Ja, dit dus. Ik had vroeger zo'n vriendin die 'n professional shoplifter was. Toen ik zei dat ik haar niet zou kennen als het alarm zou afgaan, vond ze mij egoïstisch, haar vriendschap niet waard en een hele scène werd rond dat onderwerp gemaakt, want ze had me al 'n paar keer gestolen spulletjes cadeau gedaan. Ook het type dat drank binnen smokkelde in dancings en dan agressief werd omdat ze aan de deur werd gezet. Ze vond dat ze al meer dan genoeg aan haar verdienden doordat ze entrégeld had betaald. Begon die zo plots een tetrapak van Aldi aan de tuit te drinken, was ze hysterisch omdat een ober dat zo ruw uit haar handen had gerukt en leeggegoten in de gootsteen. Ook zo andere gieren die jouw geschenkjes of zelfs dingen van je jatten om te verkopen op internet... En nog niet beschaamd zijn he "ja maar ik had geld nodig..."quote:Op maandag 8 december 2014 21:17 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Ook mensen zonder geld kunnen heel naar zijn.
Klinkt wel een beetje als een psycho.quote:Op dinsdag 9 december 2014 13:33 schreef Woestenijhumor het volgende:
[..]
Ja, dit dus. Ik had vroeger zo'n vriendin die 'n professional shoplifter was. Toen ik zei dat ik haar niet zou kennen als het alarm zou afgaan, vond ze mij egoïstisch, haar vriendschap niet waard en een hele scène werd rond dat onderwerp gemaakt, want ze had me al 'n paar keer gestolen spulletjes cadeau gedaan. Ook het type dat drank binnen smokkelde in dancings en dan agressief werd omdat ze aan de deur werd gezet. Ze vond dat ze al meer dan genoeg aan haar verdienden doordat ze entrégeld had betaald. Begon die zo plots een tetrapak van Aldi aan de tuit te drinken, was ze hysterisch omdat een ober dat zo ruw uit haar handen had gerukt en leeggegoten in de gootsteen. Ook zo andere gieren die jouw geschenkjes of zelfs dingen van je jatten om te verkopen op internet... En nog niet beschaamd zijn he "ja maar ik had geld nodig..."
Wat een rare mensen ken jij toch allemaal.quote:Op dinsdag 9 december 2014 13:33 schreef Woestenijhumor het volgende:
[..]
Ja, dit dus. Ik had vroeger zo'n vriendin die 'n professional shoplifter was. Toen ik zei dat ik haar niet zou kennen als het alarm zou afgaan, vond ze mij egoïstisch, haar vriendschap niet waard en een hele scène werd rond dat onderwerp gemaakt, want ze had me al 'n paar keer gestolen spulletjes cadeau gedaan. Ook het type dat drank binnen smokkelde in dancings en dan agressief werd omdat ze aan de deur werd gezet. Ze vond dat ze al meer dan genoeg aan haar verdienden doordat ze entrégeld had betaald. Begon die zo plots een tetrapak van Aldi aan de tuit te drinken, was ze hysterisch omdat een ober dat zo ruw uit haar handen had gerukt en leeggegoten in de gootsteen. Ook zo andere gieren die jouw geschenkjes of zelfs dingen van je jatten om te verkopen op internet... En nog niet beschaamd zijn he "ja maar ik had geld nodig..."
Ja is wel zo. Armoede kruipt echt zodanig in je botten, dat veel mensen gaan schuimen overal en het maar de taak vinden van anderen om solidair te zijn met hen. Ik had dat ook wel in de periodes waarin ik zwarte sneeuw zag. Het lijkt dan alsof werkelijk iederéén het beter heeft en superegoïstisch is. Toen mijn pc crashte en ik aan een studiegenoot vroeg of ik bij haar mocht printen (ja, het waren wel 25 bladzijden toegegeven) ter voorbereiding van het examen, en ze wou niet omdat die printer nog vrij nieuw was en ze deed dan zo'n uitspraken als "het kan toch niet dat je zó weinig geld hebt dat je niet vlug een tweedehands pc op Kapaza kan kopen", kan je echt wel uit je vel springen. Te lang aan zo'n situaties worden blootgesteld, maakt je op den duur wel zo knetter dat je vindt dat je maar mag stelen bij Kruidvat, want die maken toch winst genoeg.quote:Op dinsdag 9 december 2014 13:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klinkt wel een beetje als een psycho.
Dit.quote:Op dinsdag 9 december 2014 01:39 schreef Grunge. het volgende:
Ik merk aan sommige (gefrustreerde) mannen in mijn omgeving dat zij daadwerkelijk denken dat 'de meeste vrouwen' op mannen met geld vallen. Op mannen met een dure auto zoals in het filmpje. (Oh ja, en op 'klootzakken' natuurlijk.) Zelf herken ik het totaal niet, ik kan er niet eens tegen als ik een cadeautje van een vriendje krijg omdat ik me dan al bezwaard voel. Daarbij wil ik niet afhankelijk zijn van een man. Ook heb ik ambities. Ik weet zeker dat 'de golddigger' maar een heel klein percentage van alle vrouwen bezet, vooral in Nederland. Vrouwen die al hun tijd aan hun uiterlijk spenderen en daarna naar de Miljonairsbeurs gaan, dat soort types.
Er is gewoon een onderlaag van de bevolking waar "normale" mensen doorgaans niet mee worden geconfronteerd. En naast het sociaal gegeven, zijn mensen in alle lagen meestal nogal op zichzelf gericht. Ik geloof niet zo erg in slechtheid in zijn puurste vorm -en als dat voorkomt, is het een serieus ziektebeeld lijkt me- maar eerder soort egoïsme. Uiteraard is een milde vorm daarvan wenselijk, zelfbehoud enzo weet je wel, maar ik vind dat velen er zich ook achter verschuilen als ze eigenlijk wel in staat zouden kunnen zijn een minimum aan solidariteit, empathie, hulp, etc... kunnen bieden zonder dat hun persoonlijke levenssfeer en ontplooiing in gedrang komt.quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:11 schreef Beauke het volgende:
[..]
Wat een rare mensen ken jij toch allemaal.
als ze lekker is wel hoor.quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zou jij als man een zwerver in huis nemen dan?
De meeste vrouwen vallen op mannen die voor zichzelf kunnen zorgen en zich niet om de haverklap in de schulden steekt en vervolgens nog perse die nieuwe tv willen kopen.
Het getuigt van volwassenheid en zelfredzaamheid als een man het financieel goed voor elkaar heeft.
En dan hoeft die persoon echt niet rijk te zijn, maar wel zodanig dat hij voor zichzelf kan zorgen.
Dus nee, ik zou geen zwerver in huis halen, als mij dat een hoer maakt dan kan ik daar prima mee leven.
Oh, zo bedoel ik het ook niet, hoor. Ik weet ook dat zoiets lief bedoeld kan zijn. Maar aangezien ik zelf helemaal niets om luxe geef is het ook gewoon zonde van het geldquote:Op dinsdag 9 december 2014 10:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Alles binnen context Grunge en niet alles is zwart-wit.
Sommige dingen kunnen gewoon heel leuk zijn om samen te doen zonder dat je meteen alleen maar materialistisch bent en/of dat je alleen maar indruk wilt maken op de ander.
Champagne-ontbijt in een 5-sterren hotel wat ik ooit gehad heb met een vreindin was echt té grappig en we hebben verschrikkelijk veel lol gehad, alleen heeft het verder geen enkele waarde. Afgezien van de mooie herinnering, maar om me datzelf te ontzeggen, omdat je anders te materialistisch zou zijn neuh.
Niets mis met idealisme (integendeel zelfs), maar dat wil niet zeggen dat je nooit plezier mag hebben....ook als het toevallig een paar centjes kost.
Ik denk dat er wel wat in zit in het idee dat armere mensen vrijgeviger zijn. Deze mensen hebben namelijk meer besef hoe het voelt om hulp nodig te hebben. Als zij het nodig hebben willen ze ook graag dat jij hetzelfde voor ze doet. Overigens vind ik het ook wel érg weinig solidair van die klasgenote, dat ze niet even voor je wil printen omdat haar printer "vrij nieuw" is.quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:18 schreef Woestenijhumor het volgende:
[..]
Ja is wel zo. Armoede kruipt echt zodanig in je botten, dat veel mensen gaan schuimen overal en het maar de taak vinden van anderen om solidair te zijn met hen. Ik had dat ook wel in de periodes waarin ik zwarte sneeuw zag. Het lijkt dan alsof werkelijk iederéén het beter heeft en superegoïstisch is. Toen mijn pc crashte en ik aan een studiegenoot vroeg of ik bij haar mocht printen (ja, het waren wel 25 bladzijden toegegeven) ter voorbereiding van het examen, en ze wou niet omdat die printer nog vrij nieuw was en ze deed dan zo'n uitspraken als "het kan toch niet dat je zó weinig geld hebt dat je niet vlug een tweedehands pc op Kapaza kan kopen", kan je echt wel uit je vel springen. Te lang aan zo'n situaties worden blootgesteld, maakt je op den duur wel zo knetter dat je vindt dat je maar mag stelen bij Kruidvat, want die maken toch winst genoeg.
Ik begrijp ook niet waarvan dat idee komt dat arme mensen net het vrijgevigste zijn. Of jawel, zijn meestal van die rondreizende rugzakken die bij lokale bevolking logeren, niet snappende dat ze misschien die mensen iets moeten geven voor de moeite. En dan lullen hoe zo'n een familie in een hutje zo gastvrij was hen daar gratis te laten verblijven, ook ondertussen vergeten hoe de straatkinderen rond hen zwermden als vliegen rond een pot confituur.
Waarom vind jij het belangrijk of wij dat erg vinden?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:59 schreef agter het volgende:
Ik val wel op mannen met geld. Of in elk geval op mannen die minimaal even veel geld als ik hebben.
Is dat verkeerd?
Overigens, geld trouwt geld.
er loopt inmiddels een topic van 3 pagina's over... Ik vraag dus of men het verkeerd vindt.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom vind jij het belangrijk of wij dat erg vinden?
Vrijwel niemand vind dat verkeerd, het is gewoon leuk om te bashen.quote:Op woensdag 10 december 2014 01:12 schreef agter het volgende:
[..]
er loopt inmiddels een topic van 3 pagina's over... Ik vraag dus of men het verkeerd vindt.
Dat is ze ook als je zo dom bent om zonder voorwaarden te trouwen/een partnerschap aan te gaanquote:Op zondag 7 december 2014 12:38 schreef terrastegel het volgende:
Het ergste is nog dat ze denken dat zij ook rijk zijn als ze een man hebben met veel geld.
Aha-erlebnis...quote:Op woensdag 10 december 2014 01:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vrijwel niemand vind dat verkeerd, het is gewoon leuk om te bashen.
Nou niet serieus- serieus... maar het staat wel hier, en niet in de klaagbaak, he.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij dacht eerst dat mensen er serieus tegen waren?
Klaag ik ?quote:Op woensdag 10 december 2014 12:17 schreef Woestenijhumor het volgende:
[..]
Nou niet serieus- serieus... maar het staat wel hier, en niet in de klaagbaak, he.
Ik doelde eerder op jouw reden van aanwezigheid op het forum
Er is geen goed of fout. Als jij geld het belangrijkste criterium vindt bij jouw keuze van een partner, dan is dat prima.quote:Op woensdag 10 december 2014 00:59 schreef agter het volgende:
Ik val wel op mannen met geld. Of in elk geval op mannen die minimaal even veel geld als ik hebben.
Is dat verkeerd?
Overigens, geld trouwt niet.quote:
Dit.quote:Op zondag 7 december 2014 12:29 schreef BasEnAad het volgende:
Geld is aanzien/macht. Daar kicken vrouwen op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |