Las 3,5 miljoen lijstjesquote:Op maandag 1 december 2014 15:14 schreef Jovatov het volgende:
Er zijn iets van 250.000 lijstjes ingevuld, dan geven de tientallen lijstjes die je zelf langs ziet komen nauwelijks een indicatie.
3,8 miljoen stemmen/190000 inzendersquote:
Dankquote:Op maandag 1 december 2014 15:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
3,8 miljoen stemmen/190000 inzenders
Ja, dat weet ik natuurlijk niet, ik heb gewoon 3,8 miljoen door 20 gedeeldquote:Op maandag 1 december 2014 16:00 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
DankDan heeft iedere stemmer ook 5 eigen voorkeuren opgegeven.
Doorbellen met behulp van teletekst, dacht ikquote:Op maandag 1 december 2014 16:43 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Hoe ging het stemmen vroeger eigenlijk?
Briefkaart met een lijstje van 10?
quote:De Top 2000 was oorspronkelijk bedoeld als eenmalig initiatief rond de millenniumwisseling[2]. Het idee was om het jaar 1999 uit en 2000 in te luiden met de beste 2000 platen ooit gemaakt. Aan de Radio 2-luisteraars werd vanaf begin 1999 gevraagd om een plaat met herinnering in te sturen (via post of internet). In de loop van 1999 werden op die manier 2000 zogenaamde millenniumplaten verzameld. Begin november 1999 werden deze 2000 platen in alfabetische volgorde op internet (en teletekst) geplaatst en mochten mensen stemmen voor de volgorde.
Dat klopt dus nietquote:Op maandag 1 december 2014 16:00 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
DankDan heeft iedere stemmer ook 5 eigen voorkeuren opgegeven.
Waar komt dat 250000 vandaan? had ik nog niet eerder gezien?quote:
Daar kwam Jovatov mee. Ik ging er vanuit dat die er verstand van heeft.quote:Op maandag 1 december 2014 17:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Waar komt dat 250000 vandaan? had ik nog niet eerder gezien?
Ik heb mijn vrije keuzes echt alleen gebruikt voor nummers die niet in de keuzelijst stonden.quote:Op maandag 1 december 2014 17:41 schreef FritsFlits het volgende:
Sommige mensen hebben hun 5 vrije keuzes gebruikt om op 'bestaande' nummers te stemmen en anderen op 'nieuwe' nummers. Is een beetje vertekend
Vanaf morgen (in de loop van de dag) is op http://staatieindetop2000.nl/ te controleren of het nummer waarop je hebt gestemd, in de Top 2000 staat.
Dus in theorie kan ik al stats maken welke nummers dit jaar niet meer in de lijst staan, en vorig jaar wel. Tevens de nieuwe nummers t.o.v. vorig jaar.quote:Op maandag 1 december 2014 19:07 schreef Elfletterig het volgende:
Vanaf morgen (in de loop van de dag) is op http://staatieindetop2000.nl/ te controleren of het nummer waarop je hebt gestemd, in de Top 2000 staat.
Geen idee of jou dat lukt. Bewijs het maarquote:Op maandag 1 december 2014 19:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dus in theorie kan ik al stats maken welke nummers dit jaar niet meer in de lijst staan, en vorig jaar wel. Tevens de nieuwe nummers t.o.v. vorig jaar.
Missen alleen de bijbehorende posities nog.
Da's gevaarlijk op Fokquote:Op maandag 1 december 2014 18:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Daar kwam Jovatov mee. Ik ging er vanuit dat die er verstand van heeft.
Dire Straitsquote:Op maandag 1 december 2014 23:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb inmiddels vastgesteld waar de meeste fokkers op hebben gestemd. Wat gokken jullie?
quote:Op maandag 1 december 2014 23:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb inmiddels vastgesteld waar de meeste fokkers op hebben gestemd. Wat gokken jullie?
Alle nummers van vorig jaar erin gooien.quote:Op maandag 1 december 2014 19:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Geen idee of jou dat lukt. Bewijs het maar
quote:Op maandag 1 december 2014 23:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Arcade Fire.quote:Op maandag 1 december 2014 23:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gezien de slechte smaak van de gemiddelde Fokker gok ik op Coldplayquote:Op maandag 1 december 2014 23:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Johnny Cash - Hurt, gok ik, want heel vaak voorbij zien komen.quote:Op maandag 1 december 2014 23:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
De Top 4000 van Radio 10 is ook al sinds gisteren bezigquote:Op dinsdag 2 december 2014 12:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik weet trouwens wat we komende weken kunnen luisteren:
De top 1000 aller tijden op Veronica. Wist niet dat die tegenwoordig al zo vroeg kwam.
Dat zijn toch gewoon de 1000 plaatjes die Veronica normaal de hele week door al draait, maar nu in een vooraf bekend gemaakte volgorde?quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik weet trouwens wat we komende weken kunnen luisteren:
De top 1000 aller tijden op Veronica. Wist niet dat die tegenwoordig al zo vroeg kwam.
Ja, en met de Beatles er 3x tussen en Dotan er tussen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat zijn toch gewoon de 1000 plaatjes die Veronica normaal de hele week door al draait, maar nu in een vooraf bekend gemaakte volgorde?
quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat zijn toch gewoon de 1000 plaatjes die Veronica normaal de hele week door al draait, maar nu in een vooraf bekend gemaakte volgorde?
Nog niet bekend.quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:48 schreef FritsFlits het volgende:
Bryan Adams zeker op 1 bij Veronica?
Dus 3963 platen zijn "slechter" dan Wham en maar 36 zijn "beter"quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:58 schreef laxus13 het volgende:
Overigens op 37 in de top 4000 Wham met Last Christmas
Jepquote:Op dinsdag 2 december 2014 13:06 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dus 3963 platen zijn "slechter" dan Wham en maar 36 zijn "beter"
Plak nog een week vakantie erbij om helder te wordenquote:
Die hele lijst staat vol met kerstplaten. Van sommige heb ik zelfs nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 2 december 2014 12:58 schreef laxus13 het volgende:
Overigens op 37 in de top 4000 Wham met Last Christmas
December Will be Magic Againquote:Op dinsdag 2 december 2014 13:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die hele lijst staat vol met kerstplaten. Van sommige heb ik zelfs nog nooit gehoord.
Gezellig tijdens Sinterklaas naar kerstmuziek luisterenquote:Op dinsdag 2 december 2014 13:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die hele lijst staat vol met kerstplaten. Van sommige heb ik zelfs nog nooit gehoord.
QFTquote:Op dinsdag 2 december 2014 13:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Er is maar een kerstnummer: Fairytale of New York
Die is erg goed, mag wel in de top 2000.quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Er is maar een kerstnummer: Fairytale of New York
Zou ik prima mee kunnen levenquote:Op dinsdag 2 december 2014 13:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
He stel nou he, effe polsen, experimentje:
Dit was de top 10 van de Top 2000. Wie zou daar vrede mee hebben? Wie zou er nooit meer luisteren?
1 The Beatles - Hey Jude
2 Pink Floyd - Wish You Were Here
3 Beach Boys - God Only Knows
4 Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
5 Bruce Springsteen - Born To Run
6 Queen - Love Of My Life
7 John Lennon - Imagine
8 The Band - The Weight
9 Oasis - Wonderwall
10 David Bowie - Life On Mars?
Is wel een prima nummer net voor de jaarwisseling. Over verbeteringen enzo, leuk voor het nieuwe jaar. Lekker outro om mee te blèren met t glas in de hand. En gewoon een mooi liedje van de grootste band ooit.quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:30 schreef Doedezemaar het volgende:
Helemaal prima. Met Hey Jude valt ook goed mee te blèren. En geen Coldplay
Prima. Niet beter of minder dan de huidige top 10 als we Coldplay wegdenken (Ik mis zelfs een liedje van Coldplay, die mogen er best 1x in ipv The Band) maar wel verfrissend. Al kan ik ook leven met de huidige top 10quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dit was de top 10 van de Top 2000. Wie zou daar vrede mee hebben? Wie zou er nooit meer luisteren?
1 The Beatles - Hey Jude
7 John Lennon - Imagine
8 The Band - The Weight
9 Oasis - Wonderwall
Als er toch een Beatles nummer op 1 moet doen dan maar Strawberry Fields of Here Comes The Sunquote:Op dinsdag 2 december 2014 13:34 schreef FritsFlits het volgende:
Eigenlijk vind ik Let It Be mooier dan Hey Jude
Nee, die doen het veel minder goed net voor de jaarwisselingquote:Op dinsdag 2 december 2014 13:35 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Als er toch een Beatles nummer op 1 moet doen dan maar Strawberry Fields of Here Comes The Sun
Wel jammer dat de Top2000 zo als een nachtkaarsje uitgaat (want lange fade out), maar hier zou ik prima mee kunnen leven, hoor.quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
1 The Beatles - Hey Jude
7 John Lennon - Imagine
8 The Band - The Weight
9 Oasis - Wonderwall
quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:34 schreef FritsFlits het volgende:
Eigenlijk vind ik Let It Be A Day In The Life mooier dan Hey Jude
En dan eindigen met dat outro. Alsof het 30 oktober is.quote:
Oeh lekker spacend het jaar uitquote:
Na een avond goede drank is het wel lekker om het jaar uit te lalalalalalalaaaaaaah-enquote:Op dinsdag 2 december 2014 13:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
1 The Beatles - Hey Jude
7 John Lennon - Imagine
8 The Band - The Weight
9 Oasis - Wonderwall
Ik kan de Hermes House Band er ook neerzetten hoor?quote:Op dinsdag 2 december 2014 14:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Na een avond goede drank is het wel lekker om het jaar uit te lalalalalalalaaaaaaah-en
Daar is wel nóg meer drank voor nodig....quote:Op dinsdag 2 december 2014 14:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik kan de Hermes House Band er ook neerzetten hoor?
Mensen die een lijstje met hooguit 3 platen erop hebben ingestuurd.quote:Op dinsdag 2 december 2014 15:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Is er íemand die weet of zijn stemmen in de lijst staan?
Nope ik zit al een tijdje te wachtenquote:Op dinsdag 2 december 2014 15:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Of alleen nummers van U2. Die zijn er..... ik ken we 1quote:Op dinsdag 2 december 2014 15:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mensen die een lijstje met hooguit 3 platen erop hebben ingestuurd.
Ik ken ook iemand die alleen op Queen platen gestemd heeftquote:Op dinsdag 2 december 2014 15:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mensen die een lijstje met hooguit 3 platen erop hebben ingestuurd.
Een aantal nummers is wel duidelijk voor mij. Die staat in de top50 wel, zoals Pink Floyd en Led Zeppelin. De rest nog niet zolang de website nog niet werkt.quote:Op dinsdag 2 december 2014 15:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zo lang Innuendo er maar bij zatquote:Op dinsdag 2 december 2014 15:58 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die alleen op Queen platen gestemd heeft
Geen idee meer welke platen eigenlijk maar volgens mij wel Innuendo maar ook Boh Rapquote:Op dinsdag 2 december 2014 15:59 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Zo lang Innuendo er maar bij zat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |