abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146800240
Hoi allemaal.

Ik probeer mijn situatieschets niet té lang te maken, maar alvast bedankt voor het lezen.

Ik ben 23 jaar en heb nu een dikke 4 jaar een relatie met mijn vriend (30), waarvan we een kleine 2 jaar samenwonen in een huurappartement. En toch twijfel ik al meer dan 2 jaar (in periodes, af en aan) aan de relatie. Ik wou het nooit opgeven en inmiddels zijn we weer een hele tijd verder met veel ups en downs.

Op zich mag ik mijn handen kussen met zo'n vriend. Hij is goed voor me, helpt in het huishouden, is lief, betrouwbaar, ziet mij heel graag... So far so good. En toch mist er iets, maar ik kan er zo mijn vinger niet op drukken. Daarbij kom ook nog eens het feit dat ik bijna niet omkan met mijn schoonmoeder.

Zijn moeder is een narcistisch persoon, die niet met kritiek om kan, voortdurend aandacht nodig heeft en labiel is. Zijn vader pleegde vorig jaar september zelfmoord. Ik hoef waarschijnlijk geen tekening te maken bij de hele situatie. Maar goed, mijn schoonvader was de enige die de bezoekjes daar nog wat draaglijk maakte. Intussen is het dus alleen maar moeilijker geworden. Ik zeg niet dat dit de hoofdreden is van alles, maar het valt me al heel erg lang, heel erg zwaar.
We hebben het er al over gehad, meermaals, maar uiteindelijk is het een beetje voor mij "deal with it want ze is nu eenmaal zo".

Nogmaals, dat is niet het hoofdprobleem. Het is gewoon iets dat me vaak triggert om terug te gaan twijfelen. Ik weet echt niet of dit nog liefde is of eerder de "ideale samenleving". Hou ik nu echt van hem, of ben ik bang om alleen te zijn?

Daarbovenop komt nu ook nog eens het feit dat ik overspoeld word met gevoelens voor iemand anders. Jaja, "dat gebeurt nu eenmaal af en toe", en ik had eerder ook al eens kriebels voor iemand, maar nu word ik er zo door overdonderd... Heel verwarrend. Ter info; ik zou mijn vriend nooit vervangen door deze 3e. Maar het zet me wel echt aan het denken...

Zucht.
Hoe weet je of je relatie echt op is?
Hoe vind je het antwoord in jezelf?
Zijn er mensen die iets soortgelijks meegemaakt hebben?
Ik ben zo bang om de verkeerde keuze te maken (blijkt ook wel uit mijn 'twijfeltermijn')...

Thanks...
  woensdag 19 november 2014 @ 09:46:00 #2
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_146800360
Toen ik net begon te lezen had ik al het idee dat er gevoelens voor iemand anders aanwezig zijn en ja hoor, daar gaan we :').

Lastig als je niet weet wat je precies mist want daar begint het toch echt, lijkt mij. Praat je erover met hem?
  woensdag 19 november 2014 @ 09:46:36 #3
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_146800370
Weer zo'n verhaal waar je vanaf het begin al zit te wachten wanneer er "iemand anders" in het verhaal komt.
pi_146800387
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:46 schreef Helsinki het volgende:
Toen ik net begon te lezen had ik al het idee dat er gevoelens voor iemand anders aanwezig zijn en ja hoor, daar gaan we :').

Lastig als je niet weet wat je precies mist want daar begint het toch echt, lijkt mij. Praat je erover met hem?
Ja, het werkt een beetje als een katalysator natuurlijk hé. Erg, vind ik van mezelf.

Ik heb er met hem over gepraat ja. Er is niets gebeurd ofzo met de derde, maar het blijft een gevoelige kwestie. Hij zegt tot zijn eigen verbazing dat hij niet wil dat ik wegga en doet heel hard (soms te veel) zijn best. Ik heb soms zin om even afstand te nemen, maar goh. Is dat altijd wel een goede manier...
  woensdag 19 november 2014 @ 09:48:08 #5
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_146800394
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:46 schreef Helsinki het volgende:
Is ook echt áltijd zo, ja _O- Zo voorspelbaar.
pi_146800396
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:46 schreef Partypoeper het volgende:
Weer zo'n verhaal waar je vanaf het begin al zit te wachten wanneer er "iemand anders" in het verhaal komt.
Zo, Partypoeper, hoe lopen die verhalen dan af?
pi_146800427
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:48 schreef Zimi999 het volgende:

[..]

Meestal wordt er nog een poosje doorgeprutst en uiteindelijk toch uitgemaakt omdat het vertrouwen weg is. Kun je dat beter nu direct doen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_146800535
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:39 schreef Zimi999 het volgende:
Daarbovenop komt nu ook nog eens het feit dat ik overspoeld word met gevoelens voor iemand anders. Jaja, "dat gebeurt nu eenmaal af en toe", en ik had eerder ook al eens kriebels voor iemand, maar nu word ik er zo door overdonderd... Heel verwarrend. Ter info; ik zou mijn vriend nooit vervangen door deze 3e. Maar het zet me wel echt aan het denken...

Het zou eens niet. :').
  woensdag 19 november 2014 @ 10:30:19 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146801266
Gisteren hadden we een bijna identiek verhaal hier :{
pi_146801379
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Gisteren hadden we een bijna identiek verhaal hier :{
Wat is er in godsnaam aan de hand met de vrouw van tegenwoordig.
Hebben ze een vent waarmee ze in hun handenmogen klappen... weten ze ze het niet.
Doen ze teveel hun best.
En krijgen ze gevoelens voor n ander...
  Moderator woensdag 19 november 2014 @ 10:36:35 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_146801408
Echt he, alwéér een. Here we go again :P

Die redenen die je allemaal opnoemt zijn allemaal bullshitredenen, want als dat DE redenen waren was je al wel weg geweest.

Er is gewoon iemand anders in het spel en DIE persoon is de ECHTE reden dat jij bij je vriend weg wil. Die andere redenen is om het allemaal wat zachter te laten landen. Overigens heb je een relatie met je vriend, niet met je schoonmoeder hoe vervelend ze ook is.

Oh en, die 3e persoon...daar zou jij je huidige vriend ECHT WEL voor aan de kant zetten als die gast zegt 'kom maar'. Hou op zeg :')
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 19 november 2014 @ 10:37:18 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146801427
quote:
11s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:35 schreef fluffy2 het volgende:

[..]

Wat is er in godsnaam aan de hand met de vrouw van tegenwoordig.
Hebben ze een vent waarmee ze in hun handenmogen klappen... weten ze ze het niet.
Doen ze teveel hun best.
En krijgen ze gevoelens voor n ander...
Deze TS heeft 'man' ingevuld op z'n profiel. :{
pi_146801466
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Jaaa dan valt mn quote weer in t niets
pi_146801565
Als je bereid bent je lief op te geven vanwege zijn moeder is het geen ware liefde als je het mij vraagt...
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  Moderator woensdag 19 november 2014 @ 10:48:40 #15
16180 crew  CoolGuy
pi_146801665
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:43 schreef rhubarbje het volgende:
Als je bereid bent je lief op te geven vanwege zijn moeder is het geen ware liefde als je het mij vraagt...
Dat doet hij/zij niet. Immers, die moeder is er vanaf het begin geweest en tot nu toe is dat geen belemmering geweest om de relatie aan te houden, en zelfs niet om te gaan samenwonen. Oftewel, die moeder is heelmaal niet DE reden dat TS nu twijfelt. Het is alleen maar een rookgordijn, meer niet.

Daarbij heeft TS al eens iemand anders leuk gevonden en nu weer. Dus nee, het is geen ware liefde. Natuurlijk niet.
  woensdag 19 november 2014 @ 10:48:53 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146801672
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:39 schreef Zimi999 het volgende:

Dit vind ik een vreemde opmerking.

Verder denk ik toch dat je dezelfde user bent die gisteren heeft gepost hier. En daar zijn -tig reacties op gekomen.
  Moderator woensdag 19 november 2014 @ 10:51:59 #17
16180 crew  CoolGuy
pi_146801755
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dit vind ik een vreemde opmerking.

Verder denk ik toch dat je dezelfde user bent die gisteren heeft gepost hier. En daar zijn -tig reacties op gekomen.
Wat is precies een vreemde opmerking? Dezelfde ja? Ik heb gisteren niets gelezen over een schoonvader die zelfmoord gepleegt heeft? Maar goed, dat betekent niet dat het niet toch dezlefde persoon kan zijn.

Conspiracy mode ON:
Als het dezelfde is, waarom zou je dan nu terugkomen met een iets ander verhaal maar in grote lijnen hetzelfde? Omdat de antwoorden je niet bevielen gisteren hoop je dan nu met een iets gewijzigd verhaal mensen te laten zeggen 'ja ga maar gauw weg' waardoor je met een schoon geweten je huidige vriend kunt dumpen met als rechtvaardiging dat volslagen onbekenden op internet je dat advies gegeven hebben op basis van een verhaal dat in dat geval van de halve waarheden aan mekaar hangt?

Als dat zo is, als ze echt dezelfde is, dan is het nog triester dan ik al dacht. Maar goed, conspiracy denken is leuk, maar niet per se waar he :P
  woensdag 19 november 2014 @ 10:53:54 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146801809
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat is precies een vreemde opmerking? Dezelfde ja? Ik heb gisteren niets gelezen over een schoonvader die zelfmoord gepleegt heeft? Maar goed, dat betekent niet dat het niet toch dezlefde persoon kan zijn.

Dat TS nu al zegt die andere man niet te willen inruilen voor haar huidige vriend (of zijn vriend, wat is het). Alsof ze die kritiek al vóór wil zijn. Of hij.

Verder: gisteren leek het al een open einde te hebben doordat TS het nog steeds niet wilde uitmaken door de twijfels. Hier heb je hetzelfde verhaal, leeftijden bijna gelijk. Alleen is er wat extra info bij gezet/verzonnen.

Ik haak hier af.
  Moderator woensdag 19 november 2014 @ 10:54:06 #19
16180 crew  CoolGuy
pi_146801816
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 09:48 schreef Zimi999 het volgende:

[..]

Meestal dat de relatie nog eventjes voort etert waarna het toch uit gaat, om welke (drogreden) dan ook. Deze verhalen beginnen echter altijd met een persoon die eerlijkheid niet heel erg belangrijk vindt.
  Moderator woensdag 19 november 2014 @ 10:55:05 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_146801838
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat TS nu al zegt die andere man niet te willen inruilen voor haar huidige vriend (of zijn vriend, wat is het). Alsof ze die kritiek al vóór wil zijn. Of hij.

Verder: gisteren leek het al een open einde te hebben doordat TS het nog steeds niet wilde uitmaken door de twijfels. Hier heb je hetzelfde verhaal, leeftijden bijna gelijk. Alleen is er wat extra info bij gezet/verzonnen.

Ik haak hier af.
Mwah, het wordt net leuk, ik zou nog even blijven hangen Boca Ratonnetje :P
pi_146801856
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Conspiracy mode ON:
Als het dezelfde is, waarom zou je dan nu terugkomen met een iets ander verhaal maar in grote lijnen hetzelfde? Omdat de antwoorden je niet bevielen gisteren hoop je dan nu met een iets gewijzigd verhaal mensen te laten zeggen 'ja ga maar gauw weg' waardoor je met een schoon geweten je huidige vriend kunt dumpen met als rechtvaardiging dat volslagen onbekenden op internet je dat advies gegeven hebben op basis van een verhaal dat in dat geval van de halve waarheden aan mekaar hangt?

Als dat zo is, als ze echt dezelfde is, dan is het nog triester dan ik al dacht. Maar goed, conspiracy denken is leuk, maar niet per se waar he :P
Huh, wow, neen ... Absoluut niet.
  Moderator woensdag 19 november 2014 @ 10:57:24 #22
16180 crew  CoolGuy
pi_146801903
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:55 schreef Zimi999 het volgende:

[..]

Huh, wow, neen ... Absoluut niet.
Prima, valt dat deel weer weg :) maar overeind blijft dat je niet eerlijk bent naar je vriend toe en niet naar je zelf toe.
pi_146801914
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Toch een vrouw. Sorry, is eerste keer op dit forum. Heb het intussen gewijzigd.
pi_146801934
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
Prima, valt dat deel weer weg :) maar overeind blijft dat je niet eerlijk bent naar je vriend toe en niet naar je zelf toe.
Ja, ik weet het. Maar ik weet niet of ik eerlijk ben naar mezelf toe, of mezelf gewoon iets wijsmaak?
pi_146801974
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:36 schreef CoolGuy het volgende:
Echt he, alwéér een. Here we go again :P

Die redenen die je allemaal opnoemt zijn allemaal bullshitredenen, want als dat DE redenen waren was je al wel weg geweest.

Er is gewoon iemand anders in het spel en DIE persoon is de ECHTE reden dat jij bij je vriend weg wil. Die andere redenen is om het allemaal wat zachter te laten landen. Overigens heb je een relatie met je vriend, niet met je schoonmoeder hoe vervelend ze ook is.

Oh en, die 3e persoon...daar zou jij je huidige vriend ECHT WEL voor aan de kant zetten als die gast zegt 'kom maar'. Hou op zeg :')
Hier ben ik het niet met je eens. Ik twijfelde al eerder, en toen was er absoluut geen sprake van een derde in het spel. We besloten telkens om ervoor te blijven gaan, maar de twijfels kwamen steeds terug. Die derde werkt gewoon als katalysator hierop.

Ter info, STEL dat het eindigt met mijn relatie, dan is het niet mijn bedoeling om me gelijk in de volgende te gaan storten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')