De Cemaat beweging had diverse mobiels afgetapt.quote:Op donderdag 11 december 2014 16:15 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb het over mobiele telefoons he, een vaste lijn op locatie is er altijd wel ja.
Natuurlijk zijn deze dingen er, om ons onder de duim te houden.quote:Op donderdag 11 december 2014 16:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Perfecte utopie is in mijn ogen compleet wat anders als een horror gevangenis planeet. Dat is de realiteit namelijk. Een planeet vol met leugens, martelingen, honger, oorlog en andere ellende.
Hoe zou jij 't inrichten als je de vrije hand kreeg?quote:Op donderdag 11 december 2014 16:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Perfecte utopie is in mijn ogen compleet wat anders als een horror gevangenis planeet. Dat is de realiteit namelijk. Een planeet vol met leugens, martelingen, honger, oorlog en andere ellende.
Belangrijkste zou zijn is dat ik een wereld gebaseerd op overvloed zou proberen te creeeren (waar ik nu ook mee bezig ben trouwens) ipv op schaarste. Je moeten beginnen bij de basis en dat is zowel de eigen gemeente als het monetaire stelsel. Het monetaire stelsel is waar ze hun geld vandaan halen en dat moet je breken. Plus samenwerken op lokaal niveau, mensen informeren.quote:Op donderdag 11 december 2014 16:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoe zou jij 't inrichten als je de vrije hand kreeg?
post maar fotos dat die mensen een mobiele telefoon in hun handen hebben, die ze trouwens niet is gegeven door iemand anders maar echt van hunzelf is. Die zijn er niet.quote:Op donderdag 11 december 2014 16:16 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Merkel had zeker ook geen telefoon?
Dat is wel nobel.quote:Op donderdag 11 december 2014 16:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Belangrijkste zou zijn is dat ik een wereld gebaseerd op overvloed zou proberen te creeeren (waar ik nu ook mee bezig ben trouwens) ipv op schaarste. Je moeten beginnen bij de basis en dat is zowel de eigen gemeente als het monetaire stelsel. Het monetaire stelsel is waar ze hun geld vandaan halen en dat moet je breken. Plus samenwerken op lokaal niveau, mensen informeren.
Ik vind het helemaal niet nobel eigenlijk. Vind het gewoon normaal. Ik verlang gewoon naar een betere wereld en ik weet sinds 2008 dat het ook kan. Dat we bewust in ellende gehouden worden maar dat we gewoon moeten zien hoe de vork werkelijk in de steel zit en dan kunnen we heel simpel de wereld veranderen.quote:Op donderdag 11 december 2014 16:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is wel nobel.
Ben je ook voor volledige transparantie?
Mag ik vragen wat er dan in 2008 gebeurde dat jou heeft 'veranderd'quote:Op donderdag 11 december 2014 16:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet nobel eigenlijk. Vind het gewoon normaal. Ik verlang gewoon naar een betere wereld en ik weet sinds 2008 dat het ook kan. Dat we bewust in ellende gehouden worden maar dat we gewoon moeten zien hoe de vork werkelijk in de steel zit en dan kunnen we heel simpel de wereld veranderen.
In principe ben ik wel voor volledige transparantie ja. Zeker op hoog niveau, hoe hoger het niveau hoe meer transparantie er moet zijn in mijn ogen.
Toen ben ik "wakker" geworden.quote:Op donderdag 11 december 2014 16:58 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat er dan in 2008 gebeurde dat jou heeft 'veranderd'
Ja dat begreep ikquote:Op donderdag 11 december 2014 17:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Toen ben ik "wakker" geworden.En dat heeft mijn wereldbeeld compleet veranderd.
Nou ik werd getriggerd door mijn ex. Zij was al met bepaalde dingen bezig, ze las wel eens wat op Niburu bv en ze kreeg van een vriendin bepaalde documenten door gestuurd. Die stuurde ze ook door naar mij maar ik moest er eerst niks van hebben. Was er niet geinteresseerd in. Tot ik op een gegeven moment besloot om het toch maar eens een kans te geven. En toen was ik "hooked". Had alsware de "red pill" genomen.quote:Op donderdag 11 december 2014 17:10 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ja dat begreep ik
Maar was er ook een specifiek gebeuren dat er aan mee geholpen heeft?
Nee klopt. Zeker wel veranderd in bepaalde ideeen. Maar het is meer dat je een soort van open komt te staan voor bepaalde ideeen waar ik eerder niet open voor stond. Complottheorieen. Zoals bv 911. Voor 2008 had ik ook zoiets van "waarom zou de USA goverment nou zijn eigen burgers vermoorden" En dan was het klaar, dan sta je er verder niet meer echt voor open.quote:Op donderdag 11 december 2014 17:23 schreef schommelstoel het volgende:
Ah oke,
Sindsdien altijd zo gebleven, of in de tijd ook wel eens veranderd van bepaalde gedachtes?
Je moet namelijk nooit voor de volle 100% met je neus naar één richting blijven kijken, dat maakt je namelijk ook weer blind
Als jij Niburu een groepje gelovers noemt wat bedoel je dan met hoe het echt met de wereld zit? Wat er in de krant staat of wat er op het journaal komt? Dan kan je toch niet menen hoop ik?quote:Op donderdag 11 december 2014 17:39 schreef Beathoven het volgende:
Mijn ex en niburu deden 't ook voor mij, maar dan meer om te weten te komen hoe het echt met de wereld zit in plaats van wat een groepje gelovers denkt dat het zit. Er bestaat niet zoiets als één waarheid, iedereen heeft een andere visie, maakt andere keuzes, maar de bron van deze keuzes interesseert me meer dan de keuzes.
Politiek is vrij subjectief en kan vanaf meerdere invalshoeken worden bekeken, en er zijn dingen scheef, dat valt niet te ontkennen. Maar het publiek moet zich überhaupt niet laten leiden door welk geloof dan ook als 't om politiek gaat. God vervangt een serie Goden, Aliens vervangen God, maar beter wordt 't er niet op. New Agers staan alweer klaar om hun versie van de wereld onder geloof te dicteren.
Wetenschap vs Niburu is in bijna alle opzichten een dikke winst voor de eerste partij als 't om plausibele verklaringen gaat.
"He is a weak ruler who needs religion to uphold his government; it is as if he would catch his people in a trap. My people are going to learn the principles of democracy, the dictates of truth and the teachings of science. Superstition must go. Let them worship as they will; every man can follow his own conscience, provided it does not interfere with sane reason or bid him against the liberty of his fellow-men."
Quoted in Atatürk: The Biography of the founder of Modern Turkey, by Andrew Mango;
De krant en het journaal zijn, hoewel alles behalve perfect, nog steeds veel betrouwbaardere en interessantere bronnen. In tegenstelling tot het groepje idioten op niburu zijn de cijfers en gebeurtenissen die benoemd worden vaak wel na te trekken. Iedereen die ook maar enig verstand heeft van de meest basale logica kan 9 van de 10 onderwerpen die niburu aankaart zonder enige moeite onderuit halen, zonder dat je daar enige wetenschappelijke kennis voor nodig hebt.quote:Op donderdag 11 december 2014 18:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als jij Niburu een groepje gelovers noemt wat bedoel je dan met hoe het echt met de wereld zit? Wat er in de krant staat of wat er op het journaal komt? Dan kan je toch niet menen hoop ik?
Dat doen ze in grote lijnen wel degelijk. Dat jij toevallig niet dezelfde belangen hebt als de andere Nederlanders en die dus niet "vertegenwoordig" worden is nou eenmaal onderdeel van een democratie.quote:Tuurlijk kan je alles van meerdere invalshoeken bekijken. Maar als je ziet, gewoon keiharde feiten, dat de politiek de belangen van burgers niet vertegenwoordigd
Dat er fouten of fraude gepleegd wordt in de politiek is inderdaad een feit. Om de rest van de politiek erbij te betrekken en consistent te verdoemen gaat mij dan wat ver. Dat ik geen fan ben van witlof betekent niet dat ik het stuk kip op mijn bord dan ook maar weggooi.quote:maar wel de belangen van banken die gered moeten worden dan is dat toch een feit dat moeilijk negeerd kan worden.
Als jij zo goed weet wat de politiek moet doen op bepaalde dingen wel of niet te laten gebeuren zou je het kunnen overwegen om zelf de politiek te gaan bedrijven. Al die mensen hier op BNW die precies weten hoe ze de wereld in luilekkerland moeten veranderen maar allemaal ook veels te bescheiden zijn om zelf in de spotlights te tredenquote:Dan kan je wel zeggen dat die banken overeind gehouden moesten worden om de economie niet te laten instorten maar er hadden zeker bepaalde dingen kunnen gebeuren om bv te zorgen dat zoiets niet nog eens kon gebeuren.
Daarom, stem op een partij die daar iets aan wilt doen of creëer een eigen partij. Besef echter wel dat omdat -jij- er wakker van ligt dat dat niet automatisch van toepassing is op de rest van de bevolking.quote:Maar wat heeft de politiek nou gedaan tegen de banken? Niks! Het systeem is nog steeds zoals het was. Enorme bonussen, brievenbusfirma's die miljarden aan belastinggeld weghouden bij burgers en ga zo maar door. Er zijn gewoon bepaalde dingen die niet te negeren vallen.
Vooral bedoelt om het gebrek aan wetenschappelijke ondersteuning in jouw punten te hoeven uitleggen, lijkt me.quote:En mbt wetenschap, als je pure wetenschap bekijkt misschien wel ja, maar de wetenschap is allang niet meer puur. Geld heeft de wetenschap ook compleet corrupt gemaakt.
Tja. Dat heeft weinig met privacy te maken. Als ik op straat ga schreeuwen dat ik een bom ga plaatsen in een trein en ik wordt ervoor opgepakt dan is dat geen aantasting van mijn privacy. Zie posts op facebook dus maar als een digitale straat.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:09 schreef Lavenderr het volgende:
Over Facebook en privacy gesproken![]()
Vijf jaar cel voor jihadposts op Facebook
Een Britse vrouw gaat vijf jaar en drie maanden de cel in, omdat ze op Facebook terrorisme in Syrië had gepromoot. Ze plaatste foto's van bomgordels en vertelde een undercoveragent hoe hij ongezien Syrië kon binnenkomen, meldden Britse media donderdag.
De vrouw, een moeder van zes kinderen uit het plaatsje Luton, had ook foto's waarop haar kinderen poseerden met zwaarden en geweren. Volgens de rechter was „de enige eerlijke interpretatie” van de posts en foto's dat de vrouw anderen wilde radicaliseren.
Volgens de vrouw wilde ze met haar posts „alleen maar haar geloof laten zien”.
http://www.telegraaf.nl/f(...)s_op_Facebook__.html
1. De krant en het journaal zijn inderdaad zeer goede bronnen wanneer je interesse hebt inquote:Op donderdag 11 december 2014 19:07 schreef ems. het volgende:
[..]
De krant en het journaal zijn, hoewel alles behalve perfect, nog steeds veel betrouwbaardere en interessantere bronnen. In tegenstelling tot het groepje idioten op niburu zijn de cijfers en gebeurtenissen die benoemd worden vaak wel na te trekken. Iedereen die ook maar enig verstand heeft van de meest basale logica kan 9 van de 10 onderwerpen die niburu aankaart zonder enige moeite onderuit halen, zonder dat je daar enige wetenschappelijke kennis voor nodig hebt.
En ook hier lijkt het me wederom nodig om aan te kaarten dat alle 'zwakheden' die je het journaal of de krant verwijt net zo goed van toepassing zijn op niburu en elke andere website. Iets dat nog altijd veels te makkelijk vergeten wordt.
[..]
Dat doen ze in grote lijnen wel degelijk. Dat jij toevallig niet dezelfde belangen hebt als de andere Nederlanders en die dus niet "vertegenwoordig" worden is nou eenmaal onderdeel van een democratie.
[..]
Dat er fouten of fraude gepleegd wordt in de politiek is inderdaad een feit. Om de rest van de politiek erbij te betrekken en consistent te verdoemen gaat mij dan wat ver. Dat ik geen fan ben van witlof betekent niet dat ik het stuk kip op mijn bord dan ook maar weggooi.
[..]
Als jij zo goed weet wat de politiek moet doen op bepaalde dingen wel of niet te laten gebeuren zou je het kunnen overwegen om zelf de politiek te gaan bedrijven. Al die mensen hier op BNW die precies weten hoe ze de wereld in luilekkerland moeten veranderen maar allemaal ook veels te bescheiden zijn om zelf in de spotlights te treden
[..]
Daarom, stem op een partij die daar iets aan wilt doen of creëer een eigen partij. Besef echter wel dat omdat -jij- er wakker van ligt dat dat niet automatisch van toepassing is op de rest van de bevolking.
[..]
Vooral bedoelt om het gebrek aan wetenschappelijke ondersteuning in jouw punten te hoeven uitleggen, lijkt me.
Nog maar een keer dan:quote:Op donderdag 11 december 2014 19:45 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
1. De krant en het journaal zijn inderdaad zeer goede bronnen wanneer je interesse hebt in
een eenzijdige afhankelijke visie op het nieuws.
Dat ze stelselmatig ook hele belangrijke gebeurtenissen gewoon maar niet mededelen,
is uiteraard ook toe te juichen![]()
In tegenstelling tot jouw onfeilbare bronnen en informatienetwerken, natuurlijk.quote:En uiteraard zijn de feiten na te trekken op ook weer andere zeer "onafhankelijke" bronnen.
Het financiert, het subsidieert, het importeert, het exporteert. Zaken waar jij net zo goed de vruchten van plukt. Dat is dan ook geen reden om ze de hemel in te prijzen maar "durrhurr politiek is satan" vereist geen verdere details om het de deur te kunnen wijzen.quote:2. De politiek vertegenwoordigt de belangen van burgers?? Haha, noem eens 1 voorbeeld.
Daarom: Start een compleet onzelfzuchtige partij. Jij weet duidelijk wat het beste is voor het volk, immers.quote:Het enige belang dat ze voor ogen hebben is economie, grote bedrijven, banken en een mooi
baantje in het vooruitzicht.
En jij doet exact niets om de situatie te verbeteren.quote:Democratie is een illusie en de EU is een dictatuur.
En weer een knap staaltje vermijden-van-antwoord-moeten-geven.quote:3. Appels met peren vergelijken is hetzelfde als witlof en kip.
Goed excuus om niets te hoeven doenquote:4. Mensen met idealen zullen nooit de mogelijkheid krijgen om hoge functies te krijgen in de
politiek of het bedrijfsleven.
Gebeurt zo vaak. Wederom schijn je jouw idealen en wensen te verwarren met die van anderen.quote:5. Stemmen op een partij die er wat aan wil doen?
Alsof dat soort partijen ook maar ooit de kans krijgen om een belangrijke rol te spelen in de
politiek.
quote:Dat jij en vele anderen er helemaal niet van wakker liggen is juist het probleem.
Maar goed slaap maar lekker verder en doe net alsof er niets aan de hand is.
-reactie op geedite post-quote:6. Betreurenswaardig om te zien hoe jij je zelfvertrouwen haalt uit het neerhalen van anderen die verder kijken dan hun neus lang is.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |