abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147200790
Ik werk momenteel zo'n 3 jaar bij het bedrijf waar ik werk. Ben er begonnen voor mijn stage en na mijn afstuderen een baan aangeboden gekregen. Tijdens deze gehele tijd ben ik goede vrienden geworden met een man die daar ook werkt.

Toen ik daar kwam had hij een relatie en ik ook. We hadden een moeilijk begin, maar ik denk dat we elkaar daarna een kans hebben gegeven om elkaar echt te leren kennen en zijn daarna vrienden geworden. We zagen elkaar zowel tijdens werktijd, als na werktijd. Ik heb mij sinds die tijd altijd vertrouwd bij hem gevoeld en zijn naar elkaar toe gegroeid. Zo voelt het voor mij dan. Want ik ga niet echt met andere mannen om op de manier dat ik met hem omga. Behalve met mijn vriend.

Sinds een half jaar is hij single en date hij met andere vrouwen. Toen hij een relatie had voelde ik geen enkele jaloezie, maar op het moment dat hij ging daten een beetje wel. Vooral als hij mij erover vertelde. Of misschien het gevoel dat hij mij niet als date zag. Maarja, ik had nog een relatie, dus waarom voel ik mij dan zo kut. Ook al weet ik al die dingen, blijft het maar door mijn hoofd heengaan en voel ik me kut.

Ik zit dus al een hele tijd in een situatie die ik op een of andere manier niet kan of wil begrijpen en mijzelf zelfs down voel daardoor. Dit terwijl we een vriendschap hebben en goed met elkaar om kunnen gaan, omdat we voor mijn gevoel juist heel verschillend zijn. Daarom zijn de gevoelens zo tegenstrijdig.

Ben nu een beetje op het punt dat ik het niet meer langer zo kan volhouden en alleen met mijn gevoelens bezig zijn. Ik twijfel enorm om hem het te vertellen, maar dat is geen optie want dan maak ik mijzelf belachelijk. Of zo voelt het.

Weet gewoon niet wat te doen en elke optie lijkt wel idioot. Behalve de optie ontslag nemen, maarja dat is niet echt een optie zonder een nieuwe baan en dan geen recht op ww.
  maandag 1 december 2014 @ 21:37:26 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147201334
Wat wil je (nog) met je huidige vriend...?
pi_147201408
The fuck, even tussen neus en lip door een regeltje over je vriend om vervolgens een hele proza over deze gast te schrijven. :').
pi_147201685
Wat fijn dat je je vooral druk maakt over je collega en niet over je relatie.
  † In Memoriam † maandag 1 december 2014 @ 21:47:39 #5
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_147201863
Ja, eerste vraag is inderdaad wat je (nog) voor je vriend voelt. Hoe belangrijk is je relatie voor je? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_147202269
Ik weet niet hoe ik over alles moet nadenken. Als ik mijn vriend zie voel ik me goed, maar als ik een appje zou krijgen van mijn collega voel ik me misschien nog wel beter. Ik denk ook dat mijn relatie ergens verpest is. Het is duidelijk dat mijn vriend iets voelt, maar bij elke optie of eventuele beslissing kan ik 100 dingen opnoemen waarom iets wel of vooral niet te doen. Daarom blijf ik dan weer met tegenstrijdige gevoelens zitten en verandert er helemaal niks.
pi_147202612
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:54 schreef meddi het volgende:
Ik weet niet hoe ik over alles moet nadenken. Als ik mijn vriend zie voel ik me goed, maar als ik een appje zou krijgen van mijn collega voel ik me misschien nog wel beter. Ik denk ook dat mijn relatie ergens verpest is. Het is duidelijk dat mijn vriend iets voelt, maar bij elke optie of eventuele beslissing kan ik 100 dingen opnoemen waarom iets wel of vooral niet te doen. Daarom blijf ik dan weer met tegenstrijdige gevoelens zitten en verandert er helemaal niks.
Alles draait om jou of niet? Heb je wel door hoe egoïstisch je bezig bent terwijl je een relatie hebt? Doe die vriend van je een plezier en maak het lekker uit. Hij verdient iemand die wel 100% voor hem gaat en niet achter zijn rug om al aan het kijken is naar waar het gras groener kan zijn. :r
  Moderator dinsdag 2 december 2014 @ 09:40:24 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_147210916
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:38 schreef zarGon het volgende:
The fuck, even tussen neus en lip door een regeltje over je vriend om vervolgens een hele proza over deze gast te schrijven. :').
quote:
15s.gif Op maandag 1 december 2014 21:44 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat fijn dat je je vooral druk maakt over je collega en niet over je relatie.
Was ook mijn eerste gedachte. Overigens leid ik uit die OP ook af dat ze het niet zegt omdat ze zich dan belachelijk zou maken. Oftewel, als ze zich NIET belachelijk zou maken zou ze het zeggen, en als hij het dan ook zou willen dan zou ze haar vriend direct droppen? of wat?
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 2 december 2014 @ 09:47:17 #9
16180 crew  CoolGuy
pi_147211045
quote:
Ik denk dat je dat heel erg goed weet. Ik denk dat jij gewoon doet alsof je het allemaal niet snapt omdat dat je beter uit komt. Je hebt namelijk maar een paar opties, en het is geen rocket science om die te bedenken.

1 - Je verbreekt het contact met die gast
2 - Je verbreekt het contact met die gast niet en houdt verder je mond.
3 - Je verbreekt het contact met die gast niet en houdt niet je mond, oftewel je verteld hem wat je voelt

in combinatie met:

4 - Je gaat weg bij je vriend vanwege die gevoelens voor een ander
5 - je blijft bij je vriend ondanks die gevoelens voor een ander

Wat jij nu doet is optie 2 icm optie 5. Je doet wel alsof je het niet snapt, maar je snapt het heel goed. Je WIL het contact met die andere gast helemaal niet verbreken, en je wil het blijkbaar ook niet tegen je vriend zeggen (want dat heb je dus ook niet gedaan). Oftewel, je wil blijkbaar je vriend vooralsnog aanhouden, tot je weet of je kans maakt bij die andere gast, en de enige manier hoe je daar achter gaat komen is door te zeggen wat je voor m voelt en kijken wat zijn reactie is, maar dat wil je dan weer niet want je bent bang voor het antwoord.

Het is niet zo dat je niet weet wat je zou moeten doen, het is dat je dat niet WIL doen uit angst dat die gast je afwijst en dat je vriend zegt 'bekijk jij het even' en jij dus met lege handen staat.

In mijn ogen zou je hoe dan ook optie 4 moeten doen, want je gevoelens voor je vriend zijn niet meer zuiver. Je hebt blijkbaar de behoefte gehad iemand anders toe te laten op een niveau dat niet normaal is als je volkomen tevreden bent met je vriend en je relatie, dus er schort in jouw ogen wat aan de relatie.

DAn moet je of bij je vriend weg gaan of er met je vriend aan gaan werken zonder contact met die ander, das ook geen rocket science, maar ook daarvoor heb je blijkbaar niet gekozen. Dan is mijn conclusie dat jouw vriend beter verdiend dan dit hele gedoe.
pi_147211187
quote:
Je moet je zelf afvragen bij wie je liever bent. Als dat niet bij je vriend is dan maak je eerst een eind aan je relatie. Dan ga je eventueel iets tegen die collega zeggen over je gevoelens.

Ik weet dat het verleidelijk is eerst de nieuwe man te testen en kijken of hij jou ook wil voordat je je relatie uitmaakt, maar een partner is geen paar schoenen. Schoenen heb je nodig en dus koop je eerst nieuwe voordat je je oude weggooit. Je kan ook zonder relatie dus behandel je je partner niet als een oud paar schoenen.
pi_147211232
:D

Tjah, waar wil je heen met je vriend? Je hebt denk ik twee opties

1) Afkappen met je vriend en er voor gaan met je collega
2) Afkappen met je collega en er voor gaan met je vriend

Maar dat wist je zelf ook wel? Maar jij zoekt uiteraard naar een failsafe manier zodat je niet straks eindigt in;

3) ALLES WEGGGGGG
pi_147213508
Beetje trieste reacties hier. Typisch Fok!kers om de toetsenbordridder uit te hangen zodra iemand zijn relatie op een normale manier kapotgaat. De TS is gewoon stiekem verliefd op een ander, daar is niks immoreel aan, dat overkomt de beste. Dat gelul ook van 'je vriend verdient beter'... :') Alsof jullie allemaal met hem knikkeren.

TS, laten we eerlijk zijn, je relatie bloed helemaal dood hier, terwijl je afstevent op een stiekem en best wel fout moment met je collega. Als dit geen korte bevlieging is, wordt het tijd om je relatie onder de loep te nemen. En iedereen die tegen je zegt dat je het NU moet uitmaken omdat je anders een schijtwijf bent, is zelf een beetje zielig.
-nee-
  dinsdag 2 december 2014 @ 11:49:30 #13
290081 VitaminWater
Geen ondertitel
pi_147213667
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:41 schreef Marsenal het volgende:
Beetje trieste reacties hier. Typisch Fok!kers om de toetsenbordridder uit te hangen zodra iemand zijn relatie op een normale manier kapotgaat. De TS is gewoon stiekem verliefd op een ander, daar is niks immoreel aan, dat overkomt de beste. Dat gelul ook van 'je vriend verdient beter'... :') Alsof jullie allemaal met hem knikkeren.

TS, laten we eerlijk zijn, je relatie bloed helemaal dood hier, terwijl je afstevent op een stiekem en best wel fout moment met je collega. Als dit geen korte bevlieging is, wordt het tijd om je relatie onder de loep te nemen. En iedereen die tegen je zegt dat je het NU moet uitmaken omdat je anders een schijtwijf bent, is zelf een beetje zielig.
Ik wilde iets soortgelijks typen, want er zijn alweer wat bekende namen present die graag vegen uit de pan geven aan dames die twijfelen over hun relatie.
Nieuwsflits, elke volwassene heeft dat weleens gehad. En ja, dat is kut voor jezelf en minstens zo erg voor de ander, maar het gebeurt.

Nog even en ze moet op de brandstapel als ze niet binnen 3 posts toegeeft dat ze haar vriend niet verdient en die andere gozer uit haar leven bant.
Ik heb geen signature.
pi_147213884
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:49 schreef VitaminWater het volgende:

[..]

Ik wilde iets soortgelijks typen, want er zijn alweer wat bekende namen present die graag vegen uit de pan geven aan dames die twijfelen over hun relatie.
Nieuwsflits, elke volwassene heeft dat weleens gehad. En ja, dat is kut voor jezelf en minstens zo erg voor de ander, maar het gebeurt.

Nog even en ze moet op de brandstapel als ze niet binnen 3 posts toegeeft dat ze haar vriend niet verdient en die andere gozer uit haar leven bant.
Zie je dan niet dat dit al verder gaat dan het stadium waarin ze twijfelt over haar relatie? Zij is al tijdenlang emotioneel aan het vreemdgaan met haar collega. Ze gaat met die collega om zoals ze met haar vriend omgaat, terwijl ze een relatie heeft. Alleen het seks aspect ontbreekt (nog). Ook geeft zij aan haar collega stiekem leuker te vinden dan haar vriend. Zij is echter bang dat haar collega niet hetzelfde voelt als zij. Oftewel haar vriend wordt gebruikt als back-up plan voor het geval een relatie met haar collega er niet in zit. Zit die collega een relatie wel zitten dan wordt haar vriend nog de volgende dag gedumpt. Daarom verdient hij beter, iemand die wel volledig voor hem gaat.
  dinsdag 2 december 2014 @ 12:10:00 #15
416020 K44S
The bearded man
pi_147214108
TS, als je al een TT begint met die woorden.... zeg je jezelf al genoeg toch?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  Moderator dinsdag 2 december 2014 @ 12:14:29 #16
16180 crew  CoolGuy
pi_147214193
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zie je dan niet dat dit al verder gaat dan het stadium waarin ze twijfelt over haar relatie? Zij is al tijdenlang emotioneel aan het vreemdgaan met haar collega. Ze gaat met die collega om zoals ze met haar vriend omgaat, terwijl ze een relatie heeft. Alleen het seks aspect ontbreekt (nog). Ook geeft zij aan haar collega stiekem leuker te vinden dan haar vriend. Zij is echter bang dat haar collega niet hetzelfde voelt als zij. Oftewel haar vriend wordt gebruikt als back-up plan voor het geval een relatie met haar collega er niet in zit. Zit die collega een relatie wel zitten dan wordt haar vriend nog de volgende dag gedumpt. Daarom verdient hij beter, iemand die wel volledig voor hem gaat.
Dit. Dit is geen 'ik twijfel' meer. Nee, TS wordt blijer van een appje van die gast dan dat ze blij wordt van haar eigen vriend. DAn ben je echt al een paar bruggen te ver gegaan. Er is niks mis mee iemand anders leuk te gaan vinden, die shit gebeurd, maar besef dan wel dat dat alleen maar kan als je huidige relatie hét niet is voor je, anders had je daar helemaal niet voor open gestaan. Ook dát kan, maar wat er daarna gebeurd is een standaard 'schoenen nog niet wegggooien voor je nieuwe hebt' verhaaltje, wat in mijn ogen dus niet kan.
  dinsdag 2 december 2014 @ 12:16:50 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_147214245
Typisch gevalletje

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 2 december 2014 @ 12:16:56 #18
290081 VitaminWater
Geen ondertitel
pi_147214247
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nee, zo stellig als wat jij beweert lees ik niet terug in haar post, ook niet tussen de regels door. Al met al gaat ze helemaal niet vreemd en heeft ze het er zelfs nog nooit met die collega over gehad. Het zit allemaal in haar hoofd, meer vragen dan antwoorden. Dus om haar nou af te maken om wat ze beschrijft snap ik niet en dat is zeker iets wat hier wel gaat gebeuren, kijk maar eens wat andere topics over dit onderwerp met dezelfde reageerders.

En misschien moet ze het wel uitmaken en loopt haar relatie inderdaad op niets uit. Maar tot je die belissing hebt gemaakt is het best ingewikkeld om het op een rijtje te krijgen. Dat is niks bijzonders en overkomt de meeste mensen weleens. Zolang ze niet actief probeert die ander te verleiden en vooral nog met vragen zit heeft ze niks verkeerds gedaan. Uit twijfel onstaat nou eenmaal snel dat je in andere aantrekkelijke of leuke personen dingen gaat zien die je nu mist.
Iedereen moet leren dit soort dingen te herkennen en er mee om te gaan, maar sommigen hier hebben het hele verhaal al in hun hoofd zitten (waarschijnlijk vervelende ervaringen van henzelf) en projecteren alle negatieve dingen op haar.
Ik heb geen signature.
  dinsdag 2 december 2014 @ 12:19:40 #19
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_147214331
R&P heeft echt een abonnement op dit soort topics, hè :')
  Moderator dinsdag 2 december 2014 @ 12:20:47 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_147214361
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:16 schreef VitaminWater het volgende:

[..]

Nee, zo stellig als wat jij beweert lees ik niet terug in haar post, ook niet tussen de regels door. Al met al gaat ze helemaal niet vreemd en heeft ze het er zelfs nog nooit met die collega over gehad. Het zit allemaal in haar hoofd, meer vragen dan antwoorden. Dus om haar nou af te maken om wat ze beschrijft snap ik niet en dat is zeker iets wat hier wel gaat gebeuren, kijk maar eens wat andere topics over dit onderwerp met dezelfde reageerders.

En misschien moet ze het wel uitmaken en loopt haar relatie inderdaad op niets uit. Maar tot je die belissing hebt gemaakt is het best ingewikkeld om het op een rijtje te krijgen. Dat is niks bijzonders en overkomt de meeste mensen weleens. Zolang ze niet actief probeert die ander te verleiden en vooral nog met vragen zit heeft ze niks verkeerds gedaan. Uit twijfel onstaat nou eenmaal snel dat je in andere aantrekkelijke of leuke personen dingen gaat zien die je nu mist.
Iedereen moet leren dit soort dingen te herkennen en er mee om te gaan, maar sommigen hier hebben het hele verhaal al in hun hoofd zitten (waarschijnlijk vervelende ervaringen van henzelf) en projecteren alle negatieve dingen op haar.
Je hoeft ook niet tussen de regels door te lezen. Je hoeft alleen maar de regels die er staan te lezen. Daarin staat onder andere dat ze zich misschien nog wel beter voelt als ze van die gast een appje krijgt dan hoe ze zich voelt als ze haar eigen vriend ziet. Ze zegt ook dat ze met niemand anders zo om gaat dan met deze gast, buiten haar vriend dan.

Oftewel, (op sex na) staat die gast op hetzelfde niveau als haar vriend qua 'omgaan met'. In mijn ogen ben je dan al een paar bruggen te ver.
  dinsdag 2 december 2014 @ 12:21:38 #21
416020 K44S
The bearded man
pi_147214389
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:16 schreef jogy het volgende:
Typisch gevalletje

[ afbeelding ]
Koe in het nauw gedreven ?
  dinsdag 2 december 2014 @ 12:21:57 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_147214400
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:21 schreef K44S het volgende:

[..]

Koe in het nauw gedreven ?
Gras is groener bij de buren :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 2 december 2014 @ 12:22:42 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147214418
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:19 schreef RipMcPants het volgende:
R&P heeft echt een abonnement op dit soort topics, hè :')
Dit is de derde al, binnen twee, drie weken?
Zelfde strekking!
  dinsdag 2 december 2014 @ 12:22:52 #24
416020 K44S
The bearded man
pi_147214421
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Gras is groener bij de buren :P.
whahahah _O-
  dinsdag 2 december 2014 @ 12:23:40 #25
290081 VitaminWater
Geen ondertitel
pi_147214440
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet tussen de regels door te lezen. Je hoeft alleen maar de regels die er staan te lezen. Daarin staat onder andere dat ze zich misschien nog wel beter voelt als ze van die gast een appje krijgt dan hoe ze zich voelt als ze haar eigen vriend ziet. Ze zegt ook dat ze met niemand anders zo om gaat dan met deze gast, buiten haar vriend dan.

Oftewel, (op sex na) staat die gast op hetzelfde niveau als haar vriend qua 'omgaan met'. In mijn ogen ben je dan al een paar bruggen te ver.
Ja het is erg duidelijk wat jij vindt. Maar denk je niet dat zij ook doorheeft dat deze situatie niet kan bestaan en daarom juist dit topic opent? Dan kun je ook normaal advies geven zonder zo verschrikkelijk kleinerend en veroordelend te doen. Ze stelt een normale vraag en heeft nog niet gezoend met die persoon of er uberhaupt over gepraat. Ze heeft twijfels en gevoelens, thats it. Dus nee, dat is niet een brug te ver, want je gevoel heb je nou eenmaal niet onder controle. Daarom vraagt ze zich af wat ze moet doen. Nog voor de brug.
Ik heb geen signature.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')