelijkse bezoek aan Ikea of naar familie in de provincie en dan voldoet een kleine electroauto niet.

Ik denk het wel. Maar vreemd genoeg zie je in elke metropool ter wereld dat ontzettend veel mensen zichzelf kwellen door in zo'n blik te stappen. Het zou niet mijn hobby zijn, maar blijkbaar zijn er toch redenen om dat wel te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')