twitter:OlympicStatman twitterde op vrijdag 19-12-2014 om 16:03:27#Athletics Maria Savinova, Olympic 800m champion at centre of doping allegations, will not compete in 2015 because she is pregnant. reageer retweet
Mwah, inmiddels toch wel een klassieker.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze is overigens samen met Antonietta di Martino de atlete die het hoogst boven haar eigen lichaamslengte sprong
http://en.wikipedia.org/wiki/High_jump#Height_differentialsVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op zaterdag 20 december 2014 12:55 schreef heywoodu het volgende:
Hoogspringster Inika McPherson is 21 maanden geschorst na het gebruik van cocaïne en raakt haar Amerikaanse titel kwijt.High jump te letterlijk genomen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze is overigens samen met Antonietta di Martino de atlete die het hoogst boven haar eigen lichaamslengte sprong
http://en.wikipedia.org/wiki/High_jump#Height_differentials
Wat een verschijning zeg... Ik kende haar niet.My friends all drive horses
Hoogspringster Inika McPherson is 21 maanden geschorst na het gebruik van cocaïne en raakt haar Amerikaanse titel kwijt.Zulk soort foto's mag je in gevolg wel voor je houdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze is overigens samen met Antonietta di Martino de atlete die het hoogst boven haar eigen lichaamslengte sprong
http://en.wikipedia.org/wiki/High_jump#Height_differentials![]()
Wat bedoel je hiermee?quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bij het roeien in Nederland is dit iig wel zo.
Dat je aan de doping zit, ouwe vetklep.quote:
Hoogspringster Inika McPherson is 21 maanden geschorst na het gebruik van cocaïne en raakt haar Amerikaanse titel kwijt.Ik ben vorig jaar bij de van Damme geweest en daar waren alle hoogspringsters gewoon gruwelijk lekker van een afstandje. Ik had dan ook hoge verwachtingen toen ik de spoiler openklikte. Bedankt, nu heb ik een erectiestoornis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze is overigens samen met Antonietta di Martino de atlete die het hoogst boven haar eigen lichaamslengte sprong
http://en.wikipedia.org/wiki/High_jump#Height_differentialsU MAD?
#Nofap decquote:Op zaterdag 20 december 2014 16:39 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar bij de van Damme geweest en daar waren alle hoogspringsters gewoon gruwelijk lekker van een afstandje. Ik had dan ook hoge verwachtingen toen ik de spoiler openklikte. Bedankt, nu heb ik een erectiestoornis.
Tja, Gibo houdt gewoon van een feestje. De rest is inderdaad heel weak.quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mwah, inmiddels toch wel een klassieker.
Doping bij je hebben omdat je er op kickt om verboden spullen bij te hebben (Frigo), niet geboren tweelingbroer (Hamilton), cocaïne als verdoving bij de tandarts, cocaïne in Colombiaanse thee, cocaïne in bonbons (Simoni), nandrolon geïnjecteerd in tandpastatube (Baumann). Dat soort dingen willen we horen.
Geloof het of niet, dit is mentale topsport van een ongekend niveau.quote:Op zondag 21 december 2014 08:37 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gisteravond/nacht was de Wereldrecordpoging Blindsimultaan dammen op TV.
Geloof het of niet, maar ook hier werd er over Doping gesproken. Het schijnt dat in verleden dammers voor dit soort pogingen ook naar de verboden middelen grepen om alert te blijven.
Is natuurlijk niet nieuw en het verbaast me ook niets.quote:Op zondag 21 december 2014 08:37 schreef Sjoerd102 het volgende:
Het schijnt dat in verleden dammers voor dit soort pogingen ook naar de verboden middelen grepen om alert te blijven.
Ik sprak wel eens met zo'n student & wedstrijdroeier die vertelde dat dat wel gebeurde. Vooral in de training, want dat voordeel van extra training kon je dan voor lange tijd behouden.quote:
Eigenlijk wel een logische. Dit is nogal een aanslag op je mentale en fysieke gestel. Hij was ook een aantal maanden fanatiek gaan sporten en dronk niet meer voor zijn poging.quote:Op zondag 21 december 2014 08:37 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gisteravond/nacht was de Wereldrecordpoging Blindsimultaan dammen op TV.
Geloof het of niet, maar ook hier werd er over Doping gesproken. Het schijnt dat in verleden dammers voor dit soort pogingen ook naar de verboden middelen grepen om alert te blijven.
En het schijnt dat WADA 3000 monsters van Russen gaat hertesten (of dat al heeft gedaan). En de coach van Savinova gaat Seppelt en de klokkenluiders aanklagen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De "beruchte" ARD-reportage over de Russen is trouwens nu op Canvas te zien ... (wordt ook vannacht nog herhaald)
waar halen ze dat geld vandaan voor 3000 testen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En het schijnt dat WADA 3000 monsters van Russen gaat hertesten (of dat al heeft gedaan). En de coach van Savinova gaat Seppelt en de klokkenluiders aanklagen.
Vandaag werd ook bekend dat Rusland 745 duizend dollar betaald aan WADA voor volgend jaar.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waar halen ze dat geld vandaan voor 3000 testen?
AAF- GW501516,afgekeurd medicijn, lekker hoorquote:Op woensdag 24 december 2014 04:48 schreef PippenScottie het volgende:
UCI schorst nog drie nobodies:
http://www.uci.ch/mm/Docu(...)DRVEN2.0_English.pdf
Sanctions:
GONZÁLEZ Jonathan
ESP19870417
AAF- GW501516
10.04.2014
2 years
15.05.2016
Tour du Maroc 2014
HUALDA Ronnel
PHI19820726
AAF- 19-norandrosterone, noretiocholanolone
21.04.2013
2 years
02.07.2015
Melaka Governor's Cup 2013
BURKE Jack
CAN19950612
AAF- Hydrochlorothiazide
18.07.2013
/
N/A
Tour de l'Abitibi 2013 (only)
In de Tour du Maroc waarin ze hem pakten werd ie anders wel mooi 4de in een rit hoor ! Alleen Daniel Mestre, Gökhan Hasta en Essaïd Abelouache waren hem te snel af ...quote:Op woensdag 24 december 2014 10:49 schreef Mani89 het volgende:
Een 27-jarige nobuddie die nog nooit een uitslag heeft gereden gaat aan de GW1516, niks mis mee.
ook de timing, op de middag voor kerst, testen van April en Juli bekend maken.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
AAF- GW501516,afgekeurd medicijn, lekker hoor
AAF- 19-norandrosterone, noretiocholanolone, nogal oud
AAF- Hydrochlorothiazide, die kende ik nog niet.
Tegen de huidige koers kost dat om en nabij de 374 miljard roebelquote:Op dinsdag 23 december 2014 21:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waar halen ze dat geld vandaan voor 3000 testen?
Nouja, dat is toch gewoon zooi die je makkelijk via internet kan bestellen en afgelopen jaar aardig gehypt is.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:49 schreef Mani89 het volgende:
Een 27-jarige nobuddie die nog nooit een uitslag heeft gereden gaat aan de GW1516, niks mis mee.
Waarvan twee uit 2013 als ik het goed begrijp. Blijft wat bijzonder.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ook de timing, op de middag voor kerst, testen van April en Juli bekend maken.
Iedereen die niet voor Anema rijdt is lui.quote:Op donderdag 25 december 2014 11:23 schreef Ericr het volgende:
Las dat Achtereekte wil gaan knallen op het NK. Moet wel lukken met het goede spul van Anema. #schoonploegske
Of zullen het toch de strikte trainingsschema's zijn die hun vruchten afwerpen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Natuurlijk kunnen het ook "gewoon" 2 Russen zijn, daar niet van.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
quote:Op vrijdag 26 december 2014 11:13 schreef heywoodu het volgende:
Volgens de IBU zijn er nog twee biatleten voorlopig geschorst, maar namen worden nog niet genoemd. De eerste vanaf 25 november, de andere vanaf 15 december. Over die eerste valt weinig te zeggen, maar bij die tweede zou je je af kunnen vragen of het te halen valt uit een afwezigheid bij World Cup 3.
World Cup 2 - Hochfilzen: 12-14 december
World Cup 3 - Pokljuka: 19-21 december
Bij de vrouwen was er niemand "plotseling" afwezig in Pokljuka. In de top-50 van de mannen is er 1 die alleen in Pokljuka niet meedeed, Thomas Bormolini uit Italië (geen grote naam). Daarnaast is er nog 1 die niet van start is gegaan op de laatste dag in Hochfilzen en die vervolgens heel Pokljuka overgeslagen heeft, maar voor de sport zou het een klap van ongekende proporties zijn als hij positief heeft getest op EPO (want daar gaat het over).
Zoek hier maar naar een gat/ontbrekend resultaat in wedstrijden 6, 7 en 8 (Pokljuka):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 26 december 2014 11:14 schreef heywoodu het volgende:
Volgens de IBU zijn er nog twee biatleten voorlopig geschorst, maar namen worden nog niet genoemd. De eerste vanaf 25 november, de andere vanaf 15 december. Over die eerste valt weinig te zeggen, maar bij die tweede zou je je af kunnen vragen of het te halen valt uit een afwezigheid bij World Cup 3.
Bij de vrouwen was er niemand "plotseling" afwezig in Pokljuka. In de top-50 van de mannen is er 1 die alleen in Pokljuka niet meedeed, Thomas Bormolini uit Italië (geen grote naam). Daarnaast is er nog 1 die niet van start is gegaan op de laatste dag in Hochfilzen en die vervolgens heel Pokljuka overgeslagen heeft, maar voor de sport zou het een klap van ongekende proporties zijn als hij positief heeft getest op EPO (want daar gaat het over).
Zoek hier maar naar een gat/ontbrekend resultaat in wedstrijden 6, 7 en 8 (Pokljuka):4 biatleten geschorst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Natuurlijk kunnen het ook "gewoon" 2 Russen zijn, daar niet van.![]()
quote:Oud-wielrenner Ezequiel Mosquera is door het Nationale Hof van Spanje vrijgesproken van doping.
Bij Mosquera werden in de Ronde van Spanje van 2010 sporen gevonden van het verboden middel HES, een bloedverdunner die gebruikt wordt om de aanwezigheid van epo te maskeren.
Mosquera tekende het jaar erop bij Vacansoleil-DCM maar kwam door alle perikelen en de later uitgesproken schorsing van twee jaar nooit in actie voor de Nederlandse ploeg.
De 39-jarige Mosquera beëindigde de Vuelta van 2010 als tweede achter Vincenzo Nibali. Hij heeft het dopinggebruik altijd ontkend.
Het is niet duidelijk waarom de burgerrechter de straf die de Spaanse wielerbond hem oplegde heeft kwijtgescholden. Mosquera wilde maar kort reageren. ''Ik ben moe. Deze hele zaak had nooit mogen gebeuren'', zei hij.
Ik begreep dat er een maasje in de regelgeving zit. Enkel toediening via injectie is strafbaar bij HES en hij heeft volgehouden dat het in zin lichaam zat omdat het oraal is ingenomen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 18:23 schreef Flem het volgende:
Het is niet duidelijk waarom de burgerrechter de straf die de Spaanse wielerbond hem oplegde heeft kwijtgescholden. Mosquera wilde maar kort reageren. ''Ik ben moe. Deze hele zaak had nooit mogen gebeuren'', zei hij.
Die is het op zeker nietquote:Op zaterdag 3 januari 2015 18:46 schreef DeeBee het volgende:
Altijd in Mosquera geloofd.
En eens een Noorse biatleet / langlaufer voor de bijl zou wel genottelijk zijn. Als het OEB echt is verknalt hij nog even professioneel z'n carriere.
Ah, las verkeerd.quote:
Ik denk dat mijn hele denkwijze verkeerd wasquote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:36 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ah, las verkeerd.Dacht 3 gemiste resultaten, maar je bedoelde er dus eentje.
Tsja, dan S. Fourcade of Eder? Oostenrijkers zou mij ook niet verbazen. Al zie ik het niet echt duidelijk in die resultaten omdat sommigen niet mochten starten in de mass start natuurlijk.
zou die nu een schadevergoeding van Vacansoleil kunnen eisen ?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 18:23 schreef Flem het volgende:
http://www.nu.nl/sport/39(...)oken-van-doping.html
[..]
En dan niet op cafeïne positief testen ?quote:Op maandag 5 januari 2015 15:12 schreef LeTourdeFrance het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/s(...)serena-williams-zege
Kan het CAS hier nog wat uitrichten?quote:Op zondag 4 januari 2015 16:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
zou die nu een schadevergoeding van Vacansoleil kunnen eisen ?
volgens mij is dat van de WADA lijst af, vroeger was de limiet 15 koppen.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En dan niet op cafeïne positief testen ?
quote:Op vrijdag 26 december 2014 11:14 schreef heywoodu het volgende:
Zoek hier maar naar een gat/ontbrekend resultaat in wedstrijden 6, 7 en 8 (Pokljuka):Zou zomaar eens Kuzmina kunnen zijn, die heeft voor donderdag een persconferentie belegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Natuurlijk kunnen het ook "gewoon" 2 Russen zijn, daar niet van.
Die zou volgens mij in Hochfilzen haar seizoensdebuut maken (alleen in de relay), maar dat is er ook niet van gekomen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 01:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zou zomaar eens Kuzmina kunnen zijn, die heeft voor donderdag een persconferentie belegd.
Is een jaar of tien geleden van de lijst gehaald als ik mij niet vergis.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En dan niet op cafeïne positief testen ?
Wanneer zijn die voorlopig geschorsten in kwestie eigenlijk positief getest?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 01:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zou zomaar eens Kuzmina kunnen zijn, die heeft voor donderdag een persconferentie belegd.
Het gaat om hertesten van monsters van vorige seizoenen die "atypische" resultaten vertoonden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:39 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wanneer zijn die voorlopig geschorsten in kwestie eigenlijk positief getest?
Om te zeggen dat ze zwanger is, naar nu blijkt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 01:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wel een goede. Gepakt worden en doping en daarom maar zien zo snel mogelijk zwanger te rakenquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Om te zeggen dat ze zwanger is, naar nu blijkt.
Je moet je tijd toch nuttig besteden als je niks te doen hebt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wel een goede. Gepakt worden en doping en daarom maar zien zo snel mogelijk zwanger te rakenDan is een jaar snel om.
Ik denk zelf aan zo'n Ustyugov. Die was toch ineens gestopt na Sochi terwijl hij zo oud nog niet is. Omdat-ie de bui al zag hangen?quote:Op zondag 11 januari 2015 01:20 schreef heywoodu het volgende:
Volgende week schijnt er een persconferentie te komen waarin namen genoemd worden van betrapte biatleten. Het zou gaan om meerdere nationaliteiten.
Bron: Anders Besseberg, IBU-president, tegenover NRK:
http://www.nrk.no/sport/b(...)ingprover-1.12142961
Een van die Oekraïense vrouwen wellicht? Dzhyma of Pidrushna?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:45 schreef heywoodu het volgende:
Nu schijnt het zo te zijn dat het vooral gaat om de Russen (Iourieva, Starykh, Loginov) + nog 1 of 2 anderen. 1 naam is in elk geval bekend inmiddels, Serguei Sednev, in 2011 nog slotloper op het WK waarbij het Oekraïne naar het brons hielp.
Biatleet Sednev betrapt op doping
Stopte in december plotseling 'vanwege motivatieproblemen'.
Er is nu even de tijd voor een ware babyboom natuurlijk.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:49 schreef Leatherface het volgende:
Pidrushna trouwens, net als Kuzmina, eruit vanwege zwangerschap lees ik nu.
Vita Semerenko mist ook het hele seizoen vanwege gezondheidsproblemen, maakte ze volgens mij eind november bekend.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Een van die Oekraïense vrouwen wellicht? Dzhyma of Pidrushna?
Missen we dus het halve gouden damesestafette-team van Sotsji.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vita Semerenko mist ook het hele seizoen vanwege gezondheidsproblemen, maakte ze volgens mij eind november bekend.
twitter:NickyHayden twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 06:58:46Good check up
the doc today. That PRP machine spins your blood & enriches it before re injecting for recovery reageer retweet
De enige juiste reactie inderdaad:quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:39 schreef baggerbaas het volgende:
[ afbeelding ]twitter:NickyHayden twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 06:58:46Good check up
the doc today. That PRP machine spins your blood & enriches it before re injecting for recovery reageer retweet
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:39 schreef baggerbaas het volgende:
[ afbeelding ]twitter:NickyHayden twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 06:58:46Good check up
[ afbeelding ]
Wat zou er zoal gebeuren als een wielrenner dat op z'n twitter zou zetten ?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:39 schreef baggerbaas het volgende:
[ afbeelding ]
Wielrennen heeft een no-needle policy. Helaas is PRP-spinning toegestaan en veelgebruikt door bijvoorbeeld Nadal.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat zou er zoal gebeuren als een wielrenner dat op z'n twitter zou zetten ?
Nadal is 'geblesseerd' --> Doping --> Nadal weer fit --> Verslagen door Berrer --> Lekker bijspinnen van het bloed --> Topvorm op de AO vanaf de derde ronde.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wielrennen heeft een no-needle policy. Helaas is PRP-spinning toegestaan en veelgebruikt door bijvoorbeeld Nadal.
Ooit gehoord dat ze bij een dopingcontrole op naaldplekken checken?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:33 schreef OProg het volgende:
Er zit natuurlijk wel een openingetje in de regels rond die no-needle policy.
"It prohibits any injection that is not medically justified based on latest recognized scientific knowledge and evidence based medicine".
Dus als je met een erkende arts zonder besmeurd verleden aantoont dat het puur op medische gronden is is het een lastige zaak.
Maar niemand gaat zich er aan branden natuurlijk want je hangt sowieso, al is het alleen maar qua reputatie.
Stel: je gaat onderuit en breekt zo ongeveer alles. Denk je dan dat je wel of niet een injectie krijgt als ze moeten opereren?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ooit gehoord dat ze bij een dopingcontrole op naaldplekken checken?
ook bij Ajax gebruikelijk.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:45 schreef OProg het volgende:
In de voetballerij is dat ook gewoon normaal. Bij Chelsea deden ze het jaren terug ook al.
Koppelaar ziet af van beroep tegen schorsingquote:Op maandag 12 januari 2015 15:59 schreef rubbereend het volgende:
Atleet Koppelaar twee jaar geschorst
quote:De 21-jarige Koppelaar houdt zijn onschuld vol, maar stelt dat de procedure hem veel kracht heeft gekost.
waarom zeggen ze nooit: ik heb dat product gebruikt, als je prof sporter bent gebruik het niet meer, want je test positief!quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Koppelaar ziet af van beroep tegen schorsing
[..]
Inderdaad.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:32 schreef Wombcat het volgende:
Daarom moet de dopingcontrole en bestraffing ook niet worden gedaan door de sportbond, da's toch een beetje de slager die zijn eigen vlees keurt.
Hij is toch naar aanleiding van hertesten eerder dit jaar positief bevonden?quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:29 schreef Leatherface het volgende:
Er zijn wel veel vragen over het dopingbeleid van de IBU, de biatlonbond. Sednev werd begin 2013 positief getest, maar pas heel laat hiervan op de hoogte gesteld. Pas in december 2014 was de testuitslag definitief, zo las ik net.
Transparant zijn ze niet bij die biatlonfederatie.
Ja. Hertesten met nieuwe methodes voor volgens mij het opsporen van EPO die er toen nog niet waren. Niks aan de hand dus en wat mij betreft is de biatlonbond juist goed bezig, want ze zijn stevig bezig met die hertestenquote:Op woensdag 14 januari 2015 10:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hij is toch naar aanleiding van hertesten eerder dit jaar positief bevonden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |