Keur jij dat af dan?quote:Op zondag 30 november 2014 01:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Keur jij het koloniseren van Amerika goed als ik het zo hoor?
Duidelijk.quote:Op zondag 30 november 2014 01:20 schreef DrDentz het volgende:
Nee ik keur het af, laten we het teruggeven aan de native americans.
Dus als Saoedi's of Marokkanen Nederland zouden koloniseren zou jij het prima vinden? Of als de Duitsers na 1945 Nederland zouden blijven bezetten?quote:Op zondag 30 november 2014 01:21 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Keur jij dat af dan?
Puur evolutie, de westerse Europeaan was nou eenmaal slimmer/technologisch verder dan de Amerikaanse indiaan.
Nee ik zou het niet prima vinden, want ik hoor niet bij die andere groepen.quote:Op zondag 30 november 2014 01:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus als Saoedi's of Marokkanen Nederland zouden koloniseren zou jij het prima vinden? Of als de Duitsers na 1945 Nederland zouden blijven bezetten?
Heerlijk met 2 maten meten.
Dus toen Duitsland Nederland binnenviel viel dat ook onder een normale oorlog en zou jij het toen niet erg hebben gevonden?quote:Op zondag 30 november 2014 01:23 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee ik zou het niet prima vinden, want ik hoor niet bij die andere groepen.
Jij meet met 2 maten.
De kolonisatie van Amerika is simpelweg hetzelfde als een normale oorlog, zoals die in West-Europa continu gevoerd werden.
Jij vergroot irrelevante details uit. Allereerst noem jij 'Amerikanisering een groter probleem dan de islam', wat al nergens op slaat. Daarna pluk je heel selectief de Amerikaanse hiphopcultuur eruit en dat is dan jouw argument.quote:Op zondag 30 november 2014 01:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Prima als je geen argumenten hebt.
Lekker relevant ook, de situatie anno 2014 vergelijken met die van 500 jaar geleden.quote:Op zondag 30 november 2014 01:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus als Saoedi's of Marokkanen Nederland zouden koloniseren zou jij het prima vinden? Of als de Duitsers na 1945 Nederland zouden blijven bezetten?
Heerlijk met 2 maten meten.
Ik zeg niet dat 1 van de beide culturen erger is. Ik geef enkel aan dat de Amerikanisering anno 2014 een grotere impact dan de islamisering op de Nederlandse cultuur heeft.quote:Op zondag 30 november 2014 01:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij vergroot irrelevante details uit. Allereerst noem jij 'Amerikanisering een groter probleem dan de islam', wat al nergens op slaat. Daarna pluk je heel selectief de Amerikaanse hiphopcultuur eruit en dat is dan jouw argument.
Dus oftewel: je moet banger zijn voor Amerikanisering dan verislamisering vanwege de hiphopcultuur?Extreem kort door de bocht. Je zoekt argumenten bij een vooraf gevormde mening.
Zo ging dat nou eenmaal voordat er kernwapens waren. Ongeacht of ik dat zou afkeuren of goedkeuren.quote:Op zondag 30 november 2014 01:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus toen Duitsland Nederland binnenviel viel dat ook onder een normale oorlog en zou jij het toen niet erg hebben gevonden?
Nee dat zei je niet, je zei letterlijk dat de Amerikaanse cultuur een grotere bedreiging is. Dat is iets anders dan het afgezwakte 'impact' wat je nu gebruikt.quote:Op zondag 30 november 2014 01:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat 1 van de beide culturen erger is. Ik geef enkel aan dat de Amerikanisering anno 2014 een grotere impact dan de islamisering op de Nederlandse cultuur heeft.
quote:Op zondag 30 november 2014 01:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat de PVV 1 grote lulkoek is want de Amerikanisering bedreigt de Nederlandse cultuur erger dan de islamisering.
Nee maar wel een fascistische dictatuur. Wat moet dat heerlijk zijn geweest. En af en toe een groep joden afvoeren. Of een paar verzetshelden afknallen.quote:Op zondag 30 november 2014 01:26 schreef DrDentz het volgende:
Als we tot het grote Duitse rijk waren blijven behoren hadden we nu geen Marokkanenprobleem gehad..
Keur je het nu goed of af?quote:Op zondag 30 november 2014 01:26 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Zo ging dat nou eenmaal voordat er kernwapens waren. Ongeacht of ik dat zou afkeuren of goedkeuren.
Dat wil niet zeggen dat de Amerikanisering in het algemeen erg is. Tenzij je 100% aan de Nederlandse cultuur wil vasthouden, dan is het wel erg.quote:Op zondag 30 november 2014 01:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee dat zei je niet, je zei letterlijk dat de Amerikaanse cultuur een grotere bedreiging is. Dat is iets anders dan het afgezwakte 'impact' wat je nu gebruikt.
[..]
Goed. Oorlogen in West-Europa waren toen nog normaal. Ik zou niet weten waarom ik de inval van Duitsland zou moeten afkeuren maar de oorlogen tussen Nederland en Engeland wel moet goedkeuren etc.quote:
Al die Amerikanen die onze vrijheid en privacy aantas.. oh wacht, dat doen ze ook echt.quote:Op zondag 30 november 2014 01:28 schreef DrDentz het volgende:
Al die Amerikaanse hangjongeren hier die overlast veroorzaken.
Dat wilde jij wel zeggen. Een bedreiging is per definitie erg. En jij noemt Amerikanisering, zonder specificatie, een bedreiging.quote:Op zondag 30 november 2014 01:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat de Amerikanisering in het algemeen erg is. Tenzij je 100% aan de Nederlandse cultuur wil vasthouden, dan is het wel erg.
CBS.quote:Op zondag 30 november 2014 01:19 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nogmaals: feiten zonder bron zijn geen feiten.
Nee, dat is de PVV>quote:Op zondag 30 november 2014 10:35 schreef waxxx het volgende:
De PVV heeft gewoon gelijk, de islam vormt een grote bedreiging voor onze samenleving.
Rationele mensen betitelen beide als een gevaar voor de samenleving. Extreem-rechtse mensen alleen de Islam. Extreem-linkse mensen alleen de PVV.quote:
Ik ken geen enkel rationeel mens die de Islam (of de PVV) als gevaar ziet.quote:Op zondag 30 november 2014 10:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Rationele mensen betitelen beide als een gevaar voor de samenleving. Extreem-rechtse mensen alleen de Islam. Extreem-linkse mensen alleen de PVV.
Waarom zou de PVV geen gevaar voor de samenleving zijn? Ze polariseren er rustig op los en creëren extra spanningen tussen bevolkingsgroepen. Op dezelfde wijze dat extremistische Moslims dat doen. Beide groepen zijn dus een gevaar voor de samenleving.quote:Op zondag 30 november 2014 10:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ken geen enkel rationeel mens die de Islam (of de PVV) als gevaar ziet.
Je kent alleen maar extreemlinkse of extreemrechtse mensen.quote:Op zondag 30 november 2014 10:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ken geen enkel rationeel mens die de Islam (of de PVV) als gevaar ziet.
Nee. Ze zijn pas een gevaar voor de samenleving als voorheen rationele lieden vatbaar zijn voor de retoriek van de extremen. Vooralsnog zie ik een grote middenmassa die zich niet aangetrokken voelt tot hetgeen er geroepen wordt. Men kijkt ernaar, lacht een beetje over de domme uitspraken en kromme redeneringen. En men gaat weer over tot de orde van de dag. En dat is ook hoe het moet.quote:Op zondag 30 november 2014 10:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom zou de PVV geen gevaar voor de samenleving zijn? Ze polariseren er rustig op los en creëren extra spanningen tussen bevolkingsgroepen. Op dezelfde wijze dat extremistische Moslims dat doen. Beide groepen zijn dus een gevaar voor de samenleving.
Vooralsnog. Maar die tijden kunnen veranderen. Er hoeft maar één aanslag te gebeuren en de verhoudingen staan weer extra op scherp. Als er nu nog een economische crisis achteraan komt komen de verhoudingen ook weer scherper te staan enzovoorts. Dat ze nu nog niet een groot gevaar zijn betekent niet dat die potentie er niet in zit.quote:Op zondag 30 november 2014 11:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee. Ze zijn pas een gevaar voor de samenleving als voorheen rationele lieden vatbaar zijn voor de retoriek van de extremen. Vooralsnog zie ik een grote middenmassa die zich niet aangetrokken voelt tot hetgeen er geroepen wordt. Men kijkt ernaar, lacht een beetje over de domme uitspraken en kromme redeneringen. En men gaat weer over tot de orde van de dag. En dat is ook hoe het moet.
Vrijheid is een westerse waarde waar de PVV niet veel mee op heeft.quote:Op zondag 30 november 2014 11:05 schreef waxxx het volgende:
[..]
De PVV komt voor de westerse waarden op.
Net als IS-tuig, Salafisten, Wahabi's en Sharia-adepten.quote:Op zondag 30 november 2014 11:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vrijheid is een westerse waarde waar de PVV niet veel mee op heeft.
Indianen hebben talloze Amerikanen vermoord met aanslagen...quote:Op zondag 30 november 2014 01:23 schreef DrDentz het volgende:
Hoe kan het nou dat dat hele continent uitgeroeid en overgenomen is zonder dat de indianen tegenwoordig terroristische aanslagen plegen terwijl er over dat kleine stukje Israël zoveel problemen zijn binnen de arabische wereld?
Zie je in welk rijtje je de PVV zet?quote:Op zondag 30 november 2014 11:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Net als IS-tuig, Salafisten, Wahabi's en Sharia-adepten.
Jij leeft ook onterecht in de veronderstelling dat ik een PVV'er ben.quote:Op zondag 30 november 2014 11:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zie je in welk rijtje je de PVV zet?
Nee, ze verdedigt vrijheid tegen een ideologie die daar niks mee heeft. Nazisme is ook verboden.quote:Op zondag 30 november 2014 11:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vrijheid is een westerse waarde waar de PVV niet veel mee op heeft.
Vrijheid verdedigen door anderen hun meest basale rechten af te nemen.quote:Op zondag 30 november 2014 11:12 schreef waxxx het volgende:
[..]
Nee, ze verdedigt vrijheid tegen een ideologie die daar niks mee heeft.
Dat.quote:Op zondag 30 november 2014 10:35 schreef waxxx het volgende:
De PVV heeft gewoon gelijk, de islam vormt een grote bedreiging voor onze samenleving.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2014/2014-047-pb.htmquote:
En IS heeft daar zelf geen aandeel aan.quote:Op zondag 30 november 2014 00:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wel apart, hoe die IS-mediahype zoveel mensen beïnvloed.
Absurde haatzaaierij ook van de media afgelopen maanden.
Dan ben ik niet duidelijk geweest. Als men vindt dat de Nederlandse cultuur ondermijnd wordt, dan vormt de Amerikanisering een grotere bedreiging voor de Nederlandse cultuur dan de islamisering.quote:Op zondag 30 november 2014 02:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat wilde jij wel zeggen. Een bedreiging is per definitie erg. En jij noemt Amerikanisering, zonder specificatie, een bedreiging.
Dat schrijft hij niet, mbo'er.quote:Op zondag 30 november 2014 12:33 schreef FelixDB het volgende:
[..]
En IS heeft daar zelf geen aandeel aan.
Ze onthoofden mensen maar het is de schuld van de media.
Ben jij altijd zo dom geweest?
Je bent een man als je dit ook op 4 mei in een toespraak tijdens de jaarlijkse herdenking zegt: ik keur de Duitse inval en het resultaat m.b.t. de vele slachtoffers die daaruit zijn gevallen niet af.quote:Op zondag 30 november 2014 01:37 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Goed. Oorlogen in West-Europa waren toen nog normaal. Ik zou niet weten waarom ik de inval van Duitsland zou moeten afkeuren maar de oorlogen tussen Nederland en Engeland wel moet goedkeuren etc.
quote:Op zondag 30 november 2014 12:33 schreef FelixDB het volgende:
[..]
En IS heeft daar zelf geen aandeel aan.
Ze onthoofden mensen maar het is de schuld van de media.
Ben jij altijd zo dom geweest?
Nou ja... Als vervolgens ook gaat zeggen wat je vindt, dan mag dat weer niet, dus 'je mag nazi zijn in Nederland' is niet helemaal waar.quote:Op zondag 30 november 2014 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens is het nazisme niet verboden. Haatzaaien is strafbaar en dat maakt het wat lastig om openlijk joden dood te wensen, maar in principe mag je gewoon een nazi zijn in ons land.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |