http://www.rtlnieuws.nl/b(...)-weg-bij-avondetappequote:Gisteren tijdens de winterpresentatie van de NOS kwam een opvallend nieuwsfeit naar voren: Mart Smeets stopt met de Avondetappe.
2014 was een rijk sportjaar met het WK Voetbal en de Olympische Winterspelen, wat dat betreft ziet 2015 er een stuk kariger uit voor de NOS, nu de rechten van de Champions League in handen zijn van SBS. Maar één sportevenement keert elk jaar terug: de Tour de France. Wij vingen echter geluiden op dat de Avondetappe op de schop gaat. Mart Smeets keert na jaren trouwe dienst niet terug bij het zomeravondprogramma.
Collega Dione de Graaff gaf bij navraag door RTL Boulevard aan van niets te weten en NOS-directeur Jan de Jong draaide een beetje om de hete brij heen. Maar Henri Schut wond er geen doekjes om, hij bevestigde de exit van 'de Mart'.
Mart Smeets presenteerde de Avondetappe vanaf de start in 2003. Wie het stokje van hem overneemt is nog niet bekend.
Dat. De enige die mag besluiten dat Mart daarmee stopt is Mart. En als hij dan stopt is Herman de Schermman natuurlijk de enige juist opvolger.quote:
Smeets geeft basketball commentaar op Sport 1. Is daar ook vergane glorie.quote:Op donderdag 11 december 2014 10:35 schreef Kingstown het volgende:
Ein-de-lijk.
Hopelijk komt er nu een keer iemand presenteren die wel iets over wielrennen weet en niet is blijven hangen in de tijden van Thierry Claveyrolat, Ronan Pensec en Robert Alban.
Onbegrijpelijk dat deze man de avondetappe heeft mogen presenteren. Verder wens ik hem het allerbeste toe en hoop dat hij een basketbal-itempje mag gaan doen ergens. Bij voorkeur achter de decoder.
Maar toch, wat kwam er na Theo Koomen?quote:Op donderdag 11 december 2014 10:38 schreef tong80 het volgende:
Jammer maar.....
Er kwam ook een tijd na Jean Nelissen, Fred Emmer, Herman Kuiphof en Ria Visser.
Herman van der Zandt
Ik ben benieuwd naar de nieuwe opzet, maar ga de Avondetappe in de oude vorm hoe dan ook missen.quote:Op donderdag 11 december 2014 11:24 schreef showtimer het volgende:
blijkbaar stoppen ze er helemaal mee
http://zappen.blog.nl/spo(...)t-met-de-avondetappe
quote:Op donderdag 11 december 2014 09:59 schreef borisz het volgende:
2014 was een rijk sportjaar met het EK Voetbal
#WerkenBijRTLBoulevard Service He?quote:
quote:Gisteren tijdens de winterpresentatie van de NOS maakte de omroep bekend wat er qua sport het komende jaar op het programma staat. Opvallend: De Avondetappe met Mart Smeets zat daar niet bij.
2014 was een rijk sportjaar met het WK Voetbal en de Olympische Winterspelen, wat dat betreft ziet 2015 er een stuk kariger uit voor de NOS, nu de rechten van de Champions League in handen zijn van SBS. Maar één sportevenement keert elk jaar terug: de Tour de France. Het is echter onzeker of De Avondetappe ook terugkeert, en daarmee Mart Smeets.
De NOS laat aan RTL Boulevard weten nog geen duidelijkheid te kunnen geven over het zomeravondprogramma en wie dat dan gaat presenteren. Mart blijft in elk geval wel reportages maken, en commentaar geven bij wielerwedstrijden en bij basketbal, aldus de woordvoerder.
Mart Smeets presenteerde de Avondetappe vanaf de start in 2003.
Wat bedoel jequote:
Eurosportquote:Op donderdag 11 december 2014 20:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat bedoel je
Welke buitenlandse zender is minder chauvinistisch en zendt echt alles uit.
Hebben ze Nelissen weggedaan. Welke renner was toen niet gedoped ?quote:
Is dat na SV ?quote:
Wat zei ie dan ?quote:
Hij doet een rondje takshows om te vertellen dat hij niets mag vertellen...quote:Op maandag 15 december 2014 09:31 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Dat hij het nog niet mag vertellen en dat ie nog niet weet.
Welke sporten doen er internationaal aan toequote:Op maandag 15 december 2014 09:42 schreef Klopkoek het volgende:
Blij dat hij weg gaat.
Had gisteren wel wat goede nuancerende opmerkingen over of Nederland nu het beste sportjaar ooit had. Namelijk dat 'we' slechts een bijrol hadden in de sporten die er internationaal toe doen.
quote:Na twaalf succesvolle jaren Avondetappe, komt de NOS komende zomer met een nieuw Tour-programma. Presentator Mart Smeets en het late night-uitzendtijdstip maken plaats voor een nieuw programma in de vooravond, gepresenteerd door Dione de Graaff en Henry Schut. Een programma dat bovenop de koers zit en waarin alles draait om de Tour, de renners en de gasten. Mart Smeets blijft aan dat programma verbonden. Hij zal dagelijks een historische rubriek maken. Welke titel het nieuwe programma krijgt, is nog niet bekend. Vast staat wel dat het dagelijks van 19.00 tot 19.55 uur te zien is op NPO 1, op het tijdstip van De Wereld Draait Door.
Maarten Nooter, hoofdredacteur NOS Sport: “We doen dit omdat dit het perfecte moment is om te vernieuwen. De Avondetappe was nog steeds een goed programma, maar we willen ook naar de toekomst kijken en de kijker blijven verrassen, zoals we dat eerder dit jaar deden met de Sportwinter in Sochi en Studio Brasil tijdens het WK. 2015 is een mooi jaar om te vernieuwen.
De Tour start in Utrecht en er zijn geen concurrerende super-evenementen zoals de Olympische Spelen of het WK voetbal. Alle ruimte dus om te focussen op een nieuw programma, een nieuw tijdstip, een nieuw format en nieuwe presentatoren. Een programma met Dione en Henry, maar ook - zij het in een andere rol - met Mart, die overloopt van de wielerkennis en die we er daarom graag bij houden.”
Twee keer eerder al werd over gesproken over stoppen met de Avondetappe. Na de editie van 2011, toen Smeets 65 werd, en opnieuw na de editie van 2012. Nooter: “We zijn dus nog drie jaar doorgegaan en we hebben daar ook iedere keer na afloop van een Tour over gesproken. Dus anders dan wel eens wordt beweerd ook dit keer. Maar nu is het echt tijd voor vernieuwing en verandering”.
Mart Smeets: “Het is goed en verstandig dat de NOS voor een nieuwe koers kiest. Waar mijn gevoel soms zei ‘Waarom niet nog een jaar?’, zei mijn verstand direct ‘Zo is het goed geweest’. Het goed volgen van de Tour werd de laatste jaren fysiek steeds moeilijker, vandaar. Hoe ik in het nieuwe programma zal passen, zal uit komende gesprekken naar voren komen. Ik heb wel wat ideeën.
Dione en Henry gaan een ander televisieprogramma maken dan De Avondetappe, dat vanaf nu dus ook voltooid verleden tijd is. Het was een prachtprogramma dat door twee dozijn getrouwen werd gemaakt met alle inzet die je mocht verwachten. Twaalf zomerse edities hebben me een hoop lol en energie gegeven en ik houd er een paar goede vrienden aan over.”
Voor Dione de Graaff komt een droom uit: “Op werkgebied zeker. Ik heb altijd al iets op televisie willen doen tijdens de Tour de France. Niet alleen omdat ik een groot wielerfan ben, maar ook omdat je van tevoren nooit weet wat een Tour-dag brengt en dat maakt het uit journalistiek oogpunt iedere dag weer spannend. Dus hoe mooi is het als je dan de kans krijgt om in een geheel nieuw programma je energie en liefde voor de journalistiek én de wielersport te combineren?”
Ook Henry Schut kijkt uit naar de klus: “Dione en ik hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we heel graag een keer een programma samen zouden willen doen, dus het is onwijs leuk dat het er nu een keer van komt. We hebben natuurlijk een illustere voorganger als het gaat om een dagelijks programma over de Tour de France. Maar Mart is Mart en wij gaan het op onze manier doen. Het wordt dan ook een compleet ander programma, op een totaal ander tijdstip, met een andere dynamiek en in een andere sfeersetting. Ik hoop dat we bij de kijker een gevoel kunnen creëren dat ik zelf krijg bij Radio Tour de France: het gevoel van zomer, van topsport en van Frankrijk.”
Kom, Dione gaat diepgraande journalistiek bedrijven:quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:21 schreef Sked het volgende:
Failliet van de NOS als je idioten als Henry Schut zo'n programma laat doen en Dione de Graaff kan leuk autocue lezen, maar daar houdt het echt op
quote:Dus hoe mooi is het als je dan de kans krijgt om in een geheel nieuw programma je energie en liefde voor de journalistiek én de wielersport te combineren?”
Ik heb dat hele mens nog nooit iets met wielrennen zien doen, behalve van de autocue voorlezen wie had gewonnenquote:Op vrijdag 19 december 2014 16:26 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Kom, Dione gaat diepgraande journalistiek bedrijven:
[..]
Langzaam?quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
Smeets wordt dus gewoon langzaam richting de Touruitgang gewerkt.
Radio Tour de France.quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:28 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik heb dat hele mens nog nooit iets met wielrennen zien doen, behalve van de autocue voorlezen wie had gewonnen
Ga er eens zitten zou ik zeggenquote:Op vrijdag 19 december 2014 16:31 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Radio Tour de France.
Al is dat ook niet veel anders dan plaatjes afkondigen, zoete broodjes bakken met de gast du jour en overschakelen naar Gio Lippens op de motor.
Met journalistiek heeft het weinig te maken.
Radio 1 is 11 maanden per jaar prima voor nieuws en achtergronden, maar om in juli all-in op wielrennen te gaan heeft met journalistiek natuurlijk weinig te maken.quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:32 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ga er eens zitten zou ik zeggen
Ja, dat is toch lachwekkend. Als dat al journalistiek is volgens de NOS ga ik ook solliciteren hoorquote:Op vrijdag 19 december 2014 16:31 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Radio Tour de France.
Al is dat ook niet veel anders dan plaatjes afkondigen, zoete broodjes bakken met de gast du jour en overschakelen naar Gio Lippens op de motor.
Met journalistiek heeft het weinig te maken.
presenteerde eerder de vroege samenvatting van de etappe. Die was overigens ook om dezelfde tijd.quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:28 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik heb dat hele mens nog nooit iets met wielrennen zien doen, behalve van de autocue voorlezen wie had gewonnen
Weer die vergelijkingen met Sportwinter en Studio Brasil. Volgens mij denken ze bij de NOS echt dat ze daarmee goede programma's hadden gemaakt. Terwijl de hoge kijkcijfers natuurlijk alleen kwamen door de Nederlandse successen, niet vanwege het format.quote:Maarten Nooter, hoofdredacteur NOS Sport: “We doen dit omdat dit het perfecte moment is om te vernieuwen. De Avondetappe was nog steeds een goed programma, maar we willen ook naar de toekomst kijken en de kijker blijven verrassen, zoals we dat eerder dit jaar deden met de Sportwinter in Sochi en Studio Brasil tijdens het WK. 2015 is een mooi jaar om te vernieuwen.
Heeft Henry dan iets met wielrennen? Hij heeft het in dat persbericht ook alleen maar over samenwerken met Dione, dat RTL geen beter alternatief heeft voor Genee is daaraan toe, maar bij de NOS zou je iemand mogen verwachten die meer met de sport zelf heeft.quote:
Studio Brasil was echt heel erg matig.quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:08 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Weer die vergelijkingen met Sportwinter en Studio Brasil. Volgens mij denken ze bij de NOS echt dat ze daarmee goede programma's hadden gemaakt. Terwijl de hoge kijkcijfers natuurlijk alleen kwamen door de Nederlandse successen, niet vanwege het format.
Mart wordt in de rol van Jean gedrongen. Hopelijk blijft Mart wel van de drank af.quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:17 schreef borisz het volgende:
http://nos.nl/artikel/200(...)ogramma-in-2015.html
[..]
NK wielrennen volgens mij.quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:28 schreef Sked het volgende:
[..]
Kroon gaat toch aan de slag bij Eurosport?quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:19 schreef franklop het volgende:
Kerkhoffs meldt dat Karsten Kroon mogelijk de sidekick wordt bij nieuwe programma
Nelissen zat ook nog bij eurosport toen hij aanschoof bij tour du jourquote:Op vrijdag 19 december 2014 18:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Kroon gaat toch aan de slag bij Eurosport?
Maar dat zijn beide commerciële omroepen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:22 schreef franklop het volgende:
[..]
Nelissen zat ook nog bij eurosport toen hij aanschoof bij tour du jour
Paul de leeuw heeft ook programma op rtl. Hoeft geen belemmering te zijnquote:Op vrijdag 19 december 2014 19:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar dat zijn beide commerciële omroepen.
Dat is waar, maar overdag co-commentator bij Eurosport en 's avonds sidekick bij de NOS vind ik maar moeilijk te geloven.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:26 schreef franklop het volgende:
[..]
Paul de leeuw heeft ook programma op rtl. Hoeft geen belemmering te zijn
Wie zegt dat Kroon de Tour mag doen? Zonneveld doet/deed bijvoorbeeld (helaas) ook dingen bij Eurosport.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat is waar, maar overdag co-commentator bij Eurosport en 's avonds sidekick bij de NOS vind ik maar moeilijk te geloven.
Kan ook.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:34 schreef showtimer het volgende:
[..]
Wie zegt dat Kroon de Tour mag doen? Zonneveld doet/deed bijvoorbeeld (helaas) ook dingen bij Eurosport.
Jean is er wel onsterfelijk (nou ja niet letterlijk dan) door geworden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:01 schreef Evertjan het volgende:
een schande dat ze Mart Smeets in de FiFi/Jean Nelissen rol duwen.![]()
![]()
Inderdaad. Henry Schut heeft het enthousiasme van een zak zout op een koude winteravondquote:Op vrijdag 19 december 2014 17:59 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Studio Brasil was echt heel erg matig.
Dit dus ja.quote:Op zaterdag 20 december 2014 07:52 schreef maril het volgende:
Ja. Je weet dat de tijd komt dat Mart weg zal gaan. Hoe spijtig ook.
Had alleen wel voor andere presentatoren gezorgd. Bv Filemon, Herman de Schermman of Wilfried de Jong.
Rob Harmeling en Bas Haring was een mooie aflevering!quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:37 schreef Jason22 het volgende:
Hier de hoogtepunten van 12 jaar Avondetappe in 3 minuten!
http://nos.nl/video/20098(...)-in-vogelvlucht.html
En Fifi en Jeanne niet te vergeten natuurlijk!quote:Op zaterdag 20 december 2014 11:47 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Rob Harmeling en Bas Haring was een mooie aflevering!
Mart op de draaimolenquote:Op zaterdag 20 december 2014 11:37 schreef Jason22 het volgende:
Hier de hoogtepunten van 12 jaar Avondetappe in 3 minuten!
http://nos.nl/video/20098(...)-in-vogelvlucht.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |