Trek er maar eens een badpak aan dan zul je merken dat dat allemaal wel meevalt. Ruimte genoeg van onderen en van boven ook rek genoeg. Sportbadpak wordt niet met borstmaten verkocht dus cupje A tot DD past ook. Wat ik eerder zei van dat soms het niet past is bij sommige string vormen van lingerie.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als man, in een vrouwenbadpak. Dat zit toch ook gewoon niet lekker? Wat doe je met de loze ruimte waar normale vrouwen hun tietjes laten? Waar laat je je zak?
Waarom draag jij dan liever een vrouwnbadpak dan een mannelijke variant? Zo'n eentje met pijpjes.quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:05 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Jeetje, die gast houd ook wel van hele opvallende kleuren.... http://partyflock.nl/imag(...)4c51d8b3291a00a45125 dit kan echt niet.
Tering. Mooie mannen bestonden in 1910 al.quote:Op zaterdag 6 december 2014 11:46 schreef Jaden het volgende:
Pas maar op, zo wordt het nog een hit en loopt iedereen er in.
Deze foto is uit 1910, weer eens wat anders.
[ afbeelding ]
Je hoeft niet per se regelmatig naar zwembaden te gaan om een badpak te dragen...quote:Op donderdag 4 december 2014 03:10 schreef -Hakuna- het volgende:
Best wel een aanstekelijk topic, een vrouwen badpak zou gezien mijn lengte, vrouwelijk slank figuur en mijn lang haar zeker niet slecht staan.![]()
Alleen ik kom nooit in zwembaden.
Ik heb er ook geen probleem mee, ieder zijn ding, helemaal zelf weten. Maar ik zou wellicht wel hardop lachen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:30 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh, en volgens mij is het een probleem wat meer bij de mannen ligt dan bij de vrouwen. Ik denk dat er aanzienlijk minder vrouwen problemen mee zouden hebben dan mannen.
En zo'n model met pijpjes dan? Wat staat jou tegen bij zo'n model?quote:Op zondag 7 december 2014 15:08 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Ik heb wel enkele foto's, maar ga dit niet posten hierzo. Het internet vergeet niks, en zeker aangezien vrijwel niemand van mijn omgeving dit weet wil ik dus niet zoals deze jongeman zo bekend komen te staan.
En die 1e twee vind ik nogal krap/weird, en die 3e had geen tijgerprint moeten hebben. Misschien ben ik wat kieskeurig, maar ik vind dat je als man je wel een beetje moet beperken zodat onderaan bepaalde delen niet overduidelijk zichtbaar zijn. En qua kleur vind ik zwart eventueel met wat gekleurde strepen wel "mannelijker" in verhouding tot een tijgerprint.
(zoiets als dit bijv. http://www.wedstrijdzwemk(...)werturn%20badpak.jpg)
Wat afschuwelijk zeg. Die vent moeten ze echt van een viaduct flikkeren, dit kan toch niet man.quote:Op zondag 7 december 2014 10:11 schreef b4kl4p het volgende:
[ afbeelding ]
gevonden en klaar met dit topic. 100% zeker dat dit niets voor mij is hehehe
Zie het als een investeringquote:Op woensdag 10 december 2014 21:59 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Ja zo'n model met pijpjes vind ik ook leuk, maar wat mij tegen staat daarvan is dat die vaak 4x zo duur zijn
Dit idd, dat is nog wel mooi.quote:Op zondag 7 december 2014 15:14 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
En zo'n model met pijpjes dan? Wat staat jou tegen bij zo'n model?
Precies.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:08 schreef Poesopstokje het volgende:
Het gaat mij er meer om dat zo'n vrouwenbadpak niet gemaakt is om je zaakje te herbergen, met alle risico's van dien. Lijkt me niet prettig, zo in zo'n zwembad waar ook minderjarigen rondlopen en zulks.
Misschien als het heel koud is en je sowieso minder bedeeld bent daar...quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:25 schreef Physsic het volgende:
Precies.
Ik heb echt moeite te geloven dat het überhaupt kan. Zo'n vrouwenbadpak is aan de onderkant echt maar 4cm breed aan stof ofzo..
Dat.is echt veel geschikter idd.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:38 schreef Jaden het volgende:
Genoeg badpakken voor mannen te krijgen. Ik vind deze leuk, weer eens wat anders dan die eeuwige boxershorts modellen.
http://www.aliexpress.com(...)10127_566852068.html
[ afbeelding ]
En als je je hoofd er afknipt?quote:Op zondag 7 december 2014 15:08 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Ik heb wel enkele foto's, maar ga dit niet posten hierzo. Het internet vergeet niks, en zeker aangezien vrijwel niemand van mijn omgeving dit weet wil ik dus niet zoals deze jongeman zo bekend komen te staan.
En die 1e twee vind ik nogal krap/weird, en die 3e had geen tijgerprint moeten hebben. Misschien ben ik wat kieskeurig, maar ik vind dat je als man je wel een beetje moet beperken zodat onderaan bepaalde delen niet overduidelijk zichtbaar zijn. En qua kleur vind ik zwart eventueel met wat gekleurde strepen wel "mannelijker" in verhouding tot een tijgerprint.
(zoiets als dit bijv. http://www.wedstrijdzwemk(...)werturn%20badpak.jpg)
Doe toch maar een badpak voor mannen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:53 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Ach waarom ook niet, net even een foto gemaakt: http://postimg.org/image/t7shlss49/
Heb inmiddels al een paar keer gezwommen, zowel gewoon banen als gewoon recreatief en gaat allemaal prima. Natuurlijk zullen er hier mensen zijn die het vreemd blijven vinden, en ja een enkele keer merk je wel dat iemand even langer kijkt, maar uiteindelijk is het mijn keuze. Of mijn leven lang maar doen wat "normaal" is, of gewoon mezelf zijn en misschien dan net even iets anders zijn als 99% van de mensen.
ik zou een mannenbadpak gaan zoeken...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:53 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Ach waarom ook niet, net even een foto gemaakt: http://postimg.org/image/t7shlss49/
Heb inmiddels al een paar keer gezwommen, zowel gewoon banen als gewoon recreatief en gaat allemaal prima. Natuurlijk zullen er hier mensen zijn die het vreemd blijven vinden, en ja een enkele keer merk je wel dat iemand even langer kijkt, maar uiteindelijk is het mijn keuze. Of mijn leven lang maar doen wat "normaal" is, of gewoon mezelf zijn en misschien dan net even iets anders zijn als 99% van de mensen.
Doe je dit alleen als je gaat zwemmen of ook gewoon in het dagelijks leven? Zou dat niet ook superleuk zijn?quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:57 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Apart of niet, mijn ervaringen zijn tot op heden niet anders als dat ik gewoon in een zwembroek zwem. Meerdere malen gewoon banen gezwommen, maar ook in de wat grotere zwembaden van Nederland als de eemhof en tikibad kunnen zwemmen en glijden zonder reacties.
En ja tuurlijk kijken mensen wel even, en er zal vast ongetwijfeld iemand wel even gelachen hebben achteraf, maar heb daar zelf niks van gemerkt in ieder geval.
En kleding is aan evolutie onderhevig, 50 jaar geleden was dit nog volkomen normaal geweest. Nu is het bijna "not done" omdat vrijwel niemand het meer doet. Maar ik vind het maar saai om zo allemaal maar de hypes te volgen, en te leven volgens ongeschreven regels waar mensen in twee hokjes worden geduwd om vervolgens enkel kleding te kunnen dragen uit je eigen hokje.
Als iedereen nu eens zich niets zou aantrekken van zulke ongeschreven regels, en iedereen (zolang alles gewoon fatsoenlijk eruit ziet), eens zou gaan doen wat je gewoon zelf zou willen zonder altijd maar te hoeven nadenken of het op dat moment in is in de maatschappij, dan weet ik zeker dat er meer jongens/mannen zijn die een badpak zouden willen dragen.
Er zijn genoeg verhalen online te lezen van mensen die graag een badpak dragen. En het mag dan een minderheid zijn, maar er is absoluut een kleine minderheid die liever een badpak draagt.
En zolang alles gewoon bedekt is, en er niks meer zichtbaar is dan een normale zwembroek zie ik geen reden om geen badpak te dragen. En ja als je het toch grappig vind, dan lach je gerust maar even, lachen is tenslotte gezond, en persoonlijk maakt het mij niet uit. En met alles wat er in de wereld gebeurt geloof ik dat we wel wat positiviteit kunnen gebruiken.
En misschien ben ik wel gek, maar als dat zo is, dan hoor ik graag ook tips van jullie hoe je iets "niet leuk meer kan vinden".
Pas toen op de hoge veluwe liep en het best koud was, was ik ook redelijk praktisch, en droeg een maillot en een zwart rokje. En tja de 1 zal zeggen, waarom niet gewoon thermo ondergoed en een normale broek, maar ik vind het nauw eenmaal leuke kleding, en zolang ik niet uitgevonden heb hoe ik dingen niet leuk meer kan vinden maakt het me gelukkiger mezelf te zijn en misschien wat vreemd te zijn , dan altijd maar te dragen zoals 99% van de mensen doet.
Er zeker van dat je wel in het goede lichaam zit?quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:57 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Apart of niet, mijn ervaringen zijn tot op heden niet anders als dat ik gewoon in een zwembroek zwem. Meerdere malen gewoon banen gezwommen, maar ook in de wat grotere zwembaden van Nederland als de eemhof en tikibad kunnen zwemmen en glijden zonder reacties.
En ja tuurlijk kijken mensen wel even, en er zal vast ongetwijfeld iemand wel even gelachen hebben achteraf, maar heb daar zelf niks van gemerkt in ieder geval.
En kleding is aan evolutie onderhevig, 50 jaar geleden was dit nog volkomen normaal geweest. Nu is het bijna "not done" omdat vrijwel niemand het meer doet. Maar ik vind het maar saai om zo allemaal maar de hypes te volgen, en te leven volgens ongeschreven regels waar mensen in twee hokjes worden geduwd om vervolgens enkel kleding te kunnen dragen uit je eigen hokje.
Als iedereen nu eens zich niets zou aantrekken van zulke ongeschreven regels, en iedereen (zolang alles gewoon fatsoenlijk eruit ziet), eens zou gaan doen wat je gewoon zelf zou willen zonder altijd maar te hoeven nadenken of het op dat moment in is in de maatschappij, dan weet ik zeker dat er meer jongens/mannen zijn die een badpak zouden willen dragen.
Er zijn genoeg verhalen online te lezen van mensen die graag een badpak dragen. En het mag dan een minderheid zijn, maar er is absoluut een kleine minderheid die liever een badpak draagt.
En zolang alles gewoon bedekt is, en er niks meer zichtbaar is dan een normale zwembroek zie ik geen reden om geen badpak te dragen. En ja als je het toch grappig vind, dan lach je gerust maar even, lachen is tenslotte gezond, en persoonlijk maakt het mij niet uit. En met alles wat er in de wereld gebeurt geloof ik dat we wel wat positiviteit kunnen gebruiken.
En misschien ben ik wel gek, maar als dat zo is, dan hoor ik graag ook tips van jullie hoe je iets "niet leuk meer kan vinden".
Pas toen op de hoge veluwe liep en het best koud was, was ik ook redelijk praktisch, en droeg een maillot en een zwart rokje. En tja de 1 zal zeggen, waarom niet gewoon thermo ondergoed en een normale broek, maar ik vind het nauw eenmaal leuke kleding, en zolang ik niet uitgevonden heb hoe ik dingen niet leuk meer kan vinden maakt het me gelukkiger mezelf te zijn en misschien wat vreemd te zijn , dan altijd maar te dragen zoals 99% van de mensen doet.
Je vriendin vindt dit dus wel oké?quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:50 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Sinds jong af aan ben ik altijd wel jaloers geweest dat meisjes altijd leukere kleding hadden en ook qua sport lijken sommige typische meidensporten me superleuk.
Maar tja, je verandert er weinig aan, en ben niet van plan van lichaam te "veranderen". Zeker niet na 24 jaar, en zie me al aankomen bij mijn vriendinEn ik ben best tevreden met hoe alles is, ik ben niet een typisch geval van iemand die niet in het goede lichaam zit, maar soms gewoon even mezelf kunnen zijn, al is het maar voor een uurtje vind ik al leuk.
Met zwemmen is dit vrij eenvoudig, en na een aantal jaren getwijfeld te hebben durf ik dat nu ook overal wel om te zwemmen in badpak (zolang er maar geen bekenden zijn). En echt in het openbaar bijv. een spijkerrokje en een leuke maillot of iets dragen lijkt me ook superleuk, maar dat durf ik niet.
Ik heb helaas ook weinig (echte) vrienden, dus als ik het eens zou doen dan moet ik net als met zwemmen mezelf in me eentje overtuigen het te durven.
En kleding is voor mij niet het belangrijkste, maar het idee van gewoon een dagje winkelen/naar een pretpark met vriendinnen terwijl je gewoon erbij hoort en je niet anders hoeft te kleden omdat je toevallig een jongen bent is wel iets wat een droom is. (die waarschijnlijk nooit zal uitkomen helaas
Maar heb een balletschool gevonden waar ik misschien eens met een les mee kan doen
quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:31 schreef nikky het volgende:
Dat je met een badpak sneller van de glijbaan afgaat omdat er meer stof is, is uiteraard je reinste kolder.
Iedereen weet dat je het beste met blote billen er vanaf kunt. Jongens deden de broek van de billen en de meiden het badpak of de bikini tussen de billen. Gaaaaaaaaaaaan
En als je dan beneden bent de helikopter doen om je voort te stuwen door het water.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:53 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Als ik nog eens van de glijbaan ga zal ik mijn badpak dan wel tussen mijn billen doen, en verslag hier uitbrengen of dit echt sneller is of niet.
Superleuk voor je sjoerd maar je ontwijkt het badpak tussen de billen onderwerp een beetje.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:32 schreef Sjoerd1993 het volgende:
*maanden later*
Heel wat maanden geleden geleden begon ik hier dit topic en ondanks dat de grote meerderheid weinig begrip toonde voor het dragen van een badpak en me uit zou lachen als ze me zouden zien is is de praktijk het tegenovergestelde
In de afgelopen maanden naast dat ik wekelijks gewoon banen gezwommen heb in een sportief speedo badpak, ook vaak gezwommen bij meerdere grote zwembaden van Nederland. Tot tweemaal toe in de Eemhof, tweemaal het Tikibad, bij Port Zelande, verschillende kleinere baden en in zowel Duitsland als Zwitserland. De laatste paar keren was ik zo aan mijn badpak gewend dat ik eigenlijk er niet eens meer over nadenk, en als ik banen ga zwemmen dan denk ik er ook niet eens bij na meer dat ik gewoon mijn badpak, duikbril en handdoek in mijn tas stop en ga zwemmen.
In zwembaden als het tikibad was het toch wel wat spannender. Op een zaterdagavond was ik daar terwijl het vol liep met jongeren. Eenmaal bij de kluisjes twijfelde ik even, maar al snel besloot ik toch door te zetten en gewoon te gaan zwemmen. En ja men keek soms wel even 1x om als ik voorbijkwam, maar that's it. En 99% van de keren merkte ik totaal niks. Geen enkele reactie vaak, en toen er eens iemand op mijn schouder tikte om iets te vragen bleek het de vraag hoe laat het was omdat ik een horloge om had.
Na zeker 20 tot 30 keer nu gezwommen te hebben met eigenlijk enkel positieve reacties heb ik dus nog weinig reden eigenlijk nog in een zwembroek te zwemmen. Als ik zo online lees is er hier en daar een enkeling die ook zwemt in een badpak dus ben niet de enige, toch denk ik niet dat ik de wereld zal kunnen veranderen. Maar geef mij maar gewoon een badpak in plaats van een zwemshort nodig een ieder hier uit om eens samen te gaan zwemmen
Nouw als jij een mannelijk badpak kan vinden dat er ook een beetje fatsoenlijk uit ziet dan hoor ik het graagquote:Op donderdag 9 juli 2015 22:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Prima toch. Snap alleen nog steeds niet waarom een vrouwen badpak terwijl er ook mannelijke versies zijn
Veel wedstrijd zwemmers zwemmen erin. Bij ons bij de reddingsbrigade ook trouwens.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:41 schreef Sjoerd1993 het volgende:
[..]
Nouw als jij een mannelijk badpak kan vinden dat er ook een beetje fatsoenlijk uit ziet dan hoor ik het graagHeb niks tegen mannelijke versies, maar er worden al nauwelijks badpakken voor mannen gemaakt, en als je dan die modeshows op tv/youtube ziet waar ze dan een "badpak voor mannen" presteren dan zou je vele malen meer opvallen als dat je gewoon een badpak bij perry sport hebt.
Mja even hé. Ik draag bij de brigade zelf ook van speedo badpakken en die dingen zitten behoorlijk straks. Kan me niet voorstellen dat dat lekker zit daar down under.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:56 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Ja zulke badpakken zijn leuk voor buitenwater als meren of de zee waar het water wat kouder is. Maar in een warm zwembad vind ik het nogal overkill om zoveel te bedekken. Een normale zwembroek die veel heren tijdens banen zwemmen dragen bedenkt immers even veel als een badpak. En heb inmiddels wel genoeg ervaring met zwemmen en de verschillende modellen in de winkels dat ik weet dat adidas en speedo vrijwel altijd prima zitten en niks meer laten zien als een speedo badpak.
Maar als de prijs voor dit soort pakken niet zo duur was geweest had ik er morgen zeker 1 gekocht, want voor het strand en buitenwater lijkt het me ideaal.
Zou dat nooit doen, maar ieder z'n meug.quote:
Als man zwemmen in een herenbadpak, prima.quote:Op zondag 12 juli 2015 12:20 schreef ems. het volgende:
[..]
Zou dat nooit doen, maar ieder z'n meug.
Zwemmen in een badpak om "jezelf te zijn" daarentegen, alsof het zo'n spannend statement is dat je naar de buitenwereld maakt
Dan heeft hij een fetish, dan is dat toch nog steeds geen probleem?quote:Op zondag 12 juli 2015 12:26 schreef mootie het volgende:
[..]
Als man zwemmen in een herenbadpak, prima.
Als man in een damesbadpak zwemmen komt op mij lichtelijk fetishachtig over.
Goed bezig Sjoerd, lekker dragen wat je prettig vind!quote:Op maandag 27 juli 2015 19:17 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Sinds gisteren weer terug van vakantie, daar gewoon lekker in zwembroek. In de VS is men helaas wat minder ruimdenkend. Maar gisteren dus eerst nog maar eens een dagje bij center parks gezwommen. Ik merk vrijwel geen verschil als met dat ik in een zwembroek zwem, dus heb weinig reden me aan te passen aan wat "normaal" is in deze tijd.
Een keer totaal heb ik iemand het woord badpak horen noemen.... toen ik herhaaldelijk hoorde van "waarom een badpak?" achter me, gewoon geantwoord dat ik dat fijner vind zwemmen. En that was all... in een vrij vol aquamondo bad, in een paar uur tijd 1x een vraag.
En tja wat is een fetish... als je als heer graag ondergoed onder een zwembroek draagt noem ik dat ook dan een fetish, en iemand die graag een pet draagt, heeft als je zo denkt dan een "petten-fetish"... Op deze manier hebben we allemaal fetishes
En dat iedereen anders is is alleen maar goed, anders zou het zo saai worden in het zwembad en op straat.
In de beschrijving staat er niet voor niks zwemstersquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:23 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Die onderste is de meest idiote speedo die je kan dragen als man zijnde. Die gast zoekt volgens mij de meest hoog uitgesneden badpakken om vervolgens op de foto mee te gaan en online te zetten. Dat heeft niks met gewoon zwemmen te maken, en er zijn genoeg speedo/adidas badpakken die gewoon net zoveel laten zien als een zwembroek. En dat bovenste badpak zou ik nooit dragen. Meer zoiets als dit: https://www.perrysport.nl/pb-one-piece_100004263.html
Op onze middelbare school moest iedereen school-gymkleding aan. Voor de jongens was er een kort voetbalbroekje en voor de meisjes een korte, strakke legging. Ik zag die legging niet zitten, dus koos zo'n voetbalbroekje.quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:02 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Ja daar heb je gelijk in, maar heb er geen problemen mee om tijdens het zwemmen een zwemster genoemd te worden. Vanochtend in het zwembad met banen zwemmen in dit badpak gezwommen: https://www.perrysport.nl/i-ins-1pc-smu_100032755.html
Moet toegeven dat dit wel een typisch meidenbadpak is met deze kleuren, maar vind het zelf erg leuk en heb prima banen gezwommen. Viel me wel op dat een paar banen verderop nu ook ineens een man zwom in wat sterk leek op een badpak. Aangezien ik daar wekelijks zwem zou het best wel eens kunnen dat ik niet de enige daar nu meer ben die het eens geprobeerd heeft en overtuigd is.
Ja, de bal ontwijken was ik ook goed in. Met als gevolg dat ik vaak als enige over was, waardoor ik wel geraakt móest worden. xDquote:Op donderdag 30 juli 2015 19:12 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Ja dat was bij ons ook zo, de meiden vaak een strakke legging en jongens zo'n voetbal broekje.
Hoorde ook nooit bij de populaire en was altijd blij dat ik de les overleefd had, eenmaal een voetbal tegen me hoofd gehad en sindsdien vond ik het eigenlijk belangrijker om niet geraakt te worden of zo min mogelijk de bal te hebben om zo min mogelijk te kunnen verprutsen
Helaas deden we nooit minder "gevaarlijke" sporten als ballet ofzo.
Een paar maanden geleden heb ik nu jaren later wel zelf een keertje een proefles ballet gedaan en vond dat wel cool eigenlijk. Had ook niet het idee dat ik anders was als derest van de meiden. Ik droeg zelf een turnpakje en broekje en maillot, en weet zeker dat dit als "niet cool" wordt gevonden, maar vond het eigenlijk best wel leuk om een keertje mee te doen met een les, en was eigenlijk veel moeilijker dan ik verwacht had.
Je hebt ook dit soort dingen, staat best stoer eigenlijkquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:19 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Dan wordt het toch eens tijd om over je angst heen te komen![]()
Maar sirieus, ja het is een vrouwenbadpak, en ik vond het doodeng de 1e keer.
Ik was als de dood om keihard uitgelachen te worden (en dat is ieders goed recht natuurlijk), maar na het zwembad ingelopen te zijn bleef het stil! (geen keihard gelach, niet een heel zwembad dat naar me keek, helemaal niks.)
Gewoon de trap opgelopen en na even wachten van de glijbaan gegaan zonder enige reactie. Ook tijdens het zwemmen, merkte ik totaal niks en was ik na 10 minuten al mijn badpak vergeten en gewoon eens mezelf kunnen zijn tijdens het zwemmen.
En iemand die zichzelf "badpakman" noemt vind ik wel ver gaan, in de zin van dat mijn leven niet om badpakken draait. Er is wel een forum (http://manneninbadpak.fr.yuku.com/) maar ik ga toch liever gewoon lekker zwemmen als me tijd daar besteden.
Dat! Bekrompen mensen die anders oordelen hierover.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:34 schreef Fylax het volgende:
Erg fijn voor je TS dat je lekker kunt zwemmen op de manier die jij wil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |