Er worden juist geen punten afgetrokken voor het overschrijden van een woordlimiet. Ook ik kon onmogelijk aan de opdracht voldoen (lees: de rubric afwerken) én mij aan het aantal woorden houden. Toen ik in de herkansing die woordlimiet vergat, ging het prima. Al had ik ook het idee dat er onredelijke verschillen zaten in de beoordeling van eerste en tweede kansen, in de zin van 4 cijferpunten voor naar mijn gevoel kleine aanpassingen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ik trek bijvoorbeeld ook punten af voor het overschrijden van een woordlimiet, maar die overschrijding kan nooit het verschil betekenen tussen een 8,5 en een 3.
Ja ik dacht laat ik de innerlijke jubel eens uiten ipv alleen denkenquote:Op zaterdag 6 december 2014 19:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat lief!
Mijn achtergrond in opleidingen is ook erg divers. Als je eenmaal bent gepromoveerd, doet het er veel minder toe wat je hebt gestudeerd. Heb je enig idee wat voor eisen er worden gesteld aan een hogeschooldocent?
Het gros van mijn collega's is begonnen zonder een didactische aantekening en heeft van school zelf een opleiding/cursus aangeboden gekregen. Ikzelf ookquote:Op zaterdag 6 december 2014 21:33 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja ik dacht laat ik de innerlijke jubel eens uiten ipv alleen denken
Hmm promotie zit er niet echt in denk ik, de fondsen voor mijn studierichting zijn vrijwel non-existent en ik heb nu 3 jaar werkervaring in een ander veld, maar daar heb ik geen opleiding in![]()
Ik zie wel mogelijkheden hier en daar (HBO) op basis van mijn werkervaring en studies, maar ik denk dat ze veelal wel liever iemand hebben met op z'n minst een didactische aantekening of ervaring als lecturer. Desalnietteplus probeer ik wel gewoon te solliciteren als ik iets leuks zie![]()
Wie niet waagt...
Dit inderdaad. Er is ook niet echt een losse opleiding voor hbo-docenten, dus het kan bijna niet anders.quote:Op zaterdag 6 december 2014 21:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Het gros van mijn collega's is begonnen zonder een didactische aantekening en heeft van school zelf een opleiding/cursus aangeboden gekregen. Ikzelf ook
quote:Op zaterdag 6 december 2014 21:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Het gros van mijn collega's is begonnen zonder een didactische aantekening en heeft van school zelf een opleiding/cursus aangeboden gekregen. Ikzelf ook
Het moet ook zeker kunnen!quote:Op zaterdag 6 december 2014 21:53 schreef Bleie het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Er is ook niet echt een losse opleiding voor hbo-docenten, dus het kan bijna niet anders.
Enquote:Op zaterdag 6 december 2014 21:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
Jij zou echt zo'n toffe docent zijn, Maria
Interessant, heb het artikel even gekocht via Blendle.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:32 schreef Claudia_x het volgende:
Deze week staat er een vernietigend opiniestuk in Vrij Nederland over de lerarenopleiding: De lerarenopleiding rammelt aan alle kanten.
Goed stuk, hoor, alleen erger ik me er vreselijk aan dat veel mensen nauwelijks een benul ervan lijken te hebben hoeveel uitstekend pedagogisch onderzoek er is.
Ik heb ook in Tilburg gezeten, bij meetkunde (een opdracht met Cabri) werd toch echt met rubrics gewerkt.quote:Op zondag 7 december 2014 20:02 schreef Friek_ het volgende:
Ik heb het artikel gelezen en toegegeven: ik herken er niet zo heel veel van. Zelf volg ik een lerarenopleiding in Tilburg en we werken niet met 'rubrics' of iets dergelijks, wel met de competenties die zijn opgesteld door de ICL. Ook de complete chaos qua administratie en gekte rond de accreditatie herken ik niet zo. Mijn gok is dat de kleinschaligheid Tilburg wel goed doet.
Ze moeten dan toch die opleiding inmiddels wat hebben aangepast, want de rubrics zijn niet meer. Meetkunde gold sowieso niet voor mij verder (Cabri trouwens ook niet, gok dat dit meer wiskunde-specifieke zaken zijn). Het eerste half jaar is een flink vak Algemene Didactiek, Vakdidactiek, Didactiek Integratie en je oriëntatiestage. Maar qua administratie is het prima op orde - ik krijg gewoon op tijd cijfers binnen. Ook het reclamepraatje over het studiehuis en Tweede Fase.. nooit gehad?quote:Op zondag 7 december 2014 20:53 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik heb ook in Tilburg gezeten, bij meetkunde (een opdracht met Cabri) werd toch echt met rubrics gewerkt.
Wij moesten een lijst met gelezen artikelen + commentaar inleveren; om beoordeling hiervan moest je smeken, daarmee liep de docent meer dan een half jaar achter.
We kregen een college met reclame over de tweede fase en het studiehuis, afwijkende en kritische menigen werden neegesabeld.
Nee, zo ideaal was Tilburg toen niet.
Je hebt gelijk, mijn reactie is misschien ook wat ongenuanceerd. Ik had beter even kunnen wachten tot mijn ergernis bedaard was. Maar ik blijf het wel een gemiste kans vinden, want er wordt met zo'n artikel wel een behoorlijk negatief beeld over de lerarenopleidingen neergezet. Ik vraag me af of dat terecht is. Ik herken mijn opleiding er in ieder geval totaal niet in (zowel bachelor als master).quote:Op maandag 8 december 2014 19:18 schreef Friek_ het volgende:
Nou Niemandindestad, wat ben je toch genuanceerd en ruimdenkend voor een HU'er. Dat je toch even haar zo terecht wijst, op haar generalisering. Jij bent zó'n kritisch denker.
Helaas, zij is niet meer op school deze week omdat ze een project begeleidt. Nouja, ik heb in elk geval nóg een keer al mijn vragen gemaild, met de sectievoorzitter in de CC zodat die ook kan inspringen. En zo'n diagnostische toets is ook een goed idee, daar ga ik mee aan de slag.quote:Op woensdag 17 december 2014 09:34 schreef kwakz0r het volgende:
Oh wat irritant Razz! Kun je niet in een tussenuur met haar afspreken en dan baby meenemen in de draagzak ofzo? Er is vast wel iemand die even wil knuffelen tussendoor...
Dan een uurtje gaan zitten met de stw en met een marker afstrepen wat ze al heeft gedaan?
Klinkt heel leuk! Heb je die zelf ontwikkeld? Ik heb toen het boek net uitkwam ook El negro en ik met veel plezier gelezen. (Frank Westerman heeft recentelijk nog een boek uitgebracht dat ik graag wil lezen, Stikvallei - intrigerend verhaal!).quote:Op woensdag 17 december 2014 09:56 schreef Franny_G het volgende:
Ik ben zo enthousiast over de lessenserie die ik nu geef in klas 5!
Ze lezen - naast het gewone leerboek - het boek 'El negro en ik'. Daarnaast behandel ik met ze de geschiedenis van kolonisatie, slavenhandel/slavernij/, de Verlichting/abolitionisme, dekolonisatie en de relatie Europa - rest van de wereld en dat is echt een groot succes. We zijn begonnen met een les over de zwartepietendiscussie en we zijn dus eigenlijk aan het onderzoeken wat nu de historische achtergronden zijn (en dan niet zozeer van het Sinterklaasfeest maar van de verhoudingen in de wereld). De leerlingen vinden het boek boeiend om te lezen, de lessen zijn heel interessant, ook voor mij. Ik vind het zo inspirerend!
Ja, zelf ontwikkeld. Dat is echt wat ik het liefste doe.quote:Op donderdag 18 december 2014 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klinkt heel leuk! Heb je die zelf ontwikkeld? Ik heb toen het boek net uitkwam ook El negro en ik met veel plezier gelezen. (Frank Westerman heeft recentelijk nog een boek uitgebracht dat ik graag wil lezen, Stikvallei - intrigerend verhaal!).
De afdeling waar ik nu voor werk, is trouwens erg veel bezig met dit type leren (betekenisvol/samenwerkend/onderzoekend leren). Ik ben nu met enkel andere onderzoekers bezig om een onderzoeksvoorstel hieromtrent in te dienen.
http://www.vn.nl/Archief/(...)te-kritisch-zijn.htmquote:‘Verstand op nul en vooral niet te kritisch zijn’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |