abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 december 2014 @ 11:45:22 #251
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_147386373
De Israëliër Alon Yefet fluit Standard Luik-Feyenoord.

UEFA MAFIA
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_147386388
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:45 schreef Caland het volgende:
De Israëliër Alon Yefet fluit Standard Luik-Feyenoord.

UEFA MAFIA
UEJA
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_147386896
quote:
Hans Vervat gaat er niet van uit dat voor de jaarwisseling een besluit is genomen over het stadion-plan van BAM. De door Feyenoord aangestelde hoofdverkenner wacht nog altijd op een definitieve versie van de bouwgigant en heeft daarom de beslissingstermijn verlengd tot eind januari

In mei 2014 werd besloten de opdracht voor vernieuwbouw van de Kuip in principe te gunnen aan bouwbedrijf BAM. Vanaf dat moment zou een half jaar worden genomen om de plannen te concretiseren en een definitief besluit te nemen. Dat half jaar wordt nu verlengd.

Hans Vervat daarover: “Aanstaande dinsdag is er een grote bijeenkomst met de Raden van Commissarissen van voetbalclub en stadion en de Sportclub Feyenoord als grootaandeelhouder in het stadion. We presenteren daar de stand van zaken op dit moment. Voor besluitvorming en presentatie van de plannen aan de buitenwereld is het dan nog te vroeg. Met de feestdagen en vakanties voor de deur, liggen wij er niet wakker van als dat pas in januari gebeurt”.

De reden van de vertraging ligt volgens Vervat in een combinatie van extra wensen én het strak vasthouden aan de afgesproken bouwsom van in totaal 240 miljoen. Die bouwsom omvat de kosten voor de vernieuwbouw van het stadion (200 miljoen), de bouw van een trainingscomplex voor de profs, een nieuw onderkomen voor de Feyenoord-amateurs en de bouwrente. Vervat: “We hebben met alle betrokkenen, op alle onderwerpen, in een groot aantal werkgroepen gewerkt aan de invulling van het plan. Daar zijn allerlei nieuwe wensen uit voort gekomen. Nu we alles op een rijtje hebben zullen we, ook weer met z’n allen, moeten besluiten hoe functioneel die nieuwe wensen zijn en of we ze binnen het totaalbedrag kunnen realiseren”.

Vervat maakt korte metten met een twitter-bericht van VVD-gemeenteraadslid Maarten van de Donk, die onder meer meldde dat de Feyenoord-directie niets in het BAM-plan ziet en er daarom niet actief aan zou meewerken: “Grote onzin! Ik heb in de afgelopen maanden met ze gewerkt, ze hebben actief meegedaan in alle werkgroepen”.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_147386898
quote:
8s.gif Op maandag 8 december 2014 11:46 schreef H.FR het volgende:

[..]

UEJA
:D
pi_147386913
quote:
Feyenoord lijkt Luke Wilkshire niet te hoeven afstaan in januari. Australië doet na de jaarwisseling mee aan de Asian Cup, dat wordt gehouden van 8 tot 31 januari, en bondscoach Ange Postecoglou heeft maandag een voorselectie met liefst 46 spelers bekendgemaakt. Ondanks deze opvallend grote groep ontbreekt de naam van tachtigvoudig international Wilkshire op de lijst.

Daarmee lijkt er een definitief einde te zijn gekomen aan de interlandloopbaan van de Feyenoorder, die momenteel buitenspel staat met een hamstringblessure. "Ik heb iedere speler in overweging genomen, ik heb niemand genegeerd", beweerde Postecoglou. "Ik kan nu nog niet aan mijn selectie van 23 man denken, daarom heb ik zo'n grote groep samengesteld."

De beslissing van Postecoglou is misschien een teleurstelling voor Wilkshire, maar goed nieuws voor Feyenoord. Wanneer Australië ver komt op de Asian Cup en Wilkshire zou zijn geselecteerd, dan zou de vleugelverdediger de toppers tegen FC Twente (zijn oude werkgever) en Ajax moeten missen.
  maandag 8 december 2014 @ 12:16:29 #256
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_147387032
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_147387065
Zullen we in de tweede seizoenshelft nog wat gaan zien van Basacikoglu?
pi_147387306
quote:
5s.gif Op maandag 8 december 2014 12:18 schreef Pokkelmans het volgende:
Misschien bij Excelsior?
pi_147387411
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 11:25 schreef eight het volgende:

[..]

Stilstand moet je helemaal niet willen. Ik ben ook niet onder de indruk van de huidige plannen maar zowel vernieuwbouw als nieuwbouw bieden wél vooruitgang.
Dat lijkt me de verkeerde instelling. Je kunt beter geen risico's nemen en het geld in je zak houden als je voor 240 miljoen bijvoorbeeld slechts 10 tot 15 miljoen stijgt qua begroting, en mijn inschatting is dat dat het geval gaat zijn - in het gunstigste scenario - voor renovatie. Dan is dat die 240 miljoen niet waard, en stijg je onvoldoende om Ajax en PSV te benaderen en schiet je niets op tov de huidige situatie. Dan kun je beter niets doen. Prijs / kwaliteitverhouding is bovendien ook prut en heb je een stadion dat hooguit 50 jaar mee kan (in het meest optimistische scenario).

Dan kun je nog beter - van mijn part - 400 miljoen uitgeven aan een compleet nieuw stadion waarmee je begroting bijvoorbeeld 25 tot 35 miljoen kan groeien en dat 70 jaar mee kan. Want zo liggen wel de verhoudingen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_147387452
quote:
Het verbaasd me eerlijk gezegd dat we nog zo weinig van hem zien. Ik zie / zag in hem wel een groot talent, maar schijnbaar komt dat er nog niet uit.

Ik denk dat hij nu langzaam gebracht wordt en we hopelijk volgend seizoen meer van hem gaan zien, en het seizoen erop wellicht een vaste kracht is geworden. Hij is gelukkig ook pas 19 geloof ik.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_147387462
quote:
Zal toch wel? Vraag me af wat bij hem nu precies het probleem is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_147387765
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:34 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik denk dat hij nu langzaam gebracht wordt en we hopelijk volgend seizoen meer van hem gaan zien, en het seizoen erop wellicht een vaste kracht is geworden.
Ja, dat lijkt mij dan ook te hopen voor hem. Hij heeft nu nog Toornstra en Schaken op rechts, en Boëtius en Manu op links voor zich te dulden. Schaken zal wel vertrekken. En als Manu een beetje indruk weet te maken op de spitspositie zou Basacikoglu de concurrentie aan kunnen gaan met Boëtius en Toornstra, of hopen dat Toornstra zich op nr. 10 weet te profileren.

Vooralsnog lijkt het vooral op 3,5 miljoen die beter besteed had kunnen worden ;( .
  maandag 8 december 2014 @ 12:58:59 #263
131800 Tarado
capô de fusca
pi_147388038
Net de column van Van Hanegem gelezen, dit keer wel een goeie eigenlijk maar ik verbaasde mij een beetje over dat laatste zinnetje:

quote:
En mijn oude vriend Wim Jansen moet ook komen uiteraard, moet je kijken waar de opleiding van Feyenoord al jaren staat, dan heb je recht van spreken op zo'n symposium. Komen Wim!
Ik dacht juist dat die 2 niet door 1 deur konden of is dat een fabeltje?

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)n-zo-n-setting.dhtml
pi_147388326
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het verbaasd me eerlijk gezegd dat we nog zo weinig van hem zien. Ik zie / zag in hem wel een groot talent, maar schijnbaar komt dat er nog niet uit.

Ik denk dat hij nu langzaam gebracht wordt en we hopelijk volgend seizoen meer van hem gaan zien, en het seizoen erop wellicht een vaste kracht is geworden. Hij is gelukkig ook pas 19 geloof ik.
Dit inderdaad. Heb ook wel vertrouwen in hem eigenlijk.
pi_147388355
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 12:34 schreef eight het volgende:

[..]

Zal toch wel? Vraag me af wat bij hem nu precies het probleem is.
Is gewoon aan het wennen joh, je moet de stap van Heerenveen naar een top drie club niet onderschatten. Hier worden totaal andere dingen van een speler verwacht dan bij die Friezen, onder leiding van topcoach Van Basten.
pi_147388545
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:47 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt mij dan ook te hopen voor hem. Hij heeft nu nog Toornstra en Schaken op rechts, en Boëtius en Manu op links voor zich te dulden. Schaken zal wel vertrekken. En als Manu een beetje indruk weet te maken op de spitspositie zou Basacikoglu de concurrentie aan kunnen gaan met Boëtius en Toornstra, of hopen dat Toornstra zich op nr. 10 weet te profileren.

Vooralsnog lijkt het vooral op 3,5 miljoen die beter besteed had kunnen worden ;( .
Aan een spits bijvoorbeeld.
pi_147388885
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:22 schreef H.FR het volgende:

[..]

Aan een spits bijvoorbeeld.
Om maar eens wat te noemen.

Maarja, natuurlijk kunnen we pas over een jaar of twee kijken of de aanschaf van Basacikoglu een goede zet is geweest.
pi_147388975
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:34 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Om maar eens wat te noemen.

Maarja, natuurlijk kunnen we pas over een jaar of twee kijken of de aanschaf van Basacikoglu een goede zet is geweest.
Dat is waar, maar het is veel geld voor een speler die zich nog niet had bewezen en nog niet eens een heel seizoen Eredivisie achter de rug had.
pi_147389018
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:38 schreef H.FR het volgende:

[..]

Dat is waar, maar het is veel geld voor een speler die zich nog niet had bewezen en nog niet eens een heel seizoen Eredivisie achter de rug had.
Dat sowieso. En als je nu een budget als Man City of zo hebt, dan kun je nog een keer een gok wagen door een talentvolle jonge speler te kopen voor een smak geld. Maar voor Feyenoord is het een flinke gok.
  maandag 8 december 2014 @ 13:40:50 #270
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_147389050
Ik vind 2.5 miljoen voor een talentvolle buitenspeler nou niet direct een flinke smak geld ofzo.

Er zijn clubs in Nederland die bijna het dubbele uitgeven aan een verdediger die er geen klote van kan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_147389081
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:40 schreef Caland het volgende:
Ik vind 2.5 miljoen voor een talentvolle buitenspeler nou niet direct een flinke smak geld ofzo.

Er zijn clubs in Nederland die bijna het dubbele uitgeven aan een verdediger die er geen klote van kan.
Voor Feyenoordbegrippen is het wel een smak geld. Ajax zit natuurlijk veel ruimer in de geldzaken.
pi_147389103
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:40 schreef Caland het volgende:

Is het nu 2,5 of 3,5 miljoen? Las en lees de hele tijd die twee bedragen.
  maandag 8 december 2014 @ 13:43:27 #273
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_147389120
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:42 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Voor Feyenoordbegrippen is het wel een smak geld. Ajax zit natuurlijk veel ruimer in de geldzaken.
Ik vind het nog steeds wel meevallen. Maar mensen zijn nog steeds mad op het ontbreken van een spits en daar krijgt zelfs Bassie nu deels de schuld van :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_147389236
De stadionsoap gaat dus nog gewoon even door. Lastig om twee soaps door elkaar te hebben, spitsensoap en de stadionsoap. :{
pi_147389249
Bijgewerkte scores voor de volgende OP:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_147389275
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 13:43 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds wel meevallen. Maar mensen zijn nog steeds mad op het ontbreken van een spits en daar krijgt zelfs Bassie nu deels de schuld van :')
Tsja, Kazim is eigenlijk helemaal niet zo slecht zoals beweerd wordt. Misschien dat ik nog gekke uitspraken heb gedaan over Kazim, maar uiteindelijk valt het allemaal mee. De kwaliteit erom heen wordt ook steeds beter. Zie de Europa League bijvoorbeeld.
pi_147389387
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:48 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Tsja, Kazim is eigenlijk helemaal niet zo slecht zoals beweerd wordt. Misschien dat ik nog gekke uitspraken heb gedaan over Kazim, maar uiteindelijk valt het allemaal mee. De kwaliteit erom heen wordt ook steeds beter. Zie de Europa League bijvoorbeeld.
Mwoa, Kazim lijkt de laatste 2-3 wedstrijden iets beter te gaan draaien, maar in totnogtoe was het toch vooral voornamelijk erg veel overtredingen, erg veel zeiken, en erg veel balverlies.

Hij had dan vaak 1 bevlieging in een wedstrijd waarmee hij een kans creeerde voor hemzelf of een medespeler. De laatste 2-3 potjes lijkt ie echter iets meer ballen bij medespelers te krijgen, dus wie weet wat er nog uit komt na de winterstop (mochten we niets aantrekken en Achahbar geen kans geven)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_147389471
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:53 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Mwoa, Kazim lijkt de laatste 2-3 wedstrijden iets beter te gaan draaien, maar in totnogtoe was het toch vooral voornamelijk erg veel overtredingen, erg veel zeiken, en erg veel balverlies.

Hij had dan vaak 1 bevlieging in een wedstrijd waarmee hij een kans creeerde voor hemzelf of een medespeler. De laatste 2-3 potjes lijkt ie echter iets meer ballen bij medespelers te krijgen, dus wie weet wat er nog uit komt na de winterstop (mochten we niets aantrekken en Achahbar geen kans geven)
Ik bedoel ook een beetje dat de spelers eromheen steeds beter worden waardoor Feyenoord niet meer echt afhankelijk is van de speler die die wedstrijd in de spits staat.
pi_147389527
Volgens mij was Pellè zijn eerste seizoenshelft ook nog niet echt op dreef. Kan me herinneren nog af en toe smakelijk om hem te hebben staan lachen.
pi_147389660
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:55 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik bedoel ook een beetje dat de spelers eromheen steeds beter worden waardoor Feyenoord niet meer echt afhankelijk is van de speler die die wedstrijd in de spits staat.
De eerste 2 van je 4 zinnen leken toch wel voronameliojk betrekking te hebben op Kazim, maar goed :)

De rest van het team draait beter en beter ja, maar het goede veldspel is al een tijdje aanwezig, we domineerden in augustus al over Twente, en in september al over Ajax. Alleen het kansen creëren is iets wat erin geslepen moet worden, en dat gaat langzaamaan steeds beter.

We hadden in die beginperiode dan ook de ongelukkige situatie van het uit vorm zijn van zowel Schaken, Boëtius, als Bilal en dus alleen een Manu die af en toe wat liet zien. Boëtius lijkt nu weer een beetje terug op niveau te komen, waardoor we dus meer opties krijgen. Wat dat betreft ziet het er goed uit voor Feyenoord :)
  maandag 8 december 2014 @ 14:04:48 #281
131800 Tarado
capô de fusca
pi_147389708
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:48 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Man die gast kan er helemaal niks van en het wordt ook nooit wat, die goal van hem was ook een zondagsschot.
pi_147389969
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 14:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Man die gast kan er helemaal niks van en het wordt ook nooit wat, die goal van hem was ook een zondagsschot.
:')

Afgeven op Kazim prima, maar dit was wel gewoon geplaatst, was binnenkant voet genomen he :)
  maandag 8 december 2014 @ 14:29:06 #283
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_147390400
Stef Gronsveld en Bart Nieuwkoop komen volgend jaar van de A1 over naar Feyenoord 1. Slabbekoorn en Miazek moeten volgens mij ook over maar die hebben een aflopend contract.
  maandag 8 december 2014 @ 14:31:25 #284
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_147390476
Jeuh, we hebben weer een boete gekregen van de UEFA.

FR1908Nieuws twitterde op maandag 08-12-2014 om 14:19:17 Voor het afsteken van vuurwerk en het gooien van voorwerpen op het veld bij Feyenoord-Sevilla heeft de club een boete van ¤15.000 gekregen. reageer retweet
We hebben dit seizoen al ¤80.000 bij elkaar weten te halen en dan is het Europese seizoen nog niet eens afgelopen.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_147390630
quote:
14s.gif Op maandag 8 december 2014 14:31 schreef Happel het volgende:

FR1908Nieuws twitterde op maandag 08-12-2014 om 14:19:17 Voor het afsteken van vuurwerk en het gooien van voorwerpen op het veld bij Feyenoord-Sevilla heeft de club een boete van ¤15.000 gekregen. reageer retweet
We hebben dit seizoen al ¤80.000 bij elkaar weten te halen en dan is het Europese seizoen nog niet eens afgelopen.
Topfans, die dit toch elke keer weer voor de club voor elkaar weten te krijgen :')
pi_147390639
Volgende wedstrijd zitten we op de 95.000.
pi_147390656
quote:
14s.gif Op maandag 8 december 2014 14:31 schreef Happel het volgende:

Ja, het liep dan ook volledig uit de hand :')

Het maakt echt niet uit wat er gebeurt, rondom Luik kregen wij en zij allebei een boete van rond die 15K, deze pot weer... Slaat echt nergens op ;(

Al moet de UEFA zijn prijzengeld ook ergens vandaan halen natuurlijk -O-
  maandag 8 december 2014 @ 14:38:22 #288
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_147390706
quote:
14s.gif Op maandag 8 december 2014 14:36 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Topfans, die dit toch elke keer weer voor de club voor elkaar weten te krijgen :')
Ach. Het heeft de club een veelvoud van die 80.000 opgeleverd. Jodenfooitje dus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 8 december 2014 @ 14:50:38 #289
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_147391086
quote:
14s.gif Op maandag 8 december 2014 14:36 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Gezeik is het. Boetes vanwege wat rookpotten en fakkels.

En de hoge boetes vanwege Besiktas thuis sloegen al helemaal nergens op.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  maandag 8 december 2014 @ 14:52:05 #290
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_147391139
Kazim is eigenlijk een flank speler aight waarom hebben we dat nooit geprobeerd met hem ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 14:52:43 #291
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_147391163
De UEFA heeft liever lege tribunes dan sfeervolle rookpotten of fakkels :')
pi_147391201
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 14:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
Kazim is eigenlijk een flank speler aight waarom hebben we dat nooit geprobeerd met hem ?
Omdat we Boëtius, Manutelli, Toornstra, Schaken, Basacikoglu en Achahbar hebben.
pi_147391214
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 14:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ja bedankt, zo heb ik het nooit bekeken.
pi_147391232
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 14:52 schreef Slobeend het volgende:
Het liefst trommels.
  maandag 8 december 2014 @ 14:54:40 #295
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_147391241
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 14:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
Omdat ie te veel in de sportschool heeft rondgehangen en daardoor veel van zijn snelheid en wendbaarheid kwijt is.

Vind hem als spits best oké op het moment. Zolang ie als aanspeelpunt fungeert en af en toe een assist geeft of goal maakt vind ik het prima dat ie daar staat.
  maandag 8 december 2014 @ 14:55:24 #296
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_147391269
quote:
99s.gif Op maandag 8 december 2014 14:53 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Omdat we Boëtius, Manutelli, Toornstra, Schaken, Basacikoglu en Achahbar hebben.
Geen van alle hebben zoveel ervaring op de buiten positie zo als Kazim dat heeft bij Fenerbache etc.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_147391697
Misschien hadden ze gewoon alle partijen (VW, BAM en RDK) een volledig plan moeten laten maken inclusief financiering, eisen etc. Dan had je nu dat gezeik niet gehad. Schijnbaar was het eerste plan waar de Trojka over heeft besloten simpelweg niet concreet genoeg.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
  maandag 8 december 2014 @ 15:34:18 #298
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_147392451
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 14:52 schreef Slobeend het volgende:
pi_147392674
quote:
14s.gif Op maandag 8 december 2014 15:34 schreef Dekatria het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja! We klappen ze neer! :(
  maandag 8 december 2014 @ 15:44:15 #300
131800 Tarado
capô de fusca
pi_147392699
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 14:13 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

:')

Afgeven op Kazim prima, maar dit was wel gewoon geplaatst, was binnenkant voet genomen he :)
Kijk hem nog maar eens terug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')