abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147372077
Ik open dit topic omdat ik het gewoon even kwijt moet. Er is niet echt iemand in mijn omgeving waar ik het aan kwijt kan/wil, omdat ik niet wil dat dit uit komt.

Ik heb een hele lieve leuke vriend, zijn nu 3.5 jaar samen, wonen samen en ben altijd heel blij met hem geweest. We zitten qua gedachten bijna altijd op een lijn, ik kan met hem lachen en huilen, we zijn ook echt 4 handen op 1 buik, ik kan bij hem echt mezelf zijn en hij accepteert me zoals ik ben. Het enige nadeel is dat hij veel weg is voor zijn werk en door sociale verplichtingen en hobby's etc. hebben we eigenlijk een jaar lang te weinig tijd voor elkaar gemaakt. We zijn daardoor best wel langs elkaar heen gaan leven, heb regelmatig aangekaart dat dit niet de toekomst is die ik voor ogen heb. Het ging dan vaak 1 of 2 weken goed en dan ging het weer als voorheen, ieder zijn eigen gang. Na 1.5-2 maand heb ik het weer aangekaart etc. elke keer het zelfde riedeltje. Al die tijd waren we nog wel gek op elkaar, we deden alleen te weinig dingen echt samen.

Een maand of 4 geleden is er voor mij wat veranderd. Mijn gevoel voor mijn vriend verdween en je raad het al, ik werd verliefd op een collega. Ik heb het voor mezelf even aangekeken en heb 2 maand geleden bij mijn vriend aangekaart dat ik eigenlijk helemaal klaar ben met de relatie, dat er echt wat moet veranderen en dat hij me anders kwijt is. Het belletje ging bij hem toen wel echt rinkelen en hij wil mij ook absoluut niet kwijt. We doen nu ook wel weer leuke dingen samen, nemen weer de tijd voor elkaar. Wat dat betreft allemaal weer redelijk koek en ei, behalve dan dat mijn gevoel voor mijn vriend nog niet bepaald terug is en dat ik nog steeds met die collega in mijn hoofd zit. (vriend weet alleen dat ik geen gevoel meer heb voor hem, hij is niet op de hoogte van gevoelens voor collega).

Mijn rationele ik wil gewoon hele andere dingen dan mijn emotionele ik (verder met mijn vriend t.o.v. ik wil mijn collega). En ik weet gewoon niet hoe ik die 2 dingen op een lijn kan krijgen, ik ben echt zo in 2 strijd met mijzelf. Ik wil wel echt voor mijn vriend gaan, maar dat wil niet als ik mijn collega dagelijks tegen kom. Ben zelfs al aan het kijken (en solliciteren) naar andere banen, maar ja de banen liggen niet echt voor het oprapen, en op korte termijn een andere baan willen, tja dan ga ik er waarschijnlijk niet echt op vooruit. Echt andere opties m.b.t. de collega zijn er ook niet. Helemaal ontlopen gaat niet, het is een klein bedrijf en het is ook nog eens een collega van dezelfde afdeling, dus we hebben ook op professioneel gebied dagelijks contact met elkaar. Elkaar wat meer uit de weg gaan zou misschien wel kunnen, ik zou andere pauzes kunnen nemen als hij bijvoorbeeld en niet zelf contact zoeken. Ik vraag me alleen af of dat wel echt zal werken, ik heb namelijk niet het idee dat de gevoelens alleen van mijn kant komen. Hij flirt soms met me, is erg geïnteresseerd in me, zie hem regelmatig iets te lang naar me kijken etc. komt me regelmatig opzoeken voor gewoon een praatje, of blijft rustig 10 minuten hangen na een werk gerelateerd issue. Maar goed dat is alleen maar mijn gevoel, we hebben het nooit over gevoelens gehad, dus zeker weten doe ik het niet. Ik zou eventueel wel een gesprek aan kunnen gaan met collega over afstand nemen van elkaar. Ik ben alleen bang, dat als hij wel uitspreekt dat er gevoelens zijn van zijn kant dat dat voor mij juist emotioneel moeilijker maakt. Ik wil tenslotte dat de gevoelens voor collega weg gaan, maar dat zal een stuk lastiger worden als ik wel zeker weet dat de gevoelens wederzijds zijn.

Gevoelens... Verstand.... Ik weet me er op het moment echt even geen raad meer mee en dat heeft ook best wel invloed op hoe ik op dit moment in mijn vel zit. pffff......
pi_147372327
Het gras is niet altijd groener aan de overkant
pi_147372349
Lekkere vriendin ben je.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_147372525
Wat heb ik nou weer misdaan dan? Ik kies voor mijn vriend, heb nooit overwogen om iets met collega uit te spoken, ga niet vreemd, niks van dat alles. Ik weet alleen niet hoe ik verstand + gevoel op 1 lijn moet krijgen...
pi_147372526
Meer afstand nemen tot je collega, helpt.
pi_147372592
Ik denk dat je de juiste stappen aan het zetten bent door afstand van je collega te gaan nemen en te gaan solliciteren. Overigens kan het prima zo zijn dat je dénkt dat je collega misschien ook wat voor jouw voelt. Je vult dat makkelijk in....

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2014 00:51:34 ]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 7 december 2014 @ 21:26:39 #7
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_147372711
Hier kan niemand je mee helpen. Dit is een keuze die je zelf moet maken.
Misschien helpt het schrijven van de OP al een beetje om de zaken op een rijtje te krijgen.

Ik zou in jouw plaats het nog wel even aankijken met je vriend aangezien hij er nu alles aan wil doen zoals je aangeeft. Het is dan alleen maar eerlijk naar hem en jezelf om het te proberen.
#FreeHat
  zondag 7 december 2014 @ 21:28:31 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147372846
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 21:27 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Gevoelens komen nooit zomaar. Uiteraard heeft ze zitten flirten met hem en of hij haar nou als relatie materiaal ziet of alleen voor een paar keer dat maakt niets uit.
Gevoelens komen inderdaad niet zo maar. Niet zo heel gek als je vriend bijna een jaar lang geen tijd voor je maakt, of het met maar 2-3 uurtjes per week quality time moet doen.

Wat betreft collega, misschien helpt het tegen je vooroordelen, maar hij is keurig getrouwd (al ruim 20 jaar samen met zijn vrouw) en 4 kids. Een nette man die niet uit is op affaires etc.
  zondag 7 december 2014 @ 21:30:32 #10
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_147372887
Geen gevoel meer hebben voor je partner zegt wel wat, en staat misschien wel los van de situatie met je collega.

Stel dat je een andere baan vindt, wie zegt dat je het gevoel voor je vriend weer terug komt?
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_147372977
Als de liefde weg is, is er toch geen reden meer om te blijven?
Dan loopt het toch spaak, is het vandaag niet dan is het morgen.
Dus doe jezelf een plezier en ga weg.
pi_147373009
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:26 schreef DuvelDuvel het volgende:
Hier kan niemand je mee helpen. Dit is een keuze die je zelf moet maken.
Misschien helpt het schrijven van de OP al een beetje om de zaken op een rijtje te krijgen.

Ik zou in jouw plaats het nog wel even aankijken met je vriend aangezien hij er nu alles aan wil doen zoals je aangeeft. Het is dan alleen maar eerlijk naar hem en jezelf om het te proberen.
Ik vraag ook niet specifiek om hulp, de op is ook vooral om mijn verhaal even kwijt te kunnen. Ik wil dit namelijk niet delen met vriendinnen/moeder bijvoorbeeld. Vooral ook omdat ze mijn vriend kennen. Ik wil het ook absoluut proberen met mijn vriend, hij is wat dat betreft wel mijn ideale partner. Er mist alleen iets op dit moment (dat speciale, wat onderscheid maakt tussen vriendschap en relatie) en ik hoop echt dat dat nog terug komt.
pi_147373085
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:30 schreef Poeke het volgende:
Geen gevoel meer hebben voor je partner zegt wel wat, en staat misschien wel los van de situatie met je collega.

Stel dat je een andere baan vindt, wie zegt dat je het gevoel voor je vriend weer terug komt?
Staat in mijn ogen zeker los van elkaar (hoewel ook voor een deel verbonden aan elkaar) en het is inderdaad heel goed mogelijk dat mijn relatie alsnog klapt in de toekomst, maar ik wil wel kunnen zeggen dat ik er alles aan gedaan heb om het wel te kunnen redden)
  zondag 7 december 2014 @ 21:36:36 #14
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_147373149
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:32 schreef deerntie het volgende:

[..]

Ik vraag ook niet specifiek om hulp, de op is ook vooral om mijn verhaal even kwijt te kunnen. Ik wil dit namelijk niet delen met vriendinnen/moeder bijvoorbeeld. Vooral ook omdat ze mijn vriend kennen. Ik wil het ook absoluut proberen met mijn vriend, hij is wat dat betreft wel mijn ideale partner. Er mist alleen iets op dit moment (dat speciale, wat onderscheid maakt tussen vriendschap en relatie) en ik hoop echt dat dat nog terug komt.
Maar wat is dan het grootste probleem?
Dat je verliefd bent op een collega of dat de vonk weg is in je relatie.
#FreeHat
pi_147373163
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:30 schreef Poeke het volgende:

Dat weet ze ook niet. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het gevoel voor die collega TS wel in de weg zit bij het terugvinden van de gevoelens voor haar vriend.
pi_147373173
TS, misschien is het gevoel helemaal niet weg voor je huidige vriend.
Je wordt nu overladen door een soort verliefdheid waardoor de rest niet meer lijkt te bestaan.
In de praktijk blijkt dat die 'verliefdheid' na een paar weken weer weg kan zijn.
pi_147373238
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:37 schreef TheStranger1158 het volgende:
TS, misschien is het gevoel helemaal niet weg voor je huidige vriend.
Je wordt nu overladen door een soort verliefdheid waardoor de rest niet meer lijkt te bestaan.
In de praktijk blijkt dat die 'verliefdheid' na een paar weken weer weg kan zijn.
Misschien, misschien niet, de tijd zal het leren. Die verliefdheid is alleen niet een paar weken, is nu al ongeveer 4 maand aan de gang zoals ook in de OP staat... Niet echt even een korte 'bevlieging' zeg maar.
  Licht Ontvlambaar zondag 7 december 2014 @ 21:40:01 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_147373304
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:34 schreef deerntie het volgende:

[..]

Staat in mijn ogen zeker los van elkaar (hoewel ook voor een deel verbonden aan elkaar) en het is inderdaad heel goed mogelijk dat mijn relatie alsnog klapt in de toekomst, maar ik wil wel kunnen zeggen dat ik er alles aan gedaan heb om het wel te kunnen redden)
verstandig om de storende factor dan weg te halen (indien mogelijk) en je energie in de relatie te steken.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_147373552
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:38 schreef deerntie het volgende:

[..]

Misschien, misschien niet, de tijd zal het leren. Die verliefdheid is alleen niet een paar weken, is nu al ongeveer 4 maand aan de gang zoals ook in de OP staat... Niet echt even een korte 'bevlieging' zeg maar.
Verliefdheid duurt gemiddeld vier jaar, dus je hebt nog even te gaan :+

Het goede nieuws is denk ik dat je voor je zelf een redelijk adequate analyse hebt gemaakt wat er mis is. Dat is in ieder geval de helft. De andere helft is dat je op basis van de analyse een keuze maakt voor de invulling van je leven en je daarop vast pint.
Ja, en ik kan dat nu als zeggen: dat gaat niet zo. Liefde/Een vriendje is geen hond dat je kan africhten en naar eigen wens kunt invullen. Uiteindelijk moet je twee dingen doen: namelijk bedenken wat voor jou het verstandigst is en je gevoel ervan te overtuigen dat wat je beslist het beste voor je eigen toekomst is.
Ik kan je niets anders dan veel succes wensen :)
pi_147373571
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:38 schreef deerntie het volgende:

[..]

Het zal vast geen bevlieging zijn. Maar het 'gezeur' in je relatie helpt ook niet mee.

Zoals de fipo stelt: gras is altijd groener. Hoe goed kén je die collega nu eigenlijk? Je blijft al vier maanden die gevoelens hebben. Nog wel vier maanden kunnen er makkelijk bij.

Alleen lost dat nu je probleem niet op. Dat gevoel voor die collega 'blokkeert' wellicht je gevoel voor je partner. Bijzonder lastig, als je je gewoon op één iemand wilt concentreren.

En wil je écht van dat gevoel af of ben je bang dat gevoel voor die collega kwijt te raken, omdat je misschien altijd zult denken: wat als....?
pi_147373825
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:32 schreef deerntie het volgende:
Er mist alleen iets op dit moment (dat speciale, wat onderscheid maakt tussen vriendschap en relatie) en ik hoop echt dat dat nog terug komt.
Gaat niet meer terugkomen. Echt niet. Kun je nog zo hard "aan gaan werken" of je best voor doen of op blijven hopen, maar it's gone and it will be gone forever.
pi_147373942
quote:
14s.gif Op zondag 7 december 2014 21:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het zal vast geen bevlieging zijn. Maar het 'gezeur' in je relatie helpt ook niet mee.

Zoals de fipo stelt: gras is altijd groener. Hoe goed kén je die collega nu eigenlijk? Je blijft al vier maanden die gevoelens hebben. Nog wel vier maanden kunnen er makkelijk bij.

Alleen lost dat nu je probleem niet op. Dat gevoel voor die collega 'blokkeert' wellicht je gevoel voor je partner. Bijzonder lastig, als je je gewoon op één iemand wilt concentreren.

En wil je écht van dat gevoel af of ben je bang dat gevoel voor die collega kwijt te raken, omdat je misschien altijd zult denken: wat als....?
Mijn rationele kant wil wel echt van dat gevoel af ja. Wat als...? is bij collega niet echt aan de orde, ik denk niet dat ik echt kans maak bij hem. en zelfs mocht dat wel tot zo zijn zou het geen gelukkige lange relatie zijn, daarvoor zijn we te verschillend en denken we totaal anders over best wel belangrijke zaken. (ik heb geen kinderwens bijv., hij heeft er 4. ongelovig/zwaar gelovig) dus nee, die illusie heb ik niet, daar ben ik iets te nuchter voor. Ook denk ik niet dat hij zijn vrouw ooit zal verlaten, of hij nou gelukkig is of niet.

Wil wel echt voor de volle 100% voor vriend gaan, maar gevoelens voor collega staan gewoon echt in de weg.
  Licht Ontvlambaar zondag 7 december 2014 @ 21:55:15 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_147373980
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:51 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Gaat niet meer terugkomen. Echt niet. Kun je nog zo hard "aan gaan werken" of je best voor doen of op blijven hopen, maar it's gone and it will be gone forever.
ik weet niet of ik het daarmee eens ben... Sterker nog, ik denk juist dat TS in de overgangsfase van verliefd naar houden van zit in haar relatie.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2014 00:52:57 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_147374026
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:54 schreef deerntie het volgende:

[..]

Mijn rationele kant wil wel echt van dat gevoel af ja. Wat als...? is bij collega niet echt aan de orde, ik denk niet dat ik echt kans maak bij hem. en zelfs mocht dat wel tot zo zijn zou het geen gelukkige lange relatie zijn, daarvoor zijn we te verschillend en denken we totaal anders over best wel belangrijke zaken. (ik heb geen kinderwens bijv., hij heeft er 4. ongelovig/zwaar gelovig) dus nee, die illusie heb ik niet, daar ben ik iets te nuchter voor. Ook denk ik niet dat hij zijn vrouw ooit zal verlaten, of hij nou gelukkig is of niet.

Wil wel echt voor de volle 100% voor vriend gaan, maar gevoelens voor collega staan gewoon echt in de weg.
Zo dan. Rationeel zoveel verschillen en, buiten je eigen relatie, zoveel seinen die op rood staan. Waarom is hij dan zo leuk? Of ben je verliefd op het verliefd zijn?
pi_147374057
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:51 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Misschien, misschien niet, maar ik wil in ieder geval tegen mezelf (en ook tegen vriend) kunnen zeggen dat ik het geprobeerd heb. Ik ben er nu (nog) niet aan toe om de relatie te beëindigen. Het minste wat ik kan doen ik vriend nog een eerlijke kans geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')