Nee! Toen mijn (chronisch ontstoken) galblaas verwijderd werd waren de stenen die op de echo gezien waren al weg. Daarna heb ik 3 jaar geen last gehad. In october is een galsteen doorgedrukt en in november is ook wat doorgedrukt. Daarvan was niet helemaal zeker of het luchtbellen of galstenen waren, maar ik heb een uur voor de ingreep de laatste aanval gehad en toen een maand niet. Dus lijkt me een galsteen.quote:Op donderdag 1 januari 2015 18:14 schreef computergirl het volgende:
Zijn de stenen ook echt aangetroffen ( nu aan een kettinkje om je nek)?
Er zit meer in die regio dat verdomde zeer kan doen, zoals een zweer bij eerste stuk van de darm
Ik ben een paar dagen voor kerst met omeprazol gestopt, omdat ik er heel veel maagproblemen van kreeg. En tijdens een ercp bleek mijn maag lichtelijk geirriteerd, dus dat kon ook nog een beginnende maagzweer zijn. Zal je zien dat ik gewoon alles tegelijk heb.quote:Op donderdag 1 januari 2015 19:07 schreef computergirl het volgende:
Als het een zweer is dan geven maagzuurremmers en/of maalox etc. verlichting
wat een mooie woorden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 06:53 schreef Adnap het volgende:
Mthld en Mula veel kracht en sterkte gewenst, voor jullie en voor iedereen om jullie heen. Ik hoop dat het jullie gegeven is om nog mooie herinneringen te maken.
Ik sluit me hierbij aan, heel veel sterkte gewenstquote:Op woensdag 7 januari 2015 06:53 schreef Adnap het volgende:
Mthld en Mula veel kracht en sterkte gewenst, voor jullie en voor iedereen om jullie heen. Ik hoop dat het jullie gegeven is om nog mooie herinneringen te maken.
Och ja, zo'n alvleesklier ontsteking is een bekende complicatie bij ecrp. Krijg je morfine?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:12 schreef Mula het volgende:
Bedankt allemaal!
Ik ben vanochtend omgekomen van de pijn in mijn buik/rug/schouderblad. Andere pijn dan de pijn die ik de afgelopen dagen had. Blijkt dat ik bij de ercp een alvleesklierontsteking heb opgelopen. Ik moet in het ziekenhuis blijven en mag onder geen beding eten of drinken.
Zogauw de alvleesklierontsteking over is, ga ik aan de chemo. Heb een gesprek met mijn oncologe gehad en ze zijn er eigenlijk gewoon van overtuigd dat ik een zweer en tumor in mijn maag heb. Ik krijg geen taxol meer, maar een chemo-variant van Herceptin. Ik zie het wel positief in.
Mooi gezegd, en omdat ik de woorden niet kan vinden sluit ik me hier maar bij aan. Sterktequote:Op woensdag 7 januari 2015 06:53 schreef Adnap het volgende:
Ik krijg heel veel morfine. Vooral als ik beweeg krijg ik ongelofelijk veel pijn. Enige wat uit te houden is, is plat op mijn rug liggen en niks doen. Naar de wc gaan is kreunend vd pijn in bed liggen. Dit schijnt kenmerkend te zijn voor alvleesklierontsteking. Het gaan laaaaaaaange dagen worden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Och ja, zo'n alvleesklier ontsteking is een bekende complicatie bij ecrp. Krijg je morfine?
Zou het niet alleen een maagzweer & ontstekingen kunnen zijn? Of is de tumor al 100% zeker?
quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:48 schreef Mula het volgende:
Mthld, ik houd niet van katheters maar in jouw situatie kan ik het me zo goed voorstellen! Hoe is de situatie rond je zorg nou geregeld? Ben je in het hospice of gewoon nog thuis?
Ik heb vannacht zoveel pijn gehad dat er een mld-arts aan mn bed is geweest. Vanochtend om 8 uur is er met spoed een ct-scan gemaakt. Het is niet helemaal duidelijk wat het probleem is, maar waarschijnlijk is de stent die in mijn galwegen is geplaatst niet goed uitgeklapt. Als dat zo is, krijg ik volgende week weer een ercp.
Och lieverd, heel veel sterkte!! Ik weet echt niet wat ik hierop moet zeggen. Ik zit met tranen in m'n ogen als ik aan je denk (terwijl ik je niet eens ken).quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:51 schreef Mthld het volgende:
Mula veel sterkte... ik lig sinds gisteren in een hospice.
Huisarts en oncologe zijn het erover eens dat de prognose zodanig is dat ik geen volgende chemo aan ga kunnen en dat ik dus minder dan 3 maanden heb. Hoe lang wel laten xe zich niet over uit.
Ach jeetje. Ik hoop dat ze er alles aan gaan doen om je pijn te bestrijden, meer weet ik eigenlijk niet te wensen voor je.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:51 schreef Mthld het volgende:
Huisarts en oncologe zijn het erover eens dat de prognose zodanig is dat ik geen volgende chemo aan ga kunnen en dat ik dus minder dan 3 maanden heb. Hoe lang wel laten xe zich niet over uit.
Hier ook. Vind het zo erg en voel me machteloos.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:25 schreef Vicky het volgende:
Oh mltd...
Wat ongelofelijk kut! Ik zit ook met tranen in mijn ogen. Heel veel kracht en sterkte toegewenst.
wat lief! Ik help ook graag mee!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:41 schreef Mula het volgende:
Ach lieve mthld toch... Ik vind je een topper en vind het zo kut dat het zo snel zo rot moet eindigen na zo'n rotjaar. Ik denk aan je! Mocht je nog een kleine wens hebben die wij in vervulling kunnen laten gaan, dan laat je het weten he?
Ik doe ook mee, goed idee.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:41 schreef Mula het volgende:
Ach lieve mthld toch... Ik vind je een topper en vind het zo kut dat het zo snel zo rot moet eindigen na zo'n rotjaar. Ik denk aan je! Mocht je nog een kleine wens hebben die wij in vervulling kunnen laten gaan, dan laat je het weten he?
Zou je dat wel willen weten?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:51 schreef Mthld het volgende:
Sluit ik me van harte bij aan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:41 schreef Mula het volgende:
Ik hoop dat het een fijn hospice is (heb er een goede ervaring mee als nabestaande), heel veel sterkte, ik hoop dat je nog veel mooie momenten mag beleven..quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:51 schreef Mthld het volgende:
Ik ook.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Sluit ik me van harte bij aan.
Ik ookquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Sluit ik me van harte bij aan.
Maar je mag nog steeds niet eten en drinken? Hang je aan infuus?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:30 schreef Mula het volgende:
Ja dat kan Livelink. Eventueel zou het dan zelfs vandaag kunnen, maar...dan kan het niet onder narcose. Ik krijg dan een heel erg licht roesje. Dat heb ik een paar maanden geleden bij de eerste ercp ook gehad en toen heb ik alles meegekregen en dat was zeer traumatisch.
Ze zeggen nu wel dat het relatief simpel gaat zijn om de stent goed te zetten, maar ze zeggen ook dat het mogelijk is dat de hele stent vervangen moet worden. En dat gaat met mijn dunne galwegen niet zo makkelijk. Na de ercp van dinsdag zei iemand die bij de procedure aanwezig was, dat het maar goed was dat ik er niks van heb mee gekregen, omdat het allemaal nogal hardhandig ging. Ik wil niet het risico lopen dat dat weer gebeurt en dat ik alles mee krijg.
Voor de rest gaat het qua pijnstilling nu wel ok, vooral als ik plat op mn rug blijf liggen..
Ik wil trouwens geen nieuwe voedingssonde. Mocht ik het echt nodig hebben, dan doen ze het maandag maar onder narcose na de ercp.
Mij ook ?quote:Op zondag 11 januari 2015 10:42 schreef Miracle_Drug het volgende:
Zou degene die lurkt en jou kent, mij even willen dm-en? Dat zou ik erg op prijs stellen![]()
Wat fijn dat je zo lekker te eten krijgt in het hospice, bevalt de omgeving je ook?
Heel veel sterkte Mula
mij ookquote:Op zondag 11 januari 2015 10:42 schreef Miracle_Drug het volgende:
Zou degene die lurkt en jou kent, mij even willen dm-en? Dat zou ik erg op prijs stellen![]()
quote:
Ik wil heel graag je adresquote:Op zondag 11 januari 2015 10:35 schreef Mthld het volgende:
Iets regelen? Een kaartje ofzo? Dat zou ik wel heeeel lief vinden
Een van de lurkers in het topic kent mij stiekem wel zonder het zelf te weten dus ik heb haar een dm gestuurd, maar als iemand anders mijn adres wil kan dat natuurlijk ook.
Ondertussen word ik hier gruwelijk verwend, ze hebben vrijwilligers die elke dag de lekkerste dingen koken en als ik elke dag chocoladepudding toe zou willen dan kreeg ik het ook.
pm.quote:Op zondag 11 januari 2015 13:35 schreef Adnap het volgende:
Ik ben niet de lurker maar ga aan wie dat wil het adres doorgeven. Laten we er voor zorgen dat er een berg kaartjes bij Mthld komt ! pm of dm maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |