abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147177837
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, maar als je ineens een kinderwens krijgt dan zouden de redenen nu je niet meer ongelukkig maken gezien de wens voor een kind dan de overhand neemt.
Op kotertermijn niet, op lagertermijn is daarentegen een ander verhaal.

Ik weet nog goed dat mijn ma en pa tegen me zeiden: ik ben heel blij dat ik jullie heb, maar ik heb wel bepaalde dingen die ik heel graag had willen doen moeten laten doordat ik kinderen kreeg.
  maandag 1 december 2014 @ 11:21:12 #102
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147177940
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Op kotertermijn niet, op lagertermijn is daarentegen een ander verhaal.

Ik weet nog goed dat mijn ma en pa tegen me zeiden: ik ben heel blij dat ik jullie heb, maar ik heb wel bepaalde dingen die ik heel graag had willen doen moeten laten doordat ik kinderen kreeg.
Natuurlijk moet je dingen laten, en dat is soms vervelend, hoewel ik het wel vind meevallen.
Ik reis nog steeds, ik ga nog steeds wel eens stappen, ik heb nog steeds quality time met mijn vriend en ik ga weer studeren.
Ik kan niet zeggen dat ik echt iets mis, de eerste jaren uitslapen misschien maar dat kan nu wel weer. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_147178002
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je dingen laten, en dat is soms vervelend, hoewel ik het wel vind meevallen.
Ik reis nog steeds, ik ga nog steeds wel eens stappen, ik heb nog steeds quality time met mijn vriend en ik ga weer studeren.
Ik kan niet zeggen dat ik echt iets mis, de eerste jaren uitslapen misschien maar dat kan nu wel weer. ;)
De een zal dit ook anders ervaren dan de ander uiteraard.
  maandag 1 december 2014 @ 11:26:22 #104
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147178065
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De een zal dit ook anders ervaren dan de ander uiteraard.
Natuurlijk, maar ik denk dat dat ook een gedeelte instelling is, ik hoor wel eens andere moeders klagen dat ze nooit meer kunnen stappen, als ik dan vraag waarom niet is de reden de kinderen.
En dat snap ik dan niet zo, de kinderen kunnen best wel een nachtje uit logeren, vinden ze vaak nog heel leuk ook.
Vakantie kunnen ze of mee of ze gaan zelf op vakantie bij opa en oma.
Het is wel wat meer geregel, je kan niet ineens op stel en sprong weg, en die vrijheid zullen velen misschien wel missen, hoewel ik dan nooit zo heb gehad.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_147178130
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar ik denk dat dat ook een gedeelte instelling is, ik hoor wel eens andere moeders klagen dat ze nooit meer kunnen stappen, als ik dan vraag waarom niet is de reden de kinderen.
En dat snap ik dan niet zo, de kinderen kunnen best wel een nachtje uit logeren, vinden ze vaak nog heel leuk ook.
Vakantie kunnen ze of mee of ze gaan zelf op vakantie bij opa en oma.
Het is wel wat meer geregel, je kan niet ineens op stel en sprong weg, en die vrijheid zullen velen misschien wel missen, hoewel ik dan nooit zo heb gehad.
Je kan niets meer spontaan doen, je bent afhankelijk van allerlei zaken enz.

Maar ik ben sowieso erg gesteld op mijn vrijheid. Ik ben zelfs al niet echt gemaakt voor een relatie, ik wil graag regisseur zijn van mijn eigen leven.

Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.
pi_147178194
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:01 schreef Chai het volgende:

[..]

Jij hoorde redeneringen van kinderen en daardoor ontstond je kinderwens?

Beetje raar geformuleerd, maar dat was echt de trigger?
De belevingwereld van kinderen is dan ook erg leuk. 1 van de fijne dingen aan kinderen hebben is dat je deel uitmaakt en meedeelt in die belevingswereld.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_147178229
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 11:31 schreef erodome het volgende:

[..]

De belevingwereld van kinderen is dan ook erg leuk. 1 van de fijne dingen aan kinderen hebben is dat je deel uitmaakt en meedeelt in die belevingswereld.
Tja, maar om daarom nu kinderen te nemen
  maandag 1 december 2014 @ 11:35:48 #108
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147178308
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kan niets meer spontaan doen, je bent afhankelijk van allerlei zaken enz.

Maar ik ben sowieso erg gesteld op mijn vrijheid. Ik ben zelfs al niet echt gemaakt voor een relatie, ik wil graag regisseur zijn van mijn eigen leven.

Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.
Dat snap ik ook zeker wel!
pi_147178334
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat snap ik ook zeker wel!
Fijn. :P
  maandag 1 december 2014 @ 11:40:37 #110
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147178428
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is wel leuk om iedere dag die prietpraat mee te maken.
We hadden het een tijdje terug met mijn 6 jarige.

''N. doe je schoenen aan, we gaan D. zo halen''
''Waarom moet ik mee? Ben je bang dat ik stiekem snoepjes ga stelen?''
'' Ga je stiekem snoepjes stelen?''
''Ja...waarschijnlijk wel...''

En iedere dag is het wel iets dergelijks, het is heel leuk om die belevingswereld mee te maken.
Ook als ze dan interesse hebben in muziek, natuur, universum en wetenschap. Wat ik zelf ook heb, zullen ze dus ook wel gewoon meekrijgen van mij.
Om al die informatie door te geven heeft wel iets bijzonders, maar ook om dat samen te delen.

Het geeft mij ook juist wel meer rust, die kinderen maken zich nergens druk om en het leert mij ook om me niet overal druk om te maken.
pi_147178468
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

En iedere dag is het wel iets dergelijks, het is heel leuk om die belevingswereld mee te maken.
Ook als ze dan interesse hebben in muziek, natuur, universum en wetenschap. Wat ik zelf ook heb, zullen ze dus ook wel gewoon meekrijgen van mij.
Om al die informatie door te geven heeft wel iets bijzonders, maar ook om dat samen te delen.

Het geeft mij ook juist wel meer rust, die kinderen maken zich nergens druk om en het leert mij ook om me niet overal druk om te maken.
Oh, dat heb ik ook met mijn kleine neefje en nichtje. :P
  maandag 1 december 2014 @ 11:44:11 #112
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147178518
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oh, dat heb ik ook met mijn kleine neefje en nichtje. :P
Dan heb je het beste van beide, wel de lusten, niet de lasten! ^O^
pi_147178534
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die band en alles eromheen maken gewoon voor mij dat ik het wel wilde en dat het erg goed bevalt. Ik kan prima begrijpen dat mensen anders kiezen, uiteindelijk heb ik ook niet voor niets maar 1 kind. Dat is ook omdat het nu minder in mijn leven past, mijn paarden bv zijn lastig te combineren met een baby. Ik heb de paarden aangeschaft toen mijn zoon iets ouder was, al naar school ging, mee kon zonder 'bewaakt' te worden, daardoor paste dat prima in ons leven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_147178543
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dan heb je het beste van beide, wel de lusten, niet de lasten! ^O^
Maar je dochter/zoon van 6 jaar gebruikt het woord "waarschijnlijk"????
pi_147178571
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 11:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Die band en alles eromheen maken gewoon voor mij dat ik het wel wilde en dat het erg goed bevalt. Ik kan prima begrijpen dat mensen anders kiezen, uiteindelijk heb ik ook niet voor niets maar 1 kind. Dat is ook omdat het nu minder in mijn leven past, mijn paarden bv zijn lastig te combineren met een baby. Ik heb de paarden aangeschaft toen mijn zoon iets ouder was, al naar school ging, mee kon zonder 'bewaakt' te worden, daardoor paste dat prima in ons leven.
Ah oke, geniet ervan. ;)
  maandag 1 december 2014 @ 11:48:10 #116
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147178628
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar je dochter/zoon van 6 jaar gebruikt het woord "waarschijnlijk"????
Hahaha, ja. van de week kwam ze zelfs aan met. ''Mama, doe niet zo sarcastisch...'' :')
pi_147178642
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hahaha, ja. van de week kwam ze zelfs aan met. ''Mama, doe niet zo sarcastisch...'' :')
Wtf?

In de juiste context ook?
  maandag 1 december 2014 @ 11:51:00 #118
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147178706
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wtf?

In de juiste context ook?
Ik maakte een sarcastische opmerking, dat doe ik wel vaker. :P
pi_147178801
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik maakte een sarcastische opmerking, dat doe ik wel vaker. :P
Zo, hulde voor je dochter.
pi_147180385
Heb absoluut geen kinderwens en kan me ook niet voorstellen dat ik dit zal gaan krijgen.
Maar ik ben pas 21, dus er kan nog vanalles gebeuren uiteraard.
pi_147181393
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:46 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik vind kinderen van een ander zelden leuk. :P
Ik ben al heel dankbaar dat ik de kinderen van mijn vriend leuk vind, ik was in het begin echt bang dat ik ze niet leuk zou vinden. ;)
Dat de stelling dat mensen met een kinderwens "kinderen heel toevallig leuk vinden" (zoals Ouder1 stelde) vaak niet klopt wordt in dit topic ook aardig bevestigd... :P

quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Haha :P en schattig ook.

"Zullen ze dus ook wel gewoon meekrijgen van mij", "Om al die informatie door te geven heeft wel iets bijzonders":

Als ik aan dit soort dingen denk in mijn rol als moeder, dan voel ik mij nog wel eens ontzettend nietig juist en heb ik het idee eigenlijk helemaal niks -daadwerkelijk- zinnigs door te kunnen geven. Ik zou met name in mijn rol als moeder een soort van godin willen zijn en ben uiteindelijk ook maar een stom mens denk ik dan :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:42 schreef TheMechanic het volgende:
Heb absoluut geen kinderwens en kan me ook niet voorstellen dat ik dit zal gaan krijgen.
Maar ik ben pas 21, dus er kan nog vanalles gebeuren uiteraard.
Er zijn mensen die dit niet graag willen horen, maar ik heb onderhand eigenlijk te vaak meegemaakt, dat mensen die geen kinderwens hadden (soms zelfs een uitgesproken aversie tegen kinderen hadden), uiteindelijk toch aan kinderen zijn begonnen (met name op het moment dat het krijgen van kinderen zich meer en meer in hun omgeving liet zien), dat ik dat "geen kinderwens hebben" in veel gevallen niet echt serieus kan nemen, vooral als iemand nog zo jong is.

Maar goed, jij houdt zelf dus ook al heel duidelijk een slag om de arm. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Forbry op 01-12-2014 13:45:18 ]
Tails tell tales
pi_147181720
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:22 schreef Forbry het volgende:
Er zijn mensen die dit niet graag willen horen, maar ik heb onderhand eigenlijk te vaak meegemaakt, dat mensen die geen kinderwens hadden (zelfs een uitgesproken aversie tegen kinderen hadden), uiteindelijk toch aan kinderen zijn begonnen (met name op het moment dat het krijgen van kinderen zich meer en meer in hun omgeving liet zien), dat ik dat "geen kinderwens hebben" in veel gevallen niet echt serieus kan nemen, vooral als iemand nog zo jong is.
Ik ben ook niet zo'n eigenwijs persoon die zegt: 'Ik zal nooit kinderen nemen!'
Momenteel kan ik me de behoefte gewoon niet voorstellen, maar dat kan liggen aan mijn levensfase. De toekomst kan heel anders zijn.
pi_147182001
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:33 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

Ik ben ook niet zo'n eigenwijs persoon die zegt: 'Ik zal nooit kinderen nemen!'
Momenteel kan ik me de behoefte gewoon niet voorstellen, maar dat kan liggen aan mijn levensfase. De toekomst kan heel anders zijn.
^O^
Tails tell tales
  maandag 1 december 2014 @ 13:57:26 #124
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147182469
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zo, hulde voor je dochter.
Ach, ze is gewoon een wijsneus. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:22 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat de stelling dat mensen met een kinderwens "kinderen heel toevallig leuk vinden" (zoals Ouder1 stelde) vaak niet klopt wordt in dit topic ook aardig bevestigd... :P

[..]

"Zullen ze dus ook wel gewoon meekrijgen van mij", "Om al die informatie door te geven heeft wel iets bijzonders":

Als ik aan dit soort dingen denk in mijn rol als moeder, dan voel ik mij nog wel eens ontzettend nietig juist en heb ik het idee eigenlijk helemaal niks -daadwerkelijk- zinnigs door te kunnen geven. Ik zou met name in mijn rol als moeder een soort van godin willen zijn en ben uiteindelijk ook maar een stom mens denk ik dan :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wel inderdaad, het laats je soms een beetje nietig voelen, zeker als ze met vragen komen waar ik zo snel geen antwoord op heb, gelukkig hebben we google. ;)

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door snakelady op 01-12-2014 14:02:34 ]
pi_147182600
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:57 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ach, ze is gewoon een wijsneus. ;)[quote][ afbeelding ] Op maandag 1 december 2014 13:22 schreef Forbry het volgende:

[..]

[..]

SPOILER
Dat wel inderdaad, het laats je soms een beetje nietig voelen, zeker als ze met vragen komen waar ik zo snel geen antwoord op heb, gelukkig hebben we google. ;)

SPOILER
  maandag 1 december 2014 @ 14:03:17 #126
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_147182676
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2014 14:00 schreef kipknots het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hahaha, ook een idee! ^O^
pi_147183238
Mijn moeder had ook helemaal NIETS met kinderen. En toen werd haar zus zwanger en kreeg de eerste kleine telg. Door al het oppassen was mijn moeder ook om. Het liefst had ze er 8 gekregen, maar gelukkig is het bij 2 (en nog 2 pleegpubers) gebleven.

Dus het kan zo veranderen... Het is denk ik hetzelfde als voor het eerst "insert hobby here" of seks. Je mist het niet... totdat je het meemaakt en het leuk lijkt.

Zelf ben ik nog wel wat huiverig, maar ik wil ze sowieso. Vriendin zit me flink achter de broek aan, die wil al 5 jaar kids >:)

En voor mannen is het denk ik vaak dat het niet hoeft... Zijn vaak toch meer uitstellers dan vrouwen. Maar als ze er dan zijn, zijn ze nog trotser dan moeders.

[ Bericht 5% gewijzigd door tharealmb op 01-12-2014 14:28:37 ]
  maandag 1 december 2014 @ 16:57:30 #128
428251 IfImJamesDean
You're Audrey Hepburn
pi_147188479
Ik heb altijd al gedacht dat ik moeder wilde worden. Ben nu aan het studeren dus het is niet zo gunstig, maar ik heb altijd iets gevoeld toen ik een baby ofzo zag. Een gevoel van; ooooooh, dat wil ik ook. En als ik later iets zou hebben waardoor ik geen kinderen kan krijgen, zou ik heeeel graag willen adopteren...
Op dinsdag 15 september 2015 @ 16:45 schreef Toto69 het volgende;
Er is maar één user hier die nooit werk van IfImJamesDean zou maken en dat is deadprez. Die jongen en werk gaat niet samen
pi_147188574
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 16:57 schreef IfImJamesDean het volgende:
Ik heb altijd al gedacht dat ik moeder wilde worden. Ben nu aan het studeren dus het is niet zo gunstig, maar ik heb altijd iets gevoeld toen ik een baby ofzo zag. Een gevoel van; ooooooh, dat wil ik ook. En als ik later iets zou hebben waardoor ik geen kinderen kan krijgen, zou ik heeeel graag willen adopteren...
Als ik zo op mijn FB timeline kijk kunnen de meeste studeren + baby prima combineren ja. Kuch.
pi_147188726
We hebben alleen uiteindelijk allemaal een ding gemeen. De mensen hier zijn het allemaal met elkaar eens dat een baby tegen de muur aangooien , getuigt van onfatsoenlijk gedrag.

*) ^O^
  maandag 1 december 2014 @ 17:05:39 #131
428251 IfImJamesDean
You're Audrey Hepburn
pi_147188810
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2014 17:00 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Als ik zo op mijn FB timeline kijk kunnen de meeste studeren + baby prima combineren ja. Kuch.
Maar met een studie geneeskunde, zou me dat te zwaar lijken :') ben pas 23. Binnen nu en 10 jaar is nog zat tijd :)
Er is maar één user hier die nooit werk van IfImJamesDean zou maken en dat is deadprez. Die jongen en werk gaat niet samen
pi_147188961
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 17:05 schreef IfImJamesDean het volgende:

[..]

Maar met een studie geneeskunde, zou me dat te zwaar lijken :') ben pas 23. Binnen nu en 10 jaar is nog zat tijd :)
Het was ook niet serieus bedoeld. Vind het juist slim dat je er nu nog niet aan begint :+
  maandag 1 december 2014 @ 17:16:12 #133
428251 IfImJamesDean
You're Audrey Hepburn
pi_147189332
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 17:08 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Het was ook niet serieus bedoeld. Vind het juist slim dat je er nu nog niet aan begint :+
Hahahah dat weet ik, maar ik wist niks "leuks" te reageren, dus ik dacht; dan maar serieus :')
pi_147191554
Ik vraag me dat ook wel eens af.

Ik roep sinds ik kan praten dat ik nooit kinderen wil en nu denk ik er nog steeds hetzelfde over. Ook al ben ik 19, wie weet als die eierstokken gaan rammelen dat er per direct 1 moet komen maar tja, dat zie ik tegen die tijd wel weer. Vriendinnen hebben hun leven al uitgedacht, hoeveel ze er willen en bijbehorende namen....... :{ ik gruwel bij die gedachte.

"Het lijkt me leuk" als reden om een kind te nemen vind ik bijzonder, aan de andere kant: wat moet je reden anders zijn? Je weet niet wat je gaat overkomen als je eenmaal zo'n ding hebt gekregen en als je het bij voorbaat al niet leuk lijkt kun je er maar beter nooit aan beginnen :D

Ik ben tante van een ontzettend lief en mooi (bloedmooi ;( ) kind en iedereen zei "Vera als jij je neefje ziet wil jij ook later wel kinderen!!!". Dus ik dacht; bring it on.
Mooi niet dat ik kinderen wil nu ik zie hoe het allemaal is. Ik ben ontzettend gek met mijn neefje en toen hij voor het eerst naar me lachte kon ik wel janken zo lief vond ik het. Maar zo'n eigen kind.... no way :{ dat is echt niks voor mij. Ik ben niet bereid zoveel verantwoordelijkheid te nemen en dat is toch iets wat zal moeten.
  maandag 1 december 2014 @ 20:47:28 #135
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_147198759
Niet alles gelezen .

Je leest wel veel of je kan omschrijven waarom je werk leun vindt, of een hobby.

T voordeel van die dingen is vooral dat je nog kan switchen van hobby of werk. Kinderen kan je niet zo makkelijk inwisselen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')