Ik heb dit topic even aan het oude deel gereektstquote:Op dinsdag 2 december 2014 13:06 schreef Makrolon het volgende:
Omdat ik als de put niet in gebruik is de garage gewoon volledig wil kunnen gebruiken zonder rekening te houden met een gat van 2 meter diep
de roosters kunnen er gewoon uit
lol, zoiets jaquote:Op dinsdag 2 december 2014 20:50 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
En hij breekt wat minder benen/armen/etc aangezien hij tijdens het bouwen niet telkens in die put flikkert.
Dankje!quote:Op zondag 7 december 2014 18:56 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb dit topic even aan het oude deel gereektst![]()
Even wat anders, de garagedeur zelf kan behoorlijk veel koude doorgeven. isoleer je garagedeur goed en je bent al halverwegequote:Op maandag 8 december 2014 17:46 schreef Makrolon het volgende:
Effe jullie mening horen,
Ik heb wat offertes binnen, goedkoopste is alles glaswol, duurste is pir muur isolatie en steenwol dak isolatie.
Tussen de muurisolatie zit een prijsverschil van 500 euro, de rd van pir is 3.5 en de rd van glaswol is 2.15
Wat zouden jullie doen, die 500 extra betalen voor de extra isolatie van pir? Of gewoon glaswol dr in? Zou het verschil goed te merken zijn?
En EPS (piepschuim) voor de wanden, zit dat ook bij de offerte ?quote:Op maandag 8 december 2014 17:46 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb wat offertes binnen, goedkoopste is alles glaswol, duurste is pir muur isolatie en steenwol dak isolatie.
Hoe is niet zo moeilijk natuurlijkquote:Op maandag 8 december 2014 17:56 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Even wat anders, de garagedeur zelf kan behoorlijk veel koude doorgeven. isoleer je garagedeur goed en je bent al halverwege![]()
* hoe dat weet ik dan weer niet
500 ten opzichte van wat?quote:Op maandag 8 december 2014 17:46 schreef Makrolon het volgende:
Tussen de muurisolatie zit een prijsverschil van 500 euro, de rd van pir is 3.5 en de rd van glaswol is 2.15
Wat zouden jullie doen, die 500 extra betalen voor de extra isolatie van pir? Of gewoon glaswol dr in? Zou het verschil goed te merken zijn?
Ja klopt, maar daarom vind ik t wel leuk dat er zon groot verschil in zit. :p niet alleen de kozijnen, de eps platen heb ik van marktplaats, de wapeningsnetten, de sectionaaldeur. Scheelt allemaal weer.quote:Op maandag 8 december 2014 22:31 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja, arbeid is heel erg duur in Nederland.
Plus potje winst voor de aannemer, potje onvoorzien, en dan komt er vast ook een fancy tekening bij.
Jij hebt bijvoorbeeld die kunststof kozijnen opgescharreld, dat scheelt ook alweer.
Behalve het feit dat PIR veel beter isoleert (bijna 2x zo goed) is het ook veel ongevoeliger voor vocht en de platen zijn veel stabieler dan jeukwol in welke vorm dan ook. Voor die 500 euro verschil moet je altijd voor PIR isolatie gaan. Vooral in dit jaargetijde zie je dat wol de neiging heeft iets uit te zakken waardoor je later met isolatielekken komt te zitten.quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:27 schreef Makrolon het volgende:
Pir is 500 duurder dan glaswol. Mn spouw is 100 mm dus meer dan 80 mm kan ik niet kwijt. Mn dakisolatie word 160 mm dik dus dat zit wel goed. T is die muurisolatie waar ik over twijfel.
incl. of excl. BTW?quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:39 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb een offerte waar ze pir aanboden, dat zou 800 gaan kosten. 85m2
Da's een hele goede prijs, wij betalen voor PIR 80 mm met aluminium cachering ca. 9,00 p/m2 excl. BTW. Het klinkt als een boel geld maar vergeet niet dat je voor de duur van het bouwwerk plezier heb van de extra investering. Naïsoleren kan met een dak wel, maar met een gevel niet......quote:
Normaal gesproken is de werkwijze bij PIR isolatie in de gevel omgekeerd. Je monteert eerst de isolatieplaten en daarna worden speciale spouwankers aangebracht door de isolatie. Hier is vast wel iets over te vinden op internet.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:28 schreef Makrolon het volgende:
Hmm, druk je zulke pir platen wel een beetje makkelijk over spouwankers heen?? En eventuele gaten, vul je die dan op met pur oid?
Net effe dat filmpje gekeken, mooi systeem ja! Bij mij dus al te laat.quote:Op donderdag 11 december 2014 08:30 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Normaal gesproken is de werkwijze bij PIR isolatie in de gevel omgekeerd. Je monteert eerst de isolatieplaten en daarna worden speciale spouwankers aangebracht door de isolatie. Hier is vast wel iets over te vinden op internet.
Zie hier, onderaan de uitleg.
Heb me rot gezocht/gemailed, nergens een stuk goedkoper dan 800 inc...quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:30 schreef Gieliovd het volgende:
Marktplaats staat vol met B keuze PIR!
Misschien is het een idee om de aanwezige spouwankers af te slijpen?quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:50 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Net effe dat filmpje gekeken, mooi systeem ja! Bij mij dus al te laat.Dat zal dus wel kloten worden als ik voor pir isolatie ga,,,
Klopt, zijn een soort plastic hulzen waar je laten een plastic pin in slaat, soort van plastic twee delen inslagplug.quote:Op donderdag 11 december 2014 08:30 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Normaal gesproken is de werkwijze bij PIR isolatie in de gevel omgekeerd. Je monteert eerst de isolatieplaten en daarna worden speciale spouwankers aangebracht door de isolatie. Hier is vast wel iets over te vinden op internet.
Zie hier, onderaan de uitleg.
Wat doe jij voor werk dat je overal van op de hoogte lijkt te zijn? :p had ik nooot verwacht van de fub van mfquote:Op zondag 14 december 2014 08:55 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Klopt, zijn een soort plastic hulzen waar je laten een plastic pin in slaat, soort van plastic twee delen inslagplug.
Al naar gelang hoe dik je de platen neemt zou ik de pluggen 3 a 4 cm langer nemen, uit ervaring kan ik je vertellen dat als je ze 2 cm neemt sommige los komen.
En helaas zijn die dingen relatief duur dus gebruik ze efficient
Ik zit nu in de bouw. 2 jaar geleden begonnen en inmiddels van fundering graven tot dak plaatsen en alles wat er tussen zitquote:Op zondag 14 december 2014 09:05 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Wat doe jij voor werk dat je overal van op de hoogte lijkt te zijn? :p had ik nooot verwacht van de fub van mf
Maar ik pruts die platen wel over de huidige spouwankers heen. Afslijpen kan altijd nog.
ja, nee, vocht kunnen ze hebben. je moet wel platen met groef nemen, die passen dan als puzzelstukjes in elkaar, werkt mooitste. en pur moet je met beleid gebruiken, alleen bij grote kieren en dan een streepje zoals tandpasta op je tandenborstel.quote:Op zondag 14 december 2014 09:21 schreef Makrolon het volgende:
Ik ben lekker eigenwijs en ga t toch zo proberen;) alutape is gewoon t zelfde spul als ze voor laminaat ondervloeren gebruiken? Enne die pir platen hoef ik ook niet tegen vocht te beschermen als het halverwege t metselen gaat regenen bv? Druk je met purschuim die platen niet helemaal uit fatsoen als t gaat uitzetten?
sowieso zijn sponningplaten niet bruikbaar als je de isolatieplaten over de huidige ankers wil duwen.quote:Op zondag 14 december 2014 09:33 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ja, nee, vocht kunnen ze hebben. je moet wel platen met groef nemen, die passen dan als puzzelstukjes in elkaar, werkt mooitste. en pur moet je met beleid gebruiken, alleen bij grote kieren en dan een streepje zoals tandpasta op je tandenborstel.
Maar ik zou echt gaan voor die originele ankers, je wil dat het spul stevig tegen de muur zit en dat gaat je niet lukken met die ankers. op zo'n verbouwing is dat een keer 50 a 75 euro meer. Als je al voor die duurdere pir platen gaat dan ga je toch niet besparen op een paar pluggen
Ik neem gewoon de goedkoopste die worden aangeboden, dus of ze tong en groef hebben is dan maar afwachten.. anders lijm ik ze gewoon allemaal aan elkaar.quote:Op zondag 14 december 2014 09:33 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ja, nee, vocht kunnen ze hebben. je moet wel platen met groef nemen, die passen dan als puzzelstukjes in elkaar, werkt mooitste. en pur moet je met beleid gebruiken, alleen bij grote kieren en dan een streepje zoals tandpasta op je tandenborstel.
Maar ik zou echt gaan voor die originele ankers, je wil dat het spul stevig tegen de muur zit en dat gaat je niet lukken met die ankers. op zo'n verbouwing is dat een keer 50 a 75 euro meer. Als je al voor die duurdere pir platen gaat dan ga je toch niet besparen op een paar pluggen
Je kunt ook beter een pistool gebruiken ipv. die bussen. Werkt een stuk netter, beter te doseren en zet veel minder uit..quote:Op zondag 14 december 2014 20:28 schreef Makrolon het volgende:
Ik kijk nog wel even met die ankers. Komt wel goed jongens (K)
Zal dan ook achter zulke pu lijm aan gaan, ik vind pur eigenlijk maar niks omdat t altijd alles helemaal uit t fatsoen drukt als het gaat uitzetten...
Is dat ander spul dan wat er in zit?quote:Op zondag 14 december 2014 20:33 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Je kunt ook beter een pistool gebruiken ipv. die bussen. Werkt een stuk netter, beter te doseren en zet veel minder uit..
En het is prima spul ! Hier ook verschillende meters tijdens het verbouwen weggeplaktquote:Op zondag 14 december 2014 17:10 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Alu tape is bij de action super cheap2,- per rol. Kom voor dat soort prijzen maar eens bij de bouwmarkt.
na gebruik de stelschroef helemaal dicht draaien achter. dan kun je hem weken weg leggen.quote:Op zondag 14 december 2014 23:50 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Sinds ik ooit voor het eerst een pistool in handen heb gehad geen bussen met tuutje meer hier.
Pistool is veel preciezer/netter/fijner werken.
Ook kun je die uren/dagen aan de kant leggen en weer doorwerken. Kom daar maar eens om met je bus met tuutje.
En als je je pistool schoonhoudt (koop genoeg bussen pur reiniger, ook enige redmiddel om die zooi van je handen te krijgen) kun je je bus er zonder probleem uithalen. Wel snel draaienanders leegt hij zichzelf halverwege nog, en altijd even buiten boven de speciekuip/afvalkuip
Je hebt ook low expansion pur.quote:Ik kijk nog wel even met die ankers. Komt wel goed jongens (K)
Zal dan ook achter zulke pu lijm aan gaan, ik vind pur eigenlijk maar niks omdat t altijd alles helemaal uit t fatsoen drukt als het gaat uitzetten...
Hehe.quote:Op donderdag 18 december 2014 06:55 schreef Gieliovd het volgende:
Haha, held!
Lekker bezig. Vielen de kosten mee?
Kap kan dr op hoor.quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:49 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Hehe.
Ja! Alsnog een stuk duurder dan glas of steenwol maar een paar tientkes goedkoper dan de goedkoopste offerte die ik had gekregen. Denk wel dat ik t echt niet goedkoper had kunnen krijgen.
Wat denken jullie trouwens, eerst kap er op of eerst buitenmuur er omheen? Zou t stevig genoeg zijn, de kap er op terwijl alleen de binnenmuur nog staat?
Hahaquote:Op woensdag 17 december 2014 22:26 schreef Makrolon het volgende:
Nou, de pir platen zijn binnen! Vanavond opgehaald
Topper!quote:bij t adresje van knutselsmurf.
Gaaf om te zien, al dat gesjagger. Mooiquote:Had me toch een beetje verkeken op hoeveel t was.maar het paste!
Haha, vind t ook wel leuk om te den, materialen zo goedkoop mogelijk van marktplaats ed afhalen. Heb de vloerisolatie, wapeningsnetten, deur en raamkozijnen en nu dus de isolatie al op die manier geregeld. Toch aardig wat km's voor gereden al. :pquote:Op vrijdag 19 december 2014 21:04 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Hahanice!! Ziet d'r wel kicks uit zo
[..]
Topper!
[..]
Gaaf om te zien, al dat gesjagger. Mooi
Haha, het gebruik was wel en flink stuk hoger ja met die grote stapel.quote:Op zaterdag 20 december 2014 16:32 schreef Cybersijp het volgende:
had je wat last van toegenomen verbruik met de wagen ? Dat je je pirplaten bij een pomp op de foto moet zetten ? haha Nee prima beslissing. Stuk betere isolatie dan was of steenwol
wee blij dat je baksteens vriendjes niet bent tegen gekomen, want volgensmij mag je zo geen lading vervoerenquote:Op zondag 21 december 2014 09:17 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Haha, het gebruik was wel en flink stuk hoger ja met die grote stapel.
En waarom dan wel niet?quote:Op zondag 21 december 2014 13:48 schreef hans1985 het volgende:
[..]
wee blij dat je baksteens vriendjes niet bent tegen gekomen, want volgensmij mag je zo geen lading vervoeren
Kwartje viel wat laat maar moest lachenquote:Op zondag 21 december 2014 13:48 schreef hans1985 het volgende:
[..]
wee blij dat je baksteens vriendjes niet bent tegen gekomen, want volgensmij mag je zo geen lading vervoeren
ohw, zag er beetje overladen uit, wist niet dat 4m de max was.quote:Op zondag 21 december 2014 15:46 schreef Makrolon het volgende:
[..]
En waarom dan wel niet?alles zat goed vast en niet hoger dan 4m
@bluemoon
Nog een mfer? :p
En als je over die max zit merk je dat vanzelf. :pquote:Op zondag 21 december 2014 16:22 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ohw, zag er beetje overladen uit, wist niet dat 4m de max was.
Half fok hangt ook op MF?quote:Op zondag 21 december 2014 16:08 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Kwartje viel wat laat maar moest lachen![]()
MF al tijdje niet geweest...
valt wel mee maar ze barste wel los. hoe gaat met bevestigijng pir platen?quote:Op maandag 22 december 2014 21:37 schreef Makrolon het volgende:
Haha, als ik dat zo hoor moet ik voorzichtig zijn met het open maken van die pakken op onze veel te kleine vliering
Als je niet exact dezelfde stenen kunt vinden, neem dan stenen die sterk afwijken.quote:Op maandag 22 december 2014 22:47 schreef Makrolon het volgende:
Moeten alleen nog stenen uitzoeken. Ik ben vrij makkelijk maar t vriendinnetje wil percee stenen die op die van het huis lijken...
¤300/1000 is toch prima te doen? Daar kun je best wat leuks voor uitzoeken hoor. En om hoeveel stenen gaat het hier, een duizendje of 6? Stenen koop je eenmalig, dus zoek goed uit wat je mooi vind en bezuinig niet op de laatste 50 euro.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:59 schreef Makrolon het volgende:Budget is er ook niet om voor stenen van 40-50 ct per stuk te gaan.
Beter compleet wat anders kiezen; dan net niet op de goede kleur komen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 08:34 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Als je niet exact dezelfde stenen kunt vinden, neem dan stenen die sterk afwijken.
Als je probeert er dicht bij te komen met de steensortering en het lukt net niet, gaat dat echt storen. Dan kun je beter sterk afwijken dan zo dicht mogelijk benaderen.
Dat is, rekentechnisch gezien, ruim bemetenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:24 schreef Makrolon het volgende:
T is 85m2 muur, was uit gegaan van 5 per m2 dus 425 stuks.
Een slagpijpje is inderdaad niet meer dan een pijpje wat aan één kant dicht is.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:59 schreef Makrolon het volgende:
Ja, ik zie nu ook wel in dat die slagpluggen veel mooier werken. Zonde dat ik de beslissing voor pir en de pluggen niet eerder heb gemaakt, maar al doende leert men. :p
Wat moet ik me voorstellen bij t slagpijpje? Is dat gewoon een pijpje die aan een kant dicht is en die strak over de ankers valt?
Volgende week willen we een rondje stenenboeren gaan doen om de stenen uit te zoeken. Budget is er ook niet om voor stenen van 40-50 ct per stuk te gaan.
quote:Op maandag 5 januari 2015 14:14 schreef Barrah het volgende:
Er wordt hier teveel geluld en te weinig gebouwd, kom maar op met die foto-updates![]()
Ja, ik vond t idee om ze er maar O weer af te slijpen ook echt kut... Maarrr, ze zijn er allemaal al af! Kan niet meet terug dus. De isolatie komt er gewoon voor dus ik hoef niets meer met de gaatjes te doen.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:01 schreef Gruj0 het volgende:
Ik zou het zonde vinden om die spouwankers die je al gelegd hebt, af te moeten slijpen.
Je kan wel alle posities van de huidige spouwankers opmeten en dan deze posities op de pir platen voorboren, maar het achteraf isoleren zal wel geen eenvoudig klusje worden. Pur schuim is niet watervast en dan zou er wat anders op gezocht moeten worden. Lijkt me ook geen eenvoudig klusje.![]()
Wanneer je de huidige spouwankers afslijpt, moeten die miniscule gaatjes dan ook geisoleerd worden of hoeft dat niet?
@ Markolon: Mag ik vragen wat je tot nu toe ongeveer kwijt bent aan deze garage?
Thanks!quote:Op maandag 5 januari 2015 17:45 schreef RB42 het volgende:
Ik meld me hier ook even, erg interessant topic. Heel indrukwekkend wat je (bijna) in je eentje voor elkaar krijgt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |