Heel erg sick ja.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:42 schreef Tem het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)de-details~a3807606/
Tamelijk sick.
Ik denk dat de reacties nog wel komen vanuit de internationale politiek.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heel erg sick ja.
Het is toch ongelofelijk dat dit zonder hele erge gevolgen gebeurt? Als Rusland dat soort dingen doet dan reageren we daar terecht negatief op, maar als de VS gevangenen martelt dan is het gewoon business as usual.
Wat een verknipte wereld leven we in.
Laten we het hopen.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:06 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik denk dat de reacties nog wel komen vanuit de internationale politiek.
Inderdaad vervolging. Van bestuurders en ambtenaren.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:46 schreef Tem het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Vervolging of iets dergelijks of consequenties voor zittende politieke figuren..
Ik acht die kans vrijwel nihil.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad vervolging. Van bestuurders en ambtenaren.
Eigenlijk zouden de key players voor het Internationaal Strafhof moeten komen. Maar dat gaat nooit gebeuren natuurlijk. Ze erkennen het niet eens.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad vervolging. Van bestuurders en ambtenaren.
Ik denk ook niet dat we veel van de Amerikaanse politiek moeten gaan verwachten. Wel vraag ik het me af of bijvoorbeeld slachtoffers hiervan de verantwoordelijken zouden kunnen aanklagen bij een Amerikaanse rechtbank. Maar daar zou een echter Amerikakenner aanwezig moeten zijn.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden de key players voor het Internationaal Strafhof moeten komen. Maar dat gaat nooit gebeuren natuurlijk. Ze erkennen het niet eens.
Hoezo? je kan toch zelf ook wel nagaan dat dat kan, zolang de slang maar lang genoeg is.quote:Op woensdag 10 december 2014 22:50 schreef Hexagon het volgende:
Nooit geweten overigens dat je iemand via zijn aars dwangvoeding kan geven
Die 266 uur in een doodskist valt nog wel mee. Tenzij je claustrofobie hebt natuurlijk.quote:Op woensdag 10 december 2014 21:42 schreef Tem het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)de-details~a3807606/
Tamelijk sick.
Het martelen van onschuldige is natuurlijk verschrikkelijk. Maar waarom is het martelen van terroristen en ander tuig erg? En nu heb ik het niet over of het effectief is ja of nee. Waarom ben jij moreel gezien tegen het martelen van terroristen?quote:Op woensdag 10 december 2014 21:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heel erg sick ja.
Het is toch ongelofelijk dat dit zonder hele erge gevolgen gebeurt? Als Rusland dat soort dingen doet dan reageren we daar terecht negatief op, maar als de VS gevangenen martelt dan is het gewoon business as usual.
Wat een verknipte wereld leven we in.
Omdat je je verlaagt tot het niveau van terroristen en omdat het kan dat iemand achteraf toch onschuldig is.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het martelen van onschuldige is natuurlijk verschrikkelijk. Maar waarom is het martelen van terroristen en ander tuig erg? En nu heb ik het niet over of het effectief is ja of nee. Waarom ben jij moreel gezien tegen het martelen van terroristen?
Martelen heeft weinig met primitiviteit te maken.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat je je verlaagt tot het niveau van terroristen en omdat het kan dat iemand achteraf toch onschuldig is.
Een marteling gun je niemand. Zelfs de ergste moordenaars of mensen die zelf hebben gemarteld niet. We zijn geen primitieve samenleving meer.
Het is m.i. moreel onverteerbaar dat er belastinggeld wordt verspild aan bewezen ineffectieve verhoortechnieken.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:06 schreef theunderdog het volgende:
Het martelen van onschuldige is natuurlijk verschrikkelijk. Maar waarom is het martelen van terroristen en ander tuig erg? En nu heb ik het niet over of het effectief is ja of nee. Waarom ben jij moreel gezien tegen het martelen van terroristen?
Daar gaat ik het niet over, zoals ik al zei.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:40 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Het is m.i. moreel onverteerbaar dat er belastinggeld wordt verspild aan bewezen ineffectieve verhoortechnieken.
Nederlands is makkelijker als je denkt.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:41 schreef theunderdog het volgende:
Daar gaat ik het niet over, zoals ik al zei.
quote:Op woensdag 10 december 2014 23:06 schreef theunderdog het volgende:
Q.E.D.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:40 schreef Treinhomo het volgende:
Het is m.i. moreel onverteerbaar dat er belastinggeld wordt verspild aan bewezen ineffectieve verhoortechnieken.
Nee schat, je bent er moreel tegen omdat er belastinggeld heen gaat.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:44 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
[..]
[..]
Q.E.D.
Omdat je tegen martelen bent. Daarvoor heb je geen diepere waarheid nodig.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Morele primitiviteit: ongevoeligheid voor het lijden van anderen.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Martelen heeft weinig met primitiviteit te maken.
Top argumentatie.quote:Op woensdag 10 december 2014 23:45 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Omdat je tegen martelen bent. Daarvoor heb je geen diepere waarheid voor nodig.
[..]
Morele primitiviteit: ongevoeligheid voor het lijden van anderen.
Ik ben je schat niet.quote:
Veel moreler wordt het in een kapitalistische samenleving als de onze niet.quote:je bent er moreel tegen omdat er belastinggeld heen gaat.
Dan had je dat nader moeten specificeren. Ik kan nu eenmaal geen gedachten lezen.quote:Daar had ik het niet over.
Het hele idee van een principe is natuurlijk dat die in alle omstandigheden stand houdt, ongeacht welke persoon hij op van toepassing is (in dit geval het principe dat martelen verwerpelijk is).quote:Op woensdag 10 december 2014 23:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vergelijking van niets.quote:Op zondag 14 december 2014 20:16 schreef keste010 het volgende:
[..]
Het hele idee van een principe is natuurlijk dat die in alle omstandigheden stand houdt, ongeacht welke persoon hij op van toepassing is (in dit geval het principe dat martelen verwerpelijk is).
Je gaat ook niet als je principieel tegen vreemdgaan bent zeggen dat het niet opgaat als er ineens een ontzettend lekkere blonde stoot de hoek om komt. Dan ben je niet principieel, maar een opportunist.
Nee, maar daar ging het mij dan ook helemaal niet om.quote:Op zondag 14 december 2014 21:59 schreef agter het volgende:
[..]
Waren die mensen dan door een onafhankelijke rechtbank schuldig bevonden?
Want?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |