Ik ben helemaal euforisch na mijn heerlijke duurloop van vanochtend. Hier een copy paste van een facebook post die ik erover geschreven heb
quote:
De Lange Duurloop in het weekend. De voorbereiding is de voorpret; goed ontbijten, de juiste outfit en een leuke route uitzoeken. De eerste paar kms ben je vooral bezig met het lopen zelf; hoe hard gaat het, loop je wel netjes, laagjes aan en uit, weet ik de route wel, wanneer neem ik mijn gelletjes. Meestal volgt er dan een lange fase waarin ik bedenk wat ik allemaal voor lekkers ga eten als ik weer thuis ben, om de verbrande calorieen weer aan te vullen. Maar na een km of 5, 6, merk je dat je benen in een ritme komen; die blijven vanzelf wel doorgaan, braaf als ze zijn. Dan komen de problemen van alledag in je hoofd; de deadline op het werk, het huis wat nog schoongemaakt moet worden, een onuitgesproken conflict; het komt allemaal langs. Je bedenkt niet ineens de geniale oplossing tijdens het lopen, maar toch kun je het beter loskoppelen van de stressgevoelens die je er de hele week bij had. Het komt allemaal op één of andere manier wel goed. Dan kom je in de laatste fase, waar je aan helemaal niets kunt denken en de kleine dingen in de natuur je gaan opvallen. Fysieke inspanning en mentale ontspanning; dat gevoel waar elke loper het stiekem wel een beetje voor doet. Het lopen gaat lekker en het voelt ook steeds lichter aan, al kan dat ook komen doordat mijn waterzak leegraakt. De laatste kms zijn soms een beetje doorbikkelen, maar dan ineens ben je thuis; letterlijk en figuurlijk lichter dan voorheen. En dat allemaal op een fietspad tussen Amersfoort en Utrecht. Running: Free therapy!
https://www.endomondo.com/workouts/442803176Ik ben uiteindelijk nergens verdwaald, het was echt één van de makkelijkste routes ooit. Misschien de volgende keer wat meer duinen/bos meepakken, al was dit ook al heel fijn lopen.
Ik kwam in het begin nog wandelaars van de Vlasakkerloop tegen in tegenovergestelde richting, die liepen zelfs met startnr en de eerste paar maakten er zowaar een soort snelwandelcompetitie van, in hun eentje strak voor zich uitkijkend en niet teruggroetend toen ik langskwam

(al gingen ze niet erg snel).
Ik had heel veel laagjes aan, tight, lange sokken, lange thermo, t-shirt, mouwloos jasje en in het begin nog een hardloopjasje en muts en handschoenen aan. Die laagjes gingen bij tijd en wijlen af en aan, maar goed ik was dan ook best lang onderweg en ik krijg het snel koud als ik op lage hartslag loop.
Ik besef nu wel dat lange duurlopen toch wel echt zijn wat ik het liefste doe.. misschien betekent dat dat er toch echt een voorjaarsmarathon moet komen. Mijn duurloop conditie is nu al weer net zo goed of beter als vóór Amsterdam, en ik vind het heerlijk om in het weekend lange loopjes te blijven doen. Het enige nadeel is dat er dan ook lange tempoblokken moeten komen doordeweeks en dat vind ik minder leuk

Mijn schema voor Amsterdam was goed in de zin dat ik ook wel 50 of 55 km op dat tempo had doorgekund, maar echt sneller werd ik er niet van.
Goed, nu lekker tintelen onder een warme douche! (oke dat klinkt iets sappiger dan ik het bedoelde).
En verder: Quoi, mooi ingedeelde 10k, Jero gefeliciteerd met wéér een prijs, Guard, mooie tijd en vooral hoe vet om daar een HM te hebben gelopen, en Yur, je wordt wel een cultheld van het forum zo met deze challenge, respect!
Oh nou vergeet ik Semmie en Daywalker nog met snelle 30kms!
[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 30-11-2014 14:38:43 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!