Na 3 en half jaar? Dat is meer een fase die je na 3 en halve maand hebt lijkt me.quote:Op zondag 7 december 2014 21:55 schreef Sjeen het volgende:
ik weet niet of ik het daarmee eens ben... Sterker nog, ik denk juist dat TS in de overgangsfase van verliefd naar houden van zit in haar relatie.
tja, weer dat rationele en emotionele he... Ik vindt hem wel een hele leuke man verder. Hij is lief, zorgzaam, leuk, grappig, intelligent, ziet altijd het beste in mensen, en is ook nog eens een leuke man om te zien. En zo zijn er nog wel wat dingen die ik aantrekkelijk vindt. Maar er zijn idd ook dingen waarin wij zo anders in het leven staan. Ik denk niet dat het verliefd op het verliefd zijn is, ik denk dat het wel een gevalletje is van, gewoon verliefd op deze man.quote:Op zondag 7 december 2014 21:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zo dan. Rationeel zoveel verschillen en, buiten je eigen relatie, zoveel seinen die op rood staan. Waarom is hij dan zo leuk? Of ben je verliefd op het verliefd zijn?
de fase van zelfbevestiging las ik ergens... Schijnbaar de tijd om compromis te sluiten.quote:Op zondag 7 december 2014 21:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Na 3 en half jaar? Dat is meer een fase die je na 3 en halve maand hebt lijkt me.
Dat speciale iets wat niet onder woorden te brengen is, dat is er imo altijd in een relatie, hoe goed of slecht het ook gaat.
Als de collega van haar morgen tegen haar zegt laat alles achter we gaan samen iets beginnen doet ze het. Het enige wat haar tegenhoudt is dat hij haar vage signalen geeft omdat hij uiteraard alleen seks met haar wil en zij nu in de war is.quote:Op zondag 7 december 2014 21:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zo dan. Rationeel zoveel verschillen en, buiten je eigen relatie, zoveel seinen die op rood staan. Waarom is hij dan zo leuk? Of ben je verliefd op het verliefd zijn?
Hou eens op met je vooroordelen en kortzichtigheid.quote:Op zondag 7 december 2014 22:02 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Als de collega van haar morgen tegen haar zegt laat alles achter we gaan samen iets beginnen doet ze het. Het enige wat haar tegenhoudt is dat hij haar vage signalen geeft omdat hij uiteraard alleen seks met haar wil en zij nu in de war is.
Hier ben ik het mee eens.quote:Op zondag 7 december 2014 21:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gaat niet meer terugkomen. Echt niet. Kun je nog zo hard "aan gaan werken" of je best voor doen of op blijven hopen, maar it's gone and it will be gone forever.
Dat gaat niet vanzelf weg, denk ik.quote:Op zondag 7 december 2014 22:01 schreef deerntie het volgende:
, ik denk dat het wel een gevalletje is van, gewoon verliefd op deze man.
Dat is zijn 'normale' manier van reageren in topics.quote:Op zondag 7 december 2014 22:03 schreef deerntie het volgende:
[..]
Hou eens op met je vooroordelen en kortzichtigheid.
Dit is medelijden... geen liefde...quote:Op zondag 7 december 2014 21:56 schreef deerntie het volgende:
Het minste wat ik kan doen is vriend nog een eerlijke kans geven.
Ik hoop het ook, nu nog hopen dat ik op korte termijn een beetje leuke baan in mijn studie richting kan vinden (een beetje dan, want dat heb ik nu ook niet)quote:Op zondag 7 december 2014 22:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat gaat niet vanzelf weg, denk ik.
Hij blijft telkens die leuke kerel. En jouw vriend doet hartstikke zijn best, maar jouw gevoel gaat zo niet terugkomen.
Dus ik blijf erbij wat ik eerder zei: je gaat weg daar en ik hoop dat je hem dán dus kunt gaan vergeten.
Haar huidig vriend biedt zekerheid. Collega is spannend maar oh zo'n erge onzekerheid. Sorry maar het is zo ts. Misschien heb je het bewust niet helemaal door maar ik ben vaak genoeg je collega geweest voor anderen.quote:Op zondag 7 december 2014 22:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is zijn 'normale' manier van reageren in topics.
Waarom zou je persé een compromis moeten sluiten over zulke wezenlijke zaken? Relaties gaan weleens voorbij of over en als je al 4 maanden aan het twijfelen bent en onderhuids al jaren een "verwaarlozings-issue" ervaart wat is dan de reden om er mee door te gaan als ook nog eens datgene wat het so speciaal maakte verdwenen is?quote:Op zondag 7 december 2014 22:02 schreef Sjeen het volgende:
de fase van zelfbevestiging las ik ergens... Schijnbaar de tijd om compromis te sluiten.
Maar goed, ook al is dat speciale er altijd, het wil niet zeggen dat je dat daadwerkelijk ook altijd ervaart.
Nú wel, ja.quote:Op zondag 7 december 2014 22:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit is medelijden... geen liefde...
Nou ja ik wens je veel wijsheid met je besluit. Het is een moeilijk beslissing maar misschien ook weer niet.quote:Op zondag 7 december 2014 22:03 schreef deerntie het volgende:
[..]
Hou eens op met je vooroordelen en kortzichtigheid.
hola, wacht even... Ik zei dar ik gelezen had ergens op een site dat het schijnbaar de periode was van compromis sluiten. Persoonlijk heb ik geen idee, kan me van die periode weinig meer herinneren.quote:Op zondag 7 december 2014 22:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waarom zou je persé een compromis moeten sluiten over zulke wezenlijke zaken? Relaties gaan weleens voorbij of over en als je al 4 maanden aan het twijfelen bent en onderhuids al jaren een "verwaarlozings-issue" ervaart wat is dan de reden om er mee door te gaan als ook nog eens datgene wat het so speciaal maakte verdwenen is?
Ik bedoel....ik ben ook heel grappig, vriendelijk, zorgzaam, sympathieketc. , maar ik mag toch hopen dat ik niet om die reden een relatie met iemand heb. Daarvoor is meer nodig. Veel meer.
Ik ben het hier ook niet mee eens. Weet uit ervaring dat je dit wel degelijk nog recht kan trekken, maar dat daar veel effort in kan gaan zitten. Ik denk dat TS ook eens goed naar haar eigen gedrag moet gaan kijken. Misschien houdt ze haar vriend nog onbewust op een afstandje omdat ze bang is om teleurgesteld te worden (zoals we al een aantal keer heeft meegemaakt). Die verliefdheid is een uiting hiervan.quote:Op zondag 7 december 2014 21:51 schreef Kingstown het volgende:
Gaat niet meer terugkomen. Echt niet. Kun je nog zo hard "aan gaan werken" of je best voor doen of op blijven hopen, maar it's gone and it will be gone forever.
Kort, bondig en ook nog verstandige tekstquote:Op maandag 8 december 2014 11:37 schreef Beauke het volgende:
Je doet verder niks met die verliefdheid en bent ook niet van plan er iets mee te doen zo te lezen. Waarom er niet van genieten (in stilte)? Lijdt je werk er onder, of het plezier in je werk? De banen liggen in ieder geval niet voor het oprapen dus je kunt hem niet zomaar uit je leven wegkrijgen. Die verliefdheid gaat ook weer over.
Tegelijk investeren in de relatie met je vriend. Echt meer tijd vrijmaken voor elkaar en minder langs elkaar heen leven. Maar dat moet ook vanuit zijn kant komen.
Je bent niet eerlijk tegen hem.quote:Op zondag 7 december 2014 21:22 schreef deerntie het volgende:
Wat heb ik nou weer misdaan dan? Ik kies voor mijn vriend, heb nooit overwogen om iets met collega uit te spoken, ga niet vreemd, niks van dat alles. Ik weet alleen niet hoe ik verstand + gevoel op 1 lijn moet krijgen...
Ze zegt dat er iets moet veranderen omdat hij geen tijd voor haar vrijmaakt, lijkt me geen vage reden. Die verliefdheid kwam er later pas bij en is misschien een gevolg van het aandachttekort... Ik vind dat ze het heel eerlijk aanpakt door niets met haar verliefde gevoelens te doen en toch te werken aan de relatie,,,quote:Op maandag 8 december 2014 12:37 schreef probeer het volgende:
Je bent niet eerlijk tegen hem.
Je komt met een of andere vage, valse reden .. "er moet iets veranderen", terwijl het dus simpelweg komt omdat jij gevoelens voor een ander hebt. Je schuift dus gedeeltelijk je vriend de schuld in de schoenen voor iets wat puur en alleen bij jou vandaan komt. En dat is niet eerlijk van je.
Ze zegt dat ze het al vaker heeft aangekaart, klopt. Maar het werd pas een echt obstakel (als in, mogelijk einde relatie) toen mevrouw gevoelens voor een ander kreeg. Dat staat ook allemaal duidelijk in haar OP:quote:Op maandag 8 december 2014 12:45 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Ze zegt dat er iets moet veranderen omdat hij geen tijd voor haar vrijmaakt, lijkt me geen vage reden. Die verliefdheid kwam er later pas bij en is misschien een gevolg van het aandachttekort... Ik vind dat ze het heel eerlijk aanpakt door niets met haar verliefde gevoelens te doen en toch te werken aan de relatie,,,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |