die bestaat alquote:
Zit zo langzamer hand wel te denken aan gedeelten van mijn naam te gebruiken, omdat de oplossing makkelijker voor de hand ligt. Maar ik wil mijn naam niet gebruiken op geen enkele manier. Iets met verleden enzoquote:Op donderdag 4 december 2014 22:18 schreef karton2 het volgende:
- Kies een naam die makkelijk uit te spreken en op te schrijven is. (onthouden mensen makkelijker)
- Engels is dus een afrader
- Variatie op voor/achternaam
Of je maakt een nieuw woord van de letters uit je naam?quote:Op donderdag 4 december 2014 22:22 schreef Thunderbowl het volgende:
[..]
Zit zo langzamer hand wel te denken aan gedeelten van mijn naam te gebruiken, omdat de oplossing makkelijker voor de hand ligt. Maar ik wil mijn naam niet gebruiken op geen enkele manier. Iets met verleden enzo
Een combinatie van Engels en Nederlands ik ook wel tof.quote:
Ah kom op man....quote:Op donderdag 4 december 2014 22:02 schreef Thunderbowl het volgende:
Zal dus nooit meer om advies vragen op fokDank voor alle reacties!
Ja dat word echt te vaak gedaan, moet gewoon een uniek nieuw product zijn, althands de naam. Worstel misschien gewoon te veel. wel een goede tip om sleutelwoorden te gebruiken!!quote:Op donderdag 4 december 2014 22:24 schreef Meike26 het volgende:
Ik zou het als ik jou was lekker op Nederlandstalig houden, bij Engelse naam is het alsof je ambities hebt internationaal door te grooeien![]()
Qua fotografie kan je nog allerlei kanten op,sleutelwoorden om in je naam te verwerken of woordspeling op te maken ;
Focus, vizier, compostie, diafragma, Optisch/optiek etc etc
Of misschien moet je dat loslaten en gewoon iets in gedachten nemen qua naam/locatie bijvoorbeeld waar jouw passie ligt. Zo ken ik iemand die in Frankrijk een restaurant en hotel heeft, vernoemd naar 1 van de mooiste bochten in de Formule 1, La Source...
Waar ik echt jeuk van krijg zijn mensen die de eerste 2/3 letters van voor en achternaam pakken. Of iets in die richting.![]()
![]()
quote:Op donderdag 4 december 2014 22:02 schreef Thunderbowl het volgende:
Dat blijkt al wel, want ik zit hier de hele week al in mn hoofd te zoeken naar een passende korte en krachtige naam.
Wat ik doe is fotograferen maar wil nu een bedrijf gaan starten. Ik krijg meerdere opdrachten in een week dus het word tijd dat we dit eens gaan doorzetten na een goede naam.
Ik fotografeer voornamelijk portretten om emotie in beeld vast te leggen. Dit kan dan ook van alles zijn. Of het gaat om een zwangerschap of een bruiloft, maar een kind die lacht zegt ook veel.
Maar goed, ik weiger mijn eigen naam te gebruiken, simpelweg omdat iedereen dat al doet. Maar wil me meer richten op een productnaam. WIE kan me hier in wat ideeën opborrelen.
Ik kwam zelf met Emotive Fotografie maar dan heb je Engels en Nederlands in een zin. En voorbeelden zoals Pixel Perfect maar dat bestaat natuurlijk al (wist ik veel) MixedEmotions Fotografie klinkt ook wel lekker, maar ook daar weer Engels,vs Nederlands...
#teneinderaad
Ik zal eens aan t KvK vragen of ik die naam mag gebruiken.quote:
Ja dat klopt maar wil mijn eerste trapdomijn een .nl laten zijn, dat word wel aanbevolen nlkquote:Op donderdag 4 december 2014 22:29 schreef karton2 het volgende:
Let er trouwens op dat het achtervoegsel van je domeinnaam tegenwoordig ook een woord mag zijn ipv ".nl"
Even rekening mee houden zodra je een domein gaat registeren.
"Quinoahipster OP-fotografie"quote:Op donderdag 4 december 2014 22:02 schreef Thunderbowl het volgende:
Dat blijkt al wel, want ik zit hier de hele week al in mn hoofd te zoeken naar een passende korte en krachtige naam.
Wat ik doe is fotograferen maar wil nu een bedrijf gaan starten. Ik krijg meerdere opdrachten in een week dus het word tijd dat we dit eens gaan doorzetten na een goede naam.
Ik fotografeer voornamelijk portretten om emotie in beeld vast te leggen. Dit kan dan ook van alles zijn. Of het gaat om een zwangerschap of een bruiloft, maar een kind die lacht zegt ook veel.
Maar goed, ik weiger mijn eigen naam te gebruiken, simpelweg omdat iedereen dat al doet. Maar wil me meer richten op een productnaam. WIE kan me hier in wat ideeën opborrelen.
Ik kwam zelf met Emotive Fotografie maar dan heb je Engels en Nederlands in een zin. En voorbeelden zoals Pixel Perfect maar dat bestaat natuurlijk al (wist ik veel) MixedEmotions Fotografie klinkt ook wel lekker, maar ook daar weer Engels,vs Nederlands...
#teneinderaad
huhquote:Op donderdag 4 december 2014 22:42 schreef Thunderbowl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zou maar zo kunnenik vind t een mooie plaat.
daar was hij van afgeleid inderdaad, goed gevonden!quote:
Ik vind die beeldnamen wel erg gaaf, CameraOpscura is wel geinigquote:Op donderdag 4 december 2014 22:47 schreef Meike26 het volgende:
Toen ik nog in Hilversum reed als koerier, kwam ik allerlei namen tegen die uit dat soort sleutelwoorden bestonden. Geen idee of de bedrijven nog bestaan, maar een greep namen die ik mij nog herinner, die eigenlijk simpel over te nemen zijn, zolang je niet met ze gaat concurreren..
- Beeldrijk
- De Beeldbrigade
- Focus-In
- CamaraOpscura
- StudioGroothoek
En nog wel een hele rits namen die langzaam boven komen.. Zelf heb ik veel interesse in de 3D print wereld en heb ik onder andere op een groot sociaal netwerk/webshop (shapeways) de naam Studio Maiko aangenomen, heel onschuldig en niets zeggend eigenlijk, maar wel een naam waar ik content mee bent. Maiko was ook de naam van onze zeilboot en Maiko is een term binnen de Geisha tradities. Het betekend zoiets als Danseres, Geisha in wording.
Daarom, denk niet te moelijk en zoek anders iets uit een heel andere hoek.
Momentopname is wel baas eigenlijk, en gevoelsfotograaf had ik ook al, maar dat vond ik weer net iets te. Ik heb nog gezocht hoeveel mensen specifiek met emoties bezig zijn. Dat waren er niet zo heel veel.quote:Op donderdag 4 december 2014 22:51 schreef MsMessy het volgende:
"Bijzonder Fotomoment"
"Kiek dat geluk"
"Foto met gevoel"
"Fotogevoel" (bestaat al)
"Levensfoto" (bestaat al)
"Momentopname" (.com site bestaat al)
"De Gevoelsfotograaf"
Het is niet dat het een uitzonderlijk fotografierichting is. Genoeg mensen die zich ermee bezig houden.
Eens..quote:Op donderdag 4 december 2014 22:47 schreef Geralt het volgende:
Namen voor je bedrijf doen er niet toe.
Slogans; dáár gaat het om. Dat onthouden mensen.
Niemand weet welk bedrijf de slogan "voor elke klus de juiste bus" gebruikt bijvoorbeeld, maar als je daar op zoekt bij google want je hebt een klus en een bus nodig dan kom je uit bij Kareltrans.
Die naam onthoudt natuurlijk niemand. Maar iedereen weet dat voor elke klus de juiste bus dat daar een bedrijf voor is.
Slogans dus, veel belangrijker dan bedrijfsnamen imo.
PS: nee ik heb geen aandelen in Kareltrans, ik ken alleen die slogan. Ik wist niet eens hoe het bedrijf heette tot zojuist.
Al jaaaaaaren niet meer ! Heel erg jammer. Net zoals dat Volkswagen al weer een paar jaar de slogan Wie Anders over boord heeft gegooid. Ook zo'n sterke slagzin.quote:
Ik bedoelde meer zovan: "ow dat wist ik niet, wat hebben ze nu dan voor een slogan?"quote:Op donderdag 4 december 2014 22:56 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Al jaaaaaaren niet meer ! Heel erg jammer. Net zoals dat Volkswagen al weer een paar jaar de slogan Wie Anders over boord heeft gegooid. Ook zo'n sterke slagzin.
Geen idee, maar in iedergeval niet meer die goeie van een jaar of 10 geleden.quote:Op donderdag 4 december 2014 22:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer zovan: "ow dat wist ik niet, wat hebben ze nu dan voor een slogan?"
Te puberaal, die ik je tipte is veel beter.quote:Op donderdag 4 december 2014 22:57 schreef Thunderbowl het volgende:
Fotobaas.nl <- schiet me zo te binnen. maar richt me niet op de doelgroep. Is nog vrij ook lol
ja klopt maar fotohierzo raakt geen enkel raakvlak naar mijn idee, wel leuk voor als je winkel hebt.quote:Op donderdag 4 december 2014 22:58 schreef karton2 het volgende:
[..]
Te puberaal, die ik je tipte is veel beter.
quote:Op donderdag 4 december 2014 23:03 schreef Thunderbowl het volgende:
[..]
ja klopt maar fotohierzo raakt geen enkel raakvlak naar mijn idee, wel leuk voor als je winkel hebt.
benikinbeeld.nl kwam ik nog mee, maar die is weer bezet. Slaat meteen op portretfotografie, maar dan weer wat minder op de emotiekant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slaat de spijker toch op zijn kop of niet dan ?![]()
Dat zou ook kunnen ja...quote:Op donderdag 4 december 2014 23:10 schreef MacorgaZ het volgende:
Portretfotootje.nl is nog beschikbaar en lekker simpel en doeltreffend.
quote:Op donderdag 4 december 2014 23:12 schreef Meike26 het volgende:
Wat te denken vanstaat genoteerd!! die vind ik best wel goed!! Maar daar wil ik nog geen 290 euro voor neertellen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slaat de spijker toch op zijn kop of niet dan ?Get out of my way! i need to catch a storm!
quote:Op donderdag 4 december 2014 23:12 schreef Meike26 het volgende:
Wat te denken van www.evenlachen.nl ?
Daarmee duik je weer meteen in de jolige hoek. Sportevenementen, kinderfeestjes, partypicca's op de lokale kermis etc.quote:
hmm ook weer mee eens, past niet bij het plaatje wat ik wil bereiken inderdaad, goede insteek! thnx!quote:Op donderdag 4 december 2014 23:17 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
[..]
Daarmee duik je weer meteen in de jolige hoek. Sportevenementen, kinderfeestjes, partypicca's op de lokale kermis etc.
Totaal niet handig als je artsy-fartsy dingen wilt doen.
De emotiefotograaf vind ik ook zo banaal... alsof je een soort fotograaf bent die elk kind aan het huilen krijgtquote:Op donderdag 4 december 2014 23:13 schreef Thunderbowl het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen ja...
Hoe zou men reageren als je website titel is staikopdefoto/benikinbeeld.nl of zo met de subtitel de emotiefotograaf. zou dat werken?
ook weer een punt, ik kan heel goed overweg met kinderen ja, maar wil niet alleen kinderen op de foto zetten. Maar emotie in het algemeen. De speciale projecten moeten daar wel over gaan. Dus zeg maar wat de meeste portretfotografen doen, maar dan anders. Mijn manier, hoe ik dat zie. Wat perfect past in dat hele idee is wat Karton2 me net stuurde. Beeldhouwer.nl Heerlijk cryptisch, en je houwt beelden op de foto. Dus je doet wat heel veel doen maar roept t op een andere denkwijze op. DAT is wat ik met de foto's ook doe. Maar ook die was bezet...quote:Op donderdag 4 december 2014 23:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
De emotiefotograaf vind ik ook zo banaal... alsof je een soort fotograaf bent die elk kind aan het huilen krijgtJe zou het toch meer van de woorden empathie/sympathie en mogelijk ook pedagogisch moeten hebben. Dat je kinderen kan 'lezen' en hun huidige emotie het best op de foto kan zetten. Als jij kinderen binnen no time aan het lachen krijgt, is dat een vak apart... dan is De emotiefotograaf in mijn ogen maar een heel lullig naampje voor een kwaliteit die niet iedereen heeft, je doet jezelf en je werk dan tekort.
Hoezo ik geef een normaal antwoord. Zo zijn heel veel bedrijfsnamen bedacht.quote:Op donderdag 4 december 2014 22:15 schreef Thunderbowl het volgende:
Wat stom van me om fokkers te vragen, had kunnen weten dat het op nul zou resulteren. Maar aangezien ik het op een gerelateerde plek vroeg hoopte ik op wat ideeën. Dit was als Casus bedoeld.. Jammer, gemiste kans helaas.
En als je dan verder puzzelt?quote:Op donderdag 4 december 2014 23:26 schreef Thunderbowl het volgende:
[..]
ook weer een punt, ik kan heel goed overweg met kinderen ja, maar wil niet alleen kinderen op de foto zetten. Maar emotie in het algemeen. De speciale projecten moeten daar wel over gaan. Dus zeg maar wat de meeste portretfotografen doen, maar dan anders. Mijn manier, hoe ik dat zie. Wat perfect past in dat hele idee is wat Karton2 me net stuurde. Beeldhouwer.nl Heerlijk cryptisch, en je houwt beelden op de foto. Dus je doet wat heel veel doen maar roept t op een andere denkwijze op. DAT is wat ik met de foto's ook doe. Maar ook die was bezet...
ik had ook geen quote moeten gebruiken, was voor die antwoorden voor jou, mijn excuus!!quote:Op donderdag 4 december 2014 23:28 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Hoezo ik geef een normaal antwoord. Zo zijn heel veel bedrijfsnamen bedacht.
www.StudioBeeldhouwer.nlquote:Op donderdag 4 december 2014 23:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
En als je dan verder puzzelt?
www.StudioBeeldhouwer.nl
www.DeBeeldhouwer.nl
www.AtelierBeeldhouwer.nl
Beeldhouwer voor een fotograaf?quote:Op donderdag 4 december 2014 23:34 schreef Thunderbowl het volgende:
[..]
www.StudioBeeldhouwer.nl
www.DeBeeldhouwer.nl
www.AtelierBeeldhouwer.nl
staat genoteerd als eerste keus, ik vind m best goed eigenlijk. Slaat de spijker ook wel op zn kop.
Dat komt omdat het een cryptische betekenis heeft. Daar moet men over nadenken. Ik vind hem best wel vet eigenlijk. Grappig dat je dat zo zegt. www.beeldhouwer.nl is namelijk van een schilder (kunstenaar) dus ook zij maakt gebruik van beeldspraakquote:Op donderdag 4 december 2014 23:39 schreef hottentot het volgende:
[..]
Beeldhouwer voor een fotograaf?
Vind ik net zoiets als loodgieter.nl voor een stukadoor.
Ik zou hem op Google overslaan in de lijst, want ik zoek een fotograaf en geen beeldhouwer.quote:Op donderdag 4 december 2014 23:40 schreef Thunderbowl het volgende:
[..]
Dat komt omdat het een cryptische betekenis heeft. Daar moet men over nadenken. Ik vind hem best wel vet eigenlijk.
Van een kunstgalerie die onder andere kunst van beeldhouwers tentoonstellenquote:Op donderdag 4 december 2014 23:40 schreef Thunderbowl het volgende:
www.beeldhouwer.nl is namelijk van een schilder (kunstenaar) dus ook zij maakt gebruik van beeldspraak
of het nou voor de grap is of niet... deze is ook best wel leuk.quote:
Was niet voor de grap.quote:Op vrijdag 5 december 2014 00:25 schreef Thunderbowl het volgende:
[..]
of het nou voor de grap is of niet... deze is ook best wel leuk.
Van KvK mag dat gerust hoorquote:Op donderdag 4 december 2014 22:30 schreef Thunderbowl het volgende:
[..]
Ik zal eens aan t KvK vragen of ik die naam mag gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |