Componeren is overigens ook wiskunde, vooral wanneer het gaat om de logica in contrapunt, de gulden snede, ratio. etc etc. Maar als ik het op papier moet zetten ...gaat niet gebeuren. Ik snap het gewoon op een andere manier, leg dat maar eens uit aan een leraar..quote:
Dat klopt ook. Iemand die leeft in een of andere stam in het regenwoud kan ook hoogbegaafd zijn, daar komen we alleen nooit achter.quote:Op maandag 8 december 2014 22:26 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Hoe zit het dan wanneer een persoon nooit een taal heeft geleerd. Kan zo'n persoon dan niet hoogbegaafd zijn? Ik dacht dat hoogbegaafdheid iets was waarmee je geboren werd.
quote:Op maandag 8 december 2014 22:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Taal is een component in elke IQ-test die ik heb gedaan. Wat Mensa ook zal doen verder.
[..]
Nee, jij hebt het daarover. Er is geen "we".
En leuk dat je het zegt; wilde nog een stukje typen over Johan Cruijff. Hoogbegaafd, ook in zijn uitspraken. Een filosoof en werelds begaafd voetballer. Mooi. En mensen die hem niet begrijpen zijn degenen die hem aanvallen (ofwel: pesten, om bij de OP te blijven).
[..]
Klopt. Maar jij denkt dat er op alle alfa- en gammafaculteiten in de wereld geen hoogbegaafden rondlopen? Slecht in wiskunde, toch hoog scoren op IQ? Kom op nou, "schatje".
Niet elk voordeel om feitelijk te zijn heeft een nadeel, maar goed.quote:
Natuurlijk wel! Ik snap die hele kronkel niet dat je deze vraag stelt.quote:Op maandag 8 december 2014 22:26 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Hoe zit het dan wanneer een persoon nooit een taal heeft geleerd. Kan zo'n persoon dan niet hoogbegaafd zijn?
Ja, maar omgeving helpt.quote:Ik dacht dat hoogbegaafdheid iets was waarmee je geboren werd.
quote:
QED.quote:Op maandag 8 december 2014 22:27 schreef El_Matador het volgende:
Johan Cruijff; hoogbegaafd, mensen die hem niet begrijpen zijn degenen die hem aanvallen (ofwel: pesten, om bij de OP te blijven).
Oke, degelijke kennis van de Nederlandse taal is een mogelijk gevolg van een bepaalde mate van intelligentie. Het is echter geen bruikbare factor om intelligentie te meten.quote:Op maandag 8 december 2014 21:30 schreef theunderdog het volgende:
Als indicatie wel, maar je mag toch verwachten van iemand die bovengemiddeld intelligent is dat hij/zij niet al teveel spelfouten maakt.
ik haat die uitdrukking, vooral omdat ik em elke keer weer moet googlen, en daarna nog.quote:
Als mn passie er in zou liggen zou ik het wel fatsoenlijk bezigen maar kom op ik tiep elke dag duizenden berichten waarvan de helft nieteens gelezen wordt.quote:Op maandag 8 december 2014 22:33 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Oke, degelijke kennis van de Nederlandse taal is een mogelijk gevolg van een bepaalde mate van intelligentie. Het is echter geen bruikbare factor om intelligentie te meten.
Had je niet je geheugen weg moeten blowen, gekkie.quote:Op maandag 8 december 2014 22:33 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik haat die uitdrukking, vooral omdat ik em elke keer weer moet googlen, en daarna nog.
Je snapt mijn punt niet. Iemand die geen taal beheerst, kan ook geen IQ-test afleggen met een taalcomponent erin.quote:Op maandag 8 december 2014 22:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Ik snap die hele kronkel niet dat je deze vraag stelt.
Iemand die nooit een taal heeft geleerd en snel een taal leert is sowieso op dat vlak al hoogbegaafd. En ja, dat komt voor, ik ga geen linkjes opsnorren.
Moet je niet voetballers gebruiken om intelligentie aan te geven dan hadden we deze discussie niet.quote:Op maandag 8 december 2014 22:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Had je niet je geheugen weg moeten blowen, gekkie.
- Desinteressequote:
Dat maakt niet of iemand intelligent is of niet.quote:Op maandag 8 december 2014 22:34 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Iemand die geen taal beheerst, kan ook geen IQ-test afleggen met een taalcomponent erin.
Klopt, al neem ik een wetenschapper die zegt "dan mij" in plaats van "dan ik" snel niet meer zo serieus.quote:Op maandag 8 december 2014 22:33 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Oke, degelijke kennis van de Nederlandse taal is een mogelijk gevolg van een bepaalde mate van intelligentie. Het is echter geen bruikbare factor om intelligentie te meten.
Maar ben jij hoogbegaafd?quote:Op maandag 8 december 2014 22:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
- Desinteresse
- Luiheid
- Vergeten van de 'stof' (ik kreeg b.v. nauwelijks grammatica/spelling meer na de basisschool)
- Weinig bezig met de taal überhaupt
Nee hoor.quote:
Jij wel dan? Tijdens mijn dyslextietest moest ik een kleine IQ-test doen, maar dat was vooral om aan te tonen dat ik niet zwakbegaafd was. Toen ik werd getest op autisme, vonden ze het niet nodig.quote:
Nee, ik heb ook nog nooit een IQ test gedaan.quote:Op maandag 8 december 2014 22:50 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Jij wel dan? Tijdens mijn dyslextietest moest ik een kleine IQ-test doen, maar dat was vooral om aan te tonen dat ik niet zwakbegaafd was. Toen ik werd getest op autisme, vonden ze het niet nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |