UEJAquote:Op maandag 8 december 2014 11:45 schreef Caland het volgende:
De Israëliër Alon Yefet fluit Standard Luik-Feyenoord.
UEFA MAFIA
quote:Hans Vervat gaat er niet van uit dat voor de jaarwisseling een besluit is genomen over het stadion-plan van BAM. De door Feyenoord aangestelde hoofdverkenner wacht nog altijd op een definitieve versie van de bouwgigant en heeft daarom de beslissingstermijn verlengd tot eind januari
In mei 2014 werd besloten de opdracht voor vernieuwbouw van de Kuip in principe te gunnen aan bouwbedrijf BAM. Vanaf dat moment zou een half jaar worden genomen om de plannen te concretiseren en een definitief besluit te nemen. Dat half jaar wordt nu verlengd.
Hans Vervat daarover: “Aanstaande dinsdag is er een grote bijeenkomst met de Raden van Commissarissen van voetbalclub en stadion en de Sportclub Feyenoord als grootaandeelhouder in het stadion. We presenteren daar de stand van zaken op dit moment. Voor besluitvorming en presentatie van de plannen aan de buitenwereld is het dan nog te vroeg. Met de feestdagen en vakanties voor de deur, liggen wij er niet wakker van als dat pas in januari gebeurt”.
De reden van de vertraging ligt volgens Vervat in een combinatie van extra wensen én het strak vasthouden aan de afgesproken bouwsom van in totaal 240 miljoen. Die bouwsom omvat de kosten voor de vernieuwbouw van het stadion (200 miljoen), de bouw van een trainingscomplex voor de profs, een nieuw onderkomen voor de Feyenoord-amateurs en de bouwrente. Vervat: “We hebben met alle betrokkenen, op alle onderwerpen, in een groot aantal werkgroepen gewerkt aan de invulling van het plan. Daar zijn allerlei nieuwe wensen uit voort gekomen. Nu we alles op een rijtje hebben zullen we, ook weer met z’n allen, moeten besluiten hoe functioneel die nieuwe wensen zijn en of we ze binnen het totaalbedrag kunnen realiseren”.
Vervat maakt korte metten met een twitter-bericht van VVD-gemeenteraadslid Maarten van de Donk, die onder meer meldde dat de Feyenoord-directie niets in het BAM-plan ziet en er daarom niet actief aan zou meewerken: “Grote onzin! Ik heb in de afgelopen maanden met ze gewerkt, ze hebben actief meegedaan in alle werkgroepen”.
quote:Feyenoord lijkt Luke Wilkshire niet te hoeven afstaan in januari. Australië doet na de jaarwisseling mee aan de Asian Cup, dat wordt gehouden van 8 tot 31 januari, en bondscoach Ange Postecoglou heeft maandag een voorselectie met liefst 46 spelers bekendgemaakt. Ondanks deze opvallend grote groep ontbreekt de naam van tachtigvoudig international Wilkshire op de lijst.
Daarmee lijkt er een definitief einde te zijn gekomen aan de interlandloopbaan van de Feyenoorder, die momenteel buitenspel staat met een hamstringblessure. "Ik heb iedere speler in overweging genomen, ik heb niemand genegeerd", beweerde Postecoglou. "Ik kan nu nog niet aan mijn selectie van 23 man denken, daarom heb ik zo'n grote groep samengesteld."
De beslissing van Postecoglou is misschien een teleurstelling voor Wilkshire, maar goed nieuws voor Feyenoord. Wanneer Australië ver komt op de Asian Cup en Wilkshire zou zijn geselecteerd, dan zou de vleugelverdediger de toppers tegen FC Twente (zijn oude werkgever) en Ajax moeten missen.
Misschien bij Excelsior?quote:Op maandag 8 december 2014 12:18 schreef Pokkelmans het volgende:
Zullen we in de tweede seizoenshelft nog wat gaan zien van Basacikoglu?
Dat lijkt me de verkeerde instelling. Je kunt beter geen risico's nemen en het geld in je zak houden als je voor 240 miljoen bijvoorbeeld slechts 10 tot 15 miljoen stijgt qua begroting, en mijn inschatting is dat dat het geval gaat zijn - in het gunstigste scenario - voor renovatie. Dan is dat die 240 miljoen niet waard, en stijg je onvoldoende om Ajax en PSV te benaderen en schiet je niets op tov de huidige situatie. Dan kun je beter niets doen. Prijs / kwaliteitverhouding is bovendien ook prut en heb je een stadion dat hooguit 50 jaar mee kan (in het meest optimistische scenario).quote:Op maandag 8 december 2014 11:25 schreef eight het volgende:
[..]
Stilstand moet je helemaal niet willen. Ik ben ook niet onder de indruk van de huidige plannen maar zowel vernieuwbouw als nieuwbouw bieden wél vooruitgang.
Het verbaasd me eerlijk gezegd dat we nog zo weinig van hem zien. Ik zie / zag in hem wel een groot talent, maar schijnbaar komt dat er nog niet uit.quote:Op maandag 8 december 2014 12:18 schreef Pokkelmans het volgende:
Zal toch wel? Vraag me af wat bij hem nu precies het probleem is.quote:Op maandag 8 december 2014 12:18 schreef Pokkelmans het volgende:
Ja, dat lijkt mij dan ook te hopen voor hem. Hij heeft nu nog Toornstra en Schaken op rechts, en Boëtius en Manu op links voor zich te dulden. Schaken zal wel vertrekken. En als Manu een beetje indruk weet te maken op de spitspositie zou Basacikoglu de concurrentie aan kunnen gaan met Boëtius en Toornstra, of hopen dat Toornstra zich op nr. 10 weet te profileren.quote:Op maandag 8 december 2014 12:34 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik denk dat hij nu langzaam gebracht wordt en we hopelijk volgend seizoen meer van hem gaan zien, en het seizoen erop wellicht een vaste kracht is geworden.
Ik dacht juist dat die 2 niet door 1 deur konden of is dat een fabeltje?quote:En mijn oude vriend Wim Jansen moet ook komen uiteraard, moet je kijken waar de opleiding van Feyenoord al jaren staat, dan heb je recht van spreken op zo'n symposium. Komen Wim!
Dit inderdaad. Heb ook wel vertrouwen in hem eigenlijk.quote:Op maandag 8 december 2014 12:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het verbaasd me eerlijk gezegd dat we nog zo weinig van hem zien. Ik zie / zag in hem wel een groot talent, maar schijnbaar komt dat er nog niet uit.
Ik denk dat hij nu langzaam gebracht wordt en we hopelijk volgend seizoen meer van hem gaan zien, en het seizoen erop wellicht een vaste kracht is geworden. Hij is gelukkig ook pas 19 geloof ik.
Is gewoon aan het wennen joh, je moet de stap van Heerenveen naar een top drie club niet onderschatten. Hier worden totaal andere dingen van een speler verwacht dan bij die Friezen, onder leiding van topcoach Van Basten.quote:Op maandag 8 december 2014 12:34 schreef eight het volgende:
[..]
Zal toch wel? Vraag me af wat bij hem nu precies het probleem is.
Aan een spits bijvoorbeeld.quote:Op maandag 8 december 2014 12:47 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij dan ook te hopen voor hem. Hij heeft nu nog Toornstra en Schaken op rechts, en Boëtius en Manu op links voor zich te dulden. Schaken zal wel vertrekken. En als Manu een beetje indruk weet te maken op de spitspositie zou Basacikoglu de concurrentie aan kunnen gaan met Boëtius en Toornstra, of hopen dat Toornstra zich op nr. 10 weet te profileren.
Vooralsnog lijkt het vooral op 3,5 miljoen die beter besteed had kunnen worden.
Om maar eens wat te noemen.quote:
Dat is waar, maar het is veel geld voor een speler die zich nog niet had bewezen en nog niet eens een heel seizoen Eredivisie achter de rug had.quote:Op maandag 8 december 2014 13:34 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Om maar eens wat te noemen.
Maarja, natuurlijk kunnen we pas over een jaar of twee kijken of de aanschaf van Basacikoglu een goede zet is geweest.
Dat sowieso. En als je nu een budget als Man City of zo hebt, dan kun je nog een keer een gok wagen door een talentvolle jonge speler te kopen voor een smak geld. Maar voor Feyenoord is het een flinke gok.quote:Op maandag 8 december 2014 13:38 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het is veel geld voor een speler die zich nog niet had bewezen en nog niet eens een heel seizoen Eredivisie achter de rug had.
Voor Feyenoordbegrippen is het wel een smak geld. Ajax zit natuurlijk veel ruimer in de geldzaken.quote:Op maandag 8 december 2014 13:40 schreef Caland het volgende:
Ik vind 2.5 miljoen voor een talentvolle buitenspeler nou niet direct een flinke smak geld ofzo.
Er zijn clubs in Nederland die bijna het dubbele uitgeven aan een verdediger die er geen klote van kan.
Is het nu 2,5 of 3,5 miljoen? Las en lees de hele tijd die twee bedragen.quote:Op maandag 8 december 2014 13:40 schreef Caland het volgende:
Ik vind 2.5 miljoen voor een talentvolle buitenspeler nou niet direct een flinke smak geld ofzo.
Er zijn clubs in Nederland die bijna het dubbele uitgeven aan een verdediger die er geen klote van kan.
Ik vind het nog steeds wel meevallen. Maar mensen zijn nog steeds mad op het ontbreken van een spits en daar krijgt zelfs Bassie nu deels de schuld vanquote:Op maandag 8 december 2014 13:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Voor Feyenoordbegrippen is het wel een smak geld. Ajax zit natuurlijk veel ruimer in de geldzaken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |